Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.quote:
Zover ik gelezen heb was dat toch wel de reden. Gm elektrische kennis ligt bij Opel.quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.quote:Op donderdag 23 februari 2017 20:59 schreef bokkepoot het volgende:
Beiden nietszeggende merken die helaas niets meer toevoegen in de huidige markt...
Vroegah, toen kwamen er tenminste nog mooie dingen bij opel en PSA vandaan, het huidige aanbod is bedroevend imho...
Het is niet waar dat ze niets toevoegen. 20% van de bevolking kiest nog steeds voor (imho) deze 13-in-een-dozijn-automobielen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 20:59 schreef bokkepoot het volgende:
Beiden nietszeggende merken die helaas niets meer toevoegen in de huidige markt...
Hey kijk daar... wat doen we met die oude deurpanelen? hmmm hey laten we ze eens aan de buitenkant plakken, vast wel wat hipsters die erin trappen....quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
Gewone mensen zijn verantwoordelijk voor alle lelijke en goedkope gebakjes die mij in de weg rijden.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb sowieso de indruk dat de auto industrie teveel naar petrol heads luisteren.
GM ging eens met gewone mensen praten en waren stomverbaasd dat mensen dingen als cup holders heel belangrijk vonden.
Nee, dat is ook de schuld van de auto industrie en van de overheid die autos duur maakt.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewone mensen zijn verantwoordelijk voor alle lelijke en goedkope gebakjes die mij in de weg rijden.
Vind de 508 een erg mooie en prettig rijdende auto. De CRZ vond ik ook erg mooiquote:Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
In tegenstelling tot de 508, onderscheidt mijn lijkwagen zich in ieder geval van de grote grijze massa (en is ook nog een klap sneller).quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind de 508 een erg mooie en prettig rijdende auto. De CRZ vond ik ook erg mooi
5,75% marktaandeel in Europa, niet écht een belangrijke speler dus.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:35 schreef kaasplankje het volgende:
Opel is voor de Europese markt wel belangrijk, opa had een kadett, papa een astra en zoonlief een corsa. Ook met bedrijfswagens wel aardig wat marktaandeel.
Bij psa hebben ze vorig jaar erg goed gedraaid dus geld over.
Kugh EV-1 Kughquote:Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
Eisen aan crashveiligheid, stroomlijn en verbruik werken dat in de hand, en autos die het niet zijn verkopen gewoon niet zo goed.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik rijd al jaren Europees middensegment en het wordt steeds meer een eenheidsworst. Kwa onderliggende techniek zouden vrijwel het hele segment uit hetzelfde vaatje kunnen tappen.
Logisch gevolg van de schaalvergroting bij fabrikanten. Binnenkort wellicht dus ook opels met PSA blokken, onderstel, knopjes dash etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik rijd al jaren Europees middensegment en het wordt steeds meer een eenheidsworst. Kwa onderliggende techniek zouden vrijwel het hele segment uit hetzelfde vaatje kunnen tappen.
Ik doel voornamelijk op de rijeigenschappen. Ze sturen allemaal hetzelfde, koppelen hetzelfde, motoren reageren hetzelfde. Enige verschil is design en merkje voorop.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eisen aan crashveiligheid, stroomlijn en verbruik werken dat in de hand, en autos die het niet zijn verkopen gewoon niet zo goed.
Mja, zelfs Franse autos worden steeds "sportiever" afgeveerd, lees, harder en minder comfortabel.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik doel voornamelijk op de rijeigenschappen. Ze sturen allemaal hetzelfde, koppelen hetzelfde, motoren reageren hetzelfde. Enige verschil is design en merkje voorop.
Overigens is GM misschien wel het domste bedrijf ter wereld. Op een of andere manier krijgen ze het niet winstgevend voor elkaar de in Duitsland ontwikkelde techniek succesvol toe te passen op hun premium yank's.
Skoda is hard bezig betere "volkswagens" in elkaar aan het zetten dan volkswagen zelf, vinden ze in Wolfsburg helemaal niet leuk. Ik mag die Tsjechen wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Logisch gevolg van de schaalvergroting bij fabrikanten. Binnenkort wellicht dus ook opels met PSA blokken, onderstel, knopjes dash etc.
Vind ik op zich best oke, je ziet dat het bij bijv. Dacia ook goed werkt. Ik hoef er geen maar er is voldoende vraag naar.
208 GTI is naar mijn mening gewoon een kleine hothatch net zoals een Fiesta ST oid. Is niet echt vernieuwendquote:Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
Meestal vanwege de prijs, en dit zijn ook de mensen die meestal niet echt merkentrouw zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 10:29 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het is niet waar dat ze niets toevoegen. 20% van de bevolking kiest nog steeds voor (imho) deze 13-in-een-dozijn-automobielen.
Holden gaat eind 2017 stoppen met fabricage in Australië. Vauxhall is al decennia een Opel met andere logootjes. Denk opheffen dus.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:38 schreef Fer het volgende:
Wat gebeurt er eigenlijk met Vauxhall en Holden?
...
Nopequote:
Enige wat ik zie is meer labels om dezelfde auto met andere styling te verkopenquote:Op zondag 5 maart 2017 11:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Holden gaat eind 2017 stoppen met fabricage in Australië. Vauxhall is al decennia een Opel met andere logootjes. Denk opheffen dus.
Zie het nut voor PSA niet echt. Concurrent opkopen en opheffen, resten doorverkopen naar China?
Maar dan moet er wel wat afstand tussen de merken zitten, vlgns. mij.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enige wat ik zie is meer labels om dezelfde auto met andere styling te verkopen
VAG verkoopt onder de naam VW, AUDI, Seat, Skoda in principe dezelfde auto's
Afzetgroei kan je dan hier ook wel op je buik schroeven. Pure vervangingsmarkt.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
...
Een autogigant als GM niet meer actief in Europa.
Vauxhall = opel in de UKquote:Op zondag 5 maart 2017 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Blijkbaar valt Vauxhall ook onder de deal met PSA.
Een autogigant als GM niet meer actief in Europa.
Zelfs daar verkloot GM het met maar 575.000 Silverado's.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Afzetgroei kan je dan hier ook wel op je buik schroeven. Pure vervangingsmarkt.
Kan je beter in Azië of de Amerika's zitten als je je standaard producten kwijt.
In de VS verkochten ze in 2016 meer dan twee keer zoveel Ford F150's als de totale verkoop van nieuwe auto's in NL. 820.000 stuks tov. 328.000. Om even een indruk te geven.
DS?quote:Op zondag 5 maart 2017 12:08 schreef TargaFlorio het volgende:
Dat doet PSA natuurlijk ook al met Peugeot, Citroen en DS.
Kijk, weer wat wijzerquote:Op zondag 5 maart 2017 14:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/DS_Automobiles
quote:
Maar echt succesvol is het niet...quote:Year Worldwide sales
2012 129,000
2013 122,694
2014 118,472
2015 102,335
2016 85,981
Beetje het PSA verhaal, doen erg hun best, leveren mooie, goed afgewerkte autos, maar echt een succes ermee hebben doen ze niet.quote:Op zondag 5 maart 2017 15:12 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
[..]
Maar echt succesvol is het niet...
De Koreaanse Chevrolets zullen wel terug komen.quote:Op zondag 5 maart 2017 12:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Blijkbaar valt Vauxhall ook onder de deal met PSA.
Een autogigant als GM niet meer actief in Europa.
Dat was een mislukking dus dat geloof ik niet.quote:Op zondag 5 maart 2017 15:22 schreef Fer het volgende:
[..]
De Koreaanse Chevrolets zullen wel terug komen.
Saab heeft geen banden meer met Opel en GM.quote:Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Ik begrijp dat Vauxhall meegaat in de deal en dat Opel bepaalde modellen zal blijven leveren aan Buick en Holden, zoals de Insignia.
Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Saab als automerk bestaat niet meer. De merknaam is in handen van de vliegtuigbouwer SAAB AB en de boedel is nu van National Electric Vehicle Sweden (NEVS)quote:Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Ik begrijp dat Vauxhall meegaat in de deal en dat Opel bepaalde modellen zal blijven leveren aan Buick en Holden, zoals de Insignia.
Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Dat karkas is toch verkocht aan een Chinees bedrijf?quote:Op maandag 6 maart 2017 08:47 schreef Fer het volgende:
Zou er nog hoop zijn voor Saab dat in zo'n consortium, om weer uit het as te herrijzen?
Nee, GM wilde dat niet, weigerde licenties voor de technologiequote:Op maandag 6 maart 2017 15:57 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat karkas is toch verkocht aan een Chinees bedrijf?
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobilequote:Op 26 januari 2010 meldde GM dat Saab Automobile wordt overgenomen door Spyker Cars voor $400 miljoen.[8] Spyker Cars kreeg vrijwel alle stemrechten en een aandelenbelang van $74 miljoen (18,5%) en was verplicht om voor eind 2016 de overige preferente aandelen ($326 miljoen) over te nemen.[8] GM stopte direct met de afbouw van de activiteiten van Saab, hierdoor bleven 3400 banen in de Saab-fabriek in Trollhättan gespaard. Spyker Cars leende de $400 miljoen van de Europese Investeringsbank (EIB) met behulp van een garantie van de Zweedse overheid.[8] De overname werd op 23 februari afgerond en het bedrijf ging verder onder de naam "Saab Spyker Automobiles N.V." In de maanden daarna ging het steeds slechter met Saab. Saab verlaagde de kosten, maar toeleveranciers werden niet meer betaald en zij staakten de levering van onderdelen. Vervolgens viel bij Saab in april 2011 de productie vrijwel stil terwijl de salariskosten gewoon doorgingen.
De directie van Saab, onder leiding van Muller, ging op zoek naar investeerders. De Zweedse overheid sprong financieel bij door, onder het regiem van een reorganisatie, een aantal maanden de salarissen door te betalen. Een ondergang kon mogelijk worden afgewend door een investering of overname. Uit China leek de oplossing te komen en twee bedrijven, Pang Da en Youngman, toonden interesse in Saab. Echter General Motors weigerde om de licentie van hun techniek aan een andere partij dan Saab te geven.[9] GM wilde voorkomen dat een concurrent auto's zou gaan verkopen met de techniek van GM.
In 2011 dreigde een faillissement voor Saab en sinds april 2011 lag de productie zelfs geheel stil.[10] waardoor de toonzalen van veel Belgische dealers grotendeels leeg stonden.[11] Saab vroeg in december 2011 faillissement aan.[12] Op 19 december 2011 verklaarde een Zweedse rechtbank Saab failliet. In april 2012 maakte de curatoren bekend dat Saab een schuld naliet van meer dan 1 miljard euro; na aftrek van de waarde van de bezittingen.[13] De voornaamste oorzaken van het faillissement waren een combinatie van een gebrek aan verkoop en verkeerde keuzes door het management.
Dank,quote:Op maandag 6 maart 2017 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, GM wilde dat niet, weigerde licenties voor de technologie
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Saab_Automobile
Het klopte wel, maar is niet voltooidquote:Op maandag 6 maart 2017 16:06 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dank,
Denk dat ik even in de war was met Rover.
Dat was grappig. Bestaat Saab nog dan?quote:Op maandag 6 maart 2017 11:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Saab heeft geen banden meer met Opel en GM.
Ik doelde op NEVS.quote:Op maandag 6 maart 2017 17:15 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Dat was grappig. Bestaat Saab nog dan?
Elke Saab 93 was vroeger al een CANBUS Vectra.
Hilarisch was dat. "Opel is pauper. Saab is status".
Zelden zo gelachen.
En de lijmtechniek ging via GM naar Lotus. Dat heeft nog de Opel Speedster en Lotus Elise opgelevert.
SAAB is wat anders. Die maken Gripens.... (Wat Piet zegt).
Waarom niet, de 308 is al vrij Duits er zit echt weinig verschil meer tussen de Europese merken. Enige verschil zal straks het design zijn. De techniek hetzelfde.quote:Op maandag 6 maart 2017 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken.
Het ziet er op papier niet gek uit, zelfde platform gebruiken voor meer merken, heeft VW ook geen windeieren gelegd.quote:Op maandag 6 maart 2017 18:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af of deze deal voor PSA en Opel/Vauxhall gaat werken.
Je weet dat dit een BMW motor is?quote:
Wat is je definitie van 'vreselijk goed'? De 1.6ltr motoren zijn degenen die in de leasewereld het vaakst worden vervangen....binnen de eerste 2 jaar.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
We hebben ook die 1.2 kettingen gehad bij "bepaalde" merken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wat is je definitie van 'vreselijk goed'? De 1.6ltr motoren zijn degenen die in de leasewereld het vaakst worden vervangen....binnen de eerste 2 jaar.
Binnen 30.000 km soms naar de klote.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
bmw motor ja, maar het langst in Peugeot's geleverd. Heb een 308 thp 150 gehad. Gekocht bij 70k km(1 vorige eigenaar, namelijk een bejaard stel), bij 80k distributieketting vervangen plus tandwielen en olieleidingen moeten doorspoelen. Vervolgens.vanaf 120k-ish continue problemen met het vermogen. In totaal 2 maanden de auto kwijt geweest, bij verschillende Peugeot experts ermee geweest en niemand die het probleem kon oplossen. Op ten duur waren ze erachter dat de kleppen gaar waren. Die niet meer laten repareren omdat ik in de 2 jaar dat ik hem had al zeker 3000¤ aan motoronderhoud had laten doen. (Ketting, flush, checks etc)Peugeot zelf vond mijn auto te oud voor de coulance regeling.quote:Op maandag 6 maart 2017 22:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet dat dit een BMW motor is?
De Dieselmotoren van PSA zijn vreselijk goed
En nu?quote:
Ligt er maar aan waar de loonkosten per auto lager zijn en de vakbonden minder stakingsgeil.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 13:30 schreef Fer het volgende:
Uiteindelijk zal in Russelheim alleen ontwerpdivisie blijven zitten voor de buitenkant, binnenzijde en bedieningselectronica.
Dan heb je het over productie, dan kunnen ze het beste richting de Zwarte zee landen.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er maar aan waar de loonkosten per auto lager zijn en de vakbonden minder stakingsgeil.
Nah, die kunnen de kwaliteit nog niet leveren. Bovendien, een fabriek openen in Oostduitsland brengt veel subsidie.quote:Op zaterdag 11 maart 2017 14:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan heb je het over productie, dan kunnen ze het beste richting de Zwarte zee landen.
Dat sluit Frankrijk in elk geval uitquote:Op zaterdag 11 maart 2017 13:33 schreef Pietverdriet het volgende:
de vakbonden minder stakingsgeil.
Zondequote:Op dinsdag 2 mei 2017 07:30 schreef Pietverdriet het volgende:
De volgende Corsa wordt op een PSA platform ontwikkeld.
http://www.n-tv.de/wirtsc(...)article19817799.html
Klopt, maar ik vind PSA ook niet bijster bijzonder. Daarnaast heeft Opel wel een bepaalde stijlquote:Op dinsdag 2 mei 2017 12:47 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarom? Den hhuidige Fiat-GM is toch niet bijzonder?
Maar een platform heeft toch weinig met stijl te maken?quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:10 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind PSA ook niet bijster bijzonder. Daarnaast heeft Opel wel een bepaalde stijl
Klopt, maar PSA gaat dus zijn eigen stijl toe passen op het Corsa platform. De Opel stijl komt daar dan dus te vervalen (zoals ik het begreep, maar ik kan geen Duits dus Google translate) wat ik erg jammer vind.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Maar een platform heeft toch weinig met stijl te maken?
Kijk naar VAG een platform 4 stijlen.
Nee, Opel gaat gewoon op het PSA platform een auto bouwen, bij VAG heb je de autos van Seat, VW, Audi en Skoda op dezelfde platforms. Die verschillen ook nogal.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:25 schreef PascalDutch het volgende:
[..]
Klopt, maar PSA gaat dus zijn eigen stijl toe passen op het Corsa platform. De Opel stijl komt daar dan dus te vervalen (zoals ik het begreep, maar ik kan geen Duits dus Google translate) wat ik erg jammer vind.
Oh oké. Gelukkig Nogmaals brak Duits (en vervolgens slecht vertaald) moet ik echt eens wat aan gaan doenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, Opel gaat gewoon op het PSA platform een auto bouwen, bij VAG heb je de autos van Seat, VW, Audi en Skoda op dezelfde platforms. Die verschillen ook nogal.
Er staat in het artikel niets over het vervallen van de opel stijl
recht en hoekig idd, zonder flair of mooie lijnenquote:Op dinsdag 2 mei 2017 13:10 schreef PascalDutch het volgende:
Daarnaast heeft Opel wel een bepaalde stijl
Oké, jouw mening. Vind ze persoonlijk wel leuk.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 14:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
recht en hoekig idd, zonder flair of mooie lijnen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |