SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
+1quote:
Extra spieromvang krijg je ook niet zomaar. Daar moet je echt wel een jaar voor trainen minstens. En ook je voeding aanpassen. Ik hoef niet heel veel zwaarder qua gewicht momenteel.quote:Op maandag 27 februari 2017 13:18 schreef Tommeke het volgende:
[..]
+1
Ik ben op de legpress wel aardig vooruit gegaan. Zie het nog niet in de omvang van m'n spieren.
Ik heb btw wel goesting! Zaterdag rondom Nijmegen gefietst. Zondag trainingskoers gereden tussen de elite enzo. Dat laatste was geen succes
Nee, ik eet niet anders dan normaal.quote:Op maandag 27 februari 2017 13:22 schreef ratatat het volgende:
[..]
Lekker veel eiwitten eten en verrotte scheten laten.
Niets, wilde deze erbij zettenquote:
Dat zie je aan Sagan ook welquote:Op maandag 27 februari 2017 13:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Extra spieromvang krijg je ook niet zomaar. Daar moet je echt wel een jaar voor trainen minstens. En ook je voeding aanpassen. Ik hoef niet heel veel zwaarder qua gewicht momenteel.
Die is twaalf man.quote:Op maandag 27 februari 2017 14:41 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.instagram.com/gros_mathilde/?hl=nl
is dit iets voor je kano?
Voor in vliegtuig raad ik de scicon aan, hoef je niet hele fiets uit elkaar te halen.quote:Op maandag 27 februari 2017 19:14 schreef No-P het volgende:
Ik zoek een fietskoffer, voor in de ICE of vliegtuig. Voor een normale racefiets.
Liefst niet al te prijzig. Iemand tips?
Niet iedereen rijdt met spatborden.quote:Op maandag 27 februari 2017 20:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Waarom goesting zoeken, je kunt nu ook prima fietsen (zaterdag 200km brevet met wat heen en terug, zondag nog een ritje uitfietsen). Het seizoen is al begonnen.
Na die neger maak ik geen indruk meer.quote:Op maandag 27 februari 2017 14:41 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.instagram.com/gros_mathilde/?hl=nl
is dit iets voor je kano?
Rij jij zonder spatborden? Ik snap het niet dat mensen dat doen. Je blijft droger en schoner met spatborden.quote:Op maandag 27 februari 2017 22:05 schreef ratatat het volgende:
[..]
Niet iedereen rijdt met spatborden.
Dat is een zachte tas toch? Ben je niet bang voor beschadigingen tov een hardcase?quote:Op maandag 27 februari 2017 19:22 schreef ddx het volgende:
[..]
Voor in vliegtuig raad ik de scicon aan, hoef je niet hele fiets uit elkaar te halen.
Alleen wielen eruit en in tassen.
En ik haal zelf de derailleur nog even los omdat die wat uitsteekt aan de achterkant.
even googlen, de oude v2 is onder de 300 euro te koop
Of het handig (en toegestaan is kwa maten) in de ICE weet ik niet.
Met, verhoogt het fietsplezier in de winter aanzienlijk.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 07:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Rij jij zonder spatborden? Ik snap het niet dat mensen dat doen. Je blijft droger en schoner met spatborden.
Zachte tas ja, maar wel genoeg padding rond stuur en wielzakken.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 07:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is een zachte tas toch? Ben je niet bang voor beschadigingen tov een hardcase?
Dat zou natuurlijk ook zo kunnen zijn ja. Ik zie ook een hoop mensen die er gewoon een doos voor gebruiken, misschien zijn ze daar dan ook wel voorzichtiger mee.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:23 schreef ddx het volgende:
[..]
Zachte tas ja, maar wel genoeg padding rond stuur en wielzakken.
Heb zelf idee (en wat je ook met ervaringen leest) dat ze er minder mee gooien dan van die mooie hardcases (die ook zo lekker stapelen)
https://cyclingtips.com/2(...)m-a-baggage-handler/quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk ook zo kunnen zijn ja. Ik zie ook een hoop mensen die er gewoon een doos voor gebruiken, misschien zijn ze daar dan ook wel voorzichtiger mee.
Die heb ik volgens mij wel eens eerder gelezen. Wel verhelderend. Al moet ik zeggen dat ik de reden om een softcase te nemen omdat een hardcase eerder glijd weer makkelijk wegstreepbaar tov de grotere stevigheid die een hardcase bied.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
https://cyclingtips.com/2(...)m-a-baggage-handler/
Dat laatste zou voor mij ook een pre zijn! Is die van jou dan veel grotere dan andere, of valt dat ook wel mee?quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:55 schreef ddx het volgende:
Die had ik ook gelezen voordat ik mijn tas heb gekocht ja.
En geen gedoe met stuur en zadelpen demonteren is ook wel prettig.
Je fiets komt in een bagageruim terecht met tig harde koffers op een stapel. Erover spannen ze een net volgens mij? Als je fiets bovenop ligt zal er denk niet al teveel mee gebeuren. Al kan het met turbulentie aardig door elkaar gehusseld worden misschien.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 10:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk ook zo kunnen zijn ja. Ik zie ook een hoop mensen die er gewoon een doos voor gebruiken, misschien zijn ze daar dan ook wel voorzichtiger mee.
Juistem, een racer vs een vakantiefiets is nogal een verschil in wat het kan hebben.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 11:58 schreef kaasplankje het volgende:
Een staal of alu vakantiefiets zou ik wel in een doos durven doen. Die kan je dan weggooien als je aankomt.
Zo'n hoes zou ik echt nooit gebruiken.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 13:46 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Juistem, een racer vs een vakantiefiets is nogal een verschil in wat het kan hebben.
De meeste vakantie fietsers gebruiken een doos, of een fietshoes zoals dit.
https://www.vakantiefietser.nl/product/fietshoes/
[ afbeelding ]
Sommige bagage handlers doen er moeilijk over als de wielen niet 100% bedekt zijn, dus een rol ducttape bij je hebben om de hoes aan de onderkant helemaal dicht te plakken schijnt soms nodig te zijn.
De deraileur bescherm je dan met een stukje buis dat je stategisch vastplakt, en nog wat van dat soort trucjes. Somige mensen nemen het voorwiel eruit, en doen dan uiteraard een stukje buis in de vork, om te zorgen dat de einden ervan niet beschadigd raken alshij lomp wordt neergezet.
Sommige mensen gebruiken kennelijk ook van die radiator pijp isolatie, en wikkelen daan a 4 of 5 rollen transparante keukenfolie om de fiets...maar niet elke maatschappij zal dat accepteren natuurlijk!
Sommige maatschappijen zijn heel specifiek dat het of een doos moet zijn, of een volledig afgesloten hoes. Absoluut niets anders.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
En waarom zou die radiator isolatie niet mogen?
Een doos is idd een ramp in de trein of de lijnbus.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 14:22 schreef ddx het volgende:
Een doos is leuk als je met een taxi busje verder gaat oid, maar als je nog stukje met bus/trein gaat en daarna stukje moet lopen is een koffer met wieltjes wel zo prettig.
En als je niet zoveel meeneemt kan je met zo'n scicon koffer/tas zoals ik heb ook je kleding ed erin kwijt.
Ik gebruik deze site.quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:24 schreef poiuytr het volgende:
Hoe kun je van 3 gps bestanden ook alweer 1 maken in Strava? Of moest dat via ander programma?
Die standaard is ook mooi weggewerktquote:
Die winegums van powerbar zijn echt een wondermiddel. Ik ga er ook altijd heel lekker op.quote:
quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:26 schreef Leonos het volgende:
Welke website downloaden jullie je fietsroutes?
Ik ben van het pre strava/garmin tijdperk. Ik heb mijn eigen routes in de omgeving uitgestippeld met een kaart of gewoon door te gaan fietsen. Ik rijd graag langs het water want dan heb je lekker weinig stoplichten.quote:
Ik hou wel van stoplichten. ff eten.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ben van het pre strava/garmin tijdperk. Ik heb mijn eigen routes in de omgeving uitgestippeld met een kaart of gewoon door te gaan fietsen. Ik rijd graag langs het water want dan heb je lekker weinig stoplichten.
Hoe lang moet je route zijn? Ik weet wel aardig de weg in jouw Leidse achtertuin.quote:
Nah, ga naar Texel binnenkort. Rondje Texel. Maar hou de zee wel gewoon aan mijn rechterkantquote:Op woensdag 1 maart 2017 16:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoe lang moet je route zijn? Ik weet wel aardig de weg in jouw Leidse achtertuin.
doe de groeten van me aan broerkaas, die woont in de Cocksdorp.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Nah, ga naar Texel binnenkort. Rondje Texel. Maar hou de zee wel gewoon aan mijn rechterkant
Ook maar 8% vet?quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
doe de groeten van me aan broerkaas, die woont in de Cocksdorp.
zelf maken via strava.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:26 schreef Leonos het volgende:
Welke website downloaden jullie je fietsroutes?
Ja dat gaat er hard aan toe!quote:Op woensdag 1 maart 2017 17:00 schreef kaasplankje het volgende:
http://nieuws.vtm.be/sport/live-op-vtm-gp-samyn
harde koers
Onbekend gebied? Plaatsnaam en ongeveer de gewilde afstand invoeren in Strava en die route downloaden.quote:
gewoon rijjuh met je kutjequote:Op woensdag 1 maart 2017 16:26 schreef Leonos het volgende:
Welke website downloaden jullie je fietsroutes?
Hoe doe je dat dan? Ik kan in de strava routebouwer alleen maar handmatig routes maken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 17:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Onbekend gebied? Plaatsnaam en ongeveer de gewilde afstand invoeren in Strava en die route downloaden.
Volgens mij moet je daarvoor premium user zijn.quote:Op woensdag 1 maart 2017 18:00 schreef Najieto het volgende:
[..]
Hoe doe je dat dan? Ik kan in de strava routebouwer alleen maar handmatig routes maken.
Dat ben ik.quote:Op woensdag 1 maart 2017 18:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Volgens mij moet je daarvoor premium user zijn.
had te laat door dat jij het wasquote:Op woensdag 1 maart 2017 17:51 schreef MarcoD het volgende:
ddx net nog gespot.. denk dat hij rond 10 weer binnen is
mooie is dat je zelfs mensen die wel request to follow zijn ook rit kan bekijken via leaderboardquote:Op woensdag 1 maart 2017 18:10 schreef kaasplankje het volgende:
Kan je niet een willekeurig segment in dat gebied opzoeken, de activity uit de leaderboard aanklikken van users die niet request to follow zijn en als de route goed is die opslaan/rijden?
Krijg je bij mensen die hun profiel op privé in hebben gesteldquote:Op woensdag 1 maart 2017 18:45 schreef kaasplankje het volgende:
Wat stelt request to follow dan voor? :S
Dank gelukt!quote:Op woensdag 1 maart 2017 09:30 schreef Najieto het volgende:
[..]
Ik gebruik deze site.
http://gotoes.org/strava/Combine_GPX_TCX_FIT_Files.php
Zolang je er geen moeite voor wilt doen scherm het iets af.. Je ritten op privé zetten is het enige waarmee andere het niet kunnen zien, of alles opschrijven in een schriftjequote:Op woensdag 1 maart 2017 18:45 schreef kaasplankje het volgende:
Wat stelt request to follow dan voor? :S
Ik heb toch ff mijn privacy instellingen opnieuw ingesteld. Ik hecht daar wel waarde aan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:17 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Zolang je er geen moeite voor wilt doen scherm het iets af.. Je ritten op privé zetten is het enige waarmee andere het niet kunnen zien, of alles opschrijven in een schriftje
Je mag nog fietsen dat is goed nieuws.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Godnondeju. Meniscus stuk aan de achterkant en knieband beschadigd. Als manuele therapie niet helpt naar de orthopeed over twee maanden. Ik mag nog wel D1 fietsen als ik het zadel hoog zet. Maar absoluut niet forceren. 😝 Great...
Gewoon zelf maken of als het een event is van de pagina van de organisatie.quote:Op woensdag 1 maart 2017 16:26 schreef Leonos het volgende:
Welke website downloaden jullie je fietsroutes?
Ik zie net dat je het idd nog iets meer kan afschermen, laatste keer dat ik keek kon dat nog niet..quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb toch ff mijn privacy instellingen opnieuw ingesteld. Ik hecht daar wel waarde aan.
Dat is het goede nieuws bij het slechte ja. En ik mag leg press en dat soort aparaten doen, zolang ik maar niet kracht zet met een te ver gebogen been, want dan knel ik dat beschadigde stuk van de meniscus af. En dat helpt niet. Core mag natuurlijk onbeperkt. Dus ik kan gewoon door met de gym, daar veranderd niets aan. Dit weekend het zadel van de vakantiefiets zo hoog zetten als kan zonder dat het te veel wordt.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mag nog fietsen dat is goed nieuws.
Wat is je cranklengte ?quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat is het goede nieuws bij het slechte ja. En ik mag leg press en dat soort aparaten doen, zolang ik maar niet kracht zet met een te ver gebogen been, want dan knel ik dat beschadigde stuk van de meniscus af. En dat helpt niet. Core mag natuurlijk onbeperkt. Dus ik kan gewoon door met de gym, daar veranderd niets aan. Dit weekend het zadel van de vakantiefiets zo hoog zetten als kan zonder dat het te veel wordt.
Moet ik opzoeken, maar hoe werkt dat? Ik bedoel, hoe beinvloed dat de buiging van je knie?quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:00 schreef dop het volgende:
[..]
Wat is je cranklengte ?
kijken naar kortere cranks is misschien ook wel een plan
Ik heb dat puur om die followerhunters te weren.quote:Op woensdag 1 maart 2017 18:45 schreef kaasplankje het volgende:
Wat stelt request to follow dan voor? :S
als je een kleiner rondje maakt met je benen is de hoek die je maakt ook kleinerquote:Op woensdag 1 maart 2017 21:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Moet ik opzoeken, maar hoe werkt dat? Ik bedoel, hoe beinvloed dat de buiging van je knie?
ik zie...ik zal ze eens opmeten! Klinkt best logisch.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:07 schreef dop het volgende:
[..]
als je een kleiner rondje maakt met je benen is de hoek die je maakt ook kleiner
Haal alleen wel dat spatbord van je mountainbike dat is hetzelfde als een standaard monteren.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:11 schreef Oksel het volgende:
Vandaag 42km gedaan in absoluut de meest slechte condities ooit. Ploegen door kleiakkers, heveulop, in de regen, wind tegen. Ardennen op karakter. Zelfs 't afdalen was zwaar.
Die ATB die ik nu heb is wel echt absoluut top.
Scheelt een soppende zeem. Dat heb ik er wel voor over.. helemaal als je 3u op 't zadel zit. Ideaal.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:26 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Haal alleen wel dat spatbord van je mountainbike dat is hetzelfde als een standaard monteren.
Dan kom je niet op Texelquote:Op woensdag 1 maart 2017 16:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Nah, ga naar Texel binnenkort. Rondje Texel. Maar hou de zee wel gewoon aan mijn rechterkant
Ook dan kom je niet op texel. Tenzij je achteruit heen rijd.quote:
Ja leuk.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:46 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ook dan kom je niet op texel. Tenzij je achteruit heen rijd.
Wel in België
Top!quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:06 schreef ddx het volgende:
Het duurde en duurde maar voordat ik een oproep kreeg om het plaatje van m'n heup eruit te halen.
2 weken geleden maar eens gebeld wanneer ze dachten mij te gaan opereren.
Ivm gladheid had de traumachirug het erg druk.
En ze hadden op dat moment nog maar 1 traumachirurg, vanaf 1 maart kwam er 2e bij.
Ergens in maart was het idee dus....
Aangezien ik de 24e naar Mallorca ga had ik dus al idee dat het pas in april zou worden, of ze moesten nog voor 8 maart tijd hebben.
