abonnement Unibet Coolblue
pi_169100707
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P




Waar we praten over poetsen met dreumesen.
pi_169100742
Ik sloot het vorige topic net met deze heuglijke mededeling:

Ketel zette vanavond zijn eerste losse stapjes! *O* *O* *O* Ooooh zo trots!
pi_169100814
Dat ze er aan te komen, goed zo Ketel! *O* *O* *O*
pi_169100818
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:25 schreef lunapuella het volgende:
Ik sloot het vorige topic net met deze heuglijke mededeling:

Ketel zette vanavond zijn eerste losse stapjes! *O* *O* *O* Ooooh zo trots!
*O* *O* Stappende ketel! Hoe oud is hij nu ook weer?
pi_169100894
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

*O* *O* Stappende ketel! Hoe oud is hij nu ook weer?
20 maanden.
pi_169101074
Jaaaaa, Ketel *G* *G*
pi_169101214
*O* Go Ketel! Superleuk en handig en ze worden er zelf ook zo blij van als ze zelf los kunnen stappen O+
pi_169101708
Yessssssss, stappen voor Ketel! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169101829
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:25 schreef lunapuella het volgende:
Ik sloot het vorige topic net met deze heuglijke mededeling:

Ketel zette vanavond zijn eerste losse stapjes! *O* *O* *O* Ooooh zo trots!
Jaah! Wat goed! Zo leuk is dat he, zo'n trots koppie erbij ook?
pi_169101885
Jaaaa Keteltje!! Wat goed *O*
  donderdag 23 februari 2017 @ 20:50:32 #11
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169101975
Woeeeeee Ketel! Freeeeeeedom!!!! *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169102037
Go ketel *O*

O is vandaag voor het eerst naar de opvang geweest, op de negenmaandenbeurs. Hij werd al enthousiast bij het zien van al het speelgoed en heeft niet eens meer omgekeken om dag te zeggen :') toen we 1,5 uur later gingen kijken of hij zich nog vermaakte was hij nog enthousiast aan het spelen, maar nadat hij mij zag was dat over en wilde hij mee en toen hadden we het drukke deel gelukkig al gehad. Al met al een zeer positieve eerste keer dus, ik denk dat hij niet kan wachten tot het augustus is. De beurs zelf vond hij ook leuk (denk ik), met dingen proeven en veel aandacht en hij heeft twee keer liggen slapen. En hij heeft naast een mega bambixbeer nu ook een mini beer waar hij heel gelukkig mee was.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_169103900
*O* Ketel loopt! Wat goed! :) *O*

Klinkt als een geslaagd dagje uit FF! Heb even gespiekt in z&g en wat leuk dat het 2 meisjes zijn! O+

Hopelijk volgt ook snel goed nieuws voor kazy! :*

Ik heb net dat tv-programma over het "geheime leven" van vierjarigen zitten kijken. Wel interessant om te zien, vooral hoe ze nu doorkrijgen wat delen precies betekent. Dus vraag me af of het wel zin heeft een dreumes dit alvast te leren. Dat ze geen speelgoed mogen afpakken, leren ze t.z.t. vanzelf. Maar die slaande dreumessen van wie de ouders niks doen vind ik ook lastig. Er zelf iets van zeggen, levert niet echt vriendelijke blikken op van de desbetreffende ouders :')

Onrustig slapen gebeurt hier ook... A wilde gisteravond absoluut niet in haar eigen bedje. Was hysterisch huilen. Pas rond half 2 sliep ze eindelijk bij mij in bed. Geen idee wat er aan de hand was, maar ze zat wel steeds met een vingertje op dezelfde plek in haar mondje te drukken...dus vrees dat de hoektandellende nog niet over is ;(
Dus ik ga ook lekker vroeg naar bed. Ben bekaf en Bumbamoe :X
pi_169104380
Vooral dat bumbamoe Aerenia :X. Wat sneu voor A.. snap wel dat ze dan dicht bij mama wil zijn. Hopelijk komt het tandje snel door.. weltruste alvast!

Hier is het overdag rommelig met slapen, 's nachts gaat het wel ok (gelukkig). Krijg er maar geen goed ritme in overdag, ze is nu 15 mnd maar heeft nog steeds 2 slaapjes per dag (en snachts 12-14 uur). Slaapkop..

Wooow ketel!! *O* goed bezig! Wat fijn! nu lekker oefenen en stappen :).

Morgen weer CB. Laatste prikjes voorlopig geloof ik, waarvan 1 echt gemene prik volgens de vpl. Geen zin in..
pi_169104451
Hoera voor Ketel!! *O*
Ik kon vandaag ook niet wachten op een stappende S. Boodschappen doen voor klussen en dan een dreumes moeten tillen, terwijl ik misselijk/moe/zwanger ben.
Ik was blij dat S. (en ik dus ook :@ ) vanmiddag meer dan een uur sliep.

Oeh Aerenia, minder fijn ook zeg. Vanavond hopen op een betere nachtrust dan!
En Bumba :{ het enige tv-programma dat mijn kind kan boeien ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169104538
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:45 schreef hetzusjevan het volgende:

Hier is het overdag rommelig met slapen, 's nachts gaat het wel ok (gelukkig). Krijg er maar geen goed ritme in overdag, ze is nu 15 mnd maar heeft nog steeds 2 slaapjes per dag (en snachts 12-14 uur). Slaapkop..

Dat gebeurt hier ook, nog 2 dutjes. Maar goed, als ik die energie zie die uit zo'n klein mannetje moet komen iedere dag, dan zou ik geloof ik wel 4 dutjes nodig hebben :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169104733
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:28 schreef lunapuella het volgende:

[..]

20 maanden.
Dan schelen de onze heel weinig denk ik!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_169104900
Als je Bumba-moe bent kun je ook tweeny pop ofzo kijken. Vergelijkbare stijl maar dan met dansmeisjes. O vindt dat ook heel leuk. Is elke ochtend vlak voor Bumba op tv bij Zappelin.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_169105193
Oh ik vind bumba zo grappig :') snel eens laten zien hier.
Alex is helemaal dol op de twirlywoos
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169105216
Een stappende ketel! Wat leuk!!!!
pi_169105429
Hier ook twee dutjes en een lange nacht zusje :) Is dat gek? :@

Aerenia, tandjesleed, bah! Ik hoop dat 't snel over is :*

*O* Ketellll de wereldveroveraar *O*

Ik ben zooo blij dat mini nog geen tv kijkt :X We kijken af en toe een aflevering Tik Tak en sinds kort wil ze soms het liedje van Kikker horen om lekker op te dansen, maar godzijdank geen Bumba of wat dan ook :@ Mijn vader zet wel eens een natuurdocumentaire voor haar op en dan zit ze dierengeluiden te maken voor tien _O- Ze is (net als ik) te beweeglijk om rustig tv te kijken.

Ik sta morgen als draagconsulent op de negenmaandenbeurs en ik heb er echt zin in O+ Lijkt me zooo leuk! Wel een hele lange dag weg van mini ;(
pi_169105576
Nou Bloesem, hier ook weinig tv hoor, S. heeft er de rust ook niet voor. Maar ik kan het op dit moment af en toe wel waarderen :@ het enige dat regelmatig aan staat is een K3-mix op YouTube, want dan kan S. lekker dansen :)
Veel plezier morgen!!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169106318
Hier ook nog twee slaapjes overdag (16 maanden).

Stappende ketel! Hier zie ik los stappen nog niet zo snel gebeuren

Veel plezier morgen Bloesem!
pi_169108014
Ik heb wel een tv kijker. Vooral junglebook en assepoester zijn favoriet. Hij stampt dan de kamer rond en trompettert dan de olifant na.
Hij heeft ook de film Garfield als favoriet. Dan ligt hij in een deuk als garfield en odi dansen of er wat mis gaat. O+

Ik trek zelf die fimpjes als pumba etc niet dus blij dat we zo nu en dan een disneyfilm op kunnen zetten ;)
Schudden voor gebruik
pi_169109636
Hier meestal 1 dutje de laatste tijd... Soms 2...

Tvkijken vaak wel eventjes tijdens het koken... Dan tiktak, nijntje, 24kitchen :p. Filmpjes op de tel kijkt ze ook heel graag maar ik probeer dat zo min mogelijk te doen.. Ouders en schoonouders zetten filmpjes op van liedjes...

Kun je zoutoplossing neusspray gewoon bij de drogist halen? L is ook verkouden en ik vond het wel een goede tip laatst hier..
  vrijdag 24 februari 2017 @ 07:07:34 #26
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169109651
Neusspray net zoutoplossing neem ik altijd in de supermarkt mee!
Vandaag verder met alle grote spullen verhuizen en komende nacht onze eerste nacht daar. Ben benieuwd hoe de meiden dat gaan vinden. Vandaag gaan ze nar de GO, zodat we rustig met 4 man kunnen sjouwen. Gisteren vonden ze het maar raar.
L zei gisteren luier (luile). Mijn moeder keek, maar ze had geen schone luier nodig. Maar op dat moment voelde mijn moeder haar luier warm worden. Ze gaf dus aan dat ze ging plassen. Mijn slimme meisje.
pi_169109837
Zoutoplossing: ook bij supermarkt. Kruidvat is lekker goedkoop :). Na vele dramanachten nu eens een 19:30 slaaps-3:30 en 6:00 voeding, 7:00 wakker *O*. Ben er wiebelig van, niet gewend aan slaap langer dan 2 uur achter elkaar :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Vosje6 op 24-02-2017 08:30:11 ]
pi_169110008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 07:07 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Neusspray net zoutoplossing neem ik altijd in de supermarkt mee!
Vandaag verder met alle grote spullen verhuizen en komende nacht onze eerste nacht daar. Ben benieuwd hoe de meiden dat gaan vinden. Vandaag gaan ze nar de GO, zodat we rustig met 4 man kunnen sjouwen. Gisteren vonden ze het maar raar.
L zei gisteren luier (luile). Mijn moeder keek, maar ze had geen schone luier nodig. Maar op dat moment voelde mijn moeder haar luier warm worden. Ze gaf dus aan dat ze ging plassen. Mijn slimme meisje.
knap zeg! Dat ze het zo goed aan voelt komen. Dat beloofd potjestijd!
Schudden voor gebruik
pi_169110107
Wat stoer van je meisje Shop! Over een tijdje komt ze gewoon met een luier jouw kant uit =handig
pi_169110232
Goedzo L.! En succes met de verhuizing Shop. Schiet al op zo te horen!

:* voor alle slechte nachten en kiesjes-/tandenleed.

Ik las iets over Bumba. Ik probeer dat zoveel mogelijk te mijden :P De meeste kinderprogramma's vind ik prima te doen, maar Bumba echt niet. Geen idee waar het hem in zit. Nieuwste hit hier zijn de filmpjes van Musti. (Een poes die sprekend op Nijntje lijkt.) Ik heb daar nog boekjes van van vroeger. Leuk om dat nu weer terug te zien.
pi_169110257
Wacht maar tot je De Kleine Prinses voorbij ziet komen..
  vrijdag 24 februari 2017 @ 08:50:01 #32
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169110283
Succes Shop!

Qua tv: ik heb hier een tijdje geleden nog om tips gevraagd, maar al die programma's vond ik zo irritant en dom (en vooral Bumba, dat is ook nog slecht gemaakt...), dat we het lekker bij Buurman& Buurman en Pieter Post houden. En documentaires over paarden :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169110345
N. vindt Bumba helaas ook leuk. Het was een tijdje direct na Sesamstraat (nog steeds de grootste hit, ook leuk voor ons, ik was vergeten hoe hilarisch Ernie en Bert kunnen zijn) op tv en toen we een keer te laat waren met de tv uitzetten was het hek van de dam. :') Verder vindt ze Kikker en Nijntje (en dan de ouderwetse tekenfilmserie op Netflix _O_ ) ook heel erg leuk.
pi_169110650
Wij zijn fervente BBC-kijkers, dus Ketel krijgt vooral CBBC mee. :') Hey Duggee en de Teletubbies zijn favoriet, naast de openingsliedjes van Raa Raa the noisy lion en The Furchester Hotel (met muppets!). De afleveringen zelf daarvan vindt hij dan weer minder boeiend.
pi_169110859
Wat goed van ketel, Luna!

Hier al vanaf 12 maanden 1 slaapje, helaas.

TV gebruik ik vooral als middel om tijd te winnen, als T hangerig is en ik moet koken ofzo. Meestal zet ik sesamstraat op, of het zandkasteel. Volgens mij maakt het hem niet uit, als het maar beweegt...
pi_169111908
Wat grappig te lezen dat jullie dreumesen al aandacht hebben voor tv/filmpjes. Hier helemaal nog niet, hij heeft er niet de rust voor om stil te zitten denk ik. De kleuter kijkt wel dus het is niet onbekend voor hem, maar dreumes danst alleen even bij het liedje van Sesamstraat en amuseert zich daarna weer met iets anders. Enige boeiende vindt hij het aan/uitknopje van telefoons of iPad. Beeld! Zwart! Beeld! Zwart! Etc :+

Vannacht weer eens een wakkere nacht. Geeeeeen idee wat er was... maar ik ben toe aan veel koffie. Je went zo snel aan slaap :@ :X
pi_169111946
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 08:58 schreef Selvaria het volgende:
N. vindt Bumba helaas ook leuk. Het was een tijdje direct na Sesamstraat (nog steeds de grootste hit, ook leuk voor ons, ik was vergeten hoe hilarisch Ernie en Bert kunnen zijn) op tv en toen we een keer te laat waren met de tv uitzetten was het hek van de dam. :') Verder vindt ze Kikker en Nijntje (en dan de ouderwetse tekenfilmserie op Netflix _O_ ) ook heel erg leuk.
Ik heb Sesamstraat ook echt herontdekt! Die stukjes met de 'poppen' (Bert en Ernie en die zingende monsters en zo) zijn echt hilarisch :D
pi_169112288
Filmpjes langer dan 5 minuten houdt M. ook niet vol. Tiktak en Musti zijn precies kort genoeg. Halverwege Sesamstraat is ze meestal ook weer wat anders aan het doen. Toch blijft ze dagelijks vragen om Sesatapapap -het blijft een moeilijke straatnaam :D - dus ze zal het ergens toch wel leuk vinden.

Koffie voor Mineola c_/

Edit: vergeet ik helemaal te *G* voor de eerste stapjes van Ketel!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:21:43 #39
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169112374
Het wordt wel beter, dat concentratievermogen. N kan nu wel 7 minuten Buurman en Buurman volgen. Behalve als de aflevering gewoon niet grappig is, dan klikt ze ergens anders op. Een hele aflevering Pieter Post is meestal wel te lang, tenzij er een dier in voorkomt, dan vindt ze het wel leuk genoeg om te blijven kijken. Maar we kijken eigenlijk alleen in bed voor het slapen gaan, dus het is voor haar ook meer bedoeld om het verstand op nul te krijgen.

Slaapje hier 1 per dag vanaf ongeveer 15 maanden. Varieert van 30 min tot 2,5 uur :) En 's nachts ook 11 à 12 uur.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169115430
Ik was vanmorgen 2uurtjes met Alex naar 't mamacafe hier in de stad, hij heeft zich helemaal kapotmoe gespeeld waardoor ik hem helemaal naar huis moest tillen :') Dus ik dacht: die zal snel slapen vanmiddag!

Mooi niet :') hij weigert. Poepzooi :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169115448
Hier overigens 1 meestal lange slaap vanaf een maand of 9/10
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169115929
Middagslaap: vanaf een maand of 11 soms 1 of 2, nu met bijna 13 mnd lijkt het dat 1 lange (1,5-2.5 uur) de nieuwe norm is. Is fijn om die tijd te hebben om met peuter even iets niet dreumes geschikts te doen (maar nu niet want paw patrol is op tv :+ )
pi_169115974
Haha, Mineola, herkenbaar. Hier kantelt hij steeds mijn telefoon, want dan geeft de iPhone beeld. En dan helemaal tevreden, want hij ziet zichzelf dan!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169118026
haha, ja hier is de gelockte IPhone ook een hit. Soms opent ie mijn medisch paspoort per ongeluk en belt ie opa (want noodnummer). Dat is dan erg gek, want de IPhone begint dan te praten. Soms staan er ook filmpjes in mijn telefoon. Als ik die dan terug kijk zijn er dreumesvoetjes gefilmd. Of is er een fotobom van foto's met dreumesvoetjes geweest.

Vosje, misschien heb je het wel ooit vermeld, maar hoeveel verschil in leeftijd zit er tussen peuter en dreumes?

Nog 2 uurtjes werken en dan .....
2 weken vakantie!!! *O* *O* *O* *O*
pi_169118385
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 15:40 schreef Adrian4 het volgende:
haha, ja hier is de gelockte IPhone ook een hit. Soms opent ie mijn medisch paspoort per ongeluk en belt ie opa (want noodnummer). Dat is dan erg gek, want de IPhone begint dan te praten. Soms staan er ook filmpjes in mijn telefoon. Als ik die dan terug kijk zijn er dreumesvoetjes gefilmd. Of is er een fotobom van foto's met dreumesvoetjes geweest.

Vosje, misschien heb je het wel ooit vermeld, maar hoeveel verschil in leeftijd zit er tussen peuter en dreumes?

Nog 2 uurtjes werken en dan .....
2 weken vakantie!!! *O* *O* *O* *O*
Haha ja dat precies. Fotoburst en praten tegen Siri. En dan wordt opa gebeld omdat dreumes 300 keer papa zegt }:|

Hoera voor vakantie!!!'
pi_169118606
Hehehe, kleintjes en smartphones :) bellen van ice hier ook bekend.
Adrian4: er zit op 10 dagen na precies twee jaar tussen. Ze had als ik flink overtijd was geweest een broertje op haar tweede verjaardag gekregen :)
pi_169119726
Oh ja ik kreeg het idee dat ze nog veel sliep maar dat valt dus reuze mee ^^.

E heeft ook echt nul interesse in tv.. ik denk er zelf ook niet aan om die aan te zetten, hier staat de radio aan ipv tv.

iPhone/iPad zijn hier ook wel de bom, de home knop 202626x indrukken en de iPhone constant draaien en omg het filmpje draait dan mee :o :').

Prikjes ook weer overleefd, dat waren ze voorlopig gelukkig. Ontwikkeling gaat heel mooi op schema :). Fijn om die bevestiging te krijgen.
pi_169122083
Zet mijn dreumes voor een leuk filmpje (bij voorkeur liedjes) en je hoort 'm zo een half uur niet. Met z'n concentratievermogen zit het wel snor 8)7 . Bumba zet ik gewoon niet op, dat programma zit echt teveel
in mijn irritatiezone. Samson&Gert liedjes zijn hier feest!

Overigens kan dreumes, als ie er zin in heeft, ook prima zelf spelen. Hij rommelt zo een uur of langer een beetje aan terwijl ik in zijn buurt bezig ben met iets. Meestal strijk ik of maak ik schoon en speelt hij lekker. Maar natuurlijk nooit als ik perse iets wil
schoonmaken, hij kiest wanneer er gespeeld wordt 8)7
pi_169122331
Bumba lijkt me echt de hel op aarde, dus die hebben wij nog niet geïntroduceerd. Dat gaat ook nooit gebeuren hoop ik.
Luna, wat slim om de BBC te kijken met Ketel, daar heb ik nou nog niet aan gedacht met Sjaak...

Sjaak houdt van Masha en de Beer en van de Teletubbies. Vooral aan het eind van de middag, als hij moe is en ik kook, kan hij prima 20 minuten kijken. Ideaal dus. Als hij ziek is, is dat een goede manier om hem op de bank te houden, dan kijkt hij langer. Normaal niet, dan doen we zoveel mogelijk zonder tv.

Ik kreeg vandaag een folder in huis van de gemeente over peuterspeelzalen hier in de buurt, dat het tijd is om Sjaak daar naartoe te sturen. Verder was het een folder die de prijs voor 'folder met beste informatie' nooit zal winnen, dus nu weet ik nog niets. We twijfelen sowieso of we Sjaak naar de psz willen sturen.

Ik zag Danaa in het wohts-topic, lurk je hier ook? Hoe is het met jou en met jullie?
pi_169123538
Die verhalen over dreumessen en mobieltjes/iPad's :D

Gelukkig ben ik niet de enige die Bumbamoe is. Maar eerlijk is eerlijk: ik hoef die ellende niet aan te horen, dus voor mij is het ietsje minder erg (en A vindt het prachtig) ;)

Fijn dat de prikjes achter de rug zijn zusje! ^O^

Shop: hoe is de verhuizing gegaan? Hopelijk een fijne nacht in het nieuwe huis!

