Dat is gewoon zelf gedaan, niet door een moderator. In het geval van het laatste staat dat erbij namelijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:21 schreef poiuytr het volgende:
Geloof een van de eerst keren dat hier een post wordt geëdit of niet
Klopt! Ik had het getypt en dacht daarna: Joh, leuk om je verhaal te houden over de derderangs diergeneeskunde van dr. Pol maar dit voegt eigenlijk niets toe aan de discussie, laat staan aan het topicquote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is gewoon zelf gedaan, niet door een moderator. In het geval van het laatste staat dat erbij namelijk.
Lijkt me leuk als jullie dat bij de Primavera meet uitvechtenquote:Op woensdag 8 maart 2017 07:23 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Klopt! Ik had het getypt en dacht daarna: Joh, leuk om je verhaal te houden over de derderangs diergeneeskunde van dr. Pol maar dit voegt eigenlijk niets toe aan de discussie, laat staan aan het topic
Er zal iets meer comfort zijn vooral op hobbelig wegdek. Verder weinig verschil. Denk dat het ander type/merk/kwaliteit meer merkbaar is.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:36 schreef StretchingKoala het volgende:
Gisteren mijn bandjes ook maar vervangen na 2x lek afgelopen zondag op mijn eerste buitenrit dit jaar
van 23mm naar 25mm gegaan, ben benieuwd of ik het zal gaan merken. Het zijn overigens Continental GP 4000s II geworden, ik had er vrij basic schwalbes op liggen.
Nu nog droog weekend om te testen
Exact dit heb ik afgelopen maandag ervaren.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er zal iets meer comfort zijn vooral op hobbelig wegdek. Verder weinig verschil. Denk dat het ander type/merk/kwaliteit meer merkbaar is.
Over fietsen lullen alleen is ook maar saai en we moeten die tijd toch zien te vullen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 07:23 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Klopt! Ik had het getypt en dacht daarna: Joh, leuk om je verhaal te houden over de derderangs diergeneeskunde van dr. Pol maar dit voegt eigenlijk niets toe aan de discussie, laat staan aan het topic
Jezus, wat een pannenkoeken die foto's op hebben gestuurd. Verkeerde kant, ketting niet goed, niet geslammed, zadeltassenquote:Op woensdag 8 maart 2017 09:25 schreef kanovinnie het volgende:
Net de dracat opgegeven voor bike of the year
Link?quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jezus, wat een pannenkoeken die foto's op hebben gestuurd. Verkeerde kant, ketting niet goed, niet geslammed, zadeltassen
Tube loopt eraf en daar kunnen zulke wielen natuurlijk niet zo goed tegen.quote:
Sky rijdt in de TT volgens mij niet met Shimano wielen.quote:
Pro / Shimano. Het is maar net welke sticker ze er in de fabriek op plakken.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sky rijdt in de TT volgens mij niet met Shimano wielen.
http://road.cc/content/ne(...)llo-dogma-and-bolide
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het een op zich zelf staand merk was maar tis van shimano?quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:08 schreef ratatat het volgende:
[..]
Pro / Shimano. Het is maar net welke sticker ze er in de fabriek op plakken.
FB van mantel. Er staat echt wel een aantal gedrochten opquote:
een sensa sora met 80mm spacers ofzo?quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:13 schreef Najieto het volgende:
[..]
FB van mantel. Er staat echt wel een aantal gedrochten op
Zoiets ja.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
een sensa sora met 80mm spacers ofzo?
Ik doe niet aan facebook, anders had ik die van mij ook nog wel even ingestuurdquote:Op woensdag 8 maart 2017 19:13 schreef Najieto het volgende:
[..]
FB van mantel. Er staat echt wel een aantal gedrochten op
Jep.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een op zich zelf staand merk was maar tis van shimano?
Mooi he?quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:26 schreef ratatat het volgende:
Wtf doen die lui (vooral niet)met hun fietsen. Ze zien er bijna allemaal uit alsof ze eenmaal per maand uit de schuur worden gehaald, opnieuw in de was worden gezet voor een nieuwe fb profielfoto waarna ze weer een maand in de schuur mogen wachten op de volgende poetsbeurt. Die van kano is een frisse afwisseling in het lijstje.
Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik dacht uit het zadel wat kom ik toch moeilijk vooruit, net of m'n remmen aanlopen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:56 schreef kaasplankje het volgende:
-Gripper: ziet eruit als boy zonderman
-Oksel: neemt zijn hele familie mee
-kanovinnie: rijdt met een loszittend achterwiel zonder dat hij het zelf merkt
-Bizkit: rijdt voor ieder plaatsnaambord volle bak sprint
etc.
Je max hr schijnt omlaag te gaan naarmate je fitter wordt. Dat zou het kunnen verklaren.quote:Op donderdag 9 maart 2017 11:57 schreef Reljem het volgende:
Doktoren en andere kenners. Ik heb een vraagje in de D1 zones categorie. Ik ben een hobby fietser die vorig jaar zo'n 2500 km heeft gemaakt (inclusief fietsvakanties in de bergen en de ardennen), jaar daarvoor wat minder, en dit jaar ben ik van plan om iig de 3000 aan te tikken. Voetbal ernaast nog, dus niet altijd even makkelijk. Mede daardoor een slimme taxc aangeschaft, zwift erbij en fietsen maar. Langer dan een uur/anderhalf uur binnen op zo'n ding is niet te doen zonder dat ik mijn huis verdrink, maar het is leuk en niet afhankelijk van weersomstandigheden. Overigens is het nu maart en ga ik weer naar buiten, maar dat terzijde.
Omdat ik nog wat meer ga fietsen heb ik mij enigszins verdiept in de trainingszones. Mijn maximale hartslag heb ik vorig jaar ergens behaald op een berg, 208. Ik heb nog een rit of 3/4 boven de 200 gehaald (redoute), maar - zeker in Nederland en op zwift - komt mijn hartslag niet boven de 200, hoe veel ik ook inspan. Vraag 1: kan ik dan als maximale hartslag 208 aanhouden omdat ik die ooit 1x heb gehaald of kan je beter - in mijn geval - dan rond de 200 pakken.
Zelf heb ik vorige maan een inspanningstest gedaan. De hartslagzones en vermogenszones die eruit kwamen slaan helemaal nergens op. Dit zal natuurlijk niet altijd het geval zijn, maar de resultaten uit zo'n test zijn dus lang niet altijd 'absoluut'.quote:Ik heb in deze eerste maanden van 2017 best wat kilometers gemaakt op de taxc, maar voornamelijk interval. Een uur knallen. Wil wat duurvermogen trainen en daarvoor D1 ritjes maken buiten. Nou heb ik geen inspanningstest gedaan en dergelijke, dus het bepalen van zones is sowieso pittig. Toch wil ik een poging wagen omdat ik de theorie erachter wil begrijpen. Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones-karvonen) mijn rust (65) en max (208) invul zit mijn D1 tot en met 151. Als ik dat echter thuis op mijn zwift doe dan zit mijn ademhaling al redelijk hoog. Eerder tot en met 135/140 zou ik zeggen. Vraag 2: hoe kan daar zoveel verschil in zitten?
Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones) mijn omslagpunt op 90% van maximale hartslag doe komt mijn D1 uit op vanaf 140. Dat lijkt er al meer op. Nog steeds heb ik echter het gevoel dat mijn D1 op de fiets echt tot en met 140 gaat of iets dergelijks. Volgens deze schema's doe ik dan echter hersteltraining en doe ik in principe niks. Vraag 3: hoe werkt dit?
Nogmaals; ik weet dat ik voor accurate zones een inspanningstest moet doen, zit ik ook sterk over te twijfelen (wat kost zoiets?) maar ik ben vooral heel benieuwd naar de theorie erachter en ben daarom benieuwd naar jullie kijk hierop.
De Karvonen index maakt volgens mij gebruik van 5 zones, waarbij D1 een behoorlijk groot bereik beslaat. Veel mensen trainen altijd boven in hun zone, en niet precies er midden in, waardoor je dus als je denkt netjes in D1 te trainen eigenlijk al te hoog zit.quote:Op donderdag 9 maart 2017 11:57 schreef Reljem het volgende:
Doktoren en andere kenners. Ik heb een vraagje in de D1 zones categorie. Ik ben een hobby fietser die vorig jaar zo'n 2500 km heeft gemaakt (inclusief fietsvakanties in de bergen en de ardennen), jaar daarvoor wat minder, en dit jaar ben ik van plan om iig de 3000 aan te tikken. Voetbal ernaast nog, dus niet altijd even makkelijk. Mede daardoor een slimme taxc aangeschaft, zwift erbij en fietsen maar. Langer dan een uur/anderhalf uur binnen op zo'n ding is niet te doen zonder dat ik mijn huis verdrink, maar het is leuk en niet afhankelijk van weersomstandigheden. Overigens is het nu maart en ga ik weer naar buiten, maar dat terzijde.
Omdat ik nog wat meer ga fietsen heb ik mij enigszins verdiept in de trainingszones. Mijn maximale hartslag heb ik vorig jaar ergens behaald op een berg, 208. Ik heb nog een rit of 3/4 boven de 200 gehaald (redoute), maar - zeker in Nederland en op zwift - komt mijn hartslag niet boven de 200, hoe veel ik ook inspan. Vraag 1: kan ik dan als maximale hartslag 208 aanhouden omdat ik die ooit 1x heb gehaald of kan je beter - in mijn geval - dan rond de 200 pakken.
Ik heb in deze eerste maanden van 2017 best wat kilometers gemaakt op de taxc, maar voornamelijk interval. Een uur knallen. Wil wat duurvermogen trainen en daarvoor D1 ritjes maken buiten. Nou heb ik geen inspanningstest gedaan en dergelijke, dus het bepalen van zones is sowieso pittig. Toch wil ik een poging wagen omdat ik de theorie erachter wil begrijpen. Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones-karvonen) mijn rust (65) en max (208) invul zit mijn D1 tot en met 151. Als ik dat echter thuis op mijn zwift doe dan zit mijn ademhaling al redelijk hoog. Eerder tot en met 135/140 zou ik zeggen. Vraag 2: hoe kan daar zoveel verschil in zitten?
Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones) mijn omslagpunt op 90% van maximale hartslag doe komt mijn D1 uit op vanaf 140. Dat lijkt er al meer op. Nog steeds heb ik echter het gevoel dat mijn D1 op de fiets echt tot en met 140 gaat of iets dergelijks. Volgens deze schema's doe ik dan echter hersteltraining en doe ik in principe niks. Vraag 3: hoe werkt dit?
Nogmaals; ik weet dat ik voor accurate zones een inspanningstest moet doen, zit ik ook sterk over te twijfelen (wat kost zoiets?) maar ik ben vooral heel benieuwd naar de theorie erachter en ben daarom benieuwd naar jullie kijk hierop.
Heb je nog een linkje van dat protocol?quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
De Karvonen index maakt volgens mij gebruik van 5 zones, waarbij D1 een behoorlijk groot bereik beslaat. Veel mensen trainen altijd boven in hun zone, en niet precies er midden in, waardoor je dus als je denkt netjes in D1 te trainen eigenlijk al te hoog zit.
De sleutel tot rustiger trainen is het begrip Duur-intensief en Duur-extensief, waarbij je eigenlijk niks meer doet dan die D1 zone in 2-en verdelen.
Dan kan je rustig trainen met HF 130-140, en iets minder rustig met 140-150. Ofzo, de exacte waardes moet je wel bepalen natuurlijk. Je D2, D3 en maximaalzone blijven gewoon intact.
De zonegrenzen bepalen zou het beste gaan aan de hand van je omslagpunt, en niet a.d.h.v. je max HF.
Je hebt nu grofweg je omslag bepaald op 90% van je max, dat zou dus 180 slagen zijn. Maar misschien ligt het wel hoger dan dat? De beste manier om dat te bepalen is een sporttest met lactaat meting.
Er bestaat zelfs een tacx protocol voor, lekker 20 minuten afzien op zolder
Sporttest kost ongeveer 120 ¤ en krijg je vaak vergoed als je een aanvullend pakket hebt.
Ik zag 'm staan maar moet helaas voetballen . Dank!!quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:18 schreef Gripper het volgende:
Hier staat ie in elk geval tussen.
http://www.togrow.eu/gestructureerd-trainen-de-ftp-test/
Goed opwarmen, lang stuk weg zoeken zonder obstakels, zoals een dijk of een vast rondje zonder verkeer, en dan rammen maar, met een zo geleidelijk en constant mogelijke hartslag op wat je denkt dat je omslagpunt is. Als je na die 20 km met gem 185 slagen nog niet kotsend van de fiets gevallen bent, of denkt "oh ik had best nog harder gekund" dan probeer je m de volgende keer met 187 slagen.
P.S je kan ook volgende week zaterdag met de primavera mee. De finale is ook een prima FTP test, vraag maar aan Muzas
Patroon is ge-reincarneerd denk ik...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |