abonnement Unibet Coolblue
pi_169179974
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heeft het ook niet. Ik vraag je daarom om me de gedragsregels uit de Koran en haditsh te laten zien die jouw stelling kracht bijzetten.

Jouw 2e alinea is natuurlijk non sequitur. Van jongs af aan denken of überhaupt denken dat jouw geloof het ware geloof is hoeft niet te leiden tot wangedrag. Daar kunnen meerdere redenen aan ten grondslag liggen. Politieke redenen, maar ook armoede en andere zaken.
Wat er in de nutteloze boeken staat doet er niet toe, het zijn toch maar wat verzonnen verhaaltjes. Wat er toe doet is wat mensen er mee doen.

En als ik in de geschiedenis en naar de tegenwoordige tijd kijk dan heeft alles wat uit het boek voortkomt veel verdriet gecreeerd.
pi_169179991
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:49 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Je lult. De Arabieren/Moren hebben veel geld verdiend aan de jizja en wouden juist om die reden niet dat christenen of joden zich zouden bekeren omdat dat zou betekenen dat zij minder belastinggeld zouden krijgen.

Verder, in ruil voor die belastinggeld genoten ze bepaalde privileges en bescherming. Moslims betalen jaarlijks een zakaat over hun vermogen en joden en christenen deden dat in de vorm van een yizja.
Dat is net zo absurd als een hoofddoekjesbelasting invoeren. Het is discriminatie en jij praat het ook nog goed.
pi_169180018
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar het leidt er wel toe dat de een zich verheven boven anderen voelt. Jij zou het ook niet leuk vinden als we in NL aparte regels en plichten voor moslims zouden invoeren.
Dat is afhankelijk van de soort regels. Het is nu toch ook al zo dat iedereen een ander bedrag betaalt voor je verzekering, naar gelang van jouw gezondheid.

Tuurlijk hebben joden en christenen andere regels. In een islamitisch land zou het toch bizar zijn als joden bij bepaalde civiele zaken dit via de islamitische jurisprudentie zouden moeten oplossen? Het is immers niet hun geloof en erfrecht of andere zaken mogen zij dus op hun manier beslechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2017 16:53:18 ]
pi_169180037
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja laten wij meedoen met mensen veroordelen op basis van geloof en niet op basis van hun gedrag. Nog meer ellende in de wereld en in plaats van misstanden proberen aan te pakken gewoon zelf meedoen.
Er zijn zat mensen die geloven dat zij superieur zijn aan niet blanke mensen, en op basis van deze geloofsovertuiging die mensen het liefst van alles aandoen, moet je deze mensen ook niet veroordelen of is dit anders?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169180050
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:44 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Heeft het ook niet. Ik vraag je daarom om me de gedragsregels uit de Koran en haditsh te laten zien die jouw stelling kracht bijzetten.

Jouw 2e alinea is natuurlijk non sequitur. Van jongs af aan denken of überhaupt denken dat jouw geloof het ware geloof is hoeft niet te leiden tot wangedrag. Daar kunnen meerdere redenen aan ten grondslag liggen. Politieke redenen, maar ook armoede en andere zaken.
Sinds wanneer is de Koran een gebruiksaanwijzing dan? Die gedragsregels zijn ongeschreven en ontwikkelen zich door de jaren heen samen met de hele cultuur die met een religie samengaat. Dat zie je bij alle religies.

Bij de 2e alinea; Tja het hoeft natuurlijk niet nee. Maar het gebeurt wel vaak genoeg. Dat krijg je nou eenmaal als er al heel jong een zaadje geplant wordt.

Gelukkig hebben moslims die kritisch hebben leren denken en hun rug toekeren naar de Islam ook niks te vrezen in die landen :)

:9
pi_169180053
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:52 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de soort regels. Het is nu toch ook al zo dat iedereen een ander bedrag betaalt voor je verzekering, naar gelang van jouw gezondheid.

