abonnement Unibet Coolblue
pi_169128100
Hallo allemaal,

Op dit moment doe ik een eerstejaars studie aan de hogeschool en wil volgend jaar graag aan de universiteit studeren. Tot nu toe heb ik alle vakken gehaald, maar er is één vak waarvan ik de uitslag nog moeten krijgen en waarover ik een heel slecht gevoel heb. Dit betekent dat als ik een onvoldoende heb, al het harde werk (ook een 7,5 gemiddeld voor je propedeuse) van de voorgaande periodes dus voor niets is geweest. 58 studiepunten zullen immers geen toegang tot de uni verdienen. Ik moet nog ongeveer 3 weken wachten op de uitslag en in die tussentijd moet ik dus ook nog leren voor andere vakken, wetende dat er een mogelijkheid bestaat dat ik niet naar de uni kan gaan. Tijdens het leren kan ik me dus ook moeilijk concentreren, omdat ik er heel de tijd aan moet denken. Ik zou graag jullie meningen, perspectieven en misschien wel tips op mijn situatie willen lezen!

Groet.
pi_169128414
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:48 schreef Fransevogel het volgende:
Hallo allemaal,

Op dit moment doe ik een eerstejaars studie aan de hogeschool en wil volgend jaar graag aan de universiteit studeren. Tot nu toe heb ik alle vakken gehaald, maar er is één vak waarvan ik de uitslag nog moeten krijgen en waarover ik een heel slecht gevoel heb. Dit betekent dat als ik een onvoldoende heb, al het harde werk (ook een 7,5 gemiddeld voor je propedeuse) van de voorgaande periodes dus voor niets is geweest. 58 studiepunten zullen immers geen toegang tot de uni verdienen. Ik moet nog ongeveer 3 weken wachten op de uitslag en in die tussentijd moet ik dus ook nog leren voor andere vakken, wetende dat er een mogelijkheid bestaat dat ik niet naar de uni kan gaan. Tijdens het leren kan ik me dus ook moeilijk concentreren, omdat ik er heel de tijd aan moet denken. Ik zou graag jullie meningen, perspectieven en misschien wel tips op mijn situatie willen lezen!

Groet.
Afhankelijk van HBO instellingen, kan je de derde kans aanvragen via examen commissie kijk in jouw studiegids van jouw opleiding.
Over algemeen heb je 2 jaar tijd om P zien halen bij HBO opleidingen. Bovendien geldt Propedeuse levenslang.
Ik zou gewoon even door leren, en P zien halen. Mocht je intussen niets te doen heeft, kan je gaan werken voor sparen. Ofzo..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_169128452
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 00:01 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Afhankelijk van HBO instellingen, kan je de derde kans aanvragen via examen commissie kijk in jouw studiegids van jouw opleiding.
Over algemeen heb je 2 jaar tijd om P zien halen bij HBO opleidingen. Bovendien geldt Propedeuse levenslang.
Ik zou gewoon even door leren, en P zien halen. Mocht je intussen niets te doen heeft, kan je gaan werken voor sparen. Ofzo..
Klopt, maar dan zou ik een heel jaar moeten niksen voor 1 vak.
pi_169128548
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 00:02 schreef Fransevogel het volgende:

[..]

Klopt, maar dan zou ik een heel jaar moeten niksen voor 1 vak.
- Je kan gaan werken en elke cent sparen voor later.
- tussendoor andere landen reizen (vakantie).
- overige lessen volgen of cursus die je cerfitaat kan krijgen.

In iedere geval zou ik ook even met jouw SLB bespreken en kijken voor jouw oplossing.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_169129050
Misschien moet je eerst even afwachten op het cijfer. En als het dan een onvoldoende blijkt, overleggen hoe je het alsnog kunt halen voor eind augustus.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 2 maart 2017 @ 14:16:55 #6
414785 sirdanilot
pi_169241482
Is dit je herkansing al?

Zo nee, gewoon her doen.

Zo ja, zoals anderen zeiden inderdaad een tweede herkansing aanvragen bij examencommissie.

Indien niet toegestaan, inderdaad iets anders gaan doen en dan volgend jaar het vak halen. Het iets anders doen kun je op allerlei manieren invullen:

- flink werken zodat je veel geld spaart
- vakken volgen van een andere, gerelateerde HBO studie, ter vebreding en verrijking van je kennis (uni mag namelijk nog niet dan en 2e jaar van je opleiding ook soms niet, maar dat kan je in ieder geval navragen. op WO mag je wel al starten met tweedejaarsvakken als je nog een P vak moet !)
- overige cursussen doen, denk aan iets in de IT, of het leren van een nieuwe taal

Bedenk dat je voor jezelf studeert, niet voor je studiepunten. Ook al wilde je eigenlijk in je 2e jaar naar het WO, als je in plaats daarvan tweedejaarsvakken van je HBO opleiding doet is dat een extra verrijking voor jou. Ook al is het niet 'nodig'.

En maak je vooral geen zorgen over zaken waar je geen invloed op hebt. Daar wordt niemand beter van. Gewoon blijven leren voor je vakken dus.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 3 maart 2017 @ 19:14:32 #7
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_169268709
Als het goed is kan je een herkansing doen.

Tenzij dit al je herkansing was. Dan kan je nog naar de examencommissie met een verdomd goede reden.

Of het wordt inderdaad een half jaar óf een jaar wachten, afhankelijk van je opleiding(sinstelling)
pi_169315457
Probeer ook eens contact op te nemen met de universiteit waar je heen zou willen. Ik denk dat als je aankomt met een 7,5 gemiddeld over 58 EC, er best wat te regelen valt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')