abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169311918
Ik druk de ventieltjes eerst altijd even in zodat er lucht ontsnapt. Dan weet je in ieder geval dat het ventiel niet verstopt zit. Misschien is dat het?
pi_169312424
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:59 schreef poiuytr het volgende:
Misschien wel de meest debiele vraag die hier ooit gesteld is, maar ik krijg mijn binnenbanden altijd zeer lastig opgepompt van de racer. Ben vaak wel vijf minuten bezig :') Op al mijn fietsen zitten allemaal Franse ventielen, ik gebruik de Topeak Joe Blow Sport || zonder een verloopstuk er tussen te zetten. Nippel van het ventiel draai ik helemaal open, zet de kop erop, deze druk je dan iets door, zet de gele hendel om zodat hij vastblijft zitten, vervolgens moet je er dan normaal lucht in kunnen blazen. Dat laatste gebeurd alleen bijna nooit in één keer. Als ik dan mijn banden wil oppompen dan heb ik "weerstand" op de pomp, lucht wil niet in de band, maar wil ook niet weg aangezien de kop erop zit. Dit gehele ritueel moet ik altijd 10-20 keer herhalen per band voor hij 'm wel pakt. Als ik mijn handpomp gebruik of een van mijn mountainbikes wil oppompen, heb ik dit probleem nooit. Gisteren beide buiten- en binnenbanden vervangen omdat dat nodig was maar nog steeds hetzelfde euvel :') Iemand een oplossing of weet wat ik fout doe? #durftevragen
Zet je de gele hendel de goede kant op?
pi_169312514
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:08 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik druk de ventieltjes eerst altijd even in zodat er lucht ontsnapt. Dan weet je in ieder geval dat het ventiel niet verstopt zit. Misschien is dat het?
Dat kan ik wel eens proberen, of wellicht hele zucht lucht eruit en altijd beginnen met pompen van ongeveer 3 i.p.v 6 of 7 bar.

quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 19:26 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Zet je de gele hendel de goede kant op?
Ja, als ik hem andersom zet dan blaast hij de lucht de ruimte in. Draai de gele hendel altijd van de velg af.
  zondag 5 maart 2017 @ 19:56:36 #129
117107 MarcoD
.........
pi_169313195
Had vroeger ook de Joe blow II, automatisme bij mij is dat ik het ventiel open draai en als hij niet verder kan een slagje terugdraai. En deed het hendeltje niet altijd helemaal omzetten. Maar dat kwam omdat hij niet meer helemaal lekker werkte..

Doet hij dit al vanaf het begin? Heb je al geexpirimenteerd ofzo?
Denk dat het trucje met stukje terugdraaien kan werken.


Nu een Rennkompressor _O_ opdrukken en gaan, 1 keer in het jaar rubbertje vervangen *O* nooit gezeik meegehad
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 5 maart 2017 @ 20:11:15 #130
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_169313670
Ik had gister bij het oppompen van een nieuwe band een klapband, geeft een beste knal
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zondag 5 maart 2017 @ 20:13:05 #131
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169313729
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:59 schreef poiuytr het volgende:
Misschien wel de meest debiele vraag die hier ooit gesteld is, maar ik krijg mijn binnenbanden altijd zeer lastig opgepompt van de racer. Ben vaak wel vijf minuten bezig :') Op al mijn fietsen zitten allemaal Franse ventielen, ik gebruik de Topeak Joe Blow Sport || zonder een verloopstuk er tussen te zetten. Nippel van het ventiel draai ik helemaal open, zet de kop erop, deze druk je dan iets door, zet de gele hendel om zodat hij vastblijft zitten, vervolgens moet je er dan normaal lucht in kunnen blazen. Dat laatste gebeurd alleen bijna nooit in één keer. Als ik dan mijn banden wil oppompen dan heb ik "weerstand" op de pomp, lucht wil niet in de band, maar wil ook niet weg aangezien de kop erop zit. Dit gehele ritueel moet ik altijd 10-20 keer herhalen per band voor hij 'm wel pakt. Als ik mijn handpomp gebruik of een van mijn mountainbikes wil oppompen, heb ik dit probleem nooit. Gisteren beide buiten- en binnenbanden vervangen omdat dat nodig was maar nog steeds hetzelfde euvel :') Iemand een oplossing of weet wat ik fout doe? #durftevragen
Geef eens een tikje met je vinger tegen de pompslang of kop als er druk op de slang zit.
  zondag 5 maart 2017 @ 20:21:27 #132
117107 MarcoD
.........
pi_169313980
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:11 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik had gister bij het oppompen van een nieuwe band een klapband, geeft een beste knal
Weleens met de binnenband van een kinderwagen gehad, midden in de nacht terwijl we aan het slapen waren :X
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 5 maart 2017 @ 20:25:18 #133
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169314111
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:21 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Weleens met de binnenband van een kinderwagen gehad, midden in de nacht terwijl we aan het slapen waren :X
Ik met de marmot, fietsen in de slaapkamer de nacht voordaags, mijn slapie had de banden van zijn fiets opgepompt voor het slapen gaan, midden in de nacht BOEM!!
  zondag 5 maart 2017 @ 20:35:02 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169314526
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:13 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Geef eens een tikje met je vinger tegen de pompslang of kop als er druk op de slang zit.
Dit zou moeten werken en anders had je het ventiel niet ver genoeg open gedraaid.
  zondag 5 maart 2017 @ 20:48:39 #135
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_169315075
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:21 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Weleens met de binnenband van een kinderwagen gehad, midden in de nacht terwijl we aan het slapen waren :X
en meteen een jankende baby op de koop toe zeker :X
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  zondag 5 maart 2017 @ 20:52:16 #136
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169315230
Enne, wat ook wel helpt is als je het wiel draait zodat het ventiel boven is als je het oppompt dwz je hangt de slag aan het ventiel.
  zondag 5 maart 2017 @ 20:56:37 #137
117107 MarcoD
.........
pi_169315379
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 20:48 schreef TradeMarkie het volgende:

[..]

en meteen een jankende baby op de koop toe zeker :X
Die sliep rustig verder, wij zaten zelf wel rechtop in bed en was al opzoek naar slaghout voordat ik naar beneden ging ;)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_169316906
Dank voor alle input aankomende week proberen, ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen :P
pi_169318538
Vandaag op de Sallandse heuvelrug gefietst. Overal flink wat PR's gescoord. Merkte dat ik veel makkelijker bergop fiets dan afgelopen jaren. Vooral het explosievere werk
pi_169319965
Gisteren ook Sallandse heuvelrug gedaan, leuke klimmetjes :)
Vandaag stukjes onverhard door Noord-Holland, lekker glibberen en glijden over de Zuiderkwelweg.

En nu weekje rust.
  maandag 6 maart 2017 @ 07:07:24 #141
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_169324421
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 18:59 schreef poiuytr het volgende:
Misschien wel de meest debiele vraag die hier ooit gesteld is, maar ik krijg mijn binnenbanden altijd zeer lastig opgepompt van de racer. Ben vaak wel vijf minuten bezig :') Op al mijn fietsen zitten allemaal Franse ventielen, ik gebruik de Topeak Joe Blow Sport || zonder een verloopstuk er tussen te zetten. Nippel van het ventiel draai ik helemaal open, zet de kop erop, deze druk je dan iets door, zet de gele hendel om zodat hij vastblijft zitten, vervolgens moet je er dan normaal lucht in kunnen blazen. Dat laatste gebeurd alleen bijna nooit in één keer. Als ik dan mijn banden wil oppompen dan heb ik "weerstand" op de pomp, lucht wil niet in de band, maar wil ook niet weg aangezien de kop erop zit. Dit gehele ritueel moet ik altijd 10-20 keer herhalen per band voor hij 'm wel pakt. Als ik mijn handpomp gebruik of een van mijn mountainbikes wil oppompen, heb ik dit probleem nooit. Gisteren beide buiten- en binnenbanden vervangen omdat dat nodig was maar nog steeds hetzelfde euvel :') Iemand een oplossing of weet wat ik fout doe? #durftevragen
Ik houd die kop altijd een heel klein beetje scheef bij het erop zetten zodat je een klein beetje lucht hoort ontsnappen. Als je hem dan vastzet met die hendel pompt 'ie wel in één keer goed op.
pi_169324613
Als ik het ventiel open heb gedraaid laat ik er altijd eerst even wat lucht uitlopen voordat ik de pomp er opzet. Dan 'pakt' ie hem ook makkelijker.
pi_169325127
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 21:58 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag op de Sallandse heuvelrug gefietst. Overal flink wat PR's gescoord. Merkte dat ik veel makkelijker bergop fiets dan afgelopen jaren. Vooral het explosievere werk
Wellicht ook wel eens leuk om iets meer richting het oosten te fietsen richting Duitsland. Laatst ook rondom Itterbeck/ Wielen/ Uelsen gefietst met de racer, daar heb je beetje dezelfde heuvels. Als je vanaf Tubbergen/ Ootmarsum en Vasse rijdt kun je een leuk rondje maken.

De klim naar avonturenpark Hellendoorn vind ik de fijnste klim/ heuvel welke we hier hebben, heerlijke loper, die constant blijft.
  maandag 6 maart 2017 @ 09:53:48 #144
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169325419
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 08:06 schreef Tommeke het volgende:
Als ik het ventiel open heb gedraaid laat ik er altijd eerst even wat lucht uitlopen voordat ik de pomp er opzet. Dan 'pakt' ie hem ook makkelijker.
Ja idd, ik had vanmorgen toen ik bij mijn fiets aankwam even een oepsmomentje. Vrijdag vlakbij huis een spaak in mn achterwiel geknapt, en naar huis gereden maar helemaal vergeten te fiksen.

Gelukkig heb ik een reserve wielset klaarstaan met banden en cassette dus 't was in een minuut geregeld. :7
  maandag 6 maart 2017 @ 10:46:51 #145
545 dop
:copyright: dop
pi_169326130
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 22:25 schreef ddx het volgende:
Gisteren ook Sallandse heuvelrug gedaan, leuke klimmetjes :)
Vandaag stukjes onverhard door Noord-Holland, lekker glibberen en glijden over de Zuiderkwelweg.

En nu weekje rust.
succes ddx
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_169327410
@poiuytr Lijkt me ook erg mooi ja! Wel iets verder rijden vanaf hier...
  maandag 6 maart 2017 @ 14:59:05 #147
414827 Wave103
It's not pop music
pi_169330014
Hoe bepalen jullie nou of je kettingblad en cassette ver versleten zijn en aan vervanging toe zijn? Ziet dit er bijvoorbeeld nog oké uit?



  maandag 6 maart 2017 @ 15:06:40 #148
545 dop
:copyright: dop
pi_169330243
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:59 schreef Wave103 het volgende:
Hoe bepalen jullie nou of je kettingblad en cassette ver versleten zijn en aan vervanging toe zijn? Ziet dit er bijvoorbeeld nog oké uit?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
foto is nooit ideaal om dat te beoordelen maar dit zit er prima uit.

rondingen tussen de tanden moeten rond zijn tanden niet puntig en geen bramen.
ketting is mooi schoon alleen ketting lengte (oprekken) kun je niet met het oog controleren

velgen van die fiets lijken op de foto wel ingeremd (versleten)
even iets vlaks tegen aan houden en kijken of ze niet erg hol zijn.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 6 maart 2017 @ 15:13:22 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169330418
Ik zal straks een foto maken van een ketting en tandwiel die naar de kloten is.
pi_169332199
Vervangen jullie de bandjes als jullie na de winter weer beginnen? Of is dat niet echt nodig.
4 a 5 maanden niet meer gefietst erop.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')