Tuurlijk hebben Joden en Christenen andere regels. In een islamitisch land zou het toch bizar zijn als Joden bij bepaalde civiele zaken dit via de islamitische jurisprudentie zouden moeten oplossen? Het is immers niet hun geloof en erfrecht of andere zaken mogen zij dus op hun manier beslechten.
Nogmaals, het is discriminatie o.b.v. religie en jij praat het ook nog goed. Een factor 10 erger dan de PVV doet.
pi_169180113
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nogmaals, het is discriminatie o.b.v. religie en jij praat het ook nog goed. Een factor 10 erger dan de PVV doet.
Ongelooflijk ja...
pi_169180155
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:52 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de soort regels. Het is nu toch ook al zo dat iedereen een ander bedrag betaalt voor je verzekering, naar gelang van jouw gezondheid.

Tuurlijk hebben joden en christenen andere regels. In een islamitisch land zou het toch bizar zijn als joden bij bepaalde civiele zaken dit via de islamitische jurisprudentie zouden moeten oplossen? Het is immers niet hun geloof en erfrecht of andere zaken mogen zij dus op hun manier beslechten.
Dus andere regels voor moslims in een niet islamitisch land als Nederland kan ook prima?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169180364
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus andere regels voor moslims in een niet islamitisch land als Nederland kan ook prima?
#hoedan

:')
pi_169181097
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die geloven dat zij superieur zijn aan niet blanke mensen, en op basis van deze geloofsovertuiging die mensen het liefst van alles aandoen, moet je deze mensen ook niet veroordelen of is dit anders?
Een mening hebben is niet strafbaar sommige meningen uiten wel.
pi_169181410
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Een mening hebben is niet strafbaar sommige meningen uiten wel.
Een naar mijn mening zieke geloofsovertuiging is voor mij een prima basis om op niet juridische manier te veroordelen, ik zou een KKK lid dan ook niet snel in huis halen op basis van zijn geloofsovertuiging.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169181550
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:49 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wat er in de nutteloze boeken staat doet er niet toe, het zijn toch maar wat verzonnen verhaaltjes. Wat er toe doet is wat mensen er mee doen.

En als ik in de geschiedenis en naar de tegenwoordige tijd kijk dan heeft alles wat uit het boek voortkomt veel verdriet gecreeerd.
Als het je daar om te doen gaat, wat de mensen er dus mee doen, dan zou je toch echt moeten weten dat mensen divers zijn en sommige geestesziek. Los van religie.

Eerst zeg je dat de Koran je niet zoveel interesseert om vervolgens wel weer de Koran aan te halen? Wat is het nou?
pi_169181610
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:02 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Als het je daar om te doen gaat, wat de mensen er dus mee doen, dan zou je toch echt moeten weten dat mensen divers zijn en sommige geestesziek. Los van religie.

Eerst zeg je dat de Koran je niet zoveel interesseert om vervolgens wel weer de Koran aan te halen? Wat is het nou?
Dat waardeloze boek intresseert me niks. Het geloof wat er uit voort komt boeit me ook totaal niet. Maarrr de mensen die mij omwille van dat geloof op welke manier dan ook lastig vallen, die vind ik wel vervelend en de lucht op deze aard niet waard.
pi_169181639
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:58 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dus andere regels voor moslims in een niet islamitisch land als Nederland kan ook prima?
Ja. Het is helemaal niet erg als ik bij bepaalde civiele zaken gebruik mag/kan maken van het islamitische recht bijvoorbeeld. Dat die keuzemogelijkheid er is, net zoals die er ook is bij christenen en joden in islamitische landen. Dat is geen discriminatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2017 18:06:52 ]
pi_169181693
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja. Het is helemaal niet erg als ik bij bepaalde civiele zaken gebruik mag/kan maken van het islamitische recht bijvoorbeeld. Dat die keuzemogelijkheid er is, net zoals die er ook is bij christenen en joden in islamitische landen. Dat is geen discriminatie.
Ik wil de keuzemogelijkheid om gebruik te maken van recht gebasseerd op Dikkie Dik, iemand anders nog wensen?

