- Bekabeld moet je prima snelheden halen. Zo niet, dan is meestal je signaal niet goed. Kijk in je modem naar de signaalwaardes. Downstream moet bij voorkeur tussen de -5 en +5 liggen.
Upstream moet bij voorkeur tussen de 42-49dBmV liggen, SNR 35 of hoger.
Helpdesk kan ook de waardes uitlezen.
Als die waardes niet goed zijn: Modem direct op de hoofdaansluiting. Dan wel goed? Dan is je eigen infra k*t. Kan
Ziggo fixen, maar jouw verantwoordelijkheid dus in theorie jouw rekening. Daar ook beroerd? Dan zal
Ziggo het kosteloos fixen
Bekabeld wel goed? Dan is het ook jouw 'probleem'.
Ziggo garandeerd geen 300Mbit via Wifi. Oplossingen: Kijken of je een andere modem kan krijgen (sommige modems zijn beter kwa wifi dan anderen). In alle gevallen de 5Ghz gebruiken. De 2.4Ghz is meestal gewoon kansloos en niets meer op te winnen. Je moet natuurlijk wel laptops/telefoons enz hebben die daarmee om kunnen gaan. Maar anno 2017 kan elk fatsoenljik apparaat dat wel (tenzij je budgetmeuk hebt)
Een losse zender (accesspoint) kan ook, en is vaak beter, simpelweg omdat je die slimmer kunt plaatsen. Je modem staat meestal op een beroerde plek (meterkast, achter een kastje tussen kabels enz). Goedkoopste optie: De KPN Wifi versterker a 50 eur. Kwalitatief prima accesspoint, zeker voor het geld.
Gemiddeld ben je 100-200 eur kwijt voor een echt fatsoenlijk wifi accesspoint. Kost wat, maar dan werkt t tenminste ook.