abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169177082
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja laten wij meedoen met mensen veroordelen op basis van geloof en niet op basis van hun gedrag. Nog meer ellende in de wereld en in plaats van misstanden proberen aan te pakken gewoon zelf meedoen.
Blijf vooral niets doen en niets zeggen, dan doen zij waarover we niet mogen oordelen het werk wel voor jou.. alleen dan niet op de manier dat je dat zou willen.
pi_169177972
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2017 08:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Of het christenen zijn of niet maakt niets uit. Juist Links zou hier tegen moeten ageren want zij strijden tegen onrecht. Waar is Links? Waar is DENK? Waar is Artikel1?
Die zijn niet van het grenzen dicht roepen, dus waarom spreek je hun aan? Bij geen van de groepen die je noemt is er de roep om deze mensen buiten te houden, niet te beschermen.
Dit is dus 1 van de redenen dat ik, linkse deugder, tegen het grenzen dicht idee ben. Vluchtelingen, die wegvluchten voor de radicale en agressieve vleugel van de islam, moeten ergens heen kunnen. Moeten niet voor een hek/gesloten deur komen te staan.

Wel ben ik ook voor een gedegen opvang in de regio, goede screening en een verdelen over landen zodat voor niemand de druk te hoog wordt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169178244
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

https://fas.org/irp/threat/nctc2011.pdf

[..]

Het staat echt in de bron die ze gebruiken of is dat ook niet betrouwbaar?
Globalresearch is een van de behoorlijk twijfelachtige feiten en nieuws bronnen die ik niet graag zou gebruiken.

Nogal dubieus.

Tenzij je bijvoorbeeld graag gelooft dat de VS achter 9/11 zat.
pi_169178301
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:14 schreef HSG het volgende:

[..]

Worden er in het Midden-Oosten geen athe´sten opgehangen?
Worden er in het Midden-Oosten geen christenen vervolgt?
Worden er in het Midden-Oosten geen kerken of andere religieuze gebouwen afgebroken?
Worden er in het Midden-Oosten geen verbod het bouwen van religieuze gebouwen van andere religies verboden?
Worden er in het Midden-Oosten geen slaven gehouden?
Worden er in het Midden-Oosten geen minderheden onderdrukt?
Worden er in het Midden-Oosten geen homo's onthoofd of van een flatgebouw afgegooid?
Worden er in het Midden-Oosten geen vrouwen gemarteld omdat ze verkracht zijn?
Worden er in het Midden-Oosten geen vrouwen voor hoer uitgemaakt omdat ze geen moslima zijn?
Is er dan in Marokko toch geen school gesloten omdat ze vonden dat hun denkwijze en leerplan niet samenging met de Marokkaanse cultuur en geloof?

Zal ik nog even doorgaan?
pi_169178415
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Die zijn niet van het grenzen dicht roepen, dus waarom spreek je hun aan? Bij geen van de groepen die je noemt is er de roep om deze mensen buiten te houden, niet te beschermen.
Dit is dus 1 van de redenen dat ik, linkse deugder, tegen het grenzen dicht idee ben. Vluchtelingen, die wegvluchten voor de radicale en agressieve vleugel van de islam, moeten ergens heen kunnen. Moeten niet voor een hek/gesloten deur komen te staan.

Wel ben ik ook voor een gedegen opvang in de regio, goede screening en een verdelen over landen zodat voor niemand de druk te hoog wordt.
Hoe kom je erbij dat deze mensen wegvluchten voor radicale en agressieve islam?
Vluchten ze niet weg voor geweld en uitzichtloosheid en nemen ze ondertussen niet hun radicale islam mee?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169178425
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:48 schreef truthortruth het volgende:

[..]

We doen constant mensen aanspreken op hun ideeŰn , waarom niet bij religie.
Dat is wat anders dan "of iedereen er gewoon uitgeschopt".
pi_169178442
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:20 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Globalresearch is een van de behoorlijk twijfelachtige feiten en nieuws bronnen die ik niet graag zou gebruiken.

Nogal dubieus.

