abonnement Unibet Coolblue
pi_169122368
Het F1 seizoen van 2016 is ten einde, het was een seizoen van spannende, maar ook zeer saaie races,
Mercedes was immers onverslaanbaar, en mocht er echt spanning zijn om P1, dan moesten beide Mercedessen wel uitvallen.

Dit gebeurde ook in Barcelona, waar Max Verstappen opeens op P1 reed, en zelfs finishte als eerste. Hiermee kwam de Max hype echt op gang. Veel nieuwe kijkers, en veel nieuwe fans. De races daarna waren soms nog wel spannend, zoals bijvoorbeeld de overwinning van Ricciardo op Sepang. Verder zijn alle overwinningen gegaan naar Rosberg en Hamilton. Hopen dus dat er volgend jaar wat meer spanning in de teams, want dit jaar domineerde Mercedes te veel, waardoor het zonder hun eigenlijk een stuk spannender zou zijn.

De einduitslag van 2016

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de constructeurs

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan vooruit kijken, 2017, wat gaat er allemaal veranderen, en wat is de planning?

Presentaties van de auto's:

quote:
Februari 20: Sauber F1, C36, Online
Februari 21: Renault Sport One, RS17, London (15.30uur NL tijd)
Februari 22: Sahara Force India, VJM10, Silverstone (15.00uur NL tijd)
Februari 23: Mercedes AMG Petronas, W08, Silverstone
Februari 24: Scuderia Ferrari, Fiorano (9.45uur NL tijd)
Februari 24: McLaren-Honda, MCL32, Woking
Februari 25: Willams-Mercedes, FW40, Waar dan ook xD
Februari 26: Red Bull Racing, RB13, Online
Februari 26: Scuderia Toro Rosso, STR12, Barcelona
Februari 26: Haas F1, VF17, Online


In 2017 zijn er weer een hoop veranderingen in de sport. Zo worden de voor en achtervleugels breder, en zijn er door Pirelli veel bredere banden aangeleverd. Hierdoor worden de F1 auto's zelf ook breder en gaan naar zo'n 2 meter breed ipv 1,80m. Hierdoor krijgen de meeste auto's over zo'n 25% meer downforce te beschikken en dit kan gedurende dit jaar nog flink oplopen. De bredere achterbanden zorgen voor meer grip. Waardoor er meer snelheid valt te behalen in de snelle bochten.

Daarnaast verdwijnen ook de tokens. Tot 2016 kreeg ieder team een bepaald aantal tokens om een upgrade aan hun motor uit te voeren, die verdwijnen nu dus helemaal, wat meer spanning oplevert gedurende het seizoen. Verder gaat het minimum gewicht wat omhoog, van 720KG tot 740KG.

De Agenda

Datum Evenement Locatie
26 maart GP van Australië Melbourne
9 april GP van China Shanghai
16 april GP van Bahrein Sakhir
30 april GP van Rusland Sochi
14 mei GP van Spanje Barcelona
28 mei GP van Monaco Monte Carlo
11 juni GP van Canada Montreal
25 juni GP van Azerbeidzjan Baku
9 juli GP van Oostenrijk Red Bull Ring
16 juli GP van Engeland Silverstone
30 juli GP van Hongarije Hungaroring
27 augustus GP van België Spa-Francorchamps
3 september GP van Italië Monza
17 september GP van Singapore Marina Bay
1 oktober GP van Maleisië Sepang
8 oktober GP van Japan Suzuka
22 oktober GP van Amerika Circuit of the Americas
29 oktober GP van Mexico Mexico Stad
12 november GP van Brazilië* Interlagos
26 november GP van Abu Dhabi Yas Marina

De teams dan, hier zijn dit jaar geen nieuwe teams, en misschien dat Manor er mee stopt.



#44 Lewis Hamilton en #77 Valtteri Bottas



#3 Daniel Ricciardo en #33 Max Verstappen



#5 Sebastian Vettel en #7 Kimi Raikkonen



#11 Sergio Perez en #31 Esteban Ocon



#14 Fernando Alonso en #2 Stoffel Vandoorne



#19 Felipe Massa en #18 Lance Stroll



#55 Carlos Sainz en #26 Daniil Kvyat



#8 Romain Grosjean en #20 Kevin Magnussen




#27 Nico Hulkenberg en #30 Jolyon Palmer




#9 Marcus Ericsson en #94 Pascal Wehrlein
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169122392
Binnenkort zal ik de rest van de gepresenteerde auto's in de OP zetten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169122450
Qua livery niet voorlopig niet echt een fan van de McLaren. Lijken wel wat interessante dingen op die wagen qua voorvleugelbevestiging en de achtervleugel te zitten.

Bij de Ferrari zien de sidepods er erg interessant uit.
pi_169122519
De Ferrari, Merc en McLaren moeten nog in de OP! O+

De FI mag wegblijven :@
Ja doei.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:33:33 #5
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_169122530
Stukken mooier die lagere achtervleugel. Maar ligt het aan mij of zijn de auto's langer geworden en zijn de achterbanden wel erg ver aan de achterkant?
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 21:15:44 #6
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_169124852
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:28 schreef ElmarO het volgende:
Qua livery niet voorlopig niet echt een fan van de McLaren. Lijken wel wat interessante dingen op die wagen qua voorvleugelbevestiging en de achtervleugel te zitten.

Bij de Ferrari zien de sidepods er erg interessant uit.
Ik ben fan van de kleurencombinatie zwart en oranje (denk Arrows).
Maar de combinatie van die twee kleuren zoals op de MCL32 oogt een tikkie... goedkoop? :?

De vergelijking met Marussia werd hier al gemaakt...
pi_169125197
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Ik ben fan van de kleurencombinatie zwart en oranje (denk Arrows).
Maar de combinatie van die twee kleuren zoals op de MCL32 oogt een tikkie... goedkoop? :?

De vergelijking met Marussia werd hier al gemaakt...
Klopt, had persoonlijk wat beters verwacht van McLaren. De mix die ze nu hebben gebruikt ben ik geen fan van. Maar misschien ziet het er op het circuit beter uit.
pi_169125671
Het is denk ik vooral de goedkope vormgeving tussen oranje en zwart. Bij de Arrows was het vooral het rechttoe rechtaan ontwerp wat wel goed stond op de auto. Er is nu teveel met lijntjes gestunt tot een soort organisch gevormde tribal tattoo over de auto die wat GP2/Marussia achtig aandoet. Er zit te veel denkwerk in de vormgeving wat het te nep maakt. Kijk je naar de Renault, dan houdt het geel ergens op, gaat direct over in zwart en dat maakt het tot een agressief ontwerp/geheel. Net als de Arrows dus. Of als een Indiaan met oorlogsstrepen op zijn gezicht, die wil er dan ook niet mooi uitzien maar angstaanjagend.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 09:13:24 #9
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_169130868
Ik vind er ook geen reet aan. Er is geen moeite voor gedaan. Goedkoop design. Nee... geef mij de auto van 2016 maar van McLaren, die was echt mooi.

Dit kan mijn kleine neefje van 2 ook. En ik heb niet eens een neefje, moet je nagaan.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_169131239
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 09:13 schreef Kerplunk het volgende:
Ik vind er ook geen reet aan. Er is geen moeite voor gedaan. Goedkoop design. Nee... geef mij de auto van 2016 maar van McLaren, die was echt mooi.

Dit kan mijn kleine neefje van 2 ook. En ik heb niet eens een neefje, moet je nagaan.
Jij hebt wel de moeite gedaan om een origineel eigen verzonnen grapje te maken :')
  zaterdag 25 februari 2017 @ 09:54:48 #11
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_169131284
Preview van de STR stond op Twitter

Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  zaterdag 25 februari 2017 @ 09:58:00 #12
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_169131327
Die McLaren's zijn al sinds 2014 lelijk. :X
pi_169131353
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 09:58 schreef Vriezzer het volgende:
Die McLaren's zijn al sinds 2014 lelijk. :X
Zilver en rood vond ik ze toen de mooiste wagens op de baan, is dat al weer 2013?
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
pi_169131397
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 09:54 schreef HerrFritz het volgende:

Preview van de STR stond op Twitter

[ afbeelding ]
Ik zie nog niets schokkends..
  zaterdag 25 februari 2017 @ 10:08:51 #15
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_169131449
Nee inderdaad. Misschie de kleur al. Omdat die anders zou zijn.

Nog iets niet schokkends.


Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  zaterdag 25 februari 2017 @ 10:10:51 #16
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169131473
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 09:54 schreef HerrFritz het volgende:

Preview van de STR stond op Twitter

[ afbeelding ]
Niet echt de lichtblauwe Redbull light kleur die we hadden verwacht.
pi_169131516
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:08 schreef HerrFritz het volgende:
Nee inderdaad. Misschie de kleur al. Omdat die anders zou zijn.

Nog iets niet schokkends.


[ afbeelding ]
In iedergeval de haaienvin goed gebruikt met de livery, rode streep komt mooi uit in de hoek. Maar aerodynamisch weer erg kaal. Ik mag echt hopen dat ze er dit jaar bij Williams goed aan de bak gaan. Volgend jaar misschien Honda motoren en dan moeten ze wel weer subtop favoriet zijn. Anders zie ik het echt verkeerd gaan. Als Frank komt te overlijden (kan zomaar gebeuren) en de resultaten zijn er niet dat moment, dan trekt Claire er zo de stekker uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Meike26 op 25-02-2017 10:23:57 ]
  zaterdag 25 februari 2017 @ 10:20:26 #18
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_169131595
Het is de mooiste auto die we ooit hebben gebouwd. En doorgaans is een mooie auto ook een snelle auto”, zegt teambaas Christian Horner.

„Ze ziet er enorm sexy uit”, lacht Verstappen.
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  zaterdag 25 februari 2017 @ 10:21:03 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_169131603
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:08 schreef HerrFritz het volgende:
Nee inderdaad. Misschie de kleur al. Omdat die anders zou zijn.

Nog iets niet schokkends.


[ afbeelding ]
Wel een mooie flow, maar ziet er heel standaard uit in vergelijking met de meeste andere auto's.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 10:37:39 #20
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_169131817
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:13 schreef Meike26 het volgende:

[..]

In iedergeval de haaienvin goed gebruikt met de livery, rode streep komt mooi uit in de hoek. Maar aerodynamisch weer erg kaal. Ik mag echt hopen dat ze er dit jaar bij Williams goed aan de bak gaan. Volgend jaar misschien Honda motoren en dan moeten ze wel weer subtop favoriet zijn. Anders zie ik het echt verkeerd gaan. Als Frank komt te overlijden (kan zomaar gebeuren) en de resultaten zijn er niet dat moment, dan trekt Claire er zo de stekker uit.
soms vraag ik me af waar jouw kronkels vandaan komen :')

Waarom de beste motor van het veld omruilen voor eentje die tot op heden nog niets bewezen heeft.
En hoe kom je er bij dat Claire de enige is die iets te zeggen heeft over de toekomst van dat team zodra Frank weg is? Denk je niet dat die een hele raad van bestuur hebben. Zolang de aandeelhouders geld verdienen blijven ze gewoon bestaan, en als Williams alsnog de boel zou willen sluiten zetten ze haar gewoon af á la Ron Dennis.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_169131911
Blijft er mooi uitzien die Renault ^O^
RenaultSportF1 twitterde op zaterdag 25-02-2017 om 10:39:02 We are seriously enjoying being able to tweet videos of our car today. Hope you like them. Filming days rock! https://t.co/JvNNelNf7h reageer retweet
pi_169131979
Renault vind ik tot nu toe ook de mooiste. Hopelijk gaan die dit jaar weer eens mee doen om de podia :9
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169131981
Is McLaren bijna overgenomen door Honda of lijkt dat maar zo?

Waar blijft de MP4-32 met je MCL! :')
pi_169132018
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:53 schreef Nober het volgende:
Is McLaren bijna overgenomen door Honda of lijkt dat maar zo?

Waar blijft de MP4-32 met je MCL! :')
MP4 was synoniem aan Ron Dennis. Die type aanduiding hebben ze met hem buiten gezet. Persoonlijk had ik gehoopt op M32 wat de oorspronkelijke McLaren type aanduiding was voor Ron Dennis in 81 de boel overnam met zijn Project 4 (vandaar de P4).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169132082
quote:
Ocon begint volgevreten bij Force India

De biefstukken komen Esteban Ocon de keel uit. De Franse nieuwkomer bij het Formule 1-team Force India volgde de afgelopen weken een streng vleesdieet om kilo's aan te komen. Extra gewicht bij de coureurs is nodig het komende jaar, omdat de bolides sneller zijn en met name in de bochten grote krachten uitoefenen op het lichaam van de coureurs.

,,Het was een zwaar trainingsprogramma, en dan met name de maaltijden'', zei Ocon in Silverstone, waar Force India de bolide voor 2017 presenteerde. ,,Ik moest bijvoorbeeld tijdens de lunch vier steaks van 150 gram per stuk eten met eieren erbovenop. En bij het diner nogmaals vier met groenten en vier met kip.''

Ocon vond het niet lekker. ,,Maar het moest, omdat je anders niet aankomt en ik moest er vijf kilo bij hebben. Ik ben nu gestopt en daar ben ik blij om, maar het heeft geholpen. Ik ben zwaarder en sterker. Dat moet ook wel, want vanuit fysiek oogpunt zijn de auto's veel zwaarder te besturen dan vorig jaar.''
Hoe ongezond zijn die gasten bezig......
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')