Bloesem: was het leuk vandaag op de 9m-beurs? :)

Cactus: ik doe A vanaf oktober (dan wordt ze 2) 2 ochtenden in de week naar de psz, maar dat is meer omdat kinderen die 2 jaar op de psz hebben gezeten automatisch toegelaten worden op de school. Verder lijkt het mij ook wel fijn als A het gebouw etc een beetje kent (de psz is alleen te bereiken door door de school te lopen). Maar of een psz verder meerwaarde heeft t.o.v. de crèche, dat weet ik niet. Voor een psz krijg je (geloof ik) geen ko-toeslag, maar dat zijn ze nu aan het veranderen (geloof ik ook :P ).
  vrijdag 24 februari 2017 @ 20:27:44 #51
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169123702
Nou, de meeste grote spullen zijn over. Wat een gedoe verhuizen. De meisjes liggen nu wel in bed en ze slapen. Morgen gaan ze toch een dag bij oma logeren. Zodat we toch nog even door kunnen. Kasten in elkaar etc.
Ons eerste diner in het nieuwe huis ;)



Even nog jompelen voor Ketel *O*
pi_169123979
Gefeliciteerd met de verhuis!
Schudden voor gebruik
pi_169124165
Marsha en de beer.. wat een schreeuwkind is dat! Die mute ik altijd direct... en dan zappen we door.


Wurm kan gemakkelijk 1,5 uur in grinnikstand naar de tv kijken. Soms wijst hij naar zijn beker en dan mama! En wijzen naar de keuken... :')

Dan lassen we pauze in om drinken te tappen uit de kraan en komkommers te snijden of snoeptomaatjes en olijven in bakjes te kletteren en op te peuzelen om vervolgens de afstandbediening weer te krijgen met het geluid van een olifant (jungle book) of poes (garfield) om verder te kijken.

Mijn mobiel ontgrendelt hij super snel (sneller dan ikzelf :') ) en zet hem dan op kinderstand om daar een puzzel of duplotrein te vinden. Filmpjes van onszelf te kijken of te kleuren. Hij mag dat meestal ff doen als ik crappy nights heb gehad en echt om half zes even nodig heb om rustig een oog open te bikken. Hij tikt mij af en toe aan dan van euhmmmm mama! Wakkeuh!

Gelukkig staat er een hoop andere dingen tegen over om hem in balans te houden ^^,

#ontaard
Schudden voor gebruik
pi_169124484
Van de week kwam de 5 maanden oudere neef van wurm spelen. Samen moeten ze altijd even ontdooien en dan zijn ze niet te houden. Voetballen, onverstaanbare grapjes en giechelbuien.

Wurm die "lamp" kwam vragen om samen in de tipi boekjes te lezen en dat ze dan de flappen van de tent dichtdoen en je ze hoort geiten met de zaklampen.

Of dat wurm zijn neef laat zien hoe je moet wobbelen. Of er nog meer mee kan zoals glijden of er ballen vanaf laten rollen O+

Samen met de toettoet herriemakers over de hond rijden.

Of saampjes mee de dieren in het dierenpark gaan helpen voeren en sleuren met voerbakken en een bolderkar vol.

Ik vond dat babyjaar hard gaan, maar dit toch ook hoor! Al echt mannetjes zo.
Schudden voor gebruik
pi_169125357
Gefeliciteerd shop! En je had ook beter gewoon zwanger kunnen zijn! Ik mag van de gyn niks doen bij onze verhuizing straks. maar stiekem is dat ook wel weer irritant. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat in het nieuwe huis. Ze slapen nog wel bij elkaar op de kamer?

Mijn mobiel heeft vingerafdruk beveiliging dus daar kan O niks mee, maar hij heeft er ook niet echt interesse in. De tv daarentegen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_169125808
Shop verhuisd, spannend, eerste nacht. Hopelijk doen de meiden het goed.

Wij hebben geen tv(signaal), dus J kijkt youtube mee met papa (waarbij hij geen interesse heeft als het geen graafchine of traktor is) of hij kijkt Nijntje of de rode traktor op Netflix. Hij heeft zijn 'eigen' (oude, afgedankte) tablet die mijn vriend leeggehaald heeft en waar hij alleen in de kinderomgeving een aantal spelletjes kan doen. Er zit een timer op en die staat op 10 minuten, daarna stopt het vanzelf. Eerst was het dan brullen, nu legt J dan meestal braaf de tablet weg ("tijd! Opruimen"). We proberen de schermtijd te beperken, maar op een hangerige regendag kan het wel voorkomen dat hij 3x 10 minuten speelt en een Nijntje aflevering kijkt.
En hij heeft zijn eigen mobiele telefoon (een oude zonder batterij erin). Dat helpt best goed om van onze telefoons af te blijven. Dat levert soms wel schattige taferelen op: "opa bellen!" Rent naar telefoon, drukt en veegt erop. "Opaaaah? Opaaaah? Belluh!" Loopt heen en weer langs het raam. "Even appen" Duwt fanatiek op scherm. O+
pi_169126045
Hupje, Sjaak is op YouTube fan van Tractor Tom. Echt de saaiste show ooit voor ouders, maar hij vindt het de bom... Aflevering duurt 10 of 11 minuten volgens mij.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 22:10:16 #58
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169126123
FF de meiden gaan eerst weer samen op de kamer. Zo zijn ze het gewend en ze slapen prima. (Meestal slapen ze tot een uur of 8:00/8:30 in de ochtend) Ze worden nu ook zo gezellig wakker samen O+ Gegiechel en gelach vaak.
Onze bedoeling is ze samen te laten slapen tot ze een eigen kamer willen. Dan gaan ze allebei naar zolder, want daar zijn 2 even grote slaapkamers over. En misschien willen ze wel tot ze het huis uit gaan samen slapen ;) Dat mag dan ook.
pi_169126885
Dat lijkt me nou zo gezellig aan een tweeling, Shop O+ samen slapen en giebelen! Dat vond ik vroeger zo leuk aan mijn tweeling-oppaskindjes.

Van de week wilde ik heel graag iets op de computer regelen, en S. zat de hele tijd aan mijn benen te zeuren. Totdat hij ineens wegkroop en lekker ging spelen. Gewoon 3 kwartier niets meer gehoord, behalve zijn spel. Dat vind ik dan zo knap!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169130370
Fijn dat jullie bijna klaar zijn Shop!

Als een van ons achter de pc zit, dan wil M. komen 'titten'. Als dat niet mag dan volgt een dramatische weeeeeeh! Al dan niet in combinatie met het indrukken van de uitknop }:|

Op zich werkt de alleenspeelfunctie nog wel, maar bij voorkeur door allerlei ondeugende dingen uit te halen, zoals de wasmand met schone was leeg te trekken die mama -niet heel snugger- op dreumeshoogte in de woonkamer had laten staan. (Ze liep ineens met een bh op haar hoofd door de kamer -isse muts!- en toen ben ik maar even gaan kijken :+ ) Of ze verplaatst al haar speelgoed naar waar ik of mijn man bezig zijn, bijv. in de keuken waardoor je continu struikelt over allerlei knuffels/duplo/etc. En toch zijn ze zo leuk he :D
pi_169131277
De fokwet heeft iig ook betrekking op drama. Want sinds ik aangaf dat het wel meevalt opeens wel echt drama als ze iets wil wat op dat moment niet mag van mij. Maar ik zie ook wel dat ze bewuster is van haar gedrag en de invloed die ze daarmee kan uitoefenen op de omgeving. Gister uit lunchen ging ze naar iedereen zwaaien en lachen en als er dan iemand terug zwaait blijft ze maar zwaaien. Zo schattig ♡. & net ook weer een paar keer stappen door de woonkamer! Begrijpelijk dat ze door al die nieuwe ontwikkelingen ook wat onrustiger is zelf..

Vanmorgen ook vanaf kwart over 4 wakker : (. Maar heb haar nog wel een tijdje in haar bedje gelaten en geloof dat ze tussendoor nog wel heel even geslapen heeft... Toen om 6u er maar uit.

Nu ligt ze weer even te slapen en man ook nog want die gaat vanavond carnaval vieren... Dus ik neem ook maar even een relax momentje :).

Shop gefeliciteerd met jullie nieuwe huis. Hoe was de eerste nacht gegaan?
pi_169131333
Ik vind het zelf ook vaak wel begrijpelijk, Vieve. Er gebeurt ook zoveel met die kleintjes in zo'n korte tijd.

Haha, Kazy, hoe vermoeiend ook, het blijft zo schattig vaak!

Hier nu echt veel kletsen, vooral 'tiktak' van de klok is favoriet.

Vanmorgen om half 7 poepte S. zijn luier lekker vol tussen ons in. Daarna gelukkig van half 8 tot half 9 doorgeslapen, terwijl ik wat op mijn telefoon zat en stiekem naar hem heb liggen staren O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169131776
We hadden net zo'n gezellige ochtend: samen dansen op kinderen voor kinderen en dan heel hard lachen O+
Gisteren van 10 tot 10 gewerkt en vandaag weer tot 6. Ik kon net wel janken toen oma hem op kwam halen :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169132349
Klinkt heerlijk LeSage!

Mijn dreumes is zoek. Ik heb hier een boos, niet slapend, hangerig, drammerig, eten-weigerend exemplaar. Ik wil graag mijn gezellige vrolijkerd terug. ;(
pi_169134567
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:25 schreef silliegirl het volgende:
Klinkt heerlijk LeSage!

Mijn dreumes is zoek. Ik heb hier een boos, niet slapend, hangerig, drammerig, eten-weigerend exemplaar. Ik wil graag mijn gezellige vrolijkerd terug. ;(
Boks.

Ik verdenk een doorkomende kies, hij bijt de halve dag op zijn vinger nu.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 13:51:17 #66
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169134597
De eerste nacht ging prima. N en L waren iets eerder wakker dan normaal. 7:30 dus geen geklaag hoor ;)
Vandaag zijn ze een nachtje bij oma logeren. Zodat wij even goed door kunnen werken. De rest van de spullen deze kant op en kasten in elkaar zetten etc.
Ze reageerden erg goed op het nieuwe huis. Waarschijnlijk omdat hun speelgoed er al stond. Lekker vertrouwd. Vind het eigenlijk helemaal niet leuk dat ze nu weer een nachtje weg gaan, maar het is voor een goed doel!
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 25 februari 2017 @ 14:27:17 #67
186611 Haags
pi_169135202
Hier vandaag ook logeren en papa en mama uit eten. *O*
Zonder wrijving geen glans
pi_169136260
Alaaf!



Whoei voor lopende ketel!! Nóg beter en sneller de wereld ontdekken!

Shop gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!
pi_169136588
Een unicorn! O+

Ik had net een kiala-pakketje opgehaald en terwijl ik me vermaakte met het openknippen van het plakband, had A zich lekker op de bank geïnstalleerd met mijn tube handcrème (hoe dan? Die stond toch veilig op de eettafel?). Haar leren aapje-slofjes waren kennelijk wat droog, want die heeft ze lekker ingevet ^O^
pi_169136677
Wat een leuk pakje Miss Ladybug! Wij hebben de partij voor de dieren dit jaar! T. Als aap en zijn zusje als Girafje :)
pi_169136997
Sjaak gaat dit jaar in zijn gewone kleren, dus hij is verkleed als huurmoordenaar. Die zien eruit als gewone mensen, dus prima outfit.
Ik heb echt een hekel aan carnaval :N
pi_169138588
Supertof pakje voor Mies. O+

Ik vermijd carnaval en alles wat er mee te maken heeft ook maar wat graag. Vreselijk vind ik het. Vanmiddag in de stad kwamen we midden in een optocht terecht helaas, maar N. vond de Teletubbies wagen wel heel erg mooi.

Verder bleven we iets te lang weg en viel ze bij mijn man op de arm in slaap en hebben we haar in onze favoriete Italiaan maar op een bankje overgelegd en daar sliep ze bijna 3 kwartier. Ze was ineens weer zo klein. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 19:47:59 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169140648
Wat kan ze heerlijk slapen, selvaria! Zou hier helaas nooit gebeuren.
Slapen jullie dreumessen nog overdag? Dreumes slaat helaas steeds vaker overdag over. }:|

Leuk pakje MLB! _O-
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_169140872
Tot vandaag zou ik ook hebben gezegd dat dat hier nooit zou gebeuren, Mari. Schijnbaar zijn de wonderen de wereld nog niet uit. :D

Verder slaapt N. nog wel elke dag, al heeft ze het deze week al twee keer op slechts een half uur tot drie kwartier slaap overdag gered, dus ik vrees dat het niet zo lang meer duurt tot ze niet meer slaapt overdag.
pi_169141179
Sjaak slaapt niet altijd meer overdag. Hij slaat gemiddeld 1x per week het middagdutje over. Het lijkt me fijn om dat dutje niet meer te hebben, dan hebben we wat meer bewegingsvrijheid. Hoewel ik dat uurtje rust ook wel erg lekker vind...
pi_169141608
Noh, unicorn! O+

Ik ben ook geen carnavalsvierder, maar voor dit pakje maak ik een uitzondering.

R update: het leven staat deze week in het teken van eten (2 tot 3 keer zoveel als normaal), poepen (idem), jengelen, onvermoeid hyperdestuiteren en slaaaaapen.

Oftewel: R pakt nog even een sprongetje mee voor ze officieel 2 wordt. :o Morgen verjaardag vieren en dinsdag is het echt zover. *O*
pi_169141740
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:47 schreef Mariposas het volgende:
Wat kan ze heerlijk slapen, selvaria! Zou hier helaas nooit gebeuren.
Slapen jullie dreumessen nog overdag? Dreumes slaat helaas steeds vaker overdag over. }:|

Leuk pakje MLB! _O-
ja... een keer minimaal.
Tussen elf en een ergens naar bed en dan slaapt hij in twee keer ongeveer 2 uur. (Hij tankt zich tussendoor nog eens af)
En soms als hij super moe (of ziek of heeft lopen spoken of is rond 5en wakker wakker of of of) is rond half tien een uurtje en dan rond 3en weer zoiets.

Maar hangt er ook vanaf wat de activiteit is die dag.
Schudden voor gebruik
pi_169142137
T slaapt ook altijd 's middags, heerlijk vind ik het. Meestal anderhalf uur, soms langer. Vandaag was het 2 uur en een kwartier, en hij was om 6 uur alweer zo moe...We hadden ook een drukke dag, vanmorgen waren we in een speeltuin en in een café met speelhoek, en vanmiddag in een kindercafé . Hij heeft zich erg moe gespeeld.

Wat ben ik blij dat we dat soort dingen bij ons in de buurt hebben, is leuk om even lekker een kopje koffie te drinken terwijl T speelt, en ook nog eens leuke andere ouders ontmoet.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 21:02:18 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169142217
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 20:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak slaapt niet altijd meer overdag. Hij slaat gemiddeld 1x per week het middagdutje over. Het lijkt me fijn om dat dutje niet meer te hebben, dan hebben we wat meer bewegingsvrijheid. Hoewel ik dat uurtje rust ook wel erg lekker vind...
Ik houd er geen rekening mee in de planning hoor, als het slaapje niet in het schema past, dan maar niet. Dreumes slaat 2-3 x per week middagslaapje over. Ik vind het slaapje eerlijk gezegd heerlijk, even rustig op de bank een tijdschrift lezen en thee drinken zonder dat er op me wordt geklauterd. Of dat ik m voor de 10e keer weer van de tafel moet plukken.

Jagar, dat vind ik ook zo leuk van onze buurt, dan woon ik maar liever wat kleiner en gehorig dan in een nieuwbouwwijk-eengezinswoning. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_169143056
Hier nog één slaap overdag, eigenlijk pas sinds een maand of twee. Voor die tijd waren het er nog twee.
Ik vind dit al zoveel makkelijker plannen.

Ik blijf me iedere dag verbazen over wat Twix al allemaal begrijpt. Zo bijzonder om dat te zien. Hoe hij verbanden legt, opdrachten begrijpt, inspeelt op iets wat ik tegen man zeg, enz. En het hoort er allemaal bij, kinderen ontwikkelen en ontwikkelen en ontwikkelen. Maar hé, dit kind, dit mooie, dappere jongetje komt uit mijn buik. Ons jongetje. En hij ontwikkelt, hij ontdekt, hij is er, hij laat weten en zien dat hij er is. Wat een rijk mens ben ik!
pi_169143379
Malteser O+

MLB, wat een tof pakje! Wij slaan carnaval over dit jaar. Nieuw huis en zwanger, ik heb er even geen trek in ;) daarbij denk ik dat het volgend jaar makkelijker is. De jongste is dan nog best klein (dus draagdoek) en S. kan dan lopen. Ik moet er niet aan denken hem nu een dag mee te nemen, een hele dag met 10 kg beweging rondsjouwen :@

Hier nog 2 slaapjes, maar echt niet altijd thuis. Ook gewoon in de kinderwagen, in de auto of op schoot. Anders krijg ik niets meer gedaan op een dag.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 25 februari 2017 @ 21:58:01 #82
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169143551
Hier al een tijdje een slaapje per dag, maar de lengte varieert. Vandaag 1,5 uur, maar gisteren en eergister maar 30 min. Maakt weinig uit voor hoe laat ze 's avonds gaat slapen, meestal rond 21.00, tot 9.

Alvast gefeliciteerd Ingee *O*

En succes met de laatste verhuisloodjes Shop *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169144756
Man is hier carnaval vieren met ONZE vrienden (= carnavalskapel) en ik zit hier mezelf zielig te voelen op de bank. Ben gisterenavond wel geweest en vanmiddag met Willem als kuiken en nu lig ik uitgeput voor de tv. Het lukt me ook niet, maar toch voelt het alsof ik er niet meer bij hoor :(

Willem was vanmiddag wel een hit. Hij moest met iedereen op de foto. Hij keek zijn ogen uit naar de lampen, versiering, muziekinstrumenten en dansmariekes. Hij kreeg zelfs de steek op van de prins. Verder is ie gewoon de liefste, dus haal wel weer energie en liefde bij hem als ik zo met hem bezig ben.
pi_169144810
Alvast gefeliciteerd Ingee met bijna-peuter R

Shop, klinkt goed jullie nieuwe huis! Verhuizen is niet leuk. Succes met de laatste loodjes!
pi_169149146
Shop, wat fijn, eindelijk over!

MLB, Kiek Unicorn Mies nou O+

Ik zag een slapende N. in de Italiaan. Wat een straf om daar zo even te zitten. ;)

Hier wordt het slaapje 1 a 2 keer in de week overgeslagen. De andere dagen vaak 1,5-2 uur. Afgelopen maandag sliep ze ineens 4,5 uur. Vast de eerste en de laatste keer dat ze dat doet.

Hier beginnen de zinnetjes ineens te komen. Gister stond ik vol verbazing toen ze vertelde 'pappa en opa isse buijte'.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_169149310
Malteser O+ lief hoe je het omschrijft!

Geen foto van je kuikentje Adrian? oO<

Wat knap kris! Dat zijn zomaar 5 woorden achter elkaar!

A slaapt de laatste tijd nog maar 1x. Lang ging het thuis goed met 2 slaapjes, maar op de crèche lukt dat niet (te gehorig enz). Dus nu lijkt ze gewend aan 1 slaapje.

Verder is A een lief pestkopje de laatste dagen. Komt ze met een moeilijk gezichtje naar me toe. Slaat ze op haar luier en roept "poep!". Als ik dan vraag: heb je poepie gedaan? Zegt ze lachend "Nee!!" en kruipt snel weg :')
(en nee, geen poep dan... als het wel zo is, zegt ze ook gewoon "ja").
pi_169149914
Mooi he, hoe trots je kan zijn Malteser. Hier wees O gisteren voor het eerst het paard aan in een boek, toen ik vroeg waar het paard was (en daarna de koe, kat en varken. De andere dieren waren nog te lastig) en dan ben ik ook echt trots. Hijzelf overigens ook want hij geeft zichzelf dan ook een applaus.

Fijn dat de eerste nacht goed is gegaan shop! Zijn jullie gisteren ook nog lekker opgeschoten?

Hier al een tijdlang meestal 1 slaapje, van 30 minuten tot 2,5 uur. Gisteren waren we in de Ikea, inspiratie opdoen voor in het nieuwe huis en viel hij uiteindelijk in m'n man's armen in slaap. Dan is het weer echt zo'n klein baby'tje.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169152054
I-aaaaaa ia ia ia ia iiiiiiiaaaaaaaahhhhhhh!
Wat is er wurm?
IaaaaaaiaiaiaiaiaiAaaaaaaahaaaa!
Euhm oke.. een ezel!
Nee!! Iiiiaaaaaaaaaaa! Ramt op de kast van de trap en pakt de hondenriem zodra ik de deur open heb. Begint de hond aan te lijnen terwijl hij moppert ia!ia!ia! :(
Moeten we de hond uitlaten langs de ezel?

Knikt hij heel duidelijk O+

:D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 11% gewijzigd door Stippelrientje op 26-02-2017 14:32:54 ]
Schudden voor gebruik
pi_169153205
Onze dreumes is Dwars vandaag. En verkouden vanaf gisteravond, wat blijkbaar betekent dat er niet geslapen wordt. Waar hij dan zijn energie vandaan haalt snap ik niet zo goed, maar mij lukt het niet zo goed met zo weinig nachtrust :O

Waarom altijd zulke dingen als m'n lief nachtdienst heeft
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169153709
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:51 schreef pinquit het volgende:
Onze dreumes is Dwars vandaag. En verkouden vanaf gisteravond, wat blijkbaar betekent dat er niet geslapen wordt. Waar hij dan zijn energie vandaan haalt snap ik niet zo goed, maar mij lukt het niet zo goed met zo weinig nachtrust :O

Waarom altijd zulke dingen als m'n lief nachtdienst heeft
Oh bah! Beterschap!
Schudden voor gebruik
pi_169153895
Stippel wat leuk, wurm en de beessies. O+
pi_169161458
wat leuk, stippel. Wij waren in de dierentuin vandaag, en hebben een jaarabbo genomen. We waren er maar twee uur, maar T heeft genoten. De geiten en schapen op de kinderboerderij waren leuk, maar het allerleukste waren de apen. Hij heeft zo hard gelachen om de apen, het was zo leuk! En hij kreeg door dat je bij hekken blijft staan en ergens naar kijkt, dus bij elk hekje (zelfs de perkjes om een grasveld) bleef hij staan en ging staan wijzen, lekker ding. O+
pi_169168128
Zo'n dierentuinkaart is ook leuk Jagar! Wij hebben er vorig jaar een genomen (toen O het nog totaal oninteressant vond) en moesten laatst verlengen. Hebben toen enorm getwijfeld vanwege de komst van de tweeling, maar omdat O het tegenwoordig zo leuk vindt hebben we toch maar verlengd. Plus dat we ook veel mensen met kleine baby's zagen toen we erop lette, dus de tweeling kan prima mee! Favoriet hier zijn de dwergnijlpaarden en de tijgers, vooral omdat je die van dichtbij kan bekijken (als ze daar zin in hebben). Heeft Berlijn een beetje een mooie dierentuin?

pinquit, neusspray werkte hier goed. Hij is nog steeds flink verkouden, maar slaapt sindsdien wel beter met nog maar 1 of 2 korte onderbrekingen. Maar idd hebben die kleintjes ergens een geheime batterij zitten die nooit leeg gaat ofzo...

MLB, wat een tof pak! En het lijkt ook echt een superlief meisje zo met die rode bolle wangetjes die eruit steken :D
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169170631
Wij wonen daar vind ik net te ver voor weg om geregeld te gaan. Lijkt me super tof om daar frequent heen te kunnen gaan.

Leuke cadeautip wel :D

Ik moest van mijn meneer alvast maar gaan verzinnen voor zijn 2de verjaardagslijst -O- :'(
"Dat is hij al bijna! O+ "; riep hij vrolijk

:'( :'( :'(
Schudden voor gebruik
pi_169170641
eind juli duurt nog lang!!
Schudden voor gebruik
pi_169172156
Duurt inderdaad nog best even Stippel. ^O^

Leuk al die dierentuinabbo's! De dichtstbijzijnde dierentuin hier zit op een half uur rijden (in Duitsland, Nordhorn) en is wel echt heel leuk. Een gezinsabonnement kost geloof ik 70 euro (een enkel volwassenkaartje is 8 euro, dus prijzen niet te vergelijken met NL. :+ ), dus dat is het overwegen nog wel waard over een jaartje of zo.

N. was gisteren zo sneu. :'( We hebben al een tijdje een potje in de badkamer staan en meestal gebruikt ze die als stoel, maar gisteren zei ze "Noja oot passuh potje :Y " Op zich had ze dat al wel vaker gezegd, maar als ik haar zei dat dan haar broek en luier eigenlijk ook uit moesten begon ze altijd te lachen en zei ze nee. Gisteren zei ze voor het eerst ja, dus ik trek haar broek uit, knoop haar romper boven vast en trek haar luier uit en ineens was er complete paniek: "Neeneenee, aan, aan!". Ik ging even drie tellen een nieuwe luier pakken en in die tussentijd plaste ze dus op de grond en moest ze echt Heel Hard Huilen, het was pas weer goed toen de luier weer veilig om haar billen zat en we even lekker geknuffeld hadden. Het was zo ontzettend sneu om te zien en het is nu wel heel duidelijk dat ze nog niet klaar is voor de volgende stap. :+
  maandag 27 februari 2017 @ 08:22:26 #97
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_169172192
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:25 schreef lunapuella het volgende:
Ik sloot het vorige topic net met deze heuglijke mededeling:

Ketel zette vanavond zijn eerste losse stapjes! *O* *O* *O* Ooooh zo trots!
Heet jouw kind ketel?

:')
Dying whore's cancer heater!!!!!!
pi_169172501
Lees even een topic terug voor wat schokkende onthullingen omtrent namen van onze dreumesen.
pi_169172544
Mijn dreumes heeft zijn vrolijke zelf weer teruggevonden. En is nu de trotse bezitter van een eerste hoektand. Ik kijk nu al uit naar de komst van de nog missende 3 8)7
pi_169172553
och, die arme N, Selvaria....

Hier was vanmorgen alles drama. T heeft echt overal over gehuild, geen idee wat er aan de hand was. Op zulke momenten ben ik blij dat ik hem aan het kdv kan overdragen :@
pi_169172619
Wij hadden laatst een slapstick in de badkamer, Selvaria. J gaat altijd even op de wc voor hij in bad gaat, maar hij had gepoept dus ik had bij de commode zijn luier uitgedaan. Ik stuurde hem in blote billen vooruit naar de badkamer, om de wcbrilverkleiner op de wc te doen terwijl ik de luier weggooide. Hoor ik ineens gehuil. J had op de grond geplast met de verkleiner in zijn hand, gleed uit en stootte bij het opstaan zijn hoofd tegen de douchedeur :')

Dierentuin lijkt me ook leuk, ik neem waarschijnlijk dit voorjaar een abbo opeen klein dierentuintje hier in de buurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 27-02-2017 12:23:34 ]
  maandag 27 februari 2017 @ 09:33:03 #102
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_169172737
Ik heb echt helemaal niets met dierentuinen. :N de enige dierentuin die ik wel oké vind is de dierentuin in Singapore. Maar dat is zon gedoe om daar te komen. :+
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_169173300
Wij gaan een abbo nemen op de Beekse Bergen, het Speelland en het Safaripark O+ daarnaast hebben we een abbo op de Efteling O+ .

Selvaria, wat sneu voor N dat het zo'n paniek opleverde. En Hupje _O- het idee was goed, uitvoering wat minder.
pi_169173428
Haha Hupje, ik zie het zo voor me. _O-

Wij hebben verder alleen een jaarkaart voor de kinderkrijshel, ze vindt het fantastisch en zo kunnen we er makkelijk even snel op uit in het geval van echt slecht weer.
  maandag 27 februari 2017 @ 11:11:45 #105
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169174101
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:20 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij gaan een abbo nemen op de Beekse Bergen, het Speelland en het Safaripark O+ daarnaast hebben we een abbo op de Efteling O+ .

Selvaria, wat sneu voor N dat het zo'n paniek opleverde. En Hupje _O- het idee was goed, uitvoering wat minder.
Speelland/ safarimeet O+

Speellland is zo tof. Ik voorzie alleen een uitdaging deze zomer. F vindt water helemaal geweldig, en rent er dus gewoon in. Ook als het 15 graden is en mama dus geen badpak aan heeft }:|
pi_169179089
Leuk naar de dierentuin. Hier in de buurt is wel een kleintje, zijn we in de zomer met L geweest maar toen vond ze het nog niet echt boeiend. Speelhel zijn we ook nog niet geweest.

& de efteling ♡!!!

Och wat sneu dat ze er zo door in paniek was Selvaria. Dan is ze er nog niet aan toe. Wij hebben nog geen potje oid in huis.

L is sinds zaterdag echt aan het lopen ♥. Steeds meer lopen ipv kruipen en ook steeds langere stukjes. Echt leuk en fijn! :)
pi_169183325
In Emmen is de dierentuin niet zo leuk meer voor de kleintjes, maar die over de grens in Lingen wel!

Wij gaan één keer per maand naar Ballorig, hier valt de drukte wel mee.
pi_169184531
Selvaria, dat was jij over Sesamstraat, toch? _O_
Ik was er net even klaar mee en S. heeft 2 afleveringen zitten kijken. Tijdens de tweede kon ik hem zowaar omkleden zonder worstelpartij!
(En zeer goed te doen voor mijn eigen oren itt bijna alle andere programma's ^O^ )
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169185486
Wat toevallig dat jullie het over dierentuinen hebben.
We hebben sinds gister abonnementen op dierenpark Amersfoort.

Wat sneu dat N. zo in paniek was Selvaria :'(

Mies gaat sinds kort met me mee naar de wc als ik ga plassen. Eerder kon ze rustig twee min alleen spelen maar nu wil ze graag mee. En aangezien we toch binnenkort haar af en toe bekend willen maken met de wc verkleiner, gaat ze nu soms met me mee.

Met als resultaat dat ze nu overal waar mogelijk met een papiertje / zakdoekje tussen haar beentjes wrijft.
pi_169185811
Arme J. en N.! Het is ook wel echt een ding voor die kleintjes he, dat zindelijk worden. M. zat vanmiddag een boekje te lezen, terwijl ze op het potje ging zitten. Blijkbaar fungeert het ook prima als stoel, want ze was niet bezig met poep of plas.

Abo op de dierentuin hebben wij ook (Blijdorp). Heerlijk om zo af en toe een uurtje langs te gaan. In de toekomst zou ik ook wel een abonnement op de Efteling willen.
pi_169187044
Grote dierentuinen en zulks: lijkt me zo leuk als je daar dichtbij woont. Voor ons is Burgers het dichtstbijzijnde (3 kwartier rijden) qua echt indrukwekkend, maar gelukkig zijn de kinderboerderij, parkjes en de lokale binnenspeeltuin nog voor dreumes en peuter helemaal het einde. Voor dreumes dit weekend een jaarabonnement voor laatstgenoemde afgesloten en meteen de nieuwe 0-4 hoek uitgeprobeerd. Zat echt vol verwondering te kijken naar mijn wandelende, zich uitstekend vermakende en zelfs glijbaan beklimmende en afglijdende wurm O+. Het is echt nog minder dan een maand geleden dat hij zijn eerste losse stapjes zette en nu loopt hij zowat zonder hulp onze trap op :D
  maandag 27 februari 2017 @ 21:24:19 #112
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169187541
Voor ons is dichtstbijzijnde (blijdorp) ook 3 kwartier rijden, zo ver is dat toch niet voor een dagje weg?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169188013
Voor een paar keer per jaar vind ik 3 kwartier ook niet ver en doen we dus ook (vind dierentuinen zelf ook heel leuk :)), maar ikzelf vind het dan niet zoiets van: goh we lopen eens regelmatig binnen :)
  maandag 27 februari 2017 @ 21:53:47 #114
409579 LuDann
All the way
pi_169188617
Aww, die verhalen over dreumessen en plasongelukjes. _O- :') Arme dingen. Mijnes is er ook nog lang niet aan toe hoor, af en toe aangekleed op het potje zitten is OK, maar zonder luier is maar eng. Wel inderdaad ook alles afvegen met een papiertje. :')

Wij hebben een abbo bij Artis! Erg leuk. :Y Burgers' Zoo waren we gisteren, ze hadden allemaal versierde lichtbeelden en het park was tot laat in de avond open. Heel sfeervol. O+ Wolk keek d'r ogen uit, ondanks hevige slaap bleef ze naar alles wijzen vanuit de Tula. Mijn vader kocht een knuffelslang voor haar die ze nu al 2 dagen onafgebroken vast heeft zo ongeveer. :') Samen met haar konijn, lekkere combinatie ook. :+
pi_169188883
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 21:10 schreef Vosje6 het volgende:
Grote dierentuinen en zulks: lijkt me zo leuk als je daar dichtbij woont. Voor ons is Burgers het dichtstbijzijnde (3 kwartier rijden) qua echt indrukwekkend, maar gelukkig zijn de kinderboerderij, parkjes en de lokale binnenspeeltuin nog voor dreumes en peuter helemaal het einde. Voor dreumes dit weekend een jaarabonnement voor laatstgenoemde afgesloten en meteen de nieuwe 0-4 hoek uitgeprobeerd. Zat echt vol verwondering te kijken naar mijn wandelende, zich uitstekend vermakende en zelfs glijbaan beklimmende en afglijdende wurm O+. Het is echt nog minder dan een maand geleden dat hij zijn eerste losse stapjes zette en nu loopt hij zowat zonder hulp onze trap op :D
Super leuk! Dat gaat zo snel! Ze gaan alleen maar rapper met klimmen..

Hier (Breda en Halsteren) wil wurm na 10 minuten in de 0-4 bak/afdeling naar de grotere kant. Na 4 keer zo een binnenspeeltuin bezocht te hebben had hij dat zelf uitgevonden. Daar is meer klimmen en klauteren en vooral grote glijbanen O+ Hij glijdt dan gewoon zelf naar beneden (met mij er achter aan, want ik ben dan ook mee geklauterd) op zijn buik met voeten eerst.

Of airhockey :') met zijn 4 maanden oudere neefje... maf zicht joh als ze dat staan te doen met zijn tweeën. Nadeel is dat hij dat nu ook met onderzetters bij oma op de koffietafel staat te doen :')
Schudden voor gebruik
pi_169188932
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 21:24 schreef pinquit het volgende:
Voor ons is dichtstbijzijnde (blijdorp) ook 3 kwartier rijden, zo ver is dat toch niet voor een dagje weg?
Voor een dagje niet, maar voor gewoon om even met regelmaat dan bij de visjes te gaan kijken voor een uurtje weer wel. Gek eigenlijk :D
Schudden voor gebruik
  maandag 27 februari 2017 @ 22:22:34 #117
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169189505
Oh nee dat vind ik ook hoor! :D dat is de reis niet waard
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169189519
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 22:02 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Voor een dagje niet, maar voor gewoon om even met regelmaat dan bij de visjes te gaan kijken voor een uurtje weer wel. Gek eigenlijk :D
Visjes kijken hebben we pas gedaan toen we kattenvoer gingen kopen bij een zaak waar ze allerlei aquaria aan de wand hadden. Ik heb mijn kinders na een half uur onder zachte dwang weggesleept :D. Zo mooi van dat klein spul die verwondering over alles waar je als volwassene vaak zo aan voorbijloopt O+
pi_169189578
Airhockey met viltjes _O- Ik zie het gewoon voor me Stippel
pi_169193463
R van Ingee is jarig *O* gefeliciteerd!
pi_169193494
Gefeliciteerd, R en ingee!
pi_169193524
R. alweer een peuter! Gefeliciteerd! *O*
  dinsdag 28 februari 2017 @ 07:28:34 #123
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169193609
Gefeliciteerd Inge *O*
Je hebt een peuter in huis!!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 07:45:17 #124
409579 LuDann
All the way
pi_169193679
Hiep hiep, hoera! R. 2 jaar! *O*
pi_169193800
Gefeliciteerd met je peuter Ingee *O*
pi_169193920
Gefeliciteerd met Joos ingee! *O*
  dinsdag 28 februari 2017 @ 08:47:41 #127
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169194036
Wiehoeeeeee *O* *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169194334
Gefeliciteerd met je peuter ingee! *O*
pi_169194400
Gefeliciteerd met R ingee! *O*
Ik weet nog dat ik vorig jaar het idee had dat het babytopic vanaf de verjaardagen van R, sjaak van MwC en de tweeling van shop langzaamaan steeds minder leuk werd omdat alle actieve forummers toen een voor een allemaal naar het dreumestopic verkrasten. Gelukkig zitten we straks 2 jaar in hetzelfde topic O+

Blijdorp is hier maar 15min rijden met de auto, dus ook een abonnement en 2x per maand een uurtje wat beestjes kijken (vissen vooral). A vindt het prachtig en staat nu ook met haar handjes visjes na te doen (geleerd op de crèche O+ ). Als het verder weg was geweest, had ik ook niet zo snel een abonnement genomen hoor!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:09:35 #130
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169194957
Ingee, gefeliciteerd met je peuter! Bring on the peuterdrama ;)

Safaripark doen wij dus ook vaak even een paar uurtjes, bijna nooit een hele dag. Dat trekt F nog niet, en vinden we ook niet nodig. Praktische aan het safaripark vind ik dus ook dat je met de auto naar halverwege het park kunt rijden en dan daar kunt parkeren. Zie je toch een ander deel van de dieren, maar hoe je niet heel dat eind er naar toe te lopen. En dieren kijken in de auto is ook gewoon tof, autolikkende giraffes O+

Aerenia, ik heb er niet zon last van geloof ik. Maar da's meer omdat ik SQ al 3 jaar op fb heb geloof ik, en ik even niet weet wie MLB is (ik ben niet zo goed met namen en afkortingen :@)

Ik hebn vandaag een dagje echt echt echt vrij. De kinderen zijn gisteren naar oma gegaan om in Krabbegat carnaval te vieren (mij niet gezien), en bleven logeren.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vriend haalt ze vanavond na zn werk op. En ik heb helemaal niks gepland voor vandaag, behalve 4x de deur open doen voor verschillende pakketbezorgers 8-).

[ Bericht 14% gewijzigd door mousemicky op 28-02-2017 10:16:15 ]
pi_169195279
Van harte gefeliciteerd Inge!!! Fijne dag!!
pi_169197194
R een peuter, van harte ingee! *O*
  dinsdag 28 februari 2017 @ 13:59:25 #133
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169198423
Gefeliciteerd met Joos! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169202465
Gefeliciteerd Ingee en R *O*

Wat een aparte kostuums mousemickey. Is zo'n kap traditie daar? Ik vind dat toch wel lastig aan carnaval. Had ooit een Brabants vriendje, wij carnaval vieren bij zijn familie dus ik me in een superwoman-pak gehesen, bleek dat ze daar alleen een in de kleuren van de stad gestreepte trui en sjaal aandeden en ik dus zwaar overdressed was. Je kon de mensen van buiten de stad zo aanwijzen. Wel lekker zo'n dagje vrij!

En ik zie mogelijkheden voor een blijdorpmeet!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  dinsdag 28 februari 2017 @ 17:40:09 #135
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169202498
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:38 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Ingee en R *O*

Wat een aparte kostuums mousemickey. Is zo'n kap traditie daar? Ik vind dat toch wel lastig aan carnaval. Had ooit een Brabants vriendje, wij carnaval vieren bij zijn familie dus ik me in een superwoman-pak gehesen, bleek dat ze daar alleen een in de kleuren van de stad gestreepte trui en sjaal aandeden en ik dus zwaar overdressed was. Je kon de mensen van buiten de stad zo aanwijzen. Wel lekker zo'n dagje vrij!

En ik zie mogelijkheden voor een blijdorpmeet!
Altijd leuk Blijdorp!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 18:23:38 #136
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169203191
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:38 schreef FlyingFish het volgende:
Gefeliciteerd Ingee en R *O*

Wat een aparte kostuums mousemickey. Is zo'n kap traditie daar? Ik vind dat toch wel lastig aan carnaval. Had ooit een Brabants vriendje, wij carnaval vieren bij zijn familie dus ik me in een superwoman-pak gehesen, bleek dat ze daar alleen een in de kleuren van de stad gestreepte trui en sjaal aandeden en ik dus zwaar overdressed was. Je kon de mensen van buiten de stad zo aanwijzen. Wel lekker zo'n dagje vrij!

En ik zie mogelijkheden voor een blijdorpmeet!
Dit is typisch Krabbegat. Oma woont er. Ik kom er niet vandaan, heb er niks mee ;) Carnaval verschilt nogal per stad/ dorp idd...
pi_169204034
Bedankt allemaal! *O*

Ze is zondag goed verwend met slingers, ballonnen, een keukentje, een fiets en een echt dekbed.

Vandaag ziek, dus gelukkig hadden we het al gevierd.
pi_169204881
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:26 schreef Aerenia het volgende:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Whut? Haha geen idee! Ik hoop niet dat we dezelfde omvang hebben haha. SQ staat op knappen.
Ik heb haar nog niet op FB :)

*schudt hand met Mousemickey*

Aerenia, wie op fb ben jij dan? :@
  dinsdag 28 februari 2017 @ 19:42:17 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_169204967
Wie is mlb dan! Nu wil ik vergelijken!
disclaimer
pi_169205040
@MLB: Ik denk dat de vergelijking in jullie haar zit :D

Blijdorpmeet, lijkt me leuk! Misschien voor mij alleen wel na de bevalling pas. Ik voel me na een paar honderd meter lopen alweer een bejaarde :')
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:00:27 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_169205390
Ik heb objectief geconstateerd dat we niet op elkaar lijken 8-)
disclaimer
pi_169205576
Ik zie het ook niet zo inderdaad :)
pi_169205777
Blijdorp is voor mij echt een eind weg, dus die slaan we over ;)

FF, met een superwoman pak had je hier hendig gepast 8-) helaas al 2 jaar geen carnaval hier -O- vorig jaar was ik net een beetje uit de kreukels en dit jaar lig ik er deels al weer in (misselijk ;( )

S. zette net zijn eerste echte losse stapjes! Van mij naar oma en dan weer naar opa. We waren zo trots allemaal :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 28 februari 2017 @ 20:27:54 #144
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169206011
Blijdorp meet. Dat lijkt me leuk! Meiden vinden dieren geweldig. En het is niet zo ver rijden (wel iets verder nu we verhuisd zijn)
pi_169206076
Blijdorp is voor mij ook nog wel te rijden, dus als er een datum komt komen W. en ik wellicht ook.

Hier is hoektand-horror deel 2 begonnen. Echt zo vermoeiend, alles is brullen. Ik word daar, na een lange werkdag, echt helemaal gek van gewoon. Hoe doen jullie dat? Met van die ontevreden-alles-is-drama-dreumessen?
pi_169206325
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 19:38 schreef Missladybug het volgende:

[..]

Whut? Haha geen idee! Ik hoop niet dat we dezelfde omvang hebben haha. SQ staat op knappen.
Ik heb haar nog niet op FB :)

*schudt hand met Mousemickey*

Aerenia, wie op fb ben jij dan? :@
Hahaha, wat kazy net al zei... het is het kapsel. Ik ken jullie allebei irl niet, dus dan is de overeenkomst heel groot! ;)

Heb je een dm gestuurd trouwens!

Blijdorpmeet klinkt leuk ^O^
pi_169206588
Heel eerlijk, Sillie, af en toe keihard meebrullen. Ik weet vaak ook niet wat ik er dan mee moet.

Overigens vandaag alle slaapjes in eigen bed (na wekenlang weigeren) *O* ik moet dan wel zelf op de kamer blijven tot hij helemaal slaapt, maar daarna kan ik gewoon weer even weglopen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169206728
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:50 schreef LeSage het volgende:
Heel eerlijk, Sillie, af en toe keihard meebrullen. Ik weet vaak ook niet wat ik er dan mee moet.

Overigens vandaag alle slaapjes in eigen bed (na wekenlang weigeren) *O* ik moet dan wel zelf op de kamer blijven tot hij helemaal slaapt, maar daarna kan ik gewoon weer even weglopen O+
Ik parkeer hem nu soms maar even op een veilige locatie zodat 'ie daar even kan razen en ik tot 10 kan tellen, maar dan voel ik me echt enorm falen. Ik moet m'n kind toch gewoon kunnen kalmeren en tevreden kunnen houden?

Fijn van de slaapjes bij jou! *O*

En nu ben ik ook wel benieuwd naar MLB op fb! Alleen ik heb geen idee wie je daar dan bent :') .
pi_169206909
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik parkeer hem nu soms maar even op een veilige locatie zodat 'ie daar even kan razen en ik tot 10 kan tellen, maar dan voel ik me echt enorm falen. Ik moet m'n kind toch gewoon kunnen kalmeren en tevreden kunnen houden?

Fijn van de slaapjes bij jou! *O*
Hij mag toch ook leren dat alle emoties er mogen zijn, mup :* Laat razen en waaien, zorg dat je er voor hem bent (neem even adempauze als dat betekent dat je er daarna voor hem kunt zijn) en laat zien dat die emoties bestaan, bij hem en ook bij jou! En hoe je daarmee om kunt gaan.
pi_169207310
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:01 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Hij mag toch ook leren dat alle emoties er mogen zijn, mup :* Laat razen en waaien, zorg dat je er voor hem bent (neem even adempauze als dat betekent dat je er daarna voor hem kunt zijn) en laat zien dat die emoties bestaan, bij hem en ook bij jou! En hoe je daarmee om kunt gaan.
Je hebt helemaal gelijk. Maar serieus, vanavond duurde een van zijn buien 45 minuten non stop. Omdat hij niet met de elektrische vliegenmepper mocht spelen. 45 minuten extreme boosheid. En wat ik dan ook doe; gewoon er zijn, hem vasthouden, afleiden.. echt niks werkt dan. Ja, de vliegenmepper geven, maarja.. Ik heb echt geen idee wat ik met hem moet in zo'n bui. En dan word ik wanhopig en dat maakt zijn emoties alleen maar heftiger.
pi_169207394
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:54 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik parkeer hem nu soms maar even op een veilige locatie zodat 'ie daar even kan razen en ik tot 10 kan tellen, maar dan voel ik me echt enorm falen. Ik moet m'n kind toch gewoon kunnen kalmeren en tevreden kunnen houden?

Fijn van de slaapjes bij jou! *O*

En nu ben ik ook wel benieuwd naar MLB op fb! Alleen ik heb geen idee wie je daar dan bent :') .
Ik geloof niet dat je dan faalt, hoewel ik het bij mezelf ook zo voel. Maar eigenlijk is het heel menselijk. Een echt driftig kind is gewoon moeilijk te doordringen. Ik voel me nu ook ooit met terugwerkende kracht schuldig tegenover mijn ouders, wat heb ik het ze met mijn eigen drift ooit moeilijk gemaakt.
En wat ze hier ook zeiden tegen mij: je zet je het meest af tegen de mensen van wie je het allermeest houdt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169207894
Lastig he! Tegen een mega-dreumes explosie kun je niet heel veel doen behalve jezelf wat afzijdig van de heftigheid houden, te zorgen dat kindlief zich in zijn drift niet bezeerd en beschikbaar blijven voor een troostknuffel wanneer de storm is bedaard ;). Mij hielp bij eerste (deze explodeert nog maar 5 min per keer) de mantra 'het is maar een dreumesbui en gaat ook weer over. De volgende keer in dezelfde situatie duurt het korter'. Ook niet te lang waarom willen uitleggen als de explosie volgt op iets wat jijzelf doet/niet doet/zegt. Kort benoemen dat je begrip hebt en dat je er bent wanneer klaar en niet teveel aandacht aan besteden. Het was al eerder gezegd maar die wurmpies moeten nog leren met hun emoties om te gaan en kennen dus nog niet veel grijstinten daarin. Ze leren gelukkig meestal wel snel :Y. Na x keer testen of keihard brullen niet de oplossing is dan he? :+
pi_169207953
LeSage wat stoer van je kereltje! Nu is het snel helemaal los-als ze eenmaal de smaak te pakken hebben...
pi_169208197
Ik ben blij dat driftbuien hier eigenlijk niet aan de orde zijn. Wurm kan zich goed verstaanbaar maken zonder woorden en begrijpt het heel goed als ik iets niet wil. Althans dat is als we alleen zijn natuurlijk :P

hij heeft wel eens een soort van weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeheeeeeeeeeeeee ik wil echt met die glazen flessen spelen, brandende kaarsjes beetpakken, waarom mag ik nou geen slagersmes om te snijden huil boos acties. Maar hij ziet dan toch met een scheef oog hoe ik kijk of zo. Dat slaat snel om van drama acteerhuil in echt verdriet. En dan is portie troosten met mama knuffels optie. Vaak is dat dan een minuutje of twee en dan herpakt hij zich door of te rammen op mijn borst DIE DIE! of een kusje uit te delen en er een te ontvangen of iets aan te wijzen om te spelen.

Ik zag vandaag bij mijn neefje (bijna 2) dat het ook terror horrorrrrrr driftbuien kunnen zijn. Petje af voor de mama's die dat dagelijks moeten handelen. Dat was inclusief slaan en schoppen en weet ik het wat. Wurm en ik zaten gewoon :o :o "ooooos!"
Schudden voor gebruik
pi_169208230
blijdorp meet lijkt mij leuk om aan te sluiten en kijken hoe lang we aangesloten blijven, want heul niet dat wij voorbij de olifanten en tijgers komen....

Maar hangt een beetje ervan af wanneer :D
Schudden voor gebruik
pi_169208274
Sjaak is Koning Driftbui, hij wordt boos, loopt naar een open plek, zakt op zijn knieën, gaat op zijn buik liggen, controleert of je kijkt en gaat dan krijsen. Ook in de supermarkt, in het zwembad, de bieb, thuis... you name it. Supertof }:|
Gelukkig duren de buien vaak maar een paar minuten, tot nu toe.

Sillie, het enige wat je kan doen is hem er doorheen helpen, want hij heeft jou veiligheid daarbij nodig. Sterkte :*
pi_169208391
Als je mijn dreumes in zijn bed ziet tijdens een driftbui (dan heeft hij ze meestal, want slapen hoort niet in bed ofzo), dan zou je vast schrikken. Hij wordt paars, laat zich vallen, gaat de vreemdste geluiden maken.
Maar ik merk heel erg dat hem zijn zin geven (uit bed halen) eigenlijk precies is wat hij NIET vraagt. Hij vraagt eigenlijk om duidelijke grenzen.
Daarom blijf ik dus op de kamer, want ik ben er voor hem. Maar de grens is wel in eigen bed blijven liggen. En dan legt hij zich er verrassend snel bij neer. Hij zoekt zijn fiep en knuffie en gaat liggen tot hij slaapt. O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169209633
Oei wat heftig om te lezen over de driftbuien van sommige dreumesjes.
Mies is wel eens boos, maar slechts een minuutje ofzo.

Ik voel me even heel opgetogen dat veel mensen zo benieuwd naar me zijn :')
pi_169214455
Hier zijn driftbuien vooral hard wegrennen en hard schreeuwen, maar het is meestal gelukkig ook zo weer voorbij..

Gister was T ziek thuis. Hij was niet echt ziek, maar had wel 38.5 graad koorts. Verder was hij prima vrolijk enzo. Ik vind het altijd zo lastig wanneer hij dan weer terug kan naar het kdv. Vanmorgen had hij 37 graad, prima dus, en was vrolijk. Hij is nu dus naar het kdv, maar daar voel ik me dan weer schuldig over. Beuh.
pi_169214738
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 22:33 schreef Missladybug het volgende:
Oei wat heftig om te lezen over de driftbuien van sommige dreumesjes.
Mies is wel eens boos, maar slechts een minuutje ofzo.

Ik voel me even heel opgetogen dat veel mensen zo benieuwd naar me zijn :')
Graag gedaan :')

Hier qua driftbuien hetzelfde. A is maar kort boos, behalve op het kdv. Dan kan ze best een minuutje langer boos zijn als ze na het buitenspelen naar binnen moeten. Ze is gewoon graag buiten O+

Jagar: alles gaat goed met T toch? Dan hoef je je echt niet schuldig te voelen. Je kan hem ook meteen ophalen als het toch niet blijkt te gaan!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169214991
Ik vind persoonlijk gedrag het belangrijkste Jagar. Als hij niet hangerig is of laat blijken dat hij niet zo lekker is heb je de juiste keuze gemaakt imo. Gaat het toch niet goed bellen ze echt wel.

Maar goed, ik heb O sinds de kraamweek ook niet meer getemperatuurd en ook geen reden toe gehad om het wel te doen, dus dat is makkelijk praten.

Hier gelukkig nog weinig echte driftbuien, alleen dingen weigeren als hij er geen zin in heeft, zoals naar huis lopen vanaf de supermarkt. Dan blijft hij op straat zitten, maar zonder schreeuwen of huilen, dat komt pas bij het op z'n voeten zetten weer. Boos worden uit frustratie kan hij wel heel goed, maar als ik dan laat zien dat hij het puzzelstukje moet draaien zodat het wel past is hij weer blij.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169215421
Ziek is ziek, absoluut, maar ik zit wel ooit erg in de knoop als J ziek is op een kdv dag, hoor :@. Ik kan nu eenmaal geen vrij nemen in mijn werk, dus in principe komt het dan op mijn vriend of de oma's neer. Nou doet J het sowieso beter in een omgeving met afleiding als hij niet 100% is, dus tot 38 graden gaat hij dan (zonder zetpil) gewoon naar het kdv. Bij meer dan 38 graden regel ik iets anders. En als hij de dag erna weer onder de 38 zit en niet meer schommelt in temperatuur, gaat hij dan ook weer gewoon. Met backup-ophaalplan, dat wel.

Driftbuien zijn er hier ook wel, maar niet zo veel en niet zo heftig, als ik het hier lees. Vooral het op de grond gaan liggen, kijken of er gekeken wordt en dan gaan brullen wordt op het moment ingezet. Afleiding werkt tot nu toe bijna altijd.
pi_169216023
Dat gezegd hebbende... je weet dat je vriend te veel besteld heeft de laatste tijd als je dreumes de bus van de pakketbezorger ziet en een boze bui krijgt omdat die weer wegrijdt zonder iets bij ons te brengen _O- :')
pi_169217880
Ik vind dat een hele lastige Aerenia. Van mijn werk (onderwijs) kan ik ook niet zomaar thuisblijven en man ook niet zo makkelijk, maar als N. echt ziek is zal er toch wel wat geregeld moeten worden. We hebben verder ook niemand in de buurt die haar overdag op zou kunnen vangen. Tot nu toe is het gelukkig altijd wel goed gegaan, dan kwam man bijvoorbeeld naar huis en loste ik hem daarna zo snel mogelijk af, maar lastig is dat wel. Nu gaat ze sinds afgelopen maand ook naar een kdv ipv een GO, dus dan is het nog iets lastiger. De GO keek altijd hoe N. er aan toe was, maar het kdv moet volgens de regels bij >38 graden gewoon bellen.

Gisteren hebben wij een familieshoot gehad bij ons thuis en N. stal echt compleet de show. Hyperdepieper op bed springen ("N., kom je even bij papa en mama zitten?" "Neej, pinguh! [insert nerdlach]"), de hele tijd vragen wat de fotograve aan het doen was ("Vwouw doen?" "De mevrouw maakt foto's schat" x10.000) en ze deelde nog een paar wijze observaties ("Vwouw mee naa bovuh!", "vwouw blij!" en onze favoriet, in combinatie met een bedenkelijke blik: "vwouw beetje eng."). _O- Verder heeft ze haar zusje gelukkig heel gehouden en hopen we dus binnenkort op wat mooie foto's. O+
pi_169218453
Sillie, wat naar dat W zo aan het driftbuien is. Ik ken de lange versies ook, helaas . En wat vosje zegt: veel meer dan wachten en aanwezig zijn werkt hier ook niet. Ik ben gestopt met afleiden enzo. Ga nu meestal bij hem op de grond zitten zodat hij bij me kan komen (en me kan wegduwen, tsja), en ik mijn hand onder zijn hoofd kan houden als ie ermee op de grond beukt.
Hier heeft hij de lange gilbuien volgens mij alleen als ie pijn heeft. Oorpijn, tanden. Scheelt als ik dat in mijn achterhoofd hou. "Hij is zielig, hij is zielig" x10, en rustig blijven ademhalen... Maar het is gewoon kut. Sterkte dr mee...)


Selvaria, dat klinkt als een leuke shoot! Al wat plaatjes gezien?
pi_169218743
Hupje _O-

Selvaria geweldig dat enthousiasme van N. Hoop op mooie kiekjes voor jullie!

Dreumesbuien: ik geloof dat die hier wel meevallen als ik het zo lees. De dramaqueenact is ze wel aan het perfectioneren momenteel :')

Beterschap voor de sneutjes :* Hier mogen de kindjes niet naar het kdv als ze een zetpil hebben gehad, maar wel als ze bijv. waterpokken hebben. Wij regelen zelf meestal oma als oppas voor thuis (schoonmoeder is gepensioneerd en kan daardoor wat makkelijker bijspringen) of we blijven natuurlijk zelf thuis als M. ziek is.
  woensdag 1 maart 2017 @ 19:02:26 #167
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169224513
Vandaag weer een mini meet gehad met fap, Ingee, mevrC en natuurlijk Sjaak, Ro en Roos. Sjaak heeft laten zien dat hij graag met meisjes speelt ;) alle meisjes waren buiten en Sjaak binnen. Fap had een mooie monkey platter gemaakt en de kinderen hebben hier heerlijk van gegeten. Verder hebben ze al het speelgoed uit de kast getrokken zo ongeveer en was de woonkamer van Fap een groot speelgoedparadijs O+
pi_169225758
Wat leuk shop (en ingee en fap en mevrc) :)! Klinkt als een heerlijke middag.

Haha die N van jou Selvaria, klinkt echt als een heerlijk kind! Levert vast mooie kiekjes op, als gezinnetje van 4. Hoe ervaar jij dat nou, een 2e kindje erbij? De een zegt 'och gaat net zo makkelijk mee', terwijl de ander zegt 'pf hele verandering, veel impactvoller dan van geen kinderen naar 1 kind'. (*niet per se een vraag voor alleen selvaria uiteraard :P).

Lijkt me erg lastig als je geen of weinig backup opties hebt! Ik heb het wat dat betreft makkelijk, genoeg back-up, scheelt zoveel 'stress'..

Oh E begrijpt steeds meer, ik vind dat toch zo leuk O+. Merk nu ook een beetje hoe ze woordjes opvat. Als ze van tafel wil, zegt ze "uit" (immers: uit de stoel getild worden), maar nu zegt ze ook "uit!" tegen me als ze opgetild wil worden vanaf de vloer. Tsja, vanuit haar optiek best logisch :D. Prachtig.
pi_169226693
Oh die driftbuien lijken me ook heel moeilijk om mee om te gaan! Knap hoe jullie daar je weg in vinden, want dat valt echt niet mee! Er zijn lijkt me al het belangrijkste inderdaad!

Wat leuk die shoot Selvaria! Ben benieuwd! Grappig die reacties van N!

Zusjevan leuk om te merken hè dat ze steeds meer bewust worden van alles.
Hier de laatste weken ook echt een verandering.Als we ergens op bezoek zijn en iedereen moet lachen doet ze ook mee met een hele overdreven lach :D al weet ze helemaal niet waarom iedereen lacht. & ze zegt weer een nieuw woord en dat zegt ze zoooo leuk: Mooooi ♡

Dat klinkt heel gezellig Shop! : )
pi_169226765
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:05 schreef hetzusjevan het volgende:
Haha die N van jou Selvaria, klinkt echt als een heerlijk kind! Levert vast mooie kiekjes op, als gezinnetje van 4. Hoe ervaar jij dat nou, een 2e kindje erbij? De een zegt 'och gaat net zo makkelijk mee', terwijl de ander zegt 'pf hele verandering, veel impactvoller dan van geen kinderen naar 1 kind'. (*niet per se een vraag voor alleen selvaria uiteraard :P).
Ha, leuke vraag! Ik ben van het eerste team, van geen naar één kind vond ik een enorme impact hebben maar de tweede erbij is een eitje, die gaat vanaf het eerste moment makkelijk mee. En hij is helemaal niet makkelijker dan kleuter was, en kleuter is ook niet moeilijk of zo. Ik begon na de oudste ook pas na anderhalf jaar of zo te rammelen en dat was vooral rationeel. Nu wilde ik meteen na de geboorte van nr 2 alweer een derde (en vierde en vijfde :P) en dat is niet meer gestopt, doe mij nog maar drie baby's O+

Verder las ik over een datumvierling en Joos-date, leuk zeg!

En ingee nog gefeliciteerd met R! Twee gewoon al :o

Selvaria jouw fotoshoot :D je hebt echt een hilarisch kind!

Dreumesdrama is hier vrij onbekend. Chille jochies heb ik! Hooguit een minuut hysterie maar met afleiden lukt het eigenlijk altijd wel, gelukkig. Lijkt me erg lastig, ik lees de verhalen altijd met verbazing.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 01-03-2017 20:53:10 ]
pi_169227026
Hier geen kdv dus gelukkig nooit die problemen. Naar oma gaan is juist heerlijk als je ziek bent, want die heeft de hele dag tijd voor knuffels O+

Selvaria, wat heerlijk dat N. dan zo enthousiast is :) deel je hier zo'n mooi plaatje van jullie?

Zo herkenbaar, zusje! S. weet nu dat een hond 'woefwoef' doet. Maar een puzzelstukje van een geit doet dat dus ook.
Hij houdt trouwens niet van woorden, maar meer van geluiden: woefwoef (hond dus), tiktak (klok), kraaaaaa (hieperdepiep...., met nogal agressieve blik :') ) en van zijn tante T.ed, die wordt 'Tedtedted' O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169227466
Ik doe trouwens nog even een dansje voor slapen! S. heeft vandaag 1,5 uur in het campingbedje bij opa en oma geslapen (dat is echt maanden geleden) en slaapt nu in zijn ledikant!
Kleine disclaimer: mijn zusje is erbij gaan liggen op het bed van mijn ouders tot hij sliep, en ik lig er nu ook naast.
Maar toch, slaap in eigen bed O+

En nu kan ik er zelf niet uit komen, want het is zo lekker warm :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169229144
Ik zal zeker een foto delen als ik ze heb!

