abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169540000
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 13:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ah, duidelijk, bedankt voor de uitleg ^O^
Graag gedaan.

quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 16:02 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Het staat idd onder het kopje Kabbala volgens mij. Dus meer een Joodse opvatting?
Heb nu geen tijd om het te quoten, anders vanavond. Daar staat 6 voor perfectie. Omdat in 6 dagen alles perfect was of zoiets en de 7e dag alleen rustdag. Maar weet hier niet zoveel van.
Ik denk dat in het Jodendom/kabbala 7 ook staat voor perfectie, aangezien het ook veel voorkomt in de Torah (in bijv. rituelen). In kabbala staat 6 voor het wereldse, omdat de fysieke wereld in 6 dagen geschapen werd, maar het wordt niet gezien als iets negatiefs.
  woensdag 15 maart 2017 @ 19:56:04 #77
454430 SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_169543438
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 17:45 schreef Tevik het volgende:

[..]

Graag gedaan.

[..]

Ik denk dat in het Jodendom/kabbala 7 ook staat voor perfectie, aangezien het ook veel voorkomt in de Torah (in bijv. rituelen). In kabbala staat 6 voor het wereldse, omdat de fysieke wereld in 6 dagen geschapen werd, maar het wordt niet gezien als iets negatiefs.
Hier is het stukje waar ik op doelde:
quote:
Kabbala

In de joodse religie gebruikt men kabbala, een systeem waarbij letters corresponderen met cijfers en andersom. In de kabbala is het getal 6 het getal van perfectie, omdat God de wereld schiep in 6 dagen en omdat er 6 kardinale richtingen zijn.[19] Ook de waw (ו), een van de Hebreeuwse letters uit de naam van God (יהוה), heeft als getalwaarde 6.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Getal_van_het_Beest
Wat jij zegt klopt verder volgens mij wel:
Onder het kopje Bijbel
quote:
Het getal zes is minder dan het getal zeven, het symbool van volmaaktheid vanuit Gods standpunt bezien. Derhalve wordt met een verdrievoudiging van het getal zes op verregaande onvolmaaktheid geduid."[14]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Getal_van_het_Beest
Maar waar valt die interpretatie van kabbala dan onder? Ik dacht het jodendom.
A child is born with no state of mind.
pi_169545554
quote:
14s.gif Op woensdag 15 maart 2017 19:56 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Hier is het stukje waar ik op doelde:

[..]

Wat jij zegt klopt verder volgens mij wel:
Onder het kopje Bijbel

[..]

Maar waar valt die interpretatie van kabbala dan onder? Ik dacht het jodendom.
Kabbalah is een mystieke stroming in het Jodendom.
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:06:46 #79
454430 SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_169546730
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 20:51 schreef Tevik het volgende:

[..]

Kabbalah is een mystieke stroming in het Jodendom.
Ik dacht dat het een soort methode moest voorstellen die dan wel of dan niet geaccepteerd wordt door verschillende joodse stromingen.
Maar een mystiek gebeuren kan je het zeker noemen. :D
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:08:46 #80
454430 SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_169546884
Ik ga hier meer over lezen, ben wel echt benieuwd wat het nu is. :P
pi_169548150
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:08 schreef SuperHartje het volgende:
Ik ga hier meer over lezen, ben wel echt benieuwd wat het nu is. :P
Heb een linkje voor je waar het wel uitgebreid wordt uitgelegd:
http://www.kabbalah.info/nl/wat-is-kabbalah/mythes-over-kabbalah
  woensdag 15 maart 2017 @ 21:29:36 #82
454430 SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_169548496
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 21:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Heb een linkje voor je waar het wel uitgebreid wordt uitgelegd:
http://www.kabbalah.info/nl/wat-is-kabbalah/mythes-over-kabbalah
Dank je! Ik pak de wiki info er ook bij. Samen moet het genoeg zijn om tot een antwoord te komen. ^O^
pi_169551643
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:10 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het gaat over illuminati en jij moet weer dit onderwerp erbij plakken..daar is niks gezonds aan.
Sorry hoor! Iemand had 't ook over kabbalisme.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
  woensdag 15 maart 2017 @ 22:54:18 #84
454430 SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_169553849
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:18 schreef Tingo het volgende:

[..]

Sorry hoor! Iemand had 't ook over kabbalisme.
Ja, gaat vooral over het getal 6 in verband met die 'illuminati' afbeelding.
pi_169554298
quote:
1s.gif Op woensdag 15 maart 2017 22:10 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Het gaat over illuminati en jij moet weer dit onderwerp erbij plakken..daar is niks gezonds aan.
Enlightened ones ?
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
  maandag 20 maart 2017 @ 10:17:25 #87
222024 RaXz
Miasmic Nudnik
pi_169646625
Obnoxious putrid devil
Doom became flesh and made his devastation among us
pi_169665928
Is toch duidelijk wat het voor moet stellen. De duim, wijsvinger en middelvinger maken de 6. Door de ringvinger en pink te spreiden beeld het drie zessen uit. Er door heen kijken moet het alziende oog voorstellen.

Tenminste als je het op de BNW manier bekijkt.

Ik denk dat het voornamelijk een marketing ding is om de indruk te wekken dat ze bij iets speciaals horen.
¿
  dinsdag 21 maart 2017 @ 06:17:31 #89
454430 SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_169670366
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:14 schreef Sjemmert het volgende:
Is toch duidelijk wat het voor moet stellen. De duim, wijsvinger en middelvinger maken de 6. Door de ringvinger en pink te spreiden beeld het drie zessen uit. Er door heen kijken moet het alziende oog voorstellen.

Tenminste als je het op de BNW manier bekijkt.

Ik denk dat het voornamelijk een marketing ding is om de indruk te wekken dat ze bij iets speciaals horen.
Vooral dit:

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 20:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

En het gebaar werkt in ons onderbewuste als iets dat kwaliteit suggereert.
pi_169670421
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 06:17 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Vooral dit:

[..]

Mwah je ziet ook vaak de zogenaamde illuminati symbolen op album covers e.d. staan. Of op flyers/posters van festivals. Ze doen het vooral om interessant te doen volgens mij.
¿
  dinsdag 21 maart 2017 @ 08:59:08 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169671251
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 06:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Mwah je ziet ook vaak de zogenaamde illuminati symbolen op album covers e.d. staan. Of op flyers/posters van festivals. Ze doen het vooral om interessant te doen volgens mij.
Ga naar de new yorker Cool Cat of Primark, je zal je verbazen hoeveel illuminati symbolen je vind op kleding!!
Pope John Paul II shot first!!!
  dinsdag 21 maart 2017 @ 09:11:04 #92
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_169671351
Er is wel een plaatsje vrij aan de driehoekige tafel :o

Meneer (badend in kinderbloed en eter van organen om onsterfelijk te worden) Rockefeller is uiteindelijk toch overleden ;(

De macht van Satan is ook maar beperkt.
Fine, fuck you then!
Getrouwd met een Fok!ster; wie had dat ooit gedacht! :o
Gay! MohMi O+
pi_169673983
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 06:44 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Het zijn geen illuminati symbolen. Het zijn symbolen waarvan mensen ze opeens hebben toegeschreven aan illuminati.
Quod licet Iovi, non licet bovi
pi_169675257
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:59 schreef ems. het volgende:

[..]

Het zijn geen illuminati symbolen. Het zijn symbolen waarvan mensen ze opeens hebben toegeschreven aan illuminati.
Klopt.

En men houdt de oorspronkelijke illuminati altijd in lijn met het kwade terwijl de verlichting in Nederland toch echt het tegenovergestelde was. De meeste clubs waarvan men alleen de symboliek en vermoedelijke rituelen van bespreekt en in een donker hoekje duwt hebben hun hele bestaan gewijd aan het bestrijden van de kerk.

Zo stelden vrijmetselaars hun loges beschikbaar voor slechtbehandelde slaven om deze te voeden en een vluchtplek te geven (konden door een gangenstelsel daar naar binnen komen). En zijn het uiteindelijk ook de vrijmetselaars geweest die de slavernij mede hebben afgeschaft. En dat was een buitenproportioneel grote ingreep, daar het min of meer door de bijbel was verzegelt. Tegenwoordig krijg je er ook nauwelijks enige beweging in nog lopende bijbelvoorschriften die de wet dicteren.

Natuurlijk gooide en gooit de boze christenbende ze in de hoek van het kwaad. De mainstream neemt dat keurig over.

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 21-03-2017 13:30:35 ]
  dinsdag 21 maart 2017 @ 16:49:14 #95
454430 SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_169678886
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klopt.

En men houdt de oorspronkelijke illuminati altijd in lijn met het kwade terwijl de verlichting in Nederland toch echt het tegenovergestelde was. De meeste clubs waarvan men alleen de symboliek en vermoedelijke rituelen van bespreekt en in een donker hoekje duwt hebben hun hele bestaan gewijd aan het bestrijden van de kerk.

Zo stelden vrijmetselaars hun loges beschikbaar voor slechtbehandelde slaven om deze te voeden en een vluchtplek te geven (konden door een gangenstelsel daar naar binnen komen). En zijn het uiteindelijk ook de vrijmetselaars geweest die de slavernij mede hebben afgeschaft. En dat was een buitenproportioneel grote ingreep, daar het min of meer door de bijbel was verzegelt. Tegenwoordig krijg je er ook nauwelijks enige beweging in nog lopende bijbelvoorschriften die de wet dicteren.

Natuurlijk gooide en gooit de boze christenbende ze in de hoek van het kwaad. De mainstream neemt dat keurig over.
Het zegt niets over vrijmetselaars zelf. Niet dat ze engelen zijn, noch duivels. En waarom moeten alle vrijmetselaars over één kam geschoren worden? Als bijvoorbeeld een vrijmetselaar zich schuldig maakt aan misbruik, wil dat niet zeggen dat ze dat allemaal doen.
pi_169678921
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 11:59 schreef ems. het volgende:

[..]

Er staat dan ook zogenaamde illuminati symbolen.
¿
pi_169679126
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 13:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klopt.

Goed punt. Dat mag ook weleens gezegd worden.
pi_169682201
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 16:49 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Het zegt niets over vrijmetselaars zelf. Niet dat ze engelen zijn, noch duivels. En waarom moeten alle vrijmetselaars over één kam geschoren worden? Als bijvoorbeeld een vrijmetselaar zich schuldig maakt aan misbruik, wil dat niet zeggen dat ze dat allemaal doen.
Dat klopt ook. Iedereen die lid is van een bepaalde club brengt in de eerste plaats zichzelf mee. Bij misbruik, misdrijven of overtredingen hoeft dat niet meteen te betekenen dat iedereen van die club fout is of dat zo'n club dat soort dingen aanspoort. Een of twee leden van een schaakvereniging kunnen ook dergelijke dingen doen en dan wordt die suffe schaakvereniging niet genoemd in de "old wives tales". Toch wordt deze nuance er door conspiracydenkers vaak niet ingebracht.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 20:28:02 #99
454430 SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_169684034
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 19:30 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat klopt ook. Iedereen die lid is van een bepaalde club brengt in de eerste plaats zichzelf mee. Bij misbruik, misdrijven of overtredingen hoeft dat niet meteen te betekenen dat iedereen van die club fout is of dat zo'n club dat soort dingen aanspoort. Een of twee leden van een schaakvereniging kunnen ook dergelijke dingen doen en dan wordt die suffe schaakvereniging niet genoemd in de "old wives tales". Toch wordt deze nuance er door conspiracydenkers vaak niet ingebracht.
Hoe groter die club is, hoe groter de kans is dat er daarbinnen weer een klein clubje ontstaat die liever hun eigen belangen behartigen. Corruptie heet dat. :P
  dinsdag 21 maart 2017 @ 21:18:20 #100
454430 SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_169685749
Die Bushes vind ik wel eng. Skulls & Bones. Ik weet eigenlijk niet of dat vrijmetselaars zijn. En natuurlijk dat één van die voorvaderen Geronimo's graf zou hebben geroofd.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')