Misschien je naam wijzigen naar Ridobicyclequote:Op vrijdag 24 februari 2017 05:36 schreef Ridocar het volgende:
Jazeker! Er is alleen een ietsiepietsie klein hobbeltje ($35k) dat een beetje in de weg zit...
Dit ja, als dit nou op 600km lag dan werd het interessant.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 07:47 schreef devlinmr het volgende:
Range van effectief 250km is gewoon zwaar kut
Met dat niveau Nederlands ga jij het ook niet halen gok ik. .quote:Op vrijdag 24 februari 2017 08:29 schreef dopfles1 het volgende:
Mensen die electrische autos haten kunnen er gwn niet 1 betalen
Nee, die houden gewoon van de karakteristiek van een benzinemotorquote:Op vrijdag 24 februari 2017 08:29 schreef dopfles1 het volgende:
Mensen die electrische autos haten kunnen er gwn niet 1 betalen
Het gaat om de selfdriving. Dat het elektrisch is maakt niet uit.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 08:04 schreef Mr.Ping het volgende:
Alleen als ik een windmolen in mijn achtertuin mag zetten, want anders is hij net zo vervuilend.
De prijs valt best mee vergeleken met andere modellen en merken.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 05:36 schreef Ridocar het volgende:
Jazeker! Er is alleen een ietsiepietsie klein hobbeltje ($35k) dat een beetje in de weg zit...
In Drenthe/Groningen komt ook een fabriek. Daar zal ook wel een snel lader staan.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:42 schreef Nobu het volgende:
De lol van die snellader is er wel een beetje vanaf als ik daar iedere keer speciaal voor naar Amsterdam moet rijden.
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:44 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
In Drenthe/Groningen komt ook een fabriek. Daar zal ook wel een snel lader staan.
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:42 schreef Nobu het volgende:
De lol van die snellader is er wel een beetje vanaf als ik daar iedere keer speciaal voor naar Amsterdam Drenthe/Groningen moet rijden.
Er staan superchargers in:quote:
Verdomme anderhalf uur onderweg, snel laden mijn reet.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:18 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Er staan superchargers in:
- Zwolle
- Drachten
- Zevenaar
- Eindhoven
- Amsterdam
- Dordrecht
- Oosterhout
- Tilburg
- Urmond
Welke provincie leef je?quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:22 schreef Nobu het volgende:
[..]
Verdomme anderhalf uur onderweg, snel laden mijn reet.
In Drachten en Zwolle staan ook superchargers. In Drenthe of Groningen komt binnen komt een fabriek van Tesla waarbij ook superchargers staan.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:04 schreef Palomar het volgende:
Vind zo'n kleine actieradius en het aldoor moeten zeulen met oplaadkabels nog veel te onhandig. Bovendien woon ik in het noorden, dus moet regelmatig langere stukken rijden richting het westen. Met mn diesel kan dat zonder onderweg te tanken. Met zo'n elektromobiel moet je dan weer gaan plannen waar laadpalen zijn.
Als tweede auto voor in en rond de stad lijkt het me wel interessant. Je betaalt dan geen wegenbelasting en brandstofkosten en je belast je brandstofauto dan niet met de onzuinige/mileuonvriendelijke korte stukjes. Een Tesla is dan veel te duur/luxe. Ik denk dan meer aan een boodschappenwagentje zoals een elektrische Toyota Aygo oid.
Voor het doel wat ik met een aygo-achtige elektrische auto omschreef heb je natuurlijk geen selfdriving nodig. En dan nog is selfdriving niet iets wat alleen in Tesla's mogelijk is.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:09 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
In Drachten en Zwolle staan ook superchargers. In Drenthe of Groningen komt binnen komt een fabriek van Tesla waarbij ook superchargers staan.
Heeft de Toyota Aygo selfdriving?
Ik wil alleen een Tesla kopen omdat het selfdriving is. Voor mij maakt elektrisch of diesel niks uit.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:19 schreef Palomar het volgende:
[..]
Voor het doel wat ik met een aygo-achtige elektrische auto omschreef heb je natuurlijk geen selfdriving nodig. En dan nog is selfdriving niet iets wat alleen in Tesla's mogelijk is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De regio maakt zich hier hard voor maar dat is zéker nog geen gelopen race.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:09 schreef 6star6lord6 het volgende:
In Drenthe of Groningen komt binnen komt een fabriek van Tesla
waterstof los je het energieprobleem niet mee op. 60% rendementsverlies door alle omzettingen. Kun je net zo goed een normale plofkoets blijven rijden.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 08:26 schreef Lesnar het volgende:
Elektrisch rijden heeft niet de toekomst. Waterstof gaat het worden
Dat klopt, ik ga er momenteel vanuit dat hij komt.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:41 schreef Barrah het volgende:
[..]
De regio maakt zich hier hard voor maar dat is zéker nog geen gelopen race.
Die in Eindhoven ken ik... Bij het vd Valk hotel aan de rand van de stad. Sta je daar een uur te laden met geen flikker te doen. Als je pech hebt is het ook nog vol en moet je een uur wachten voor je uberhaupt aan de beurt bentquote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:18 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Er staan superchargers in:
- Zwolle
- Drachten
- Zevenaar
- Eindhoven
- Amsterdam
- Dordrecht
- Oosterhout
- Tilburg
- Urmond
20 minuten heb je 80% lading.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:18 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Die in Eindhoven ken ik... Bij het vd Valk hotel aan de rand van de stad. Sta je daar een uur te laden met geen flikker te doen. Als je pech hebt is het ook nog vol en moet je een uur wachten voor je uberhaupt aan de beurt bent
Als er geen plek is kan dat dus heel snel oplopen.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 01:27 schreef fathank het volgende:
[..]
20 minuten heb je 80% lading.
Bakkie koffie 2 telefoontjes en je kunt weer.
Hoevaak rij je 1100 km achter elkaar?quote:Op zaterdag 25 februari 2017 09:21 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Als er geen plek is kan dat dus heel snel oplopen.
Nu kan ik na 5 minuten 1100 km verder rijden
Vorige week nog. 900 km naar Lyon. Dagelijkse verkeer is zo'n 200 km per dag wat dus zou betekenen dat ik dagelijks naar zo'n snellader moet en ik heb al een hekel aan tankenquote:Op zaterdag 25 februari 2017 12:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoevaak rij je 1100 km achter elkaar?
Voor heel veel mensen is pak em beet 300 km range per dag ruim voldoende, behalve als ze in de zomer met de sleurhut naar Frankrijk gaan.
Die X is idd vreselijk en de S is eigenlijk net iets te fors voor een gemiddelde NL parkeerplaats (of garage), maar de 3 lijkt me wel wat.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:06 schreef goed_volk het volgende:
Ik wacht op een leuker modelletje. Die model X is een gedrocht, deze is iets beter, maar niet wat ik ervan had verwacht.
Ze mogen zich wel eens op het midden van het land gaan richten.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:18 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Er staan superchargers in:
- Zwolle
- Drachten
- Zevenaar
- Eindhoven
- Amsterdam
- Dordrecht
- Oosterhout
- Tilburg
- Urmond
Dagelijks 200km past RUIM binnen de actieradius van een moderne EV.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vorige week nog. 900 km naar Lyon. Dagelijkse verkeer is zo'n 200 km per dag wat dus zou betekenen dat ik dagelijks naar zo'n snellader moet en ik heb al een hekel aan tanken
Met de totale renovatie van het knooppunt dat voor de komende jaren in de planning staat mogen ze daar idd wel serieus werk van maken.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 12:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Een Fastned station bij knooppunt Hoevelaken zou wel lekker zijn
[..]
Dagelijks 200km past RUIM binnen de actieradius van een moderne EV.
Als je thuis komt of op je werk gooi je zon ding aan de lader. Tanken terwijl je zelf aan het werk bent of thuis netflix ligt uit te spelen. 900 km z je inderdaad niet halen zonder tussentijdse stop.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 12:25 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Vorige week nog. 900 km naar Lyon. Dagelijkse verkeer is zo'n 200 km per dag wat dus zou betekenen dat ik dagelijks naar zo'n snellader moet en ik heb al een hekel aan tanken
Al die laadpalen op t werk zijn bezet door outlanders of andere phevsquote:Op zaterdag 25 februari 2017 12:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je thuis komt of op je werk gooi je zon ding aan de lader. Tanken terwijl je zelf aan het werk bent of thuis netflix ligt uit te spelen. 900 km z je inderdaad niet halen zonder tussentijdse stop.
Met een Ampera-E haal je ruim 400km op een lading, met een Renault Zoe 40 ruim 300. Alleen s'avonds laden volstaat dan prima.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 14:05 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Al die laadpalen op t werk zijn bezet door outlanders of andere phevs
T ging hier om een tesla. Verder zijn die km's schromelijk overdrevenquote:Op zaterdag 25 februari 2017 14:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een Ampera-E haal je ruim 400km op een lading, met een Renault Zoe 40 ruim 300. Alleen s'avonds laden volstaat dan prima.
Ja maar dan moet je thuis opladen dan moet je iedere dag die stekker inpluggen dat is allemaal veel te moeilijk etcetcetcquote:Op zaterdag 25 februari 2017 14:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Met een Ampera-E haal je ruim 400km op een lading, met een Renault Zoe 40 ruim 300. Alleen s'avonds laden volstaat dan prima.
Ik zou om te beginnen al een stroomvoorziening moeten laten aanleggenquote:Op zaterdag 25 februari 2017 14:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je thuis opladen dan moet je iedere dag die stekker inpluggen dat is allemaal veel te moeilijk etcetcetc
Nog zon onoverkomelijk probleemquote:Op zaterdag 25 februari 2017 15:16 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ik zou om te beginnen al een stroomvoorziening moeten laten aanleggen
Dat allemaal is een eenmalige werkzaamheid. Daarna kan je gerust dagelijks aanleggen.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 14:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja maar dan moet je thuis opladen dan moet je iedere dag die stekker inpluggen dat is allemaal veel te moeilijk etcetcetc
Nee, onoverkomelijk niet. Irritant wel. Nog afgezien van het feit dat je die 400 km range niet gaat halen zijn die laatste 2 gewoon te kleinquote:
35k euro uitgeven voor een suto die niet aan al mijn eisen voldoet om vervolgens een auto te huren... Echt niet dusquote:Op zaterdag 25 februari 2017 16:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Dat allemaal is een eenmalige werkzaamheid. Daarna kan je gerust dagelijks aanleggen.
Zo is beter dan bij vieze tankstation waar al miljoenen mensen aan geweest. Kwestie van gewenning.
Bovendien is elektriciteit lekker spotgoedkoop. Sterker nog met veel zonnepanelen op dak kan je auto mooi gratis opladen!
Veel mensen rijden niet eens verder dan 150 km per dag. Dat is zeeeer ruim voldoende voor tesla 3.
Je kan ook auto huren voor vakantie!
dit dus.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 17:56 schreef Revolution-NL het volgende:
Met de auto op vakantie is toch niet meer van deze tijd. Vliegen scheelt tijd en is comfortabel. Op de plaats van bestemming kan je een mooie plof bolide huren
Dat is persoonlijk.. ik vind de reis het begin van de vakantie... Overnachten in b&b lunch bij een bakker compleet relaxedquote:Op zaterdag 25 februari 2017 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Auto huren? Ja, op mijn vakantiebestemming waar ik heen vlieg. Waarom zou ik naar bv Kroatië, Spanje of Italie rijden? Kost me dagen van mijn vakantie en is stressvol.
Jij hebt duidelijk nooit electrisch gereden.quote:Op zondag 26 februari 2017 21:28 schreef Shittieboy het volgende:
Doe mij maar n benzine/diesel bakkie. Geen gezeur met constant de radius in de gaten houden, makkelijk overal kunnen tanken en veel minder gewicht meeslepen elke keer. Daarnaast valt er meer plezier te beleven in een wagentje met knalletjes in plaats van dat gezoem alsof er constant een mug rond je kop vliegt.
De Tesla S kan van 0 tot 100 in 2,7 seconden, hoe snel denk je dat een Porsche of Ferrari dat doet dan?quote:Op dinsdag 21 november 2017 01:34 schreef Also-von-Oder het volgende:
Voor een maandje of 5 voor het eerst in een Tesla gezeten (als bijrijder, niet achter het stuur) maar het viel me alleszins mee. Op de stilte van de motor na, merkte ik er eigenlijk weinig van dat het een elektrische wagen was. Trok behoorlijk op, goede snelheid. Okay, het is geen Ferrari of Porsche of zo, maar ook boven de 120 km/per uur accelereerde hij nog prima bij het inhalen.
