abonnement Unibet Coolblue
pi_169136702
Beste wetenschappers,

Alweer een tijdje geleden heb ik mijn doctorsbul gehaald aan de UvA (medische biochemie).
Een flinke lap papier met een dikke rode grootzegel van de universiteit. Ik las dat er veel Fok!kers zijn met een PhD en ik vraag me af wat die met hun bul gedaan hebben. Is het niet heel erg raar om dat ding in je woonkamer te hangen? Maar wat dan? Opgevouwen op zolder?
Wel wil ik hem binnenkort inlijsten voordat de grootzegel opdroogt en verbrokkeld (dat schijnen UvA grootzegels na een tijdje te doen), maar hoe lijst je een stuk papier met een dikke blob kaarsvet erop in, en waar?
Maar vooral ben ik benieuwd wat jullie nou met zo'n gigantisch ding gedaan hebben.
  zondag 26 februari 2017 @ 07:45:24 #2
66825 Reya
Fier Wallon
pi_169148704
Is de doctorsbul bij de UvA zo groot van formaat? Mijn bul is niet groter dan een A4, en ligt in plastieken bescherming in een la op mijn kantoor.
pi_169155612
Ik wil er nog eens een bootje van vouwen en daarmee een reis rond de wereld maken.
pi_169156094
Ga eens naar een lijstenmaker en vraag het hem/haar, die weten er vast wel raad mee
pi_169162328
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2017 07:45 schreef Reya het volgende:
Is de doctorsbul bij de UvA zo groot van formaat? Mijn bul is niet groter dan een A4, en ligt in plastieken bescherming in een la op mijn kantoor.
Ja, een maatje vergelijkbaar met iets tussen A2 en A1 in. Helemaal in het Latijns en precies wat je verwacht van een middeleeuws officieel document, erg mooi ding. Daarnaast ook een normaal A4tje in NL en EN voor praktische zaken, maar begrijp ik hieruit dat de UvA hierin uniek is? Ik hoopte dat ik niet opnieuw het wiel uit hoefde te vinden, maar dan ga ik wel even advies inwinnen bij een fotowinkel.
pi_169171810
Nee hoor, Leiden heeft ook zo'n grote. Reya zal wel aan een TU gepromoveerd zijn.
pi_169171813
Ik heb hem gewoon nog in z'n rode koker zitten ergens op zolder. Ik heb er eerlijk gezegd niet meer naar gekeken nadat ik hem gekregen heb.
pi_169178184
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 06:49 schreef dodoria het volgende:
Ik heb hem gewoon nog in z'n rode koker zitten ergens op zolder. Ik heb er eerlijk gezegd niet meer naar gekeken nadat ik hem gekregen heb.
Dat was ook mijn plan, totdat ik hoorde dat de grootzegel dan opdroogt en verbrokkelt. Dat vind ik dan wel weer zonde.
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 13:45:12 #9
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169198216
Hij ligt ergens in de kast... (geloof ik) In een rode koker.

In utrecht is hij wel groot en in het latijn maar geen echt zegel meer, wel een watermerk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169199786
De laatste keer dat ik 'm zag, zat ie in een blauwe koker. Maar waar die koker nu ligt?? Nu maar hopen dat toekomstige werkgevers niet vragen naar een officiële kopie...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')