Werd ik gisteren opeens gebeld, ze hadden een datum: as maandag.
Eh ok prima
Weekje wondherstel had arts het in januari over, hechtingen zullen er wel na 2 weken uit mogen.
'Ruim' op tijd voor vakantie dus.
pakkenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:06 schreef ddx het volgende:
Het duurde en duurde maar voordat ik een oproep kreeg om het plaatje van m'n heup eruit te halen.
2 weken geleden maar eens gebeld wanneer ze dachten mij te gaan opereren.
Ivm gladheid had de traumachirug het erg druk.
En ze hadden op dat moment nog maar 1 traumachirurg, vanaf 1 maart kwam er 2e bij.
Ergens in maart was het idee dus....
Aangezien ik de 24e naar Mallorca ga had ik dus al idee dat het pas in april zou worden, of ze moesten nog voor 8 maart tijd hebben.
Werd ik gisteren opeens gebeld, ze hadden een datum: as maandag.
Eh ok prima
Weekje wondherstel had arts het in januari over, hechtingen zullen er wel na 2 weken uit mogen.
'Ruim' op tijd voor vakantie dus.
Voor nu is het gewoon mijn oude trainingsfiets. In de ICE mag je een koffer van 120x80 mee. Daar voldoen alle koffers wel aan. Voor in de trein maakt het ook niet zoveel uit of ik een hard of soft case meenemen.quote:Op dinsdag 28 februari 2017 11:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je fiets komt in een bagageruim terecht met tig harde koffers op een stapel. Erover spannen ze een net volgens mij? Als je fiets bovenop ligt zal er denk niet al teveel mee gebeuren. Al kan het met turbulentie aardig door elkaar gehusseld worden misschien.
Hangt ook af van wat voor fiets je vervoert, een carbonnen racer met ultegra of beter zou ik liever in een hardcase stoppen. Een staal of alu vakantiefiets zou ik wel in een doos durven doen. Die kan je dan weggooien als je aankomt.
Wat gaat ie doen?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 12:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Steve is vannacht begonnen voor zijn 3e poging.
Highest Annual Mileage Recordquote:
Mijn voorspelling? Hij gaat het weer niet halen.quote:
hij moet teveel uren op de fiets vergeleken met Kurt Searvogel, die veel sneller reed.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn voorspelling? Hij gaat het weer niet halen.
Hij rijd te langzaam op te lomp materiaal met te veel spullen bij zich.
in de psychiatrie is er een woord voor.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:39 schreef Tommeke het volgende:
Ik vraag me sowieso af waarom mensen zoiets gaan doen.
Ik denk dat dat zelfs de lading niet dekt..quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:50 schreef dop het volgende:
[..]
in de psychiatrie is er een woord voor.
Autist
Onder autisme valt een behoorlijk breed scala.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:06 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik denk dat dat zelfs de lading niet dekt..
Dat zou dan heel goed kunnen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 15:44 schreef poiuytr het volgende:
Vandaag geloof ik voor t eerst iemand van Fok! voorbij zien fietsen. Dacht dat ik ddx zag in Twente met nog twee anderen
Wij stonden met grote groep mountainbikes voor het cafe in Vriezenveen bij de rotonde. Ik stond met de rug naar jullie rijrichting en zag jullie passeren, maar wist niet zeker of jij 't was, al leek 't shirt wel heel erg op je stava foto'squote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:19 schreef ddx het volgende:
[..]
Dat zou dan heel goed kunnen.
Heb ik je ingehaald ergens of kwam je ons tegemoet ?
Weet niet of het perse een autist is.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:50 schreef dop het volgende:
[..]
in de psychiatrie is er een woord voor.
Autist
Ik heb voor reizen samen met een collega deze aangeschaft:quote:Op zaterdag 4 maart 2017 14:15 schreef No-P het volgende:
[..]
Voor nu is het gewoon mijn oude trainingsfiets. In de ICE mag je een koffer van 120x80 mee. Daar voldoen alle koffers wel aan. Voor in de trein maakt het ook niet zoveel uit of ik een hard of soft case meenemen.
Maar wil hem later ook voor in het vliegtuig gebruiken, en misschien ooit ook wel voor mijn carbonnen tijdritfiets: dan wordt het een ander verhaal.
Lastig kiezen.
Zet je de gele hendel de goede kant op?quote:Op zondag 5 maart 2017 18:59 schreef poiuytr het volgende:
Misschien wel de meest debiele vraag die hier ooit gesteld is, maar ik krijg mijn binnenbanden altijd zeer lastig opgepompt van de racer. Ben vaak wel vijf minuten bezig Op al mijn fietsen zitten allemaal Franse ventielen, ik gebruik de Topeak Joe Blow Sport || zonder een verloopstuk er tussen te zetten. Nippel van het ventiel draai ik helemaal open, zet de kop erop, deze druk je dan iets door, zet de gele hendel om zodat hij vastblijft zitten, vervolgens moet je er dan normaal lucht in kunnen blazen. Dat laatste gebeurd alleen bijna nooit in één keer. Als ik dan mijn banden wil oppompen dan heb ik "weerstand" op de pomp, lucht wil niet in de band, maar wil ook niet weg aangezien de kop erop zit. Dit gehele ritueel moet ik altijd 10-20 keer herhalen per band voor hij 'm wel pakt. Als ik mijn handpomp gebruik of een van mijn mountainbikes wil oppompen, heb ik dit probleem nooit. Gisteren beide buiten- en binnenbanden vervangen omdat dat nodig was maar nog steeds hetzelfde euvel Iemand een oplossing of weet wat ik fout doe? #durftevragen
Dat kan ik wel eens proberen, of wellicht hele zucht lucht eruit en altijd beginnen met pompen van ongeveer 3 i.p.v 6 of 7 bar.quote:Op zondag 5 maart 2017 19:08 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik druk de ventieltjes eerst altijd even in zodat er lucht ontsnapt. Dan weet je in ieder geval dat het ventiel niet verstopt zit. Misschien is dat het?
Ja, als ik hem andersom zet dan blaast hij de lucht de ruimte in. Draai de gele hendel altijd van de velg af.quote:Op zondag 5 maart 2017 19:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zet je de gele hendel de goede kant op?
Geef eens een tikje met je vinger tegen de pompslang of kop als er druk op de slang zit.quote:Op zondag 5 maart 2017 18:59 schreef poiuytr het volgende:
Misschien wel de meest debiele vraag die hier ooit gesteld is, maar ik krijg mijn binnenbanden altijd zeer lastig opgepompt van de racer. Ben vaak wel vijf minuten bezig Op al mijn fietsen zitten allemaal Franse ventielen, ik gebruik de Topeak Joe Blow Sport || zonder een verloopstuk er tussen te zetten. Nippel van het ventiel draai ik helemaal open, zet de kop erop, deze druk je dan iets door, zet de gele hendel om zodat hij vastblijft zitten, vervolgens moet je er dan normaal lucht in kunnen blazen. Dat laatste gebeurd alleen bijna nooit in één keer. Als ik dan mijn banden wil oppompen dan heb ik "weerstand" op de pomp, lucht wil niet in de band, maar wil ook niet weg aangezien de kop erop zit. Dit gehele ritueel moet ik altijd 10-20 keer herhalen per band voor hij 'm wel pakt. Als ik mijn handpomp gebruik of een van mijn mountainbikes wil oppompen, heb ik dit probleem nooit. Gisteren beide buiten- en binnenbanden vervangen omdat dat nodig was maar nog steeds hetzelfde euvel Iemand een oplossing of weet wat ik fout doe? #durftevragen
Weleens met de binnenband van een kinderwagen gehad, midden in de nacht terwijl we aan het slapen warenquote:Op zondag 5 maart 2017 20:11 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik had gister bij het oppompen van een nieuwe band een klapband, geeft een beste knal
Ik met de marmot, fietsen in de slaapkamer de nacht voordaags, mijn slapie had de banden van zijn fiets opgepompt voor het slapen gaan, midden in de nacht BOEM!!quote:Op zondag 5 maart 2017 20:21 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Weleens met de binnenband van een kinderwagen gehad, midden in de nacht terwijl we aan het slapen waren
Dit zou moeten werken en anders had je het ventiel niet ver genoeg open gedraaid.quote:Op zondag 5 maart 2017 20:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geef eens een tikje met je vinger tegen de pompslang of kop als er druk op de slang zit.