Zusje: ik ervaar het als veel minder impactvol dan van 0 naar 1 kind. Ik had me enorm ingelezen voordat N. kwam, maar toch vond ik het zo heftig en dat kwam niet alleen omdat N. heel veel huilde de eerste weken. Het was sowieso een megaverandering. Nu met L. erbij wist ik natuurlijk al heel veel en ze moet gewoon in het ritme mee. Dat gaat verbazingwekkend goed, ook al is ze ook echt geen makkelijke baby.
pi_169229179
Wat fijn van de slaap trouwens LeSage!
pi_169229489
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:05 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat leuk shop (en ingee en fap en mevrc) :)! Klinkt als een heerlijke middag.

Haha die N van jou Selvaria, klinkt echt als een heerlijk kind! Levert vast mooie kiekjes op, als gezinnetje van 4. Hoe ervaar jij dat nou, een 2e kindje erbij? De een zegt 'och gaat net zo makkelijk mee', terwijl de ander zegt 'pf hele verandering, veel impactvoller dan van geen kinderen naar 1 kind'. (*niet per se een vraag voor alleen selvaria uiteraard :P).

Lijkt me erg lastig als je geen of weinig backup opties hebt! Ik heb het wat dat betreft makkelijk, genoeg back-up, scheelt zoveel 'stress'..

Oh E begrijpt steeds meer, ik vind dat toch zo leuk O+. Merk nu ook een beetje hoe ze woordjes opvat. Als ze van tafel wil, zegt ze "uit" (immers: uit de stoel getild worden), maar nu zegt ze ook "uit!" tegen me als ze opgetild wil worden vanaf de vloer. Tsja, vanuit haar optiek best logisch :D. Prachtig.
Ik vond de impact nu veel groter dan van 0 naar 1. (al voordat James zo vreselijk ziek werd hoor) maar tegelijk is het bestaande ritme een hele fijne houvast.
S. 2014
J. 2016
pi_169231026
Van 0 naar 1 vond ik echt een supergrote overgang. In vergelijking daarmee vind ik van 1-2 ietsjes drukker maar toch stukken makkelijker. Minibestendige dagindeling was al op zijn plaats, verzorgingsvaardigheden (hoe een poepsplosie op te lossen, omgang met regeldagen etc) aanwezig, te verwachten kleine calamiteiten (tandjes, luieruitslag etc) al bekend en....ze houden elkaar ook bezig O+. Ik kan nu vaker wat doen terwijl ze elkaar vermaken dan toen ik er nog maar eentje had
pi_169232526
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:48 schreef LeSage het volgende:
Hij houdt trouwens niet van woorden, maar meer van geluiden: woefwoef (hond dus), tiktak (klok), kraaaaaa (hieperdepiep...., met nogal agressieve blik :') ) en van zijn tante T.ed, die wordt 'Tedtedted' O+
Hier nog zo één. Ik kan honderd keer een woord voorzeggen, maar als er een geluid bijhoort, pikt ie dat geluid wél meteen op. Heel vreemd. Zo betekent: "hmmmmm!" eten. Als ie de katten wil voeren, dan loopt ie naar de kast, en zegt ie niet: "Poes eten!" Maar "MAUW, HMMMM!"


Echte woorden zijn hier mama, baba, daaaag, dihiedih (dikkie dik), ja, nee, dicht, lamp en boom. That's about it.
En toch kan ie afschuwelijk veel duidelijk maken. Hij sleept je gewoon mee naar waar ie je hebben wilt, en regelt de rest met gebaren en geluiden. Wat zou je ook leren praten, als zelfs een vreemde je zo prima snapt :)

Oh, en kom maar door hoor, met de "2e kindje erbij is peanuts vergeleken met nummer 1"-verhalen. Alsjeblieft?
pi_169235645
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 23:30 schreef Sara82 het volgende:

Oh, en kom maar door hoor, met de "2e kindje erbij is peanuts vergeleken met nummer 1"-verhalen. Alsjeblieft?
+1!

Leuk dat geklets en volgens de arts bij ons cb tellen geluiden ook als woorden. Ik gok dat veel kinderen zo beginnen met praten?

Zo langzamerhand worden alle geluiden hier vervangen door de namen van de dieren, hoewel hmmmmmm als je iets lekkers ziet om te eten er wel aardig in blijft hangen. (Incl. een tongetje langs de lippen om het extra te benadrukken :9 )
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:04:44 #179
409579 LuDann
All the way
pi_169236409
Hier vooral woorden (een stuk of 80) maar niet altijd voor iedereen verstaanbaar. Zo kan ze de S niet uitspreken. Het woord 'slang' spreekt ze uit als 'ngak' Ik heb haar verteld dat er geen K in het woord slang zit, maar tevergeefs. :+ Ze heeft ook geluiden voor bepaalde betekenissen in plaats van woorden. Als ze iets nog een keer wil dan maakt ze een 'ng' klank, soms met een 'i' erachter.

Iets heel anders: Wolk is bijna 19 maanden en nog steeds is het totale paniek als ik even de kamer uitga. Mijn man vindt dat (begrijpelijk) helemaal niet leuk. Er valt ruim 20 minuten tot een half uur niks met haar aan te vangen dan. Is dit herkenbaar voor anderen op deze leeftijd nog? Ik snap dat het een fase is en dat het vanzelf overgaat, maar hebben jullie misschien tips om dit wat te bespoedigen?

Achterlaten op het KDV of bij vriendinnen is trouwens geen probleem. Het gaat echt om thuis.
pi_169236444
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:04 schreef LuDann het volgende:
Hier vooral woorden (een stuk of 80) maar niet altijd voor iedereen verstaanbaar. Zo kan ze de S niet uitspreken. Het woord 'slang' spreekt ze uit als 'ngak' Ik heb haar verteld dat er geen K in het woord slang zit, maar tevergeefs. :+ Ze heeft ook geluiden voor bepaalde betekenissen in plaats van woorden. Als ze iets nog een keer wil dan maakt ze een 'ng' klank, soms met een 'i' erachter.

Iets heel anders: Wolk is bijna 19 maanden en nog steeds is het totale paniek als ik even de kamer uitga. Mijn man vindt dat (begrijpelijk) helemaal niet leuk. Er valt ruim 20 minuten tot een half uur niks met haar aan te vangen dan. Is dit herkenbaar voor anderen op deze leeftijd nog? Ik snap dat het een fase is en dat het vanzelf overgaat, maar hebben jullie misschien tips om dit wat te bespoedigen?

Achterlaten op het KDV of bij vriendinnen is trouwens geen probleem. Het gaat echt om thuis.
Wow, 80 woorden!

Ga je als je alleen thuis bent met haar wel de kamer uit? Ik ga gewoon even naar de wc of naar de keuken, en meestal is dat ok, behalve als hij honger heeft...
pi_169236485
Nog een positieve noot over het "gemak" waarmee je een tweede doet: dit keer voelde het niet alsof de wereld stopte en ik compleet verloren was. :+

Herkenbaar van de woordjes die totaal anders uitgesproken worden Lu. Een slak was hier eerst een jas, toen werd het sas (jeuj, eerste letter goed!) en nu is het sat (de K lukt in geen enkel woord, ze gebruikt dan altijd een T). Het gaat er dus steeds meer op lijken. Mijn huidige favorieten zijn Osisant (dat beest met een slurf ja) en Oppetoes (octopus). :D O+

Wat lastig en zielig dat Wolk zo in paniek is. Wat tips die ik kan bedenken (en die je vast al geprobeerd hebt) zijn het aankondigen dat je gaat, maar zo ook weer terugkomt of misschien buiten de kamer wat blijven rommelen zodat ze je nog hoort. Verder geen ervaring, maar het klinkt erg vervelend, voor jullie allemaal. :*
pi_169236518
Hier ook vooral woorden! Het verbaast me hoe snel dat gaat en hoe snel ze dingen oppikt en begrijpt. Inmiddels floepen er steeds meer twee woord combi's uit (toel! titte! of kaa! ete! of bal! daar!)

Lu, wat hier heel goed heeft geholpen, is dat man mij samen met mini uitzwaait bij de deur. Mini mag dan de deur dichtslaan en dat vindt ze vet cool :D Ik ben vaak nog niet eens de deur uit of ik krijg 'm al tegen me aan :')
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:16:25 #183
409579 LuDann
All the way
pi_169236530
@Jagar:

80 woorden ja, maar wel in maar 1 taal hè. ;)

Ja, en dat gaat goed zolang ze me hoort of de deur open blijft. Maar ik heb bijvoorbeeld soms rijles, of ik moet even de was ophangen boven (niet handig met dreumes erbij) of iets pakken uit de vriezer in de schuur. Mijn man is dan meestal in de kamer. Sowieso als ik echt 'weg' ga natuurlijk maar ook omdat hij vaak thuis werkt.

[ Bericht 10% gewijzigd door LuDann op 02-03-2017 09:26:18 ]
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:20:14 #184
409579 LuDann
All the way
pi_169236579
Oh jullie reageren sneller dan ik mobiel gezien had. :P #treinposter

Ja, ik zeg wel tegen haar dat ik even weg ben en zo weer terug kom maar dat helpt dus niet inderdaad. Uitzwaaien en haar de deur laten dichtdoen kan ik wel eens proberen ja!
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:29:14 #185
409579 LuDann
All the way
pi_169236702
Oh ja, gekke woorden zijn zo grappig soms. Zo roept Wolk regelmatig 'papa kakkuh!'

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169236775
Hier heeft dreumes vooral een fascinatie met alles wat op is. Elk bord wat leeggegeten is door iemand aan tafel wordt benoemd, elk leeg glas, en de pannen in z'n speelkeuken zijn ook altijd op. Jammer dat hij z'n eigen eten niet op eet.
pi_169236811
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 09:04 schreef LuDann het volgende:

Iets heel anders: Wolk is bijna 19 maanden en nog steeds is het totale paniek als ik even de kamer uitga. Mijn man vindt dat (begrijpelijk) helemaal niet leuk. Er valt ruim 20 minuten tot een half uur niks met haar aan te vangen dan. Is dit herkenbaar voor anderen op deze leeftijd nog? Ik snap dat het een fase is en dat het vanzelf overgaat, maar hebben jullie misschien tips om dit wat te bespoedigen?

Aardig herkenbaar met mijn vrouw :D Kleine van 19 maanden doet dat bij ons ook nog weleens, heeft er meer mee te maken dat die zijn zin niet krijgt volgens mij en dan mee wil. Het is sowieso mama mama als ze er is en weinig papa.. Wij negeren het gedrag op dat moment gewoon. Het moment van paniek wordt steeds korter :)
  donderdag 2 maart 2017 @ 09:48:30 #188
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169236910
Hier zitten we ruim over de 200 woorden inmiddels, maar nog steeds alleen losse. Heel soms wel eens een combinatie (Toel! Itte!) maar nog geen echte tweewoordzinnen.
N. kan de s aan het begin van een woord niet zeggen, dus stoel is toel, scheppen is heppe en stempel is tempe. Maar verder articuleert ze eigenlijk best duidelijk, alleen soms ligt de klemtoon verkeerd (meeNEmen, KOnijn).
Bij sommige dieren doet ze geluiden, zoals hond en kat, slang (sssss), bij (zzzzz) en varken (nor). Verder noemt ze alles wel bij naam.
Ze is nu in de 'wow'-fase, alles is 'wow'en soms 'wow, mooi!'

Vervelend dat Wolk zo in paniek raakt zeg! Hier was dat een tijdje ook zo, maar dat gaat nu steeds beter. Gister zwoei ze zelfs vrolijk toen we de deur uitgingen en zij met de oppas thuisbleef.

Driftbuien zijn gelukkig ook maar kort. Eigenlijk alleen als ze iets niet mag pakken, maar als je haar iets anders geeft is ze meteen afgeleid.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169236921
Oh woorden worden hier ook niet altijd verstaanbaar uitgesproken. Olifant is hier bijv een auto-ant ofzo. Tegen een fles of beker blijft ze hardnekkig p-ta zeggen :? De potat is inmiddels wel aangepast naar het normale woord voor een muts of hoed haha. Schoenen heten sinds kort nnnuit! (Van 'schoenen uit', moet je ook maar net weten dat ze daar de schoenen zelf mee bedoelt.) Ik geloof dat ik zo wel een aardige lijst met bizarre woorden van mijn kind kan maken :+

Sneu LuDann dat Wolk zo overstuur raakt. Hier werkt afleiding (hee kijk daar is de poes, wil je die aaien?). Ik weet alleen niet of dat bij Wolk ook gaat werken, aangezien M. meer in een jammermodus komt en niet echt overstuur raakt.
pi_169236929
LuDann, het lijkt me heel vervelend, maar wat ik de laatste dagen zelf dus merk bij het niet willen slapen is dat negeren vaak het beste werkt (wat Bastoenie dus ook zegt). Dreumessen weten dat negatieve aandacht ook aandacht is.
Mijn advies zou zijn, dan maar even krijsen, pas als je daarmee stopt is er ruimte voor knuffels en gezelligheid. Mopperen werkt volgens mij alleen maar averechts, omdat je elkaar dan versterkt.

En nu ik dit schrijf merk ik meteen weer dat ik hier zelf ook nog een lange weg in heb te gaan.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169240640
Hier hadden we ook wel onverstaanbare woorden, maar de laatste weken gaat ze weer heel snel en heeft ze het meeste wel goed. Waaronder aardbeiyoghurt, krokodil, koning koos, paddestoel.
En zinnen als "M visie kijken, zandkasteel, ja mag!", "mama, die sokjes niet mooi".
Waar ik me op het moment over verbaas zijn aanduidingen als 'deze' en 'daar'. Zinnetjes als "M deze broekje aan" en "M daar zitten"
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:32:00 #192
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_169241804
Ik heb voor mijn gevoel het idee dat dreumes maar 1 woord kent, en dat is "auto". :')
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 2 maart 2017 @ 14:33:46 #193
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169241855
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:32 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb voor mijn gevoel het idee dat dreumes maar 1 woord kent, en dat is "auto". :')
Boks :')
En dan zegt hij het ook nog eens met z'n mond dicht, dus meer iets van hmthmm. Joe :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169242023
Wij gingen net met hond naar de dierenarts, waar de hond van mijn zusje vanmorgen geopereerd was. Die hoorde S. dus blaffen en hij heeft de rest van de tijd 'woefwoef' geroepen in de praktijk O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169244846
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2017 14:32 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb voor mijn gevoel het idee dat dreumes maar 1 woord kent, en dat is "auto". :')
Hier is het buh (bus).
  donderdag 2 maart 2017 @ 19:14:52 #196
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169246958
F heeft net een nieuw woord 'geleerd': de wawuuuwawuuuwa

Ik ben er inmiddels achter wat het is, wie raadt t ook ;)?


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 2 maart 2017 @ 19:36:29 #197
409579 LuDann
All the way
pi_169247511
Bedankt voor de tips en de herkenning met betrekking tot de verlatingsangst. Negeren is niet echt mijn ding, ik denk dat er een onderliggende behoefte is en ik wil daar niet aan voorbij gaan. Bovendien is het vaak genoeg zo dat mijn man voor zijn werk aan de telefoon zit of anderszins aan het werk is in de huiskamer, dus het is niet zo dat ze altijd aandacht krijgt als ik even de kamer uitga.
Als ik weer terug ben is ze vaak ook nog een minuut of 10 niet te genieten trouwens.

Ik ga dat uitzwaaien en de deur dichtdoen eens proberen.
pi_169247795
Pratende dreumessen O+

Ik begin maar niet over het aantal woorden en tweewoordzinnetjes die A gebruikt. Vind het knap hoeveel zij nu kent en dat ze het nog goed uitspreekt (volgens mijn ouders en het kdv) en hoe ze articuleert O+

Alleen zei ze tot een week of 3 terug nog "dag mama" als ik wegging (of zij door opa/oma werd opgehaald). Dat is sinds de Bumba-invasie veranderd in "adoe mama" }:|
pi_169248132
Ik bedoel negeren ook niet als je kind compleet negeren, maar wel het negatieve gedrag negeren.
Bij S. merk ik dat hij juist door aandacht voor zijn negatieve gedrag er mee door gaat.

Ik sta er ook echt van te kijken dat S. heel lang zo moeilijk deed over slapen. Echt krijsen, lang wakker blijven als hij op schoot mocht, weigeren te liggen enzo. En nu al een paar dagen slaapt hij gewoon.
Ik ben naast hem gaan liggen op ons bed, geen aandacht geschonken aan zijn gekrijs, maar er wel zijn. Eerste paar keer was het nog een drama van een kwartier. Nu kijkt hij naar me, gaat liggen, draait een paar keer en slaapt.
Dat bedoel ik dus meer met negeren. Ik laat hem niet alleen in zijn bed krijsen voor een half uur, maar geef geen aandacht aan zijn geschreeuw (zowel negatieve als positieve aandacht).

Niet dat je deze methode hoeft te gaan gebruiken en ik weet ook helemaal niet of het bij andere kinderen zo werkt, maar wilde even uitleggen wat ik met 'negeren' bedoel :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169249439
Al die woordjes O+ Het kan ineens ook zo hard gaan. Ik schrijf elke 3 maanden wat kenmerkende dingen op voor het fotoalbum, en van oktober maakt al weer zo'n verschil met nu... precies wat jij zegt, IMA.

Ik mocht een poos terug ook niet gaan sporten, LuDann. Onze taktiek werd kort van te voren vertellen en dan afleiding met papa (zwaai maar naar mama, goedzo, dan gaan we nu een toren bouwen met de Duplo) en dat werkte. Inmiddels is het niet meer nodig. Als ik alleen thuis ben is het wel zwaankleefaan, was ophangen op zolder betekent 2x 2 trappen omhoog en omlaag om eerst de was te brengen en dan J naar zolder te tillen. Maar inmiddels kan hij dan wel zonder huilen onder aan de trap staan wachten. En verder vooral vertellen wát je gaat doen en waarom hij niet mee kan (ik ga de konijnen eten geven, maar jij kunt niet mee, want je kunt niet op je sloffen naar buiten. Je mag wel bij het raam kijken).

Wij hadden vandaag 10 minuten gesprek op het kdv. Daar werd weer bevestigd dat J daar echt helemaal zichzelf is. Ze zien precies wat wij thuis ook zien, zo fijn! En leuk om te horen wat hun observaties zijn bij de verschillende ontwikkelingsgebieden. Precies J.

Aerenia, hier geeft familie duidelijk brabantse invloed. Als we een dag bij familie zijn geweest, roept J 'hajje' :')

Edit: Oh, en Selvaria, ik wil nog even zeggen dat jouw opmerkingen me erg goed doen (over 1e en 2e kind) :@. Ik herken me echt in de dingen die je zegt. Fijn om te weten dat het daarna ook anders beleefd kan worden. Wij hanteren nog steeds struisvogelpolitiek.
pi_169250282
Pratende dreumesen zijn zo leuk O+ Gister op de meet met Shop, Ingee en faptist was het ook zo leuk om de meiden te horen praten. Ze brabbelen niet meer maar gebruiken echte woorden. Ze worden zo wijs en zo groot!

Sjaak is al flink bezig met 2-woord-zinnetjes en haalt daar Nederlands en Engels flink mee door elkaar. Maar dat is normaal (en ontzettend schattig). Waar ik ook erg blij mee ben is de nieuwe setting van zijn loopsnelheid. Eerst had hij alleen maar 'stilstaan' en 'rennen'. Nu heeft hij ook standje 'gewoon lopen' ontdekt, dat is voor mij toch wel een stukje prettiger.

Ik vind het ook erg leuk om over jullie dreumesen te lezen, maar ik merk wel dat we dit topic aan het ontgroeien zijn. Sjaak wordt groot en is al een echte peuter in alles wat hij doet... Nog 15 dagen en dan is hij jarig... mijn kleine grote jongen waar ik iedere dag nog meer van ga houden O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 maart 2017 @ 21:45:39 #202
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169251468
mijn dreumes zegt ook nog weinig meer dan mama, papa, boe, bum (brum) bom (boom) tang (dank) nijn, tein (trein) en die. En van dat die word ik inmiddels wel een beetje simpel .. :') maar ja, het komt vanzelf goed heb ik gemerkt na twee kinderen op logopedie gehad te hebben.

Michael is met 23 maanden en 3 weken overgegaan op een nieuw bed. Aangezien meneer ineens doorhad dat je je met één zwaai uit het ledikant kon bevrijden, toch maar overgestapt. Nog 9 dagen en dan schuiven we een topic door :o Ik heb hier vrij weinig gepost, omdat druk enzo. Maar wat Mw.Cactus ook zegt: michael is het dreumeszijn ook enorm ontgroeid. Hij is ontzettend slim en begrijpt zoveel meer dan ik kan vermoeden (Toen ik een tijdje terug tegen m'n vriend zei dat we die avond patat met frikandellen zouden eten, trok hij me aan me mouw mee naar de kast waar de frituurpan staat bv :') )

en kijk nou hoe hij erbij ligt O+


Mijn mooie mannetje:
IMG_0769 by Monique Verlind, on Flickr
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169251778
Oh DJMO die foto in dat bedje O+ zo slaapt E ook, met dat kontje in de lucht :D.

