abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 februari 2017 @ 15:08:34 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_169154621
Uitgerekende data:

27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed (meisje)
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0 (meisje)
15 mei: Minarosa
15 mei: Messina (jongen)

4 juni: Adrian4 (jongen)
8 juni: ***Valerie. & Crutch*** (meisje)
13 juni: Vieve6
21 juni: Aisly

4 juli: ingee (jongen)
8 juli: FlyingFish (tweeling)
9 juli: kazy (jongen)
9 juli: Sara82 (jongen)
14 juli: Stroopwafelmeisje
22 juli: Lemijn

20 augustus: Skittles
22 augustus: Flav
22 augustus: ***littledrummergirl***

4 september: dobbey
15 september: Nanuke
16 september: LeSage

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 28-02-2017 20:10:11 ]
disclaimer
  zondag 26 februari 2017 @ 15:09:40 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_169154649
Waar * Aventura nog bezig is haar kin van de vloer te rapen :P
  zondag 26 februari 2017 @ 15:11:51 #3
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169154695
Succes daarmee, Aventura :Y)

Wat een activiteiten dit weekend! Ik heb ook weer een stukje rommelkamer opgeruimd. Als ik daar het komende half jaar mee doorga, wordt het vast ooit babykamer.

En ik wilde Cygne nog even feliciteren met haar 37 weken en bijbehorende meldplicht!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_169154696
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:05 schreef FlyingFish het volgende:
Nog een gratis tip voor wie niet op de 9 maandenbeurs was. Je kunt nu voor ¤7 twee pakken Kruidvat Newborn luiers maat 0, 1 of 2 52 stuks kopen. Dat is 7 cent per luier ongeveer. Actie staat niet op de website aangegeven, zie je pas als je een even aantal luierpakken in je winkelwagen doet. Alleen vandaag nog te bestellen. Bezorgkosten ¤4 of gratis afhalen.
Thanks! Quote for awareness :P

Met link: https://www.kruidvat.nl/a/2339/kruidvat-newborn-midpack-voor-5.00
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169154854
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 15:09 schreef Aventura het volgende:
Waar * Aventura nog bezig is haar kin van de vloer te rapen :P
Graag gedaan :7

Ik weet nog precies hoe ik hier over dacht toen ik er voor het eerst over hoorde dus ik snap de reacties helemaal :D

Placenta smoothie zal vast extra goed helpen maar.... poeh, misschien dat dat me dan nog te veel tegen staat. Maar zeg nooit nooit :)

32 weken vind ik een fijne mijlpaal wat betreft de kansen van de baby. Ik heb al zo lang krampen en harde buiken dat ik het fijn vind om te weten dat als het wel door zou zetten mijn baby een goede kans heeft.
pi_169155029
Ik heb nog steeds een placenta in de vriezer voor de liefhebbers *)

Man wilde het verorberen maar durft het tot nu toe niet aan :7

*vliegt weer weg na extra viesheid te hebben gebracht in het topic 8-)
  zondag 26 februari 2017 @ 15:26:49 #7
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_169155105
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 15:17 schreef Thistleweed het volgende:

[..]

Graag gedaan :7

Ik weet nog precies hoe ik hier over dacht toen ik er voor het eerst over hoorde dus ik snap de reacties helemaal :D

Placenta smoothie zal vast extra goed helpen maar.... poeh, misschien dat dat me dan nog te veel tegen staat. Maar zeg nooit nooit :)

32 weken vind ik een fijne mijlpaal wat betreft de kansen van de baby. Ik heb al zo lang krampen en harde buiken dat ik het fijn vind om te weten dat als het wel door zou zetten mijn baby een goede kans heeft.
hehe. Hoe kwam je hier zo bij?

Wel fijn dat je zekerder bent wat betreft termijn en de krampen. Kan het misschien stressgerelateerd zijn? Ik herinner me dat ik bij mijn zoon ook al heel vroeg harde buiken had. Ik had toen op mijn werk veel spanningen.
pi_169155190
Ik lees veel mee op de wat alternatieve fora en Facebook groepen. Ook in de echte wereld bij zie en spreek ik vooral veel moeders met een wat alternatievere kijk. Zo hoorde ik er wel eens wat over en werd het eigenlijk steeds normaler en logischer om het ook te doen. Bij nr 2 getwijfeld maar niet gedaan en nu leek het me toch wel wat, er lijken toch een boel voordelen aan te zitten.

Ik denk zeker dat het met stress te maken heeft. Ik ben nu iig volledig arbeidsongeschikt en werk dus niet meer, dat scheelt al een boel.
pi_169156429
Hangende gordijnen! *O*
Thanks Lemijn. :*

Oh en dingen met placenta's. Ik hoef er zelf niks mee, maar ik vind er ook niet zoveel van. Whatever floats your boat en zo. ^O^
pi_169156695
Same here, van mij hoeft het niet, maar ieder z'n ding!
Ik hoef ook geen placenta-kunst e.d. :P

De placenta begraven en er een boompje op planten vind ik nog wel een leuk idee, maar dat hoef ik niet eens voor te stellen thuis, mijn man vindt dat echt niet tof. :')
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 26 februari 2017 @ 16:28:12 #11
149959 SQ
snelle trees
pi_169156811
Ik heb maar 1 wens dit keer: ik wil er in knijpen. Daarna maakt het me niks meer uit.
disclaimer
  zondag 26 februari 2017 @ 16:49:09 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169157443
Ik denk dat ik er voor de vorm een blik op werp, dan dan mag 'ie bij het vuilnis. Bedankt placenta voor je goede werk enzo, maar het kind dat je erbij krijgt vind ik interessanter.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 26 februari 2017 @ 16:56:55 #13
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_169157637
Ik heb van zoonlief wel een mooie foto van een blij kijkende verloskundige die de placenta omhooghoudt, gapend open en al. Familie reageerde daar wisselend op. Ik heb 'm toen maar uit het online fotoalbum gehaald.
  zondag 26 februari 2017 @ 16:57:44 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_169157652
Dat mensen dat schokkend vinden vind ik dan wel weer een beetje raar :D
disclaimer
  zondag 26 februari 2017 @ 17:00:13 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_169157706
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:57 schreef Stormqueen het volgende:
Dat mensen dat schokkend vinden vind ik dan wel weer een beetje raar :D
nou ja, de generatie van mijn ouders. Ze vonden het denk ik een beetje too much.
pi_169157722
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb maar 1 wens dit keer: ik wil er in knijpen. Daarna maakt het me niks meer uit.
Voor de leuk zo'n squeaky toy erin? :+
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 26 februari 2017 @ 17:08:13 #17
149959 SQ
snelle trees
pi_169157894
Misschien geef ik m wel aan de hont van mijn vader.
disclaimer
pi_169157990
Ik ga ook niks met de placenta doen, even naar kijken en in een vuilnisbak ermee..

Gisteren heel veel babyspul meegenomen bij een vriendin, vooral kleertjes in de kleinste maten, maar ook nog wat andere dingen. Kan ik deze week gaan afvinken wat ik nog nodig heb.
pi_169158012
Ik vind dat ook too much om te zien van een ander eigenlijk (al zou ik dat niet zeggen hoor als er zo'n foto tussen zit). Maar goed, ik ben ook oud natuurlijk. 😎. Had bij de vorige bevalling ook geen behoefte om ernaar te kijken. Volgens de vk was ie 'mooi', zeker gelet op de termijn. Maar dat zegt me verder niet veel, behalve dan dat I het kennelijk nog goed had in de buik.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169158080
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:08 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien geef ik m wel aan de hont van mijn vader.
Je brengt me op ideeën.
Misschien lust mn hont m wel. *O*
  zondag 26 februari 2017 @ 17:30:46 #21
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_169158438
*O* meldplicht voor Cygne!
*O* voor andere wisseldagen
*O* voor de gordijnen van SQ. Kun je nu werpen ~O>

En wat een geklus dit weekend! Wij zijn vandaag ook begonnen. De kozijnen van de logeerkamer hadden een aantal lagen verf nodig (nog knalgroen van de vorige bewoners :X) en hebben meteen die van de babykamer meegenomen. Het begin is er!

Ik had wel al gehoord over de placentacapsules (en smoothies, maar dat was vooral hier :+). Niet mijn ding, denk dat ie van mij ook gewoon de vuilnisbak in mag.. Misschien een foto ervan.
Daarover: ik overweeg een geboortefotograaf. Wat me een beetje tegenhoudt: wat doe je met de foto's? Ik vind ze heel erg mooi en vaak intiem. Niet iets voor aan de muur en een foto-album maken ben ik heel slecht in (hebben er nog geen van de bruiloft van 2,5 jaar terug :')) Wie hebben er hier eerder een geboortefotograaf gehad en wat is er gebeurd met de foto's?
pi_169158521
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:30 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
*O* meldplicht voor Cygne!
*O* voor andere wisseldagen
*O* voor de gordijnen van SQ. Kun je nu werpen ~O>

En wat een geklus dit weekend! Wij zijn vandaag ook begonnen. De kozijnen van de logeerkamer hadden een aantal lagen verf nodig (nog knalgroen van de vorige bewoners :X) en hebben meteen die van de babykamer meegenomen. Het begin is er!

Ik had wel al gehoord over de placentacapsules (en smoothies, maar dat was vooral hier :+). Niet mijn ding, denk dat ie van mij ook gewoon de vuilnisbak in mag.. Misschien een foto ervan.
Daarover: ik overweeg een geboortefotograaf. Wat me een beetje tegenhoudt: wat doe je met de foto's? Ik vind ze heel erg mooi en vaak intiem. Niet iets voor aan de muur en een foto-album maken ben ik heel slecht in (hebben er nog geen van de bruiloft van 2,5 jaar terug :')) Wie hebben er hier eerder een geboortefotograaf gehad en wat is er gebeurd met de foto's?
Oohh vraag JufMariska, die is supergoed! Als ze een beetje in de buurt woont dan he.
pi_169158743
Cygne meldplicht, wtf _O_

En *O* voor alle andere mijlpalen, plinten en gordijnen :7

Ik ga maar eens afscheid nemen hier, en naar het babytopic (wtf ik heb een baby van 4 dagen :o )

I. doet t super, drinkt goed, is al weer bijna op geboortegewicht, huilt eigenlijk alleen bij honger en krampjes ( :( ) en is gewoon de liefste O+ en grote zus L. is heel blij en trots en hyperdruk, dus mooi dat de school morgen weer begint :+

Ik blijf uiteraard meelezen als ik tijd heb ( :') ) en iedereen tot (snel) in het babytopic! O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 26 februari 2017 @ 17:54:19 #24
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_169158848
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:36 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oohh vraag JufMariska, die is supergoed! Als ze een beetje in de buurt woont dan he.
Groningen zit die, toch? Das wel een beetje uit de route, zo op tweeënhalf uur rijden :P Maar misschien kan ze iemand aanraden in Zuid-Holland! Bedankt voor de tip ^O^
pi_169158877
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:49 schreef tombolafan het volgende:
Cygne meldplicht, wtf _O_

En *O* voor alle andere mijlpalen, plinten en gordijnen :7

Ik ga maar eens afscheid nemen hier, en naar het babytopic (wtf ik heb een baby van 4 dagen :o )

I. doet t super, drinkt goed, is al weer bijna op geboortegewicht, huilt eigenlijk alleen bij honger en krampjes ( :( ) en is gewoon de liefste O+ en grote zus L. is heel blij en trots en hyperdruk, dus mooi dat de school morgen weer begint :+

Ik blijf uiteraard meelezen als ik tijd heb ( :') ) en iedereen tot (snel) in het babytopic! O+
Tot snel! O+
pi_169158996
Stroopwafelmeisje elamalino doet het volgens mij in zuid-holland. Misschien kun je haar vragen?

#gaatweerterugnaarWHOTS
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 18:03:51 #27
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169159057
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:08 schreef Stormqueen het volgende:
Misschien geef ik m wel aan de hont van mijn vader.
Mijn ouders hebben dat gedaan met de placenta van mijn zus :Y Schijnt dat de hond dan een goede band krijgt met de baby. Kid you not!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_169161177
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 18:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben dat gedaan met de placenta van mijn zus :Y Schijnt dat de hond dan een goede band krijgt met de baby. Kid you not!
Smaakt naar meer? :+
  zondag 26 februari 2017 @ 19:41:34 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_169161317
ja ik zou dus juist bang zijn dat het zo'n pitbull-die-bloed-heeft-geproefd effect heeft. Dat die hont denkt nou, lekker, ik neem nog een hap! (uit mij. ;()
disclaimer
  zondag 26 februari 2017 @ 19:50:46 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_169161521
even nog ter illustratie waarom ik echt achter de naaimachine moest dit weekend: boven zoals we ze kregen. Ik kon wel huilen :') Beneden zoals ze geworden zijn. (het donkere hout in de dakkapel zelf wordt nog wit geschilderd ooit)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
  zondag 26 februari 2017 @ 19:57:21 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_169161684
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:49 schreef tombolafan het volgende:
Cygne meldplicht, wtf _O_

En *O* voor alle andere mijlpalen, plinten en gordijnen :7

Ik ga maar eens afscheid nemen hier, en naar het babytopic (wtf ik heb een baby van 4 dagen :o )

I. doet t super, drinkt goed, is al weer bijna op geboortegewicht, huilt eigenlijk alleen bij honger en krampjes ( :( ) en is gewoon de liefste O+ en grote zus L. is heel blij en trots en hyperdruk, dus mooi dat de school morgen weer begint :+

Ik blijf uiteraard meelezen als ik tijd heb ( :') ) en iedereen tot (snel) in het babytopic! O+
fijn om te lezen Tombo! Tot snel! :*
disclaimer
  zondag 26 februari 2017 @ 21:25:08 #32
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_169165018
Wauw, hele verbetering, SQ! Maar, hoe gaan ze nu dan open en dicht?
pi_169165125
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 19:50 schreef Stormqueen het volgende:
even nog ter illustratie waarom ik echt achter de naaimachine moest dit weekend: boven zoals we ze kregen. Ik kon wel huilen :') Beneden zoals ze geworden zijn. (het donkere hout in de dakkapel zelf wordt nog wit geschilderd ooit)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huh? Zijn het gewone gordijnen of panelen?

Lijkt wel alsof ze qua breedte te smal waren voor gewoon gordijn, maar nu zo strak staat ook wel tof.
Kwak
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 21:27:08 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_169165129
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 19:35 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Smaakt naar meer? :+
Het heeft de hond denk ik goed gesmaakt :9

Ik vind het zelf maar een raar ding :@ Ik zag laatst een foto van een vrouw met de kind op de borst en dan de placenta op haar foef en de navelstreng er nog aan. Ik vond het er echt uitzien als een soort planeet met allemaal kraters :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 26 februari 2017 @ 21:32:14 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_169165332
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:27 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Huh? Zijn het gewone gordijnen of panelen?

