ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Zozo code geel vanavond? En ik heb weer dienst op de Direct Den Haag - Breda, dat wordt vast leuk
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
De stroomafnemer van de foto's in de TopicStart is hier ruitvorming, dat ging zo door tot en met de Mat'54. Sindsdien zijn ze anders vormgegeven (de haakvorm). Waarom is dat eigenlijk?
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Je ziet die ontwikkeling internationaal ook. De eerste loc's die 200 km/h konden in Duitsland hadden ook nog vierbenige stroomafnemers.
Ik vermoed dat het iets met massatraagheid te maken heeft. Als er minder massa in de veercontructie zit, is het makkelijker om met de bovenleiding mee te bewegen. Dat vermindert slijtage en verbetert het contact.
Op maandag 27 februari 2017 13:30 schreef Mr_Klaasje het volgende: Je ziet die ontwikkeling internationaal ook. De eerste loc's die 200 km/h konden in Duitsland hadden ook nog vierbenige stroomafnemers.
Ik vermoed dat het iets met massatraagheid te maken heeft. Als er minder massa in de veercontructie zit, is het makkelijker om met de bovenleiding mee te bewegen. Dat vermindert slijtage en verbetert het contact.
Klopt, de BR103 had in den beginnen ook een schaarpantograaf
Volgens de Duitse Wikipedia heeft het te maken met hogere luchtweerstand als ze tweebenig zijn zoals de oude op de foto en hierdoor ook beter contact konden houden met de draad.
Maar goed, als je dan bijvoorbeeld de constructie van een E5 shinkansen ziet is die weer heel anders. En de N700 Shinkansen heeft ook nog van die windsiders ter hoogte van de stroomafnemer..
Op maandag 27 februari 2017 13:03 schreef Mr_Klaasje het volgende: Dat was naar aanleiding van een discussie met veel te veel details. Die gaan we hier hopelijk niet krijgen.
Goed punt. Ik denk dat je verschillende richtingen moet gaan bewandelen wil je de capaciteitsproblemen op gaan lossen.
De eerste is imo hogere snelheden rondom de stations. Dit zorgt ervoor dat treinen sneller binnen kunnen komen en sneller weer kunnen vertrekken, waardoor een station per uur meer treinen af kan handelen.
Een punt dat hiermee samenhangt zou zijn om aan de reizigers de treinlengte eindelijk eens duidelijk te maken en werk te maken van een betere spreiding. Hierbij moet de machinist op een aangegeven plaats stoppen om dit voor elkaar te krijgen.
Een derde punt is dat met name in sprinterdiensten de vertrekprocedure op de schop moet. Een meer metroachtig systeem zou die treinen wel eens ietsje kunnen versnellen.
Zoals je op Somda stelt vreten kerende treinen veel capaciteit op stations en het is daarom niet voor niets dat veel treinseries doorgeknoopt zijn. Veel hangt ook af van de keertijd. Is die langer dan zou je op een aantal stations mogelijk met een tailtrack kunnen gaan werken.
Zulke tailtracks of andere kopspoortjes rond drukke stations kunnen ook handig zijn om stellen bij te plaatsen en/of af te trappen, zeker omdat de bereikbaarheid van opstelterreinen verre van optimaal is en er hierdoor lang niet altijd een goed pad beschikbaar is om de trein die je wilt versterken ook goed te kunnen versterken.
En zo zijn er denk ik nog wel een aantal zaken te bedenken die zouden kunnen helpen rond de grote stations.
Allemaal leuk en aardig, maar dat zijn dingen waar je geen klap aan hebt als je kijkt naar de stations waar ik het over had. In Utrecht heb je bijvoorbeeld een hele grote hoeveelheid treinen aan de Noordzijde en vrijwel niets aan de zuidzijde. Zolang er geen Uithofboog wordt gebouwd zal dat zo blijven en zal je veel kerende treinen blijven houden. Den Haag heeft net zoiets.. CS moet eigenlijk aan de ongelijkvloerse oplossingen op sterk uit te kunnen breiden en van meer treinen doorkoppelen wordt je niet blij omdat alle knelpunten tussen Zwolle en Den Haag dan aan de knelpunten tussen Roosendaal en Den Haag worden gekoppeld.
