Aantal reacties van mensen die het bagetalliseren door te zeggen dat Tesla nog maar kort auto's maken. Aan de andere kant zoals daar op gereageerd wordt; ze profiteren ook van tientallen jaren innovatie als het gaat om fabricagetechnieken maar vooral; zoiets mag niet gebeuren bij auto's in dat segment.quote:Op dinsdag 21 november 2017 13:21 schreef habitue het volgende:
[..]
Internet staat vol met zulke filmpjes en klachten over quality control.
Ik heb dus echt zo'n hekel aan zulke mensen Die bril met zo'n baard en dat haar zo hipstersquote:Op zaterdag 25 februari 2017 12:30 schreef Revolution-NL het volgende:
Absoluut, mijn volgende auto wordt sowieso een EV.
- Voorverwarmd interieur dus nooit meer krabben.
- Stil.
- Zeer koppelrijk.
- TCO is laag. Laatst was bij een Autoweek klokje rond een Tesla eigenaar die om de 80.000km naar de garage ging voor onderhoud
- Geen smerige uitstoot in stedelijk gebied.
Een plofauto is verder prima, maar dan wel een v8 voor in het weekend. Al die suffe downsize gebakjes mogen door de shredder.
Denk om je hartslag Bas.quote:Op dinsdag 21 november 2017 14:50 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Ik heb dus echt zo'n hekel aan zulke mensen Die bril met zo'n baard en dat haar zo hipsters
Inderdaad, zoveel geld uitgeven aan een auto waar er potentieel veel mee mis is zou ik nooit doen.quote:Op dinsdag 21 november 2017 14:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Aantal reacties van mensen die het bagetalliseren door te zeggen dat Tesla nog maar kort auto's maken. Aan de andere kant zoals daar op gereageerd wordt; ze profiteren ook van tientallen jaren innovatie als het gaat om fabricagetechnieken maar vooral; zoiets mag niet gebeuren bij auto's in dat segment.
Het enige die prietpraat heeft ben jij met o.a. dit soort teksten:quote:Op dinsdag 21 november 2017 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, maar men zet nog vrijwel niets in op de nieuwe productieprocessen om die auto's ook daadwerkelijk te maken. Het is tot nu toe allemaal gebakken lucht. Leuke marketingpietpraat.
Zoals eerder genoemd zijn er zelfs al volledig elektrische auto's van Volkswagen en Renault te krijgen. Veelal is er al elektrische kennis in huis door de ontwikkelingen van plug-in hybride auto's. De doorontwikkeling naar volledig elektrische modellen is dan niet eens zo'n hele grote stap.quote:Dat gaat nog wel een jaar of wat duren, als het al gebeurt.
Dat is een enorme stap. Volgens mij heb je geen flauw idee hoe auto's nu geproduceerd worden.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:40 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Zoals eerder genoemd zijn er zelfs al volledig elektrische auto's van Volkswagen en Renault te krijgen. Veelal is er al elektrische kennis in huis door de ontwikkelingen van plug-in hybride auto's. De doorontwikkeling naar volledig elektrische modellen is dan niet eens zo'n hele grote stap.
Daar zou ik voor tekenen! Hopelijk kan de prijs omlaag als de productieprocessen meer op gang zijn gekomen over een paar jaar.quote:Op dinsdag 21 november 2017 14:47 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Doe mij maar een mooie elektrische auto zoals Tesla maar dan voor 20k max en 400km bereik dan pas praten we
Nou, als je m bestelt moet je aangeven of je de accu met 350 range of met 500 range wil. Het is dus niet een toevoeging ofzo die er later bijgezet wordt. Maar de 500 kost inderdaad wel meer.quote:Op dinsdag 21 november 2017 11:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die 500 is ook niet de standaard range. Als je wil vergelijken doe dat dan wel goed
350 kilometer geven ze standaard op en daar gaat in de praktijk natuurlijk nog wel wat vanaf.
En wat kost die optie extra?quote:Op dinsdag 21 november 2017 20:34 schreef dodoria het volgende:
[..]
Nou, als je m bestelt moet je aangeven of je de accu met 350 range of met 500 range wil. Het is dus niet een toevoeging ofzo die er later bijgezet wordt. Maar de 500 kost inderdaad wel meer.
Voor mij was de range het cruciale verschil met andere electrische auto's. Ik ken zelf geen andere electrische auto's waarmee ik naar mijn vakantieadres kan zonder tussendoor op te laden, en dat is wel belangrijk voor mij.
Dat dacht ik al. zo kan je het natuurlijk niet meer vergelijken met een eGolf o.i.dquote:Op dinsdag 21 november 2017 20:49 schreef dodoria het volgende:
[..]
uit m'n hoofd is de korte range versie $35.000 en de lange range versie $50.000
wat kost de eGolf in Nederland?quote:Op dinsdag 21 november 2017 20:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. zo kan je het natuurlijk niet meer vergelijken met een eGolf o.i.d
Die 50K wordt dus al snel 60K met de nederlandse BTW erbij.
Ze beginnen rond de 40K en dan heb je hem redelijk luxe al, maar inderdaad de range staat me nog wat tegen.quote:
Ja ik ookquote:Ik heb ook niet echt het idee dat ze vergelijkbaar zijn inderdaad. Maar het zou mooi zijn als er wel meer betaalbare long range electrische auto's op de markt waren
Echwel.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:36 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Het gaat om de selfdriving. Dat het elektrisch is maakt niet uit.
In de review van TS kan de Tesla van 0 naar 100 in 6 seconden. De Tesla S staat voor Tesla sport?quote:Op dinsdag 21 november 2017 07:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Tesla S kan van 0 tot 100 in 2,7 seconden, hoe snel denk je dat een Porsche of Ferrari dat doet dan?
Dit soort issues waren in jaren 70-80 standaard voor Amerikaanse auto’s. De Japanse auto-industrie profiteerde daarvan.quote:Op dinsdag 21 november 2017 13:21 schreef habitue het volgende:
[..]
Internet staat vol met zulke filmpjes en klachten over quality control.
Tja, Er was destijds niet echt een alternatief voor windows, en MS heeft natuurlijk een enorme verbeterslag uitgevoerdquote:Op woensdag 22 november 2017 08:50 schreef Leandra het volgende:
Jaren geleden zei men over Windows dat als een auto met zo vaak problemen zou hebben als Windows, dat niemand de auto zou kopen...
Ik haat electrische autos en heb net een Nissan Skyline R33 GT-R gekocht voor dezelfde prijs.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 08:29 schreef dopfles1 het volgende:
Mensen die electrische autos haten kunnen er gwn niet 1 betalen
Links of rechtsgestuurd?quote:Op woensdag 22 november 2017 13:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik haat electrische autos en heb net een Nissan Skyline R33 GT-R gekocht voor dezelfde prijs.
Daarnaast is de tesla niet mooi
Ik ben twee meter, heb verschillende (kleine) auto's gereden en de enige waar ik niet normaal in kan zitten was een Kia Sorento uit 2014, dus ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgtquote:Op vrijdag 24 februari 2017 03:44 schreef Metalfrost het volgende:
'Nee' gestemd. Ik zal er met mijn 2.04m er niet in kunnen passen, alsmede de meeste auto's.
Het hebben van lengte verschilt per persoon, bij mij zit dat 'm vooral in de benen en schoenmaat. Wat daaruit resulteert is beknelling tussen knie, dashboard en stuur of dat de voeten niet op de pedalen passen. Bovendien, de laatste keer dat ik auto's paste was ik 30 kg zwaarder in lichaamsgewicht, denk dat dat ook wel meespeelt. Of meespeelde wat dat aangaatquote:Op maandag 4 december 2017 11:17 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik ben twee meter, heb verschillende (kleine) auto's gereden en de enige waar ik niet normaal in kan zitten was een Kia Sorento uit 2014, dus ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt
Eens, voor dat soort gevallen gewoon een modervette V6 of V8 via Snapcar regelenquote:Op dinsdag 21 november 2017 20:16 schreef Fer het volgende:
Ik zou het wel willen en zelfs de zomervakantie zou lukken, aangezien ik dan ook niet veel haast heb. Maar straks komt de wintersport er weer aan. Heel vroeg vertrekken en dan lekker 200 over een lege autobahn voor slechts 50¤ diesel, dat doet die Tesla niet na.
Doe maar 85k in euro's dan. De S stond oorspronkelijk op de kaart voor 50k dollars en kost rond de 85k.quote:Op dinsdag 21 november 2017 20:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. zo kan je het natuurlijk niet meer vergelijken met een eGolf o.i.d
Die 50K wordt dus al snel 60K met de nederlandse BTW erbij.
Een Model S een middenklassekarrtje noemen . Een fossiele Audi A7 (voorsprong door techniek )met dezelfde specs is aanzienlijk duurder in aanschaf.quote:Op woensdag 20 december 2017 20:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Doe maar 85k in euro's dan. De S stond oorspronkelijk op de kaart voor 50k dollars en kost rond de 85k.
85k voor zo'n middenklassekarretje.....
O ja, en het antwoord is 'nee'.
En extreem veel milieuvriendelijker.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een Audi A7 (voorsprong door techniek )met dezelfde specs is aanzienlijk duurder in aanschaf.
Altijd aandoenlijk als petrolheads zich bekommeren om het milieu.quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:09 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En extreem veel milieuvriendelijker.
Bron? De PHEV's bij ons in de pool doen minimaal 1:23 en worden overdag geladen met stroom van de zonnepanelen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:31 schreef PluggieOD het volgende:
De Mitsubishi lease PHEVs waren echt het meest vervuilende dat NL op autogebied heeft gezien de laatste 15 jaar.
Mensen met een elektrische auto kunnen geen benzine betalenquote:Op vrijdag 24 februari 2017 08:29 schreef dopfles1 het volgende:
Mensen die electrische autos haten kunnen er gwn niet 1 betalen
Zelf je brandstof betalenquote:Op vrijdag 22 december 2017 18:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Mensen met een elektrische auto kunnen geen benzine betalen
In een huurauto van het werk rijdenquote:
Wat een strafquote:Op vrijdag 22 december 2017 18:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
In een huurauto van het werk rijden
Als het sub 200pk bak is best wel ja.quote:
Ik noem de drie een middenklassekarretje. De S is meer een proletenbak.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Een Model S een middenklassekarrtje noemen . Een fossiele Audi A7 (voorsprong door techniek )met dezelfde specs is aanzienlijk duurder in aanschaf.
Dat is je beste argument om de milieuonvriendelijkheid van electrische auto's weg te wuiven?quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Altijd aandoenlijk als petrolheads zich bekommeren om het milieu.
Moet je lekker met de trein gaan. Overigens is 'superieur' een subjectieve classificatie. Jij VINDT het superieur. Het is geen feit, maar een mening.quote:Een elektrische aandrijflijn is (met uitzondering van de actieradius) op alle fronten superieur aan een fossiele aandrijflijn, het is zoveel comfortabeler.
http://www.telegraph.co.u(...)hich-is-greener.htmlquote:Op zaterdag 23 december 2017 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
....of rijden met hun oude Volvo ....
Ik vind het allemaal prima. Zolang hij van binnen luxe is, lekker zit en een goede navigatie heeft hoef ik geen 300pk.quote:Op vrijdag 22 december 2017 18:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als het sub 200pk bak is best wel ja.
Op de fiets of lopend naar de supermarkt is milieuvriendelijkerquote:Op zaterdag 23 december 2017 11:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)hich-is-greener.html
Een oude, 'vervuilende', auto blijven rijden is milieubewuster dan een nieuwe schone laten maken.
Kun je daar gelijk wat appelen en peren kopen om met elkaar te vergelijken.quote:Op zaterdag 23 december 2017 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op de fiets of lopend naar de supermarkt is milieuvriendelijker
Jij begrijpt er echt niks van.quote:Op zaterdag 23 december 2017 13:09 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind het allemaal prima. Zolang hij van binnen luxe is, lekker zit en een goede navigatie heeft hoef ik geen 300pk.
Het is wel leuk hoor. Maar verre van belangrijk.
Slepen jouw vingers over de vloer als je loopt?quote:Op zaterdag 23 december 2017 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij begrijpt er echt niks van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |