Low budget BMW; kan echt nooit tegenvallen qua kosten.quote:
Ik heb/had Franse auto's uit begin jaren '90 en onderdelen voor mijn brakke stadsfiets zijn vaak duurder dan voor de auto's (Peugeot 205 en Renault4). Ik neem aan dat je voor een 206 o.i.d. ook heus geen kapitalen kwijt bent aan onderdelen, of ze betrouwbaar zijn durf ik verder niet te zeggen.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef dennisreijbroek het volgende:
Niks Frans ivm dure onderdelen die niet te vinden zijn.
Halverwege de film naar boven!quote:Op donderdag 23 februari 2017 02:34 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Dit.
Kost je, als je gelukt hebt, maar 300 euro. 't Autootje heeft maar weinig onderhoud nodig en laat zich overal makkelijk parkeren, ook al is hij erg ruim voor een A-segmenter. Het is zelfs mogelijk om de stoelen plat te leggen en er een bed van te creëren.
Zou persoonlijk eerder gaan voor een afdankertje van Nuvolari.quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:16 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider
Dat beeld Een ex Nuvolari is wel grappig voor erbijquote:Op woensdag 8 maart 2017 18:39 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zou persoonlijk eerder gaan voor een afdankertje van Nuvolari.
Krijg je er gratis een kitschbeeld bij, voor in je man cave.
[ afbeelding ]
on-topic:
Maar Swift of andere kleine Jap/Koreaan. De rest kost duurder.
Goeien kick.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef dennisreijbroek het volgende:
Voor dat geld:
Niks Frans ivm dure onderdelen die niet te vinden zijn.
Niks Italiaans, gewoon rommel
Ik zou een Fordje Fiesta / Opel Corsa o.i.d. pakken
Wat een gelul.quote:Op woensdag 8 maart 2017 10:47 schreef dennisreijbroek het volgende:
Voor dat geld:
Niks Frans ivm dure onderdelen die niet te vinden zijn.
Niks Italiaans, gewoon rommel
Ik zou een Fordje Fiesta / Opel Corsa o.i.d. pakken
Ik heb een jaar of 8 in de auto onderdelen wereld gewerkt.quote:Op donderdag 9 maart 2017 04:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat een gelul.
Heb Fiesta gehad, meerdere Alfa's en rij al een tijdje probleemloos Peugeot.
Ik weet niet waar jouw kennis vandaan komt maar ik gok op verjaardagspraatjes.
Tijd voor een opfriscursus misschien? Ik ben nu bezig zo'n 205 uit '89 klaar te maken voor de vriending van mijn broertje, en qua onderdelen is PSA echt één van de goedkoopsten. SKF wiellager (voor) was 25 euro bij een online groothandel - via een garage lap je wel het dubbele maar dat is nu eenmaal het verdienmodel en geldt voor alle merken - en alle gebruikelijke onderdelen zijn ruimschoots voorradig.quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:09 schreef dennisreijbroek het volgende:
[..]
Ik heb een jaar of 8 in de auto onderdelen wereld gewerkt.
Als iets probleem auto's zijn in die prijsklasse dan zijn het de Franse en Italiaanse auto's.
Onderdelen zijn zeer moeilijk te vinden aangezien ze in Frankrijk iedere week staken, en dus geen standaard onderdelen bestaan voor die auto's.
Onderdelen die vaak vervangen moeten worden zoals wiellagers etc zijn verschrikkelijk duur in verhouding tot de aanschafprijs. Toen was bijvoorbeeld een wiellager voor een Peugeot 205 250 euro. Dat is een kwart voor wat de auto waard is.
Bij Opel en Ford is dat veel minder.
Net ff gekeken. Valt inderdaad mee tegenwoordig.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:48 schreef Dingest het volgende:
[..]
Tijd voor een opfriscursus misschien? Ik ben nu bezig zo'n 205 uit '89 klaar te maken voor de vriending van mijn broertje, en qua onderdelen is PSA echt één van de goedkoopsten. SKF wiellager (voor) was 25 euro bij een online groothandel - via een garage lap je wel het dubbele maar dat is nu eenmaal het verdienmodel en geldt voor alle merken - en alle gebruikelijke onderdelen zijn ruimschoots voorradig.
Fiat is ook vrij goedkoop, en zelfs Alfa vond ik behoorlijk meevallen (vorig jaar voor 150 euro een nieuwe koppelingset in een 156 1.8 TS gehangen).
Zou je moeten weten met je 8 jaar ervaring in de verkoop van onderdelen.quote:Op donderdag 9 maart 2017 15:29 schreef dennisreijbroek het volgende:
[..]
Net ff gekeken. Valt inderdaad mee tegenwoordig.
Zal wel een speciale uitvoering o.i.d. geweest zijn.
Ik herken je verhaal wel, maar ben laatst toch leverproblemen tegen gekomen voor m'n 406 Coupé. Niet veroorzaakt door z'n drankprobleem maar volgens de dealer zijn fabrikanten niet meer tot 25 jaar, maar slechts tot 15 jaar na productiedatum verplicht onderdelen te (kunnen) leveren.quote:Op donderdag 9 maart 2017 14:48 schreef Dingest het volgende:
[..]
Tijd voor een opfriscursus misschien? Ik ben nu bezig zo'n 205 uit '89 klaar te maken voor de vriending van mijn broertje, en qua onderdelen is PSA echt één van de goedkoopsten. SKF wiellager (voor) was 25 euro bij een online groothandel - via een garage lap je wel het dubbele maar dat is nu eenmaal het verdienmodel en geldt voor alle merken - en alle gebruikelijke onderdelen zijn ruimschoots voorradig.
Fiat is ook vrij goedkoop, en zelfs Alfa vond ik behoorlijk meevallen (vorig jaar voor 150 euro een nieuwe koppelingset in een 156 1.8 TS gehangen).
Ik dacht zelfs dat het maar 10 jaar was Kwestie van vraag en aanbod ook, moet wel rendabel blijven voor de fabrikant om een item in productie te houden; van die 3 liter V6en (als ik het mij goed herinner) zijn flink minder verkocht dan de TU-blokjes (die tot 2014 nog zijn gemaakt). Hoewel je kans hebt dat als het patent verloopt een andere fabrikant ze weer gaat maken, bij voldoende vraag. Misschien wel tegen een relatief hoge prijs, omdat het dan een tamelijk exclusief item wordt. En als het een vlakke aansluiting is, volstaat vloeibare pakking ook jaquote:Op donderdag 9 maart 2017 17:33 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ik herken je verhaal wel, maar ben laatst toch leverproblemen tegen gekomen voor m'n 406 Coupé. Niet veroorzaakt door z'n drankprobleem maar volgens de dealer zijn fabrikanten niet meer tot 25 jaar, maar slechts tot 15 jaar na productiedatum verplicht onderdelen te (kunnen) leveren.
In mijn geval betekende dat vloeibare pakking ipv gewoon kleppendekselpakkingen... bij de dealer even verder gekeken en aardig wat motoronderdelen zijn gewoon niet meer leverbaar. Dat blok is tot 2001 geleverd, jammer dan. Vast geen Frans/PSA-specifiek gekut, maar wel vervelend.
was van '99 tot '07quote:Op donderdag 9 maart 2017 16:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zou je moeten weten met je 8 jaar ervaring in de verkoop van onderdelen.
Het logo van AS Romaquote:Op woensdag 8 maart 2017 18:48 schreef Stokken_en_stenen het volgende:
[..]
Dat beeld Een ex Nuvolari is wel grappig voor erbij
Ook on topic, Suzuki Alto en Swift
Voor 1000 euro moet je al geluk hebben om iets te kopen dat een paar jaar rijdt. Voor 500 euro mag je blij zijn als het 1 jaar rijdt.quote:Op donderdag 23 februari 2017 01:05 schreef Poolbal het volgende:
En nog een paar vraagjes...
Zouden jullie voor een auto gaan die rond de 1000 ligt omdat je dan een wat nieuwer type kan kopen? Of juist rond de 500 gaan zitten om hem na een paar jaar naar de sloop te rijden?
Ben zelf niet zo handig met autos en garages vertrouw ik voor geen reet is het dan verstandig om eentje met weinig KMs en dus relatief nieuw te nemen?
Zijn er autos die er uitschieten qua maandelijks kosten? Dwz: wellicht iets prijziger in de aankoop, maar maandelijks bij weinig gebruik goedkoop.
Excuus voor mijn onwetenheid
Geen autokenner dus die kan daar beter wegblijven.quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:47 schreef gewoonmeppen het volgende:
Jet Cars heeft veel auto's in die prijsklasse [ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |