abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 februari 2017 @ 18:12:04 #26
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169138816
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:24 schreef hottentot het volgende:
Je laat een taxatie uitvoeren voor je bouwdepot die rekening houd met de waarde na verbouwing, als dit 133K is, en je besluit om dan de dakkapel te laten vervallen, dan klopt die 133K ook niet meer.
Dit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169149338
De bank gaat ervan uit dat de kosten die je maakt met verbouwen niet hetzelfde zijn als de waardestijging van de je huis. (dan zal ook uit de taxatie komen) Je zult dus reeds overwaarde of eigen inleg moeten hebben voor de bouwdepot. Aangeven dat je zelf nog wat klust kan ook meewerken om de meerwaarde t.ov. het gevraagde bouwdepot te vegroten, al is dit vrij beperkt. Lang verhaal kort, de bank wil dat niet meer dan de waarde van je huis beleend. Liever nog <90%, dat levent zelfs rentekorting op.

Anders zal de bank geen bouwdepot verstrekken. Denk je ook aan eventuele notariskosten bij het afsluiten van een bouwdepot? Mits je niet alvast hoger ingeschreven staat.
pi_169149376
Zo'n dakkappel zit er in een dag in als het later alsnog moet.

Doe nu wat belangrijk is en in binnen budget (bouwdepot) past.

Spaar ervoor en laat het dan plaatsen.

Zo hou je ook nog wat leuke dingen om naar uit te kijken.
pi_169174811
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:13 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat ik in die 14000 euro een dakkapel heb meebegroot.
De taxatie van de woning moet minimaal 137000 zijn om een bouwdepot te krijgen van 14000 euro.
Mocht de taxatie bijvoorbeeld op 133000 uitkomt, kom ik dus 4000 euro te kort.
Als ik dan de dakkapel laat vervallen, past de hele verbouwing wel binnen dat budget.
Nu is dus de vraag of dus is toegestaan om dan te verbouwen of dat ik een nieuwe specificatie moet maken.
met het vervallen van de dakkapel lijkt mij de waarde na verbouwing ook lager uit te vallen, waardoor ook die 10K niet meer mogelijk is.
pi_169202917
Alle drukte om niks.
De waarde van de woning blijkt ruim boven de 137k uit te komen.

Topic kan gesloten worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')