Lijkt wel alsof ze qua breedte te smal waren voor gewoon gordijn, maar nu zo strak staat ook wel tof.
nu zijn het panelen, eerst plooigordijnen. Op de foto staat er maar 1, heb die andere niet eens opgehangen :') vandaar.
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:25 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wauw, hele verbetering, SQ! Maar, hoe gaan ze nu dan open en dicht?
Ze schuiven achter/over elkaar. Zijn vier losse panelen :)
disclaimer
pi_169165441
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:32 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nu zijn het panelen, eerst plooigordijnen. Op de foto staat er maar 1, heb die andere niet eens opgehangen :') vandaar.

[..]

Ze schuiven achter/over elkaar. Zijn vier losse panelen :)

Stuk mooier inderdaad! Toch een fijne gedachte tussen de weeën door, dat je gordijnen iig goed hangen :7
pi_169166941
Waarom gaat het hier opeens over placentasmoothies als ik er niet ben :(

Hoera voor de gordijnen, SQ! Staat er nu nog alleen bevallen op je checklist?

Meldplicht voor Cygne! *O* *O*

Boks op het klusweekend. Behang gescheurd, vloer eruit, zooi ingepakt en nu ligt m'n rug in een paar stukken :7 :')
pi_169167171
Zullen we de placenta-praat even verschuiven tot wanneer mijn misselijkheid weer een beetje voorbij is? ;( :P

Klusweken hier ook, alleen ik doe zelf niet zoveel :') vriend zou ons nieuwe huis alleen even verven, maar inmiddels zijn 2 slaapkamers gestuct, zit er een nieuw plafond in de keuken en bijkeuken en is de stroom beneden aangepast :s)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169167339
Stuk beter zo idd SQ!

Stroopwafel, wij hebben nog geen ervaring met geboortefotografie, maar komende donderdag de kennismaking met een potentiële fotograaf. Wij gaan echter vooral voor direct na de geboortefoto's, dus zonder de hele aanloop daar naartoe. Ik vind de aanloopfoto's ook vaak erg mooi, maar hoef die niet van mezelf te hebben, dat deel van de bevalling vergeet ik liever. Het gaat mij puur om de eerste foto's van de baby's zelf, en de eerste kennismaking waarbij mijn man ook op de foto's staat. Of ik die kennismakingsfoto's wel met iemand ga delen weet ik ook niet, die zijn puur voor onszelf en evt voor de tweeling over een jaar of 20. De eerste foto's van O heeft ook niemand gezien, maar ik ben wel blij dat ik ze heb. Ik heb deze fotograaf overigens gevonden via een club van geboortefotografen. Heb toen wat fotografen uit de regio bekeken en de portofolio van deze fotograaf sprak me het meeste aan. Of ze het ook daadwerkelijk gaat worden merken we dus donderdag, want het moet vooral ook op persoonlijk vlak klikken imo.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_169167403
Hier ook geen klusplannen. Maar wel allerlei meubels verplaatst vandaag. De jongste heeft eindelijk het ledikant losgelaten. Nu kan ik zijn kamer eens fatsoenlijk inrichten. *O*
Babykamer is nu wel volgepropt.....maar daar kan ik me na komende week op uitleven O+
  zondag 26 februari 2017 @ 22:25:57 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_169167610
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 22:15 schreef LeSage het volgende:
Zullen we de placenta-praat even verschuiven tot wanneer mijn misselijkheid weer een beetje voorbij is? ;( :P

Klusweken hier ook, alleen ik doe zelf niet zoveel :') vriend zou ons nieuwe huis alleen even verven, maar inmiddels zijn 2 slaapkamers gestuct, zit er een nieuw plafond in de keuken en bijkeuken en is de stroom beneden aangepast :s)
en dat doet ie allemaal zelf? :o

Skittles, wel rustiger aan he :* moet je nog werken komende week?
disclaimer
pi_169168554
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 22:25 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

en dat doet ie allemaal zelf? :o

Eigenlijk wel ja, alleen de muren heeft schoonvader gestuct. De plafonds heeft vriend zelf dan weer gestuct :)
Ze zijn van beroep dan ook allebei boekhouder :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 26 februari 2017 @ 22:58:41 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_169168783
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 22:50 schreef LeSage het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja, alleen de muren heeft schoonvader gestuct. De plafonds heeft vriend zelf dan weer gestuct :)
Ze zijn van beroep dan ook allebei boekhouder :D
ah ja nee logisch :+
Wel fijn hoor, om handig te zijn. Mijn man is ook zo. Alleen stucen waagt hij zich niet aan, ik vind het altijd superknap als mensen dat kunnen. (En schilderen en behangen laat ik m liever ook niet doen, daar ben ik beter in :'))
disclaimer
pi_169168845
Da's een hele verbetering Sq _O_
pi_169169626
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 22:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ah ja nee logisch :+
Wel fijn hoor, om handig te zijn. Mijn man is ook zo. Alleen stucen waagt hij zich niet aan, ik vind het altijd superknap als mensen dat kunnen. (En schilderen en behangen laat ik m liever ook niet doen, daar ben ik beter in :'))
Wij hebben 1 keer een muurtje behangen, in ons allereerste appartement. Ik had de huur alweer bijna opgezegd voor we er überhaupt woonden. Dus nu alles fris schilderen :)
Babykamer voorlopig alleen nog niet. Ik wil eerst eens gaan bedenken wat ik daar mee wil O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169170210
Dat is dus echt een goeie verbetering SQ! Dat plooierige zag er een beetje rommelig uit. Mosterd geel is wel heel erg gaaf!

Placenta, ik wil hem echt niet zien. Ik wordt er helemaal week van op de maag :@

Iemand trouwens een idee wat ik met een 3.5 jarig jongetje kan gaan doen? Ik voel me rete schuldig. Vent werkt de hele dag (dagdienst of avonddienst) ik zelf kan niet langer dan 10/15 minuten lopen door die klote liespijn, klimmen klauteren valt ook af. Wat blijft er nog over?
We trashen the place compleet met knutselen, koekjes bakken.... maar dat hebben we ook een beetje gezien.
  maandag 27 februari 2017 @ 01:04:59 #47
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_169171283
Zo interessant hier. Ik leer serieus weer wat.
Dank jullie wel, ladies.
  maandag 27 februari 2017 @ 01:50:16 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_169171505
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 23:44 schreef Hilzillah het volgende:
Dat is dus echt een goeie verbetering SQ! Dat plooierige zag er een beetje rommelig uit. Mosterd geel is wel heel erg gaaf!

Placenta, ik wil hem echt niet zien. Ik wordt er helemaal week van op de maag :@

Iemand trouwens een idee wat ik met een 3.5 jarig jongetje kan gaan doen? Ik voel me rete schuldig. Vent werkt de hele dag (dagdienst of avonddienst) ik zelf kan niet langer dan 10/15 minuten lopen door die klote liespijn, klimmen klauteren valt ook af. Wat blijft er nog over?
We trashen the place compleet met knutselen, koekjes bakken.... maar dat hebben we ook een beetje gezien.
kut is dat he Hilz. Kun je geen bezoekjes afleggen aan andere moeders met peuters? Zo overleef ik vaak mijn dagen. Of zij speelt buiten en ik moedig vanaf het bankje aan?
disclaimer
pi_169171799
UD voor SQ *O*

Lastig ja, Hilz, zeker met dit kloteweer. :{

Ik moet al dagen stipt om 6 uur naar 't toilet, en dan kom ik niet meer in slaap. #smallproblems.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 27 februari 2017 @ 07:21:50 #50
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169171867
UD voor SQ *O*

Lastig he, Hilz. Wij hebben alle thuisactiviteiten ook wel een beetje gezien nu.
Is de bieb misschien een idee? Of misschien een koffietentje zoeken met leuke speelhoek?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169171904
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 23:44 schreef Hilzillah het volgende:
Dat is dus echt een goeie verbetering SQ! Dat plooierige zag er een beetje rommelig uit. Mosterd geel is wel heel erg gaaf!

Placenta, ik wil hem echt niet zien. Ik wordt er helemaal week van op de maag :@

Iemand trouwens een idee wat ik met een 3.5 jarig jongetje kan gaan doen? Ik voel me rete schuldig. Vent werkt de hele dag (dagdienst of avonddienst) ik zelf kan niet langer dan 10/15 minuten lopen door die klote liespijn, klimmen klauteren valt ook af. Wat blijft er nog over?
We trashen the place compleet met knutselen, koekjes bakken.... maar dat hebben we ook een beetje gezien.
ik heb een peuter die graag samen speelt ;) en een baby die vandaag vast weer naar huis mag.
Oh en een speeltuin om de hoek!

:*
S. 2014
J. 2016
  maandag 27 februari 2017 @ 07:34:26 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_169171926
Mogge!
Ik ben mijn ud begonnen met vier keer het bed uit wegens huilend kind waarvan 2 keer met natgezeken bed. "Mentaal voorbereiden" heet dat. :')
disclaimer
  Moderator maandag 27 februari 2017 @ 07:35:42 #53
382129 crew  Donna
pi_169171934
:D
Sterkte!
pi_169171935
UD voor SQ! Vandaag lekker nog een dagje energie opdoen met kind op kdv!
pi_169171944
Oh, en ik neem afscheid hier. Vandaag kraam voor het laatst, kind groeit, drinkt piest, poept, plast en slaapt. Heerlijk om weer een baby in huis te hebben O+ . Bedankt voor de gezelligheid hier, succes voor jullie allemaal!
  maandag 27 februari 2017 @ 07:46:07 #56
149959 SQ
snelle trees
pi_169171989
Fijn dat het bij jullie ook zo goed gaat Marel O+
disclaimer
pi_169172068
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 23:44 schreef Hilzillah het volgende:
Dat is dus echt een goeie verbetering SQ! Dat plooierige zag er een beetje rommelig uit. Mosterd geel is wel heel erg gaaf!

Placenta, ik wil hem echt niet zien. Ik wordt er helemaal week van op de maag :@

Iemand trouwens een idee wat ik met een 3.5 jarig jongetje kan gaan doen? Ik voel me rete schuldig. Vent werkt de hele dag (dagdienst of avonddienst) ik zelf kan niet langer dan 10/15 minuten lopen door die klote liespijn, klimmen klauteren valt ook af. Wat blijft er nog over?
We trashen the place compleet met knutselen, koekjes bakken.... maar dat hebben we ook een beetje gezien.
Masha en de Beer of Sing kijken in de bios! Of de Lego film, maar die is officieel 6+

Fijne UD SQ! *O* Dat wordt gevierd met Bossche bollen hè :Y
pi_169172120
De mijlpaal der mijlpalen voor SQ! *O*
pi_169172148
Goffer... KNMI geeft code geel af voor regen en windstoten vanmiddag. Ik kan met Senn gaan vliegeren vanmiddag. Touw om zn middel en goan! :')

Ik denk maar de hele huiskamer afplakken met vuilniszakken en gaan verven ofzo. Dat vind hij vast ook nog wel tof. Voorlopig eerst ontbijten met overgebleven verjaardagstaart :D

En SQ! UD!!
pi_169172177
Ergens met tram of trein heen en dan op een station even lunchen bij een Hema ofzo? I vindt tram/trein erg leuk.

Vanmiddag neem ik I mee naar het ziekenhuis, naar mijn vader. Ben benieuwd hoe ze dat vindt. Heb al wel even een foto van hem laten zien. Daar schrok ze een beetje van want hij heeft nog een sonde. Maar dan is ze daar alvast op voorbereid.

UD voor SQ!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169172203
Meldplicht voor Cygne *O*

En de UD voor SQ *O*

Doei nieuwbakken mama's, fijn dat het goed bij jullie gaat O+

Succes vandaag Franny :*

Hillz Mbt peuter was hier het geven van een rolletje plakband vaak uren lang speelplezier :')

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2017 08:24:39 ]
pi_169172381
Dat klinkt heel fijn Marel! O+

UD voor SQ! Nog maar 2 dagen je benen dicht knijpen en je hebt maart gehaald *O*

Succes Franny, lijkt me inderdaad best spannend. Sowieso vind ik dat soort 'heftige' situaties/emoties nog moeilijk met die kleintjes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hilz, lastig als je zelf ook niet fit bent :* Knutselze!

Hier nog steeds een super beweeglijke baby, ze draait echt nog alle kanten op O+ Ik heb af en toe een zware buik maar geen echte harde buiken oid, dus ik hoop dat de stress zo veel mogelijk langs haar heen gaat
pi_169172418
40 weken mijlpaal SQ! *O* Mijn jongste wilde per se april hebben ipv maart, woensdag staat genoteerd ;)
  maandag 27 februari 2017 @ 09:02:16 #64
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_169172455
*O* UD voor SQ! M. Kwam precies op haar UD toch? Dan kan Noud eigenlijk niet achterblijven natuurlijk O-)
  maandag 27 februari 2017 @ 09:09:30 #65
149959 SQ
snelle trees
pi_169172512
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 09:02 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
*O* UD voor SQ! M. Kwam precies op haar UD toch? Dan kan Noud eigenlijk niet achterblijven natuurlijk O-)
ja die werd er uit geforceerd, dat telt niet :')
disclaimer
pi_169172733
geeoon alvast zachtjes een beetje persen SQ!

O+ afgebakken noud O+
Kwak
  maandag 27 februari 2017 @ 09:37:33 #67
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_169172803
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 09:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja die werd er uit geforceerd, dat telt niet :')
Oh... -O-
Ik ben het wel eens met Kwak hoor.. Gewoon beetje persen. Straks zit er daarbinnen geen kalender. Hoe weet hij dan dat het al bijna maart is? :P
  maandag 27 februari 2017 @ 09:42:21 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_169172846
Ja nou kijk mijn UD is dan wel vandaag maar ik ben woensdag pas 40 weken. Want ik heb mijn menstruatie en eisprong nogal op de klok dus dat weet ik zeker. Dus hij komt pas in maart 8-)
(Of telt het moment van batsen?)
disclaimer
pi_169172870
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ja nou kijk mijn UD is dan wel vandaag maar ik ben woensdag pas 40 weken. Want ik heb mijn menstruatie en eisprong nogal op de klok dus dat weet ik zeker. Dus hij komt pas in maart 8-)
(Of telt het moment van batsen?)
Ga nou maar gewoon baren. Kan deze weer uit mijn AT. :{w

Oh, en ik visualiseer. Niet grappig. :'(
  maandag 27 februari 2017 @ 09:54:41 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_169172973
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 09:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ga nou maar gewoon baren. Kan deze weer uit mijn AT. :{w

Oh, en ik visualiseer. Niet grappig. :'(
nu ga ik expres mikken op 42+3 natuurlijk 8-)
disclaimer
pi_169172986
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 09:54 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nu ga ik expres mikken op 42+3 natuurlijk 8-)
Moet je vooral doen. 8-)
pi_169172993
Of gewoon wel baren en pas over 6 maanden melden. >:O
pi_169173213
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 09:42 schreef Stormqueen het volgende:
Ja nou kijk mijn UD is dan wel vandaag maar ik ben woensdag pas 40 weken. Want ik heb mijn menstruatie en eisprong nogal op de klok dus dat weet ik zeker. Dus hij komt pas in maart 8-)
(Of telt het moment van batsen?)
Ik dacht dat het de eerste dag van de laatste menstruatie was i.c.m. de duur van jouw cyclus.

Op basis daarvan zou ik ook pas omstreeks 14 juli gaan bevallen en daar ga ik ook vanuit eigenlijk.

Mijn man en ik vragen ons ook af of we mede daardoor nu een klein geschat kind hebben. Volgens de echoscopiste was dat niet mogelijk, maar ergens geloof ik dat niet.. Snap wel dat ze de datum niet meer aanpassen, maar alle andere ledematen zaten vorige week omstreeks die termijn, behalve de armen en benen dus.
  maandag 27 februari 2017 @ 10:17:02 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_169173259
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:13 schreef kazy het volgende:

[..]

Ik dacht dat het de eerste dag van de laatste menstruatie was i.c.m. de duur van jouw cyclus.

Op basis daarvan zou ik ook pas omstreeks 14 juli gaan bevallen en daar ga ik ook vanuit eigenlijk.

Mijn man en ik vragen ons ook af of we mede daardoor nu een klein geschat kind hebben. Volgens de echoscopiste was dat niet mogelijk, maar ergens geloof ik dat niet.. Snap wel dat ze de datum niet meer aanpassen, maar alle andere ledematen zaten vorige week omstreeks die termijn, behalve de armen en benen dus.
voor wat het waard is... bij mauw zat er bijna vier weken verschil tussen de poten en de buik. Ik begrijp dat ze voorzichtig zijn, maar de kans dat het niks betekent is nog altijd het grootst :*
disclaimer
  maandag 27 februari 2017 @ 10:28:41 #75
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_169173409
Volgens mij is het vooral de datum van innesteling die de UD bepaalt. Het schijnt te wisselen hoeveel dagen er tussen de eisprong en innesteling zit, dus je kunt niet afgaan op de lengte van je cyclus (want dat hoeft niets te zeggen over de eisprong), maar ook niet per definitie op de datum van de eisprong.
Of is dit een internethoax die je gaat geloven als je te lang wohtst?
pi_169173460
Groot gelijk, als ie nog even lekker in de buik wil chillen. Geboren worden en alles is zo'n gedoe. Zo lang mogelijk uitstellen dus, gezonde houding.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169173493
Kazy, ik heb een icsi zwangerschap en de beentjes lopen best wel een stukje achter op de rest. Armen is nooit wat over gezegd maar over het algemeen is het geen groot kindje.

De echoscopist van een onderzoek waar we aan meededen zei daarover: 'Hebben jullie al een vwp gehad voor die korte beentjes?'.

De gynaecoloog die mijn GUO heeft gedaan en die ik voor mijn laatste groeiecho heb gezien, én de vk vinden er niet zoveel van.
pi_169173522
UD voor SQ *O* en respect dat je de nachtdiensten nog doet. Die heb ik van de week overgedragen omdat ik O niet meer rustig terug in zijn bed kan leggen ivm uitstekende buik en hij dus steeds weer ging huilen bij mijn poging tot neerleggen. Uit bed halen is ook geen succes meer, maar dan staat hij meestal en dat lukt wel, net als wakker wegleggen.

Hilz, ik zou ook speeldates proberen en anders misschien even op Pinterest kijken voor ideeen? Kijk of je ergens een grote kartonnen doos kan regelen, verf/kleur/plak er een auto van en ga naar een thuis drive-in movie. Of pak een groot laken en laat hem een hut bouwen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_169173781
Thanks SQ en Cygne :*
Hier vooralsnog ook een nuchtere vk, dat scheelt. Nu mijn hoofd nog ;) (Hoewel ik zoveel afleiding heb gezocht dat het over het algemeen wel meevalt nu en donderdag is inmiddels al bijna.)

Edit: FF merk je al veel verschil qua buikomvang eigenlijk? (Tov een eenlingzwangerschap.) Groot gelijk dat je nachten uitbesteedt hoor!
  maandag 27 februari 2017 @ 10:51:38 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_169173791
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:28 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Volgens mij is het vooral de datum van innesteling die de UD bepaalt. Het schijnt te wisselen hoeveel dagen er tussen de eisprong en innesteling zit, dus je kunt niet afgaan op de lengte van je cyclus (want dat hoeft niets te zeggen over de eisprong), maar ook niet per definitie op de datum van de eisprong.
Of is dit een internethoax die je gaat geloven als je te lang wohtst?
haha nee hoor, dat klopt. Mijn opmerking / vraag was ook niet heel serieus :D

Nachtdienst doet mijn man normaal ook maar nu jankte ze elke keer vijf minuten nadat ik was wezen plassen dus dan ben je toch al wakker...
disclaimer
pi_169173926
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:50 schreef kazy het volgende:
Thanks SQ en Cygne :*
Hier vooralsnog ook een nuchtere vk, dat scheelt. Nu mijn hoofd nog ;) (Hoewel ik zoveel afleiding heb gezocht dat het over het algemeen wel meevalt nu en donderdag is inmiddels al bijna.)

Edit: FF merk je al veel verschil qua buikomvang eigenlijk? (Tov een eenlingzwangerschap.) Groot gelijk dat je nachten uitbesteedt hoor!
Je hoofd gaat alle kanten op he. :*
Nog even een toevoeging, gynaecoloog zei ook dat die echoscopiste buiten haar boekje was gegaan en dat het dus niks betekende. Ik had die bevestiging ook wel echt nodig.
pi_169174177
Oh hehe kwam ik met mijn serieuze reactie naar SQ. Ik mis soms gezichtsuitdrukkingen hier hoor jongens :P Innesteling had ik even niet bij stilgestaan. (En toch denk ik dat ik later ga bevallen dan 9-7 :6 )

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:59 schreef Cygne het volgende:

[..]

Je hoofd gaat alle kanten op he. :*
Nog even een toevoeging, gynaecoloog zei ook dat die echoscopiste buiten haar boekje was gegaan en dat het dus niks betekende. Ik had die bevestiging ook wel echt nodig.
Mijn vk vond ook al dat de echoscopiste te veel had gezegd met haar: ja jullie zijn ook niet bepaald klein he (ik met mijn 1.67 m..)
pi_169174284
Een hoop goeie tips! Ik kan er een leuk weekje mee vullen O+
pi_169174612
Kazy, je vk heeft gelijk. Gyn en vk keken naar de meting, naar mijn eigen benen en toen zo. :D

Ik ben 1.63, mijn man is wel lang. Maar we waren allebei kleine kindjes.
pi_169174637
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:16 schreef kazy het volgende:

Mijn vk vond ook al dat de echoscopiste te veel had gezegd met haar: ja jullie zijn ook niet bepaald klein he (ik met mijn 1.67 m..)
Je zit inderdaad wel dicht tegen reusachtig aan met die lengte. :o 8)7

Ik heb begrepen dat de metingen echt millimeterwerk is. En als je dan net 1 of 2 mm te kort of te lang meet (schaduw, kindje ligt niet helemaal recht, e.d.) kan er best een week of twee meer of minder uitkomen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169175313
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:16 schreef kazy het volgende:

Mijn vk vond ook al dat de echoscopiste te veel had gezegd met haar: ja jullie zijn ook niet bepaald klein he (ik met mijn 1.67 m..)
Oh daar kom ik met mijn 1.79/180 en mijn vriend van 2m+ ( en ik was een couveuse kindje )
pi_169176135
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:45 schreef Messina het volgende:

[..]

Je zit inderdaad wel dicht tegen reusachtig aan met die lengte. :o 8)7

Ik heb begrepen dat de metingen echt millimeterwerk is. En als je dan net 1 of 2 mm te kort of te lang meet (schaduw, kindje ligt niet helemaal recht, e.d.) kan er best een week of twee meer of minder uitkomen.
En dat er in korte tijd zoooveel kan gebeuren! Mini ging bijvoorbeeld in anderhalve week van p50 naar p90 :o (zonder suiker of andere aandoeningen)
pi_169176559
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:15 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

En dat er in korte tijd zoooveel kan gebeuren! Mini ging bijvoorbeeld in anderhalve week van p50 naar p90 :o (zonder suiker of andere aandoeningen)
Dat ging inderdaad snel zeg!

Mijn man is trouwens ook niet extreem lang. Iets van 1.84m, dus we vonden het wel een typische opmerking ja. Beiden waren we ook niet heel groot met de geboorte. (Met de kanttekening dat mijn schoonmoeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap.) Dreumes was (en is) daarentegen met echt alles gemiddeld.
pi_169176737
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:50 schreef kazy het volgende:
Thanks SQ en Cygne :*
Hier vooralsnog ook een nuchtere vk, dat scheelt. Nu mijn hoofd nog ;) (Hoewel ik zoveel afleiding heb gezocht dat het over het algemeen wel meevalt nu en donderdag is inmiddels al bijna.)

Edit: FF merk je al veel verschil qua buikomvang eigenlijk? (Tov een eenlingzwangerschap.) Groot gelijk dat je nachten uitbesteedt hoor!
Ik loop qua omvang wel een flink aantal weken voor tov vorige keer idd, maar dat schijnt met een tweede sowieso al zo te zijn. Heb nog geen enkele foto gemaakt dus geen vergelijking (van vorige keer ook amper foto's) maar het voelt alsof alsof ik rond de 30 zit nu qua formaat. Ik heb een collega op m'n werk die 33 weken is (van de eerste) en daarmee loop ik nu ongeveer gelijk, maar bij O had ik ook een flinke buik. Baby 2 zit ook al ruim boven m'n navel, tegen m'n ribben aan (maar schopt gelukkig naar beneden/opzij).

Succes nog met de laatste dagen geduld... zijn jullie vroeg aan de beurt?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_169177031
Ik kom even jompelen voor de UD van SQ en de meldplicht van cygne *O* *O*

Ik heb/krijg geen officiële termijnecho meer geloof ik. Vk heeft twee keer gekeken (doet dat voor niets, officiële echo's vinden ergens anders plaats). As woensdag de combinatietest, hoop dan een definitieve termijn te horen eigenlijk.
Sinds dit weekend merk ik dat ik savonds een behoorlijke buik heb. Voel me nu vooral dik en wil echt op zoek naar kleding die dan mooi valt. Volgend weekend een feest en wil dan iig kleding aan waarin ik me prettig voel. Ben normaal redelijk slank dus mijn kleding past nu niet bij mijn avondfiguur, iemand tips?
pi_169177509
Waar ik me op het moment prettig in voel zijn positiebroeken :'). Kreeg m'n eigenbroek niet meer dicht, zelfs niet met een elastiek.
Los vallend truitje erover ^O^
Ik zie mezelf nog niet als zwanger, als ik naar beneden kijk is er wel een buikje maar voor mijn gevoel is dat een rolletje. Elastisch en deels induwbaar.
pi_169177674
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 14:13 schreef Nolita het volgende:
Ik kom even jompelen voor de UD van SQ en de meldplicht van cygne *O* *O*

Ik heb/krijg geen officiële termijnecho meer geloof ik. Vk heeft twee keer gekeken (doet dat voor niets, officiële echo's vinden ergens anders plaats). As woensdag de combinatietest, hoop dan een definitieve termijn te horen eigenlijk.
Sinds dit weekend merk ik dat ik savonds een behoorlijke buik heb. Voel me nu vooral dik en wil echt op zoek naar kleding die dan mooi valt. Volgend weekend een feest en wil dan iig kleding aan waarin ik me prettig voel. Ben normaal redelijk slank dus mijn kleding past nu niet bij mijn avondfiguur, iemand tips?
Weet iedereen het al? Dan zou ik gaan voor een heel strak jurkje en de hele avond complimenten in ontvangst nemen over je mooie beginnende buikje O+ *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169177923
Of wat LeSage zegt natuurlijk O+
pi_169178051
Ik heb echt een awesome vriendje O+ Al weken zo moe en misselijk, ik word er niet goed van. Vandaag vond vriend dat ik S. gewoon lekker naar oma moest laten gaan en zelf een dagje moest relaxen.
Dus heerlijk op mijn gemak wat huishouden gedaan en heel veel niets gedaan. Ik knap er echt van op O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 27 februari 2017 @ 15:16:58 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_169178176
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 14:46 schreef LeSage het volgende:

[..]

Weet iedereen het al? Dan zou ik gaan voor een heel strak jurkje en de hele avond complimenten in ontvangst nemen over je mooie beginnende buikje O+ *O*
dit O+!

Lekker leSage! Kun je echt een ander mens van voelen he!

Ik heb net gewoon een dutje gedaan 8-)
disclaimer
pi_169178381
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 15:16 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dit O+!

Lekker leSage! Kun je echt een ander mens van voelen he!

Ik heb net gewoon een dutje gedaan 8-)
Dutjes op je UD :D dat noemen ze gewoon een goede voorbereiding ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169179319
Cygne meldplicht :)!!! Mooie mijlpaal.

De uitgerekende datum van SQ! Spannend... & lekker een middagdutje :).

Kazy 1.67m vind ik inderdaad ook wel meevallen. Wat een opmerking zeg! Gelukkig heb je afleiding, lijkt me echt moeilijk die onzekerheid..

Fijn dat je man de nachtdienst doet FF. Hier doe ik het nog meestal wel. Dit combineert dan goed met een plaspauze :p. Man wordt er niet wakker van en dan vind ik het lullig om hem wakker te maken als ik dat toch al ben. Maar wie weet zie ik dat over een paar weken anders?

Nolita hier voornamelijk jurkjes en rokjes en de meesten rekken goed mee. Alleen wel een zwangerschapspanty, dat scheelt wel echt!

Wat lief van hem LeSage! Lekker van genieten!
pi_169180027
Hier gelukkig nooit meer nachtdienst nodig. I slaapt altijd door. *O* . Zal wel weer wennen zijn straks. Toch doe ik op vrije dagen ook regelmatig dutjes. O+ . Dutjes O+ .

Nou jongens, mijn vk zal blij met me zijn. Met 29 weken zwangerschap is het me dan toch gelukt om bloed te prikken. :') . Voor I was het wel heftig op één dag: vanochtend is ze bij de tandarts geweest, vanmiddag naar het ziekenhuis waar ze mee ging met het bloedprikken en daarna op bezoek bij opa. Daarom liet ik me overhalen om toch maar een roze berenballon voor haar te kopen bij de ziekenhuiswinkel. :') .

Rond welke week/maand neemt kraamhulp eigenlijk contact op voor een gesprek?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 27 februari 2017 @ 16:56:10 #99
390026 Aisly
A flower a day..
pi_169180101
Nog gefeliciteerd Wup en Tombola! *O*

UD voor SQ! *O*

Hier is gelukkig (bijna) geen nachtdienst meer nodig. Oudste slaapt nog in een ledikant en verhuist zodra haar nieuwe kamer klaar is naar een peuterbed. Verheug me er nu al op! Niet meer zo moeilijk instoppen 's avonds met in de weg zittende buik :)

Lief LeSage! Af en toe zo'n dagje is ook helemaal niet verkeerd!

Franny, de vorige keer had ik rond de 27 weken een intake. Die was snel gepland na het telefoontje dus ik denk dat ze toen met 25-26 weken contact opnamen. Dit keer bij een andere organisatie dus ben benieuwd!
  maandag 27 februari 2017 @ 17:05:06 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_169180283
Franny, hier was de telefonische intake rond de 33 weken denk ik. Bij een tweede hebben ze minder haast :')
disclaimer
pi_169180803
Aha. Ik krijg het ineens een beetje op mn heupen, geloof ik. Dat heb je met vakantie, ineens tijd om na te denken over al dit soort zaken. _O- .

I ging ook weer lekker vandaag.
Mevrouw in de lift: 'Wat denk je, krijg je een broertje of een zusje?"
Na even nadenken, heel serieus: "Ik denk dat ik een broertje of een zusje krijg!!" :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169181499
Fijn lesage, zo'n op zijn gemak dagje. Hier ook een luie dag, verplicht verlof ivm carnaval dus maar lekker nietsen. Alleen zaterdag gevierd en gisteren optocht gekeken.

Kwa kledingtips, we gaan het zaterdag vertellen dus die avond mogen de mensen het best zien, maar wil ik me er ook goed bij voelen. Mijn eigen broeken pas ik nog prima. Ik ga maar eens van alles passen in de winkels en dan kiezen waarin ik me het beste voel. Zo'n mooie strakke jurk droom ik nu al van. Ik had in december een hormonale jankbui, omdat mijn lovehandles ervoor zorgden dat die jurken niet uitzagen. Achteraf bleek ik zwanger (dat verklaart mijn jankbui) dus nu maar uitkijken naar het moment dat ze mijn zwangere buik perfect accentueren!
pi_169183643
Hier komt de kraamzorg ook woensdag pas, dan ben ik bijna 35 weken. Ik vind het helemaal prima, ik ben nu ook heel erg bezig met laatste dingen regelen enzo, dus het voelt wel als een goede timing. Morgen m'n plinten maar eens poetsen. ;)

Slimme I., Franny!

@Nolita: jje komt er inderdaad vanzelf achter wat je fijn vindt. Ik heb twee broeken gekocht, maar die heb ik echt maar nauwelijks gedragen. Waren twee spijkerbroeken van prenatal en hoewel ze in de winkel prima zaten, zakten ze constant van m'n kont af. Of dat met een kwalitatief beter merk ook gebeurt, weet ik niet, maar had ook geen zin om een nieuwe te kopen. Ik red me dus al een paar maanden met rokjes en jurkjes, gaat prima. Heb één zwangerschapsjurk gekocht, een zwangerschapsspijkerrok en wat shirtjes, verder red ik het met kleding die ik al had en gewoon wat rekbaar is. Oh ja, zwangerschapsleggings en -panty's vind ik wel echt fijner zitten dan gewone.
  maandag 27 februari 2017 @ 19:37:45 #104
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_169183865
Wat spannend Nolita. Ik zou ook voor een strak jurkje gaan! En inderdaad zeker wel zwngerschapspantys inslaan. Zitten echt veel beter.

Vandaag had ik zelf ook een strakke jurk aan naar werk (met wel een vest erover), maar nu ik mezelf in de spiegel zie kan dat toch even niet meer. Mijn borsten vooral zijn echt huge, buik ook al. Het moet haast mensen wel opvallen denk ik dan :D
  maandag 27 februari 2017 @ 19:41:54 #105
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_169183988
Beleven jullie alles ook zo intens? Had vrijdag een akkefietje op werk, waar ik normaal mijn schouders ophaal heb ik er nog het hele weekend over gepiekerd. Ik had ook tegen de projectleider gezegd dat ik boos en verdrietig was. Echt wtf, schaam, lekker professioneel...

En ben nu geobsedeerd muziek aan het streamen, vooral van die ouderwetse powerballads waarbij ik dan in mezelf luidkeels meezing :D

Hormonen beïnvloeden mijn gedrag toch meer dan ik wil toegeven.
pi_169184263
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 19:41 schreef Aventura het volgende:
Beleven jullie alles ook zo intens? Had vrijdag een akkefietje op werk, waar ik normaal mijn schouders ophaal heb ik er nog het hele weekend over gepiekerd. Ik had ook tegen de projectleider gezegd dat ik boos en verdrietig was. Echt wtf, schaam, lekker professioneel...

En ben nu geobsedeerd muziek aan het streamen, vooral van die ouderwetse powerballads waarbij ik dan in mezelf luidkeels meezing :D

Hormonen beïnvloeden mijn gedrag toch meer dan ik wil toegeven.
Ik merk dat ik wat pittiger ben in mijn reacties naar collega's die me toch al niet zo liggen :@. Net even wat duidelijker zeggen wat me wat zint en wat niet. Vind t op zich wel prima, normaal hou ik redelijk veel voor me, dus t voelt n beetje alsof ik beter voor mezelf kan opkomen, best prima ^O^

Thuis snauw ik af en toe naar de hond :@ maar verder valt t geloof ik wel mee :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_169184381
Ik merk vooral dat ik assertiever ben, waar ik voorheen bij veel (teveel) dacht, laat maar gaan. Laat ik nu veel minder over mijn grenzen gaan.
pi_169184446
Haha, zo herkenbaar Aventura.
Net nog huilend aan tafel gezeten, want zwanger zijn is echt niet leuk als je over moet geven en dreumes ook nog huilt :')
En dan is het 10 minuten later weer oké.

En alles dat verdrietig of leuk is, is reden tot huilen, zeker als het verder van me af staat (op tv, fb of via-via) 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169184599
Dat pittiger zijn in reacties naar anderen kan ik ook beamen. Waar ik vroeger even slikte en het naast me neer kon leggen geef ik nu vaak een tegen antwoord.
Soms niet altijd handig bij patiënten :')
pi_169184631
Assertiever herken ik ook wel :Y En ik denk eerder *fuck it*, mijn baby is belangrijker. Lekker hoor :7
pi_169184753
Ja fijn is dat, mijn moeder moet er wel aan wennen.

'Waar moet ik dit opruimen?'
'Daar laten liggen.'
'Maar dan is het veel te vol!'
'Jij hoeft hier niet te wonen, toch?'
' :@ '

:7
pi_169184905
Ik ben echt een hormonster deze zwangerschap :@

Enorm fel en ongenuanceerd en mijn hond krijgt dagelijks het dreigement asiel te horen... mijn partner slaapt regelmatig op de bank omdat ik zijn gesnurk niet meer trek en ik dan midden in de nacht de maat vol vind.. zelfs het geklik telkens met de muis als hij gamed maakt mij van binnen furieus :@ :@

Ik heb één kennis die altijd loopt te klagen terwijl ze enorm veel krijgt van mensen en nooit iets terug doet vorige wk ook de wind van voren gegeven en alles wat ik al jaren denk er uitgegooid in als het ware 1 grote emmer woordenkots :@

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2017 20:13:17 ]
pi_169184932
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 20:00 schreef Flav het volgende:
Dat pittiger zijn in reacties naar anderen kan ik ook beamen. Waar ik vroeger even slikte en het naast me neer kon leggen geef ik nu vaak een tegen antwoord.
Soms niet altijd handig bij patiënten :')
bij mn cliënten ook ja _O- soms komt het er net ff directer uit dan ze gewend zijn, maar ze kennen me al n tijdje dus ik kan bij de meesten wel n potje breken :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 27 februari 2017 @ 20:24:21 #114
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_169185322
Oh ja logician, ik erger me ook kapot aan mijn man :D

Hoe hij hoest, hoe hij woelt in bed, hoe hij zijn thee drinkt. aaahh!

Wel zielig voor hem.
pi_169185517
Die arme mannen. Ik erger me niet zozeer aan hem, wel meer aan andere dingen. En daar klaag ik dan over tegen hem. :')

Heel veel mensen gaan er nu al vanuit dat baby straks op voetbal gaat. 'Ja, want een jochie he. Die MOET wel op voetbal, lekker stoer.'. :')

Als hij dat straks wil, moet hij dat lekker zelf weten hoor. Maar hij moet niks en al helemaal niet omdat hij een jongetje is. _O-
pi_169185577
Hormonsters O+

Hier ook hoor. Huilen om niks. Dreumesbuien van mijn dochter trek ik ook wat minder goed dan normaal en de kat wordt ook regelmatig bedreigd met 'ik gooi je uit het raam'. Gisteravond was ik enorm geïrriteerd, omdat mijn man zat te klagen over de sliertjes zuurkool in de stamppot en omdat dreumes om diezelfde reden bahbah en eten rondsmijtend en uitspugend aan tafel zat. Ik ben toen ik klaar was boos weggelopen naar de keuken met de mededeling: jullie zoeken het maar uit, stelletje zeikerds. Achteraf heb ik me nog afgevraagd waarom ik nou eigenlijk boos was..?

Gezellig joh, zwanger zijn :+

Kledingtips: rekbare basic shirtjes evt. in een grotere maat draag ik regelmatig i.c.m. een gewoon vest (die ik uiteraard niet meer dicht kan doen) met een positiebroek. Verder jurkjes die ook nog wat meerekken. De vorige keer heb ik gewoond in een simpel H&M-exemplaar en maillots/leggings in een grotere maat.
  maandag 27 februari 2017 @ 20:43:28 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_169185867
Mijn katten ontgolden het heel sterk. Tot ik constateerde dat mijn peuter alleen nog maar "NEE POES! WEG! MAG NIET" naar de katten scandeerde. Terwijl ze dan gewoon rustig lagen te slapen. Nu ben ik liever tegen ze :')
disclaimer
pi_169185920
Haha hormonsters :* De felheid herken ik ook wel, normaal zit dat er ook al in maar nu nog een tandje erbij :')

M'n kind probeert met haar hoofd door m'n middenrif te breken ;( het doet echt heel pijn. DRAAI NOU EENS MET JE HOOFD NAAR BENEDEN :( :( :( misschien helpt stichtelijk toespreken O-)

Dames in of vlakbij hun verlof, hoe zit het nou precies. Ik stop 4 weken van te voren. Mijn uitgerekende datum is op dinsdag. Werk ik dan UD-/-4wkn die dinsdag nog wel of niet :? Ik dacht van wel maar ik keek vandaag even naar de mail van HR en daar wordt die dag genoemd als start van het verlof. Hmm...
  maandag 27 februari 2017 @ 20:46:51 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_169185995
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2017 20:44 schreef Fazzoletti het volgende:
Haha hormonsters :* De felheid herken ik ook wel, normaal zit dat er ook al in maar nu nog een tandje erbij :')

M'n kind probeert met haar hoofd door m'n middenrif te breken ;( het doet echt heel pijn. DRAAI NOU EENS MET JE HOOFD NAAR BENEDEN :( :( :( misschien helpt stichtelijk toespreken O-)

Dames in of vlakbij hun verlof, hoe zit het nou precies. Ik stop 4 weken van te voren. Mijn uitgerekende datum is op dinsdag. Werk ik dan UD-/-4wkn die dinsdag nog wel of niet :? Ik dacht van wel maar ik keek vandaag even naar de mail van HR en daar wordt die dag genoemd als start van het verlof. Hmm...
ik zou zeggen van wel. De vorige keer had ik mijn UD op donderdag en was mijn laatste werkdag ook een donderdag.
disclaimer
pi_169186473
Die primark stretch shirtjes zijn idd erg fijn als je ze groter koopt. Ik heb ze in zwart en wit als basics liggen, voor onder andere kleding. Verder heb ik via marktplaats een basisset gescoord voor weinig geld (met name broeken) en die zelf een beetje aangevuld. Veel geld uitgeven aan kleding die je een paar maanden draagt vind ik zonde, ook omdat wat de eerste paar maanden goed zit later niet goed meer zit en vice versa.

Mijn man moet het vooral op doe-gebied ontgelden door wat taken over te nemen (grotendeels op eigen initiatief overigens), verder heeft hij volgens mij niet zoveel te klagen met maar 1 hormonale "ik ben zo moe en alles doet pijn"-huilbui.

Ik zou hem gewoon op ballet doen Cygne! Dat lijkt me een perfecte plaats om vriendinnetjes te scoren :P Wij hebben onderling alleen de afspraak dat ze softbal/honkbal gaan uitproberen als sport, maar vinden ze dat niks dan gaan we verder kijken wat ze wel leuk vinden. En hier in de regio is ook meisjesvoetbal erg populair met meerdere teams per club.

Fazz, mijn UD is op zaterdag, start van verlof op zondag.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 27 februari 2017 @ 20:59:36 #121
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169186526
Awwh, die arme huisdieren! en mannen :P

Ik dacht eigenlijk dat die dinsdag dan idd de eerste dag van je verlof is. Mijn UD is nu op een zaterdag, maar die dag was ik sowieso al vrij. Vorige keer was op een maandag en die dag was ik ook vrij. Maar misschien was dat ook wel vanuit praktisch oogpunt?


Oh, glittersticker gekregen bij VK vandaag, baby is ingedaald! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  maandag 27 februari 2017 @ 21:02:57 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_169186682
Ik heb gewoon een datum aangegeven waarop ik met verlof wilde trouwens. Bij mij was dat met 35 weken, maar omdat mijn ud op maandag is heb ik mijn verlof dus feitelijk op 34+6 in laten gaan.

Ingedaalde baby voor Sylver! Das vlot voor een tweede!
disclaimer
  maandag 27 februari 2017 @ 21:04:26 #123
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_169186745
Mijn UD is een vrijdag en verlof begint ook op vrijdag. Dus in jouw geval zou dat dan dinsdag zijn. Al zou ik dan maandag gewoon vrij nemen :P

Hier valt het mee met de hormonen. Wel veel huilen (omdat ik de schuur niet op slot krijg of omdat mijn sok niet goed zit), maar volgens mij valt het met de felheid wel mee. Denk ik :') misschien denkt mijn omgeving daar anders over O-)
pi_169187042
Oh die hormonale uitbarstingen, zo herkenbaar allemaal. Ik ben heel snel geïrriteerd en elke emotie leidt uiteindelijk tot huilbuien. Terwijl ik normaal he-le-maal niet zo ben. De rem is er vanaf of zoiets. Vanavond nog toen man thuis kwam en ik hem boos vertelde over de stomme apotheek en dat ze het weer niet goed deden met mijn medicijnen. Toen hij zei dat hij woensdag dan nog wel een keer langs wilde gaan, begon ik helemaal te huilen. Op de vraag wat er was kwam er uiteindelijk een hysterisch "ik vind mezelf heel stom zo-o-ooo" uit. :') Ik heb nu al medeleiden met hem.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 27 februari 2017 @ 21:20:21 #125
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169187408
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 21:02 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb gewoon een datum aangegeven waarop ik met verlof wilde trouwens. Bij mij was dat met 35 weken, maar omdat mijn ud op maandag is heb ik mijn verlof dus feitelijk op 34+6 in laten gaan.

Ingedaalde baby voor Sylver! Das vlot voor een tweede!
Ja he, ik was ook wel verbaasd. Ik had afgelopen weekend last van steken in mijn liezen, waarschijnlijk dan toch de indaling geweest?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169188472
Die arme dieren _O-
De hond hier stuur ik ook regelmatig naar het asiel, totdat vriendlief ingrijpt. Maar ik vind kleding/knuffels van dreumes opeten en hem de hele dag aflebberen ook echt niet tof. En hij bedoelt het zo lief, want hij zo verliefd op ZIJN baby :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Moderator maandag 27 februari 2017 @ 21:55:31 #127
382129 crew  Donna
pi_169188683
Ik heb de hele avond met m'n broek open gezeten.
Darmenbuik. :'(
pi_169189011
Ja, zo'n lekker opgeblazen buikje had ik ook al vrij snel last van. :{

Ik draag overigens gewoon m'n broeken van toen ik dikker was. Niets positiekleding hier. Vind een broek/legging/panty over mijn buik heen sowieso kut zitten, dus schuif alles eronder.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169189014
Ik hier heel de avond in mijn onderbroek op de bank! 👍🏼

Vorige keer was ik op woensdag uitgerekend en was officieel dinsdag mijn laatste werkdag.

Ik heb ook wel medelijden met mijn man...
  maandag 27 februari 2017 @ 22:07:59 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_169189102
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 21:20 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ja he, ik was ook wel verbaasd. Ik had afgelopen weekend last van steken in mijn liezen, waarschijnlijk dan toch de indaling geweest?
ja ik denk het!
ik heb ook weer wat hoor. Het gevoel alsof mijn bekken op splijten staat :( hopelijk ook indalen want niet grappig :')
disclaimer
  maandag 27 februari 2017 @ 22:13:18 #131
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169189254
Auw, dat klinkt pijnlijk SQ :o
Maar zou best het indalen kunnen zijn denk ik.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169189375
Dat klinkt inderdaad niet fijn!
Nog heel even volhouden! :Y
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169191099
Dat klinkt minder fijn, SQ.

Ik zit op de bank droge toastjes naar binnen te werken. Die misselijkheid zou minder moeten worden geloof ik, maar ik moet steeds vaker braken de laatste tijd ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169193353
Nachtploeg :W Zojuist mijn eerste kickje in the ribs mogen ontvangen :7 En nu een hyperactieve baby... Blijkbaar erg trots op zichzelf :) Of boos dat ze er nu niet meer bij kan dankzij een lege blaas :')

Klinkt pijnlijk Sq! Maar ook als het kan nu vast niet lang meer duren :s)

Sterkte met de misselijkheid lesage :*
  dinsdag 28 februari 2017 @ 05:28:06 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_169193382
Wat gezellig tweedle O+

Hier wakker vanwege maag en darmen helaas :')
disclaimer
pi_169193400
Hè, nachtploeg, gezellig! Ik was er ook weer bij vannacht. Niet wegens buik maar wegens (nu) peuter.

Kan hier vast ook wel even memory lanen, 2 jaar geleden zaten we nu in de auto naar het ziekenhuis ongeveer.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 05:59:10 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_169193406
Gefeliciteerd ingee!
disclaimer
  dinsdag 28 februari 2017 @ 06:41:38 #138
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169193462
Wat rot LeSage, misselijkheid is zo vervelend :{ Hopelijk wordt het toch echt snel beter. Hoe ver ben je nu?

Gefeliciteerd Ingee!

Fijn Tweedle, op naar beurze ribben ;)

Hoe is het met je bekken, SQ?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 06:44:26 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_169193467
Bekken doet nog steeds pijn maar gelukkig merk ik dat niet zo omdat mijn ingewanden zo over de zeik zijn :') O+ #laatsteloodjesblues

Ik ben normaal niet zo'n pieperd maar hier word ik toch wel licht ongelukkig van :@

Naja. Schouders op en doorrr.
disclaimer
  dinsdag 28 februari 2017 @ 06:54:00 #140
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169193483
Heb je iets verkeerds gegeten of is dit de cleansing before the storm? :o

Wel rot zeg, voor je darmen heb je zo weinig om het weer rustig te krijgen, hè.

Lekker met een kruikje op de bank?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169193602
Feli met je peuter ingee!

Sq bij mij helpt een kopje thee vaak om darmen te kalmeren. Nog even volhouden :*
pi_169193629
Tweedle, dat belooft wat, als je nu al wakker wordt gehouden door baby ;)

SQ, sterkte zeg. Klinkt toch wel hoopvol, alsof je lichaam zich aan het voorbereiden is.

Sylver, ik ben nu 11,5 weken zwanger. Het lastige vind ik dat ik er de vorige keer echt wel vanaf was rond deze termijn. En ik weet, geen garanties enzo, maar je hebt toch die ervaring in je achterhoofd ;)

Gefeliciteerd, Inge! *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169193704
Nog een kleine twee maanden te gaan, dit was de eerste keer dat ze 's nachts zo actief was. Tot nu toe gewoon door kunnen slapen en een dame die langzaam opstartte in de ochtend... (heeft ze van mij :) ) Laten we hopen dat ze dat patroon weer netjes gaat volgen en na haar geboorte ook volhoudt O-)
Ik vind het wel heel wat dat ze nu al zo groot is dat ze bij mijn ribben kan. O+
pi_169193807
Hormonsterboks! Haha, heerlijk om te lezen dat ik niet de enige draak ben. De afgelopen dagen had man keelontsteking. Daar ging het de hele gudverse dag over. "Als ik slik doet het hier pijn, als ik gaap doet het daar pijn, ik heb het kouhoud, ik ben moehoeoeoeooe..."

Echt hou je mohoooond, ik voel me al 4 maanden beroerd, en ik kan ook niet de hele dag op de bank blijven liggen he?

Voordeel is wel dat je vrij snel geneest van de mannengriep, want zonder begrip en liefdevolle verzorging en met stuiterdreumes om je heen is er natuurlijk geen drol aan om thuis te zitten. :P

En hij snurkt. En hij stelt vragen. Echt. Niet te doen. :')
  dinsdag 28 februari 2017 @ 08:59:45 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_169194108
Met je 40 weken buik darmkrampen wegzuchten in de supermarkt levert hilarische blikken op :')
disclaimer
pi_169194161
Ah sterkte, SQ. Lekker rustig aan doen hoor.

Ik houd kennelijk onvoorwaardelijk van mijn kat, want die heeft nooit te lijden onder mijn buien. Maar mijn leerlingen hebben het zeker wel af en toe gemerkt het afgelopen half jaar. Feller, korter lontje, minder kunnen hebben. En inderdaad, geen geduld met pijntjes, kwaaltjes, verkoudheden van mijn vriend. :D . Minder leuk vind ik het dat I af en toe ook mijn kortere lontje merkt, maar goed, dat is echt niet zo vaak gelukkig.

Vandaag een echte vakantiedag: I naar kdv, vriend naar werk en ik een dag helemaal voor mij alleen. Maar nu heb ik keuzestress. Wat zal ik gaan doen?? Ik heb 1001 dingen in mijn hoofd. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169194372
Waar heb je het meest zin in Franny? Op zeldzame vrije dagen doe ik het liefst waar ik het allermeest zin in heb en soms ook gewoon nog iets nuttigs.

Hier staat vandaag het opruimen van de slaapkamer op het programma. Dat idee voorlopig niet te hoeven werken went vrij snel trouwens, vermaak me prima.
pi_169194507
Au SQ, dat klinkt pijnlijk :X Hopelijk vandaag minder last!

Franny, heerlijk genieten toch van je dag O+ vooral niet te veeleisend zijn!
pi_169194937
Wat fijn om te lezen dat ik niet het enige hormonster ben :D
Mijn hond poept ineens weer telkens in de gang, deed ze bij mijn vorige zwangerschap ook op het laatst..
Dat je thuis komt en nietsvermoedend met beide (veter ;( )-schoenen in een drol staat.. :( grrrrrr

LeSage sterkte, misselijkheid is echt k*T

SQ klinkt alsof je lichaam aan het voorbereiden is, sterkte (en succes) :*

Lekker genieten van je vrije dag Franny!

Hier net terug van de gyn, sticker en morgen mag ik terugkomen voor de 30weken echo.. die waren ze nl vergeten in te plannen :')

En zo eens de ggd bellen voor de kinkhoest inenting.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 10:13:33 ]
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:17:58 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_169195068
Wat is de 30 weken echo? Die ken ik niet?

Franny, heerlijk! Geniet er even flink van!
disclaimer
pi_169195238
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:17 schreef Stormqueen het volgende:
Wat is de 30 weken echo? Die ken ik niet?

Franny, heerlijk! Geniet er even flink van!
SQ een groei echo volgens de gyn?


Ik belde net met ggd voor de vaccinatie en die dame was helemaal blij dat ik zo goed geïnformeerd was :D lang leve Fok!
pi_169195497
Ik wil inmiddels wel graag in de OP. Uitgerekende datum is 15 september. Woensdag hebben we de vlokkentest om te kijken of het kindje mijn ziekte heeft, zodat we ons eventueel goed kunnen voorbereiden. En vrijdag ben ik alweer 12 weken en bijna op een derde alweer. O+

Edit; ik krijg echt nét een mailtje dat ze geen bloedgroep in mijn dossier hebben kunnen vinden en of ik dat morgen dan op schrift mee kan nemen. Ik ga met een halfuur werken, en morgen rond 9u zitten we in de auto naar het ziekenhuis. Had dit niet even wat eerder gekund? Sterker nog, ze hebben bloed afgenomen de vorige keer. Hadden ze daar niet gewoon even zo'n extra testje mee kunnen doen. Sjemig zeg.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:48:48 #153
30252 Soempie
Procreating
pi_169195502
Dag dames, Helemaal aan het begin van mijn zwangerschap heb ik me hier eens gemeld, maar daarna kwam er van posten niks (met een peuter en kleuter thuis :+ en het tweede trimester vloog voorbij).

Nu tegen het einde toch een vraag: ik moet een postnataal anti rhesus D prik en mijn vraag is of verloskundigen die na de bevalling zelf zetten? Met dertig weken moest ik de prik namelijk in het ziekenhuis halen. Dat lijkt me zo onhandig mocht ik thuis bevallen.

Ik kan het natuurlijk aan mijn vk vragen volgende week, maar vroeg het me nu opeens af. oO<

SQ, hopelijk grote schoonmaak voor het begint. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 28-02-2017 10:58:38 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:49:49 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_169195511
Ah een groeiecho ja, dat is meestal rond die periode.

Tof nanuke! Ik ga je er in zetten! Hoe lang duurt het meestal voor je de uitslag van zo'n test hebt?
disclaimer
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:50:38 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_169195520
Edit fail.
disclaimer
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:51:30 #156
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_169195533
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:50 schreef Stormqueen het volgende:
Edit fail.
Die darmkrampen van jou he, komen die al regelmatig :7 ?
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:52:00 #157
149959 SQ
snelle trees
pi_169195542
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:51 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Die darmkrampen van jou he, komen die al regelmatig :7 ?
:6
disclaimer
pi_169195573
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:51 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Die darmkrampen van jou he, komen die al regelmatig :7 ?
:D :D
pi_169195575
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ah een groeiecho ja, dat is meestal rond die periode.

Tof nanuke! Ik ga je er in zetten! Hoe lang duurt het meestal voor je de uitslag van zo'n test hebt?
Ze houden het op ongeveer 2 weken. Kan iets eerder, kan ook iets later. Wel leuk detail; we krijgen dan ook te horen wat het wordt. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:55:14 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_169195589
Zou Cygne nog weten dat ze meldplicht heeft trouwens >:)
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 28 februari 2017 @ 11:20:46 #161
269689 crew  Viv
pi_169195982
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:48 schreef Soempie het volgende:
Nu tegen het einde toch een vraag: ik moet een postnataal anti rhesus D prik en mijn vraag is of verloskundigen die na de bevalling zelf zetten? Met dertig weken moest ik de prik namelijk in het ziekenhuis halen. Dat lijkt me zo onhandig mocht ik thuis bevallen.
Beide prikken zijn bij mij gezet door de verloskundige, tijdens de zwangerschap op de praktijk en na de bevalling thuis in het kraambed (niet direct, de volgende ochtend).
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 11:25:41 #162
382129 crew  Donna
pi_169196051
Ugh. Prille zwangerschap onzekerheden in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 11:28:49 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_169196110
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:25 schreef DonnaRush het volgende:
Ugh. Prille zwangerschap onzekerheden in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:* begrijpelijk hoor. De eerste weken zijn echt zo onzeker. Wanneer mag je? De kans op een goede echo's is nog altijd iets van 85% he!
disclaimer
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 11:33:57 #164
382129 crew  Donna
pi_169196193
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

:* begrijpelijk hoor. De eerste weken zijn echt zo onzeker. Wanneer mag je? De kans op een goede echo's is nog altijd iets van 85% he!
Ja, het gaat zo vaak goed en hordes vrouwen krijgen kinderen, maar toch ben ik nu weer even onzeker terwijl m`n vertrouwen heel hard groeide eigenlijk. Dus daar baal ik dan wel eventjes van.
17 maart mogen we voor het eerst spieken! Ik ben dan 8+2 volgens eigen berekening.
pi_169196492
Er is helaas niets te doen aan die onzekerheid. Eerst de eerste echo, dan 'moet' je gaan leven naar het 12/13 weken-punt. Daarna ga je door voor de 20-weken echo, is alles wel goed? Vanaf dat moment ga je uitkijken naar het punt dat de baby overlevingskans heeft buiten de baarmoeder... En zelfs dan nog <puntjepuntjepuntje>
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169196687
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:55 schreef Stormqueen het volgende:
Zou Cygne nog weten dat ze meldplicht heeft trouwens >:)
Ja. :P
DonnaRush. :*

[ Bericht 7% gewijzigd door Cygne op 28-02-2017 12:12:10 ]
pi_169197001
Ik vind net 2 mega grote blueberry muffins speciaal voor mij in de koelkast! O+
Man mag toch nog even blijven ipv mee naar het asiel :+

Donna :*

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 12:25:52 ]
pi_169197040
Dat gevoel van een splijtend bekken, dat vond ik ook zó hinderlijk! tijdens de weeën O-)
  dinsdag 28 februari 2017 @ 12:28:08 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_169197064
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:27 schreef WupWup het volgende:
Dat gevoel van een splijtend bekken, dat vond ik ook zó hinderlijk! tijdens de weeën O-)
toen pas? Nou ja, ik hoop maar dat het nu niet zo lang meer duurt dan. Zodra mijn maag gekalmeerd is.

Oeh lekker Logi!
disclaimer
pi_169197157
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

toen pas? Nou ja, ik hoop maar dat het nu niet zo lang meer duurt dan. Zodra mijn maag gekalmeerd is.
Mijn peuter heeft zowel voor de gastouder als voor mij precies de dag van bevalling voorspeld. Zal ik vragen of ze ook een lijntje met jouw beeb heeft?
Nog ff schouders eronder inderdaad, je kunt dit!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 12:38:41 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_169197209
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 12:33 schreef WupWup het volgende:

[..]

Mijn peuter heeft zowel voor de gastouder als voor mij precies de dag van bevalling voorspeld. Zal ik vragen of ze ook een lijntje met jouw beeb heeft?
Nog ff schouders eronder inderdaad, je kunt dit!
doe es :7

Ja, tuurlijk! Alleen tot nu toe kon ik nog praktisch alles. Ik merk dat het aanzienlijk minder aantrekkelijk wordt als opstaan van de bank ineens als een soort hindernisbaan voelt _O-
disclaimer
pi_169197733
En dan weer janken omdat dat wel heel lief is, Logi _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169197856
Klinkt alsof jouw lijf zich ergens voor aan het klaar maken is SQ

Ik bedenk me net dat ik de baby helemaal nog niet zo veel gevoeld heb vandaag. Maar even rustig liggen en kijken of ik haar wakker krijg.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 13:27:16 #174
30252 Soempie
Procreating
pi_169197914
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:20 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Beide prikken zijn bij mij gezet door de verloskundige, tijdens de zwangerschap op de praktijk en na de bevalling thuis in het kraambed (niet direct, de volgende ochtend).
Dank voor je antwoord. :) Handig dat je ook voor de eerste prik gewoon bij de verloskundige terecht kon.

Hij voelde de bui al hangen, Logi? ;)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_169197993
Ik vermoed soms dat hij stiekem meeleest of hij is gewoon echt bang :')

SQ klinkt idd wel alsof je straks gaat :% :% :%

Thistle even rustig voor gaan zitten dan idd :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 13:32:28 ]
pi_169198006
Goed afgericht, die man van je Logi!

Sterkte SQ!

Geniet van je vrije dag Franny! Ik heb ook een vrije middag, zonder O. Volgens mij de eerste keer sinds zijn geboorte. Ik heb net een broodje bij de bakker gehaald en die ga ik zo voor de tv opeten, en daarna ga ik lekker in bed lezen (en slapen waarschijnlijk). Die was komt morgen wel! Of overmorgen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169198012
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:48 schreef Nanuke het volgende:


Edit; ik krijg echt nét een mailtje dat ze geen bloedgroep in mijn dossier hebben kunnen vinden en of ik dat morgen dan op schrift mee kan nemen. Ik ga met een halfuur werken, en morgen rond 9u zitten we in de auto naar het ziekenhuis. Had dit niet even wat eerder gekund? Sterker nog, ze hebben bloed afgenomen de vorige keer. Hadden ze daar niet gewoon even zo'n extra testje mee kunnen doen. Sjemig zeg.
Lekker last minute ja. Zal niet heeeel erg zijn als ze een paar dagen langer moeten wachten op je bloedgroep, dat scheelt.
Even een belletje naar de huisarts? Bloedgroep zal vast wel ergens in je dossier staan, of denk ik nu te simpel?
pi_169198025
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:33 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Lekker last minute ja. Zal niet heeeel erg zijn als ze een paar dagen langer moeten wachten op je bloedgroep, dat scheelt.
Even een belletje naar de huisarts? Bloedgroep zal vast wel ergens in je dossier staan, of denk ik nu te simpel.
Maakt niet uit of je het weet of niet, ze willen er alsnog op prikken voor de zekerheid. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169198147
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:34 schreef Messina het volgende:

[..]

Maakt niet uit of je het weet of niet, ze willen er alsnog op prikken voor de zekerheid. :)
Oh. Nah, wat raar dan, dat ze dat niet meteen hebben gedaan joh, zal toch niet de eerste bloedtest zijn die ze ooit hebben aangevraagd voor een zwangere, zou je denken.
pi_169198229
Ik heb weer een Messina'tje gedaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169199379
Fijn dat het meevalt Messina! :)

Pfffff verhaal op TLC nu, komt even heel hard binnen :'(
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:13:40 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_169199540
Heb je de baby inmiddels alweer gevoeld thistle?

Heerlijk zo'n middag, ff! Geniet er van!

Messina O+ blij te horen dat het allemaal mee valt. Knap maar vlug op :*

Mijn man appt me net dat hij onder de grote rode jeukende bulten zit.
Ik denk dat ik dit kind toch maar Tutanchamun noem ;(
disclaimer
pi_169199622
Woops SQ zenuwen?
Die van mij wordt standaard geel en moet kotsen als hij zenuwachtig is :') :Y)
pi_169199702
Heel handig, in slaap vallen als je de baby wilt proberen te voelen.

Baby wel gevoeld maar ze is erg tam.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:30:09 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_169199828
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:22 schreef Thistleweed het volgende:
Heel handig, in slaap vallen als je de baby wilt proberen te voelen.

Baby wel gevoeld maar ze is erg tam.
:D niet echt, maar wel lekker geslapen!
Nou, hopelijk geeft ze je zo even goed van katoen!
disclaimer
pi_169199903
Nog steeds tam dus voor de zekerheid maar gebeld. Verloskundige komt zo langs om even hartje te luisteren
pi_169199971
Ik heb ook wel dagen dat ik hem minder voel en momenten van veel beweging, dat is toch wel normaal? Maar wel goed natuurlijk om te bellen, je kan het zelf het beste inschatten wat wel/niet normaal voelt. :* .

Heb op zich een heel fijne vrije dag. Minder fijn is dat er geen goede berichten komen uit het ziekenhuis: mijn vader heeft hartkloppingen en is zo ontzettend moe nog. Een paar minuten in een stoel zitten, is nog teveel voor hem. Ik ben een beetje bang dat zijn lichaam te zwak is om te kunnen herstellen van alles. Morgen is er een familiegesprek met de arts, dus we moeten maar even afwachten. Het voelt zo dubbel weer: vanochtend bij Zara nog wat mooie spulletjes gekocht voor ons kleine jongetje straks, en dan een vader die zo zwak is en waar we ons zo'n zorgen om maken.
Wat wel heel lief en fijn is: mijn vriend werkt in het ziekenhuis waar mijn vader ligt, en hij gaat twee keer per dag even langs om te kijken hoe het is. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169199984
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:48 schreef Soempie het volgende:

Nu tegen het einde toch een vraag: ik moet een postnataal anti rhesus D prik en mijn vraag is of verloskundigen die na de bevalling zelf zetten? Met dertig weken moest ik de prik namelijk in het ziekenhuis halen. Dat lijkt me zo onhandig mocht ik thuis bevallen.
Ik hoorde mijn verloskundige het aan de telefoon bestellen laatst, dus ik neem aan dat ze het wel mogen. Of de jouwe het ook doet kan ik niet voorspellen. ;)
Ik zal donderdag wel horen of ik er een moet of niet (rhesus D hier).

Nanuke, wat spannend! Ik ga voor je duimen!

Thistle, ik hoop dat je de baby snel weer goed voelt! :*

SQ, we zijn een paar uur verder, gaat het al wat beter met je darmen?

Zo, heb even een stukje teruggelezen :D

Mis ik nou wat op televisie? Zie jullie wel vaker roepen over leuke programma's, maar vaak zijn die online niet te vinden. }:|
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169200118
Ja, dat kan ook prima hoor Franny. Alleen is ze zelden zo rustig dus dan ga je je toch zorgen maken.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 15:56:18 #190
30252 Soempie
Procreating
pi_169200299
Moeilijk Franny, die zorgen en onzekerheid nog.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:40 schreef Messina het volgende:

[..]

Ik hoorde mijn verloskundige het aan de telefoon bestellen laatst, dus ik neem aan dat ze het wel mogen. Of de jouwe het ook doet kan ik niet voorspellen. ;)
Ik zal donderdag wel horen of ik er een moet of niet (rhesus D hier).

Ja, dat is ook zo. Het zegt nog niks. Ik denk dat het hier met dertig weken makkelijker was in het ziekenhuis i.v.m. de planning. Ik vraag het volgende week wel na. Al hoop ik dat die afspraak niet door hoeft te gaan. :P

Thistle, fijn dat de vk zo komt.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_169201111
Mooi hartje en na het luisteren met de doptone weer heel actief. :)
pi_169201171
Fijne geruststelling Thistle!
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 16:34:40 #193
382129 crew  Donna
pi_169201227
Fijn Thistle
pi_169201529
Ik zwaai even af hier. We zijn nu een week na de bevalling en de kleine doet het supergoed! Ik herstel zelf iets minder voorspoedig, maar het gaat nu wel vooruit. Tot in het babytopic! :W
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 16:52:28 #195
382129 crew  Donna
pi_169201604
:W :W :W
pi_169201639
:W
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:00:08 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_169201783
fijn dat je weer gerustgesteld bent Thistle :*

Dag Wup! Bedankt! En tot snel!
Balen dat je zelf niet zo goed herstelt... nasleep van de fluxus?
disclaimer
pi_169202082
Franny dat lijkt mij idd heel erg dubbel ... ik duim mee voor je dat er vooruitgang in komt! :*

Wupwup :W beterschap en tot in het baby topic :)

Thistle fijn dat je even gerustgesteld bemt :)

Hoe gaat het met je darmen sq?

Ik ga 7mrt solidair doen met mijn kleuter meisje, gezellig samen een prikje halen :') prijs valt mij trouwens goed mee ¤25

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 17:15:59 ]
pi_169202162
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 13:34 schreef Messina het volgende:

[..]

Maakt niet uit of je het weet of niet, ze willen er alsnog op prikken voor de zekerheid. :)
Alleen ging dit niet over de verloskundige, maar over het ziekenhuis wat de vlokkentest moet gaan doen. Ik heb de gegevens nu bij de verloskundige opgevraagd want die hebben wel daadwerkelijk bloedgroep bepaald. Maar het blijft wel vreemd, want in het ziekenhuis hebben ze dus ook gewoon bloed afgenomen maar vonden blijkbaar toen niet dat het nodig was om ook bloedgroep te bepalen. :')

Maar het is geregeld, dus maakt niet meer uit. Gewoon raar dat ze daar net pas mee komen, een dag voor de vlokkentest.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:22:39 #200
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_169202186
:W dag Wup!

Goed dat je gebeld hebt Thisle, fijn dat ze zo snel konden komen en je geruststellen!

Dubbel zo, Franny. Hopelijk heeft hij gewoon wat meer tijd nodig, maar komt hij er wel weer bovenop. :*

Baby is vandaag met vlag en wimpel geslaagd voor de GUO *O* alles helemaal netjes en mooi, baby was weer heel bewegelijk dus soms even moeilijk porren voor alles goed te zien was. Alleen de buik is iets dikker: eerst was die nog +/- P95, daarna is die gecorrigeerd (weet niet wat het nu is geworden, maar het ging van 22+5 weken naar 21+6, dus uiteindelijk loopt dat maar een weekje voor).
Toen ik vroeg "dus het hoofdje ligt hier?" zei ze "ja, helemaal daar!", dus blijkbaar heeft de baby een onconventionele positie ingenomen :D
Nu in de file naar huis }:|
pi_169202241
Franny wat naar dat het met je vader nog niet echt beter gaat. Lijkt me een heel lastige situatie zo.

Sq, weet je zeker dat je man niet gewoon last van bevalligsstress heeft?

En *O* voor de goede GUO van Stroopwafel
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:27:42 #202
149959 SQ
snelle trees
pi_169202272
yay Stroopwafel! Wat fijn! O+

Logi, het gaat wisselend. Mijn maag is nog erg onrustig en ik voel me vooral erg waardeloos dat ik vandaag niet verder ben gekomen dan dochter naar de opvang brengen, televisie kijken op de bank, slapen en in bad gaan :@
Maar goed, ik ga zo maar naar bed en dan ontzettend hard open dat het morgen wat beter is want dan is de peuter wel thuis. Donderdag krijg ik hulptroepen (schoonzus komt 'r ophalen ter vermaak van haar dochters :')) en vrijdag is mn man weer gewoon thuis.

Samen prikjes halen O+ kunnen jullie elkaar kusjes geven :D
disclaimer
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:33:12 #203
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_169202369
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:25 schreef DonnaRush het volgende:
Ugh. Prille zwangerschap onzekerheden in spoiler

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat heb ik helaas meegemaakt. Ik heb 10 - 3 een afspraak in het ziekenhuis, waarbij misschien al een echo wordt gemaakt. Iets waar ik enorm tegenop zie. Ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat het wel heel erg oneerlijk zou zijn als het ons nog een keer zou overkomen. Het is helaas gewoon afwachten. En na een goede echo heb je inderdaad nog geen garanties, maar die heb je na de geboorte en ver daarna ook niet. Daar hebben jij en ik nu geen reet aan, maar het gaat zoals het gaat. De kans op een gezond kind is nog altijd het grootst.
pi_169202535
Klinkt als nog behoorlijk veel gedaan met 40+ wk in mijn oren hoor SQ!

Sterkte en hopelijk voel je je vlot of wat beter of heel blij met een nieuw klein mensje in je armen :*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 17:42:23 ]
pi_169202613
Sterkte met herstellen Wup!

Een goede GUO voor stroop *O*

Sterkte voor je vader Franny. Hoe ouder mensen worden, hoe langer het herstel helaas duurt. Hopelijk voelt hij zich snel beter!

SQ, je bent hoog zwanger, dat je alleen die dingen doet is echt niks om je voor te schamen! Zeker als je even niet zo lekker in je vel zit. En je hebt zelfs nog boodschappen gedaan!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:48:04 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_169202639
Oh ja, want ik moest antikal halen en pinnen voor de poets :')
disclaimer
pi_169202781
Klinkt mij als een prima hoogzwangere dag in de oren hoor SQ (En als meer dan wat ik op sommige dagen voor elkaar krijg :@ )

Hopelijk is je maag snel weer rustig.

Wat fijn stroop!

Franny :*

Aventura, moeilijk zeg als het allemaal niet vanzelfsprekend is
pi_169202807
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:15 schreef Logician2.0 het volgende:
Franny dat lijkt mij idd heel erg dubbel ... ik duim mee voor je dat er vooruitgang in komt! :*

Wupwup :W beterschap en tot in het baby topic :)

Thistle fijn dat je even gerustgesteld bemt :)

Hoe gaat het met je darmen sq?

Ik ga 7mrt solidair doen met mijn kleuter meisje, gezellig samen een prikje halen :') prijs valt mij trouwens goed mee ¤25
Hoe en wat mbt het prikje :)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:00:54 #209
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_169202845
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:48 schreef Stormqueen het volgende:
Oh ja, want ik moest antikal halen en pinnen voor de poets :')
ik weet nu al dat ik m'n boodschappen door Jumbo ga laten bezorgen in in mijn verlofperiode :).

Cash bezorgen doen ze dan weer niet...
pi_169202943
Franny sterkte voor jou en je paps :*

Goede GUO voor Stroop *O*

Dag Wup :W Sterkte met herstellen!

SQ: dat klinkt als een perfecte dag voor een hoogzwangere hoor ;) Nog even van genieten (afgezien van de darmtroubles natuurlijk..)
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 18:12:03 #211
382129 crew  Donna
pi_169202997
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:33 schreef Aventura het volgende:

[..]

dat heb ik helaas meegemaakt. Ik heb 10 - 3 een afspraak in het ziekenhuis, waarbij misschien al een echo wordt gemaakt. Iets waar ik enorm tegenop zie. Ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat het wel heel erg oneerlijk zou zijn als het ons nog een keer zou overkomen. Het is helaas gewoon afwachten. En na een goede echo heb je inderdaad nog geen garanties, maar die heb je na de geboorte en ver daarna ook niet. Daar hebben jij en ik nu geen reet aan, maar het gaat zoals het gaat. De kans op een gezond kind is nog altijd het grootst.
Ja daar heb je ook helemaal gelijk in allemaal. Het viel me zo rauw op het dak, zo dichtbij en we hebben best veel contact, want ja je zit vlak bij elkaar qua termijn. Even allemaal bluh.

Maar het is afwachten idd. Het blijft spannend.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:15:09 #212
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_169203035
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:12 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in allemaal. Het viel me zo rauw op het dak, zo dichtbij en we hebben best veel contact, want ja je zit vlak bij elkaar qua termijn. Even allemaal bluh.

Maar het is afwachten idd. Het blijft spannend.
probeer er wel gewoon vanuit te gaan dat het goed zit hoor! Dat doe ik ook. Het is in ieder geval bij ons gewoon al heel tof dat we op dit moment zwanger zijn!
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 18:21:23 #213
382129 crew  Donna
pi_169203162
Ja was de eerste paar dagen echt super onzeker, maar het vertrouwen kwam langzaam en ik voel me ook een soort oervrouw ofzo. Mijn lichaam kan dit gewoon doen, echt tof! Maarja, dat vertrouwen zakte dus even toen ik het hoorde vandaag.
Maar mede door opbeurende woorden hier en van m`n vriendinnen is het weer goed. Het gaat zoveel vaker goed en ik heb geen reden om te denken dat het mis zou zijn. Dus ik probeer ervan te genieten. Heb niet zoveel kwaaltjes, dus kan nu nog genieten.
Wie weet word ik nog ineens super misselijk de komende weken. :{w

Bedankt voor de opbeurende woorden dus. :*
pi_169203168
Ik moest vandaag bij n cliënt allemaal foto's van een doodgeboren 20wk kindje bekijken en mn gezicht in de plooi proberen te houden ;(
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_169203292
Ai wat moeilijk ldg. :*
pi_169203455
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:58 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hoe en wat mbt het prikje :)?
Kinkhoest vaccinatie, kan je tussen 30/32wk aanvragen en is 25e

De eerste paar mnd na de geboorte is je baby niet beschermd en ik sta dagelijks in en om school/kinderen. En aangezien juist die eerste maanden kinkhoest zo gevaarlijk is neem ik de vaccinatie zodat de baby dan die eerste maanden wel beschermd is :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 18:41:10 ]
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:55:03 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_169203891
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik moest vandaag bij n cliënt allemaal foto's van een doodgeboren 20wk kindje bekijken en mn gezicht in de plooi proberen te houden ;(
da's wel heftig ja ;( hoezo moest je dat bekijken eigenlijk?
disclaimer
pi_169203926
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:37 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Kinkhoest vaccinatie, kan je tussen 30/32wk aanvragen en is 25e

De eerste paar mnd na de geboorte is je baby niet beschermd en ik sta dagelijks in en om school/kinderen. En aangezien juist die eerste maanden kinkhoest zo gevaarlijk is neem ik de vaccinatie zodat de baby dan die eerste maanden wel beschermd is :)

ah goeie :D i"ll keep that in mind ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_169203973
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 15:03 schreef Logician2.0 het volgende:
Fijn dat het meevalt Messina! :)

Pfffff verhaal op TLC nu, komt even heel hard binnen :'(
Ik moest ook aan je denken!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_169203995
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:55 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

da's wel heftig ja ;( hoezo moest je dat bekijken eigenlijk?
beetje n privacydingetje dit ;) maar kortweg, cliënt had iets meegemaakt van dichtbij en had t moeilijk met t verwerken. Dus samen over gehad en toen kwamen die boven tafel. Tja dan is t gevoel van hem even belangrijker dan het mijne ;). Maar chill was anders :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_169204568
Heftig LDG!!

Ik ben dat hele kinkhoestvaccin vergeten. Weet iemand of dat met 35 weken nog zin heeft?
pi_169204602
Fijn van de geruststelling Thistle! Misschien had ze gewoon even een off-day :)

Tot gauw Wup! Hopelijk zelf snel opgeknapt :*

*O* voor goede GUO van Stroopwafel!

Je mag jezelf echt wel relaxdagen gunnen hoor Sq, je bent al over je datum nb!

Wat moeilijk ldg ;(
pi_169204753
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:58 schreef McLaura het volgende:
Ik moest ook aan je denken!
Voordeel is wel dat ik even goed gehuild heb :@ :)


Ldg jeeeetje wat heftig zeg ;(

Gogo geen idee, even de ggd bellen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 19:33:20 ]
pi_169204778
Stroop een goede guo! *O*

Sterkte met je vader franny.

SQ dat klinkt idd als een prima dag voor een over de UD zwangere. Zeker niet voor schamen!

Donna alleen tijd en uiteindelijk een echo kunen je wat vertrouwen geven. Als zo'n gevoel me bekruipt weerleg ik dat maar snel met het argument dat ik vooralsnog geen enkele reden heb om te denken dat het niet goed gaat.

Morgen de combinatietest, wel weer even spannend. In het ziekenhuis waar ik nooit kom dus hoop dat ik het kan vinden allemaal. :D
Eens zien of we weer bekenden tegenkomen. Dat is ons tot nu toe steeds gelukt :o . Vooralsnog is er nog niets uitgelekt zover we weten haha.
pi_169204821
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:25 schreef Gogo83 het volgende:
Heftig LDG!!

Ik ben dat hele kinkhoestvaccin vergeten. Weet iemand of dat met 35 weken nog zin heeft?
ik denk t wel, ik had m 19 januari en was 18 februari uitgerekend ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_169204840
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:32 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Voordeel is wel dat ik even goed gehuild heb :@ :)


Ldg jeeeetje wat heftig zeg ;(

Gogo geen idee, even de ggd bellen?
Ja, ga ik nog maar even doen..

@nolita: succes morgen!
pi_169204893
Maar die kinkhoest vaccinatie he, zit die niet gewoon in de cocktail die kinderen sowieso krijgen (als je daarvoor kiest that is)?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_169204906
Zometeen naar de vlos *O* hopelijk hartje luisteren ofzo. Volgens mij geen echo deze keer.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:41:20 #229
149959 SQ
snelle trees
pi_169204948
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Maar die kinkhoest vaccinatie he, zit die niet gewoon in de cocktail die kinderen sowieso krijgen (als je daarvoor kiest that is)?
klopt, maar dat is pas bij 4 maanden.
Overigens zou ik me weinig zorgen maken als het je eerste kind is. Dan kom je er voor die waarschijnlijk toch niet mee in aanraking.

Ik heb m niet gehaald trouwens. Ik vertrouw nog op de groepsimmuniteit.
disclaimer
pi_169204969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:39 schreef littledrummergirl het volgende:
Maar die kinkhoest vaccinatie he, zit die niet gewoon in de cocktail die kinderen sowieso krijgen (als je daarvoor kiest that is)?
jawel maar dat is pas met 8 weken... door het vaccineren in je zwangerschap geef je de kleine antistoffen mee voor die tussenliggende periode.

edit; ik woon in een christelijk dorpje dus heb er wel voor gekozen deze keer... maar in een grote stad waar veel gevaccineerd wordt loop je minder risico.
S. 2014
J. 2016
pi_169205145
Ik typ hier even als een kip zonder kop met mijn armen zwaaiend over het beeldscherm heen, morgen 20.00 is het zo ver, hopelijk een kloppend hartje oO< O+ zooo spannend.

Nu douchen en dan 4 handen op 1 buik kijken *O*

Hopelijk heb je morgen een goede uitslag van de combi test Nolita
pi_169205160
Hier vorig jr mijn jongste zoon thuis gehad met kinkhoest en op school ging het ook rond. Vandaar liever geen risico :)

Ldg succes zo!

Nolita succes morgen :)
pi_169205243
Succes Aloria!!! O+
pi_169205424
Wat vervelend dat het nog niet goed gaat met je vader Franny... Lijkt me inderdaad gek om zoveel tegengestelde emoties te hebben.

Fijn van de goede guo stroopwafelmeisje!

Blueberrymuffins jummmmie. Zinin! & ook in bijbehorend zonnig weer....

SQ ik vind ook dat je nog veel gedaan hebt. Ik zou nog lekker genieten van de rust als het kan. Wel balen dat je zo'n last hebt van je maag / darmen!

Ldg wat ontzettend heftig zeg!! : (

Nolita en Aloria heel veel succes allebei morgen! Spannend!

Hier druk dagje op het werk. Nu lekker op de bank : ).
pi_169205455
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:32 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Voordeel is wel dat ik even goed gehuild heb :@ :)

Dat is natuurlijk nooit erg. Fijn dat het zo even loskwam!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_169205481
Succes Aloria, ik ga voor je duimen!

Over kinkhoest. Ik kwam op de site van het RIVM net veel info tegen: http://www.rivm.nl/Onderw(...)ebeschermtvaccineren (sorry, weet via mobiel niet hoe ik de link kan inkorten)

Er staat dat je tot 38 weken gevaccineerd kunt worden. Beste periode zou 28-32 weken zijn.
pi_169205504
Ik las over een goede GUO *O*

En helaas ook wat minder fijne dingen ;( :*

Ik ben wel even in de wolken, want de termijnecho was helemaal goed. Precies dezelfde termijn als met de eerste echo (nu 11+3). Verder zagen we al een zwaaiend handje, nog een handje en benen, hersenen en een tjoepende baby! De verloskundige schrok zelf van de hoeveelheid foto's die ze had: 'de baby lag er zo lekker voor!' :')

Ik wil nu wel graag in de OP, als SQ nog niet bevallende is ;) O+
16 september is de uitgerekende datum. Als deze net zo traag is als broerlief krijg ik een baby voor mijn verjaardag :o *O*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:09:12 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_169205553
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:06 schreef LeSage het volgende:
Ik las over een goede GUO *O*

En helaas ook wat minder fijne dingen ;( :*

Ik ben wel even in de wolken, want de termijnecho was helemaal goed. Precies dezelfde termijn als met de eerste echo (nu 11+3). Verder zagen we al een zwaaiend handje, nog een handje en benen, hersenen en een tjoepende baby! De verloskundige schrok zelf van de hoeveelheid foto's die ze had: 'de baby lag er zo lekker voor!' :')

Ik wil nu wel graag in de OP, als SQ nog niet bevallende is ;) O+
16 september is de uitgerekende datum. Als deze net zo traag is als broerlief krijg ik een baby voor mijn verjaardag :o *O*
Of voor mijn verjaardag O+

Mooi nieuws! Ik zet je er bij!
disclaimer
pi_169205578
Aloria, dit is helaas een herhaling -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:11:00 #240
149959 SQ
snelle trees
pi_169205589
Oh is dat die driekus van de zure matten? :')
disclaimer
pi_169205596
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Of voor mijn verjaardag O+

Mooi nieuws! Ik zet je er bij!
Thanks!
S. kwam 9 dagen te laat en ik ben de 25e jarig. Maar stiekem hoop ik daar niet op, want ik vond dat toch behoorlijk lang duren na die UD ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169205613
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:11 schreef Stormqueen het volgende:
Oh is dat die driekus van de zure matten? :')
Jaaaaa _O- _O_ wat een aflevering was dat eigenlijk zeg!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169205696
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:10 schreef LeSage het volgende:
Aloria, dit is helaas een herhaling -O-
Oh neee -O-

Dan de gemiste aflevering maar van boer zoekt vrouw kijken O+

Ik schrik trouwens wel ik sta op de weegschaal en ik weeg altijd rond de 77/78 en soms 79 kilo ( niet zwanger ). Vorige week woog ik voor het eerst 81 en ik tik nu al de 82.7 aan gaat dit niet veel te hard ???? :{ ( bijna meer als een kilo per week )
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:15:59 #244
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_169205729
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:11 schreef Stormqueen het volgende:
Oh is dat die driekus van de zure matten? :')
Yup, en zijn kunstgebit :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_169205823
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:14 schreef Aloria het volgende:

[..]