E zegt nu een tiental woordjes denk ik.

Ja nou ik kan me wel voorstellen dat een 2e makkelijker gaat in sommige opzichten maar anderzijds lijkt me de aandacht moeten verdelen bv ook best lastig. Of 's ochtends alles op tijd naar kdv oid krijgen :P hehe.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 2 maart 2017 @ 21:57:51 #204
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169251929
quote:
1s.gif Op donderdag 2 maart 2017 21:54 schreef hetzusjevan het volgende:
Oh DJMO die foto in dat bedje O+ zo slaapt E ook, met dat kontje in de lucht :D.

E zegt nu een tiental woordjes denk ik.

Ja nou ik kan me wel voorstellen dat een 2e makkelijker gaat in sommige opzichten maar anderzijds lijkt me de aandacht moeten verdelen bv ook best lastig. Of 's ochtends alles op tijd naar kdv oid krijgen :P hehe.
Daar rol je vanzelf in. Echt waar. Vanaf dag 1 gaat dat bijna volautomatisch.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169252821
Michael in z'n nieuwe bed! O+

Aantal dreumesjes alweer bijna 2! (Hier dus ook ja :o ) Hier wat minder het idee dat we het dreumestopic ontgroeid zijn, Q is niet zo snel voor m'n gevoel :@ Merk dat ik nog sneller onzeker word als ik ga vergelijken, daardoor is bijlezen/meeposten soms wat lastig. Waarschijnlijk valt het allemaal best mee, vind anderen van zijn leeftijd gewoon al een stuk ouder ogen. Maargoed, ik word ook al m'n hele leven jonger geschat dus ach :P

Pratende dreumessen O+ Hier komen er met vlagen steeds wat woorden bij, geen idee hoeveel nu. Soms zegt ie ook gewoon even een woord na wat je net hebt gezegd (laatst dus toen ik "bullshit" zei :@ ) . Q zegt vaak "ie" op het eind van een woord ipv "en", zoals "na buitie" of "opie" als hij iets open doet. Sommige dingen zijn best verstaanbaar, zoals laatst toen hij bij de viskraam "pihpieeeet!" riep en de verkoopster gelijk zei "oh en wat visfriet?" :P Soms zegt hij iets duidelijks, waar ik dan weer niks van kan maken, wat hij blijft herhalen als ik "ehh.. Wat zei je?" zeg.

Lastig LuDann! Hier loopt Q mee als ik wat ga doen, alles is gelijkvloers dus kan hij zo achter me aan. Als hij me niet ziet en me niet gelijk kan vinden, gaat hij al snel huilen. Als hij thuis bij vriend blijft, dan sneak ik meestal naar buiten, omdat hij anders zo blijft brullen.. Als ik vuilnis weggooi en weer terugloop, zie ik hem alweer staan huilen voor de deur..
pi_169253689
LuDann, hier werkt gedag zeggen en zwaaien ook goed, zomaar weglopen is nog steeds huilen, ongeacht of ik dat doe of mijn man. Vooral wanneer m'n man bijv. vast de vuilniszak weg gaat brengen en ik O nog even z'n jas aan trek voor we met z'n drieën iets gaan doen is dat huilen omdat we het bij zulk soort dingen nog wel eens vergeten omdat het om twee minuten gaat.

Wij hebben morgen twee bezichtigingen in ons huis, om 11:15 en 14:30. Niet heel handig qua slapen (en weer rommel maken) dus we gaan maar een middagje bij m'n ouders hangen bij gebrek aan betere ideeen (en beter weer). O heeft ook echt teveel speelgoed om uit het zicht op te ruimen, ik vrees nu alweer voor wat een puinhoop hij er morgenochtend weer van kan maken...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169253808
Topic ontgroeien: check. Nog 38 dagen te gaan voor we overstappen :P

Aaahhh, DJMO, wat schattig!

Succes, FF. Ik vond kijkers sowieso lastig, moest je zoveel maanden je toko netjes hebben. Laat staan met kind. Hopelijk happen ze toe ;)
pi_169257187
Ik geef wurm vaak iets nieuws om te doen. Trek de bak duplo of knutseltroep uit de kast. Hij keutelt daar dan mee aan terwijl ik zeg dat ik even de was boven ga brengen en dan terug kom. Vaak zeg ik zoiets een paar keer op een dag en kom dan ook gelijk terug ipv oh nog effe dit nog ff dat pakken (want dat duurt dan te lang).

We spelen ook wel eens een soort van verstoppertje. Dan ben je ook even uit het zicht.

Misschien iets opzetten waar haar interesse enorm ligt zoals zo een dansfilmpje. Als ze daar zo mee bezig is kan je makkelijker even iets doen.

Als wurm roept en zoekt klets ik altijd mama is hier! Ik ben de was aan het opruimen. Ik kom zo...

Ofzo.. oefenen en rustig blijven ;) kleine klusjes geven of bezig houden werkt hier dus.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 3 maart 2017 @ 08:31:41 #209
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_169258278
Wat onhandig die bezichtigingen FF. Wij gaan eind dese maand beginnen met onze woning, maar onze makelaar gaat ze zoveel mogelijk in hetzelfde tijdvak inplannen. Maar hier heb je nu ook te maken met gerust 20 bezichtigingen als de woning net 2 dagen op Funda staat. Onze makelaar adviseerde om je auto als opslag te gebruiken. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik het keukentje opberg, maar waar dan in godsnaam...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_169258761
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 08:31 schreef Mariposas het volgende:
Wat onhandig die bezichtigingen FF. Wij gaan eind dese maand beginnen met onze woning, maar onze makelaar gaat ze zoveel mogelijk in hetzelfde tijdvak inplannen. Maar hier heb je nu ook te maken met gerust 20 bezichtigingen als de woning net 2 dagen op Funda staat. Onze makelaar adviseerde om je auto als opslag te gebruiken. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik het keukentje opberg, maar waar dan in godsnaam...
Wij laten een flat achter in een wijk vol flats dus dat loopt niet zo storm. Op het open huis dat we gepland hadden (want handig, dan zouden de bezichtigingen tegelijk komen) is niemand afgekomen. Dit zijn de eerste twee bezichtigingen dus ik ben al blij dat ze op dezelfde dag zijn en dat ze er überhaupt zijn. Bij eengezinswoningen of in een goede wijk loopt het idd wel storm. En de auto heb ik nodig om O mee te vervoeren. Wij hebben al heel wat dozen ingepakt bij m'n schoonvader gestald, waardoor er ruimte kwam in kasten voor klein speelgoed. Alleen de garage, loopauto en ander groot spul past daar niet in helaas. Keukentje krijgt hij pas bij z'n verjaardag in het nieuwe huis gelukkig :)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169258788
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 08:31 schreef Mariposas het volgende:
Wat onhandig die bezichtigingen FF. Wij gaan eind dese maand beginnen met onze woning, maar onze makelaar gaat ze zoveel mogelijk in hetzelfde tijdvak inplannen. Maar hier heb je nu ook te maken met gerust 20 bezichtigingen als de woning net 2 dagen op Funda staat. Onze makelaar adviseerde om je auto als opslag te gebruiken. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik het keukentje opberg, maar waar dan in godsnaam...
Wij deden dat ook, auto helemaal vol en dan iets verderop parkeren zodat het niet leek alsof onze bovenwoning te klein was :') (mijn vriend vond dit eigenaardig...). Hier ook veel bezichtigingen gepland maar uiteindelijk verkocht aan de eerste kijker, wat een gedoe die bezichtigingen. Constant alles netjes en dan rent dreumes een seconde rond en ligt alles weer overhoop.
pi_169258836
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:19 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Wij laten een flat achter in een wijk vol flats dus dat loopt niet zo storm. Op het open huis dat we gepland hadden (want handig, dan zouden de bezichtigingen tegelijk komen) is niemand afgekomen. Dit zijn de eerste twee bezichtigingen dus ik ben al blij dat ze op dezelfde dag zijn en dat ze er überhaupt zijn. Bij eengezinswoningen of in een goede wijk loopt het idd wel storm. En de auto heb ik nodig om O mee te vervoeren. Wij hebben al heel wat dozen ingepakt bij m'n schoonvader gestald, waardoor er ruimte kwam in kasten voor klein speelgoed. Alleen de garage, loopauto en ander groot spul past daar niet in helaas. Keukentje krijgt hij pas bij z'n verjaardag in het nieuwe huis gelukkig :)
Doet me denken aan onze eerste bezichtigingsdag, auto vol maar toen regende het :'( Toen maar gaan zwemmen en in een eetcafé vlakbij huis gaan zitten. Het voelde een beetje ontheemd.
pi_169258869
ik kan me sowieso voorstellen dat het gek is, zo'n bezichtiging. Vreemde mensen in jouw huis terwijl je er niet bent. Hopenlijk schiet het op met de verkoop, FF!

Ik ben elke keer versteld van wat T begrijpt, en hoeveel hij mee krijgt van wat we allemaal doen. Vanmorgen had ik de wasmand vanuit de slaapkamer in de gang gezet, om hem later naar de wasmachine te brengen. Hij had daar 1 overhemd uitgepakt, naar de wasmachine gebracht en in de wasmachine gestopt. Deur dicht, en vervolgens had hij het wasmiddel ook nog uit het keukenkastje gepakt, en voor de wasmachine gezet. Dat alles zonder dat ik er bij was..

(Ok, het wasmiddel moet wat kindvriendelijker opgebergd worden, dat was de les die er ook uit kwam)...
pi_169259082
Oh FF, wat een gedoe met die bezichtigingen. Ik zag er ook erg tegenop, de eerste week hadden we er meteen 8 op 4 dagen. Gelukkig zijn er maar 2 geweest en voordat nummer 2 er was had 1 al de vraagprijs geboden :s)
Ik hoop maar dat het vlot loopt voor jullie, is ook weer een hele zorg minder!

Wat knap van T! Maar inderdaad wel meteen een eyeopener dat het wasmiddel misschien iets hoger moet staan ;)
Wij verhuizen volgende week naar ons nieuwe huis, dan kan ik meteen alles inrichten op veiligheid, wel handig!

Ik vond vanmorgen weer eens een afstandsbediening in mijn schoen. Dat trotse koppie als ik hem er dan uit pak: 'Lief hè, mama, speciaal voor jou' *) O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169263294
Oh, knap he Jagar! De was doen is hier ook tha bomb.

Sowieso, wat ze al proberen na te doen... En soms was je je er niet eens van bewust dat ze iets hebben opgeslagen als "dit doe je ermee"... Telefoon in zijn kontzak stoppen, folietje van het toetje aflikken :'), deobus onder zijn trui doen ("pssspssss"), wc-papier achter mijn rug langs in de plee proppen ("want dat doe jij toch ook, mam? Graag gedaan!"): dat soort dingen.


FF, succes met de bezichtigingen. Geen kelderbox waar de zooi even in kan? (Zal wel niet he?)
pi_169265947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:08 schreef Sara82 het volgende:
Oh, knap he Jagar! De was doen is hier ook tha bomb.

Sowieso, wat ze al proberen na te doen... En soms was je je er niet eens van bewust dat ze iets hebben opgeslagen als "dit doe je ermee"... Telefoon in zijn kontzak stoppen, folietje van het toetje aflikken :'), deobus onder zijn trui doen ("pssspssss"), wc-papier achter mijn rug langs in de plee proppen ("want dat doe jij toch ook, mam? Graag gedaan!"): dat soort dingen.


FF, succes met de bezichtigingen. Geen kelderbox waar de zooi even in kan? (Zal wel niet he?)
Mijn mobiel tegen zijn hoofd aan houden en 'Haaaaai' roepen.
Als ik ophang aan de telefoon gaan zwaaien.
Als ik zeg dat we zo gaan eten vast richting het brood kruipen en daar wachten.
Bizar dat ze dat allemaal opslaan!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169272941
Zo leuk, dat nadoen.
- Over z'n vinger likken als hij een bladzijde van z'n boekje omslaat (zo lees ik de krant volgens mij)
- met servetje over zijn mond vegen
- vingertje omhoog en nee schudden als ie iets doet wat niet mag (vind ik verschrikkelijk)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 3 maart 2017 @ 21:57:42 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169273360
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 09:28 schreef Jagärtrut het volgende:
ik kan me sowieso voorstellen dat het gek is, zo'n bezichtiging. Vreemde mensen in jouw huis terwijl je er niet bent. Hopenlijk schiet het op met de verkoop, FF!

Ik ben elke keer versteld van wat T begrijpt, en hoeveel hij mee krijgt van wat we allemaal doen. Vanmorgen had ik de wasmand vanuit de slaapkamer in de gang gezet, om hem later naar de wasmachine te brengen. Hij had daar 1 overhemd uitgepakt, naar de wasmachine gebracht en in de wasmachine gestopt. Deur dicht, en vervolgens had hij het wasmiddel ook nog uit het keukenkastje gepakt, en voor de wasmachine gezet. Dat alles zonder dat ik er bij was..

(Ok, het wasmiddel moet wat kindvriendelijker opgebergd worden, dat was de les die er ook uit kwam)...
oh zo herkenbaar _O- Michael presteerde het laatst zelfs om de machine aan te zetten. (tiptoetsbediening :') )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169275051
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:08 schreef Sara82 het volgende:
Oh, knap he Jagar! De was doen is hier ook tha bomb.

Sowieso, wat ze al proberen na te doen... En soms was je je er niet eens van bewust dat ze iets hebben opgeslagen als "dit doe je ermee"... Telefoon in zijn kontzak stoppen, folietje van het toetje aflikken :'), deobus onder zijn trui doen ("pssspssss"), wc-papier achter mijn rug langs in de plee proppen ("want dat doe jij toch ook, mam? Graag gedaan!"): dat soort dingen.


FF, succes met de bezichtigingen. Geen kelderbox waar de zooi even in kan? (Zal wel niet he?)
Frits hielp laatst mee met afvegen, tussen mijn knieën. O+ _O-

Het is zo leuk om te zien wat ze allemaal al begrijpen.
pi_169275302
:D
Schudden voor gebruik
pi_169275564
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 22:51 schreef Cholula het volgende:

[..]

Frits hielp laatst mee met afvegen, tussen mijn knieën. O+ _O-

Het is zo leuk om te zien wat ze allemaal al begrijpen.
_O- En vooral wat ze eigenlijk nog niet echt begrijpen :)

Net deed opa alsof hij uit een leeg flesje dronk, inclusief geluid. En S. deed hem steeds na en moest dan keihard lachen O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169275760
Opa's nadoen O+ .

Wat Frits nog niet helemaal begrijpt: het is niet zo handig om eerst je ballen af te vegen en daarna je gezicht. We zijn gelukkig iedere keer net op tijd met het wegnemen van het doekje....

Ik las net over 200 woorden en vroeg me af of Frits dat ook kan. Een seconde later bedacht ik me dat hij minstens tien verschillende voertuigen kan benoemen. Ik ga er maar vanuit dat hij zich prima ontwikkelt.
pi_169276698
Ik denk dat ik heel positief tel als we hier aan de tien woorden komen. Hij kan wel sinds een paar dagen wawa roepen vanuit z'n bed, dat telt ook wel als woord toch? Ik zeg m'n man altijd maar dat hij om papa roept, wawa kun je tenslotte twee dingen van maken... Maar hij begrijpt wel veel. Gisteren waren we met de stapelbekers bezig, maar de groene lag ergens anders, ik dus vragen of hij de groene wilde pakken, kwam hij enthousiast met z'n schoenen aan. Bijna goed :D

Dat kopiëren is wel mooi om te zien idd. Vooral met vork proberen te eten is hier populair. Wil hij iets niet, prik het aan zijn vork en het gaat zo z'n mond in (helaas wel soms er ook weer uit). De wasmachine is hier ook populair. Erg handig want hij doet het er voor me in en haalt het er na het wassen stuk voor stuk uit waardoor ik het kan uit sorteren en zonder bukken zo in de droger kan gooien.

Wij zijn vanochtend weer eens wezen zwemmen. Was belachelijk druk vanwege de vakantie, maar O vond het erg leuk! Liep ook zo door het water tot het bijna aan z'n lippen stond. Binnenkort maar even bandjes kopen voor in het babybadje dus, kan hij wat meer zelf rondscharrelen.

En de tweede mensen die zijn komen kijken vandaag waren enthousiast (de eerste waren teleurgesteld over het uitzicht, in een wijk vol flats...), dus even afwachten of daar wat uit gaat komen, maar er is dus iig wel wat interesse voor!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169278900
Helpende dreumesen zijn superhandig! En soms ook wat minder.

Als ik L. op de bank zit te voeden vergeet ik 9/10 keer een hydrofiel naast me te leggen, maar gelukkig is N. daar die er wel braaf even een naar me toe brengt. :7

Minder is als ik de was aan het opvouwen ben en "Noja oot hewpuh!" wil. :+ Dan pakt ze iets uit de mand, verfrommelt het een paar keer en roept "Goetto Noja!" terwijl ze het op de grond laat vallen en haar handen in de lucht gooit. _O-

Verder hadden we gisteren de Mijn Eerste Kapsel-mijlpaal. :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169279641
Eindelijk genoeg voor een staartje :D ik ben wat dat betreft ook blij dat ik een knul heb, dergelijk haar is hier nog lang geen optie. Onze knul wordt langzaam een krullenbol dus we laten het ook maar even groeien, maar lang genoeg voor een staartje (in theorie natuurlijk) is het nog lang niet.

Waar is deze foto Selvaria? Ziet er wel relaxt uit zo, lunchen direct naast een speelruimte.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169281238
Bij Ballorig, FF.
pi_169283026
Is "Isdat?" de voorloper van "Waarom?"? :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_169283145
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:15 schreef Krisvc het volgende:
Is "Isdat?" de voorloper van "Waarom?"? :')
Ik vrees daar ook voor..

Hier zijn de driftbuien weer wat geminderd. Er wordt ook weer beter geslapen 's nachts, dus daar is iedereen blij om.
En er zijn nieuwe woordjes! Meneer vraagt nu om "theee!" , wil overal naar "kijkuh!" . Wil steeds "Sjaaan (staan)".
pi_169283627
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 12:27 schreef Selvaria het volgende:
Bij Ballorig, FF.
Dat ziet er totaal anders uit dan foto's van soortgelijke dingen die ik op Facebook langs zie komen, daar zie ik alleen maar drukke rommelige lange tafels en overal chaos, dit ziet er wel oke uit!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169283840
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 14:48 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Dat ziet er totaal anders uit dan foto's van soortgelijke dingen die ik op Facebook langs zie komen, daar zie ik alleen maar drukke rommelige lange tafels en overal chaos, dit ziet er wel oke uit!
Hier valt het inderdaad wel mee. De meeste tafels zijn vierzitters en aan de korte kant van de hal staan wat langere picknicktafels.

Haha Kris, hier vooral de vraag wat we aan het doen zijn. "Jenne doen?" "mama doen?" "papa doen?" enz. :')
pi_169289087
Voordal van een niet pratende dreumes!

Zeg, kunnen jullie dreumessen aan de hand meelopen? Hier is dat echt drama, hand vasthouden is instant op de grond gaan zitten. Zeker als er auto's in de buurt zijn is dat dus heel fijn. En als er ruimte is en hij gewoon kan lopen dan is het 2 stappen vooruit en 3 achteruit, en komen we dus nergens....
  zaterdag 4 maart 2017 @ 20:17:11 #232
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169289493
Nee, dat gaat niet hier... Er wordt alleen los gelopen, hand vasthouden is gillen omdat ze niet weg mag rennen. Tuigje werkt ook niet echt, dan is ze ook boos dat ze niet mag wegrennen. Dus dan til ik haar maar.

Pfff, het gaat hier niet zo lekker de laatste dagen... N heeft echt een paar driftbuien gehad, gister op straat en nu net bij het tandenpoetsen... Ik probeer strijd te voorkomen, maar ze moest gister wel echt in het fietsstoeltje en tandenpoetsen moet ook gewoon. En ik kan er dus echt niet mee omgaan, beide keren eindigde het met mij huilend en schreeuwend tegen man 'doe jij het maar, ik kan toch niks.' :'( Ik moet een beetje relaxen denk ik, maar zo'n gillend kind raakt echt de verkeerde snaar bij mij.

/einde klaagpost...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 maart 2017 @ 20:38:14 #233
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169290062
Mijn dreumes zat vanavond in bad, toen hij er ineens uitstapte en op het potje in de badkamer ging zitten. Hij deponeerde een flinke drol, stond op en klom weer in zn badje. Ik stond perplex _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169290161
Sterkte Sas: is niet leuk zo'n buien. Woordjes: mijn kindjes zijn niet heel snel ermee geloof ik. Ik heb er nu 1 echte geteld 'Di' (dicht). Dat was bij peuter rond 13 mnd ook het eerste woordje. Toeval? Ik denk het niet: we hebben nu eenmaal een superboeiende prullenbak (zoeen met kliksluiting) :D
pi_169290181
Ha wat netjes van je dreumes DJMO!
pi_169292431
Saskia, ik vond het helemaal niet gek dat je daar zo'n moeite mee hebt. Ik vind het ook heel moeilijk om te gaan met zo'n buien.

S. was net de gelukkigste dreumes van de wereld, want zijn O+ opa O+ kwam thuis na een week vakantie. Die twee zijn zo gek op elkaar, echt mooi! O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169293110
Djmo wat knap!
Schudden voor gebruik
  zaterdag 4 maart 2017 @ 23:08:47 #238
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_169294248
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Voordal van een niet pratende dreumes!

Zeg, kunnen jullie dreumessen aan de hand meelopen? Hier is dat echt drama, hand vasthouden is instant op de grond gaan zitten. Zeker als er auto's in de buurt zijn is dat dus heel fijn. En als er ruimte is en hij gewoon kan lopen dan is het 2 stappen vooruit en 3 achteruit, en komen we dus nergens....
Nee dat gaat hier echt niet. Hij gaat gewoon op de grond liggen aks hij z'n hand niet los krijgt. En los lopen doe ik niet, er is hier teveel verkeer en hij spurt zo weg. Hij loopt in elk geval zeker niet met me mee.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 maart 2017 @ 00:20:41 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_169295831
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:42 schreef Vosje6 het volgende:
Ha wat netjes van je dreumes DJMO!
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 22:26 schreef Stippelrientje het volgende:
Djmo wat knap!
ik sta er enerzijds niet helemaal van te kijken, aangezien hij natuurlijk twee broers als voorbeeld heeft die altijd op de wc zitten. Aan de andere kant vind ik 1 jaar en 11 maanden + 3 weken wel erg vroeg om zindelijk te worden, maar ach, hij heeft nu interesse in die pot, dus dan maar gaan stimuleren toch? :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 19:57 schreef Jagärtrut het volgende:
Voordal van een niet pratende dreumes!

Zeg, kunnen jullie dreumessen aan de hand meelopen? Hier is dat echt drama, hand vasthouden is instant op de grond gaan zitten. Zeker als er auto's in de buurt zijn is dat dus heel fijn. En als er ruimte is en hij gewoon kan lopen dan is het 2 stappen vooruit en 3 achteruit, en komen we dus nergens....
Michael loopt gewoon netjes aan de hand mee, en komt ook gewoon de juiste kant op als ik ergens heen loop. 't joch was er laatst alleen vandoor gegaan; ik dacht dat hij met z'n grote zus mee naar boven was gegaan, toen ik ineens de voordeur open zag staan. Meneer liep al aan 't eind van de straat richting school. Toen ik 'm oppakte huilde hij wijzend (richting school) Jan Jan Jan! Kind is gek z'n grote broer O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_169297797
Hier loopt L sinds kort. Ze loopt ook nog wel aan de hand, maar misschien veranderd het nog als ze langer loopt.

DMJO wat knap zeg!!!
  zondag 5 maart 2017 @ 07:39:50 #241
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169297828
F loopt heel hard, bij voorkeur de andere kant op als ik. Aan de hand meelopen doet ie soms, heel eventjes, totdat hij een boom/ hond/ takje/ blaadje [insert willekeurig ander potentieel interessant object] ziet.

Ik moet er erg aan wennen, want J liep dus altijd wel braaf aan de hand, en ging nergens naartoe zonder mij. Daar werd ik soms ook wel een beetje moe van trouwens, ben je op een feestje met allemaal mensen die hij kent, incl 4 kindjes van zijn leeftijd, plakt ie toch aan je vast. Gelukkig is dat bij J inmiddels helemaal over, en heeft F er geen 'last' van.
  zondag 5 maart 2017 @ 08:07:04 #242
409579 LuDann
All the way
pi_169297919
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 maart 2017 20:17 schreef SaskiaR het volgende:
Nee, dat gaat niet hier... Er wordt alleen los gelopen, hand vasthouden is gillen omdat ze niet weg mag rennen. Tuigje werkt ook niet echt, dan is ze ook boos dat ze niet mag wegrennen. Dus dan til ik haar maar.

Pfff, het gaat hier niet zo lekker de laatste dagen... N heeft echt een paar driftbuien gehad, gister op straat en nu net bij het tandenpoetsen... Ik probeer strijd te voorkomen, maar ze moest gister wel echt in het fietsstoeltje en tandenpoetsen moet ook gewoon. En ik kan er dus echt niet mee omgaan, beide keren eindigde het met mij huilend en schreeuwend tegen man 'doe jij het maar, ik kan toch niks.' :'( Ik moet een beetje relaxen denk ik, maar zo'n gillend kind raakt echt de verkeerde snaar bij mij.

/einde klaagpost...
Oh, wat lastig zeg. -O- Ik vind het soms ook moeilijk, maar wat mij helpt is mezelf voorhouden dat het niet persoonlijk is (ook niet als ze me slaat). Het is een fase waarin ze leren met hun emoties om te gaan, dat hebben ze echt nodig.

Is het misschien een idee om samen met je man een stappenplan te maken van hoe een driftbui aan te pakken? Ze zullen nog vaker gaan komen en als je vooraf een duidelijk idee hebt van hoe je dat aan wilt pakken dan is het waarschijnlijk wat minder overweldigend.
  zondag 5 maart 2017 @ 08:11:30 #243
409579 LuDann
All the way
pi_169297948
DJMO, wat goed zeg. :o Hij is er lekker op tijd bij, handig hoor. En wat lief dat hij zo gek is op zijn grote broer.

Wolk loopt eigenlijk wel altijd gewoon mee. :@ Ze vraagt zelf ook vaak om een handje. Ze is er nog nooit vandoor gegaan. Als ik ergens koffie doe met een vriendin en haar kind(eren) dan blijft ze de eerste 10 minuten dicht bij me en daarna gaat ze de ruimte verkennen maar ze verdwijnt zelden uit het zicht.
  zondag 5 maart 2017 @ 08:26:25 #244
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169298020
Hier 2 meisjes die zelf bepalen welke kant ze op willen. (En dat is vaak allebei een andere kant op 😂) Ik neem ze nooit 'los' mee als ik alleen weg ga. Dan gaan ze in de wagen. Als we met zijn 2 zijn, gaan ze wel lopend mee. Allebei 1 kind goed in de gaten houden. Nu we verhuisd zijn, wonen we wel rustiger en kunnen we oefenen ze alleen mee te nemen.
Driftbuien hebben ze eigenlijk niet echt. Soms wel eens even boos als je nee zegt. Maar verder valt het heel erg mee. Maar dat komt misschien nog dubbel als ze 2 zijn. Bijna al 😱🙈.
Morgen hun 2 jaars controle in het ziekenhuis. Benieuwd naar de stats!
  zondag 5 maart 2017 @ 08:35:08 #245
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169298075
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 08:07 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh, wat lastig zeg. -O- Ik vind het soms ook moeilijk, maar wat mij helpt is mezelf voorhouden dat het niet persoonlijk is (ook niet als ze me slaat). Het is een fase waarin ze leren met hun emoties om te gaan, dat hebben ze echt nodig.

Is het misschien een idee om samen met je man een stappenplan te maken van hoe een driftbui aan te pakken? Ze zullen nog vaker gaan komen en als je vooraf een duidelijk idee hebt van hoe je dat aan wilt pakken dan is het waarschijnlijk wat minder overweldigend.
Op zich heeft N weinig driftbuien, en kan ik er best mee omgaan. Slaan doet ze ook niet vaak. Het lukt alleen niet zo bij dingen die écht moeten, zoals tandenpoetsen. Ik wil ook niet dat ze een hekel krijgt aan tandenpoetsen omdat wij haar dwingen, maar ik kan ook niet toegeven en dan maar niet poetsen.

Wat superknap DJMO! We hebben wel een potje en boekjes over op het potje gaan, die vindt ze best leuk, maar het potje zelf is gillen. Dus ze is er nog niet aan toe.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169298992
Hier nog geen driftbuien in het openbaar meegemaakt.. maar een stappenplan oid van te voren klinkt opzich wel goed - dwz Kan me voorstellen dat het wat rust geeft. Maar wat doen jullie op zo'n moment dan precies?

Ik laat haar nu even uitrazen (frustratie zal er toch uit moeten denk ik dan), blijft ze er te lang in hangen dan pak ik haar op en leidt haar af met iets anders. Dat werkt dan wel maar of het de juiste manier is, geen idee.

Verder wauw DJMO wat knap van M! :o :D
  zondag 5 maart 2017 @ 12:29:05 #247
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_169300898
Blij dat T niet de enige is!

Oh, wat een heerlijkheid hier. Het is de duutsers verjaardag, maar ik mocht vanmorgen uitslapen, en nu liggen T en de duutser alllebei te slapen en heb ik een stuk taart gegeten en zit ik heerlijk op de bank in m'n eentje niets te doen...Als ze sttraks wakker zijn gaan we naar de dierentuin...
pi_169302338
Jagar, hier was aan de hand lopen ook drama in eerste instantie met overal gaan zitten, maar nu gaat het heel goed. Alleen niet zo snel vanwege allerlei mooie dingen die hij onderweg ziet. En als hij moe is, is het ook weer drama.

Lastig die driftbuien Saskia. O heeft dat hier soms bij het verschonen, inclusief in m'n buik schoppen wat niet zo handig is. Ik heb wel al geleerd dat het veel scheelt als ik rustig blijf, hoe lastig dat soms ook is. Als ik ook boos ga doen wordt het helemaal een puinhoop. Vreemd genoeg werkt zingen hier vaak om hem rustig te krijgen dan. Dat werkt ook bij tandenpoetsen redelijk goed.

Hier nog geen potje in huis. Ik twijfel ook of ik daaraan wil beginnen, wil eigenlijk liever dat hij direct de link met de wc legt. Een potje lijkt me maar gedoe en ook buitenshuis/bij familie niet handig. Na de verhuizing ga ik een opstapje voor de wc halen en gaan we dat een keer uitproberen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169315545
Hier al wel een potje in huis gehaald, omdat ze steeds zelf om een schone luier komt vragen als ze gepoept/geplast heeft. Leek ons een goed teken, dus we dachten: "Waarom niet proberen?"
Potje is een grote hit in de zin dat ze er graag op zit en "Pssss" roept :D maar tot nu toe verder niks :')
We zien het wel, zou ook nog wel erg vroeg zijn.

Wel een (andere) kleine mijlpaal bereikt hier: mevrouw heeft alle tanden en kiezen! :o Bizar vroeg, maar we zijn er voorlopig gelukkig vanaf *)
Jammer genoeg is tanden poetsen wel een klein drama op het moment, maar dat is een faaaase :+

Verder steeds vaker het idee dat we al een halve peuter hebben ofzo :{w het echte baby/dreumes is er vrijwel helemaal af, voor door het constante geklets O+
Zinnetjes van 4-5 woorden zijn gewoon niet eens zeldzaam meer hier :o
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 5 maart 2017 @ 21:11:02 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_169316070
Hoi allemaal :W ik kom hier ook meeposten over S. am!

Twee weken geleden was ie jarig, maar ik was er nog niet helemaal aan toe :') Donderdag zou ik pas uitgerekend zijn, en ik had hem pas nog weer 1 à 2 weken later verwacht.

Maarrrrr t is toch echt een 1-jarige nu, en een heel lieve ook nog O+

Foto'tjes:

Op zn verjaardag, helemaal onder de indruk van het zingen en kaarsje uitblazen O+


Blijhoofd :D
pi_169316433
Gefeliciteerd nog, LB! En wat een lekker blij jongetje!

Wij hadden vandaag een klusdagje en ik ben veel boodschappen aan het doen geweest met S.
En dat was best vermoeiend:


Helaas was hij nu wel heel overstuur om naar bed te gaan, dus hij ligt nu lekker met papa in bed O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 5 maart 2017 @ 21:20:35 #252
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_169316571
Gefeliciteerd LB! *O* jeetje, wat lijkt hij op z'n zus op de onderste foto!

Wat lastig lijkt me dat, dat je in je hoofd nog steeds niet die connectie hebt gemaakt dat hij veel eerder geboren is dan je had verwacht. Zal ook wel een flinke memory lane zijn nu.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 5 maart 2017 @ 21:23:53 #253
171422 LadyBlack
paint it black
pi_169316765
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 21:20 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd LB! *O* jeetje, wat lijkt hij op z'n zus op de onderste foto!

Wat lastig lijkt me dat, dat je in je hoofd nog steeds niet die connectie hebt gemaakt dat hij veel eerder geboren is dan je had verwacht. Zal ook wel een flinke memory lane zijn nu.
Eigenlijk ging dat best goed, het tweede halfjaar was ik er helemaal niet mee bezig! Maar de laatste dagen zijn toch een beetje gek idd. Maargoed, zn verjaardag was gewoon hartstikke tof! O+
pi_169317564
Wat een mooi mannetje LB! Nog van harte gefeliciteerd en welkom :)!

Lesage dat is zeker vermoeiend! Wat ligt hij lekker te slapen :)!
pi_169317640
Gefeliciteerd LB! Wat een verschil tussen die bovenste en onderste foto. Ik had het zo geloofd als je gezegd had dat het twee verschillende kinderen zijn :@
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 5 maart 2017 @ 21:51:42 #256
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169318182
Welkom LB! Wat een lief koppie!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169319285
Van harte LB, scheetje van een dreumes heb je daar :)
pi_169319407
Wooow LB is S alweer zo groot!! :o! Wat een leukerd O+! Nog gefeliciteerd natuurlijk, fijn dat jullie een leuke verjaardag hebben gehad! Verder alles goed met jullie? :)

Agos LeSage, kijk daar nou liggen ^^. Hopelijk slaapt ie vannacht wel goed door.

Beetje mwah weekend hier. Moet het toch even kwijt, misschien is dit herkenbaar of misschien zie ik het heel zwart/wit nu, ik weet het niet..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 48% gewijzigd door hetzusjevan op 06-03-2017 22:53:55 ]
  zondag 5 maart 2017 @ 22:20:34 #259
171422 LadyBlack
paint it black
pi_169319737
Zusje, ik herken het wel in enige mate.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169321067
Zusje, ik herken het ook wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169322217
Ik snap dat je dat dwars zit, zusje. Zo jammer dat mensen een enorm groot deel van jou(w leven) niet 'interessant' genoeg vinden.
Ik vind eigenlijk dat je dat best ter sprake kunt brengen. Je mag best aangeven dat ze je daar verdriet mee doen. Als het vriendinnen zijn zouden ze dat namelijk niet moeten willen. :*

Het doet me aan de andere kant herinneren hoe ik bof met mijn vriendinnen, allemaal jonger en kindloos, maar oprecht geïnteresseerd. Ik stuur uit mezelf foto's, maar als dat niet in een rap tempo gebeurt dan wordt er gewoon naar gevraagd O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169323909
Gefeliciteerd LB.

Dat niet helemaal er klaar voor zijn dat hij jarig is.......
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_169323926
Wat rot dat het zo tegen viel met de schoolvrienden.
Schudden voor gebruik
pi_169324366
He, wat jammer is dat toch zusje. Hier een middelbare school vriendengroep met mensen die uiteindelijk in elke hoek van Nederland zijn neergestreken, maar we zagen elkaar altijd nog wel 2 keer per jaar of zo en deden dan een concert of pakten een terrasje. Sinds we kinderen hebben zijn alleen één vriendin en ik nog over (wij wonen gelukkig nog wel in dezelfde stad), voor de geboorte van L. vorige maand ben ik niet eens door de rest gefeliciteerd (zelfs geen like op FB of zo). -O- Echt heel erg jammer, want het was zo gezellig altijd.

Wat ligt S. er heerlijk bij LeSage! O+

N. is zo'n draakje de laatste tijd. :X Nog steeds superlief, maar ze heeft feilloos door dat als ik L. op de bank zit te voeden ik niet snel op kan staan of iets met haar kan doen. Ze doet dan allemaal dingen die ze normaal niet (zo vaak) doet en ik moet oppassen dat ik niet de hele tijd gefrustreerd "N. Nee! Niet doen!" aan het roepen ben. |:(
pi_169324465
Oh zusjevan dat is niet leuk zeg! : ( Logisch dat je hoopt dat andere interesse tonen, daar zijn het ook vrienden voor.. Maar ik snap ook wel dat je het niet wilt benoemen.

Hier zag ik mijn vriendinnen van de middelbare school al heel weinig voordat ik zwanger was / een kindje kreeg, dus daar is niet veel in veranderd. Behalve mijn beste vriendin en die is wel altijd heel geïnteresseerd. Ik voel me zelf soms eerder schuldig dat ik haar zo veel minder zie.
Ik herken het wel dat je niet te veel over je kind praat bij kinderloze vrienden. Ik begrijp namelijk ook dat ze daar minder interesse voor hebben en vind het zelf ook leuk om het over andere onderwerpen te hebben.
Maar als je zelf interesse toont in voor de ander belangrijke onderwerpen, hoop je wel een beetje dat ze dat ook bij jou doen en de teleurstelling kan ik me goed voorstellen.

Ohhh Sillie dat is wel heel erg zeg!

Selvaria :o wat een draakje inderdaad : )! Stiekem wel grappig maar ook erg lastig! Zal me hier ook vast op voorbereiden :p.
pi_169324497
Eigenlijk snap ik het helemaal niet dat je het niet over je kind zou kunnen hebben :@
Als mijn vrijgezelle vriendinnen vertellen over die leuke jongen die ze tegen zijn gekomen wil ik dat ook horen, terwijl dat dan weer helemaal niet past bij mijn levensstijl.
Ik vind dat je als vriendinnen geïnteresseerd in elkaars leven moet zijn, ongeacht of je hetzelfde meemaakt.
Ik klets ook over heel veel andere dingen dan mijn kind, maar ook over S. Dat is nou eenmaal het belangrijkste onderdeel in mijn leven tegenwoordig O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169324510
Selvaria, grappig eigenlijk hoe goed ze zoiets snappen hè :)
S. weet ook precies hoe hij me af moet leiden om vervolgens de waterbak van de hond leeg te gooien. Eerst verstoppertje doen en dan op een onbewaakt moment die kant op sprinten :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 6 maart 2017 @ 09:34:00 #268
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169325237
Ik geloof dat ik geluk heb met 3 goede vriendinnen die ook allemaal kleine kinderen hebben (jongste is 5 maanden, oudste 5 jaar), we zien elkaar veel, want dan kunnen de kinderen zo leuk samen spelen.

Of zou het gewoon zo zijn dat ik de andere mensen, zonder kinderen, gewoon wat meer uit het oog verloren ben? Deze 3 zijn namelijk ook niet echt middelbareschoolvriendinnen. Eentje ken ik wel al bijna 25 jaar, in de brugklas 'moesten' we naast elkaar zitten van de mentor. De andere twee heb ik leren kennen als de vriendinnen van (scouting)vrienden van me, inmiddels ook al meer dan 10 jaar geleden. * mousemicky voelt zich nu opeens heel oud... :'(
pi_169325366
Gefeliciteerd, LB!

En zusje, ik herken het ook, van vooral 1 vriendin. Die heb ik het verteld voor kerst, en dat gaat nu beter. Ik had precies hetzelfde, ookal interesseert T haar niet, hij is wel een onderdeel van mijn leven. Netzoals ik altijd naar haar vriend en ouders vraag, zou zij dat ook kunnen doen.

Ik bracht T net naar het kdv, op de fiets dacht ik. Lang niet samen gefietst. Nou, vandaag ook niet, want zodra ik hem in het fietszitje zette begon hij te krijsen als een speenvarken. Zo heeft hij al heel lang niet meer gehuild. Ik dacht nog even dat het over zou gaan als ik zou beginnen te fietsen, maar dat hielp ook niet. Ik hoop maar dat ik hem niet getraumatiseerd heb, want ik denk dat hij het eng vond. Gek, want gister had ik hem ook even in het zitje gezet, zonder dat we gingen fietsen en dat was geen probleem..
  maandag 6 maart 2017 @ 10:39:39 #270
409579 LuDann
All the way
pi_169326033
LB, wat een schatje! Van harte gefeliciteerd nog. *O*

Zusje, hier ook wel enigzins herkenbaar, al zie ik nu ook wel in dat ik ook voor mijn zwangerschap wat (teveel) afstand had genomen van mijn toenmalige vrienden, omdat ik niet lekker in mijn vel zat en heel druk was met mijn studie altijd. Na mijn bevalling is 1 vriend langsgekomen na 6 maanden en dat was eigenlijk alleen maar erg ongemakkelijk. :') Die was na 20 minuten vrijwel alleen op zijn telefoon loeren ook weer weg. Nooit meer gezien of gesproken daarna. Ik heb nog wel 1 vriendin en 1 vriend die ik al een jaar of 17 ken die ik nog eens in de zoveel maanden spreek en die Wolk beiden 1 of 2 keer gezien hebben, maar voor de rest houdt het op.

Ik ben zelf actief op zoek gegaan naar nieuwe vriend(innen) en heb nu in ieder geval 2 hele goede vriendinnen met allebei een kind in dezelfde leeftijd. We spreken elkaar dagelijks via Whatsapp en zien elkaar zo'n 2 a 3 keer per week. Superhandig dat ze beiden op 5 minuten lopen wonen, dus we kunnen regelmatig op elkaars kinderen letten als iemand een afspraak heeft of ziek is bijvoorbeeld. Zo kan ik elke vrijdag gewoon mijn rijles hebben. O+

Daarnaast nog een stuk of 5 vriendinnen waar ik eens in de zoveel weken mee afspreek. Ze hebben allemaal kinderen en sommigen doen ook iets in het gebied waarin ik werkzaam ben dus ik heb veel meer gemeen met ze dan de vrienden waar ik eigenlijk vooral nog mee omging vanwege old times sake. Ik had (heb) het er wel moeilijk mee gehad, met het loslaten van oude vriendschappen, maar het voelde zo geforceerd allemaal. Laten doodbloeden voelde natuurlijker, zeg maar.
  maandag 6 maart 2017 @ 10:41:40 #271
409579 LuDann
All the way
pi_169326063
Jagar, hier soms ook drama met in het fietszitje. Na een rondje lopen is het vaak al een stuk beter. Heb je nog een zitje voorop? Als hij het eng vindt is het misschien tijd voor een zitje achterop?
pi_169326184
Ik vind het zo gezellig, voorop. We proberen het gewoon over een paar dagen nog een keer. We hebben de hele winter niet gefietst, en vanmorgen was al een beetje een drama-morgen, dus wellicht was het dat.

Mag ik nog even spammen? Gister in de dierentuin:



pi_169326285
Wat een liefje Jagar O+ Heerlijke foto's!
pi_169326705
Wat een leuke foto's Jagar! O+ En wat wordt hij groot!
  maandag 6 maart 2017 @ 11:29:24 #275
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169326716
Wat een knapperd Jagar!

Ik heb eigenlijk best weinig echte vriendinnen in de buurt nu ik zo eens nadenk. Mijn twee beste vriendinnen ken ik al heel lang en hebben allebei geen kinderen. Met hun praat ik over van alles, zowel N als alle andere dingen die ons bezighouden. Verder heb ik nog wel wat kennissen met kinderen in dezelfde leeftijd, daar doen we wel eens wat mee samen. Ik herken het dus niet echt,. maar ik ben ook altijd vrij snel in het laten doodbloeden van vriendschappen waar ik geen plezier meer uithaal (vandaar dat ik weinig vrienden heb dus :P )

Ik heb wel nog een andere vraag/ergernis...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169326878
Gefeliciteerd LB!

Zusje wat jammer. Ik snap dat het je stoort. Ik denk dat je het er prima over kunt hebben. Al is het alleen maar zodat het dan van je hart af is.
Sillie jouw "vriend" was gewoon ronduit grof! Hoe durft hij zeg. Enorme plaat voor zijn kop.

Wij hebben het geluk dat bijna alle vrienden in dezelfde levensfase zitten.
Mies was het eerste kindje in de vriendengroep en sindsdien zijn er nog zes kindjes geboren.

Selvaria wat een boef is N.! Wel logisch van haar eigenlijk. Maar zeer vermoeiend naar jou.

Met Mies is het aanpoten momenteel. Wat slapen betreft.
Ze gaat s avonds moeilijk slapen. Meestal krijgen we haar pas rond 22:00 uur in slaap. Dan wordt ze rond 1:00 uur. Ze is dan helemaal overstuur en is maar moeilijk te kalmeren. Ze wordt pas rustig bij ons in bed. Dus in de praktijk ligt ze elke nacht bij ons, en ik slaap dan slecht.

Verder is ze een schatje O+.
Zijn jullie dreumessen ook zo gek op andere kindjes?
Mies heeft net een jongetje aangerand in de Hema.
Ze sloeg dr armen stijf om hem heen en heeft hem platgetongt. T arme ventje stond stokstijf met zn armen langs m en durfde zich niet te verroeren. En zn moeder vond t prachtig en stond te klappen en te kirren " ohh ze wil verkering met je"

[ Bericht 0% gewijzigd door Missladybug op 06-03-2017 11:48:17 (Verkeerde naam) ]
pi_169326916
Jagar O+ Je ziet de pret op de foto's!
Jammer van het fietsen. Misschien op een betere ochtend toch nog een keer proberen?

Saskia, wat jammer dat ze N zo weinig willen zien. Eigenlijk zou je moeten denken: hun gemis. Maar het is natuurlijk ook een gemis voor N. Misschien een gesprek over hebben? Niet beschuldigend, maar ze mogen best weten dat jij het vervelend vindt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 6 maart 2017 @ 11:50:04 #278
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169326994
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:43 schreef LeSage het volgende:
Jagar O+ Je ziet de pret op de foto's!
Jammer van het fietsen. Misschien op een betere ochtend toch nog een keer proberen?

Saskia, wat jammer dat ze N zo weinig willen zien. Eigenlijk zou je moeten denken: hun gemis. Maar het is natuurlijk ook een gemis voor N. Misschien een gesprek over hebben? Niet beschuldigend, maar ze mogen best weten dat jij het vervelend vindt.
Mjah, ze zien haar wel vaak, want we gaan daar regelmatig eten, maar toch minder vaak dan mijn ouders. Nouja, hun gemis, zeg ik dan maar.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 6 maart 2017 @ 11:58:40 #279
171422 LadyBlack
paint it black
pi_169327101
Jagar wat een leuk jochie heb je daar!! O+

Ik weet even niet hoe communicatief de kindjes hier allemaal al zijn, maar kun je hem een (gesloten) vraag stellen om hem te laten vertellen wat er is met dat fietsen?
Ik merkte destijds (vrij laat :') ) dat E het heel frustrerend vond om nog niet te kunnen praten, en dat ze het prettig vond als ik wat voorzetjes gaf.
  maandag 6 maart 2017 @ 12:01:29 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_169327141
Saskia, die ergernis / teleurstelling herken ik.

Ik denk dat het altijd het beste is om het uit te spreken. Je weet misschien niet wat de reden is waarom ze weinig komen.

Mijn schoonouders zijn zelf enorm betutteld en gecontroleerd door hun ouders, en willen daarom perse niet zo overkomen naar hun kinderen. Maarja, dat sloeg dus een beetje door naar de andere kant. Dat is uitgesproken en nu gaat het beter.
  maandag 6 maart 2017 @ 12:50:21 #281
171422 LadyBlack
paint it black
pi_169327995
Ik heb ook nog een vraag: zijn hier meer kindjes die nog niet zelf eten, of dat pas laat leerden?

Mijn dochter was een volleerd rapleykind, kon vanaf 6 mnd prima iets uit de hand eten. Broertje daarentegen bakt er niks van :') Hij is dol op eten, dat is het probleem niet, maar je moet hem alles voeren. Eten dat ik op tafel leg is speelgoed; hij verzint niet dat hij dat in zn mond kan stoppen. Als ik het oppak, gaat zn snaveltje accuut wagenwijd open :')

Eerst kon hij ook echt geen stukjes hebben, maar dat lukt inmiddels wel aardig. Brood krijgt hij in kleine plukjes, of hij hapt van een dubbelgevouwen boterham.
pi_169328107
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:58 schreef LadyBlack het volgende:
Jagar wat een leuk jochie heb je daar!! O+

Ik weet even niet hoe communicatief de kindjes hier allemaal al zijn, maar kun je hem een (gesloten) vraag stellen om hem te laten vertellen wat er is met dat fietsen?
Ik merkte destijds (vrij laat :') ) dat E het heel frustrerend vond om nog niet te kunnen praten, en dat ze het prettig vond als ik wat voorzetjes gaf.
Het communiceren is nog behoorlijk beperkt. Hij kan aangeven dat hij een rijstwafel ofzo wil door naar de keuken te lopen en er naar te wijzen, maar ja of nee antwoorden op een gesloten vraag lukt nog niet. Ik denk dat het gewoon even teveel was, en we proberen het later rustig nog een keer...

T wou juist nooit gevoerd worden, alles moest zelf gedaan worden. Voordat hij van een lepel kon eten at hij yoghurt ook gewoon met z'n handen..
pi_169329086
Heel andere vraag; zijn er hier mensen die dreumes combineren met werk én een opleiding? Ik heb een aanbod gekregen via werk voor een specialisatie opleiding en ik wil dat eigenlijk al heel lang doen, maar nu met W. twijfel ik.. opleiding duurt 2 jaar (voltijds) of 3 jaar als ik 'm deeltijd ga doen.
En dan zijn er natuurlijk ook nog rammels voor een brusje..
  maandag 6 maart 2017 @ 14:09:36 #284
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169329149
Mijn vriend heeft toen kleuter een baby/dreumes was een tweejarige master gedaan (deeltijd) gecombineerd met 32 uur werken. Dat ging goed (in het begin) tot beduidend minder (na anderhalf jaar) en resulteerde toen in een burnout. Dreumes kwam hier dan ook pas ruim nadat vriend afgestudeerd was, eerder was geen goed idee geweest.

Ik zou dus goed nadenken over de zwaarte van je opleiding en je werkuren, en afspraken maken met je partner over de taakverdeling voordat je ergens aan begint.
pi_169330430
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:04 schreef silliegirl het volgende:
Heel andere vraag; zijn er hier mensen die dreumes combineren met werk én een opleiding? Ik heb een aanbod gekregen via werk voor een specialisatie opleiding en ik wil dat eigenlijk al heel lang doen, maar nu met W. twijfel ik.. opleiding duurt 2 jaar (voltijds) of 3 jaar als ik 'm deeltijd ga doen.
En dan zijn er natuurlijk ook nog rammels voor een brusje..
Sillie: dat heb ik gedaan. Was niet echt een aanrader, want ik was 's avonds blij als ik tijd had voor A en wilde ook wat tijd voor mezelf (serie kijken) en een beetje op tijd mijn bed in. Maar heb de opleiding uiteindelijk met prima cijfers afgerond, mede dankzij mijn werkgever die mij alle tijd gunde om de studieopdrachten te maken. Dus als dat laatste mogelijk is, gewoon doen. Anders bedenken of je je eigen "vrije" tijd (en de tijd voor man) wel wil opofferen.
pi_169330454
Ga vanavond eens een poging tot bijlezen doen...zo te zien veel gemist :o
pi_169332032
Update: vanmiddag was het kinderzitje op de fiets geen probleem... Gek kind...
pi_169332775
Wat een mooie foto's Jagar!!! Knap mannetje! Fijn dat het fietszitje vanmiddag wel oké was!

Wij hebben dit weekend ook weer voor het eerst gefietst! L had er echt van genoten ♡!

Mlb wat balen van het slapen! Heb je een idee hoe het komt?!

Hier gaat het eten zelf best goed, hoewel ze soms wel gefrustreerd raakt als het niet goed lukt. Vooral bij de havermout sochtends was het een beetje drama dit weekend.. Wat wel opvallend was; als ik het fruit stukje voor stukje aan L geef eet ze het direct op. Als je een bakje met stukjes fruit of iets anders neerzet lijkt het soms net of ze niet weet welk stukje ze moet kiezen en soms nam ze dan niets. De laatste tijd heeft ze dat niet meer/minder...
pi_169333445
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:04 schreef silliegirl het volgende:
Heel andere vraag; zijn er hier mensen die dreumes combineren met werk én een opleiding? Ik heb een aanbod gekregen via werk voor een specialisatie opleiding en ik wil dat eigenlijk al heel lang doen, maar nu met W. twijfel ik.. opleiding duurt 2 jaar (voltijds) of 3 jaar als ik 'm deeltijd ga doen.
En dan zijn er natuurlijk ook nog rammels voor een brusje..
Ik doe dat sinds vier weken. Het is best pittig: een gezin, een baan en een studie. Ik ben vooral bezig als mijn man aan het werk is en Frits slaapt. Voor mij is het een voorwaarde voor ander werk.
pi_169334824
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:04 schreef silliegirl het volgende:
Heel andere vraag; zijn er hier mensen die dreumes combineren met werk én een opleiding? Ik heb een aanbod gekregen via werk voor een specialisatie opleiding en ik wil dat eigenlijk al heel lang doen, maar nu met W. twijfel ik.. opleiding duurt 2 jaar (voltijds) of 3 jaar als ik 'm deeltijd ga doen.
En dan zijn er natuurlijk ook nog rammels voor een brusje..
hier bezig maar gelukkig niet zo lang, 1 jaar maar. En ik heb de mazzel dat G om half zeven a 7 uur slaapt en pas de volgende ochtend rond half 9 wakker wordt..
pi_169334966
Thanks voor jullie ervaringen. Het klinkt pittig en dat lijkt het me ook. Aan de andere kant; als ik ooit nog die opleiding wil doen is het misschien het beste moment om dat wel nu te doen, nu er nog maar 1 kindje is hier..
pi_169334990
Mijn man is vandaag met een opleiding begonnen. Tot nu toe betekent het dat er qua zorg voor L. wat meer op mij neer zal komen, omdat man ruimte nodig heeft om aan zijn studie te zitten. Voor hem betekent dat dat hij soms zijn tijd voor zijn studie moet pakken als dat ik de mogelijkheid heb om hem extra te ontzien.

Als je het nu kan doen zou ik het nu doen. Ook als je kind(eren) ouder worden is er altijd wel een reden om het niet te doen. Enige wat ik uit zou zoeken is hoe het te combineren is met een zwangerschap en verlof.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_169337569
Die onderste foto Jagar O+ wat een vrolijk ventje! Hier overigens hetzelfde qua fietsen. De ene keer is het geweldig leuk, de andere keer een lange huilbui. Volgens mij ligt dat hier vooral aan de temperatuur icm wind en moeheid.

Hier tegenwoordig alleen nog maar vrienden met kinderen, maar toen ik nog kinderloos was had ik ook geen idee wanneer hun kinderen jarig waren (hooguit de periode/maand) en afgezien van wat oppervlakkig informeren had ik ook niet veel interesse in ze, vooral omdat ik kleine kinderen in het algemeen niet zo boeiend vind. Soms moet je ook gewoon accepteren dat je bepaalde vriendschappen (evt tijdelijk) ontgroeid, daar komen weer andere vriendschappen voor terug.

Saskia, ik herken jouw punt wel een beetje, maar niet vanuit mezelf. Mijn ene zus woont in de straat bij m'n ouders, de andere in een andere (nabijgelegen) stad. Juist omdat de ene zo dichtbij woont doen ze veel minder met die kinderen omdat ze ze ook regelmatig voorbij zien lopen, of ze even wat komen vragen. Dit itt de kinderen van zus 2, die af en toe een middag komen maar waarvoor wel tijd gemaakt wordt om wat leuks te gaan doen. Is geen onwil of voortrekkerij, maar omdat je elkaar zo makkelijk kunt zien ga je er niet speciaal voor afspreken, wat je met mensen verder weg wel doet omdat dat nodig is. Misschien is het bij jullie een idee om daar minder vaak te gaan eten, en in plaats daarvan N daar af en toe alleen te laten gaan eten? Dan bouwen ze ook meer een band op met haar alleen, en als je hij het ophalen/wegbrengen een kop thee drinkt spreek je ze zelf ook nog genoeg.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_169338299
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:29 schreef SaskiaR het volgende:
Wat een knapperd Jagar!

Ik heb wel nog een andere vraag/ergernis...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Saskia, is je ergernis vooral het gebrek aan belangstelling voor N/jullie of toch ook het feit dat ze niet structureel of af en toe komen oppassen? Want dat laatste kun je mi niet afdwingen (zoals je zelf al zegt) of zelfs verwachten, vind ik. Dus als je behoefte hebt aan een oppas omdat je zelf wat vaker kindloos op stap wil, dan zou ik daarnaar (ook) op zoek gaan.

Wat betreft de aandacht, je teleurstelling is herkenbaar, want hier ook heel drukke schoonouders die we niet veel zien. Ik heb me er bij neergelegd en beschouw het maar als their loss dat ze veel van hun kleinkinderen missen. En hoewel sneu voor mijn man, ergens vind ik het ook wel rustig, want ik hoef ook weer niet wekelijks mijn schoonouders over de vloer :@ Hun band met kleuter is overigens heel goed, dus dat maakt het ook wel makkelijk relativeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 06-03-2017 21:21:26 ]
  maandag 6 maart 2017 @ 21:19:35 #295
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169338894
We hebben al een hele leuke oppas, dus dat zit wel goed :) Ik was gewoon verbaasd dat ze zo weinig tijd voor N willen vrijmaken, vooral vergeleken met mijn ouders. Als N dan eens alleen daar is, vindt iedereen dat hartstikke leuk. Maar dat is maar een keer per maand ofzo. Ze komen idd wel vaak even kort langs, om wat te brengen ofzo, maar dat is toch niet hetzelfde als echt met N spelen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169339044
Oh dat is wel echt kort en weinig ja. Misschien wordt het beter als ze wat groter is, dat ze meer met een groter kind hebben?

Het contrast tussen de grootouders is dan wel pijnlijk groot he?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 06-03-2017 21:31:51 ]
  maandag 6 maart 2017 @ 21:30:44 #297
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169339303
Ja, mijn ouders vonden er eerst ook weinig aan, zo'n baby (maar ze kwamen toch best vaak). Nu N wat ouder is gaan ze samen naar de kinderboerderij enzo, helemaal geweldig O+

Trouwens erg knap dat er zoveel mensen een studie doen naast werk en gezin, ik zou echt niet weten waar ik de tijd en energie vandaan moest halen ^O^
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169340364
Bedankt voor jullie reacties. Wat jammer eigenlijk dat jullie allemaal ook soortgelijke ervaringen hebben met kinderloze vrienden. Het is dus blijkbaar wel iets wat over het algemeen best een soort 'kloof' kan veroorzaken.

Wat een leuke foto's jagar!

Oh ja fietsen, dat hebben we nog nooit gedaan met E.. ze ging pas laat echt goed zitten en na die enge verhalen hier durfde ik het niet aan :@. En toen werd het slecht weer. We gaan binnenkort voor een fiets en fietsstoeltje kijken. Ben benieuwd wat ze ervan vindt!
  dinsdag 7 maart 2017 @ 06:47:24 #299
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_169345622
Ik heb wel goede vriendinnen zonder kinderen. 1 daarvan zou zelf heel graag willen, maar ze kunnen geen kinderen krijgen. Zijn de mmm in gegaan, maar willen niet verder. Zijn de liefste suikeroom en suikertante voor N en L. En mijn andere lieve vriendin moet eerst een leuke man vinden. Kennen elkaar al vanaf dat we een jaar of 2 zijn. Dus al heel lang. Grappige is dat ze eerst bij mij in de straat woonde en toen ze ging verhuizen het buurmeisje van J werd. Zij kennen elkaar dus ook al jaren. Ze woont niet om de hoek, maar we zien elkaar toch wel. En we appen regelmatig.
Andere vriendinnen hebben wel zelf al kinderen.
pi_169345826
Sillie, er zijn altijd duizend redenen te bedenken waarom je iets niet zou doen. Die doen er niet zo toe als er een hele goede reden is om iets wél te doen (en echt, dat hoeft er maar één te zijn) Dus als er echt een vuurtje in je oplaait en dit is echt wat je wilt, dan is waar een wil is (bijna) altijd een weg :)

Zusjevan, ik herken dat eigenlijk niet zo :@ Mijn vriendinnen zijn kinderloos, maar helemaal gek op mini. Als ze dat niet zijn, zijn we ook snel uitgepraat denk ik, want ik praat veel over haar :@ Zij is nou eenmaal een groot deel van mijn leven. Ze doen hun best om mijn perspectief te zien en leven erg met me mee (en ik ook met hen, op katerdagen bijvoorbeeld ;) ) Ik denk dat een goede vriendschap dat ook vraagt, dat je open staat voor het perspectief en de belevingswereld van de ander, ook als dat perspectief mijlenver van het jouwe vandaan ligt. Hier gaat dat goed, maar ik kan me voorstellen dat dat ook wrijving oplevert en dat lijkt me heel lastig. :*

Ik heb na de gebeurtenissen van de afgelopen tijd mijn boze en verdrietige gevoelens ingezet voor het schrijven van een ondernemingsplan voor mijn winkel. Ik was er al een tijdje mee bezig, maar nu is 'ie inene bijna af! Alleen het financiele kader nog narekenen. Er staat echt een enorme uitbreiding op stapel en ik kijk er zo naar uit! O+
pi_169345828
Diiicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')