abonnement Unibet Coolblue
pi_169091958
die mercedes is wel ultra slank zeg :9~ dit icm met hun verbeterede motor

denk dat ze dit jaar nog dominanter zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 14:45:37 ]
pi_169092015
Wauw, mooi hoor die Mercedes!
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:06:10 #128
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_169092414


Iemand enig idee wat het nut is van die vlerkjes die daar naast de cockpit beginnen?
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:07:16 #129
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169092439
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat wordt niks met die Mercedes. Veel te rommelig, veel teveel aerodynamisch lapwerk.
ziet er idd uit als een ratjetoe van tupperware zou niet misstaan op de McDonalds parking op zaterdagavond met een goeie jumpstylekneiter uit de woefers
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_169092545
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:06 schreef HerrFritz het volgende:
[ afbeelding ]

Iemand enig idee wat het nut is van die vlerkjes die daar naast de cockpit beginnen?
Dit is een gok, maar ik denk dat de nieuwe regels ervoor zorgen dat de optimale luchtstroom vanaf de voorvleugel van de merc niet helemaal lekker loopt wanneer ze voor maximale downforce gaan, en dat die vlerkjes er voor moeten zorgen dat de lucht alsnog netjes de sidepods in vliegt.

Of eigenlijk: De luchtflow loopt door de nieuwe regels ruk de sidepods in, en dit lost dat op.
pi_169092567
Maar nogmaals mijn opmerking/vraag voor de technici onder ons, kan dat vermindere vermogen tot inhalen, wat Mercedes meldt, niet komen door die haaievinnen?

En is dat dus niet juist in het voordeel van RedBull die er naar alle waarschijnlijkheid geen heeft?

Of is dat alleen maar mijn "boeren"wijsheid van de zijkant en valt zoiets nog niet te onderbouwen?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_169092730
Renault geeft de motor in Barcelona toch ook al weer een upgrade?

Duurt nog lang... -O-
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:24:41 #133
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_169092762
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:14 schreef ender_xenocide het volgende:
Maar nogmaals mijn opmerking/vraag voor de technici onder ons, kan dat vermindere vermogen tot inhalen, wat Mercedes meldt, niet komen door die haaievinnen?

En is dat dus niet juist in het voordeel van RedBull die er naar alle waarschijnlijkheid geen heeft?

Of is dat alleen maar mijn "boeren"wijsheid van de zijkant en valt zoiets nog niet te onderbouwen?
Voor zover ik weet met mijn boerenverstand, zijn de vinnen er voor om de lucht die door de airbox word verstoord, weer rustig te maken voor deze achtervleugel raakt. Hierdoor is de achtervleugel effectiever.
Doordat de achtervleugels in het verleden zo hoog waren, ging deze lucht onder de achtervleugel door. De red bull heeft een hoge rake(achterkant auto staat hoger dan voor), waardoor de lucht er nu alsnog onder door gaat en zij geen vin nodig schijnen te hebben.

Dus de vin zorgt er voor dat de achtervleugel meer drag oplevert. En deze ontwikkeling zorgt voor minder snelheid.... dus ergens klopt het wel wat je zegt.
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:32:33 #134
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169092916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:24 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Voor zover ik weet met mijn boerenverstand, zijn de vinnen er voor om de lucht die door de airbox word verstoord, weer rustig te maken voor deze achtervleugel raakt. Hierdoor is de achtervleugel effectiever.
Doordat de achtervleugels in het verleden zo hoog waren, ging deze lucht onder de achtervleugel door. De red bull heeft een hoge rake(achterkant auto staat hoger dan voor), waardoor de lucht er nu alsnog onder door gaat en zij geen vin nodig schijnen te hebben.

Dus de vin zorgt er voor dat de achtervleugel meer drag oplevert. En deze ontwikkeling zorgt voor minder snelheid.... dus ergens klopt het wel wat je zegt.
Ik ben geen kenner, maar de effectiviteit van je achtervleugel wil je juist in de bochten zo hoog mogelijk lijkt me. Maar in een bocht is de luchtstroom aan de ene kant van de vin weer anders dan aan de andere kant, en zou het juist voor onbalans zorgen op de achterwielen.
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:34:45 #135
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_169092961
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Ik ben geen kenner, maar de effectiviteit van je achtervleugel wil je juist in de bochten zo hoog mogelijk lijkt me. Maar in een bocht is de luchtstroom aan de ene kant van de vin weer anders dan aan de andere kant, en zou het juist voor onbalans zorgen op de achterwielen.
Dit gaat dan weer op voor de bochten inderdaad, lijkt me ook. Maar ook ik ben geen kenner, zijn er nog kenners onder ons ?
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_169093004
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:24 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

Voor zover ik weet met mijn boerenverstand, zijn de vinnen er voor om de lucht die door de airbox word verstoord, weer rustig te maken voor deze achtervleugel raakt. Hierdoor is de achtervleugel effectiever.
Doordat de achtervleugels in het verleden zo hoog waren, ging deze lucht onder de achtervleugel door. De red bull heeft een hoge rake(achterkant auto staat hoger dan voor), waardoor de lucht er nu alsnog onder door gaat en zij geen vin nodig schijnen te hebben.

Dus de vin zorgt er voor dat de achtervleugel meer drag oplevert. En deze ontwikkeling zorgt voor minder snelheid.... dus ergens klopt het wel wat je zegt.
Maar zorgen die vinnen er niet ook voor dat het lastiger is zijwaarts te gaan wat nodig is voor het inhalen? Ik maak dan met mijn boerenverstand de vergelijking van met een lepel "plat" door de soep heen gaan waarbij het veel meer verplaatst moet worden of op de zij door de soep waarbij er minder verplaatst hoeft te worden, helemaal met die honderdsten en duizendsten van seconden waar het in de F1 om gaat.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:46:45 #137
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_169093216
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:37 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Maar zorgen die vinnen er niet ook voor dat het lastiger is zijwaarts te gaan wat nodig is voor het inhalen? Ik maak dan met mijn boerenverstand de vergelijking van met een lepel "plat" door de soep heen gaan waarbij het veel meer verplaatst moet worden of op de zij door de soep waarbij er minder verplaatst hoeft te worden, helemaal met die honderdsten en duizendsten van seconden waar het in de F1 om gaat.
Nou ja, de lucht wordt hoe dan ook altijd aangesneden door de airbox, niet door de vinnen, Ik denk eerder dat het verhaaltje wat Tja77 plaatste over de inbalans op de achtervleugel wel problematisch kan zijn. Zo zou je op een oval bijvoorbeeld een a-symmetrische oplossing moeten hebben.
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_169093258
De haaievin zorgt er juist voor dat een auto sneller door de bocht kan doordat het verschil in airflow juist voor de extra (centrifugale) kracht zorgt zodat de auto niet uit de bocht vliegt.

Dat wordt in de video in deze post uitgelegd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169093451
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:14 schreef ender_xenocide het volgende:
Maar nogmaals mijn opmerking/vraag voor de technici onder ons, kan dat vermindere vermogen tot inhalen, wat Mercedes meldt, niet komen door die haaienvinnen?

En is dat dus niet juist in het voordeel van RedBull die er naar alle waarschijnlijkheid geen heeft?

Of is dat alleen maar mijn "boeren"wijsheid van de zijkant en valt zoiets nog niet te onderbouwen?
Nee, niet door de haaienvinnen. Eerder door de toegenomen drag (10%) en de extra turbulentie als gevolg daarvan waardoor het moeilijker wordt om in de slipstream te rijden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169093527
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen. ;(
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  donderdag 23 februari 2017 @ 16:00:35 #141
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169093544
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen. ;(
pic?
  donderdag 23 februari 2017 @ 16:01:05 #142
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_169093554
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen. ;(
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  donderdag 23 februari 2017 @ 16:01:36 #143
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169093565
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:01 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
pi_169093577
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:48 schreef sasquatsch het volgende:
De haaievin zorgt er juist voor dat een auto sneller door de bocht kan doordat het verschil in airflow juist voor de extra (centrifugale) kracht zorgt zodat de auto niet uit de bocht vliegt.

Dat wordt in de video in deze post uitgelegd.
Top dank! Had de post met de video gemist blijkbaar :s)
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_169093601
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:01 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D _O-
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 februari 2017 @ 16:05:42 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169093643
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:01 schreef HerrFritz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169093740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, niet door de haaienvinnen. Eerder door de toegenomen drag (10%) en de extra turbulentie als gevolg daarvan waardoor het moeilijker wordt om in de slipstream te rijden.
Is het dan juist niet "dom" van RedBull dat zij het waarschijnlijk niet toepassen? Nu hebben de andere teams die hen willen inhalen er geen last van, of hadden die al extra last bij hen door de hogere hellingshoek?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_169094171
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:59 schreef BaasBanaan het volgende:
Shit, ik kan de toiletbril op Van Doorne's helm niet meer unseen. ;(
Godver. :')
pi_169094378
Hehe, ik verpest het zo te zien ook meteen voor een aantal medefokkers. :') :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_169094397
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:11 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Is het dan juist niet "dom" van RedBull dat zij het waarschijnlijk niet toepassen? Nu hebben de andere teams die hen willen inhalen er geen last van, of hadden die al extra last bij hen door de hogere hellingshoek?
We zullen moeten afwachten tot de races denk ik. Gezien het verleden van Newey zou het me niks verbazen als de rest van de teams "dom" blijken te zijn. :P
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')