en meteen een jankende baby op de koop toe zekerquote:Op zondag 5 maart 2017 20:21 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Weleens met de binnenband van een kinderwagen gehad, midden in de nacht terwijl we aan het slapen waren
Die sliep rustig verder, wij zaten zelf wel rechtop in bed en was al opzoek naar slaghout voordat ik naar beneden gingquote:Op zondag 5 maart 2017 20:48 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
en meteen een jankende baby op de koop toe zeker
Ik houd die kop altijd een heel klein beetje scheef bij het erop zetten zodat je een klein beetje lucht hoort ontsnappen. Als je hem dan vastzet met die hendel pompt 'ie wel in één keer goed op.quote:Op zondag 5 maart 2017 18:59 schreef poiuytr het volgende:
Misschien wel de meest debiele vraag die hier ooit gesteld is, maar ik krijg mijn binnenbanden altijd zeer lastig opgepompt van de racer. Ben vaak wel vijf minuten bezig Op al mijn fietsen zitten allemaal Franse ventielen, ik gebruik de Topeak Joe Blow Sport || zonder een verloopstuk er tussen te zetten. Nippel van het ventiel draai ik helemaal open, zet de kop erop, deze druk je dan iets door, zet de gele hendel om zodat hij vastblijft zitten, vervolgens moet je er dan normaal lucht in kunnen blazen. Dat laatste gebeurd alleen bijna nooit in één keer. Als ik dan mijn banden wil oppompen dan heb ik "weerstand" op de pomp, lucht wil niet in de band, maar wil ook niet weg aangezien de kop erop zit. Dit gehele ritueel moet ik altijd 10-20 keer herhalen per band voor hij 'm wel pakt. Als ik mijn handpomp gebruik of een van mijn mountainbikes wil oppompen, heb ik dit probleem nooit. Gisteren beide buiten- en binnenbanden vervangen omdat dat nodig was maar nog steeds hetzelfde euvel Iemand een oplossing of weet wat ik fout doe? #durftevragen
Wellicht ook wel eens leuk om iets meer richting het oosten te fietsen richting Duitsland. Laatst ook rondom Itterbeck/ Wielen/ Uelsen gefietst met de racer, daar heb je beetje dezelfde heuvels. Als je vanaf Tubbergen/ Ootmarsum en Vasse rijdt kun je een leuk rondje maken.quote:Op zondag 5 maart 2017 21:58 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag op de Sallandse heuvelrug gefietst. Overal flink wat PR's gescoord. Merkte dat ik veel makkelijker bergop fiets dan afgelopen jaren. Vooral het explosievere werk
Ja idd, ik had vanmorgen toen ik bij mijn fiets aankwam even een oepsmomentje. Vrijdag vlakbij huis een spaak in mn achterwiel geknapt, en naar huis gereden maar helemaal vergeten te fiksen.quote:Op maandag 6 maart 2017 08:06 schreef Tommeke het volgende:
Als ik het ventiel open heb gedraaid laat ik er altijd eerst even wat lucht uitlopen voordat ik de pomp er opzet. Dan 'pakt' ie hem ook makkelijker.
succes ddxquote:Op zondag 5 maart 2017 22:25 schreef ddx het volgende:
Gisteren ook Sallandse heuvelrug gedaan, leuke klimmetjes
Vandaag stukjes onverhard door Noord-Holland, lekker glibberen en glijden over de Zuiderkwelweg.
En nu weekje rust.
foto is nooit ideaal om dat te beoordelen maar dit zit er prima uit.quote:Op maandag 6 maart 2017 14:59 schreef Wave103 het volgende:
Hoe bepalen jullie nou of je kettingblad en cassette ver versleten zijn en aan vervanging toe zijn? Ziet dit er bijvoorbeeld nog oké uit?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waarom zou je ze vervangen? Gewoon oppompen en weer gaan.quote:Op maandag 6 maart 2017 16:34 schreef MichelWuyts het volgende:
Vervangen jullie de bandjes als jullie na de winter weer beginnen? Of is dat niet echt nodig.
4 a 5 maanden niet meer gefietst erop.
Vervangen na een bepaald aantal KM. Of als deze eerder versleten is.quote:Op maandag 6 maart 2017 16:34 schreef MichelWuyts het volgende:
Vervangen jullie de bandjes als jullie na de winter weer beginnen? Of is dat niet echt nodig.
4 a 5 maanden niet meer gefietst erop.
Lange inactiviteit leek me niet zo handig voor het rubberquote:Op maandag 6 maart 2017 16:39 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Waarom zou je ze vervangen? Gewoon oppompen en weer gaan.
niet winter, maar inactiviteit.quote:Op maandag 6 maart 2017 16:44 schreef Leonos het volgende:
[..]
Vervangen na een bepaald aantal KM. Of als deze eerder versleten is.
Winter heeft hier weinig mee te maken.
Oh, lijkt me geen probleem. Maar merk je vanzelfquote:
zo ziet het er bij mij uit.quote:Op maandag 6 maart 2017 14:59 schreef Wave103 het volgende:
Hoe bepalen jullie nou of je kettingblad en cassette ver versleten zijn en aan vervanging toe zijn? Ziet dit er bijvoorbeeld nog oké uit?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank! Dat van de velgen is een goede om rekening mee te houden, nog niet aan gedacht om op te letten.quote:Op maandag 6 maart 2017 15:06 schreef dop het volgende:
[..]
foto is nooit ideaal om dat te beoordelen maar dit zit er prima uit.
rondingen tussen de tanden moeten rond zijn tanden niet puntig en geen bramen.
ketting is mooi schoon alleen ketting lengte (oprekken) kun je niet met het oog controleren
velgen van die fiets lijken op de foto wel ingeremd (versleten)
even iets vlaks tegen aan houden en kijken of ze niet erg hol zijn.
Dat is inderdaad duidelijk te zien zo! Dank voor de uitlegquote:Op maandag 6 maart 2017 17:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
zo ziet het er bij mij uit.
Je kan met een sleutel de ketting losduwen van het voorblad zo ruim is die.
[ afbeelding ]
Hier zie je dat het binnenblad ook aan vervanging toe is, de tanden zijn puntig scherp.
[ afbeelding ]
Ik zou hier sowieso alles vervangen, dat spul is zo vies.quote:Op maandag 6 maart 2017 17:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
zo ziet het er bij mij uit.
Je kan met een sleutel de ketting losduwen van het voorblad zo ruim is die.
[ afbeelding ]
Hier zie je dat het binnenblad ook aan vervanging toe is, de tanden zijn puntig scherp.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 maart 2017 18:31 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zou hier sowieso alles vervangen, dat spul is van Campa.
Wat een lelijk stuk ijzerquote:Op maandag 6 maart 2017 22:39 schreef ddx het volgende:
Het is eruit, half11 melden vanmorgen en daarna met rammelende maag wachten tot operatie om half3
Uiteindelijk om 6 uur terug op de kamer en paar boterhammetjes gegeten
[ afbeelding ]
Ziet er niet bijzonder fraai uit, wel leuk aandenken Hoelang is dit herstel 1-2 weken?quote:Op maandag 6 maart 2017 22:39 schreef ddx het volgende:
Het is eruit, half11 melden vanmorgen en daarna met rammelende maag wachten tot operatie om half3
Uiteindelijk om 6 uur terug op de kamer en paar boterhammetjes gegeten
[ afbeelding ]
3 mm ofzo als ik moet gokken?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 08:07 schreef ddx het volgende:
Ik was vooral verbaasd over de dikte van de ijzerdraden.
Herstel is in principe wondherstel, dus eerste paar dagen rustig aan doen. (been is ook best wel stijf nu door het gewrik en getrek om het eruit te halen)
Maar mag in principe van de arts over paar dagen al weer fietsen, zolang het souplesse is en niet sprintjes/klimmen ed.
Voor morgen de fysio maar even afgezegd, daar ga ik volgende week woensdag weer naartoe.
En hechtingen mogen er de 20e weer uit.
Ik heb ook beschadigde menisci. In overleg met de specialist besloten dat niet te opereren. Als je wat wegsnijdt, wordt de kans op kraakbeenslijtage groter was de redenatie. Ik heb er nu nauwelijks nog last van. Maar heb dan ook al ruim een jaar niet gerend. Van het fietsen worden je bovenbenen sterken en dat ontlast de knie weer. Veel fietsen was in mijn geval ook beter dan de sportschool want dat is weer een relatief zware directe belasting op je knie.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:13 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Fysio zei gisteren dat het pas een jaar ofzo procedure is om bij meniscus beschadigingen niet gelijk maar te gaan hakken en zagen, kennelijk duurde het zo lang tot iemand opviel dat kleine beschadigingen zichzelf kunnen herstellen? In ieder geval, de behandeling lijkt goed aan te slaan, ik loop bijna weer normaal, morgen voor het eerst weer naar de gym, zorgen dat vooral de bovenbeenspeieren niet gaan verslappen! Lunges etc zijn wel streng veboden...
Rennen is zowiezo niet mijn hobby Fysio vindt leg extensions etc prima, als ik maar niet de knie teveel buig en dan kracht zet, dan komt er weer druk op. Maar binnen die bandbreedte kun je denk ik nog prima trainen op je bovenbenen tenminste daar ga ik vanuit. Fietszadel moet wel hoog staan, maar dan mag ik ook zoveel D1 rijden als ik trek in heb wat hem betreft.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:31 schreef Z het volgende:
Maar heb dan ook al ruim een jaar niet gerend. Van het fietsen worden je bovenbenen sterken en dat ontlast de knie weer. Veel fietsen was in mijn geval ook beter dan de sportschool want dat is weer een relatief zware directe belasting op je knie.
Zoiets ja, dikke remkabel zegmaar.quote:
Gevaarlijke sport .quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:19 schreef Oksel het volgende:
M'n ene oom brak z'n voorvork in een afdaling - gebroken sleutelbeen. M'n andere oom keek 1 seconde op z'n Garmin, iemand sloeg opeens af, uitgeweken, val. 40km/h, heup gebroken. In 2 weken tijd.
Chinabike of mtb?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:19 schreef Oksel het volgende:
M'n ene oom brak z'n voorvork in een afdaling - gebroken sleutelbeen. M'n andere oom keek 1 seconde op z'n Garmin, iemand sloeg opeens af, uitgeweken, val. 40km/h, heup gebroken. In 2 weken tijd.
Conclusie dus, familie van jou zijn is levensgevaarlijk?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:19 schreef Oksel het volgende:
M'n ene oom brak z'n voorvork in een afdaling - gebroken sleutelbeen. M'n andere oom keek 1 seconde op z'n Garmin, iemand sloeg opeens af, uitgeweken, val. 40km/h, heup gebroken. In 2 weken tijd.
Kun je het eens fotograferen naast een pen ofzo, of een wasknijper...ik ben benieuwd naar de schaal. Als je dat geen al te rare vraag vind tenminste.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 13:16 schreef ddx het volgende:
[..]
Zoiets ja, dikke remkabel zegmaar.
Ze hebben flink lopen trekken en duwen om het eruit te krijgen.
Vandaag lekker wat spierpijn en stijf been.
Weegt 26g trouwens.
quote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:34 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Kun je het eens fotograferen naast een pen ofzo, of een wasknijper...ik ben benieuwd naar de schaal. Als je dat geen al te rare vraag vind tenminste.
Je mocht 'm houden? Vet. Duur spul meestal.quote:
Ik denk dat hergebruik niet aangemoedigd wordt als het om implantaten gaat?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Je mocht 'm houden? Vet. Duur spul meestal.
Als het op maat gemaakte meuk is gaat dat doorgaans lastig, maar iedere vorm van standaard fixatuur word wel degelijk hergebruikt. Kun je gewoon weer steriel maken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik denk dat hergebruik niet aangemoedigd wordt als het om implantaten gaat?
Dus als je ooit schroeven in je bot krijgt kunnen dat tweede handsjes zijn? Sommige dingen wil ik liever niet weten eerlijk gezegd...quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Als het op maat gemaakte meuk is gaat dat doorgaans lastig, maar iedere vorm van standaard fixatuur word wel degelijk hergebruikt. Kun je gewoon weer steriel maken.
Ja dan zal het dus wel specifiek werktuig zijn wat ze niet snel weer zullen gebruiken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:34 schreef ddx het volgende:
Het moest speciaal besteld worden, ze hadden het niet op voorraad liggen.
En werd gewoon gevraagd of ik het mee wilde nemen als aandenken.
Van andere mensen ook wel eens gehoord dat ze het meekregen.
Ik heb twee standaard pennen in mijn pink gehad, beide in een ander kootje... Welke met een extern fixatuur in positie werden gebracht. Dat fixatuur, alsmede de pennen moest ik inleveren. Want hergebruiken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:40 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dus als je ooit schroeven in je bot krijgt kunnen dat tweede handsjes zijn? Sommige dingen wil ik liever niet weten eerlijk gezegd...
MTB die brak was een exclusief duur ding. Vork ook, met soort verende ruit <>quote:
Maar in principe heb ik (de verzekering) hier toch al voor betaald ?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:30 schreef muzas het volgende:
[..]
Als het op maat gemaakte meuk is gaat dat doorgaans lastig, maar iedere vorm van standaard fixatuur word wel degelijk hergebruikt. Kun je gewoon weer steriel maken.
Nee, zo backwards ben ik nu ook weer niet...maar dingen die je achterlaat in iemands lichaam leken me gewoon anders.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:43 schreef muzas het volgende:
Je dach toch ook niet dat iedere schaar/mes/weetikhet op de OK 1 keer gebruikt wordt en weggeflikkert?
Ik vraag me nu gelijk af of mensen daar ook wel eens hun lunch in warm maken...maar ik heb best een zieke geest af en toe zegt men. Ik kijk geregeld hoe Dr Poll weer eens tot z'n elleboog in een koe zit terwijl ik de avondhap naar binnen schuifquote:Staan speciale kasten om dat soort meuk weer steriel te maken en in te pakken.
Geen idee, ken de financiële kant van het verhaal niet. Meest logische lijkt me dat het ziekenhuis een rekening indient waarbij uitgegaan wordt van teruggave van materialen. En in jouw geval dus gewoon het hele ding zelf in rekening hebben gebracht.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:47 schreef ddx het volgende:
[..]
Maar in principe heb ik (de verzekering) hier toch al voor betaald ?
Verdient iemand hier dan dubbel aan of krijgt de verzekering dan kosten terug oid ?
Ik kan helaas niet zien wat de specifieke kosten zijn, enkel dat ze vorig jaar vanuit het ziekenhuis iets meer dan 10k hebben gekregen van de verzekering.
Een lauf?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:43 schreef Oksel het volgende:
[..]
MTB die brak was een exclusief duur ding. Vork ook, met soort verende ruit <>
Het is er ook ingezet met idee dat het er permanent zou blijven zitten.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:51 schreef muzas het volgende:
[..]
Geen idee, ken de financiële kant van het verhaal niet. Meest logische lijkt me dat het ziekenhuis een rekening indient waarbij uitgegaan wordt van teruggave van materialen. En in jouw geval dus gewoon het hele ding zelf in rekening hebben gebracht.
wist je dat hij een Nederlander is?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee, zo backwards ben ik nu ook weer niet...maar dingen die je achterlaat in iemands lichaam leken me gewoon anders.
[..]
Ik vraag me nu gelijk af of mensen daar ook wel eens hun lunch in warm maken...maar ik heb best een zieke geest af en toe zegt men. Ik kijk geregeld hoe Dr Poll weer eens tot z'n elleboog in een koe zit terwijl ik de avondhap naar binnen schuif
Fab jr vind dat heel barbaars, tenminste.
Yep. Is altijd grappig als hij in de serie opeens Nederlands tegen z'n familie uit NL praat als die eens mee zijn. Of tegen geemigreerde Friese melkveehouders...quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wist je dat hij een Nederlander is?
Mijn moeder was operatie-assistente. Die nam altijd van alles mee naar huis, van (gebruikte) kunstheupen tot botpennen, etc.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Je mocht 'm houden? Vet. Duur spul meestal.
De transformers-installatie die ik ooit om mn pink heen had moest ik inleveren
< tekst weg >quote:Op dinsdag 7 maart 2017 15:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik vraag me nu gelijk af of mensen daar ook wel eens hun lunch in warm maken...maar ik heb best een zieke geest af en toe zegt men. Ik kijk geregeld hoe Dr Poll weer eens tot z'n elleboog in een koe zit terwijl ik de avondhap naar binnen schuif
Fab jr vind dat heel barbaars, tenminste.
als ik mn snavel houd ja...quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:08 schreef RealBizkit666 het volgende:
Gelukkig maar dat we zo af en toe nog eens wat aan fietsen doen.
Dat is gewoon zelf gedaan, niet door een moderator. In het geval van het laatste staat dat erbij namelijk.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:21 schreef poiuytr het volgende:
Geloof een van de eerst keren dat hier een post wordt geëdit of niet
Klopt! Ik had het getypt en dacht daarna: Joh, leuk om je verhaal te houden over de derderangs diergeneeskunde van dr. Pol maar dit voegt eigenlijk niets toe aan de discussie, laat staan aan het topicquote:Op dinsdag 7 maart 2017 22:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is gewoon zelf gedaan, niet door een moderator. In het geval van het laatste staat dat erbij namelijk.
Lijkt me leuk als jullie dat bij de Primavera meet uitvechtenquote:Op woensdag 8 maart 2017 07:23 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Klopt! Ik had het getypt en dacht daarna: Joh, leuk om je verhaal te houden over de derderangs diergeneeskunde van dr. Pol maar dit voegt eigenlijk niets toe aan de discussie, laat staan aan het topic
Er zal iets meer comfort zijn vooral op hobbelig wegdek. Verder weinig verschil. Denk dat het ander type/merk/kwaliteit meer merkbaar is.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:36 schreef StretchingKoala het volgende:
Gisteren mijn bandjes ook maar vervangen na 2x lek afgelopen zondag op mijn eerste buitenrit dit jaar
van 23mm naar 25mm gegaan, ben benieuwd of ik het zal gaan merken. Het zijn overigens Continental GP 4000s II geworden, ik had er vrij basic schwalbes op liggen.
Nu nog droog weekend om te testen
Exact dit heb ik afgelopen maandag ervaren.quote:Op woensdag 8 maart 2017 12:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er zal iets meer comfort zijn vooral op hobbelig wegdek. Verder weinig verschil. Denk dat het ander type/merk/kwaliteit meer merkbaar is.
Over fietsen lullen alleen is ook maar saai en we moeten die tijd toch zien te vullen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 07:23 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Klopt! Ik had het getypt en dacht daarna: Joh, leuk om je verhaal te houden over de derderangs diergeneeskunde van dr. Pol maar dit voegt eigenlijk niets toe aan de discussie, laat staan aan het topic
Jezus, wat een pannenkoeken die foto's op hebben gestuurd. Verkeerde kant, ketting niet goed, niet geslammed, zadeltassenquote:Op woensdag 8 maart 2017 09:25 schreef kanovinnie het volgende:
Net de dracat opgegeven voor bike of the year
Link?quote:Op woensdag 8 maart 2017 17:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jezus, wat een pannenkoeken die foto's op hebben gestuurd. Verkeerde kant, ketting niet goed, niet geslammed, zadeltassen
Tube loopt eraf en daar kunnen zulke wielen natuurlijk niet zo goed tegen.quote:
Sky rijdt in de TT volgens mij niet met Shimano wielen.quote:
Pro / Shimano. Het is maar net welke sticker ze er in de fabriek op plakken.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sky rijdt in de TT volgens mij niet met Shimano wielen.
http://road.cc/content/ne(...)llo-dogma-and-bolide
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat het een op zich zelf staand merk was maar tis van shimano?quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:08 schreef ratatat het volgende:
[..]
Pro / Shimano. Het is maar net welke sticker ze er in de fabriek op plakken.
FB van mantel. Er staat echt wel een aantal gedrochten opquote:
een sensa sora met 80mm spacers ofzo?quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:13 schreef Najieto het volgende:
[..]
FB van mantel. Er staat echt wel een aantal gedrochten op
Zoiets ja.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:14 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
een sensa sora met 80mm spacers ofzo?
Ik doe niet aan facebook, anders had ik die van mij ook nog wel even ingestuurdquote:Op woensdag 8 maart 2017 19:13 schreef Najieto het volgende:
[..]
FB van mantel. Er staat echt wel een aantal gedrochten op
Jep.quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:12 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik dacht dat het een op zich zelf staand merk was maar tis van shimano?
Mooi he?quote:Op woensdag 8 maart 2017 19:26 schreef ratatat het volgende:
Wtf doen die lui (vooral niet)met hun fietsen. Ze zien er bijna allemaal uit alsof ze eenmaal per maand uit de schuur worden gehaald, opnieuw in de was worden gezet voor een nieuwe fb profielfoto waarna ze weer een maand in de schuur mogen wachten op de volgende poetsbeurt. Die van kano is een frisse afwisseling in het lijstje.
Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik dacht uit het zadel wat kom ik toch moeilijk vooruit, net of m'n remmen aanlopen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:56 schreef kaasplankje het volgende:
-Gripper: ziet eruit als boy zonderman
-Oksel: neemt zijn hele familie mee
-kanovinnie: rijdt met een loszittend achterwiel zonder dat hij het zelf merkt
-Bizkit: rijdt voor ieder plaatsnaambord volle bak sprint
etc.
Je max hr schijnt omlaag te gaan naarmate je fitter wordt. Dat zou het kunnen verklaren.quote:Op donderdag 9 maart 2017 11:57 schreef Reljem het volgende:
Doktoren en andere kenners. Ik heb een vraagje in de D1 zones categorie. Ik ben een hobby fietser die vorig jaar zo'n 2500 km heeft gemaakt (inclusief fietsvakanties in de bergen en de ardennen), jaar daarvoor wat minder, en dit jaar ben ik van plan om iig de 3000 aan te tikken. Voetbal ernaast nog, dus niet altijd even makkelijk. Mede daardoor een slimme taxc aangeschaft, zwift erbij en fietsen maar. Langer dan een uur/anderhalf uur binnen op zo'n ding is niet te doen zonder dat ik mijn huis verdrink, maar het is leuk en niet afhankelijk van weersomstandigheden. Overigens is het nu maart en ga ik weer naar buiten, maar dat terzijde.
Omdat ik nog wat meer ga fietsen heb ik mij enigszins verdiept in de trainingszones. Mijn maximale hartslag heb ik vorig jaar ergens behaald op een berg, 208. Ik heb nog een rit of 3/4 boven de 200 gehaald (redoute), maar - zeker in Nederland en op zwift - komt mijn hartslag niet boven de 200, hoe veel ik ook inspan. Vraag 1: kan ik dan als maximale hartslag 208 aanhouden omdat ik die ooit 1x heb gehaald of kan je beter - in mijn geval - dan rond de 200 pakken.
Zelf heb ik vorige maan een inspanningstest gedaan. De hartslagzones en vermogenszones die eruit kwamen slaan helemaal nergens op. Dit zal natuurlijk niet altijd het geval zijn, maar de resultaten uit zo'n test zijn dus lang niet altijd 'absoluut'.quote:Ik heb in deze eerste maanden van 2017 best wat kilometers gemaakt op de taxc, maar voornamelijk interval. Een uur knallen. Wil wat duurvermogen trainen en daarvoor D1 ritjes maken buiten. Nou heb ik geen inspanningstest gedaan en dergelijke, dus het bepalen van zones is sowieso pittig. Toch wil ik een poging wagen omdat ik de theorie erachter wil begrijpen. Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones-karvonen) mijn rust (65) en max (208) invul zit mijn D1 tot en met 151. Als ik dat echter thuis op mijn zwift doe dan zit mijn ademhaling al redelijk hoog. Eerder tot en met 135/140 zou ik zeggen. Vraag 2: hoe kan daar zoveel verschil in zitten?
Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones) mijn omslagpunt op 90% van maximale hartslag doe komt mijn D1 uit op vanaf 140. Dat lijkt er al meer op. Nog steeds heb ik echter het gevoel dat mijn D1 op de fiets echt tot en met 140 gaat of iets dergelijks. Volgens deze schema's doe ik dan echter hersteltraining en doe ik in principe niks. Vraag 3: hoe werkt dit?
Nogmaals; ik weet dat ik voor accurate zones een inspanningstest moet doen, zit ik ook sterk over te twijfelen (wat kost zoiets?) maar ik ben vooral heel benieuwd naar de theorie erachter en ben daarom benieuwd naar jullie kijk hierop.
De Karvonen index maakt volgens mij gebruik van 5 zones, waarbij D1 een behoorlijk groot bereik beslaat. Veel mensen trainen altijd boven in hun zone, en niet precies er midden in, waardoor je dus als je denkt netjes in D1 te trainen eigenlijk al te hoog zit.quote:Op donderdag 9 maart 2017 11:57 schreef Reljem het volgende:
Doktoren en andere kenners. Ik heb een vraagje in de D1 zones categorie. Ik ben een hobby fietser die vorig jaar zo'n 2500 km heeft gemaakt (inclusief fietsvakanties in de bergen en de ardennen), jaar daarvoor wat minder, en dit jaar ben ik van plan om iig de 3000 aan te tikken. Voetbal ernaast nog, dus niet altijd even makkelijk. Mede daardoor een slimme taxc aangeschaft, zwift erbij en fietsen maar. Langer dan een uur/anderhalf uur binnen op zo'n ding is niet te doen zonder dat ik mijn huis verdrink, maar het is leuk en niet afhankelijk van weersomstandigheden. Overigens is het nu maart en ga ik weer naar buiten, maar dat terzijde.
Omdat ik nog wat meer ga fietsen heb ik mij enigszins verdiept in de trainingszones. Mijn maximale hartslag heb ik vorig jaar ergens behaald op een berg, 208. Ik heb nog een rit of 3/4 boven de 200 gehaald (redoute), maar - zeker in Nederland en op zwift - komt mijn hartslag niet boven de 200, hoe veel ik ook inspan. Vraag 1: kan ik dan als maximale hartslag 208 aanhouden omdat ik die ooit 1x heb gehaald of kan je beter - in mijn geval - dan rond de 200 pakken.
Ik heb in deze eerste maanden van 2017 best wat kilometers gemaakt op de taxc, maar voornamelijk interval. Een uur knallen. Wil wat duurvermogen trainen en daarvoor D1 ritjes maken buiten. Nou heb ik geen inspanningstest gedaan en dergelijke, dus het bepalen van zones is sowieso pittig. Toch wil ik een poging wagen omdat ik de theorie erachter wil begrijpen. Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones-karvonen) mijn rust (65) en max (208) invul zit mijn D1 tot en met 151. Als ik dat echter thuis op mijn zwift doe dan zit mijn ademhaling al redelijk hoog. Eerder tot en met 135/140 zou ik zeggen. Vraag 2: hoe kan daar zoveel verschil in zitten?
Als ik hier (http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones) mijn omslagpunt op 90% van maximale hartslag doe komt mijn D1 uit op vanaf 140. Dat lijkt er al meer op. Nog steeds heb ik echter het gevoel dat mijn D1 op de fiets echt tot en met 140 gaat of iets dergelijks. Volgens deze schema's doe ik dan echter hersteltraining en doe ik in principe niks. Vraag 3: hoe werkt dit?
Nogmaals; ik weet dat ik voor accurate zones een inspanningstest moet doen, zit ik ook sterk over te twijfelen (wat kost zoiets?) maar ik ben vooral heel benieuwd naar de theorie erachter en ben daarom benieuwd naar jullie kijk hierop.
Heb je nog een linkje van dat protocol?quote:Op donderdag 9 maart 2017 12:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
De Karvonen index maakt volgens mij gebruik van 5 zones, waarbij D1 een behoorlijk groot bereik beslaat. Veel mensen trainen altijd boven in hun zone, en niet precies er midden in, waardoor je dus als je denkt netjes in D1 te trainen eigenlijk al te hoog zit.
De sleutel tot rustiger trainen is het begrip Duur-intensief en Duur-extensief, waarbij je eigenlijk niks meer doet dan die D1 zone in 2-en verdelen.
Dan kan je rustig trainen met HF 130-140, en iets minder rustig met 140-150. Ofzo, de exacte waardes moet je wel bepalen natuurlijk. Je D2, D3 en maximaalzone blijven gewoon intact.
De zonegrenzen bepalen zou het beste gaan aan de hand van je omslagpunt, en niet a.d.h.v. je max HF.
Je hebt nu grofweg je omslag bepaald op 90% van je max, dat zou dus 180 slagen zijn. Maar misschien ligt het wel hoger dan dat? De beste manier om dat te bepalen is een sporttest met lactaat meting.
Er bestaat zelfs een tacx protocol voor, lekker 20 minuten afzien op zolder
Sporttest kost ongeveer 120 ¤ en krijg je vaak vergoed als je een aanvullend pakket hebt.
Ik zag 'm staan maar moet helaas voetballen . Dank!!quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:18 schreef Gripper het volgende:
Hier staat ie in elk geval tussen.
http://www.togrow.eu/gestructureerd-trainen-de-ftp-test/
Goed opwarmen, lang stuk weg zoeken zonder obstakels, zoals een dijk of een vast rondje zonder verkeer, en dan rammen maar, met een zo geleidelijk en constant mogelijke hartslag op wat je denkt dat je omslagpunt is. Als je na die 20 km met gem 185 slagen nog niet kotsend van de fiets gevallen bent, of denkt "oh ik had best nog harder gekund" dan probeer je m de volgende keer met 187 slagen.
P.S je kan ook volgende week zaterdag met de primavera mee. De finale is ook een prima FTP test, vraag maar aan Muzas
Patroon is ge-reincarneerd denk ik...quote:
Is een punt, als je door de taxc haast het hele jaar door gaat, rij je minder dan 300 km per maand. Dat is drie of vier keer buiten spelen....dan zijn zones niet zo relevant.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:40 schreef dop het volgende:
als je werkelijk maar 3000km in een jaar fietst
Nee dat is waarschijnlijk ook weer waar. Maar wat ik nu merk door die tacx thuis en 'even snel een rondje na het werk' is dat ik een uur of anderhalf uur zit te beuken, en ik weet niet of ik daar veel profijt van ga hebben en straks in de 100+ rondjes door de Ardennen/Alpen na 2 uur helemaal naar de klote ben. Dat zwift is wat dat betreft ook verneukeratief. Elk rondje denk ik; toch weer even die Zwift kom aanvallen oid. Genot.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:40 schreef dop het volgende:
als je werkelijk maar 3000km in een jaar fietst pas dan op dat je niet al t heilig en eeuwig in D1 fietst.
heb je namelijk geen donder aan als je al zo weinig op de fiets zit.
gewoon lekker fietsen en lol hebben
Hmm dit klopt voor mij niet. Zodra het langer licht is ga ik gewoon weer lekker buiten, en zeker in de zomermaanden zonder voetbal verwacht ik wel +600 per maand. Nogmaals, het gaat er meer om dat ik niet straks na 2 uurtjes lekker fietsen opeens niet meer kan, ondanks mijn relatief "vele" kilometers in het voorjaarquote:Op donderdag 9 maart 2017 13:43 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Is een punt, als je door de taxc haast het hele jaar door gaat, rij je minder dan 300 km per maand. Dat is drie of vier keer buiten spelen....dan zijn zones niet zo relevant.
als je meer uren gaat trainen door dat je D1 rijd dan zeg ik doen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:55 schreef Reljem het volgende:
[..]
Nee dat is waarschijnlijk ook weer waar. Maar wat ik nu merk door die tacx thuis en 'even snel een rondje na het werk' is dat ik een uur of anderhalf uur zit te beuken, en ik weet niet of ik daar veel profijt van ga hebben en straks in de 100+ rondjes door de Ardennen/Alpen na 2 uur helemaal naar de klote ben. Dat zwift is wat dat betreft ook verneukeratief. Elk rondje denk ik; toch weer even die Zwift kom aanvallen oid. Genot.
Goede vraag. Ik ben in principe gewoon een halve autist die geilt op cijfers. Vandaar. Uiteindelijk is het gewoon lekker en veel fietsen. Genot.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:11 schreef kaasplankje het volgende:
Als je nu wedstrijden rijdt en 20K per jaar traint en er alles uit wilt halen lijkt me een lactaattest misschien zinvol. Maar wat moet je daar nu mee als je gewoon gaat toeren? Je kan beter je basis vergroten met uren maken op de fiets. Zou me over die zone indeling niet zo druk maken. Uiteraard wel belangrijk dat je rustig traint maar het blijft toch natte vinger werk tenzij je naar een lab gaat.
Dan cross ik met volle vaart over de Amstel . Nah maar bij een meet zou ik niet alleen uitgelachen worden om mijn Defy Sora (okee, die heb ik niet écht, maar iets vergelijkbaars ) en jullie tevens niet bijhouden.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:00 schreef Gripper het volgende:
[..]
Over fietsen lullen alleen is ook maar saai en we moeten die tijd toch zien te vullen.
Maar wat kano zegt: wat vrouwelijke aanwezigheid bij de primavera zou ook wel eens erg leuk zijn!
gecensureerdquote:Op donderdag 9 maart 2017 14:57 schreef Keroppi het volgende:
Misschien moeten jullie je vrouwen/vriendinnen met racefiets maar meenemen voor mij dan. Of zijn dat ook allemaal halve profs?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Captain_Fabulous op 09-03-2017 15:43:08 ]Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Die van Kano nietdat is gemeen capfabiolaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan ben ik tenminste niet de enige met een Defy Sora.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:57 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Dan cross ik met volle vaart over de Amstel . Nah maar bij een meet zou ik niet alleen uitgelachen worden om mijn Defy Sora (okee, die heb ik niet écht, maar iets vergelijkbaars ) en jullie tevens niet bijhouden.
quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Die van Kano nietFlauwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chick on a mission
Das waar, Kano is altijd aardig.quote:
Ik dacht dat jullie dikke vriendjes warenquote:Op donderdag 9 maart 2017 15:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Das waar, Kano is altijd aardig.
Qua werkstress ben ik op dit moment niet goed bezig, dan doe ik vaker domme dingen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie dikke vriendjes waren
hahaha dikke hahahaquote:Op donderdag 9 maart 2017 15:45 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik dacht dat jullie dikke vriendjes waren
Meer de dikke en de dunne.quote:
Ik dacht altijd dat je mn slechte karakter tolereerde omdat ik je dun laat lijken 😇quote:
Beter dan de accu's van je e-bike.quote:Op donderdag 9 maart 2017 21:48 schreef Najieto het volgende:
Halverwege mijn toertocht door de polder waren de accu's van mijn lampen leeg, verdomme
Ik was van plan om met de trein te gaan, maar een lift sla ik niet afquote:Op donderdag 9 maart 2017 21:48 schreef MarcoD het volgende:
Hoe ga je heen naar de meet Kano? ik ga met de auto denk ik.. je kan meerijuh*
*of het moet hectisch worden hier
Komt goed!quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:21 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik was van plan om met de trein te gaan, maar een lift sla ik niet af
Laat maar even weten of het hectisch wordt of niet.
67quote:Op donderdag 9 maart 2017 22:28 schreef Andyy het volgende:
https://www.facebook.com/(...)8380/?type=1&theater
Daar is die hoor. Zie Kano's fietsie er niet tussen staan
lastig fietsen zo zonder peNdalenquote:Op donderdag 9 maart 2017 22:28 schreef Andyy het volgende:
https://www.facebook.com/(...)8380/?type=1&theater
Daar is die hoor. Zie Kano's fietsie er niet tussen staan
Zal je leren om grapjes over andermans gewicht te makenquote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:33 schreef muzas het volgende:
Breekt mn klomp schoenplaatje... Dat was spannend
Hier mag je wat uitleg bij geven.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:15 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is wel echt een pannenkoek, zo dichtbij maar zo ver weg
Misschien littekenweefsel? Heb ik ook last van bij m'n rechter elleboog, soms net alsof ik met een speld geprikt wordtquote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:06 schreef Andyy het volgende:
Weet niet of dit de juiste plek is om te vragen, maar 2.5 week geleden onderuit gegaan. Wonden zijn inmiddels hersteld maar nog wel last van een pijnlijke plek bij m'n elleboog als ik er op bepaalde hoeken op leun. Verder nergens last van. Verstandig om na te laten kijken of nog even aankijken? (Alvast indekken voor volgende week hoor)
ventieldopjesquote:Op vrijdag 10 maart 2017 16:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hier mag je wat uitleg bij geven.
Ik dacht dat je Shimano bedoelde.quote:
afhankelijk van het materiaal zijn die dingen best aan de prijs:quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:46 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik dacht dat je Shimano bedoelde.
Wtf hebben die derailleurwieltjes - herstel, wielen - te betekenen?
Weet je nog? In de Ardennen toen. Zo'n dun mager ventje op een gare fiets. Nu fietst hij met machtige poten iedere Fokkert eraf in cyclo's.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:40 schreef kaasplankje het volgende:
Ddx hield ons eerst ook amper bij, en nu rijdt ie je der af.
Nog veel eerder. De Hel van de Heuvelrug op een fiets met recht stuur.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 20:38 schreef Oksel het volgende:
[..]
Weet je nog? In de Ardennen toen. Zo'n dun mager ventje op een gare fiets. Nu fietst hij met machtige poten iedere Fokkert eraf in cyclo's.
Wtf.quote:
Ik volg die Luca Botte op insta, grootste hipster ooitquote:
Ik ben te nuchter voor dit soort spul denk ik. Dan ben je toch niet helemaal lekker.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
afhankelijk van het materiaal zijn die dingen best aan de prijs:
http://road.cc/content/ne(...)d-jockey-wheels-1700
Ja ik vind campy record jockey wheels al pleurisduur, die zijn 25. ofozquote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben te nuchter voor dit soort spul denk ik. Dan ben je toch niet helemaal lekker.
Niet alle ceramicspeed is zo duur. De gewone is iets van 500 euro. En de speciaal geprepareerde ketting is iets van 120 euro.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 10:16 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik ben te nuchter voor dit soort spul denk ik. Dan ben je toch niet helemaal lekker.
gelijk bestelt voor mijn defy soraquote:Op zaterdag 11 maart 2017 15:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet alle ceramicspeed is zo duur. De gewone is iets van 500 euro. En de speciaal geprepareerde ketting is iets van 120 euro.
Lekker rebels enzo...quote:
O maar dan.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 15:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet alle ceramicspeed is zo duur. De gewone is iets van 500 euro. En de speciaal geprepareerde ketting is iets van 120 euro.
Je hebt ook zulke dunne beentjesquote:Op zondag 12 maart 2017 15:59 schreef ratatat het volgende:
4+ breed door de bocht
Kniestukken zakten de hele tijd naar beneden tijdens koersje. Helemaal kut.
Als ik een fiets op martplaats zie en ze hebben niet de moeite genomen om de boel netjes schoon te maken dan denk "geen zin om schoon te maken, waarschijnlijk ook geen zin om onderhoud te (laten) doen"quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |