abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_172863819
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juli 2017 13:16 schreef Aphrodyte het volgende:
Enorm veel testen gehad vanwege aanhoudend hoge leverwaarden.

Donderdag de uitslag. Volgens mij komt het gewoon van in 2 jaar door alle voor mij mogelijke Crohn medicatie branden en bijna 2 jaar nonstop prednison :')

Maar we zullen zien..
Succes morgen! Jouw verklaring klinkt logisch, neem tenminste aan dat je niet dagelijks een fles whisky achterover slaat :+
pi_172870517
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:36 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Succes morgen! Jouw verklaring klinkt logisch, neem tenminste aan dat je niet dagelijks een fles whisky achterover slaat :+
Ik drink mn hele leven al niet ;)

Maar ja al die troep eist zn tol lijkt me. Het is ook niet gevaarlijk hoog, maar hoger dan normaal.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_172880775
Het blijkt idd de prednison weer eens te zijn.

Alle testen hadden nu een normale waarde, en ook de echo uitslag is normaal.

Ik moet wel naar de Reumatoloog voor mijn aanhoudende spierpijn maar verder alles ok :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_172989341
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 20:51 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Hee super veel plezier! Ik ook nog 4 dagen :)
Dankjewel en jij ook een fijne vakantie!
pi_172989360
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 21:35 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Dit wordt nr 2 ;) en daar blijft het ook bij :)
Dan had ik het verkeerd gelezen,dacht dat het nr 3 werd :@
pi_173200393
Ik zit weer even in het zkh.

Klachten zijn niet heel erg, maar genoeg voor interventie. Vandaag even kijken wat we precies gaan doen.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173202629
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 06:42 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik zit weer even in het zkh.

Klachten zijn niet heel erg, maar genoeg voor interventie. Vandaag even kijken wat we precies gaan doen.
Sterkte ermee, hoop dat het beetje meevalt :*
Ik moet me volgende week ook weer melden bij mijn internist.
"That's a catchy diagnosis, you could dance to that." [#115]
pi_173217094
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 06:42 schreef Aphrodyte het volgende:
Ik zit weer even in het zkh.

Klachten zijn niet heel erg, maar genoeg voor interventie. Vandaag even kijken wat we precies gaan doen.
Hoe gaat het nu? Al meer duidelijkheid?
Wel balen hoor. Gelukkig is het herfst buiten.
Sterkte!
pi_173218881
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 20:25 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu? Al meer duidelijkheid?
Wel balen hoor. Gelukkig is het herfst buiten.
Sterkte!
Blaasontsteking is de enige bekende uitslag tot zo ver.

Morgen meer + mogelijke MRI scan.

Coloscopie heb ik geweigerd, nadelen wegen nu zwaarder dan voordelen.

Morgen start 20 mg prednison. Waarschijnlijk is een stootkuur voldoende om dit onder controle te krijgen.

Wel beetje jammer, ben er net 6 weken af
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173218913
quote:
0s.gif Op donderdag 17 augustus 2017 10:05 schreef 010P het volgende:

[..]

Sterkte ermee, hoop dat het beetje meevalt :*
Ik moet me volgende week ook weer melden bij mijn internist.
Sterkte :*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173252080
Ben weer thuis :)

Blaasontsteking bleek de Crohn aan te wakkeren. Hopelijk nog onder controle te krijgen met 20 mg prednison en medicijnen.

Vraag is alleen of de medicijnen nu nog werken. Dat zal de tijd leren.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173278920
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 augustus 2017 11:17 schreef Aphrodyte het volgende:
Ben weer thuis :)

Blaasontsteking bleek de Crohn aan te wakkeren. Hopelijk nog onder controle te krijgen met 20 mg prednison en medicijnen.

Vraag is alleen of de medicijnen nu nog werken. Dat zal de tijd leren.
Ik hoop voor je dat de medicijnen werken en wens je sterkte.
pi_173360734
quote:
0s.gif Op zondag 20 augustus 2017 14:47 schreef humorist het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat de medicijnen werken en wens je sterkte.
Dankjewel :)

Het lijkt er niet op trouwens, het is inmiddels met prednison net zo erg als het zonder was.

Dus ik denk dat er weer n scopie in zit. Ik zie de arts volgende week donderdag.

Ben inmiddels serieus een stoma aan het overwegen, we hadden afgesproken dat te gaan doen als de Entyvio niet zou werken en ik ben er wel aan toe.

Dit is echt te beperkend.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173360761
Skeletor stond gisteren trouwens weer wiebelend op 2 benen!

Ze is echt aan het herstellen *O*
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:05:24 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_173363120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:20 schreef Aphrodyte het volgende:
Skeletor stond gisteren trouwens weer wiebelend op 2 benen!

Ze is echt aan het herstellen *O*
Jammer dat ze niet zelf post.
The love you take is equal to the love you make.
pi_173364619
quote:
9s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jammer dat ze niet zelf post.
Ja ik probeer haar steeds zo ver te krijgen, maar ze zit op facebook in allerlei groepen en ik denk dat ze daar veel uithaalt.

Ik mis haar hier ook ;)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173365536
Fijn om te horen dat het goed met haar gaat O+
pi_173368709
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:18 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Dankjewel :)

Het lijkt er niet op trouwens, het is inmiddels met prednison net zo erg als het zonder was.

Dus ik denk dat er weer n scopie in zit. Ik zie de arts volgende week donderdag.

Ben inmiddels serieus een stoma aan het overwegen, we hadden afgesproken dat te gaan doen als de Entyvio niet zou werken en ik ben er wel aan toe.

Dit is echt te beperkend.
Dat is mijn grootste angst, een stoma,mijn arts heeft het er ook al eens over gehad (ben volgens hem met mijn laatste medicijn bezig). Ben nu druk bezig met mijn voedingspatroon en zie langzaam verbetering (en verslechtering in de vakantie want de remmen waren los)
Heb ook al eens iemand over een pouch horen praten(bij cu) en vraag me af of dat een mogelijkheid is,maar voor nu steek ik even mijn kop in het zand en hoop dat ik voor oktober(controle) de boel weer aardig op de rit heb (ben net deze week weer aan het werk)
Heb jij CBD olie geprobeerd??
pi_173368736
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 13:20 schreef Aphrodyte het volgende:
Skeletor stond gisteren trouwens weer wiebelend op 2 benen!

Ze is echt aan het herstellen *O*
Leuk om te horen dat ze vooruit gaat!! w/
pi_173369728
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:14 schreef humorist het volgende:

[..]

Dat is mijn grootste angst, een stoma,mijn arts heeft het er ook al eens over gehad (ben volgens hem met mijn laatste medicijn bezig). Ben nu druk bezig met mijn voedingspatroon en zie langzaam verbetering (en verslechtering in de vakantie want de remmen waren los)
Heb ook al eens iemand over een pouch horen praten(bij cu) en vraag me af of dat een mogelijkheid is,maar voor nu steek ik even mijn kop in het zand en hoop dat ik voor oktober(controle) de boel weer aardig op de rit heb (ben net deze week weer aan het werk)
Heb jij CBD olie geprobeerd??
Vervelend voor je dat jij ook in die fase zit :* hopelijk vindt je nog iets anders, als je geen stoma wil.

Maar de angst verdwijnt wel, bij mij is er tenminste een knop om gegaan. Als ik het niet doe is mijn leven namelijk gegarandeerd slecht, dus waarom geen kans op een beter leven nemen. Na de afgelopen 3 jaar ben ik echt wel toe aan rust.

Ik heb 4 maanden CBD geprobeerd, en allerlei soorten dieet. Op mij heeft het geen effect, maar ja, bij mij is de diagnose zo'n 10 jaar te laat gesteld.

Als dat voor jou niet geldt zou ik t zeker proberen; een stoma blijft wel een laatste optie. Daar moet je ook echt aan toe zijn, psychisch.

Ik wil het ook pas sinds begin dit jaar.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173399789
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 20:02 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Vervelend voor je dat jij ook in die fase zit :* hopelijk vindt je nog iets anders, als je geen stoma wil.

Maar de angst verdwijnt wel, bij mij is er tenminste een knop om gegaan. Als ik het niet doe is mijn leven namelijk gegarandeerd slecht, dus waarom geen kans op een beter leven nemen. Na de afgelopen 3 jaar ben ik echt wel toe aan rust.

Ik heb 4 maanden CBD geprobeerd, en allerlei soorten dieet. Op mij heeft het geen effect, maar ja, bij mij is de diagnose zo'n 10 jaar te laat gesteld.

Als dat voor jou niet geldt zou ik t zeker proberen; een stoma blijft wel een laatste optie. Daar moet je ook echt aan toe zijn, psychisch.

Ik wil het ook pas sinds begin dit jaar.
Ik vind mezelf eigenlijk ook niet ziek genoeg voor een stoma.
Ik werk 32 uur in de week,heb 2 kids van nu 5 en 9 en een man die weinig tot niets in huis doet(altijd druk met werk),nu is mijn huis niet altijd opgeruimd en spik en span door moeheid,maar gaat nog lekker toch? Het gaat bij mij op en neer en heb als laatste zakjes vezels gekregen waarbij geprobeerd werd om de ontlasting wat steviger te maken,maar had binnen een week last van meer bloed in de ontlasting dus ben daar maar weer mee gestopt(heb nog geen contact hierover met arts gehad,vond ik niet zo belangrijk)daarom nu aan het goochelen met voeding en wil zelf eerst kijken wat dat doet.Het meeste last heb ik dat ik vaak naar de wc moet,maar meestal is dat in de ochtend en een beetje in de avond.In de ochtend kan het maar zo zijn dat ik 10x naar de wc ga in 2 uurtjes tijd en probeer dus leeg te zijn voor ik naar mijn werk moet :? .
Eigenlijk zodra ik begin te bewegen in de ochtend gaan de darmpjes ook werken,alleen in periode van(onbewuste) stress doen ze dat ook in de nacht,terwijl juist dan ik mijn slaap kan gebruiken 8)7 .
Soms kak ik een keer in de broek omdat ik wel altijd gelijk naar de wc moet zodra ik een buikpijnprikkel krijg,maar dat is geen dagelijkse kost.
Dus hier valt wel mee te leven toch?

Ik snap dat iedere situatie anders is en neem aan dat jij er veel meer last van ondervindt waardoor jij zover bent dat je voelt dat je eraantoe bent.
Maar begrijp ik goed dat je dat nog in gang moet zetten?
En hoe kan het dat jouw diagnose zo laat is gesteld??Waren de signalen niet overtuigend genoeg?
pi_173402607
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 08:48 schreef humorist het volgende:

[..]

Ik vind mezelf eigenlijk ook niet ziek genoeg voor een stoma.
Ik werk 32 uur in de week,heb 2 kids van nu 5 en 9 en een man die weinig tot niets in huis doet(altijd druk met werk),nu is mijn huis niet altijd opgeruimd en spik en span door moeheid,maar gaat nog lekker toch?
Of het nog lekker gaat kan jij alleen beoordelen, maar als ik jouw verhaal zo lees gaat het met jou inderdaad een stuk beter dan met mij.

Zoals ik al zei, laat je niet onder druk zetten. Jij weet vanzelf of je dat nodig hebt of niet.


quote:
daarom nu aan het goochelen met voeding en wil zelf eerst kijken wat dat doet.
Daar ben ik nu ook mee bezig ja, het duurt ten slotte wel even voor dit rond is en als er toch wat aan te doen is kom ik er zo wel achter.

Wat voor dieet doe je? Ik verdiep me momenteel in The Starch Solution van dr McDougall. Lijkt mn darmen momenteel wat rust te geven.

quote:
Het meeste last heb ik dat ik vaak naar de wc moet,maar meestal is dat in de ochtend en een beetje in de avond.In de ochtend kan het maar zo zijn dat ik 10x naar de wc ga in 2 uurtjes tijd en probeer dus leeg te zijn voor ik naar mijn werk moet :? .
En werkt dat ook? Heb je dan de rest van de dag rust?

quote:
Dus hier valt wel mee te leven toch?
Dat weet je zelf t beste :*

quote:
Ik snap dat iedere situatie anders is en neem aan dat jij er veel meer last van ondervindt waardoor jij zover bent dat je voelt dat je eraantoe bent.
Nou ja, twee bijna doodervaringen zijn toch dingen die je anders naar het leven laten kijken, en zo lang ik een ontstoken darm heb is er altijd kans dat die levensgevaarlijke complicaties terugkomen. Dat zit me niet lekker, zeker omdat ik tenminste 3x per jaar opvlam momenteel.

quote:
Maar begrijp ik goed dat je dat nog in gang moet zetten?
Ik heb met mijn arts afgesproken om een gesprek met de chirurg in te plannen als Entyvio niet meer werkt; wat het nu waarschijnlijk niet meer doet. Donderdag weet ik het zeker.

quote:
En hoe kan het dat jouw diagnose zo laat is gesteld??Waren de signalen niet overtuigend genoeg?
Ik heb autisme en kom daarna vrijwel altijd helder en goed over, ook als het slecht met mij gaat. Ik ben 10 jaar bij de huisarts aan het klagen geweest maar hij diagnostiseerde zonder testen PBS en zei dat de rest in mijn hoofd zat.

Pas toen ik 30x per dag op de wc zat te bloeden 2.5 jaar terug stuurde hij me eindelijk naar de EHBO, waarna met terugwerkende kracht de diagnose Crohn is gesteld. Ik kwam er toen pas achter dat een arts geen PBS mag concluderen zonder onderzoek..
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173467562
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 13:07 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Of het nog lekker gaat kan jij alleen beoordelen, maar als ik jouw verhaal zo lees gaat het met jou inderdaad een stuk beter dan met mij.

Zoals ik al zei, laat je niet onder druk zetten. Jij weet vanzelf of je dat nodig hebt of niet.

[..]

Daar ben ik nu ook mee bezig ja, het duurt ten slotte wel even voor dit rond is en als er toch wat aan te doen is kom ik er zo wel achter.

Wat voor dieet doe je? Ik verdiep me momenteel in The Starch Solution van dr McDougall. Lijkt mn darmen momenteel wat rust te geven.

[..]

En werkt dat ook? Heb je dan de rest van de dag rust?

[..]

Dat weet je zelf t beste :*

[..]

Nou ja, twee bijna doodervaringen zijn toch dingen die je anders naar het leven laten kijken, en zo lang ik een ontstoken darm heb is er altijd kans dat die levensgevaarlijke complicaties terugkomen. Dat zit me niet lekker, zeker omdat ik tenminste 3x per jaar opvlam momenteel.

[..]

Ik heb met mijn arts afgesproken om een gesprek met de chirurg in te plannen als Entyvio niet meer werkt; wat het nu waarschijnlijk niet meer doet. Donderdag weet ik het zeker.

[..]

Ik heb autisme en kom daarna vrijwel altijd helder en goed over, ook als het slecht met mij gaat. Ik ben 10 jaar bij de huisarts aan het klagen geweest maar hij diagnostiseerde zonder testen PBS en zei dat de rest in mijn hoofd zat.

Pas toen ik 30x per dag op de wc zat te bloeden 2.5 jaar terug stuurde hij me eindelijk naar de EHBO, waarna met terugwerkende kracht de diagnose Crohn is gesteld. Ik kwam er toen pas achter dat een arts geen PBS mag concluderen zonder onderzoek..
Wat heb je dat mooi gedaan met die stukjes iedere keer waar je op reageerde.Helaas ben ik niet zo een wonder met de pc!

Ik doe geen dieet,maar stukje bij beetje kom ik er wel achter dat veel rauwkost(vind ik zo lekker in de zomer) niet zo best is voor mij,SUIKER is vreselijk,maar ook vreselijk moeilijk om er vanaf te blijven (probeer omdat het zomer is niet iedere dag een ijsje te eten en eet soms een stukje pure chocola ipv bergen koekjes en snoepjes) Ik eet minder vaak volkoren brood en vaker wit brood en probeer meer groentes te eten en minder koolhydraten(waar vroeger mijn bord vol met pasta lag en een beetje saus met beetje groentes probeer ik nu heel veel groentes in de saus te doen en minder pasta op mijn bord waardoor er meer plek is voor de saus die voor meer dan de helft uit groente bestaat.Eigenlijk is mijn eetpatroon nu een beetje een samenraapsel van al wat ik over voeding weet en gelezen heb.Mocht dit nog meer werken wordt de stap om nog minder suiker en koolhydraten te eten ook makkelijker.Dat dieet wat jij noemt ken ik niet,maar ga zeker even googlen!

Niet iedere dag lukt het om zo vaak te gaan dat ik leeg ben(darmen luisteren niet altijd naar wat ik wil),maar als ik voel dat het lukt dan geeft dat zeker rust.Dan heb ik van acht tot zes geen last en hoef alleen te plassen.

Heftig!!Snap zeker dat er dan angst is dat er weer complicaties op kunnen treden en als je 3 keer per jaar opvlammingen hebt wordt je ook wel moe van(zelf vorig jaar een heftige opvlamming gehad die maar moeilijk onder controle te krijgen was,vond dat behoorlijk heftig had het gevoel dat er weinig van mijn leven over was en was alleen bezig met overleven)

Heb je nu een andere huisarts? Zo een kun je beter kwijt dan rijk zijn!! wat een idioot die mensen niet serieus neemt.

Toitoitoi voor donderdag!!
pi_173482501
Onstekingswaarde is 998 :') werd er vandaag over gebeld..

Tot zo ver " u hoeft niet altijd bij klachten naar het zkh" volgens de dienstdoende..

Morgen hoor ik wat we verder gaan doen.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173483741
quote:
0s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 15:34 schreef Aphrodyte het volgende:
Onstekingswaarde is 998 :') werd er vandaag over gebeld..

Tot zo ver " u hoeft niet altijd bij klachten naar het zkh" volgens de dienstdoende..

Morgen hoor ik wat we verder gaan doen.
De waarde uit de ontlastingonderzoek? Ik heb daaruit een waarde van 1000-1300, maar voel mij beter dan ooit. Alleen verschrikkelijk moe.

P.s: ik heb Colitis ipv Crohn.
pi_173483989
quote:
1s.gif Op woensdag 30 augustus 2017 16:28 schreef Frank_Underwood het volgende:

[..]

De waarde uit de ontlastingonderzoek? Ik heb daaruit een waarde van 1000-1300, maar voel mij beter dan ooit. Alleen verschrikkelijk moe.

P.s: ik heb Colitis ipv Crohn.
Fijn dat jij je goed voelt :*

Bij mij is een onstekingswaarde van rond de 1000 altijd een indicatie dat de medicatie niet werkt, en ik zit zonder loperamide nu zeker 20+ keer op de wc.

Even ter zijde, een waarde onder de >50 is een normale waarde. Boven de >50 is in de meeste gevallen reden voor een scopie. Dus rond de 1000 is echt hoog.

Waarschijnlijk betekent het voor mij nu in ieder geval dat ik me moet gaan voorbereiden op een operatie. Ben benieuwd wat de arts morgen zegt.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173505314
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 19:47 schreef humorist het volgende:

[..]

Wat heb je dat mooi gedaan met die stukjes iedere keer waar je op reageerde.Helaas ben ik niet zo een wonder met de pc!

Ik doe geen dieet,maar stukje bij beetje kom ik er wel achter dat veel rauwkost(vind ik zo lekker in de zomer) niet zo best is voor mij
Voor mij ook niet, veel vezels voerlen bij mij als schuurpapier. En het komt er onverteerd uit. Jammer, want ik ben dol op salade.

quote:
Dat dieet wat jij noemt ken ik niet,maar ga zeker even googlen!
Het lijkt in ieder geval verlichting te geven qua pijn, en mn energieniveau is ook verbeterd. Dus dat is prettig. Of het de Crohn verder beďnvloed weet ik nog niet. Merk ik niet direct.

quote:
Dan heb ik van acht tot zes geen last en hoef alleen te plassen.
Dat is fijn! Blij dat het voor jou zo werkt. Hoef je dan bijv. Na een lunch niet direct weer?

quote:
Ik moet bij elke opvlamming bij iedere maaltijd naar de wc.
(zelf vorig jaar een heftige opvlamming gehad die maar moeilijk onder controle te krijgen was,vond dat behoorlijk heftig had het gevoel dat er weinig van mijn leven over was en was alleen bezig met overleven)
Dat is dus zo'n beetje mijn leven geweest de laatste 3 jaar.

Daar ben ik wel eens klaar mee. Als een stoma me 3 goede jaren geeft was het de moeite al waard.

quote:
Heb je nu een andere huisarts? Zo een kun je beter kwijt dan rijk zijn!! wat een idioot die mensen niet serieus neemt.
Ik snap je reactie , ik ben ook woest op hem geweest. Maar hij is zich compleet rotgeschrokken, en heeft tot op de dag van vandaag een ernstig schuldgevoel.

En daardoor is hij nu weer de beste arts die ik kan hebben, omdat hij nu alles wat ik zeg volledig serieus neemt en zeer adequaat handelt.

Als ik nu een andere arts neem worstel ik weer met de barričre van mijn autisme waar de nieuwe arts dan onbekend mee is en die nu dus bij mijn bekende huisarts is opgeheven.

Dus voorlopig blijf ik bij hem.

quote:
Toitoitoi voor donderdag!!
Ik zit nu in de wachtkamer. Ben benieuwd.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173506884
Ik spam deze draad lekker vol :')

Hoe dan ook, de Entyvio mag nu naar om de 6 weken en als dat niet voldoende resultaat geeft naar om de 4 weken.

Als de opvlamming over 3 tot 4 maanden niet over is gaan we definitief over op chirurgie.

Prednison blijf ik voorlopig op 20 mg houden, tenminste nog 6 weken.

Fijn, weet nu in ieder geval wat ik kan verwachten :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_173606671
quote:
1s.gif Op donderdag 31 augustus 2017 16:32 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Voor mij ook niet, veel vezels voerlen bij mij als schuurpapier. En het komt er onverteerd uit. Jammer, want ik ben dol op salade.

[..]

Het lijkt in ieder geval verlichting te geven qua pijn, en mn energieniveau is ook verbeterd. Dus dat is prettig. Of het de Crohn verder beďnvloed weet ik nog niet. Merk ik niet direct.

[..]

Dat is fijn! Blij dat het voor jou zo werkt. Hoef je dan bijv. Na een lunch niet direct weer?

[..]

Dat is dus zo'n beetje mijn leven geweest de laatste 3 jaar.

Daar ben ik wel eens klaar mee. Als een stoma me 3 goede jaren geeft was het de moeite al waard.

[..]

Ik snap je reactie , ik ben ook woest op hem geweest. Maar hij is zich compleet rotgeschrokken, en heeft tot op de dag van vandaag een ernstig schuldgevoel.

En daardoor is hij nu weer de beste arts die ik kan hebben, omdat hij nu alles wat ik zeg volledig serieus neemt en zeer adequaat handelt.

Als ik nu een andere arts neem worstel ik weer met de barričre van mijn autisme waar de nieuwe arts dan onbekend mee is en die nu dus bij mijn bekende huisarts is opgeheven.

Dus voorlopig blijf ik bij hem.

[..]

Ik zit nu in de wachtkamer. Ben benieuwd.
Op mijn manier nog geen tijd gehad om te googlen,maar morgenochtend vrij en heb de meeste boodschappen al in huis (moest naar tandarts en was niet van plan voor een half uur weer terug te gaan,dus die tijd besteedt aan boodschappen ~O> )

Na de lunch hoef ik dus niet direct weer,een enkele keer 1 keertje maar dat is peanuts!!
Als ik mijn verhaal met dat van jou vergelijk vind ik mezelf wel een zeurkous!!!
Zulke hoge ontstekingswaardes heb ik nog nooit gehad!(weet niet wat het hoogste is,maar mdl verpleegkundige zat al fronsend te kijken bij 15 maand geleden(uit bloedonderzoek) vorige keer was 9

Ik denk dat als mijn leven zo 3 jaar was doorgegaan ik ook wel aan een stoma toe was.
Ben je blij met de optie om de entyvio verder uit te proberen?
Ik hoop voor je dat het doet wat het moet doen!!

Je hebt gelijk dat je een huisarts die een levensgroot schuldgevoel heeft en je daardoor nu wel serieus neemt aanhoudt,altijd gezien de hoeveelheid die hij over je weet(daarom zijn wij ook niet naar een andere huisarts gegaan toen we verhuisd zijn naar de andere kant van de stad,had net zwangerschap met hellp en pre eclampsie achter de rug)

Ik ben niet zoveel achter de pc door drukte maar probeer wel om iedere week minstens 1 keer effe te kijken.
pi_173610401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:27 schreef humorist het volgende:

[..]


Zulke hoge ontstekingswaardes heb ik nog nooit gehad!(weet niet wat het hoogste is,maar mdl verpleegkundige zat al fronsend te kijken bij 15 maand geleden(uit bloedonderzoek) vorige keer was 9
Is dat calprotectine? Dan is 15 toch heel gezond :?
Van mijn arts begreep ik dat de waarde bij gezonde mensen onder de 50 moet zitten en in geval van IBD zijn ze al blij onder de 150. Toen ik ziek was had ik een waarde van 3000, de laatste keer 7. Het zal per persoon verschillen hoe je je bij bepaalde waardes voelt...
pi_173643641
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 september 2017 21:33 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Is dat calprotectine? Dan is 15 toch heel gezond :?
Van mijn arts begreep ik dat de waarde bij gezonde mensen onder de 50 moet zitten en in geval van IBD zijn ze al blij onder de 150. Toen ik ziek was had ik een waarde van 3000, de laatste keer 7. Het zal per persoon verschillen hoe je je bij bepaalde waardes voelt...
Ik weet niet eens wat calprotectine is?! Ze hebben het altijd over de ontstekingswaarde en deze is bij gezonde mensen onder de 5.Als ik geen ontsteking in mijn darmen heb zit ik meestal op 8 a 9(wat al vreemd is) en de laatste keer dus op 15.
pi_173655312
Sinds 2010 (ik was toen 25) heb ik Colitis Ulcerosa, en de ziekte heb ik aardig onder controle kunnen houden met mesalazine (tabletten en zetpillen). Ruim 2 maanden geleden begon ik echter een drukkend / zeurend gevoel links in buik te ervaren, en dit is sindsdien nooit meer helemaal over gegaan. De ene keer zat de pijn iets hoger, onder m'n ribben, en de andere keer weer wat lager, boven m'n lies. Altijd aan de linkerkant. Dit gaat gepaard met nu en dan een opgezette buik en dunne ontlasting (soms met bloed), en afwisselend is m'n ontlasting wel vast maar sliertvormig of "plat". Verder voel ik me wel gewoon fit. Geen koorts, en conditie is ook goed. Ik ben alleen aardig vermoeid omdat ik slecht slaap vanwege de onrust in m'n kop :(

Zijn er CU patiënten die deze klachten herkennen? Volgende week kan ik terecht in het ziekenhuis voor een echo. Voor een coloscopie vind mijn arts het nog te vroeg (periodieke controle op darmkanker begint pas 8 jaar na diagnose). De klachten zijn niet het ergst, maar de onzekerheid. Je hoort toch dat CU patiënten een verhoogd risico hebben op darmkanker.

Zo blijkt maar weer hoe onvoorspelbaar het verloop van CU is. De afgelopen jaren waren een redelijke walk-in-the-park, en ik had de stille hoop er na al die jaren wel een beetje overheen te groeien. Niet dus }:|

[ Bericht 4% gewijzigd door CyberTijn op 08-09-2017 11:40:26 ]
pi_173655363
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:22 schreef CyberTijn het volgende:
Sinds 2010 (ik was toen 25) heb ik Colitis Ulcerosa, en de ziekte heb ik aardig onder controle kunnen houden met mesalazine (tabletten en zetpillen). Ruim 2 maanden geleden begon ik echter een drukkend / zeurend gevoel links in buik te ervaren, en dit is sindsdien nooit meer helemaal over gegaan. De ene keer zat de pijn iets hoger, onder m'n ribben, en de andere keer weer wat lager, boven m'n lies. Altijd aan de linkerkant. Dit gaat gepaard met nu en dan een opgezette buik en dunne ontlasting (soms met bloed), en afwisselend is m'n ontlasting wel vast maar sliertvormig of "plat". Verder voel ik me wel gewoon fit. Geen koorts, en conditie is ook goed. Ik ben alleen aardig vermoeid omdat ik slecht slaap vanwege de onrust in m'n kop :(

Zijn er mensen CU patiënten die deze klachten herkennen? Volgende week kan ik terecht in het ziekenhuis voor een echo. Voor een coloscopie vind mijn arts het nog te vroeg (periodieke controle op darmkanker begint pas 8 jaar na diagnose). De klachten zijn niet het ergst, maar de onzekerheid. Je hoort toch dat CU patiënten een verhoogd risico hebben op darmkanker.

Zo blijkt maar weer hoe onvoorspelbaar het verloop van CU is. De afgelopen jaren waren een redelijke walk-in-the-park, en ik had de stille hoop er na al die jaren wel een beetje overheen te groeien. Niet dus }:|
waarom de angst voor kanker? Is pijn en afwijkende ontlasting geen 'logisch' gevolg van CU?
pi_173655394
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

waarom de angst voor kanker? Is pijn en afwijkende ontlasting geen 'logisch' gevolg van CU?
Dat is het hoogstwaarschijnlijk ook. Ik ben alleen "verwend" geraakt de afgelopen jaren, door het feit dat wanneer ik een opvlamming kreeg, ik simpelweg de hoeveelheid onderhoudsmedicatie wat verhoogde, en ik na een weekje weer klachtenvrij vrolijk verder kon met m'n leven. Nu is dat niet het geval helaas, en ga je toch enge dingen denken.
  Moderator vrijdag 8 september 2017 @ 11:32:35 #235
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_173655430
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:29 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Dat is het hoogstwaarschijnlijk ook. Ik ben alleen "verwend" geraakt de afgelopen jaren, door het feit dat wanneer ik een opvlamming kreeg, ik simpelweg de hoeveelheid onderhoudsmedicatie wat verhoogde, en ik na een weekje weer klachtenvrij vrolijk verder kon met m'n leven. Nu is dat niet het geval helaas, en ga je toch enge dingen denken.
Dat laatste is waarschijnlijk niet nodig. Het is vaak de manier waarop CU zich ontwikkelt. De mesalazine heb ik ook nog steeds, maar ondertussen wel andere medicatie erbij en ik heb ook af en toe prednison of een klysma met medicijnen nodig. Niet leuk, maar zolang het daarbij blijft wel goed vol te houden. Alleen die vermoeidheid he? :{
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_173688779
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:29 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Dat is het hoogstwaarschijnlijk ook. Ik ben alleen "verwend" geraakt de afgelopen jaren, door het feit dat wanneer ik een opvlamming kreeg, ik simpelweg de hoeveelheid onderhoudsmedicatie wat verhoogde, en ik na een weekje weer klachtenvrij vrolijk verder kon met m'n leven. Nu is dat niet het geval helaas, en ga je toch enge dingen denken.
Hier ook CU en wat jij ervaart is een lichte vorm van wat ik het laatste jaar ervaar en geen erge dingen geconstateerd.Bij mij zijn al meerdere medicijnen geprobeerd en zit nu aan de humira spuiten in combinatie met methotrexaat en heb ook nog per dag de maximale dosering mesalazine.Heb zelf ook jaren klachtenvrij op alleen mesalazine geleefd,helaas is de situatie veranderd door omstandigheden die veel stress hebben veroorzaakt.
De vermoeidheid vind ik zelf het lastigste (en ga te vaak over mijn grenzen met werk en een gezin met 2 jonge kids)
pi_173709110
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:22 schreef CyberTijn het volgende:
Sinds 2010 (ik was toen 25) heb ik Colitis Ulcerosa, en de ziekte heb ik aardig onder controle kunnen houden met mesalazine (tabletten en zetpillen). Ruim 2 maanden geleden begon ik echter een drukkend / zeurend gevoel links in buik te ervaren, en dit is sindsdien nooit meer helemaal over gegaan. De ene keer zat de pijn iets hoger, onder m'n ribben, en de andere keer weer wat lager, boven m'n lies. Altijd aan de linkerkant. Dit gaat gepaard met nu en dan een opgezette buik en dunne ontlasting (soms met bloed), en afwisselend is m'n ontlasting wel vast maar sliertvormig of "plat". Verder voel ik me wel gewoon fit. Geen koorts, en conditie is ook goed. Ik ben alleen aardig vermoeid omdat ik slecht slaap vanwege de onrust in m'n kop :(

Zijn er CU patiënten die deze klachten herkennen? Volgende week kan ik terecht in het ziekenhuis voor een echo. Voor een coloscopie vind mijn arts het nog te vroeg (periodieke controle op darmkanker begint pas 8 jaar na diagnose). De klachten zijn niet het ergst, maar de onzekerheid. Je hoort toch dat CU patiënten een verhoogd risico hebben op darmkanker.

Zo blijkt maar weer hoe onvoorspelbaar het verloop van CU is. De afgelopen jaren waren een redelijke walk-in-the-park, en ik had de stille hoop er na al die jaren wel een beetje overheen te groeien. Niet dus }:|
Wat naar dat je deze klachten hebt.

Een coloscopie wordt niet alleen uitgevoerd om darmkanker te controleren. CRP, calprotectine en de klachten van de patiënt geven niet zo'n nauwkeurig en betrouwbaar beeld van de ziekte als een coloscopie.

Je kunt bijvoorbeeld weinig klachten ervaren, lage ontstekingswaarden hebben en toch een forse progressie van de ziekte vaststellen. Regelmatig een coloscopie is niet leuk, maar wel een aanrader, in ieder geval beter dan een operatie moeten ondergaan omdat de ziekteactiviteit onder de radar is gevlogen.

Als je deze klachten hebt, ondanks je medicijnen, is het dan geen tijd om ook Remicade, Humira of iets dergelijks erbij te nemen?

In ieder geval sterkte! :)
pi_174034708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 september 2017 19:27 schreef humorist het volgende:

[..]

Als ik mijn verhaal met dat van jou vergelijk vind ik mezelf wel een zeurkous!

Ik ben niet zoveel achter de pc door drukte maar probeer wel om iedere week minstens 1 keer effe te kijken.
Vergelijk maar niet. Iedereen heeft zijn eigen pijn, en dat is erg genoeg :*

Sorry voor de afwezigheid, ik wilde er mentaal ook wat afstand van nemen. Het is nu ietsje rustiger, maar het heeft een volle maand ernstig gespookt.

16 oktober mn volgende keer Entyvio. Hoop dat het dan nog iets rustiger wordt. Maar ik ben klaar voor alles.

Hoe gaat het met jou?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_174077285
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:14 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Vergelijk maar niet. Iedereen heeft zijn eigen pijn, en dat is erg genoeg :*

Sorry voor de afwezigheid, ik wilde er mentaal ook wat afstand van nemen. Het is nu ietsje rustiger, maar het heeft een volle maand ernstig gespookt.

16 oktober mn volgende keer Entyvio. Hoop dat het dan nog iets rustiger wordt. Maar ik ben klaar voor alles.

Hoe gaat het met jou?
Wat vervelend dat het zo ernstig is.Snap best dat je er dan effe niet ook de sores van een ander erbij kan hebben.
Ik ben sinds vandaag beter gemeld op het werk en natuurlijk gaat het dan nu net effe wat minder,maar dat mag de pret niet drukken.
Heb ik ook zelf veroorzaakt,mijn gezin had afgelopen weekend zin in nootjes en die vind ik ook zo lekker en dus ook gegeten terwijl ik heel goed weet dat ik dat niet moet doen.
En een beetje teveel suikers gehad,blijf een suikerjunk zo af en toe.

Volg jij tss heel strikt?
Heb me er laatst eens in verdiept en vind het wel heftig,zelfs geen olie en boter.
Maar als je er profijt van hebt snap ik het wel,maar voor mij nog een stapje te ver.
Eerst maar eens afkicken van alle pakjes en kant en klare rommel.

:W tot horens
pi_174137264
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 september 2017 11:22 schreef CyberTijn het volgende:
Sinds 2010 (ik was toen 25) heb ik Colitis Ulcerosa, en de ziekte heb ik aardig onder controle kunnen houden met mesalazine (tabletten en zetpillen). Ruim 2 maanden geleden begon ik echter een drukkend / zeurend gevoel links in buik te ervaren, en dit is sindsdien nooit meer helemaal over gegaan. De ene keer zat de pijn iets hoger, onder m'n ribben, en de andere keer weer wat lager, boven m'n lies. Altijd aan de linkerkant. Dit gaat gepaard met nu en dan een opgezette buik en dunne ontlasting (soms met bloed), en afwisselend is m'n ontlasting wel vast maar sliertvormig of "plat". Verder voel ik me wel gewoon fit. Geen koorts, en conditie is ook goed. Ik ben alleen aardig vermoeid omdat ik slecht slaap vanwege de onrust in m'n kop :(

Zijn er CU patiënten die deze klachten herkennen? Volgende week kan ik terecht in het ziekenhuis voor een echo. Voor een coloscopie vind mijn arts het nog te vroeg (periodieke controle op darmkanker begint pas 8 jaar na diagnose). De klachten zijn niet het ergst, maar de onzekerheid. Je hoort toch dat CU patiënten een verhoogd risico hebben op darmkanker.

Zo blijkt maar weer hoe onvoorspelbaar het verloop van CU is. De afgelopen jaren waren een redelijke walk-in-the-park, en ik had de stille hoop er na al die jaren wel een beetje overheen te groeien. Niet dus }:|
Inmiddels een echo gehad, en hier zijn geen afwijkingen op te zien. Mijn arts vermoedt dat ik naast CU ook een prikkelbare darm heb. De symptomen van PDS komen namelijk overeen met mijn klachten, naast de gebruikelijke ongemakken van CU.

Mijn arts deelt mijn zorgen voor darmkanker niet, en vind het niet nodig om vroegtijdig een coloscopie uit te voeren. Omdat ik toch zekerheid wil, heb ik aangedrongen om een colopscopie, en mijn arts staat gelukkig achter mijn keuze en zal in november een coloscopie uit gaan voeren.

Liever een dagje afzien voor niks, dan het niet doen en daar later spijt van hebben!
pi_174156041
Ik ga dit topic volgen. Korte introductie:

28 jaar, 10 jaar crohn, uitbehandeld met gebruikelijke medicatie en onder behandeling in het amc. Vorig jaar aan de setpoint studie deelgenomen (vedulizemab ofzo) maar werkte ook niet. Nu wachten op nieuwe studies.

De laatste 10 jaar is een grote opvlamming geweest maar mijn klachten zijn gelukkig niet zo heftig zoals bij de meesten hier. Ik zit op slechte dagen 20-30 keer met diarree op toilet, ongemakkelijk maar kan het ophouden wanneer nodig. Bloed in de ontlasting zorgt er voor dat ik wel vaak moe ben. Gelukkig nog nooit pijn gehad (tot verbazing van mijn arts).

Prednison werkt wel maar minder goed dan dat dat 10 jaar geleden deed. Ik zag eerder ergens in dit topic dat er uitgekeken werd naar een plaatselijk werkend alternatief voor prednison en dat heb ik toevallig 2 maanden geleden gehad. Werkte redelijk: Budenofalk. Dit heeft dezelfde werkzame stof als entocorte maar zit in maagresistente capsules en is daarom uitsluitend werkzaam in de darmen. Misschien kennen jullie het al maar het is geloof ik een vrij nieuw medicijn wel, dus bij deze.

Ik gebruik nu prednison wegens vakantie en wacht tot er weer een nieuwe studie open gaat
He who licks the knife soon will cut his tongue
pi_174160452
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 03:16 schreef Jap111 het volgende:
Ik ga dit topic volgen. Korte introductie:

28 jaar, 10 jaar crohn, uitbehandeld met gebruikelijke medicatie en onder behandeling in het amc. Vorig jaar aan de setpoint studie deelgenomen (vedulizemab ofzo) maar werkte ook niet. Nu wachten op nieuwe studies.
Hoi :W

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie (30 jaar, 15 jaar Crohn, bij mij werkt Vedozulimab/Entyvio nog wel) hoezo ben je uitbehandeld? Kan je niet net als ik voor een stoma gaan?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 03:16 schreef Jap111 het volgende:
De laatste 10 jaar is een grote opvlamming geweest maar mijn klachten zijn gelukkig niet zo heftig zoals bij de meesten hier. Ik zit op slechte dagen 20-30 keer met diarree op toilet, ongemakkelijk maar kan het ophouden wanneer nodig.
Ik vind dit extreem veel toiletgang, hiervoor wordt je in elk zIekenhuis opgenomen. Hoe houd jij het leefbaar? Dat is zo toch niet te doen?
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_174160524
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:52 schreef humorist het volgende:

[..]

Wat vervelend dat het zo ernstig is
Ik neem het met de dag. Het is nu ietsje rustiger dan vorige maand, dat vind ik al een verbetering.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:52 schreef humorist het volgende:
Ik ben sinds vandaag beter gemeld op het werk en natuurlijk gaat het dan nu net effe wat minder,maar dat mag de pret niet drukken.
En hoe gaat het nu? :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 18:52 schreef humorist het volgende:
Volg jij tss heel strikt?
Heb me er laatst eens in verdiept en vind het wel heftig,zelfs geen olie en boter.
Maar als je er profijt van hebt snap ik het wel,maar voor mij nog een stapje te ver.
Eerst maar eens afkicken van alle pakjes en kant en klare rommel.

:W tot horens
Ach dat leek even zo, maar zoals wel vaker met dit deze ziekte blijkt het uiteindelijk niet veel uit te maken. Of ik gezond of ongezond eet, het is om het even. De Crohn blijft in mijn geval enorm onvoorspelbaar.
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
pi_174162390
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:17 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Hoi :W

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie (30 jaar, 15 jaar Crohn, bij mij werkt Vedozulimab/Entyvio nog wel) hoezo ben je uitbehandeld? Kan je niet net als ik voor een stoma gaan?


[..]

Ik vind dit extreem veel toiletgang, hiervoor wordt je in elk zIekenhuis opgenomen. Hoe houd jij het leefbaar? Dat is zo toch niet te doen?
Uitbehandeld bedoel ik in de zin van ik heb alle medicijnen die ze kennen wel geprobeerd (behalve methotrexaat) maar niets werkt. Ik vind mijn klachten niet belastend genoeg voor een stoma. Het is natuurlijk wel super kut als je ieder uur van de dag naar het toilet moet (incl 's nachts) maar ik leef er al 10 jaar mee dus het went gek genoeg..

Ik heb in de afgelopen 10 jaar 2 maal een acute ziekenhuisopname gehad dat te maken had met de Crohn. Beide gevallen waren een simpele buikgriep, maar de combinatie overgeven + diarree in die hoedanigheid inderdaad overleef ik geen 4 dagen. Afgezien daarvan is er geen reden om mij op te nemen, ik voel me goed (alleen permanent erg moe), heb geen pijn en kan 40 uur pw werken. Gezond is het niet, maar daarom krijg ik eens in de zoveel tijd toch prednison of iets soortgelijks om mn darmen een kalme periode te gunnen, helaas merk ik dat het steeds minder werkt. Heb het gevoel dat een hogere dosis veel verschil zou kunnen maken maar meer dan 40mg wil de arts niet voorschrijven.
He who licks the knife soon will cut his tongue
pi_174304454
Hi, hoe gaat het hier met iedereen? Stilte is meestal een goed teken toch? :+

Hier alles oké, maar de zwangerschap wordt zwaar, dus de laatste weekjes toch maar wat minder werken. De laatste lading infliximab zit er inmiddels een paar weken in en de darmen houden zich gelukkig rustig :)

Even een stomme vraag: we willen een ander toilet. Nu hebben we een toilet met een plateau, wat handig is als je ontlasting moet inleveren. Hebben jullie dat ook allemaal? Hoe doe je dat zonder plateau? Handige trucjes? Anders is de keus snel gemaakt, maar zonder plateau is wel weer wat hygiënischer... :s)
pi_174305050
Toen ik laatst in het ziekenhuis ontlasting moest inleveren kreeg ik een ondersteek mee. Daar kon ik het toen uitscheppen (lekker smakelijk dit :D) en thuis heb ik het ook wel eens opgevangen in een bakje en daarna het betreffende bakje uiterst zorgvuldig weer schoongemaakt. Het kan dus prima als je geen plateau hebt.

Veel sterkte met je zwangerschap! Hoe lang "moet" je nog?
pi_174305608
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:19 schreef Gala6183 het volgende:
Toen ik laatst in het ziekenhuis ontlasting moest inleveren kreeg ik een ondersteek mee. Daar kon ik het toen uitscheppen (lekker smakelijk dit :D) en thuis heb ik het ook wel eens opgevangen in een bakje en daarna het betreffende bakje uiterst zorgvuldig weer schoongemaakt. Het kan dus prima als je geen plateau hebt.

Veel sterkte met je zwangerschap! Hoe lang "moet" je nog?
Dank voor je antwoord :)
Nu 29 weken. Verlof wil ik sowieso bij 34 weken opnemen. Dus ja ik "moet" nog even :')
pi_174309539
quote:
0s.gif Op maandag 2 oktober 2017 13:41 schreef CyberTijn het volgende:

[..]

Inmiddels een echo gehad, en hier zijn geen afwijkingen op te zien. Mijn arts vermoedt dat ik naast CU ook een prikkelbare darm heb. De symptomen van PDS komen namelijk overeen met mijn klachten, naast de gebruikelijke ongemakken van CU.

Mijn arts deelt mijn zorgen voor darmkanker niet, en vind het niet nodig om vroegtijdig een coloscopie uit te voeren. Omdat ik toch zekerheid wil, heb ik aangedrongen om een colopscopie, en mijn arts staat gelukkig achter mijn keuze en zal in november een coloscopie uit gaan voeren.

Liever een dagje afzien voor niks, dan het niet doen en daar later spijt van hebben!
Je hebt helemaal gelijk dat je doorgezet hebt.
Niks zo erg dan in twijfel te blijven zitten!
pi_174309662
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 17:02 schreef Rianne84 het volgende:
Hi, hoe gaat het hier met iedereen? Stilte is meestal een goed teken toch? :+

Hier alles oké, maar de zwangerschap wordt zwaar, dus de laatste weekjes toch maar wat minder werken. De laatste lading infliximab zit er inmiddels een paar weken in en de darmen houden zich gelukkig rustig :)

Even een stomme vraag: we willen een ander toilet. Nu hebben we een toilet met een plateau, wat handig is als je ontlasting moet inleveren. Hebben jullie dat ook allemaal? Hoe doe je dat zonder plateau? Handige trucjes? Anders is de keus snel gemaakt, maar zonder plateau is wel weer wat hygiënischer... :s)
Wij hebben een wc zonder plateautje en heb een plastic zak eronder gehouden en daaruit geschept.Vervolgens wel gelijk naar de ondergrondse gelopen om mijn plastic zak weg te gooien(deze keer maar niet bij het plastic)
pi_174309803
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 oktober 2017 11:20 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Ik neem het met de dag. Het is nu ietsje rustiger dan vorige maand, dat vind ik al een verbetering.

[..]

En hoe gaat het nu? :*

[..]

Ach dat leek even zo, maar zoals wel vaker met dit deze ziekte blijkt het uiteindelijk niet veel uit te maken. Of ik gezond of ongezond eet, het is om het even. De Crohn blijft in mijn geval enorm onvoorspelbaar.
Fijn dat het alweer wat rustiger is.

Het gaat nu gelukkig weer goed,moest tussentijds ook nog een certificaat voor een machine halen waar ik mij dan weer drukker voor maak dan nodig met alle gevolgen van dien(paar nachten bijna ieder uur eruit,grrr).Heb het gehaald en de hele boel is weer rustig!!Wat een beetje stress al niet kan veroorzaken(vroeger noemde ik dat gezonde spanning :? )

Ik hoop nu dat het zo een poosje blijft.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')