abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169377176
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:13 schreef Najieto het volgende:

[..]

FB van mantel. Er staat echt wel een aantal gedrochten op _O-
Ik doe niet aan facebook, anders had ik die van mij ook nog wel even ingestuurd 8-)
pi_169378475
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:12 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een op zich zelf staand merk was maar tis van shimano?
Jep.
  woensdag 8 maart 2017 @ 21:52:34 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_169380792
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 19:26 schreef ratatat het volgende:
Wtf doen die lui (vooral niet)met hun fietsen. Ze zien er bijna allemaal uit alsof ze eenmaal per maand uit de schuur worden gehaald, opnieuw in de was worden gezet voor een nieuwe fb profielfoto waarna ze weer een maand in de schuur mogen wachten op de volgende poetsbeurt. Die van kano is een frisse afwisseling in het lijstje.
Mooi he?

Juist daarom _O- Ik kon jammer genoeg zo snel geen foto vinden waar ie vol met rotzooi zit. Morgen maar eens zoeken :9
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 9 maart 2017 @ 07:11:24 #229
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169386830
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 20:40 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Jep.
Niet 1 maar zelfs 3 voorwielen kapot.
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2912241
pi_169388852
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:56 schreef kaasplankje het volgende:
-Gripper: ziet eruit als boy zonderman
-Oksel: neemt zijn hele familie mee
-kanovinnie: rijdt met een loszittend achterwiel zonder dat hij het zelf merkt
-Bizkit: rijdt voor ieder plaatsnaambord volle bak sprint
etc.
Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik dacht uit het zadel wat kom ik toch moeilijk vooruit, net of m'n remmen aanlopen.

Kom ik thuis, kan ik m'n achterwiel er zo uit tillen :').
pi_169389784
Doktoren en andere kenners. Ik heb een vraagje in de D1 zones categorie. Ik ben een hobby fietser die vorig jaar zo'n 2500 km heeft gemaakt (inclusief fietsvakanties in de bergen en de ardennen), jaar daarvoor wat minder, en dit jaar ben ik van plan om iig de 3000 aan te tikken. Voetbal ernaast nog, dus niet altijd even makkelijk. Mede daardoor een slimme taxc aangeschaft, zwift erbij en fietsen maar. Langer dan een uur/anderhalf uur binnen op zo'n ding is niet te doen zonder dat ik mijn huis verdrink, maar het is leuk en niet afhankelijk van weersomstandigheden. Overigens is het nu maart en ga ik weer naar buiten, maar dat terzijde.

Omdat ik nog wat meer ga fietsen heb ik mij enigszins verdiept in de trainingszones. Mijn maximale hartslag heb ik vorig jaar ergens behaald op een berg, 208. Ik heb nog een rit of 3/4 boven de 200 gehaald (redoute), maar - zeker in Nederland en op zwift - komt mijn hartslag niet boven de 200, hoe veel ik ook inspan. Vraag 1: kan ik dan als maximale hartslag 208 aanhouden omdat ik die ooit 1x heb gehaald of kan je beter - in mijn geval - dan rond de 200 pakken.

Ik heb in deze eerste maanden van 2017 best wat kilometers gemaakt op de taxc, maar voornamelijk interval. Een uur knallen. Wil wat duurvermogen trainen en daarvoor D1 ritjes maken buiten. Nou heb ik geen inspanningstest gedaan en dergelijke, dus het bepalen van zones is sowieso pittig. Toch wil ik een poging wagen omdat ik de theorie erachter wil begrijpen. Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones-karvonen) mijn rust (65) en max (208) invul zit mijn D1 tot en met 151. Als ik dat echter thuis op mijn zwift doe dan zit mijn ademhaling al redelijk hoog. Eerder tot en met 135/140 zou ik zeggen. Vraag 2: hoe kan daar zoveel verschil in zitten?

Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones) mijn omslagpunt op 90% van maximale hartslag doe komt mijn D1 uit op vanaf 140. Dat lijkt er al meer op. Nog steeds heb ik echter het gevoel dat mijn D1 op de fiets echt tot en met 140 gaat of iets dergelijks. Volgens deze schema's doe ik dan echter hersteltraining en doe ik in principe niks. Vraag 3: hoe werkt dit?

Nogmaals; ik weet dat ik voor accurate zones een inspanningstest moet doen, zit ik ook sterk over te twijfelen (wat kost zoiets?) maar ik ben vooral heel benieuwd naar de theorie erachter en ben daarom benieuwd naar jullie kijk hierop.
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:28:06 #232
58560 Oksel
Gezellig.
pi_169390223
registreer om deze reclame te verbergen
Oh god.
pi_169390322
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:57 schreef Reljem het volgende:
Doktoren en andere kenners. Ik heb een vraagje in de D1 zones categorie. Ik ben een hobby fietser die vorig jaar zo'n 2500 km heeft gemaakt (inclusief fietsvakanties in de bergen en de ardennen), jaar daarvoor wat minder, en dit jaar ben ik van plan om iig de 3000 aan te tikken. Voetbal ernaast nog, dus niet altijd even makkelijk. Mede daardoor een slimme taxc aangeschaft, zwift erbij en fietsen maar. Langer dan een uur/anderhalf uur binnen op zo'n ding is niet te doen zonder dat ik mijn huis verdrink, maar het is leuk en niet afhankelijk van weersomstandigheden. Overigens is het nu maart en ga ik weer naar buiten, maar dat terzijde.

Omdat ik nog wat meer ga fietsen heb ik mij enigszins verdiept in de trainingszones. Mijn maximale hartslag heb ik vorig jaar ergens behaald op een berg, 208. Ik heb nog een rit of 3/4 boven de 200 gehaald (redoute), maar - zeker in Nederland en op zwift - komt mijn hartslag niet boven de 200, hoe veel ik ook inspan. Vraag 1: kan ik dan als maximale hartslag 208 aanhouden omdat ik die ooit 1x heb gehaald of kan je beter - in mijn geval - dan rond de 200 pakken.
Je max hr schijnt omlaag te gaan naarmate je fitter wordt. Dat zou het kunnen verklaren.

quote:
Ik heb in deze eerste maanden van 2017 best wat kilometers gemaakt op de taxc, maar voornamelijk interval. Een uur knallen. Wil wat duurvermogen trainen en daarvoor D1 ritjes maken buiten. Nou heb ik geen inspanningstest gedaan en dergelijke, dus het bepalen van zones is sowieso pittig. Toch wil ik een poging wagen omdat ik de theorie erachter wil begrijpen. Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones-karvonen) mijn rust (65) en max (208) invul zit mijn D1 tot en met 151. Als ik dat echter thuis op mijn zwift doe dan zit mijn ademhaling al redelijk hoog. Eerder tot en met 135/140 zou ik zeggen. Vraag 2: hoe kan daar zoveel verschil in zitten?

Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones) mijn omslagpunt op 90% van maximale hartslag doe komt mijn D1 uit op vanaf 140. Dat lijkt er al meer op. Nog steeds heb ik echter het gevoel dat mijn D1 op de fiets echt tot en met 140 gaat of iets dergelijks. Volgens deze schema's doe ik dan echter hersteltraining en doe ik in principe niks. Vraag 3: hoe werkt dit?

Nogmaals; ik weet dat ik voor accurate zones een inspanningstest moet doen, zit ik ook sterk over te twijfelen (wat kost zoiets?) maar ik ben vooral heel benieuwd naar de theorie erachter en ben daarom benieuwd naar jullie kijk hierop.
Zelf heb ik vorige maan een inspanningstest gedaan. De hartslagzones en vermogenszones die eruit kwamen slaan helemaal nergens op. Dit zal natuurlijk niet altijd het geval zijn, maar de resultaten uit zo'n test zijn dus lang niet altijd 'absoluut'.

Verder gewoon je eigen zones aanhouden en luisteren naar je lichaam. Als jij het idee hebt dat je d1 tot 135/140 loopt zal dat waarschijnlijk beter kloppen dan die 151 uit een tabel. Als ik zelf een duurtraining doe probeer ik gewoon een tempo aan te houden waarbij ik nog net door m'n neus kan ademen. Hartslag let ik niet echt op.
  donderdag 9 maart 2017 @ 12:51:02 #234
130803 Gripper
Get a grip
pi_169390543
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 11:57 schreef Reljem het volgende:
Doktoren en andere kenners. Ik heb een vraagje in de D1 zones categorie. Ik ben een hobby fietser die vorig jaar zo'n 2500 km heeft gemaakt (inclusief fietsvakanties in de bergen en de ardennen), jaar daarvoor wat minder, en dit jaar ben ik van plan om iig de 3000 aan te tikken. Voetbal ernaast nog, dus niet altijd even makkelijk. Mede daardoor een slimme taxc aangeschaft, zwift erbij en fietsen maar. Langer dan een uur/anderhalf uur binnen op zo'n ding is niet te doen zonder dat ik mijn huis verdrink, maar het is leuk en niet afhankelijk van weersomstandigheden. Overigens is het nu maart en ga ik weer naar buiten, maar dat terzijde.