Bij Deventer en Apeldoorn hebben we goede voorbeelden van stations die vervoerskundig goed liggen om extra treinen van/naar Amersfoort en verder vandaan te laten vertrekken maar fysiek zijn het drama's van stations: Deventer is compleet ingebouwd in de omgeving en die zit helemaal vol door alle treinen die kris-kras door elkaar heen moeten rijden omdat het anders nou eenmaal niet past en in Apeldoorn heb je een perron te weinig om alle treinen fatsoenlijk te keren (en eigenlijk zou het lijntje naar Zutphen daar los moeten liggen).
Utrecht is eigenlijk de ergste omdat er net in is geïnvesteerd maar dat de uitbreiding van de treindienst nodig is op de sporen met de hoogste bezetting en de meeste dwangpunten. Was dat niet te voorzien geweest? Ja en nee... Ja, het station had meer flexibel ontworpen kunnen worden en het is natuurlijk ridicuul om doorgaande goederentreinen over de sporen te sturen waar vier tot zes keer per uur een intercity zou kunnen keren maar tegelijkertijd is het lastig om in te schatten of er in de toekomst meer treinen nodig zijn en kost het daarmee rekening houden wel geld. Ik zie in ieder geval al wel dat er veel gezeur over Utrecht Centraal zal komen. De volgende Parlementaire Enquete over het spoor dan maar?
In Deventer kan je er met 2 maanden een perron bij hebben zonder moeite (als dat een probleem zou zijn). En er is ruimte zat voor een ongelijkvloerse kruising aan de Saxion-kant.
De stroomafnemer van de foto's in de TopicStart is hier ruitvorming, dat ging zo door tot en met de Mat'54. Sindsdien zijn ze anders vormgegeven (de haakvorm). Waarom is dat eigenlijk?
In de 20-er jaren was men allang blij dat ze een techniek hadden waarmee het mogelijk was een trein makkelijk stroomloos te maken. De eerste stroomafnemers (begin 20e eeuw) zagen er zo uit:
In die tijd was de tweebenige pantograaf met de techniek van toen om het sleepstuk op zijn plaats te houden, met voldoende druk tegen de bovenleiding.
Het zou al heel veel schelen als je de aansluitingen aan de oostkant verbouwt, zodat je snel van spoor 1 naar Snippeling kunt rijden en tussen de doorgaande sporen op Deventer Goederen één of twee keersporen aanleggen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 27 februari 2017 14:16 schreef Mr_Klaasje het volgende: Allemaal leuk en aardig, maar dat zijn dingen waar je geen klap aan hebt als je kijkt naar de stations waar ik het over had. In Utrecht heb je bijvoorbeeld een hele grote hoeveelheid treinen aan de Noordzijde en vrijwel niets aan de zuidzijde. Zolang er geen Uithofboog wordt gebouwd zal dat zo blijven en zal je veel kerende treinen blijven houden.
Dat zal denk ik niet eens zoveel uitmaken. De Uithofboog zal m.i. vooral van invloed zijn op sprinters. De meeste sprinters uit het noorden, die niet verder gaan dan Utrecht staan volgens mij op spoor 1-4, als die door wil laten rijden zal je ze moeten verplaatsten naar een ander spoor.
Wat er voor de rest keert zijn vooral de intercity's uit Rotterdam, Den Haag en Leiden, die gaan niet allemaal doorrijden naar Amersfoort via de Uithofboog. Die treinen zou je hooguit kunnen combineren in Gouda en/of Woerden. Maar of dat écht wenselijk is...
quote:
Den Haag heeft net zoiets.. CS moet eigenlijk aan de ongelijkvloerse oplossingen op sterk uit te kunnen breiden en van meer treinen doorkoppelen wordt je niet blij omdat alle knelpunten tussen Zwolle en Den Haag dan aan de knelpunten tussen Roosendaal en Den Haag worden gekoppeld.
