abonnement Unibet Coolblue
pi_169130820
Ik heb een '50 appartement in centrum Rotterdam met houten balken en vloerplanken. Het geheel is over het algemeen redelijk stijf, maar met meer mensen en/of wasmachine aan merk je toch dat er wel wat flex in de vloer zit. Nu is het plan de badkamer te verplaatsen en worden Lewisplaten gebruikt om een dunne betonvloer te storten. Toen dacht ik: kan dat niet in heel het appartement? (Even los van de kosten).

H.o.h afstand is 60cm en overspanning is maximaal 350cm. Is dit iets wat meer mensen hebben gedaan of wordt dit wel eens gedaan? Het lijkt me een mooie oplossing voor het maken van een stijve vloer in heel je appartement, maar het spul weegt wel aardig wat natuurlijk.
pi_169131101
Beton weegt aardig wat en daarom zou ik het niet doen.
Ik heb ook geen beton in mijn badkamer gestort, vanwege het gewicht en het opstapje wat je dan krijgt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 10:13:01 #3
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169131505
Als het qua gewicht en budget kan, krijg je er zeker meer comfort voor terug ^O^
pi_169135002
Moeilijk te zeggen. Lewis met beton is juist gewichtsbesparend. Dat is het hele doel van dat systeem.

Kan vast maar op dit forum kan niemand je uitsluitsel geven.
Laat die handjes wapperen!
pi_169135194
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 09:05 schreef Deadwinter het volgende:
H.o.h afstand is 60cm en overspanning is maximaal 350cm. Is dit iets wat meer mensen hebben gedaan of wordt dit wel eens gedaan? Het lijkt me een mooie oplossing voor het maken van een stijve vloer in heel je appartement, maar het spul weegt wel aardig wat natuurlijk.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:14 schreef Gieliovd het volgende:
Moeilijk te zeggen. Lewis met beton is juist gewichtsbesparend. Dat is het hele doel van dat systeem.

Kan vast maar op dit forum kan niemand je uitsluitsel geven.
Punt is, dat Lewis juist voor wat kleinere ruimte is ontwikkeld, zoals badkamers. Ga je naar complete woonkamers, dan neemt de minimale dikte toe, naarmate het totale vloeroppervlak groter wordt. Ik dacht dat op de site van Lewis (of een andere productnaam), wel staat aangegeven hoe de vereiste dikte beton, toeneemt met het totale vloeroppervlak.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 15:51:43 #6
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_169136640
In een flat mag je denk ik niet zomaar iets constructief veranderen en het extra belasten van een constructie komt op hetzelfde neer. Je dient dit plan daarom denk ik eerst door de VVE te loodsen middels waarschijnlijk een constructieve berekening + een toets op andere triviale zaken zoals geluid- en warmte-isolatie dat alles goed gaat komen. Ik denk zelfs dat je er slim aan doet, dit te doen voor iedere bouwkundige aanpassing aan de bouwkundige constructies van een VVE-complex.
Hiernaast is het voordeel ook dat je zo jezelf verzekeringstechnisch direct hebt ingedekt. Al met al zou ik het niet zomaar doen, in VVE's krijg je altijd gezeik over dit soort dingen welke gemeenschappelijke constructies aangaat. Als je een tweelaags appartement hebt, dan is het afhankelijk van de uitvoering, niet nodig om aan de VVE goedkeuring te vragen. Maar bij een hele verdieping uitvoeren in Lewisplaten+beton, lijkt me dat van wel. Dat is toch wel een flinka aanpassing op een bestaande situatie.
Lewisvloeren zelf hebben geen moeilijkheden met grotere oppervlakken wel met grotere h.o.h. afstanden volgens deze link, zolang je maar de aanwijzingen van de fabrikant aanhoudt. Houdt er wel rekening mee dat een lewisvloer niet zomaar gelijkwaardig hoeft te zijn aan de oude vloer m.b.t. geluid, isolatie, contactgeluid, ruimte bieden voor installatechnische voorzieningen en andere zaken die van toepassing zijn voor jouw, maar ook voor de onder- en nevenbewoners.

Samenvattend:
1. Eerst VVE vragen wat wel en niet mag, misschien zijn er andere medebewoners die dezelfde lewisplaten-oplossing hebben toegepast;
2. Dan pas verder kijken, dat zou ik doen.

[ Bericht 27% gewijzigd door govie op 25-02-2017 16:01:28 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_169138160
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 09:36 schreef sjorsie1982 het volgende:
Beton weegt aardig wat en daarom zou ik het niet doen.
Ik heb ook geen beton in mijn badkamer gestort, vanwege het gewicht en het opstapje wat je dan krijgt.
Ik ben benieuwd wat je alternatief is in de badkamer.
pi_169138497
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:36 schreef Knuppel1983 het volgende:
Ik ben benieuwd wat je alternatief is in de badkamer.
Genoeg alternatieven.

Ik heb meegeholpen met een badkamer waar de vloer uit twee lagen watervast verlijmd multiplex bestaat. Mijn eigen badkamer heb ik voorzien van laminaat. Nou heb ik een douchebak met cabine erop (dat hele inloopdouche gebeuren is i.m.o. een hype die geen voordelen biedt, alleen wateroverlast en koude lucht geeft), dus veel water komt er niet vrij. Etterbakjes (ook wel kinderen genaamd) die in bad spetteren heb ik ook niet gefokt, en het bad wordt 1 a 2x /jaar gebruikt.

Recent heb ik ons toilet "gerenoveerd" en op de vloer betonplex gelegd en daarop getegeld.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169140788
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:36 schreef Knuppel1983 het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat je alternatief is in de badkamer.
een gietvloer van polyester.
Dit is waterdicht, maar 1-2mm dik en goedkoper. Dus geen opstapje meer en nog waterdicht ook, wat beton niet is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 20:24:02 #10
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_169141403
Laminaat in de badkamer en kinderen etterbakjes noemen. Dat kan alleen maar blomke zijn :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')