abonnement Unibet Coolblue
pi_169133911
Eind maart zijn we van plan om op wintersport te gaan met 7 of 8 personen, dus het leek ons handig om een 9 persoons busje te huren. Waarschijnlijk een stuk gunstiger en gezelliger dan met 3 normale auto's gaan. Alleen heb geen ervaring met het huren ervan.

Iemand die eventueel een geschikte verhuurlocatie weet? Midden Nederland zou het handigste zijn, maar iets verder weg maakt ook niet uut. Andere belangrijke zaken om rekening mee te houden?

Wat denk ik handig is om rekening mee te houden:
- diesel
- winterbanden
- eventueel sneeuwkettingen inbegrepen
- extra bestuurder mogelijk
- eventueel eigen risico kunnen verlagen als dit best wel hoog ligt.
- totaal 9 of 10 dagen, afhankelijk van mogelijke tijdstippen voor ophalen en inleveren.

Als ik een beetje zoek op internet kom je zeer veel mogelijkheden tegen, maar ik heb geen idee wat wel en niet goed is vanwege gebrek aan ervaring.

Als iemand goede ervaringen heeft, ik hoor ze graag!
pi_169134280
Let ook op de km's die je erbij krijgt. Diesel zijn ze meestal. Koop een vignet als dat nodig is (eerst checken of er niet al 1 op zit). Verder of 'ie aan je eisen voldoet.
pi_169134752
Goede! Liefst km vrij inderdaad.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 14:04:04 #4
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_169134820
Was er geen speciaal rijbewijs nodig vanaf een bepaald aantal personen mee te nemen in een voertuig? Misschien iets rekening mee te houden.
pi_169134882
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:00 schreef Hugo__Boss het volgende:
Goede! Liefst km vrij inderdaad.
Of juist niet. Als jij precies weet waar je heen gaat en de hele week niet rijdt. Iets ruimte nemen uiteraard.

En met rijbewijs B mag je volgens mij met 7 passagiers (dus totaal 8 personen incl. bestuurder) rijden.
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 14:09:03 #6
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_169134911
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:04 schreef Shittieboy het volgende:
Was er geen speciaal rijbewijs nodig vanaf een bepaald aantal personen mee te nemen in een voertuig? Misschien iets rekening mee te houden.
Tot 9 man mag je met een rijbewijs B rijden, dat is inclusief bestuurder.

Wel moet TS er rekening mee houden dan veel verhuurbedrijven een leeftijdsgrens hanteren en dat de bestuurder een minimum aantal jaren in het bezit moet zijn van het rijbewijs wat verplicht is voor de categorie wat hij wil huren.
pi_169135425
Ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets nou kan kosten.

En of er ruimte voor ski's is op het dak
pi_169135745
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat zoiets nou kan kosten.

En of er ruimte voor ski's is op het dak
Gewoon even bij een bekende autoverhuurder invoeren, zie je het zo. Ski's op het dak betekent vaak dakdragers en een bak/skidragers erbij huren. Tenzij je genoeg ruimte overhoudt, dan kunnen ze er gewoon in.
pi_169136163
Ski's hoeven niet mee in dit geval.

Beetje rondzoeken geeft vanaf een euro of 700 tot 1200.

Leeftijdsgrens geen issue, daar voldoen we allemaal aan.
pi_169137675
http://www.vandusschoten.(...)ersonenbus-huren/m-l

Is een goedkope verhuurder. Reken trouwens op een fors verbruik bij 140 op de autobaan.
.
pi_169138878
Ja die bussen zullen rond de 1 op 10 doen met wat doorrijden. Maar goed, als je het met z'n 8en deelt.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 februari 2017 @ 18:51:41 #12
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169139514
1:10 met een dieselbus of 1:15 met een benzineauto waar je er 2 of of 3 van nodig hebt... Lekker boeiend.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 25 februari 2017 @ 20:05:10 #13
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169141017
Een bus met 9 personen en voor anderhalve week bagage gaat sowieso zuipen op de snelweg; klap in je handjes met 1 op 8, en als je 140 gaat rijden met 9 man in een maximaal beladen auto ben je het waard om ergens in je blote hol aan de vangrail geknoopt achtergelaten te worden onderweg.
Vergeet niet dat je als bestuurder dan de verantwoording. hebt over 9 mensenlevens.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169143283
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 20:05 schreef Sounddragon het volgende:
Een bus met 9 personen en voor anderhalve week bagage gaat sowieso zuipen op de snelweg; klap in je handjes met 1 op 8, en als je 140 gaat rijden met 9 man in een maximaal beladen auto ben je het waard om ergens in je blote hol aan de vangrail geknoopt achtergelaten te worden onderweg.
Vergeet niet dat je als bestuurder dan de verantwoording. hebt over 9 mensenlevens.
Moah, bussen van tegenwoordig liggen goed hoor. 9 personen met bagage maakt nog geen eens 3,5t. Vandaag half Duitsland met 160-180 waarvan zeker 100km een Vito ongeveer hetzelfde tempo deed zonder veel moeite.

Ook Crafters gezien met 150+ freude am fahren.

Leon deed 1:16 ipv 1:22 normaal.
.
pi_169146674
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 20:05 schreef Sounddragon het volgende:
Een bus met 9 personen en voor anderhalve week bagage gaat sowieso zuipen op de snelweg; klap in je handjes met 1 op 8, en als je 140 gaat rijden met 9 man in een maximaal beladen auto ben je het waard om ergens in je blote hol aan de vangrail geknoopt achtergelaten te worden onderweg.
Vergeet niet dat je als bestuurder dan de verantwoording. hebt over 9 mensenlevens.
1 op 8 is wel veel, dat rijdt mijn max. verlengde Sprinter V6 ook (1 op 7,5/8) met meestal rond de 130km/h op de snelweg en lading. Ding weegt leeg al 2950kg (zit er wel iets van 240 liter diesel in).

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 21:46 schreef Fer het volgende:

[..]

Moah, bussen van tegenwoordig liggen goed hoor. 9 personen met bagage maakt nog geen eens 3,5t. Vandaag half Duitsland met 160-180 waarvan zeker 100km een Vito ongeveer hetzelfde tempo deed zonder veel moeite.

Ook Crafters gezien met 150+ freude am fahren.

Leon deed 1:16 ipv 1:22 normaal.
Mee eens. Ik zou niet naar de snelheid kijken, maar naar de chauffeur. 100km/h kan bij een slechte chauffeur al eng zijn. Als je een goed anticiperende chauffeur hebt is 140km/h prima te doen. Opletten moet je altijd, ook als je alleen rijdt. Zeker, met meer mensen heb je meer verantwoordelijkheid, maar je hebt sowieso niet alles in de hand. Met 140 of met 100 tegen een boom is sowieso niet goed natuurlijk. In sommige landen is het ook wat fijner om wat sneller te rijden zodat je meerijdt met de meute.
De grote bussen zijn meestal fabrieksaf begrensd rond de 165km/h. Mijn Sprinter haalt dat ook en blijft lekker stabiel (die is 7,4 meter lang), ook met lading. Zelf rijd ik meestal rond de 130km/h, heerlijke snelheid met die bus. Dit is natuurlijk door de fabrikant ook al getest. Veiligheid hangt dan vooral af van de chauffeur en het anticiperend vermogen (Sprintertje staat wat trager stil dan een Aygo en reageert ook wel anders met een noodstop). Maar met m'n bus rijd ik gewoon mee met de personenwagens en al 11 jaar en 100k/150k km per jaar gaat dat al prima (ik houd wel ruim afstand). Zelfs de oudere LT's/Sprinters reden prima 165km/h. Met een Vito/Transporter etc. zie ik daar echt geen probleem mee. Of je het wilt is een tweede natuurlijk.
pi_169148861
İk had eens van Diks Amsterdam een Mercedes Vito 113cdi gehuurd voor naar Belgie was een prima kar 9 persoons en reed 170 kmu op een rechte stuk.

Als je echt een ruime auto wilt ga voor een Ford Transit die zijn breed en dan heb je meer ruimte voor de passagiers. Bagage was ook kollosaal (had ik ook gehuurd voor een ritje naar Frankrijk). Ook een keer een Renault bus met 90 pk die ging niet eens 90 een helling op de snelweg lol.

İk zou dus zeker naar de motorisering kijken de Transit was 110 pk ofzo en die reed echt prima. De Renault was echt een ramp en was zelfs gevaarlijk soms vrachtwagens die je opdrukken enzo.

[ Bericht 18% gewijzigd door yup op 26-02-2017 08:49:41 ]
pi_169149735
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 08:44 schreef yup het volgende:
İk had eens van Diks Amsterdam een Mercedes Vito 113cdi gehuurd voor naar Belgie was een prima kar 9 persoons en reed 170 kmu op een rechte stuk.

Als je echt een ruime auto wilt ga voor een Ford Transit die zijn breed en dan heb je meer ruimte voor de passagiers. Bagage was ook kollosaal (had ik ook gehuurd voor een ritje naar Frankrijk). Ook een keer een Renault bus met 90 pk die ging niet eens 90 een helling op de snelweg lol.

İk zou dus zeker naar de motorisering kijken de Transit was 110 pk ofzo en die reed echt prima. De Renault was echt een ramp en was zelfs gevaarlijk soms vrachtwagens die je opdrukken enzo.
90pk op 2000 kg kan niet sneller de berg op dan 300pk op 20 ton?
Degene die achter het stuur zat is dan totaal ongeschikt om in de bergen te rijden. Echt een levensgevaarlijke bestuurder.

Elke personenauto of busje kun je in de 3e versnelling met 80-90 km/u een berg op jagen.
Of wisten jullie niet waarvoor dat pookje is?
pi_169149809
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 10:28 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

90pk op 2000 kg kan niet sneller de berg op dan 300pk op 20 ton?
Degene die achter het stuur zat is dan totaal ongeschikt om in de bergen te rijden. Echt een levensgevaarlijke bestuurder.

Elke personenauto of busje kun je in de 3e versnelling met 80-90 km/u een berg op jagen.
Of wisten jullie niet waarvoor dat pookje is?
Ooit een keer op vakantie gegaan met wat oudere 3 cilinder auto's? Die halen dat echt niet. En zo levensgevaarlijk is dat niet als je dan gewoon berg op tussen de vrachtwagens blijft hangen.
pi_169149891
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 10:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ooit een keer op vakantie gegaan met wat oudere 3 cilinder auto's? Die halen dat echt niet. En zo levensgevaarlijk is dat niet als je dan gewoon berg op tussen de vrachtwagens blijft hangen.
Ik rij een oude Mini (op vakantie met Caravan).

En in Australië reed ik een Charade 1.0 uit 1991. Geen enkel probleem om vrachtverkeer voor te blijven.

Als het zo steil gaat dat je daarmee de 80-90 km/u niet meer kan vasthouden, dan kan zelfs een lege vrachtwagen die snelheid ook niet vasthouden. En dan heb je dus ook geen last van vrachtwagens die je 'opdrukken'.
  zondag 26 februari 2017 @ 11:25:00 #20
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169150274
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 00:31 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

1 op 8 is wel veel, dat rijdt mijn max. verlengde Sprinter V6 ook (1 op 7,5/8) met meestal rond de 130km/h op de snelweg en lading. Ding weegt leeg al 2950kg (zit er wel iets van 240 liter diesel in).

[..]

Mee eens. Ik zou niet naar de snelheid kijken, maar naar de chauffeur. 100km/h kan bij een slechte chauffeur al eng zijn. Als je een goed anticiperende chauffeur hebt is 140km/h prima te doen. Opletten moet je altijd, ook als je alleen rijdt. Zeker, met meer mensen heb je meer verantwoordelijkheid, maar je hebt sowieso niet alles in de hand. Met 140 of met 100 tegen een boom is sowieso niet goed natuurlijk. In sommige landen is het ook wat fijner om wat sneller te rijden zodat je meerijdt met de meute.
De grote bussen zijn meestal fabrieksaf begrensd rond de 165km/h. Mijn Sprinter haalt dat ook en blijft lekker stabiel (die is 7,4 meter lang), ook met lading. Zelf rijd ik meestal rond de 130km/h, heerlijke snelheid met die bus. Dit is natuurlijk door de fabrikant ook al getest. Veiligheid hangt dan vooral af van de chauffeur en het anticiperend vermogen (Sprintertje staat wat trager stil dan een Aygo en reageert ook wel anders met een noodstop). Maar met m'n bus rijd ik gewoon mee met de personenwagens en al 11 jaar en 100k/150k km per jaar gaat dat al prima (ik houd wel ruim afstand). Zelfs de oudere LT's/Sprinters reden prima 165km/h. Met een Vito/Transporter etc. zie ik daar echt geen probleem mee. Of je het wilt is een tweede natuurlijk.
Een huurbussie is wel wat anders als een werkbus die samengesteld is om kris kras door europa te vliegen he ;)
Meestal krijg je een lichtere uitvoering in 9 persoons, en als je die afstampt met mensen en goederen en je gaat een beetje doorjagen gaat 'ie echt gewoon zuipen hoor. Als ik me niet vergis ben jij ook nooit echt zwaar toch? 9 man plus bagage is al rap anderhalve ton extra.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169150462
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 10:28 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

90pk op 2000 kg kan niet sneller de berg op dan 300pk op 20 ton?
Degene die achter het stuur zat is dan totaal ongeschikt om in de bergen te rijden. Echt een levensgevaarlijke bestuurder.

Elke personenauto of busje kun je in de 3e versnelling met 80-90 km/u een berg op jagen.
Of wisten jullie niet waarvoor dat pookje is?
Dude ding haalde soms echt net geen 90 ik heb nergens gezegd dat ie geen 80 haalde. En terugschakelen hielp geen fuck ding begon alleen maar meer te schreeuwen. Vergeet niet met 9 passagiers en een beetje bagage ga je zo richting de 3000 plus kg. Dat is heel wat andere koek dan 2000 kg.

Het was overigens op de A16 richting Parijs. En daar heb je flinke heuvels. Ben daar meerdere keren geweest overigens.
pi_169150863
Hard rijden of wat dan ook is niet van toepassing, gaan door Belgie, Luxemburg en Frankrijk gewoon op het gemakje. Inderdaad, met 8 mensen aan boord is er totaal geen noodzaak om harder dan 120 a 130 te gaan. Rijdt een stuk relaxter toch.
pi_169152731
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 10:28 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

90pk op 2000 kg kan niet sneller de berg op dan 300pk op 20 ton?
Degene die achter het stuur zat is dan totaal ongeschikt om in de bergen te rijden. Echt een levensgevaarlijke bestuurder.

Elke personenauto of busje kun je in de 3e versnelling met 80-90 km/u een berg op jagen.
Of wisten jullie niet waarvoor dat pookje is?
Er zit wel een verschil in een bestelbus of een vrachtwagen. Vrachtwagens hebben wel heel veel koppel natuurlijk (bovendien zitten ze vaker boven de 400pk dan er onder en dan met +2000Nm). Ik moest van de week met een Sprinter 316CDI (4-cilinder 163pk) omdat mijne bij de garage stond. En de heuvel na Luik richting Luxemburg ging niet van harte. En terugschakelen had ook geen nut want dan zit je niet meer in het goede toerental en heb je juist minder koppel. Ik had 'm in z'n 4 en reed 2500tpm en kwam niet boven de 92km/h uit. Dat je opgejaagd wordt door een vrachtwagen heuvelop zal inderdaad niet heel vaak voorkomen, maar kan me wel voorstellen dat je met een Traffic met 90pk en volle belading echt niet vlot gaat. Deze Sprinter is op een na de snelste diesel die ze hebben.. Was wel flink beladen overigens.

quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 11:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een huurbussie is wel wat anders als een werkbus die samengesteld is om kris kras door europa te vliegen he ;)
Meestal krijg je een lichtere uitvoering in 9 persoons, en als je die afstampt met mensen en goederen en je gaat een beetje doorjagen gaat 'ie echt gewoon zuipen hoor. Als ik me niet vergis ben jij ook nooit echt zwaar toch? 9 man plus bagage is al rap anderhalve ton extra.
Ik heb weinig ervaring met die busjes moet ik zeggen. Maar ook Vito's etc. hebben gewoon een lange hoogste versnelling denk ik? Ik ken genoeg koeriers die met dat formaat rijden en ook alleen lange afstanden doen. 1 op 8 zou dan echt niet rendabel zijn, want dan kun je dus net zo goed een Sprinter rijden met veel meer ruimte. Maar ik snap wel dat een 109CDI flink moet blazen om 130km/h te kunnen rijden ja ;) Maar 1 op 8 zou dan wel echt balen zijn. Mijn bus is nooit heel zwaar beladen omdat er geen gewicht overblijft :P Leeg loopt hij al tegen de 3000kg aan, dus houd maar 500kg over. Meestal rijd ik wel met totaal 3500kg en dan terug leeg. Meestal haal ik rond de 1 op 7,5/8, maar zodra er veel tegenwind is en veel heuvels gaat het wel wat achteruit. Met de 316CDI zat ik van de week ook op de 1 op 8 trouwens, maar die was wel echt zwaar beladen en had natuurlijk met de storm te maken.
Naja, gelukkig heb ik een tankpas van de baas ;)
pi_169351910
Hey!

check www.ffbusjehuren.nl even,
zelf een vito meegekregen naar tsjechie, bak ruimte en prima rijden zon bus.

tevens zuinig en km en voordelig!
  FOK!fotograaf dinsdag 7 maart 2017 @ 15:38:26 #25
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_169352836
www.ffbusjehuren.nl

hebben wij ook gehad voor een trip naar berlijn

hebben nu een wintersport aanbieding: https://ffbusjehuren.nl/p(...)rsport-aanbieding-58

[ Bericht 37% gewijzigd door fraubitch op 07-03-2017 15:53:19 ]
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_169602487
Het gaat ffbusjehuren.nl uiteindelijk worden. Ziet er inderdaad goed uit, ben benieuwd. Inderdaad de wintersport aanbieding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')