abonnementen ibood.com bol.com
pi_169326651
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Ik begrijp dat Vauxhall meegaat in de deal en dat Opel bepaalde modellen zal blijven leveren aan Buick en Holden, zoals de Insignia.

Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Saab heeft geen banden meer met Opel en GM.
  maandag 6 maart 2017 @ 14:28:51 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169329459
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Ik begrijp dat Vauxhall meegaat in de deal en dat Opel bepaalde modellen zal blijven leveren aan Buick en Holden, zoals de Insignia.

Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Saab als automerk bestaat niet meer. De merknaam is in handen van de vliegtuigbouwer SAAB AB en de boedel is nu van National Electric Vehicle Sweden (NEVS)
SAAB AB wil niet dat er nieuwe autos onder de naam Saab gemaakt worden

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 06-03-2017 18:04:23 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169331385
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:

Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Dat karkas is toch verkocht aan een Chinees bedrijf?
  maandag 6 maart 2017 @ 16:03:37 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169331541
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat karkas is toch verkocht aan een Chinees bedrijf?
Nee, GM wilde dat niet, weigerde licenties voor de technologie
quote:
Op 26 januari 2010 meldde GM dat Saab Automobile wordt overgenomen door Spyker Cars voor $400 miljoen.[8] Spyker Cars kreeg vrijwel alle stemrechten en een aandelenbelang van $74 miljoen (18,5%) en was verplicht om voor eind 2016 de overige preferente aandelen ($326 miljoen) over te nemen.[8] GM stopte direct met de afbouw van de activiteiten van Saab, hierdoor bleven 3400 banen in de Saab-fabriek in Trollhättan gespaard. Spyker Cars leende de $400 miljoen van de Europese Investeringsbank (EIB) met behulp van een garantie van de Zweedse overheid.[8] De overname werd op 23 februari afgerond en het bedrijf ging verder onder de naam "Saab Spyker Automobiles N.V." In de maanden daarna ging het steeds slechter met Saab. Saab verlaagde de kosten, maar toeleveranciers werden niet meer betaald en zij staakten de levering van onderdelen. Vervolgens viel bij Saab in april 2011 de productie vrijwel stil terwijl de salariskosten gewoon doorgingen.

De directie van Saab, onder leiding van Muller, ging op zoek naar investeerders. De Zweedse overheid sprong financieel bij door, onder het regiem van een reorganisatie, een aantal maanden de salarissen door te betalen. Een ondergang kon mogelijk worden afgewend door een investering of overname. Uit China leek de oplossing te komen en twee bedrijven, Pang Da en Youngman, toonden interesse in Saab. Echter General Motors weigerde om de licentie van hun techniek aan een andere partij dan Saab te geven.[9] GM wilde voorkomen dat een concurrent auto's zou gaan verkopen met de techniek van GM.

In 2011 dreigde een faillissement voor Saab en sinds april 2011 lag de productie zelfs geheel stil.[10] waardoor de toonzalen van veel Belgische dealers grotendeels leeg stonden.[11] Saab vroeg in december 2011 faillissement aan.[12] Op 19 december 2011 verklaarde een Zweedse rechtbank Saab failliet. In april 2012 maakte de curatoren bekend dat Saab een schuld naliet van meer dan 1 miljard euro; na aftrek van de waarde van de bezittingen.[13] De voornaamste oorzaken van het faillissement waren een combinatie van een gebrek aan verkoop en verkeerde keuzes door het management.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169331601
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, GM wilde dat niet, weigerde licenties voor de technologie

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile
Dank,

Denk dat ik even in de war was met Rover.
  maandag 6 maart 2017 @ 16:37:08 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169332268
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dank,

Denk dat ik even in de war was met Rover.
Het klopte wel, maar is niet voltooid
MG Rover is in stukjes verkocht nadat ze failliet waren, Tata heeft oa de merknaam, chinezen hebben ook wat stukjes, landrover en rangerover zijn tegenwoordig ook in bezit van Tata, net als jaguar. Aston Martin is in handen van een investeerdersgroep en gedeeltelijk nog bij Ford.
Volvo was ook in handen van Ford, net als de rest en die zijn daadwerkelijk aan China verkocht, aan Geely
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 maart 2017 @ 17:15:20 #57
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169332989
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Saab heeft geen banden meer met Opel en GM.
Dat was grappig. Bestaat Saab nog dan?

Elke Saab 93 was vroeger al een CANBUS Vectra.
Hilarisch was dat. "Opel is pauper. Saab is status".
Zelden zo gelachen.

En de lijmtechniek ging via GM naar Lotus. Dat heeft nog de Opel Speedster en Lotus Elise opgelevert.

SAAB is wat anders. Die maken Gripens.... (Wat Piet zegt).
pi_169334251
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:15 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Dat was grappig. Bestaat Saab nog dan?

Elke Saab 93 was vroeger al een CANBUS Vectra.
Hilarisch was dat. "Opel is pauper. Saab is status".
Zelden zo gelachen.

En de lijmtechniek ging via GM naar Lotus. Dat heeft nog de Opel Speedster en Lotus Elise opgelevert.

SAAB is wat anders. Die maken Gripens.... (Wat Piet zegt).
Ik doelde op NEVS.
pi_169334279
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken.
pi_169334755
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken.
Waarom niet, de 308 is al vrij Duits er zit echt weinig verschil meer tussen de Europese merken. Enige verschil zal straks het design zijn. De techniek hetzelfde.
.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:53:09 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169337997
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken.
Het ziet er op papier niet gek uit, zelfde platform gebruiken voor meer merken, heeft VW ook geen windeieren gelegd.
Zie voor PSA slechts een paar issues, ze hebben geen zware motoren zoals VAG dat heeft en ze moeten hun imago verbeteren. Ze bouwen prima autos, maar Opel, Peugeot en Citroen worden niet als zodanig gezien door veel mensen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 maart 2017 @ 21:23:29 #62
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169339039
Piet....

Zoek eens op 1.6 thp.....

Het platform gaat achteruit voor Opel en gigantisch vooruit voor PSA.
Qua elektronica en elektrisch rijden gaat PSA er ook flink op vooruit.
Voor Opel gaan ze er vooruit qua leefbaarheid.
Qua techniek en kwaliteit gaat het merk er flink op achteruit.
pi_169339947
Ze missen sowieso wat premium zaken, in Amsterdam struikel je tegenwoordig echt over de A3's, A klasses, GLA's en X1's. Allemaal veel te duur voor wat het is, maar er is flinke markt voor.

Kwa degelijkheid, ik zie nog dagelijks 306en en 406en, terwijl de Astra F en Vectra bijna verdwenen is. Ok alles met een xx7 erin is ruk, maar met de xx8 zijn ze goed terug aan het komen.
.
  maandag 6 maart 2017 @ 22:26:33 #64
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169341276
Astra F en Vectra A zijn bijna 30 oud gooz, welke planeet kom jij vandaan met je 406....

Maar ook een goed punt;
een Astra OPC van 60.000 euro zie je idd ook niet.
  maandag 6 maart 2017 @ 22:45:46 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169341751
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:23 schreef PluggieOD het volgende:
Piet....

Zoek eens op 1.6 thp.....

Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:35:07 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169347712
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:

Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
Wat is je definitie van 'vreselijk goed'? De 1.6ltr motoren zijn degenen die in de leasewereld het vaakst worden vervangen....binnen de eerste 2 jaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 10 maart 2017 @ 00:58:08 #67
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169405528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat is je definitie van 'vreselijk goed'? De 1.6ltr motoren zijn degenen die in de leasewereld het vaakst worden vervangen....binnen de eerste 2 jaar.
We hebben ook die 1.2 kettingen gehad bij "bepaalde" merken.

quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
Binnen 30.000 km soms naar de klote.
We hebben in Europa inmiddels de meest milieu verkrachtende auto's ter wereld weten te maken.
En ze leven niet lang.

Dit waren nog milieuvriendelijke motoren:
SUPIEWRITEUP.jpg

Die dingen lopen tonnen he....
  vrijdag 10 maart 2017 @ 07:05:35 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169405910
Hahaha _O-
pi_169405923
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
bmw motor ja, maar het langst in Peugeot's geleverd. Heb een 308 thp 150 gehad. Gekocht bij 70k km(1 vorige eigenaar, namelijk een bejaard stel), bij 80k distributieketting vervangen plus tandwielen en olieleidingen moeten doorspoelen. Vervolgens.vanaf 120k-ish continue problemen met het vermogen. In totaal 2 maanden de auto kwijt geweest, bij verschillende Peugeot experts ermee geweest en niemand die het probleem kon oplossen. Op ten duur waren ze erachter dat de kleppen gaar waren. Die niet meer laten repareren omdat ik in de 2 jaar dat ik hem had al zeker 3000¤ aan motoronderhoud had laten doen. (Ketting, flush, checks etc)Peugeot zelf vond mijn auto te oud voor de coulance regeling. :(
Voor mij dus geen THP meer.
Mini heeft dezelfde motoren gebruikt. Maar vanwege al die problemen ze na een jaar al van de optielijsten afgehaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marco001 op 10-03-2017 08:51:02 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 10 maart 2017 @ 07:16:37 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169405938
Als je alleen een afgeragde leasebak kan betalen kan je imo ook beter een e-bike gaan rijden. Auto's zouden ook niet zolang mee moeten gaan. Scheelt een hoop aan files en olie op de weg en bovendien beter voor het milieu.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:12:57 #71
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169423437
Even ontopic:
1) Peugeot en Opel merken behoren tot de minst groeienden in de EU.
2) De kosten schijnen zelfs zo te zijn dat onder de streep GM 4 miljard aan overhead betaald, pensioenkosten e.d. betaald aan PSA.
3) Schaalvergroting.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:15:57 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169423533
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:23:50 #73
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169429548
Opruiming op komst.

'PSA Peugeot Citroën gaat in snel tempo saneren bij Opel' http://nu.nl/economie/453(...)aneren-bij-opel.html (via @NUnl)
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_169431989
Gewoon weer oldskool bij Opel, een kale bak met een degelijke motor en goede radio (online infotainment/navi tegenwoordig)

Nou ja heel eerlijk, met het huidige motorengamma kunnen ze het wel uitzingen tot de overstap op full electric. Dus die hele R&D afdeling voor verbrandingsmotoren en versnellingbakken kan eruit. Voor heel veel andere onderdelen zal een keuze gemaakt worden tussen Duitsland en Frankrijk, onzinnig om zaken op twee lokaties te ontwikkelen.

Uiteindelijk zal in Russelheim alleen ontwerpdivisie blijven zitten voor de buitenkant, binnenzijde en bedieningselectronica.
.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')