Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.quote:
Zover ik gelezen heb was dat toch wel de reden. Gm elektrische kennis ligt bij Opel.quote:Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.quote:Op donderdag 23 februari 2017 20:59 schreef bokkepoot het volgende:
Beiden nietszeggende merken die helaas niets meer toevoegen in de huidige markt...
Vroegah, toen kwamen er tenminste nog mooie dingen bij opel en PSA vandaan, het huidige aanbod is bedroevend imho...
Het is niet waar dat ze niets toevoegen. 20% van de bevolking kiest nog steeds voor (imho) deze 13-in-een-dozijn-automobielen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 20:59 schreef bokkepoot het volgende:
Beiden nietszeggende merken die helaas niets meer toevoegen in de huidige markt...
Hey kijk daar... wat doen we met die oude deurpanelen? hmmm hey laten we ze eens aan de buitenkant plakken, vast wel wat hipsters die erin trappen....quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
Gewone mensen zijn verantwoordelijk voor alle lelijke en goedkope gebakjes die mij in de weg rijden.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb sowieso de indruk dat de auto industrie teveel naar petrol heads luisteren.
GM ging eens met gewone mensen praten en waren stomverbaasd dat mensen dingen als cup holders heel belangrijk vonden.
Nee, dat is ook de schuld van de auto industrie en van de overheid die autos duur maakt.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:41 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gewone mensen zijn verantwoordelijk voor alle lelijke en goedkope gebakjes die mij in de weg rijden.
Vind de 508 een erg mooie en prettig rijdende auto. De CRZ vond ik ook erg mooiquote:Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind dat PSA met een 208 GTi of een CACTUS nog wel eens zijn nek uit steekt. Die uitgekauwde eenheidsmeuk van VAG ken ik ook wel. Maar voor de lefgozers qua design moeten we toch echt naar de V90 station of de Talisman station.
In tegenstelling tot de 508, onderscheidt mijn lijkwagen zich in ieder geval van de grote grijze massa (en is ook nog een klap sneller).quote:Op vrijdag 24 februari 2017 11:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Vind de 508 een erg mooie en prettig rijdende auto. De CRZ vond ik ook erg mooi
5,75% marktaandeel in Europa, niet écht een belangrijke speler dus.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:35 schreef kaasplankje het volgende:
Opel is voor de Europese markt wel belangrijk, opa had een kadett, papa een astra en zoonlief een corsa. Ook met bedrijfswagens wel aardig wat marktaandeel.
Bij psa hebben ze vorig jaar erg goed gedraaid dus geld over.
Kugh EV-1 Kughquote:Op donderdag 23 februari 2017 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die ligt bij GM zover ik weet, denk niet dat ze de patenten daarvan mee kunnen kopen, hooguit technologie licenties. Zoals Mercedes het van Tesla heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
Eisen aan crashveiligheid, stroomlijn en verbruik werken dat in de hand, en autos die het niet zijn verkopen gewoon niet zo goed.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik rijd al jaren Europees middensegment en het wordt steeds meer een eenheidsworst. Kwa onderliggende techniek zouden vrijwel het hele segment uit hetzelfde vaatje kunnen tappen.
Logisch gevolg van de schaalvergroting bij fabrikanten. Binnenkort wellicht dus ook opels met PSA blokken, onderstel, knopjes dash etc.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:22 schreef Fer het volgende:
Ik rijd al jaren Europees middensegment en het wordt steeds meer een eenheidsworst. Kwa onderliggende techniek zouden vrijwel het hele segment uit hetzelfde vaatje kunnen tappen.
Ik doel voornamelijk op de rijeigenschappen. Ze sturen allemaal hetzelfde, koppelen hetzelfde, motoren reageren hetzelfde. Enige verschil is design en merkje voorop.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eisen aan crashveiligheid, stroomlijn en verbruik werken dat in de hand, en autos die het niet zijn verkopen gewoon niet zo goed.
Mja, zelfs Franse autos worden steeds "sportiever" afgeveerd, lees, harder en minder comfortabel.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:59 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik doel voornamelijk op de rijeigenschappen. Ze sturen allemaal hetzelfde, koppelen hetzelfde, motoren reageren hetzelfde. Enige verschil is design en merkje voorop.
Overigens is GM misschien wel het domste bedrijf ter wereld. Op een of andere manier krijgen ze het niet winstgevend voor elkaar de in Duitsland ontwikkelde techniek succesvol toe te passen op hun premium yank's.
Skoda is hard bezig betere "volkswagens" in elkaar aan het zetten dan volkswagen zelf, vinden ze in Wolfsburg helemaal niet leuk. Ik mag die Tsjechen wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Logisch gevolg van de schaalvergroting bij fabrikanten. Binnenkort wellicht dus ook opels met PSA blokken, onderstel, knopjes dash etc.
Vind ik op zich best oke, je ziet dat het bij bijv. Dacia ook goed werkt. Ik hoef er geen maar er is voldoende vraag naar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |