abonnementen ibood.com bol.com
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:58:23 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169093510
registreer om deze reclame te verbergen
Zoals bekend maakt Opel al jaren verlies, en is het geen merk wat erg sexy is, GM wil er al een tijdje vanaf. Nu wil PSA het kopen.
Vraag me af wat hier de synergie van zou zijn, waar vullen deze merken elkaar aan? In kleine autos is PSA erg goed, maar er erg veel van verkopen doen ze nu ook weer niet. De Insignia is iets groter dan de 508, maar zit in hetzelfde segment.
Is het puur dezelfde autos gaan verkopen onder meer merken met een wat andere styling, zoals VAG dat doet?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169095247
Kennis van elektrische auto's?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  donderdag 23 februari 2017 @ 18:03:43 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169096343
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:20 schreef Pizza_Boom het volgende:
Kennis van elektrische auto's?
Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169101504
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.
Zover ik gelezen heb was dat toch wel de reden. Gm elektrische kennis ligt bij Opel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 23 februari 2017 @ 20:59:13 #5
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169102415
Beiden nietszeggende merken die helaas niets meer toevoegen in de huidige markt...

Vroegah, toen kwamen er tenminste nog mooie dingen bij opel en PSA vandaan, het huidige aanbod is bedroevend imho...
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_169107736
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:59 schreef bokkepoot het volgende:
Beiden nietszeggende merken die helaas niets meer toevoegen in de huidige markt...

Vroegah, toen kwamen er tenminste nog mooie dingen bij opel en PSA vandaan, het huidige aanbod is bedroevend imho...
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 24 februari 2017 @ 10:29:52 #7
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169111548
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:59 schreef bokkepoot het volgende:
Beiden nietszeggende merken die helaas niets meer toevoegen in de huidige markt...

Het is niet waar dat ze niets toevoegen. 20% van de bevolking kiest nog steeds voor (imho) deze 13-in-een-dozijn-automobielen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:10:05 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169112177
Heb sowieso de indruk dat de auto industrie teveel naar petrol heads luisteren.
GM ging eens met gewone mensen praten en waren stomverbaasd dat mensen dingen als cup holders heel belangrijk vonden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:24:18 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169112411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
Hey kijk daar... wat doen we met die oude deurpanelen? hmmm hey laten we ze eens aan de buitenkant plakken, vast wel wat hipsters die erin trappen....

Cactus. :'). :r.
And so is the past
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:41:11 #10
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_169112751
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb sowieso de indruk dat de auto industrie teveel naar petrol heads luisteren.
GM ging eens met gewone mensen praten en waren stomverbaasd dat mensen dingen als cup holders heel belangrijk vonden.
Gewone mensen zijn verantwoordelijk voor alle lelijke en goedkope gebakjes die mij in de weg rijden. :(
#ivorytowerlivesmatter
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:46:47 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169112848
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:41 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Gewone mensen zijn verantwoordelijk voor alle lelijke en goedkope gebakjes die mij in de weg rijden. :(
Nee, dat is ook de schuld van de auto industrie en van de overheid die autos duur maakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 11:49:53 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169112904
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
Vind de 508 een erg mooie en prettig rijdende auto. De CRZ vond ik ook erg mooi
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169113467
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:

Vind de 508 een erg mooie en prettig rijdende auto. De CRZ vond ik ook erg mooi
In tegenstelling tot de 508, onderscheidt mijn lijkwagen zich in ieder geval van de grote grijze massa (en is ook nog een klap sneller). ^O^

"Niet omdat het moet, maar omdat het kan".
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
  vrijdag 24 februari 2017 @ 13:35:43 #14
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169115287
Opel is voor de Europese markt wel belangrijk, opa had een kadett, papa een astra en zoonlief een corsa. Ook met bedrijfswagens wel aardig wat marktaandeel.

Bij psa hebben ze vorig jaar erg goed gedraaid dus geld over.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 14:17:41 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169116162
Voordeel is wel dat Opel en PSA straks nog maar 1 platform nodig hebben voor elk van hun range van autos, tussen de 107 en de 507 platform en voor de bedrijfswagens. Boven de 507/isignia/C5 hebben ze echter beide niets, GM en PSA werken trouwens al samen sinds vier jaar.
PSA is trouwens voor een deel in handen van Dong Feng (China) en assembleert Peugot en Citroen voor de chineese markt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 14:19:19 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169116205
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:35 schreef kaasplankje het volgende:
Opel is voor de Europese markt wel belangrijk, opa had een kadett, papa een astra en zoonlief een corsa. Ook met bedrijfswagens wel aardig wat marktaandeel.

Bij psa hebben ze vorig jaar erg goed gedraaid dus geld over.
5,75% marktaandeel in Europa, niet écht een belangrijke speler dus.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 17:09:42 #17
34027 devlinmr
Policor galore
pi_169119892
Moet eerlijk zeggen dat die nieuwe Astra best aardig is. Rijden doet ie ook fijn en het entertainment systeem is ook best goed.
Nieuwe insignia is ook leuk.
Ik ben een policor landverradende humanistische gutmensch en er nog trots op ook
pi_169120144
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.
Kugh EV-1 Kugh

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_169120148
Ik rijd al jaren Europees middensegment en het wordt steeds meer een eenheidsworst. Kwa onderliggende techniek zouden vrijwel het hele segment uit hetzelfde vaatje kunnen tappen.
.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 17:26:36 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169120230
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik rijd al jaren Europees middensegment en het wordt steeds meer een eenheidsworst. Kwa onderliggende techniek zouden vrijwel het hele segment uit hetzelfde vaatje kunnen tappen.
Eisen aan crashveiligheid, stroomlijn en verbruik werken dat in de hand, en autos die het niet zijn verkopen gewoon niet zo goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 17:39:27 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169120475
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik rijd al jaren Europees middensegment en het wordt steeds meer een eenheidsworst. Kwa onderliggende techniek zouden vrijwel het hele segment uit hetzelfde vaatje kunnen tappen.
Logisch gevolg van de schaalvergroting bij fabrikanten. Binnenkort wellicht dus ook opels met PSA blokken, onderstel, knopjes dash etc.

Vind ik op zich best oke, je ziet dat het bij bijv. Dacia ook goed werkt. Ik hoef er geen maar er is voldoende vraag naar.
pi_169120872
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eisen aan crashveiligheid, stroomlijn en verbruik werken dat in de hand, en autos die het niet zijn verkopen gewoon niet zo goed.
Ik doel voornamelijk op de rijeigenschappen. Ze sturen allemaal hetzelfde, koppelen hetzelfde, motoren reageren hetzelfde. Enige verschil is design en merkje voorop.

Overigens is GM misschien wel het domste bedrijf ter wereld. Op een of andere manier krijgen ze het niet winstgevend voor elkaar de in Duitsland ontwikkelde techniek succesvol toe te passen op hun premium yank's.
.
pi_169121577
Opels ik zal ze niet missen in het straatbeeld
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:07:50 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169122041
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 17:59 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik doel voornamelijk op de rijeigenschappen. Ze sturen allemaal hetzelfde, koppelen hetzelfde, motoren reageren hetzelfde. Enige verschil is design en merkje voorop.

Overigens is GM misschien wel het domste bedrijf ter wereld. Op een of andere manier krijgen ze het niet winstgevend voor elkaar de in Duitsland ontwikkelde techniek succesvol toe te passen op hun premium yank's.
Mja, zelfs Franse autos worden steeds "sportiever" afgeveerd, lees, harder en minder comfortabel.
Ik wil niet op een circuit door de bochten gillen, ik wil naar mijn werk zweven. Als andere mensen wat anders willen, prima.
GM zet trouwens sterk in op electrisch rijden, vraag me af of dat met Trump anders wordt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:10:36 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169122120
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 17:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Logisch gevolg van de schaalvergroting bij fabrikanten. Binnenkort wellicht dus ook opels met PSA blokken, onderstel, knopjes dash etc.

Vind ik op zich best oke, je ziet dat het bij bijv. Dacia ook goed werkt. Ik hoef er geen maar er is voldoende vraag naar.
Skoda is hard bezig betere "volkswagens" in elkaar aan het zetten dan volkswagen zelf, vinden ze in Wolfsburg helemaal niet leuk. Ik mag die Tsjechen wel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:24:10 #26
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_169122339
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
208 GTI is naar mijn mening gewoon een kleine hothatch net zoals een Fiesta ST oid. Is niet echt vernieuwend

Cactus is wel aardig, was ik vergeten. Ik doel ook meer op de Astra en Zafira eenheidsworst en de 308 en 508 die er veel rijdt. Naar mijn idee zijn het niet echt auto's die ergens in uitblinken in vergelijking met ene Focus of een Golfje oid.

En de S/V90 is echt een schoonheid, ik vind persoonlijk de XC90 echt niets, maar zo'n S/V90 mag je zo voor de deur zetten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 10:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is niet waar dat ze niets toevoegen. 20% van de bevolking kiest nog steeds voor (imho) deze 13-in-een-dozijn-automobielen.
Meestal vanwege de prijs, en dit zijn ook de mensen die meestal niet echt merkentrouw zijn.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  vrijdag 24 februari 2017 @ 21:25:22 #27
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169125061
PSA is gewoon goed bezig, Peugeot scoort goed over de hele lijn.
  zondag 5 maart 2017 @ 10:30:00 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169299087
PSA en GM geven morgen een gezamelijke persconferentie, deal lijkt rond te zijn
Prijs lijkt 1,6-1,8 miljard te zijn, veel geld voor een merk dat al heel lang geen winst maakt
http://www.handelsblatt.c(...)iegelt/19472548.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 maart 2017 @ 10:34:18 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_169299141
Renault is geen PSA toch?
Benzin im Blut.
Adrenalin im Tank.
Stroh in der Birne.
pi_169299961
Wat gebeurt er eigenlijk met Vauxhall en Holden?

Overigens GM kennende, zullen ze wel weer een lege huls verkopen en alle IP rights zelf houden.

Nee Renault hoort er niet bij. Is meer Nissan-Renault.
.
  zondag 5 maart 2017 @ 11:42:07 #31
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_169300013
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 11:38 schreef Fer het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met Vauxhall en Holden?

...
Holden gaat eind 2017 stoppen met fabricage in Australië. Vauxhall is al decennia een Opel met andere logootjes. Denk opheffen dus.

Zie het nut voor PSA niet echt. Concurrent opkopen en opheffen, resten doorverkopen naar China?
#ivorytowerlivesmatter
  zondag 5 maart 2017 @ 11:58:37 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169300329
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 10:34 schreef daNpy het volgende:
Renault is geen PSA toch?

Nope
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 maart 2017 @ 12:01:03 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169300376
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 11:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Holden gaat eind 2017 stoppen met fabricage in Australië. Vauxhall is al decennia een Opel met andere logootjes. Denk opheffen dus.

Zie het nut voor PSA niet echt. Concurrent opkopen en opheffen, resten doorverkopen naar China?
Enige wat ik zie is meer labels om dezelfde auto met andere styling te verkopen
VAG verkoopt onder de naam VW, AUDI, Seat, Skoda in principe dezelfde auto's
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169300487
Dat doet PSA natuurlijk ook al met Peugeot, Citroen en DS.
pi_169300564
Blijkbaar valt Vauxhall ook onder de deal met PSA.

Een autogigant als GM niet meer actief in Europa. :D
  zondag 5 maart 2017 @ 12:16:28 #36
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_169300662
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Enige wat ik zie is meer labels om dezelfde auto met andere styling te verkopen
VAG verkoopt onder de naam VW, AUDI, Seat, Skoda in principe dezelfde auto's
Maar dan moet er wel wat afstand tussen de merken zitten, vlgns. mij.
SEAT en Skoda vissen toch vrijwel in dezelfde klantenvijver?
#ivorytowerlivesmatter
  zondag 5 maart 2017 @ 12:23:39 #37
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_169300801
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
...

Een autogigant als GM niet meer actief in Europa. :D
Afzetgroei kan je dan hier ook wel op je buik schroeven. Pure vervangingsmarkt.
Kan je beter in Azië of de Amerika's zitten als je je standaard producten kwijt.

In de VS verkochten ze in 2016 meer dan twee keer zoveel Ford F150's als de totale verkoop van nieuwe auto's in NL. 820.000 stuks tov. 328.000. Om even een indruk te geven.
#ivorytowerlivesmatter
  zondag 5 maart 2017 @ 14:23:39 #38
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169304188
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Blijkbaar valt Vauxhall ook onder de deal met PSA.

Een autogigant als GM niet meer actief in Europa. :D
Vauxhall = opel in de UK
pi_169304352
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:23 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Vauxhall = opel in de UK
Dat weet ik.
pi_169304601
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Afzetgroei kan je dan hier ook wel op je buik schroeven. Pure vervangingsmarkt.
Kan je beter in Azië of de Amerika's zitten als je je standaard producten kwijt.

In de VS verkochten ze in 2016 meer dan twee keer zoveel Ford F150's als de totale verkoop van nieuwe auto's in NL. 820.000 stuks tov. 328.000. Om even een indruk te geven.
Zelfs daar verkloot GM het met maar 575.000 Silverado's.

Laten we hopen dat het afschuwelijke merk met de bliksemschicht op den duur uit het straatbeeld verdwijnt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zondag 5 maart 2017 @ 14:51:05 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169304990
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat doet PSA natuurlijk ook al met Peugeot, Citroen en DS.
DS?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 5 maart 2017 @ 14:58:23 #43
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169305198
quote:
Kijk, weer wat wijzer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169305595
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 14:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, weer wat wijzer
quote:
Year Worldwide sales
2012 129,000
2013 122,694
2014 118,472
2015 102,335
2016 85,981
Maar echt succesvol is het niet...
  zondag 5 maart 2017 @ 15:14:30 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169305668
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:12 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]


[..]

Maar echt succesvol is het niet...
Beetje het PSA verhaal, doen erg hun best, leveren mooie, goed afgewerkte autos, maar echt een succes ermee hebben doen ze niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169305926
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2017 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Blijkbaar valt Vauxhall ook onder de deal met PSA.

Een autogigant als GM niet meer actief in Europa. :D
De Koreaanse Chevrolets zullen wel terug komen.
.
pi_169305947
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 15:22 schreef Fer het volgende:

[..]

De Koreaanse Chevrolets zullen wel terug komen.
Dat was een mislukking dus dat geloof ik niet.
pi_169306120
Chevrolet is teruggetrokken om Opel niet teveel voor de voeten te lopen, de Spark, Kalos en Captiva deden het helemaal niet slecht.
.
pi_169324851
Ik begrijp dat Vauxhall meegaat in de deal en dat Opel bepaalde modellen zal blijven leveren aan Buick en Holden, zoals de Insignia.

Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?

[ Bericht 27% gewijzigd door Fer op 06-03-2017 08:58:23 ]
.
pi_169326419
Hoorde het officiële nieuws net op de radio; RIP Opel.. en weer meer franse meuk op de weg..

Ze deden al aardig wat samen natuurlijk, maar nu is het straks gewoon een franse auto met ws ook de bijbehorende kwaliteit -O-
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_169326651
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Ik begrijp dat Vauxhall meegaat in de deal en dat Opel bepaalde modellen zal blijven leveren aan Buick en Holden, zoals de Insignia.

Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Saab heeft geen banden meer met Opel en GM.
  maandag 6 maart 2017 @ 14:28:51 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169329459
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Ik begrijp dat Vauxhall meegaat in de deal en dat Opel bepaalde modellen zal blijven leveren aan Buick en Holden, zoals de Insignia.

Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Saab als automerk bestaat niet meer. De merknaam is in handen van de vliegtuigbouwer SAAB AB en de boedel is nu van National Electric Vehicle Sweden (NEVS)
SAAB AB wil niet dat er nieuwe autos onder de naam Saab gemaakt worden

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 06-03-2017 18:04:23 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169331385
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:

Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Dat karkas is toch verkocht aan een Chinees bedrijf?
  maandag 6 maart 2017 @ 16:03:37 #54
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169331541
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 15:57 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dat karkas is toch verkocht aan een Chinees bedrijf?
Nee, GM wilde dat niet, weigerde licenties voor de technologie
quote:
Op 26 januari 2010 meldde GM dat Saab Automobile wordt overgenomen door Spyker Cars voor $400 miljoen.[8] Spyker Cars kreeg vrijwel alle stemrechten en een aandelenbelang van $74 miljoen (18,5%) en was verplicht om voor eind 2016 de overige preferente aandelen ($326 miljoen) over te nemen.[8] GM stopte direct met de afbouw van de activiteiten van Saab, hierdoor bleven 3400 banen in de Saab-fabriek in Trollhättan gespaard. Spyker Cars leende de $400 miljoen van de Europese Investeringsbank (EIB) met behulp van een garantie van de Zweedse overheid.[8] De overname werd op 23 februari afgerond en het bedrijf ging verder onder de naam "Saab Spyker Automobiles N.V." In de maanden daarna ging het steeds slechter met Saab. Saab verlaagde de kosten, maar toeleveranciers werden niet meer betaald en zij staakten de levering van onderdelen. Vervolgens viel bij Saab in april 2011 de productie vrijwel stil terwijl de salariskosten gewoon doorgingen.

De directie van Saab, onder leiding van Muller, ging op zoek naar investeerders. De Zweedse overheid sprong financieel bij door, onder het regiem van een reorganisatie, een aantal maanden de salarissen door te betalen. Een ondergang kon mogelijk worden afgewend door een investering of overname. Uit China leek de oplossing te komen en twee bedrijven, Pang Da en Youngman, toonden interesse in Saab. Echter General Motors weigerde om de licentie van hun techniek aan een andere partij dan Saab te geven.[9] GM wilde voorkomen dat een concurrent auto's zou gaan verkopen met de techniek van GM.

In 2011 dreigde een faillissement voor Saab en sinds april 2011 lag de productie zelfs geheel stil.[10] waardoor de toonzalen van veel Belgische dealers grotendeels leeg stonden.[11] Saab vroeg in december 2011 faillissement aan.[12] Op 19 december 2011 verklaarde een Zweedse rechtbank Saab failliet. In april 2012 maakte de curatoren bekend dat Saab een schuld naliet van meer dan 1 miljard euro; na aftrek van de waarde van de bezittingen.[13] De voornaamste oorzaken van het faillissement waren een combinatie van een gebrek aan verkoop en verkeerde keuzes door het management.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169331601
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, GM wilde dat niet, weigerde licenties voor de technologie

[..]

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile
Dank,

Denk dat ik even in de war was met Rover.
  maandag 6 maart 2017 @ 16:37:08 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169332268
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:06 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dank,

Denk dat ik even in de war was met Rover.
Het klopte wel, maar is niet voltooid
MG Rover is in stukjes verkocht nadat ze failliet waren, Tata heeft oa de merknaam, chinezen hebben ook wat stukjes, landrover en rangerover zijn tegenwoordig ook in bezit van Tata, net als jaguar. Aston Martin is in handen van een investeerdersgroep en gedeeltelijk nog bij Ford.
Volvo was ook in handen van Ford, net als de rest en die zijn daadwerkelijk aan China verkocht, aan Geely
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 maart 2017 @ 17:15:20 #57
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169332989
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Saab heeft geen banden meer met Opel en GM.
Dat was grappig. Bestaat Saab nog dan?

Elke Saab 93 was vroeger al een CANBUS Vectra.
Hilarisch was dat. "Opel is pauper. Saab is status".
Zelden zo gelachen.

En de lijmtechniek ging via GM naar Lotus. Dat heeft nog de Opel Speedster en Lotus Elise opgelevert.

SAAB is wat anders. Die maken Gripens.... (Wat Piet zegt).
pi_169334251
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 17:15 schreef PluggieOD het volgende:

[..]

Dat was grappig. Bestaat Saab nog dan?

Elke Saab 93 was vroeger al een CANBUS Vectra.
Hilarisch was dat. "Opel is pauper. Saab is status".
Zelden zo gelachen.

En de lijmtechniek ging via GM naar Lotus. Dat heeft nog de Opel Speedster en Lotus Elise opgelevert.

SAAB is wat anders. Die maken Gripens.... (Wat Piet zegt).
Ik doelde op NEVS.
pi_169334279
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken.
pi_169334755
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken.
Waarom niet, de 308 is al vrij Duits er zit echt weinig verschil meer tussen de Europese merken. Enige verschil zal straks het design zijn. De techniek hetzelfde.
.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:53:09 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169337997
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken.
Het ziet er op papier niet gek uit, zelfde platform gebruiken voor meer merken, heeft VW ook geen windeieren gelegd.
Zie voor PSA slechts een paar issues, ze hebben geen zware motoren zoals VAG dat heeft en ze moeten hun imago verbeteren. Ze bouwen prima autos, maar Opel, Peugeot en Citroen worden niet als zodanig gezien door veel mensen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 maart 2017 @ 21:23:29 #62
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169339039
Piet....

Zoek eens op 1.6 thp.....

Het platform gaat achteruit voor Opel en gigantisch vooruit voor PSA.
Qua elektronica en elektrisch rijden gaat PSA er ook flink op vooruit.
Voor Opel gaan ze er vooruit qua leefbaarheid.
Qua techniek en kwaliteit gaat het merk er flink op achteruit.
pi_169339947
Ze missen sowieso wat premium zaken, in Amsterdam struikel je tegenwoordig echt over de A3's, A klasses, GLA's en X1's. Allemaal veel te duur voor wat het is, maar er is flinke markt voor.

Kwa degelijkheid, ik zie nog dagelijks 306en en 406en, terwijl de Astra F en Vectra bijna verdwenen is. Ok alles met een xx7 erin is ruk, maar met de xx8 zijn ze goed terug aan het komen.
.
  maandag 6 maart 2017 @ 22:26:33 #64
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169341276
Astra F en Vectra A zijn bijna 30 oud gooz, welke planeet kom jij vandaan met je 406....

Maar ook een goed punt;
een Astra OPC van 60.000 euro zie je idd ook niet.
  maandag 6 maart 2017 @ 22:45:46 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169341751
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:23 schreef PluggieOD het volgende:
Piet....

Zoek eens op 1.6 thp.....

Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 10:35:07 #66
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169347712
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:

Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
Wat is je definitie van 'vreselijk goed'? De 1.6ltr motoren zijn degenen die in de leasewereld het vaakst worden vervangen....binnen de eerste 2 jaar.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 10 maart 2017 @ 00:58:08 #67
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169405528
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Wat is je definitie van 'vreselijk goed'? De 1.6ltr motoren zijn degenen die in de leasewereld het vaakst worden vervangen....binnen de eerste 2 jaar.
We hebben ook die 1.2 kettingen gehad bij "bepaalde" merken.

quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
Binnen 30.000 km soms naar de klote.
We hebben in Europa inmiddels de meest milieu verkrachtende auto's ter wereld weten te maken.
En ze leven niet lang.

Dit waren nog milieuvriendelijke motoren:
SUPIEWRITEUP.jpg

Die dingen lopen tonnen he....
  vrijdag 10 maart 2017 @ 07:05:35 #68
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169405910
Hahaha _O-
pi_169405923
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
bmw motor ja, maar het langst in Peugeot's geleverd. Heb een 308 thp 150 gehad. Gekocht bij 70k km(1 vorige eigenaar, namelijk een bejaard stel), bij 80k distributieketting vervangen plus tandwielen en olieleidingen moeten doorspoelen. Vervolgens.vanaf 120k-ish continue problemen met het vermogen. In totaal 2 maanden de auto kwijt geweest, bij verschillende Peugeot experts ermee geweest en niemand die het probleem kon oplossen. Op ten duur waren ze erachter dat de kleppen gaar waren. Die niet meer laten repareren omdat ik in de 2 jaar dat ik hem had al zeker 3000¤ aan motoronderhoud had laten doen. (Ketting, flush, checks etc)Peugeot zelf vond mijn auto te oud voor de coulance regeling. :(
Voor mij dus geen THP meer.
Mini heeft dezelfde motoren gebruikt. Maar vanwege al die problemen ze na een jaar al van de optielijsten afgehaald.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marco001 op 10-03-2017 08:51:02 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 10 maart 2017 @ 07:16:37 #70
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169405938
Als je alleen een afgeragde leasebak kan betalen kan je imo ook beter een e-bike gaan rijden. Auto's zouden ook niet zolang mee moeten gaan. Scheelt een hoop aan files en olie op de weg en bovendien beter voor het milieu.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:12:57 #71
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169423437
Even ontopic:
1) Peugeot en Opel merken behoren tot de minst groeienden in de EU.
2) De kosten schijnen zelfs zo te zijn dat onder de streep GM 4 miljard aan overhead betaald, pensioenkosten e.d. betaald aan PSA.
3) Schaalvergroting.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:15:57 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169423533
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 23:23:50 #73
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169429548
Opruiming op komst.

'PSA Peugeot Citroën gaat in snel tempo saneren bij Opel' http://nu.nl/economie/453(...)aneren-bij-opel.html (via @NUnl)
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_169431989
Gewoon weer oldskool bij Opel, een kale bak met een degelijke motor en goede radio (online infotainment/navi tegenwoordig)

Nou ja heel eerlijk, met het huidige motorengamma kunnen ze het wel uitzingen tot de overstap op full electric. Dus die hele R&D afdeling voor verbrandingsmotoren en versnellingbakken kan eruit. Voor heel veel andere onderdelen zal een keuze gemaakt worden tussen Duitsland en Frankrijk, onzinnig om zaken op twee lokaties te ontwikkelen.

Uiteindelijk zal in Russelheim alleen ontwerpdivisie blijven zitten voor de buitenkant, binnenzijde en bedieningselectronica.
.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 13:33:34 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169432042
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 13:30 schreef Fer het volgende:

Uiteindelijk zal in Russelheim alleen ontwerpdivisie blijven zitten voor de buitenkant, binnenzijde en bedieningselectronica.
Ligt er maar aan waar de loonkosten per auto lager zijn en de vakbonden minder stakingsgeil.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169432780
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ligt er maar aan waar de loonkosten per auto lager zijn en de vakbonden minder stakingsgeil.
Dan heb je het over productie, dan kunnen ze het beste richting de Zwarte zee landen.
.
  zaterdag 11 maart 2017 @ 14:16:04 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169432845
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 14:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan heb je het over productie, dan kunnen ze het beste richting de Zwarte zee landen.
Nah, die kunnen de kwaliteit nog niet leveren. Bovendien, een fabriek openen in Oostduitsland brengt veel subsidie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zaterdag 11 maart 2017 @ 14:59:52 #79
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169433602
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 maart 2017 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:

de vakbonden minder stakingsgeil.
Dat sluit Frankrijk in elk geval uit

_O-
lebt denn der alte Holzmichl noch?
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')