Omdat ik nog wat meer ga fietsen heb ik mij enigszins verdiept in de trainingszones. Mijn maximale hartslag heb ik vorig jaar ergens behaald op een berg, 208. Ik heb nog een rit of 3/4 boven de 200 gehaald (redoute), maar - zeker in Nederland en op zwift - komt mijn hartslag niet boven de 200, hoe veel ik ook inspan. Vraag 1: kan ik dan als maximale hartslag 208 aanhouden omdat ik die ooit 1x heb gehaald of kan je beter - in mijn geval - dan rond de 200 pakken.

Ik heb in deze eerste maanden van 2017 best wat kilometers gemaakt op de taxc, maar voornamelijk interval. Een uur knallen. Wil wat duurvermogen trainen en daarvoor D1 ritjes maken buiten. Nou heb ik geen inspanningstest gedaan en dergelijke, dus het bepalen van zones is sowieso pittig. Toch wil ik een poging wagen omdat ik de theorie erachter wil begrijpen. Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones-karvonen) mijn rust (65) en max (208) invul zit mijn D1 tot en met 151. Als ik dat echter thuis op mijn zwift doe dan zit mijn ademhaling al redelijk hoog. Eerder tot en met 135/140 zou ik zeggen. Vraag 2: hoe kan daar zoveel verschil in zitten?

Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones) mijn omslagpunt op 90% van maximale hartslag doe komt mijn D1 uit op vanaf 140. Dat lijkt er al meer op. Nog steeds heb ik echter het gevoel dat mijn D1 op de fiets echt tot en met 140 gaat of iets dergelijks. Volgens deze schema's doe ik dan echter hersteltraining en doe ik in principe niks. Vraag 3: hoe werkt dit?

Nogmaals; ik weet dat ik voor accurate zones een inspanningstest moet doen, zit ik ook sterk over te twijfelen (wat kost zoiets?) maar ik ben vooral heel benieuwd naar de theorie erachter en ben daarom benieuwd naar jullie kijk hierop.
De Karvonen index maakt volgens mij gebruik van 5 zones, waarbij D1 een behoorlijk groot bereik beslaat. Veel mensen trainen altijd boven in hun zone, en niet precies er midden in, waardoor je dus als je denkt netjes in D1 te trainen eigenlijk al te hoog zit.

De sleutel tot rustiger trainen is het begrip Duur-intensief en Duur-extensief, waarbij je eigenlijk niks meer doet dan die D1 zone in 2-en verdelen.

Dan kan je rustig trainen met HF 130-140, en iets minder rustig met 140-150. Ofzo, de exacte waardes moet je wel bepalen natuurlijk. Je D2, D3 en maximaalzone blijven gewoon intact.

De zonegrenzen bepalen zou het beste gaan aan de hand van je omslagpunt, en niet a.d.h.v. je max HF.
Je hebt nu grofweg je omslag bepaald op 90% van je max, dat zou dus 180 slagen zijn. Maar misschien ligt het wel hoger dan dat? De beste manier om dat te bepalen is een sporttest met lactaat meting.
Er bestaat zelfs een tacx protocol voor, lekker 20 minuten afzien op zolder :)

Sporttest kost ongeveer 120 ¤ en krijg je vaak vergoed als je een aanvullend pakket hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gripper op 09-03-2017 12:56:25 ]
Mijn foto's op Flickr!
Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_169390709
Rattat en Gripper, dank! Voor wat meer duidelijkheid toch maar zo'n sporttest, of misschien ga ik eerst wel even op zoek naar het tacx protocol :D. Ben gewoon benieuwd naar de achterliggende gedachtes, ik weet wel dat dit soort vragen enorm persoonsafhankelijk zijn en niet makkelijk te beantwoorden zijn.
pi_169390731
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

De Karvonen index maakt volgens mij gebruik van 5 zones, waarbij D1 een behoorlijk groot bereik beslaat. Veel mensen trainen altijd boven in hun zone, en niet precies er midden in, waardoor je dus als je denkt netjes in D1 te trainen eigenlijk al te hoog zit.

De sleutel tot rustiger trainen is het begrip Duur-intensief en Duur-extensief, waarbij je eigenlijk niks meer doet dan die D1 zone in 2-en verdelen.

Dan kan je rustig trainen met HF 130-140, en iets minder rustig met 140-150. Ofzo, de exacte waardes moet je wel bepalen natuurlijk. Je D2, D3 en maximaalzone blijven gewoon intact.

De zonegrenzen bepalen zou het beste gaan aan de hand van je omslagpunt, en niet a.d.h.v. je max HF.
Je hebt nu grofweg je omslag bepaald op 90% van je max, dat zou dus 180 slagen zijn. Maar misschien ligt het wel hoger dan dat? De beste manier om dat te bepalen is een sporttest met lactaat meting.
Er bestaat zelfs een tacx protocol voor, lekker 20 minuten afzien op zolder :)

Sporttest kost ongeveer 120 ¤ en krijg je vaak vergoed als je een aanvullend pakket hebt.
Heb je nog een linkje van dat protocol?
  donderdag 9 maart 2017 @ 13:18:40 #237
130803 Gripper
Get a grip
pi_169391012
Hier staat ie in elk geval tussen.

http://www.togrow.eu/gestructureerd-trainen-de-ftp-test/

Goed opwarmen, lang stuk weg zoeken zonder obstakels, zoals een dijk of een vast rondje zonder verkeer, en dan rammen maar, met een zo geleidelijk en constant mogelijke hartslag op wat je denkt dat je omslagpunt is. Als je na die 20 km met gem 185 slagen nog niet kotsend van de fiets gevallen bent, of denkt "oh ik had best nog harder gekund" dan probeer je m de volgende keer met 187 slagen.

P.S je kan ook volgende week zaterdag met de primavera mee. De finale is ook een prima FTP test, vraag maar aan Muzas ;)
Mijn foto's op Flickr!
Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_169391099
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:18 schreef Gripper het volgende:
Hier staat ie in elk geval tussen.

http://www.togrow.eu/gestructureerd-trainen-de-ftp-test/

Goed opwarmen, lang stuk weg zoeken zonder obstakels, zoals een dijk of een vast rondje zonder verkeer, en dan rammen maar, met een zo geleidelijk en constant mogelijke hartslag op wat je denkt dat je omslagpunt is. Als je na die 20 km met gem 185 slagen nog niet kotsend van de fiets gevallen bent, of denkt "oh ik had best nog harder gekund" dan probeer je m de volgende keer met 187 slagen.

P.S je kan ook volgende week zaterdag met de primavera mee. De finale is ook een prima FTP test, vraag maar aan Muzas ;)
Ik zag 'm staan maar moet helaas voetballen ;(. Dank!!
  donderdag 9 maart 2017 @ 13:39:46 #239
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_169391386
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 12:28 schreef Oksel het volgende:
Oh god.
Patroon is ge-reincarneerd denk ik...
18 feb Avenged Sevenfold (Ziggo Dome); 26 maart Gojira (Utrecht) ;16-17-18 juni Graspop Metal Meeting (Dessel).
ESF fan, solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
pi_169391404
als je werkelijk maar 3000km in een jaar fietst pas dan op dat je niet al t heilig en eeuwig in D1 fietst.
heb je namelijk geen donder aan als je al zo weinig op de fiets zit.
gewoon lekker fietsen en lol hebben
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 9 maart 2017 @ 13:43:01 #241
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_169391460
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:40 schreef dop het volgende:
als je werkelijk maar 3000km in een jaar fietst
Is een punt, als je door de taxc haast het hele jaar door gaat, rij je minder dan 300 km per maand. Dat is drie of vier keer buiten spelen....dan zijn zones niet zo relevant.
18 feb Avenged Sevenfold (Ziggo Dome); 26 maart Gojira (Utrecht) ;16-17-18 juni Graspop Metal Meeting (Dessel).
ESF fan, solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
pi_169391765
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:40 schreef dop het volgende:
als je werkelijk maar 3000km in een jaar fietst pas dan op dat je niet al t heilig en eeuwig in D1 fietst.
heb je namelijk geen donder aan als je al zo weinig op de fiets zit.
gewoon lekker fietsen en lol hebben
Nee dat is waarschijnlijk ook weer waar. Maar wat ik nu merk door die tacx thuis en 'even snel een rondje na het werk' is dat ik een uur of anderhalf uur zit te beuken, en ik weet niet of ik daar veel profijt van ga hebben en straks in de 100+ rondjes door de Ardennen/Alpen na 2 uur helemaal naar de klote ben. Dat zwift is wat dat betreft ook verneukeratief. Elk rondje denk ik; toch weer even die Zwift kom aanvallen oid. Genot.
pi_169391896
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Is een punt, als je door de taxc haast het hele jaar door gaat, rij je minder dan 300 km per maand. Dat is drie of vier keer buiten spelen....dan zijn zones niet zo relevant.
Hmm dit klopt voor mij niet. Zodra het langer licht is ga ik gewoon weer lekker buiten, en zeker in de zomermaanden zonder voetbal verwacht ik wel +600 per maand. Nogmaals, het gaat er meer om dat ik niet straks na 2 uurtjes lekker fietsen opeens niet meer kan, ondanks mijn relatief "vele" kilometers in het voorjaar :D
pi_169392063
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 13:55 schreef Reljem het volgende:

[..]

Nee dat is waarschijnlijk ook weer waar. Maar wat ik nu merk door die tacx thuis en 'even snel een rondje na het werk' is dat ik een uur of anderhalf uur zit te beuken, en ik weet niet of ik daar veel profijt van ga hebben en straks in de 100+ rondjes door de Ardennen/Alpen na 2 uur helemaal naar de klote ben. Dat zwift is wat dat betreft ook verneukeratief. Elk rondje denk ik; toch weer even die Zwift kom aanvallen oid. Genot.
als je meer uren gaat trainen door dat je D1 rijd dan zeg ik doen.
maar als het aantal uren precies het zelfde blijft als dat je gewoon een beetje loopt te raggen op zwift dan heeft het weinig meerwaarde.

Duurtrainingen zijn geen uurtje
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:11:05 #245
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169392124
Als je nu wedstrijden rijdt en 20K per jaar traint en er alles uit wilt halen lijkt me een lactaattest misschien zinvol. Maar wat moet je daar nu mee als je gewoon gaat toeren? Je kan beter je basis vergroten met uren maken op de fiets. Zou me over die zone indeling niet zo druk maken. Uiteraard wel belangrijk dat je rustig traint maar het blijft toch natte vinger werk tenzij je naar een lab gaat.
pi_169392512
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:11 schreef kaasplankje het volgende:
Als je nu wedstrijden rijdt en 20K per jaar traint en er alles uit wilt halen lijkt me een lactaattest misschien zinvol. Maar wat moet je daar nu mee als je gewoon gaat toeren? Je kan beter je basis vergroten met uren maken op de fiets. Zou me over die zone indeling niet zo druk maken. Uiteraard wel belangrijk dat je rustig traint maar het blijft toch natte vinger werk tenzij je naar een lab gaat.
Goede vraag. Ik ben in principe gewoon een halve autist die geilt op cijfers. Vandaar. Uiteindelijk is het gewoon lekker en veel fietsen. Genot.
  donderdag 9 maart 2017 @ 14:45:26 #247
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169392680
Ga maar es fietsen zonder die meters voor je snoet.
pi_169392879
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:00 schreef Gripper het volgende:

[..]

Over fietsen lullen alleen is ook maar saai en we moeten die tijd toch zien te vullen.
Maar wat kano zegt: wat vrouwelijke aanwezigheid bij de primavera zou ook wel eens erg leuk zijn! :)
Dan cross ik met volle vaart over de Amstel 8-) . Nah maar bij een meet zou ik niet alleen uitgelachen worden om mijn Defy Sora (okee, die heb ik niet écht, maar iets vergelijkbaars :P) en jullie tevens niet bijhouden. :)

Misschien moeten jullie je vrouwen/vriendinnen met racefiets maar meenemen voor mij dan. Of zijn dat ook allemaal halve profs? ;)
Chick on a mission
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:18:52 #249
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_169393238
quote:
1s.gif Op donderdag 9 maart 2017 14:57 schreef Keroppi het volgende:

Misschien moeten jullie je vrouwen/vriendinnen met racefiets maar meenemen voor mij dan. Of zijn dat ook allemaal halve profs? ;)
gecensureerd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Captain_Fabulous op 09-03-2017 15:43:08 ]
18 feb Avenged Sevenfold (Ziggo Dome); 26 maart Gojira (Utrecht) ;16-17-18 juni Graspop Metal Meeting (Dessel).
ESF fan, solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
  donderdag 9 maart 2017 @ 15:29:18 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169393476
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2017 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Die van Kano niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is gemeen capfabiola
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')