abonnement Unibet Coolblue
pi_169150454
Binnenkort komen ze mijn dak isoleren, waarbij ze folie spannen en vervolgens isolatie materiaal (Knauf Timber) aanbrengen.

Mijn dak moet vrij zijn van leidingen en dergelijke. Wel moet ik binnenkort nog een schoorsteentje aanbrengen in datzelfde dak. Om weinig gezeik/gezeur te krijgen overweeg ik dit pas te doen als ze helemaal klaar zijn met isoleren. Is dat te doen? Ik vermoed dat ik dan een gat moet maken in de folie, de buis er doorheen moet doen, etc. En het vervolgens weer goed dicht maken door alles goed af te tapen.

Ik ga maandag sowieso even bellen met die vraag, want ik denk dat ik de buis er liever nu al in stop, zodat ze het meteen goed afwerken, maar wil alvast voorbereid zijn op de "nee, mag niet" die ze me kunnen verkopen.

Ik kan er ook maar weinig over vinden op internet helaas.
pi_169150554
Zouden een stel prutsers zijn als ze dat niet af kunnen werken. Moet gewoon kunnen. Zelf wel meteen een goede buis kiezen
pi_169151618
Het is heel normaal dat er leidingen door het dakbeschot gaan, zoals riool be-/ontluchting.

Dat ze hier niet omheen zouden kunnen werken is onzin.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 12:39:36 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_169151657
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 12:38 schreef Gieliovd het volgende:
Het is heel normaal dat er leidingen door het dakbeschot gaan, zoals riool be-/ontluchting.

Dat ze hier niet omheen zouden kunnen werken is onzin.
Lijkt mij ook dat dit normaal moet kunnen :)
pi_169155426
Is het een huur- of een koopwoning?
Als jij zelf de opdrachtgever bent dan vind ik dat ze gewoon moeten voldoen aan jouw wensen, als het een huurwoning is dan is de woningbouw zo'n beetje de baas.
Maar ook dan is veel mogelijk in overleg en overleggen zou een mooi beginpunt zijn in beide situaties.
pi_169156252
Voor leidingen die door het dak naar buiten gaan gewoon zorgen voor een manchet.
pi_169163607
Bedankt voor de reacties. :) Heb inmiddels wat filmpjes opgezocht van het Knauf Supafil Timber, ziet er wel prima uit denk ik. Ook zie je in vrijwel alle filmpjes dat ze de folie netjes om bestaande buizen heen doen en aftapen.

Ik was helaas zelf niet bij de bezichtiging die gedaan is en van mijn vader hoorde ik dat de beste meneer had gezegd dat er geen leidingen in mochten zitten.

Morgen even bellen dus en goed afspreken.

Het lijkt me niet handig om achteraf dat schoorsteentje nog aan te brengen. Zeker als ik dit op voorhand al weet en kan voorkomen dat ik hun afgewerkte isolatie weer open moet maken.
pi_169169657
Maar kunstig (folie) om een schoorsteen die heet wordt? Moet toch een meter rondom brandvrij zijn??
pi_169169704
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 12:38 schreef Gieliovd het volgende:
Het is heel normaal dat er leidingen door het dakbeschot gaan, zoals riool be-/ontluchting.

Dat ze hier niet omheen zouden kunnen werken is onzin.
Is dit altijd? Heb ik volgens mij nl niet. Wel een regenpijp op het riool aangesloten maar dat zit een meter onder de laagste afvoer in huis? Overigens geen last van stank of onduidelijke verstoppingen.
pi_169171820
Niets is altijd. Het kan ook anders opgelost worden. Het is wel gebruikelijk dat er een vorm van ontvluchting en beluchting aanwezig is, omdat je anders problemen krijgt met doucheputjes leegtrekken tijdens doorspoelen, slecht weglopend water etc.

Er zijn huizen die deze oplossing hebben, huizen met mechanische ventilatie door het dak, schuursteenbuizen, CV ketel buizen etc etc.
Laat die handjes wapperen!
pi_169171825
Leidingen als stroom-water-gas zullen ze wel bedoelen denk ik, die over de lengte langs het plafond gaan.

Dus je moet voor je zolderlamp (waarvan ik aanneem dat die in het midden van de zolder hangt, met een 'leiding' er naartoe) even wat anders verzinnen.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')