Tenzij je bijvoorbeeld graag gelooft dat de VS achter 9/11 zat.
Het stuk dat ik quote stond als quote op hun site en die quote was gewoon juist, er is niets dubieus aan.
pi_169178516
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Vluchten ze niet weg voor geweld en uitzichtloosheid en nemen ze ondertussen niet hun radicale islam mee?
Lees de op... Enne, Koptische christenen nemen hun radicale islam mee?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_169178548
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Lees de op... Enne, Koptische christenen nemen hun radicale islam mee?
Ik doelde niet op de OP maar op jouw post, en daar ging het niet specifiek over de Christenen in de OP. Maar over vluchtelingen in het algemeen, de meerderheid van de vluchtelingen is moslim, vandaar mijn rare post. Ik had het beter moeten formuleren. Excuses daarvoor.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_169178744
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:29 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik eens opzoeken wie de Kopten zijn.
Elke pen is machtiger dan een zwaard of een blaffer.
pi_169179240
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik doelde niet op de OP maar op jouw post, en daar ging het niet specifiek over de Christenen in de OP. Maar over vluchtelingen in het algemeen, de meerderheid van de vluchtelingen is moslim, vandaar mijn rare post. Ik had het beter moeten formuleren. Excuses daarvoor.
Moslims die niet tot die vleugel behoren lopen net zoveel gevaar.
pi_169179314
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 08:33 schreef Dakterras het volgende:
Een sluipende genocide. De Kopten mogen nog van geluk spreken dat Morsi is afgezet anders waren de gevolgen niet te overzien.
Ik wou het net zeggen dit is een holocaust in slow motion. En weer staat de wereld erbij en kijkt ernaar. Grote afwezige, het wordt voorspelbaar, de linkse schreeuw kliek. (die hebben het te druk met Trump)
God bestaat niet dus geniet van het leven
  maandag 27 februari 2017 @ 16:20:51 #63
44131 Chewie
Blame Canada!
pi_169179347
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:18 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Ik wou het net zeggen dit is een holocaust in slow motion. En weer staat de wereld erbij en kijkt ernaar. Grote afwezige, het wordt voorspelbaar, de linkse schreeuw kliek. (die hebben het te druk met Trump)
Maar hoe helpt het "grenzen dicht" geschreeuw van de rechtse kliek deze christenen?
pi_169179390
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:37 schreef corehype het volgende:

[..]

Ben geen booslim.
Lastig he, Ariers met een ander mening?
Is sowieso hier een lastig ding. Oh wee als je als blanke man niet in de pas loopt van het overwegend (nee niet iedereen) tokkievolk hier...
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
pi_169179398
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:18 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Nogmaals, het is niet de linkse kliek die deze mensen gewoon in de stront wil laten zakken he? Die gilt grenzen dicht, laat ze het maar uitzoeken met elkaar.
En echt iedereen die geen agressieve moslim radicaal is is tegen de agressieve en radicale vleugel van de islam. Datis iets dat over de gehele linie gedeeld wordt.
pi_169179431
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:23 schreef Faxie het volgende:
Tja dat krijg je er van als geloof (of eigenlijk religie, imo nogal verschillend) samengaat met een hele reeks gedragsregels.
Welk zogezegde gedragsregels van de islam hebben te maken met het vervolgen van christenen?
We willen vrij en onafhankelijk leven zodat niemand buiten Allah ons mag regeren. - Mohammed Abdelkrim El Khattabi
pi_169179596
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:19 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja laten wij meedoen met mensen veroordelen op basis van geloof en niet op basis van hun gedrag. Nog meer ellende in de wereld en in plaats van misstanden proberen aan te pakken gewoon zelf meedoen.
Op basis van een ideologie die iemand aanhangt, wat een geloof en een gedrag voorschrijft, dat direct conflicteert met artikel 1 van de grondwet, kan die persoon wat mij betreft veroordeeld worden. Ik snap eigenlijk ook niet dat dit niet al gebeurt.

Maar zie hier de tolerantie-paradox.
De blinde en naive wens en wil om onvoorwaardelijk tolerant te zijn en te blijven, waarbij dat zelfs betekend dat intolerantie zelf ook getolereerd dient te worden. Want als je dat niet doet, is men zelf intolerant bezig.
En dat is een grote onmogelijkheid.

Over welke misstanden heb jij het? En hoe dienen deze volgens jou aangepakt te worden?
Copy of a copy of a copy of a...
pi_169179604
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Welk zogezegde gedragsregels van de islam hebben te maken met het vervolgen van christenen?
Achja, het heeft niets met Islam te maken natuurlijk :*

Maar als een van de 'waarheden' die de kinderen van jongs af aan ingestampt worden 'Allah is de enige god' is moet je er niet raar van staan kijken dat die mensen daar later hun eigen acties op baseren. Acties die het gevolg zijn van een religie die vooral gebaseerd is op verboden en intolerantie tegen anderen.

Als het nou eens was 'Allah is onze god, en waar een ander in gelooft moet hij/zij lekker zelf weten' dan hadden die Kopten waarschijnlijk niet zoveel te vrezen.
pi_169179629
Lekkere tieten btw :9
pi_169179753
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Nogmaals, het is niet de linkse kliek die deze mensen gewoon in de stront wil laten zakken he? Die gilt grenzen dicht, laat ze het maar uitzoeken met elkaar.
En echt iedereen die geen agressieve moslim radicaal is is tegen de agressieve en radicale vleugel van de islam. Datis iets dat over de gehele linie gedeeld wordt.
Inderdaad is niet ieder moslim extremistisch maar de religie an sich is dat wel. Je kan ook niet gematigd zijn als de religie die je aanhangt een fundament van discriminatie en geweld heeft.
Het verschil tussen een gematigde en extremist is binnen die religie niet zo groot. De een wil homo's "alleen maar" uitsluiten en discriminerende maatregelen opleggen en de ander wil homo's van flatgebouwen gooien. De verlichting zoals die bij christenen en joden heeft plaatsgevonden is in de islamitische wereld uitgebleven. En ik snap niet waarom je die manier van denken en leven massaal wil importeren en al helemaal als je ziet hoe de moslims in hun eigen landen leven. Daar komt niets goeds van.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar hoe helpt het "grenzen dicht" geschreeuw van de rechtse kliek deze christenen?
Je houdt de islamitische mentaliteit buiten. En die christenen zijn natuurlijk welkom alhoewel ik liever militair ingrijpen zou willen zien. We mogen genocide niet ontkennen, bagatelliseren of toestaan

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:24 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

De discriminerende gedragsregels. Binnen de islam wordt iedereen in hokjes gestopt en krijgt iedereen een waardeoordeel omgehangen. (westerlingen, Sjiieten vs Soennieten, athe´sten, Hindoes, Christenen, Joden, vrouwen, homo's etc.)
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_169179882
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:32 schreef Faxie het volgende:

[..]