Een lord of the rings recht misschien? Lord of the flies anders? Of sneeuwwitje recht?
pi_169181712
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:06 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja. Het is helemaal niet erg als ik bij bepaalde civiele zaken gebruik mag/kan maken van het islamitische recht bijvoorbeeld. Dat die keuzemogelijkheid er is, net zoals die er ook is bij christenen en joden in islamitische landen. Dat is geen discriminatie.
Jawel dat ligt vrij dicht tegen de definitie van discriminatie aan, ander recht op basis van geloofsovertuiging, als dit in jouw nadeel had geweest, een zwaardere straf op basis van jouw geloof was de Wereld te klein.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169181823
Of star trek recht!
pi_169181841
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:16 schreef WodanIsGroot het volgende:
Star trek recht!
Pas maar op anders daag ik je uit voor een gym battle.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_169181931
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Pas maar op anders daag ik je uit voor een gym battle.
Ik kies Pichatsu als mijn advocaat
pi_169182345
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:09 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik wil de keuzemogelijkheid om gebruik te maken van recht gebasseerd op Dikkie Dik, iemand anders nog wensen?

Een lord of the rings recht misschien? Lord of the flies anders? Of sneeuwwitje recht?
Ga verder niet in gesprek met iemand die zo toon aanslaat.
pi_169182414
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:42 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ga verder niet in gesprek met iemand die zo toon aanslaat.
Oh gossie neem jij je onzin geloofje serieus?

Dikkie Dik is even waardevol,ik eis daar respect voor van jou!
pi_169182664
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:10 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Jawel dat ligt vrij dicht tegen de definitie van discriminatie aan, ander recht op basis van geloofsovertuiging, als dit in jouw nadeel had geweest, een zwaardere straf op basis van jouw geloof was de Wereld te klein.
Is er ook sprake van discriminatie als die mogelijkheid er is en jij er vrijwillig gebruik van wil maken?

Ik zie dat niet zo. In Marokko maken de Joden gebruiken van hun eigen civiel recht omdat het Joodse recht afwijkt van de islamitische. Op die manier kunnen dus de Joden bepaalde zaken als erfrecht, scheidingen en huwelijken op hun manier uitvoeren. Ik zie dat niet als discriminatie. Sterker nog juist als het respecteren van hun religie en ze de mogelijkheid en vrijheid geven.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2017 18:59:16 ]
pi_169182817
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:53 schreef Faxie het volgende:

[..]

Sinds wanneer is de Koran een gebruiksaanwijzing dan? Die gedragsregels zijn ongeschreven en ontwikkelen zich door de jaren heen samen met de hele cultuur die met een religie samengaat. Dat zie je bij alle religies.

Bij de 2e alinea; Tja het hoeft natuurlijk niet nee. Maar het gebeurt wel vaak genoeg. Dat krijg je nou eenmaal als er al heel jong een zaadje geplant wordt.

Gelukkig hebben moslims die kritisch hebben leren denken en hun rug toekeren naar de Islam ook niks te vrezen in die landen :)

:9
De Koran en daaruit vloeiende gedragsregels zijn statisch. Ze veranderen niet noch is het zo dat cultuur invloed heeft op praktiseren van je geloof. Cultuur is een mooi iets en toegestaan mits het niet in strijd is met de islam.
pi_169182877
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:58 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Is er ook sprake van discriminatie als die mogelijkheid er is en jij er vrijwillig gebruik van wil maken?

Ik zie dat niet zo. In Marokko maken de Joden gebruiken van hun eigen civiel recht omdat het Joodse recht afwijkt van de islamitische. Op die manier kunnen dus de Joden bepaalde zaken als erfrecht, scheidingen en huwelijken op hun manier uitvoeren. Ik zie dat niet als discriminatie. Sterker nog juist als het respecteren van hun religie en ze de mogelijkheid en vrijheid geven.
Onzin voorbeeld. Trouwen en scheiden gebeurt hier voor de burgelijke stand. De huwelijkssluiting in de kerk of synagho is alleen voor de show, god bestaat ook niet dus das logisch.
pi_169182930
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 19:04 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De Koran en daaruit vloeiende gedragsregels zijn statisch. Ze veranderen niet noch is het zo dat cultuur invloed heeft op praktiseren van je geloof. Cultuur is een mooi iets en toegestaan mits het niet in strijd is met de islam.
Dus het is al 1400 jaar hetzelfde wou je zeggen?

Wel lief van de islam dat ze cultuur toestaan mits het niet in strijd is O+

Want als het wel in strijd is... tja dan krijg je nieuwsberichten zoals dit topic :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')