Goed het was geen model 3, maar een wat dikkere wagen. Maar ik zie me er wel in rijden als mijn bedrijf goed loopt, al zal dat wss dan wel lease zijn.
Blijft overigens wel afhankelijk van laadtijd en van de accu's en toebehoren. En ja, ook aan hoe Zuid-Oost Europa zich ontwikkeld betreft (snel) laadpalen.
Maar ik ben er voor nu best enthousiast over. En nee ik hoef straks niet het duurste. Een mooie middenklasser als model 3 zou me goed passen.
Ik verwacht ook niet dat ze het nog langer dan twee jaar uit gaan houden, en dat is nog positief ingeschat. Als je nu al ziet wat voor leverings- en financiele problemen hebben kan dat natuurlijk nooit lang goed gaan. Ja, nu kunen ze nog investeerders vinden maar hoe lang duurt dat nog? Zelfde gaat op voor Musk z'n andere bedrijven, Solarcity etc etcquote:Op dinsdag 21 november 2017 08:25 schreef Achterhoker het volgende:
Stuiptrekkingen van Tesla. Binnenkort komen de grote automerken allemaal met complete lijnen aan elektrische auto's en is het doei voor Tesla.
Even serieus; zoveel geld uitgeven aan een auto die je nog niet eens in het echt heb gezien of gereden... waarom die keuze?quote:Op dinsdag 21 november 2017 01:12 schreef dodoria het volgende:
Is er hier nog iemand die zich al heeft ingeschreven?
Niet iedereen heeft die versie, de Model S 60 doet gewoon 6.5 sec naar de 100quote:Op dinsdag 21 november 2017 07:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Tesla S kan van 0 tot 100 in 2,7 seconden, hoe snel denk je dat een Porsche of Ferrari dat doet dan?
Is nog steeds geen straf natuurlijk hè, de meeste auto's kunnen het niet bijhouden.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:17 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft die versie, de Model S 60 doet gewoon 6.5 sec naar de 100
Zoveel geld is de aanbetaling niet hoor, was volgens mij $1000 en je kunt je nog terug trekken tot en met het moment dat je aan de beurt bent. Dus een proefrit kun je wel doen voor die tijd.quote:Op dinsdag 21 november 2017 08:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
[..]
Even serieus; zoveel geld uitgeven aan een auto die je nog niet eens in het echt heb gezien of gereden... waarom die keuze?
dat is zeer zeker waar!quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is nog steeds geen straf natuurlijk hè, de meeste auto's kunnen het niet bijhouden.
Dat gaat nog wel een jaar of wat duren, als het al gebeurt.quote:Op dinsdag 21 november 2017 08:25 schreef Achterhoker het volgende:
Stuiptrekkingen van Tesla. Binnenkort komen de grote automerken allemaal met complete lijnen aan elektrische auto's en is het doei voor Tesla.
Dat is waar. Kan je zo'n ding nog verder configureren? ik vind ze niet zo transparant daarin; enige wat ik kan zien is een onduidelijke vanafprijs in dollars (35K, dat zal wel zonder BTW zijn?)quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:24 schreef dodoria het volgende:
[..]
Zoveel geld is de aanbetaling niet hoor, was volgens mij $1000 en je kunt je nog terug trekken tot en met het moment dat je aan de beurt bent. Dus een proefrit kun je wel doen voor die tijd.
Sowieso hebben Volvo, Mercedes en Volkswagen al aangegeven in te gaan zetten op elektrische auto's. Dat soort bedrijven hebben veel meer geld en middelen om zoiets aantrekkelijk in de markt te zetten.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat gaat nog wel een jaar of wat duren, als het al gebeurt.
Sowieso kan je als je wil volgende week in een gloednieuwe eGolf stappen. Wellicht niet zo innovaties als een model 3 maar het zegt wel genoeg.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:34 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Sowieso hebben Volvo, Mercedes en Volkswagen al aangegeven in te gaan zetten op elektrische auto's. Dat soort bedrijven hebben veel meer geld en middelen om zoiets aantrekkelijk in de markt te zetten.
http://autovisie.nl/2017/(...)lektrische-modellen/
Wat blijft er over van het bereik als je een Tesla even flink door stampt?quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is nog steeds geen straf natuurlijk hè, de meeste auto's kunnen het niet bijhouden.
Ja, de specs kies je pas bij je definitieve bestelling, de specifieke kosten van de additions zijn nog niet bekend voor zo ver ik weet. Al dacht ik dat de sterkere accu voor de grotere range een meerprijs heeft van 15.000 (ex VAT inderdaad). Ik denk dat de kosten van de specs van de andere modellen wel een indicatie zijn van de meerprijs, al zou dit model juist een meer betaalbare versie moeten zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is waar. Kan je zo'n ding nog verder configureren? ik vind ze niet zo transparant daarin; enige wat ik kan zien is een onduidelijke vanafprijs in dollars (35K, dat zal wel zonder BTW zijn?)
Maar die heeft maar een bereik van 220 km, dat maakt best wel een verschil met 500. Al zijn er genoeg mensen voor wit 220 km ver genoeg zou zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:38 schreef Gunner het volgende:
[..]
Sowieso kan je als je wil volgende week in een gloednieuwe eGolf stappen. Wellicht niet zo innovaties als een model 3 maar het zegt wel genoeg.
Die 500 is ook niet de standaard range. Als je wil vergelijken doe dat dan wel goedquote:Op dinsdag 21 november 2017 10:57 schreef dodoria het volgende:
[..]
Maar die heeft maar een bereik van 220 km, dat maakt best wel een verschil met 500. Al zijn er genoeg mensen voor wit 220 km ver genoeg zou zijn.
Ja, maar men zet nog vrijwel niets in op de nieuwe productieprocessen om die auto's ook daadwerkelijk te maken. Het is tot nu toe allemaal gebakken lucht. Leuke marketingpietpraat.quote:Op dinsdag 21 november 2017 10:34 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Sowieso hebben Volvo, Mercedes en Volkswagen al aangegeven in te gaan zetten op elektrische auto's. Dat soort bedrijven hebben veel meer geld en middelen om zoiets aantrekkelijk in de markt te zetten.
http://autovisie.nl/2017/(...)lektrische-modellen/
Hier ben ik het denk ik wel mee eens. Had dat filmpje gezien en buitenom dat het een lompe sjomp is, was die stoel al helemaal naar de klotuh met 127K kmquote:Op dinsdag 21 november 2017 12:41 schreef habitue het volgende:
Kwaliteit van Tesla is ruk. Panelen met kieren zo dik als Jaap van de gouden kooi en die stoelen zien er al heel snel uitgeleefd uit etc.
Ik wacht wel tot een degelijk bewezen merk met iets leuks en redelijk betaalbaar komt.
quote:Op dinsdag 21 november 2017 13:10 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Hier ben ik het denk ik wel mee eens. Had dat filmpje gezien en buitenom dat het een lompe sjomp is, was die stoel al helemaal naar de klotuh met 127K km
Aantal reacties van mensen die het bagetalliseren door te zeggen dat Tesla nog maar kort auto's maken. Aan de andere kant zoals daar op gereageerd wordt; ze profiteren ook van tientallen jaren innovatie als het gaat om fabricagetechnieken maar vooral; zoiets mag niet gebeuren bij auto's in dat segment.quote:Op dinsdag 21 november 2017 13:21 schreef habitue het volgende:
[..]
Internet staat vol met zulke filmpjes en klachten over quality control.
Ik heb dus echt zo'n hekel aan zulke mensen Die bril met zo'n baard en dat haar zo hipstersquote:Op zaterdag 25 februari 2017 12:30 schreef Revolution-NL het volgende:
Absoluut, mijn volgende auto wordt sowieso een EV.
- Voorverwarmd interieur dus nooit meer krabben.
- Stil.
- Zeer koppelrijk.
- TCO is laag. Laatst was bij een Autoweek klokje rond een Tesla eigenaar die om de 80.000km naar de garage ging voor onderhoud
- Geen smerige uitstoot in stedelijk gebied.
Een plofauto is verder prima, maar dan wel een v8 voor in het weekend. Al die suffe downsize gebakjes mogen door de shredder.
Denk om je hartslag Bas.quote:Op dinsdag 21 november 2017 14:50 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Ik heb dus echt zo'n hekel aan zulke mensen Die bril met zo'n baard en dat haar zo hipsters
Inderdaad, zoveel geld uitgeven aan een auto waar er potentieel veel mee mis is zou ik nooit doen.quote:Op dinsdag 21 november 2017 14:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Aantal reacties van mensen die het bagetalliseren door te zeggen dat Tesla nog maar kort auto's maken. Aan de andere kant zoals daar op gereageerd wordt; ze profiteren ook van tientallen jaren innovatie als het gaat om fabricagetechnieken maar vooral; zoiets mag niet gebeuren bij auto's in dat segment.
Het enige die prietpraat heeft ben jij met o.a. dit soort teksten:quote:Op dinsdag 21 november 2017 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja, maar men zet nog vrijwel niets in op de nieuwe productieprocessen om die auto's ook daadwerkelijk te maken. Het is tot nu toe allemaal gebakken lucht. Leuke marketingpietpraat.
Zoals eerder genoemd zijn er zelfs al volledig elektrische auto's van Volkswagen en Renault te krijgen. Veelal is er al elektrische kennis in huis door de ontwikkelingen van plug-in hybride auto's. De doorontwikkeling naar volledig elektrische modellen is dan niet eens zo'n hele grote stap.quote:Dat gaat nog wel een jaar of wat duren, als het al gebeurt.
Dat is een enorme stap. Volgens mij heb je geen flauw idee hoe auto's nu geproduceerd worden.quote:Op dinsdag 21 november 2017 19:40 schreef Achterhoker het volgende:
[..]
Zoals eerder genoemd zijn er zelfs al volledig elektrische auto's van Volkswagen en Renault te krijgen. Veelal is er al elektrische kennis in huis door de ontwikkelingen van plug-in hybride auto's. De doorontwikkeling naar volledig elektrische modellen is dan niet eens zo'n hele grote stap.
Daar zou ik voor tekenen! Hopelijk kan de prijs omlaag als de productieprocessen meer op gang zijn gekomen over een paar jaar.quote:Op dinsdag 21 november 2017 14:47 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Doe mij maar een mooie elektrische auto zoals Tesla maar dan voor 20k max en 400km bereik dan pas praten we
Nou, als je m bestelt moet je aangeven of je de accu met 350 range of met 500 range wil. Het is dus niet een toevoeging ofzo die er later bijgezet wordt. Maar de 500 kost inderdaad wel meer.quote:Op dinsdag 21 november 2017 11:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Die 500 is ook niet de standaard range. Als je wil vergelijken doe dat dan wel goed
350 kilometer geven ze standaard op en daar gaat in de praktijk natuurlijk nog wel wat vanaf.
En wat kost die optie extra?quote:Op dinsdag 21 november 2017 20:34 schreef dodoria het volgende:
[..]
Nou, als je m bestelt moet je aangeven of je de accu met 350 range of met 500 range wil. Het is dus niet een toevoeging ofzo die er later bijgezet wordt. Maar de 500 kost inderdaad wel meer.
Voor mij was de range het cruciale verschil met andere electrische auto's. Ik ken zelf geen andere electrische auto's waarmee ik naar mijn vakantieadres kan zonder tussendoor op te laden, en dat is wel belangrijk voor mij.
Dat dacht ik al. zo kan je het natuurlijk niet meer vergelijken met een eGolf o.i.dquote:Op dinsdag 21 november 2017 20:49 schreef dodoria het volgende:
[..]
uit m'n hoofd is de korte range versie $35.000 en de lange range versie $50.000
wat kost de eGolf in Nederland?quote:Op dinsdag 21 november 2017 20:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. zo kan je het natuurlijk niet meer vergelijken met een eGolf o.i.d
Die 50K wordt dus al snel 60K met de nederlandse BTW erbij.
Ze beginnen rond de 40K en dan heb je hem redelijk luxe al, maar inderdaad de range staat me nog wat tegen.quote:
Ja ik ookquote:Ik heb ook niet echt het idee dat ze vergelijkbaar zijn inderdaad. Maar het zou mooi zijn als er wel meer betaalbare long range electrische auto's op de markt waren
Echwel.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:36 schreef 6star6lord6 het volgende:
[..]
Het gaat om de selfdriving. Dat het elektrisch is maakt niet uit.
In de review van TS kan de Tesla van 0 naar 100 in 6 seconden. De Tesla S staat voor Tesla sport?quote:Op dinsdag 21 november 2017 07:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
De Tesla S kan van 0 tot 100 in 2,7 seconden, hoe snel denk je dat een Porsche of Ferrari dat doet dan?
Dit soort issues waren in jaren 70-80 standaard voor Amerikaanse auto’s. De Japanse auto-industrie profiteerde daarvan.quote:Op dinsdag 21 november 2017 13:21 schreef habitue het volgende:
[..]
Internet staat vol met zulke filmpjes en klachten over quality control.
Tja, Er was destijds niet echt een alternatief voor windows, en MS heeft natuurlijk een enorme verbeterslag uitgevoerdquote:Op woensdag 22 november 2017 08:50 schreef Leandra het volgende:
Jaren geleden zei men over Windows dat als een auto met zo vaak problemen zou hebben als Windows, dat niemand de auto zou kopen...
Ik haat electrische autos en heb net een Nissan Skyline R33 GT-R gekocht voor dezelfde prijs.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 08:29 schreef dopfles1 het volgende:
Mensen die electrische autos haten kunnen er gwn niet 1 betalen
Links of rechtsgestuurd?quote:Op woensdag 22 november 2017 13:01 schreef totalvamp het volgende:
[..]
Ik haat electrische autos en heb net een Nissan Skyline R33 GT-R gekocht voor dezelfde prijs.
Daarnaast is de tesla niet mooi
Ik ben twee meter, heb verschillende (kleine) auto's gereden en de enige waar ik niet normaal in kan zitten was een Kia Sorento uit 2014, dus ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgtquote:Op vrijdag 24 februari 2017 03:44 schreef Metalfrost het volgende:
'Nee' gestemd. Ik zal er met mijn 2.04m er niet in kunnen passen, alsmede de meeste auto's.
Het hebben van lengte verschilt per persoon, bij mij zit dat 'm vooral in de benen en schoenmaat. Wat daaruit resulteert is beknelling tussen knie, dashboard en stuur of dat de voeten niet op de pedalen passen. Bovendien, de laatste keer dat ik auto's paste was ik 30 kg zwaarder in lichaamsgewicht, denk dat dat ook wel meespeelt. Of meespeelde wat dat aangaatquote:Op maandag 4 december 2017 11:17 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik ben twee meter, heb verschillende (kleine) auto's gereden en de enige waar ik niet normaal in kan zitten was een Kia Sorento uit 2014, dus ik weet niet hoe je dat voor elkaar krijgt
Eens, voor dat soort gevallen gewoon een modervette V6 of V8 via Snapcar regelenquote:Op dinsdag 21 november 2017 20:16 schreef Fer het volgende:
Ik zou het wel willen en zelfs de zomervakantie zou lukken, aangezien ik dan ook niet veel haast heb. Maar straks komt de wintersport er weer aan. Heel vroeg vertrekken en dan lekker 200 over een lege autobahn voor slechts 50¤ diesel, dat doet die Tesla niet na.
Doe maar 85k in euro's dan. De S stond oorspronkelijk op de kaart voor 50k dollars en kost rond de 85k.quote:Op dinsdag 21 november 2017 20:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. zo kan je het natuurlijk niet meer vergelijken met een eGolf o.i.d
Die 50K wordt dus al snel 60K met de nederlandse BTW erbij.
Een Model S een middenklassekarrtje noemen . Een fossiele Audi A7 (voorsprong door techniek )met dezelfde specs is aanzienlijk duurder in aanschaf.quote:Op woensdag 20 december 2017 20:02 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Doe maar 85k in euro's dan. De S stond oorspronkelijk op de kaart voor 50k dollars en kost rond de 85k.
85k voor zo'n middenklassekarretje.....
O ja, en het antwoord is 'nee'.
En extreem veel milieuvriendelijker.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een Audi A7 (voorsprong door techniek )met dezelfde specs is aanzienlijk duurder in aanschaf.
Altijd aandoenlijk als petrolheads zich bekommeren om het milieu.quote:Op vrijdag 22 december 2017 00:09 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En extreem veel milieuvriendelijker.
Bron? De PHEV's bij ons in de pool doen minimaal 1:23 en worden overdag geladen met stroom van de zonnepanelen.quote:Op vrijdag 22 december 2017 01:31 schreef PluggieOD het volgende:
De Mitsubishi lease PHEVs waren echt het meest vervuilende dat NL op autogebied heeft gezien de laatste 15 jaar.
Mensen met een elektrische auto kunnen geen benzine betalenquote:Op vrijdag 24 februari 2017 08:29 schreef dopfles1 het volgende:
Mensen die electrische autos haten kunnen er gwn niet 1 betalen
Zelf je brandstof betalenquote:Op vrijdag 22 december 2017 18:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Mensen met een elektrische auto kunnen geen benzine betalen
In een huurauto van het werk rijdenquote:
Wat een strafquote:Op vrijdag 22 december 2017 18:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
In een huurauto van het werk rijden
Als het sub 200pk bak is best wel ja.quote:
Ik noem de drie een middenklassekarretje. De S is meer een proletenbak.quote:Op donderdag 21 december 2017 22:20 schreef Revolution-NL het volgende:
Een Model S een middenklassekarrtje noemen . Een fossiele Audi A7 (voorsprong door techniek )met dezelfde specs is aanzienlijk duurder in aanschaf.
Dat is je beste argument om de milieuonvriendelijkheid van electrische auto's weg te wuiven?quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
Altijd aandoenlijk als petrolheads zich bekommeren om het milieu.
Moet je lekker met de trein gaan. Overigens is 'superieur' een subjectieve classificatie. Jij VINDT het superieur. Het is geen feit, maar een mening.quote:Een elektrische aandrijflijn is (met uitzondering van de actieradius) op alle fronten superieur aan een fossiele aandrijflijn, het is zoveel comfortabeler.
http://www.telegraph.co.u(...)hich-is-greener.htmlquote:Op zaterdag 23 december 2017 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
....of rijden met hun oude Volvo ....
Ik vind het allemaal prima. Zolang hij van binnen luxe is, lekker zit en een goede navigatie heeft hoef ik geen 300pk.quote:Op vrijdag 22 december 2017 18:53 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Als het sub 200pk bak is best wel ja.
Op de fiets of lopend naar de supermarkt is milieuvriendelijkerquote:Op zaterdag 23 december 2017 11:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)hich-is-greener.html
Een oude, 'vervuilende', auto blijven rijden is milieubewuster dan een nieuwe schone laten maken.
Kun je daar gelijk wat appelen en peren kopen om met elkaar te vergelijken.quote:Op zaterdag 23 december 2017 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op de fiets of lopend naar de supermarkt is milieuvriendelijker
Jij begrijpt er echt niks van.quote:Op zaterdag 23 december 2017 13:09 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind het allemaal prima. Zolang hij van binnen luxe is, lekker zit en een goede navigatie heeft hoef ik geen 300pk.
Het is wel leuk hoor. Maar verre van belangrijk.
Slepen jouw vingers over de vloer als je loopt?quote:Op zaterdag 23 december 2017 13:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij begrijpt er echt niks van.
Extreem milieu vervuilend op dit moment. Weet je dondersgoed.quote:Op vrijdag 22 december 2017 12:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Altijd aandoenlijk als petrolheads zich bekommeren om het milieu.
Verder is het milieu wel het laatste argument wat ik heb om de Model 3 bovenaan de shortlist te zetten. Een elektrische aandrijflijn is (met uitzondering van de actieradius) op alle fronten superieur aan een fossiele aandrijflijn, het is zoveel comfortabeler.
Maakt jouw hoofd een klotsend geluid als je het heen en weer beweegt?quote:Op zaterdag 23 december 2017 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Slepen jouw vingers over de vloer als je loopt?
Alleen wanneer ik jouw post lees en mijn maag opspeeltquote:Op zondag 24 december 2017 10:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maakt jouw hoofd een klotsend geluid als je het heen en weer beweegt?
Ik snap dat je niet gewend bent aan zoveel verlichting. Paar sessies met een psycholoog tbv van wat zelfreflectie kunnen wellicht helpen. Alhoewel ik in jouw geval twijfels heb over hoe effectief het gaat zijn. Ga lekker op de fiets en neem meteen wat appels en peren mee.quote:Op zondag 24 december 2017 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Alleen wanneer ik jouw post lees en mijn maag opspeelt
Bedoel je wat de user boven poste, of ee model 3?quote:Op zondag 24 december 2017 17:38 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
Ik zit het sterk te overwegen op dit moment.
Model 3quote:Op zondag 24 december 2017 20:14 schreef Humberto-T het volgende:
[..]
Bedoel je wat de user boven poste, of ee model 3?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |