abonnement Unibet Coolblue
pi_169097714
Hallo allemaal,

Ben hier nieuw, maar ook nieuw op het gebied van internet.
Ik heb al een aantal jaren internet van UPC -> Ziggo.
Heb al sinds het begin last van traag internet maar de laatste tijd ben ik er een beetje klaar mee.

Dit is het product wat ik heb volgens Mijn Ziggo:
Productinformatie
Downloadsnelheid 150Mbit/s
Uploadsnelheid 15Mbit/s

Nu mijn vraag...
Hoe komt het dat ik maar max. 3 MB/S (gemiddeld 2,5) downloadsnelheid krijg en niet iets van rond de 30 - 50 mb/s zoals bij de meeste waarvan ik het hoor?
  donderdag 23 februari 2017 @ 19:05:24 #2
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_169097853
Zonder meer informatie is dat gokwerk, maar ik gok dat je draadloos internet hebt, en dat je computer op een flinke afstand of door een of meer muren heen moet.

Dat soort dingen zijn namelijk funest voor je snelheid. Prik je computer maar eens via een kabel op je modem. Als je computer een gigabit netwerk kaart heeft haal je dan wel die 150 Mbit. (+/- 15 MB per seconde.)
  donderdag 23 februari 2017 @ 19:08:59 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169097950
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:00 schreef Yupiler het volgende:
Nu mijn vraag...
Hoe komt het dat ik maar max. 3 MB/S (gemiddeld 2,5) downloadsnelheid krijg en niet iets van rond de 30 - 50 mb/s zoals bij de meeste waarvan ik het hoor?
3MB/s is ongeveer gelijk aan 30Mb/s. (let op het verschil tussen de grote B en kleine b, die vertellen allebei iets anders).

Gebruik je wifi? Zo ja, hoe ver zit je van de router af?
Hoe meet je je snelheid?
So we just called him Fred
pi_169098024
Draadloos, of kabel.. het maakt geen verschil. Allebei hangen ze rond de 3.0 MB/s.

Er zitten 2 muren tussen en ik zit hier nu op 5-10 meter afstand.

De bekabelde PC (Lenovo Thinkcentre) is overigens wel een iets ouder model 2005-2008 rond die tijd.
Draadloze laptop is laatst aangeschaft heb daar ook wel eens kabel in gehad. Het enige wat dan gebeurd is dat het internet iets stabieler wordt en misschien met een halve MB rapper.

Als er meerdere op het netwerk zitten kan ik overigens niet eens een youtube filmpje kijken.
pi_169098083
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

3MB/s is ongeveer gelijk aan 30Mb/s. (let op het verschil tussen de grote B en kleine b, die vertellen allebei iets anders).

Gebruik je wifi? Zo ja, hoe ver zit je van de router af?
Hoe meet je je snelheid?
Wifi ja, 5-10 meter, speedtest.net heb ik weleens gemeten zit daar rond de 10 maar als ik iets download dan komt het echt niet veel hoger dan de 3 Mb/s. Bijvoorbeeld op Steam of via Google.
  donderdag 23 februari 2017 @ 19:18:05 #6
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_169098182
Als je via een kabel dezelfde prestaties haalt is dat niet goed. Herstart het modem eens en probeer dan vijf minuten later nog eens een speedtest te doen. Het liefst via een kabel.
  donderdag 23 februari 2017 @ 19:19:19 #7
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169098211
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:12 schreef Yupiler het volgende:
De bekabelde PC (Lenovo Thinkcentre) is overigens wel een iets ouder model 2005-2008 rond die tijd.
Heb je er toevallig een router tussen zitten die uit dezelfde tijd komt?
So we just called him Fred
pi_169098292
Heb alleen modem, resetten doe ik regelmatig... gezien de WiFi soms ook uitvalt of stoort om de 1/2 minuten.
pi_169098334
Heb overigens ook al eens overwogen om een nieuw modem aan te schaffen want deze hangt er ook al een tijdje.
  donderdag 23 februari 2017 @ 19:24:07 #10
394547 versterker
- Dat kan HARDER! -
pi_169098371
Bel de helpdesk van Ziggo en laat ze een lijntest doen samen met een controle van het modem.

Modem aanschaffen hoeft niet. Als het nodig is krijg je van ziggo wel een nieuw modem. Mijn ervaring is dat ze daar vrij makkelijk mee zijn.

Welk modem heb je?
  donderdag 23 februari 2017 @ 19:48:28 #11
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_169099091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:21 schreef Yupiler het volgende:
gezien de WiFi soms ook uitvalt of stoort om de 1/2 minuten.
Je zou bijna denken dat het dan aan de wifi ligt.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_169099207
- Bekabeld moet je prima snelheden halen. Zo niet, dan is meestal je signaal niet goed. Kijk in je modem naar de signaalwaardes. Downstream moet bij voorkeur tussen de -5 en +5 liggen.
Upstream moet bij voorkeur tussen de 42-49dBmV liggen, SNR 35 of hoger.
Helpdesk kan ook de waardes uitlezen.

Als die waardes niet goed zijn: Modem direct op de hoofdaansluiting. Dan wel goed? Dan is je eigen infra k*t. Kan Ziggo fixen, maar jouw verantwoordelijkheid dus in theorie jouw rekening. Daar ook beroerd? Dan zal Ziggo het kosteloos fixen

Bekabeld wel goed? Dan is het ook jouw 'probleem'. Ziggo garandeerd geen 300Mbit via Wifi. Oplossingen: Kijken of je een andere modem kan krijgen (sommige modems zijn beter kwa wifi dan anderen). In alle gevallen de 5Ghz gebruiken. De 2.4Ghz is meestal gewoon kansloos en niets meer op te winnen. Je moet natuurlijk wel laptops/telefoons enz hebben die daarmee om kunnen gaan. Maar anno 2017 kan elk fatsoenljik apparaat dat wel (tenzij je budgetmeuk hebt)

Een losse zender (accesspoint) kan ook, en is vaak beter, simpelweg omdat je die slimmer kunt plaatsen. Je modem staat meestal op een beroerde plek (meterkast, achter een kastje tussen kabels enz). Goedkoopste optie: De KPN Wifi versterker a 50 eur. Kwalitatief prima accesspoint, zeker voor het geld.
Gemiddeld ben je 100-200 eur kwijt voor een echt fatsoenlijk wifi accesspoint. Kost wat, maar dan werkt t tenminste ook.
  donderdag 23 februari 2017 @ 19:53:36 #13
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169099284
Zorg er ook voor dat je coax kabels Ziggo gecertificeerd is. Het leek mij ook onzin maar ik kon ziggo sport niet kijken terwijl signaal voldoende was en toen ik uit pure wanhoop maar bij de praxis ziggo gecertificeerde kabels haalde kon ik wel kijken :'). Zeker als het ook met bekabeling direct op de modem traag blijft is het (waarschijnlijk) de kabel en anders de modem en moet ziggo die vervangen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169099783
Ik zou zelf het hoofdaansluitpunt eens bekijken en modem resetten, kruistesten met utp en netwerkenkaarten checken. Werkt het nog niet dan gewoon ziggo bellen. Je zou meer dan 18MB/s moeten kunnen binnenhengelen.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  donderdag 23 februari 2017 @ 20:14:26 #15
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169100257
Trouwens wel een beetje 'duh' aan mijn kant. Eerst ff een vraag: Staat de modem direct vanaf het uitgangspunt van de kabelingang aangesloten? Of heb je er een (eigen) kabel tussen zitten? Zo niet dan kan het zijn dat de kabel van de straat tot aan je ingang 'oud' is en daar kan je volgens mij zelf weinig aan doen. Behalve dan ziggo bellen en kijken wat je opties zijn.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169116796
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:23 schreef Yupiler het volgende:
Heb overigens ook al eens overwogen om een nieuw modem aan te schaffen want deze hangt er ook al een tijdje.
Wut? Ziggo levert zelf de modem. Als deze defect is of om een andere reden niet kan leveren wat Ziggo belooft, moet je gewoon contact met Ziggo opnemen zodat zij een nieuw modem leveren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')