Daar is tegelijkertijd héél erg weinig ruimte voor. Als je geen gebouwen wil slopen dan is de enige optie het bouwen van een sprinterstation boven het nu nog niet overdekte deel van het station, met een verbindingsbogen over het Schenkviaduct naar HS, Laan van NOI en de Binckhorst.
quote:
Utrecht is eigenlijk de ergste omdat er net in is geïnvesteerd maar dat de uitbreiding van de treindienst nodig is op de sporen met de hoogste bezetting en de meeste dwangpunten. Was dat niet te voorzien geweest? Ja en nee... Ja, het station had meer flexibel ontworpen kunnen worden en het is natuurlijk ridicuul om doorgaande goederentreinen over de sporen te sturen waar vier tot zes keer per uur een intercity zou kunnen keren maar tegelijkertijd is het lastig om in te schatten of er in de toekomst meer treinen nodig zijn en kost het daarmee rekening houden wel geld. Ik zie in ieder geval al wel dat er veel gezeur over Utrecht Centraal zal komen. De volgende Parlementaire Enquete over het spoor dan maar?
Die flexibiliteit is juist weggehaald omdat wissels gevaarlijk zijn voor de treindienst. Die schijnen stuk te gaan en vast te vriezen. Dus om te voorkomen dat ze daar last hebt moet je zoveel mogelijk wissels wegsaneren. Aldus ProRail.
Dat zal denk ik niet eens zoveel uitmaken. De Uithofboog zal m.i. vooral van invloed zijn op sprinters. De meeste sprinters uit het noorden, die niet verder gaan dan Utrecht staan volgens mij op spoor 1-4, als die door wil laten rijden zal je ze moeten verplaatsten naar een ander spoor.
Wat er voor de rest keert zijn vooral de intercity's uit Rotterdam, Den Haag en Leiden, die gaan niet allemaal doorrijden naar Amersfoort via de Uithofboog. Die treinen zou je hooguit kunnen combineren in Gouda en/of Woerden. Maar of dat écht wenselijk is...
Als je zo'n boog hebt hoef je toch niet alle treinen te laten keren? Momenteel is bijna de helft van alle intercity's die uit de richting Gouda komt er eentje die doorrijdt naar Amersfoort. Als op beide takken het aantal IC's toeneemt met 2 per uur dan is dat precies de helft. Aangezien die doorrijdende treinen korter stilstaan dan de kerende treinen krijg je daarmee dus automatisch capaciteitsuitbreiding.
Daarnaast is het wel gunstig voor een kosten-batenanalyse: De verbindingen met de Uithof worden sneller en zelfs mét IC-stop is een intercity Gouda-Amersfoort sneller. Dat doet het altijd goed.
Op maandag 27 februari 2017 15:30 schreef Mr_Klaasje het volgende: Als je zo'n boog hebt hoef je toch niet alle treinen te laten keren? Momenteel is bijna de helft van alle intercity's die uit de richting Gouda komt er eentje die doorrijdt naar Amersfoort. Als op beide takken het aantal IC's toeneemt met 2 per uur dan is dat precies de helft. Aangezien die doorrijdende treinen korter stilstaan dan de kerende treinen krijg je daarmee dus automatisch capaciteitsuitbreiding.
Daarnaast is het wel gunstig voor een kosten-batenanalyse: De verbindingen met de Uithof worden sneller en zelfs mét IC-stop is een intercity Gouda-Amersfoort sneller. Dat doet het altijd goed.
Als ik goed begrijp wil je dan (per uur) van: 4x Gouda - Utrecht - Amersfoort 4x Gouda - Utrecht 2x Leiden - Utrecht
6x per uur IC Gouda-Uithof-Amersfoort (bespaart 12 keringen per uur ten opzichte van klassiek keren) Rest van de IC's van/naar Gouda op Utrecht centraal laten keren om naar Gouda terug te gaan. Sprinters alsnog via Overvecht omdat die anders de verbinding met Amersfoort verliest.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 27 februari 2017 16:19 schreef Mr_Klaasje het volgende: 6x per uur IC Gouda-Uithof-Amersfoort (bespaart 12 keringen per uur ten opzichte van klassiek keren) Rest van de IC's van/naar Gouda op Utrecht centraal laten keren om naar Gouda terug te gaan. Sprinters alsnog via Overvecht omdat die anders de verbinding met Amersfoort verliest.
Hoeveel winst zou je kunnen pakken door het keren te versnellen?
Je kan terug naar een stop van 2 minuten tegenover de huidige 6/7 minuten. Het is wel ietsje verder rijden (Zie ook het rapport van Arcadis welke voor de provincie Utrecht is gemaakt).
Qua capaciteit win je veel meer: Op een spoor waar treinen maar in een richting rijden kan je 12 treinen per uur afhandelen tegenover met veel geluk 6 op een spoor voor kerende treinen.
[ Bericht 95% gewijzigd door renwan op 28-02-2017 10:06:01 ]
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Hele avond al niks doen en dan ook nog het beetje werk dat je uiteindelijk nog hebt door een ander op laten knappen.... Sudoku-boekje zal wel vol zijn nu?
edit: Bovenstaande is dus een leuk bedoelde flauwe opmerking, zie ook de PI
[ Bericht 8% gewijzigd door dennistd op 28-02-2017 11:54:26 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
[ Bericht 63% gewijzigd door renwan op 28-02-2017 10:06:13 ]
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op dinsdag 28 februari 2017 07:18 schreef James1988 het volgende: De zuidsectie van de HSL is weer dicht. Wat net nog werd omgeroepen als "door een defecte bovenleiding" is nu veranderd in "door een defecte trein".
Helaas staat er ook eentje defect tussen Tilburg en Den Bosch, waardoor er daar ook geen intercities rijden.
Gezellig Breda-Eindhoven-Den Bosch-Utrecht-Rotterdam. Carnavalsactie van NS .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 28 februari 2017 07:27 schreef James1988 het volgende: En natuurlijk versprong het OBIS-scherm van "Intercity naar Zwolle" naar "eindigt in Tilburg" drie seconden na het sluiten van de deuren.
Dat was wel te verwachten natuurlijk als er geen IC rijdt tussen Tilburg en Den Bosch.
De reisinformatie was het weer eens niet eens. De NS-app meldde 'minder intercity's' en alles wat door InfoPlus wordt aangestuurd had het over 'geen intercities'.
Zo op het oog is t hoofdstation de afgelopen 30 jaar niet echt veel veranderd, vind om eerlijk te zijn het busstation aan de stadszjde een stuk mooier qua uitzicht, zometeen kijk je gewoon tegen de achterkant van de huizen aan de Parkweg aan
Mooie actie weer van NS en ProRail in Rotterdam: de sprinter naar Uitgeest om 17.34 wegsturen, terwijl de intercity naar Leeuwarden om 17.35 moet vertrekken.
Op dinsdag 28 februari 2017 17:39 schreef FredvZ het volgende: Mooie actie weer van NS en ProRail in Rotterdam: de sprinter naar Uitgeest om 17.34 wegsturen, terwijl de intercity naar Leeuwarden om 17.35 moet vertrekken.
[ Bericht 2% gewijzigd door bork op 28-02-2017 20:12:30 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op dinsdag 28 februari 2017 17:39 schreef FredvZ het volgende: Mooie actie weer van NS en ProRail in Rotterdam: de sprinter naar Uitgeest om 17.34 wegsturen, terwijl de intercity naar Leeuwarden om 17.35 moet vertrekken.
En bij breukelen is de sprinter opgeheven...
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Die Van Boxtel is natuurlijk helemaal gepokt en gemazeld in Den Haag, ben benieuwd wat het uithaald. Zijn punt over de investeringsvergelijking met Parijs & Londen is best schrijnend..
De NS heeft twee hoge managers tonnen aan ontslagvergoeding betaald. De twee maakten deel uit van de top van de NS maar zaten niet in de raad van bestuur. De NS is voor 100 procent eigendom van de Nederlandse staat. Uit het jaarverslag blijkt dat de managers bij elkaar 565.956 euro als vergoeding voor het beëindigen van hun contract kregen. Het gaat volgens het verslag om twee managers op 'sleutelposities'. De namen en de functies worden niet vermeld.
Dat zal verklaren waarom NS de prijzen wederom verhoogd heeft.
Ik vind het echt verbazingwekkend hoe vaak de politiek boos is om dingen die op ministeries ook aan de lopende band gebeuren. Gokje; ze presteerden voor geen meter, de nieuwe top wilde ze wegsturen maar kwam erachter dat er geen dossier is en moest de portemonnee trekken.
Ik geloof dat Saxion ooit eens 5 tot 10% van de mensen niet meer over de werkvloer had, die kregen gewoon doorbetaald. Zal me niet verbazen als er nu 16 jaar later nog steeds mensen zijn die maandelijks een bak geld krijgen (LD of LE, is 73K-80K per jaar) zonder dat ze er iets voor hoeven te doen.
Ik vind het echt verbazingwekkend hoe vaak de politiek boos is om dingen die op ministeries ook aan de lopende band gebeuren. Gokje; ze presteerden voor geen meter, de nieuwe top wilde ze wegsturen maar kwam erachter dat er geen dossier is en moest de portemonnee trekken.
Op dinsdag 28 februari 2017 20:06 schreef b2py het volgende: Die Van Boxtel is natuurlijk helemaal gepokt en gemazeld in Den Haag, ben benieuwd wat het uithaald. Zijn punt over de investeringsvergelijking met Parijs & Londen is best schrijnend..
Het eerste deel van je post klopt zeker. En het is (daarom) niet voor niets dat hij vandaag met een investeringsdingetje komt. Natuurlijk wil hij meer geld hebben (anders kan hij zijn product niet leveren e.d.), maar daar is het Van Boxtel ook niet eens om te doen. Die weet heel goed dat mobiliteit niet hoog op de agenda staat (in tegenstelling tot bijv. defensie, politie en de zorg) en de timing is ook helemaal niet toevallig.
Immers, vandaag komt ook nieuws uit over 6 ton ontslagvergoeding en het niet halen van sommige van de concessie-normen van de HSL-Zuid. Laat dat nou net twee dingen zijn die voor NS niet goed uitkomen.
Dus wat doe je dan als politiek vaardige topman? Dan ga je twee weken voor de verkiezingen met een investeringsagenda komen (en die zo framen dat het in Nederland echt heel erg is enzo). Het is een zeer goed gespeelde afleidingsmanoeuvre. En het heeft gewerkt, het ging in het nieuws veel meer over de logistieke knelpunten (files en drukke treinen) en veel minder over niet gehaalde KPIs en riante vaststellingsovereenkomsten.
Dit is dus waarom Van Boxtel richting de nationale politiek en media net even wat meer potten kan breken dan Eringa. En datzelfde geldt dus ook voor de organisaties die ze besturen. Of dat terecht is? Dat doet er dan dus even niet meer toe. Net zo min als dat er waarschijnlijk niet meer geld naar infra gaat (zolang het maar niet minder wordt...).
[ Bericht 4% gewijzigd door Goverman op 28-02-2017 20:48:36 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Dag mensen, ik werk als ondertitelaar en heb momenteel een programma waar iemand op oude beelden een 'shunting pole' hanteert. Blijkbaar een stok waarmee een schroefkoppeling werd aangedraaid zonder al te veel kruipwerk. Hoe noemen wij dit? Rangeerstok? Bij voorbaat dank!
Op dinsdag 28 februari 2017 22:32 schreef eti het volgende: Dag mensen, ik werk als ondertitelaar en heb momenteel een programma waar iemand op oude beelden een 'shunting pole' hanteert. Blijkbaar een stok waarmee een schroefkoppeling werd aangedraaid zonder al te veel kruipwerk. Hoe noemen wij dit? Rangeerstok? Bij voorbaat dank!
Nog nooit van dat apparaat gehoord maar in dit geval zou ik 'koppelstok' een logischer keuze vinden
Op dinsdag 28 februari 2017 22:32 schreef eti het volgende: Dag mensen, ik werk als ondertitelaar en heb momenteel een programma waar iemand op oude beelden een 'shunting pole' hanteert. Blijkbaar een stok waarmee een schroefkoppeling werd aangedraaid zonder al te veel kruipwerk. Hoe noemen wij dit? Rangeerstok? Bij voorbaat dank!
Is dat niet zo'n stok waarmee op een rangeerheuvel de koppeling losgehaakt wordt? Die wordt dan tijdens het rijden met de buffers als kantelpunt gehanteerd.
Over die ontsporing op Groningen gesproken: meestal staan er 's avonds en 's nachts wel zes tot acht stellen op de drie sporen die door de ontspoorde trein geblokkeerd worden. Het is dus te hopen dat de 10345 op tijd weg is en dat het mat dat erachter staat morgen gewoon ingezet kan worden.
Wel een lastige vraag eigenlijk of je het wel zo moet vertalen. "Shunting pole" spreekt tot de verbeelding en "Rangeerstok" zou dat ook wel doen, knuppel niet zo maar ja, het is wel de accurate vertaling.
Ik was gisteren een ochtend in Groningen, om kennis te maken met het projectteam en om een kijkje te nemen bij het project Spoorzone Groningen en de samenhang met de Zuidelijke Ring Groningen.
We hebben het seinhuisje boven de sporen 6-8 bekeken, langs de perrons gekeken (de monumentale kappen) en we zijn nog naar het in aanbouw zijnde opstelterrein De Vork gereden. Allemaal heel informatief!
Hier twee plaatjes vanuit het seinhuis (slechte kwaliteit, want telefoon, slecht weer en vieze ramen). Het seinhuisje is een beetje een bouwval. Er werd nog gekscherend gedacht om er de projectruimte van te maken, maar daarvoor moet teveel verbouwd worden. Heel opvallend: er is een werkende douche aanwezig die er nogal nieuw uitziet...
Drie sporen volledig bezet met intercities. De zitplaatkans zou toch goed moeten zijn zou je zeggen...
Over de sporen naar het westen nog een vraagje: er staat net voorbij de brug een sein met twee witte lampen (naast elkaar). Volgens mij was 1 lamp aan richting Sauwerd en 2 lampan aan richting Leeuwarden, maar ik kon niet lang genoeg kijken om het patroon te ontdekken. Wie kan uitleg geven?
[ Bericht 5% gewijzigd door Goverman op 01-03-2017 15:53:21 ]
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Je bedoelt de Wubo (Waarschuwingsinstallatie voor Uizichtbelemmerende Objecten) die daar staat? Ik meen dat die in de toekomst allemaal weggesaneerd worden omdat er toch niet meer aan in dienst gesteld spoor geklust mag worden. Scheelt weer onderhoudskosten.
Ik denk dat dat de oude WUBO's zijn. Die verdwijnen langzaam maar zeker. De Wubo's dienden om baanwerkers op slecht overzienbare plekken te waarschuwen voor een naderende trein. Bij wijzigingen van de infrastructuur worden ze meestal gesaneerd.
Op dinsdag 28 februari 2017 20:06 schreef b2py het volgende: Die Van Boxtel is natuurlijk helemaal gepokt en gemazeld in Den Haag, ben benieuwd wat het uithaald. Zijn punt over de investeringsvergelijking met Parijs & Londen is best schrijnend..
Het wordt schrijnend gemaakt. Of het echt schrijnend is, is vraag twee. Je ziet nu dat voor de spoorinvesteringen het programma ERTMS heel veel budget opeet. Als dat programma voorbij is is er met een gelijkblijvend infrafonds genoeg geld voor maatregelen. Het probleem is alleen dat als we 10 jaar lang 2 á 3 procent groei hebben op het spoor dat er dan onafhankelijk van ERTMS toch echt iets moet gaan gebeuren.
Op woensdag 1 maart 2017 10:08 schreef Goverman het volgende: Ik was gisteren een ochtend in Groningen, om kennis te maken met het projectteam en om een kijkje te nemen bij het project Spoorzone Groningen en de samenhang met de Zuidelijke Ring Groningen.
We hebben het seinhuisje boven de sporen 6-8 bekeken, langs de perrons gekeken (de monumentale kappen) en we zijn nog naar het in aanbouw zijnde opstelterrein De Vork gereden. Allemaal heel informatief!
Hier twee plaatjes vanuit het seinhuis (slechte kwaliteit, want telefoon, slecht weer en vieze ramen). Het seinhuisje is een beetje een bouwval. Er werd nog gekscherend gedacht om er de projectruimte van te maken, maar daarvoor moet teveel verbouwd worden. Heel opvallend: er is een werkende douche aanwezig die er nogal nieuw uitziet...
[ link | afbeelding ] Drie sporen volledig bezet met intercities. De zitplaatkans zou toch goed moeten zijn zou je zeggen...
Over de sporen naar het westen nog een vraagje: er staat net voorbij de brug een sein met twee witte lampen (naast elkaar). Volgens mij was 1 lamp aan richting Sauwerd en 2 lampan aan richting Leeuwarden, maar ik kon niet lang genoeg kijken om het patroon te ontdekken. Wie kan uitleg geven?
Heb je geen collega's met technische kennis op het departement die wat context kunnen geven?
Heb je geen collega's met technische kennis op het departement die wat context kunnen geven?
Het is woensdag in de voorjaarsvakantie op de dag na carnaval... De meeste spoornerds staan op een skipiste (of liggen op een strand). De rest heeft een mama/papadag of brakt uit van carnaval. Kortom: er is een zeer hoge zitplaatskans op de ples vanochtend.
Bovendien heb ik nu excuus om op Fok! te posten
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Hmm, er is wel opeens vakantiespreiding voor de voorjaarsvakantie. Maar wel slechts 2 regio's. Bijna alle scholen "hier" doen in ieder geval niet mee met het advies.
Hmm, er is wel opeens vakantiespreiding voor de voorjaarsvakantie. Maar wel slechts 2 regio's. Bijna alle scholen "hier" doen in ieder geval niet mee met het advies.
Als ik m'n pa niet geloven heeft zo'n beetje elke school in Emmen de vakanties weer anders.
De trein wordt 'gesplitst' in een deel voor Londen en een deel voor Brussel. De deuren tussen rijtuigen 8 en 9 zullen gesloten worden.
Reizigers naar Londen worden al op de vertrekstations gecontroleerd, reizigers voor Brussel kunnen gewoon instappen. Op deze manier hoef je in Brussel niet de trein uit als je naar Londen gaat. Het Brusseldeel wordt daarna gevuld met reizigers die van Brussel naar Londen willen reizen.
Op Amsterdam en Rotterdam controles kan ik me wel voorstellen (spoor 15 en spoor 1 zijn wel redelijk af te sluiten), maar hoe willen ze dat met Schiphol doen?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven