abonnement Unibet Coolblue
pi_171705067
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:45 schreef Lyrebird het volgende:
De ECB kan dit proces niet zo maar stoppen, en zullen euros blijven printen. Dat zal leiden tot oplopende inflatie, een roep om hogere lonen, arbeidsonrust.

Het is maar goed dat de Jappen en Yanks hun geldpersen ook op stand turbo hebben staan, want anders zou die Euro heel snel heel veel minder waard kunnen worden.
Bizar dat er ook berichten worden verspreid dat het goed gaat met de economie en dat de voorspellingen goed zijn dan :? Eigenlijk creëeren we alleen maar meer schuld? En China was bezig met goud toch? :Y)
pi_171705545
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juni 2017 09:51 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Bizar dat er ook berichten worden verspreid dat het goed gaat met de economie en dat de voorspellingen goed zijn dan :?
Inderdaad bizar. Het orkest op de Titanic, dat vrolijk door bleef spelen. Die economie wordt aangejaagd met schulden. Keynsianisme voor gevorderden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 22 juni 2017 @ 15:48:09 #78
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_171860633
Nou.. voor particulieren of bedrijven ziet de ECB wel kans om snel betalingen te vereffenen..

http://www.nu.nl/geldzake(...)-mogelijk-maken.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_171862454
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 15:48 schreef nixxx het volgende:
Nou.. voor particulieren of bedrijven ziet de ECB wel kans om snel betalingen te vereffenen..

http://www.nu.nl/geldzake(...)-mogelijk-maken.html
Ik heb de indruk dat ze bang zijn door cryptocurrencies te worden ingehaald en om die reden nu met een eigen systeem voor directe betalingen komen. Ik ben benieuwd in hoeverre dit genoeg zal zijn om de groei van cryptocurrencies af te remmen.
pi_172554015
quote:
Nobody will be surprised a North/SouthWest line divides Europe into good banks and less good banks. North of the line there are a few issues. Italy remains the problem - 16 out of 19 Italian banks don’t meet European standards on NPLs! We conclude the Italian second tier banks need to raise some ¤32 bln of new capital just to cover their existing holes. (¤32 bln isn’t a massive number any more, but it’s a very large number for what are essentially very small banks – meaning further calls on Italian tax-payers look likely!)


Here Is Southern Europe's Next Tipping Point
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 20 juli 2017 @ 19:17:17 #81
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_172556225
Ik heb elke keer de neiging om die panic gif hier te plakken als ik het topic open.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_172566936
quote:
9s.gif Op donderdag 20 juli 2017 19:17 schreef jogy het volgende:
Ik heb elke keer de neiging om die panic gif hier te plakken als ik het topic open.
Waarom? :) Ondertussen volgt de Target2 "balans" netjes de prognose (3e plaatje in de OP). Sinds januari 2017 (t/m april 2017...) is er alweer 150 miljard bijgeschreven.



Er is een geruststellende verklaring (geen "marktstress" :D ):
quote:
Anders dan in 2012 zijn de oplopende saldi in recente jaren niet het gevolg van
marktstress maar het resultaat van de uitvoering sinds september 2014 van het
ECB-opkoopprogramma.

En in feite niet erg als de familie bij elkaar blijft:
quote:
Zoals gesteld materialiseert een restpositie in het Target2 systeem zich slechts bij
een uittreding van een land uit het Eurosysteem en de eurozone. In de afgelopen
jaren zijn veel maatregelen getroffen om de stabiliteit van de eurozone en de
economische gezondheid van eurolanden te versterken.
https://www.rijksoverheid(...)-target2-systeem.pdf

Helemaal geen reden tot paniek dus. ;) :P Zolang e.e.a. niet "materialiseert" zijn het blijkbaar slechts gekleurde lijntjes op je beeldscherm. Althans, zo ziet de politiek het. :N

Wat wel "apart" is is dat het een "realtime vereffeningssysteem" is waar nu oneigenlijk gebruik van wordt gemaakt. Ik zie het als "de" methode om via slinkse weg onofficiële leningen te verstrekken. In principe moet aan het einde van de dag de balans op 0 staan. Dat lukt dus nog niet helemaal maar dat kun je zien als "kinderziekte". Niets is perfect tenslotte.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:10 schreef Drugshond het volgende:
Mensen die blij zijn dat de EU zo geweldig is. Maar niet snappen dat het feitelijk een vuurdans is.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 10:14 schreef Lyrebird het volgende:
Het orkest op de Titanic, dat vrolijk door bleef spelen.
Heren heren nou toch. Ik hoop met deze post veel van uw bedenkingen weggenomen te hebben. ;) Buiten dit Target2 systeem zijn er nog de officiële schuldposities en niet te vergeten het ESM (zie #58). Al met al "behapbaar" vooralsnog.


Edit: maar alle gekheid op een stokje: is dit erg? Dat lijkt me wel (als hobby-econoom..). Heel erg. Men krijgt de indruk dat het "ons" boven het hoofd groeit inclusief degenen die aan de knoppen draaien. We zitten met z'n allen in een onbestuurbare hogesnelheidstrein waarvan de remmen ook nog eens kapot zijn. En de machinist is ontoerekeningsvatbaar. Het is nog niet duidelijk waar de rails ophoudt maar het zal niet meer zo lang duren voordat we dat weten. Mogelijk wanneer, als eerste, Italiaanse banken gaan vallen bij bosjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 21-07-2017 07:07:20 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_172663257
Hmmm, als je dan vluchtelingenbeleid erbij haalt (zie hier op Fok! genoeg berichten voorbij komen) waardoor Italië nu wordt "overspoelt", dan zou dat toch een extra financiële factor kunnen worden voor het vallen van banken daar? Of heeft dat geen verband...
pi_172678681
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 12:02 schreef MidnightB00m het volgende:
Hmmm, als je dan vluchtelingenbeleid erbij haalt (zie hier op Fok! genoeg berichten voorbij komen) waardoor Italië nu wordt "overspoelt", dan zou dat toch een extra financiële factor kunnen worden voor het vallen van banken daar? Of heeft dat geen verband...
Het zal drukken op de staatsfinanciën, de vele mondjes moeten immers gevoed-gekleed-onderdak en zorg.
Banken hebben daar geen kosten aan.
Het gaat wel interessant worden als er weer een downgrade volgt voor Italië, ik zie dat nog wel gebeuren als het bestuurlijk zo een zooitje blijft daar.
Laatst las ik dat bunga bunga ook weer zint op een voortzetting in de politiek :')
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172799768
quote:
BRUSSELS (Reuters) - European Union states are considering measures which would allow them to temporarily stop people withdrawing money from their accounts to prevent bank runs, an EU document reviewed by Reuters revealed.

The move is aimed at helping rescue lenders that are deemed failing or likely to fail, but critics say it could hit confidence and might even hasten withdrawals at the first rumors of a bank being in trouble.
Zo goed gaat het dus niet, het totaal aan Non Performing Loanes in de EU is meer dan een biljoen

Gaan er nog een paar Italiaanse en Griekse banken kapot binnenkort?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 31 juli 2017 @ 06:55:39 #86
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_172800022
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 05:39 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Zo goed gaat het dus niet, het totaal aan Non Performing Loanes in de EU is meer dan een biljoen

Gaan er nog een paar Italiaanse en Griekse banken kapot binnenkort?
Op alle fronten gaan we weer terug naar de middeleeuwen dankzij die "progressieve" EU. 1/10% rente op je spaargeld, als je daar de kosten van je betaalrekening van aftrekt ga je in de min. Als je teveel geld op de bank hebt moet je vermogensbelasting betalen en als je bank in de problemen komt mag je nog geeneens je eigen eigendom opeisen. Je kan beter je geld in je tuin begraven dan het op een bank te zetten tegenwoordig.
pi_172806920
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 06:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Op alle fronten gaan we weer terug naar de middeleeuwen dankzij die "progressieve" EU. 1/10% rente op je spaargeld, als je daar de kosten van je betaalrekening van aftrekt ga je in de min. Als je teveel geld op de bank hebt moet je vermogensbelasting betalen en als je bank in de problemen komt mag je nog geeneens je eigen eigendom opeisen. Je kan beter je geld in je tuin begraven dan het op een bank te zetten tegenwoordig.
Als je veel geld hebt dan moet je daar iets mee doen natuurlijk.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_172807595
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 14:37 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Als je veel geld hebt dan moet je daar iets mee doen natuurlijk.
Wat heb je aan geld als er niemand is die het hebben wil?
pi_172807657
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 15:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Wat heb je aan geld als er niemand is die het hebben wil?
Tja ik weet niet hoor, alle plofkraken en berovingen doen toch vermoeden dat men graag geld heeft.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_173112164
quote:
7s.gif Op maandag 31 juli 2017 05:39 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Zo goed gaat het dus niet, het totaal aan Non Performing Loanes in de EU is meer dan een biljoen

Gaan er nog een paar Italiaanse en Griekse banken kapot binnenkort?
Er begint wat te rommelen in Italië: http://www.nu.nl/beurs/48(...)-van-31-miljard.html

http://www.nu.nl/economie(...)iljardenverlies.html

Begrijp deze alleen niet zo goed:
http://www.nu.nl/economie(...)en-omhoog-basel.html
pi_173112218
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 06:55 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Op alle fronten gaan we weer terug naar de middeleeuwen dankzij die "progressieve" EU. 1/10% rente op je spaargeld, als je daar de kosten van je betaalrekening van aftrekt ga je in de min. Als je teveel geld op de bank hebt moet je vermogensbelasting betalen en als je bank in de problemen komt mag je nog geeneens je eigen eigendom opeisen. Je kan beter je geld in je tuin begraven dan het op een bank te zetten tegenwoordig.
Klopt, de hongersnoden komen er weer aan, net zoals de struikrovers....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:21:18 #92
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_174233745
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 23:31 schreef Drugshond het volgende:
En nu komt het leuke.
De inflatie in de EU-zone is nu al 2 %. Wat eigenlijk ook de oorspronkelijke doelstelling was van de ECB. Dus QE zou feitelijk moeten stoppen.

Maar ze kunnen niet meer stoppen anders lopen de rentes in Italië, Spanje en Griekenland en Italië weer flink op. Via QE hebben ze nog toegang tot de kapitaalmarkt.

Verwacht voorlopig maar dat in inflatie blijft oplopen. Dus de euro wordt minder waard. Dus alle spaarders in Europa betalen de rekening. Op de bank zetten (in Nederland) tegen 0,30 % schiet ook niet op.

In Italië en Spanje kun je nog wel 2 % krijgen. Dat is hooguit break-even met de inflatie.

Zeer ongezonde situatie.
Daarom heb ik vrijwel al mijn geld belegd in fondsen van Amerikaanse aandelen en Emerging Markets, zodat mijn EUR exposure minimaal is.
Je kunt natuurlijk ook een $ valuta rekening openen.
Als je invloed hebt op waar jouw pensioenfonds in belegt, dan kun je ook switchen naar niet EUR beleggingen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174233898
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juli 2017 06:05 schreef Bart2002 het volgende:
Edit: maar alle gekheid op een stokje: is dit erg? Dat lijkt me wel (als hobby-econoom..). Heel erg. Men krijgt de indruk dat het "ons" boven het hoofd groeit inclusief degenen die aan de knoppen draaien. We zitten met z'n allen in een onbestuurbare hogesnelheidstrein waarvan de remmen ook nog eens kapot zijn. En de machinist is ontoerekeningsvatbaar. Het is nog niet duidelijk waar de rails ophoudt maar het zal niet meer zo lang duren voordat we dat weten. Mogelijk wanneer, als eerste, Italiaanse banken gaan vallen bij bosjes.
Volgens Farage is dat ook het tweede land dat de EU gaat verlaten. Italië heeft weinig met Europa, ook cultureel gezien en in WO 2 stond de helft aan de kant van Duitsland en de andere helft aan de kant van de geallieerden. Door een harde ITexit kan Italië misschien ook gelijk van zijn schulden af. :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_174234182
Waar ik mijn verbazing al eerder over uitsprak (#13, #28, #41) komt ook terug in het FTM-artikel:

quote:
Target-2 is officieel een betalingssysteem tussen eurolanden en geen kredietsysteem. Je zou daarom verwachten dat er afspraken bestaan over het rechttrekken van de saldi tussen landen. Bijvoorbeeld dat betaling – 'settlement' – van de netto-bedragen iedere maand of aan het eind van het jaar plaatsvindt.

Niets van dat alles. Zulke afspraken zijn nooit gemaakt tussen de eurolanden. Centrale banken maken onderling geen periodieke overboekingen om de Target-2-saldi recht te trekken, de schulden zijn niet opeisbaar en er bestaat ook geen limiet.
Het "real time" betalingssysteem wordt dus willen en wetens misbruikt als kredietsysteem. Is dat erg? Ja. Het zijn schulden die niet terugbetaald hoeven worden. Dat zal dus ook niet gebeuren. Dat is dus gewoon weg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:37:28 #96
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_174237268
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 14:03 schreef Bart2002 het volgende:
Waar ik mijn verbazing al eerder over uitsprak (#13, #28, #41) komt ook terug in het FTM-artikel:

[..]

Het "real time" betalingssysteem wordt dus willen en wetens misbruikt als kredietsysteem. Is dat erg? Ja. Het zijn schulden die niet terugbetaald hoeven worden. Dat zal dus ook niet gebeuren. Dat is dus gewoon weg.
Dat is ook het verneukeratieve van de EU, Bij een ITexit of SPexit is gewoon over en sluiten voor de EU als geheel. Griekenland hadden we er nog wel uit kunnen schoppen dat verlies is nog wel te overzien. Maar men durfde het toen niet omdat je hiermee een negatief signaal afgeeft. Maar dankzij de BRexit zien we opeens dat toch alles mogelijk is. Dus ook het uiteenvallen van de EU als Italië en Spanje gekke bokkensprongen gaan maken. Griekenland is in 150 jr 5x failliet verklaard, (maar de rotsen liggen er nog steeds).
pi_174237345
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:37 schreef Drugshond het volgende:
Spanje gekke bokkensprongen gaan maken
Spanje is al in de maak of niet?
pi_174238496
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 16:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat is ook het verneukeratieve van de EU, Bij een ITexit of SPexit is gewoon over en sluiten voor de EU als geheel. Griekenland hadden we er nog wel uit kunnen schoppen dat verlies is nog wel te overzien. Maar men durfde het toen niet omdat je hiermee een negatief signaal afgeeft. Maar dankzij de BRexit zien we opeens dat toch alles mogelijk is. Dus ook het uiteenvallen van de EU als Italië en Spanje gekke bokkensprongen gaan maken. Griekenland is in 150 jr 5x failliet verklaard, (maar de rotsen liggen er nog steeds).
Een tikkende tijdbom. Dat is het. Dat heb je indertijd goed gezien. Je ziet dus nu dat het in plaats van een "vereffeningssysteem" (wat het is en was, zoals bij beurzen gebruikelijk) misbruikt wordt als geheime kredietlijn. Buiten alle politieke controle om. De belastingbetaler en oprechte kiezer heeft dus niets in te brengen wat betreft dat geheime extra krediet. Het is daar en het wordt alleen maar meer. De wetenschap dat het alleen maar zal oplopen is frustrerend. Wij financieren onze export gewoon zelf en zien dat geld nooit meer terug. Zoveel is zeker. Economisch gezien gaat het daarom "goed" wegens die export. Alleen de rekening voor al die geëxporteerde goederen gaat nooit betaald worden. Die laffe niet begrijpende attitude der politiek (door de misleidende informatie van DNB en andere banken) is zeer ergelijk en schadelijk.

Het is wegens bovenstaande m.i. zeker dat er sprake is van een "geheime agenda". Het lukt me alleen niet om de machinaties en de reikwijdte te doorgronden. Maar dat dit ding ons heel hard in de kont gaat bijten is zeker. Dat wordt niet plessant.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bart2002 op 06-10-2017 18:06:24 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174238677
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 11:34 schreef Braindead2000 het volgende:
Dus als Nederland geven we via de EU-contributie geld aan andere EU-landen zodat ze onze goederen kunnen kopen. De rekening hoeven ze pas ver in de toekomst te betalen, dat zelfs niet gaat lukken. We creëren euro's voor die half-failliete landen zodat we iig de schijn op kunnen houden dat ze in de toekomst gaan betalen voor onze goederen. We maken de rente zo laag mogelijk zodat we met die gift en het gecreëerde geld de illusie kunnen blijven hebben dat ver in de toekomst die andere EU-landen de rekening voor onze goederen zullen betalen. |:(

Als ik dit in een bedrijfsplan zou zetten zou ik meteen in het gesticht op worden genomen. 8)7
Ik weet niet of je hier al reacties op gehad hebt... Maar dit klopt inderdaad. Het is zoals het momenteel werkt volgens "state of the art" inzichten. Zover zijn we dus gezonken. Kansloos. Hopeloos.

En: dat is het leuke: ze hoeven het niet "ergens in de toekomst" te betalen. Ze hoeven het nooit te betalen. Wegens geen afspraken. Wat bijzonder is. We weten dus zeker dat we de vooruitbetaling voor hun aankopen nooit meer terug gaan zien. Want er is geen enkele druk. Het mag dus ook pas over 100 jaar of 1.000 jaar. Het is absurd. Maar zo werkt het dus.

Het is een logisch gevolg van dat je een systeem wat ergens anders voor bedoeld is gaat misbruiken voor iets anders wat er ook mee kan. Wie dit bedacht heeft moet hangen aan de hoogste boom.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart2002 op 06-10-2017 18:01:44 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_174238965
Alle Brexit-bangmakerij ten spijt: die Itexit gaat er nog wel komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')