Oh neee -O-

Dan de gemiste aflevering maar van boer zoekt vrouw kijken O+

Ik schrik trouwens wel ik sta op de weegschaal en ik weeg altijd rond de 77/78 en soms 79 kilo ( niet zwanger ). Vorige week woog ik voor het eerst 81 en ik tik nu al de 82.7 aan gaat dit niet veel te hard ???? :{ ( bijna meer als een kilo per week )
Genieten hoor, nu mag het gewoon *) dat blijft vast niet zo hard gaan en anders alsnog niet erg!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:21:32 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_169205866
De een komt 5 kilo aan en de ander 35... Zolang je een beetje normaal eet is het allebei prima ;)
disclaimer
pi_169205993
Oke ! in mijn hoofd had ik al een heel ander plaatje geschetst :')
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:28:44 #248
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169206029
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:37 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Kinkhoest vaccinatie, kan je tussen 30/32wk aanvragen en is 25e

De eerste paar mnd na de geboorte is je baby niet beschermd en ik sta dagelijks in en om school/kinderen. En aangezien juist die eerste maanden kinkhoest zo gevaarlijk is neem ik de vaccinatie zodat de baby dan die eerste maanden wel beschermd is :)

De vaccinatie was idd niet zo duur, maar ik moest nog iets van 35,- aan consultkosten betalen. En dat consult bestond uit een vragenlijst invullen die bij binnenkomst ff werd doorgenomen -O-
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 20:29:03 #249
382129 crew  Donna
pi_169206036
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:33 schreef Nolita het volgende:
Stroop een goede guo! *O*

Sterkte met je vader franny.

SQ dat klinkt idd als een prima dag voor een over de UD zwangere. Zeker niet voor schamen!

Donna alleen tijd en uiteindelijk een echo kunen je wat vertrouwen geven. Als zo'n gevoel me bekruipt weerleg ik dat maar snel met het argument dat ik vooralsnog geen enkele reden heb om te denken dat het niet goed gaat.

Morgen de combinatietest, wel weer even spannend. In het ziekenhuis waar ik nooit kom dus hoop dat ik het kan vinden allemaal. :D
Eens zien of we weer bekenden tegenkomen. Dat is ons tot nu toe steeds gelukt :o . Vooralsnog is er nog niets uitgelekt zover we weten haha.
Heb je helemaal gelijk in. Veel succes morgen! :*

Aloria ook heel veel succes morgen!

Wat enorm heftig LDG, bah.
pi_169206102
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:28 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

De vaccinatie was idd niet zo duur, maar ik moest nog iets van 35,- aan consultkosten betalen. En dat consult bestond uit een vragenlijst invullen die bij binnenkomst ff werd doorgenomen -O-
Ja dat klopt, als je het via de ggd zelf doet dan moet je het eerste consult ook betalen, dit vertelde de dame van de ggd en adviseerde vanwege de kosten dit via de HA te laten doen.

Ik heb het daarop door de huisarts laten bestellen bij de apotheek, dan haal ik zelf het vaccin op en dan zet de huisarts de injectie. En dan betaal je enkel de kosten van het vaccin in de apotheek. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 20:34:06 ]
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:32:21 #251
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169206108
Wat fijn van de goede echo's Stroopwafel en LeSage! *O*

Aloria spannend! Succes morgen!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:33:23 #252
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169206126
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:31 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, als je het via de ggd zelf doet.
Ik heb de huisarts het laten bestellen, dan haal ik zelf het vaccin op en dan zet de huisarts de injectie. En dan betaal je enkel de kosten van het vaccin in de apotheek. :)
Potver, dat had niemand me verteld :o
Ik had eerst de huisarts gebeld, maar die zei dat het via de GGD moest
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169206150
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:33 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Potver, dat had niemand me verteld :o
Ik had eerst de huisarts gebeld, maar die zei dat het via de GGD moest
Dat zei mijn huisarts eerst dus ook, tot de ggd dame zei nee hoor zo en zo moet je dat dan doen.
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 20:36:26 #254
382129 crew  Donna
pi_169206185
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:06 schreef LeSage het volgende:

Ik ben wel even in de wolken, want de termijnecho was helemaal goed. Precies dezelfde termijn als met de eerste echo (nu 11+3). Verder zagen we al een zwaaiend handje, nog een handje en benen, hersenen en een tjoepende baby! De verloskundige schrok zelf van de hoeveelheid foto's die ze had: 'de baby lag er zo lekker voor!' :')

Ik wil nu wel graag in de OP, als SQ nog niet bevallende is ;) O+
16 september is de uitgerekende datum. Als deze net zo traag is als broerlief krijg ik een baby voor mijn verjaardag :o *O*
Goed nieuws, wat fijn! *O*
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:43:40 #255
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169206394
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:34 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Dat zei mijn huisarts eerst dus ook, tot de ggd dame zei nee hoor zo en zo moet je dat dan doen.
Dat is dan wel weer netjes. Hier maakte ze gewoon een afspraak :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169206495
Succes morgen dames *O*
Vandaag de 15 weken aangetikt, lijkt wel gisteren dat ik een streepje heb geplast :o
pi_169206533
We hebben n hartslag gehoord O+ *O* volgende afspraak is alweer de 20wk echo *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_169206555
*O* Yay voor de goede termijnecho en yay voor de hartslag! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169206587
*O* yay voor alles *O* O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_169206667
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:48 schreef littledrummergirl het volgende:
We hebben n hartslag gehoord O+ *O* volgende afspraak is alweer de 20wk echo *O*
De hartslag O+ ze zette hem vandaag ook even aan tijdens de echo. Zo ontzettend bijzonder, dat ritmische getik in je buik :'( O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169206705
Ik vind het zo "bizar" dat er al septemberbabies in de OP staan. :D
Ik heb het gevoel dat ik zelf net om 't hoekkie kom kijken. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169206738
Fijn van de goede echo LeSage! Miss ook wel op mijn verjaardag dan. Is minder geduld voor jou (18) ;).
pi_169206761
Hier alweer 25 weken vandaag :o!
pi_169207029
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:31 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Ja dat klopt, als je het via de ggd zelf doet dan moet je het eerste consult ook betalen, dit vertelde de dame van de ggd en adviseerde vanwege de kosten dit via de HA te laten doen.

Ik heb het daarop door de huisarts laten bestellen bij de apotheek, dan haal ik zelf het vaccin op en dan zet de huisarts de injectie. En dan betaal je enkel de kosten van het vaccin in de apotheek. :)
Kut! Dat had de VK mij ook wel mogen vertellen zeg! Ik moest helemaal naar Rotterdam Zuid plus 65 euries totaal aftikken 🙄🙄
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 21:05:59 #265
382129 crew  Donna
pi_169207030
Yay voor alle goede berichten! *O*
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 21:07:08 #266
382129 crew  Donna
pi_169207067
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:54 schreef Messina het volgende:
Ik vind het zo "bizar" dat er al septemberbabies in de OP staan. :D
Ik heb het gevoel dat ik zelf net om 't hoekkie kom kijken. :P
Als je nu positief test is het zelfs al november. Ik ben eind oktober uitgerekend. Dus binnenkort oktober ook in de OP. 8-)
pi_169207122
En YAY ook van mij voor alle goede berichten. Lees mee maar ben een beetje halfjes. Lichamelijk gewoon compleet gaar en een enorm schuld gevoel naar m'n knaapje :@
pi_169207431
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:08 schreef Hilzillah het volgende:
En YAY ook van mij voor alle goede berichten. Lees mee maar ben een beetje halfjes. Lichamelijk gewoon compleet gaar en een enorm schuld gevoel naar m'n knaapje :@
:* voor jou dan!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169207437
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:07 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Als je nu positief test is het zelfs al november. Ik ben eind oktober uitgerekend. Dus binnenkort oktober ook in de OP. 8-)
De tijd gaat echt hard :D

Hilz, neem je rust :*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169207575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:08 schreef Hilzillah het volgende:
En YAY ook van mij voor alle goede berichten. Lees mee maar ben een beetje halfjes. Lichamelijk gewoon compleet gaar en een enorm schuld gevoel naar m'n knaapje :@
:*
pi_169207668
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:08 schreef Hilzillah het volgende:
En YAY ook van mij voor alle goede berichten. Lees mee maar ben een beetje halfjes. Lichamelijk gewoon compleet gaar en een enorm schuld gevoel naar m'n knaapje :@
als je nu wat tijd voor jezelf neemt waar t kan, dan kan je er snel ook weer helemaal voor hem zijn :*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_169208017
Hillz :*
pi_169208228
*O* *O* voor LDG en lesage, wat een goed nieuws allemaal!

Flav 15 weken en vieve 25 *O*

Vervelend hilz dat schuldgevoel. Hoop dat je dat een beetje van je af kunt zetten. Wss heb jij er meer last van dan hij.

Bedankt voor alle succes wensen. Uitslag duurt nog 2 weken, maar met een goede echo morgen ben ik alvast gelukkig. Ik hoop me morgenmiddag met een mooie datum te melden zodat ik gezellig bij de andere septemberdames in de op kan!
pi_169212262
Goed nieuws topic! Fijn om te lezen!

Mijn hormonen... Ik ga echt geen journaals meer kijken. Ik heb net rapportage gezien over kinderarbeid in congo. Ik heb heel hard gehuild en ik blijf er maar over nadenken.
pi_169212269
Succes nolita!
pi_169213195
*O* Voor alle goede echo's! Wat is het nut van nu wakker zijn? }:|
pi_169213351
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 02:28 schreef Theeleuter het volgende:
*O* Voor alle goede echo's! Wat is het nut van nu wakker zijn? }:|
Oefenen voor straks :P , maar je kunt gerust nog ff wachten met oefenen hoor :Z
pi_169213588
30 weken vandaag!
En zo nog een keer baby kijken O+
  woensdag 1 maart 2017 @ 07:38:28 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_169213623
Knuffel voor Hilz :*

30 weken voor Logi *O*

Ik heb geslapen als een baksteen jonge O+ zonder pijn en gedoe. Dus sorry, nog geen baby :D
disclaimer
pi_169213669
Vervelend Hilz! Hopelijk helpt een nachtje rust!

30 weken Logi! Yes! Leuk baby kijken!

SQ wat fijn dat je goed geslapen hebt! Daar knap je wel van op! Kun je uitgerust aan de bevalling beginnen vandaag :p (het is nu maart!).
pi_169213784
30 weken hoera! *O*

SQ wil denk ik nog een dagje wachten, volgens mij is d'r grote-kleine vandaag thuis. :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169213840
Maartbaby voor SQ *O*

Logi 30 weken! :D

En vandaag een paar spannende echo's! Ik ben benieuwd wanneer Nolita uitgerekend gaat zijn, zal vast niet veel schelen :)

Werken :W
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:17:00 #283
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_169213854
Ah dat vind ik fijn voor je Sq! ^O^

Hilz :* Je hoeft niet constant supervrouw te zijn :*

Yay 30 weken Logi *O*

Iedereen met echo's vandaag veel succes! Dat er maar allemaal blije baby's te zien mogen zijn :)

Ik en mijn blije schopbaby hebben vanaf vandaag VERLOF :o *O* Ik krijg gewoon serieus een kind waar ik verlof voor heb enzo O+ Eerst maar dagje niks doen en dan het geboortekaartje ontwerpen. En wachten op die schoonmaaknesteldrang, ben benieuwd *)
pi_169213876
Werkse LeSage!

Tweedle, geniet van je verlof! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169213954
Verlof voor Tweedle! ♡ Lekker van genieten! Niks doen is een goed idee voor de eerste dag :)!

Succes met de echo's vandaag!
pi_169214024
SQ, ik heb het drie keer gehad, die rommelende darmen tegen het absolute einde :D . Zet hem op hè.
  woensdag 1 maart 2017 @ 08:49:06 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_169214118
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:06 schreef Messina het volgende:
30 weken hoera! *O*

SQ wil denk ik nog een dagje wachten, volgens mij is d'r grote-kleine vandaag thuis. :D
klopt, maar alle opa's en oma's gelukkig ook ;)
Alleen heeft mijn man vandaag sprintstart op kantoor dus ik heb beloofd daar op te wachten :P

Verlof voor Tweedledee! *O*
disclaimer
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:22:02 #288
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169214446
Awwh Hilz, rot als je lijf niet mee wil werken hè :*

Logi 30 weken! Verlof voor Tweedle! En goede nachtrust voor SQ! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_169214563
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 08:49 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

klopt, maar alle opa's en oma's gelukkig ook ;)
Alleen heeft mijn man vandaag sprintstart op kantoor dus ik heb beloofd daar op te wachten :P

Verlof voor Tweedledee! *O*
1771 is een prachtig topic om te bevallen, maar dan moeten we wel snel doorposten denk ik :D
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:34:30 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_169214609
Ik heb nog 12 dagen in principe :7
disclaimer
pi_169214874
Wat klinkt dat lang :D
Op negen maanden is het niks, haha!

Ik dacht dat ik redelijk stabiel was, maar het feit dat ik moet huilen omdat mijn man -heel lief- pinda's voor me koopt zegt toch iets anders. :@

Ik vraag me af wat biologisch de oorzaak/het nut is van zo'n emotionele uitspatting. :')
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 1 maart 2017 @ 09:58:13 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169214960
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb nog 12 dagen in principe :7
Langer kan ook best *O*.
KuikenGuppy
pi_169214974
Onze knappe dochter O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En alles was precies gemiddeld :)
pi_169214985
Logi O+
Supermooi plaatje O+
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:01:05 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_169214998
quote:
12s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:58 schreef Burdie het volgende:

[..]

Langer kan ook best *O*.
ja alles kan maar dan kies ik toch wel voor de inleiding :') mijn vader wordt de 16e ook weer geopereerd namelijk :P

Prachtig plaatje Logi!
disclaimer
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 10:03:28 #296
382129 crew  Donna
pi_169215031
Mooi Logi!
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:05:05 #297
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_169215046
quote:
17s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:59 schreef Logician2.0 het volgende:
Onze knappe dochter O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En alles was precies gemiddeld :)
O+

Goed nieuws!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 1 maart 2017 @ 10:13:07 #298
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_169215186
Logi O+
pi_169215248
Wat een mooi plaatje Logi!

En Tweedle, ook verlof, yay! *G*

Ik moet straks weer naar de verloskundige, bevalplan bespreken. En man heeft nesteldrang, want die wil NU een muursticker bestellen terwijl ik andere plannen heb. Dus hier in huis is het besmettelijk.
pi_169215574
Man o man, ik ben zoooooooooo verliefd O+ O+

Messina :*

Tweedle lekker verlof *O*

SQ wat fijn dat je nog even lekker hebt kunnen slapen O+

Gogo :D hahaha

Benieuwd hoe alle andere echo's hier zijn gegaan :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2017 10:41:10 ]
pi_169215608
quote:
17s.gif Op woensdag 1 maart 2017 09:59 schreef Logician2.0 het volgende:
Onze knappe dochter O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En alles was precies gemiddeld :)
Wat een prachtig plaatje O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')