Achja, het heeft niets met Islam te maken natuurlijk :*

Maar als een van de 'waarheden' die de kinderen van jongs af aan ingestampt worden 'Allah is de enige god' is moet je er niet raar van staan kijken dat die mensen daar later hun eigen acties op baseren. Acties die het gevolg zijn van een religie die vooral gebaseerd is op verboden en intolerantie tegen anderen.

Als het nou eens was 'Allah is onze god, en waar een ander in gelooft moet hij/zij lekker zelf weten' dan hadden die Kopten waarschijnlijk niet zoveel te vrezen.
Heeft het ook niet. Ik vraag je daarom om me de gedragsregels uit de Koran en haditsh te laten zien die jouw stelling kracht bijzetten.

Jouw 2e alinea is natuurlijk non sequitur. Van jongs af aan denken of Řberhaupt denken dat jouw geloof het ware geloof is hoeft niet te leiden tot wangedrag. Daar kunnen meerdere redenen aan ten grondslag liggen. Politieke redenen, maar ook armoede en andere zaken.
pi_169179894
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:37 schreef .Alektorophobia. het volgende:

[..]

Inderdaad is niet ieder moslim extremistisch maar de religie an sich is dat wel. Je kan ook niet gematigd zijn als de religie die je aanhangt een fundament van discriminatie en geweld heeft.
Het verschil tussen een gematigde en extremist is binnen die religie niet zo groot. De een wil homo's "alleen maar" uitsluiten en discriminerende maatregelen opleggen en de ander wil homo's van flatgebouwen gooien. De verlichting zoals die bij christenen en joden heeft plaatsgevonden is in de islamitische wereld uitgebleven. En ik snap niet waarom je die manier van denken en leven massaal wil importeren en al helemaal als je ziet hoe de moslims in hun eigen landen leven. Daar komt niets goeds van.

[..]

Je houdt de islamitische mentaliteit buiten. En die christenen zijn natuurlijk welkom alhoewel ik liever militair ingrijpen zou willen zien. We mogen genocide niet ontkennen, bagatelliseren of toestaan

[..]

De discriminerende gedragsregels. Binnen de islam wordt iedereen in hokjes gestopt en krijgt iedereen een waardeoordeel omgehangen. (westerlingen, Sjiieten vs Soennieten, athe´sten, Hindoes, Christenen, Joden, vrouwen, homo's etc.)
Vergeet ook de jizya niet. Dit werd gebruikt om het voor niet-moslims aantrekkelijk te maken zich tot die Arabische godsdienst te bekeren. Daarnaast is het een maatregel om te polariseren en de een minderwaardig t.o.v. de ander te laten voelen. Maar over die discriminatie hoor je Links natuurlijk niet over.
pi_169179931
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:37 schreef .Alektorophobia. het volgende:

Ja, deels wel. Zo hebben Joden en Christenen andere rechten en plichten in een islamitische land. Maar dat is geen reden om mensen te vermoorden. Dat volgt ook niet uit de regels. Sterker nog, christenen en joden genieten een bepaalde status in een islamitisch land.
pi_169179951
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:46 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ja, deels wel. Zo hebben Joden en Christenen andere rechten en plichten in een islamitische land. Maar dat is geen reden om mensen te vermoorden. Dat volgt ook niet uit de regels. Sterker nog, christenen en joden genieten een bepaalde status in een islamitisch land.
Maar het leidt er wel toe dat de een zich verheven boven anderen voelt. Jij zou het ook niet leuk vinden als we in NL aparte regels en plichten voor moslims zouden invoeren.
pi_169179968
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:45 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Vergeet ook de jizya niet. Dit werd gebruikt om het voor niet-moslims aantrekkelijk te maken zich tot die Arabische godsdienst te bekeren. Daarnaast is het een maatregel om te polariseren en de een minderwaardig t.o.v. de ander te laten voelen. Maar over die discriminatie hoor je Links natuurlijk niet over.
Je lult. De Arabieren/Moren hebben veel geld verdiend aan de jizja en wouden juist om die reden niet dat christenen of joden zich zouden bekeren omdat dat zou betekenen dat zij minder belastinggeld zouden krijgen.

Verder, in ruil voor die belastinggeld genoten ze bepaalde privileges en bescherming. Moslims betalen jaarlijks een zakaat over hun vermogen en joden en christenen deden dat in de vorm van een yizja.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')