abonnement Unibet Coolblue
pi_169076031
Hallo allen,

Al enige tijd heb ik thuis last van een rioollucht die uit het doucheputje komt. Het doucheputje is beschadigd op meerdere plekken waardoor er geen water in blijft staan. Nou las ik dat er dus een open verbinding is met het riool waardoor de stank de badkamer inkomt.

De verhuurder van het appartement blijft volhouden dat het niet aan het putje licht maar aan de slechte riolering van het appartementencomplex. Met andere woorden kan hij daar niks aan doen

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Klopt het dat het aan het aan doucheputje zelf ligt? Is zoiets nog eenvoudig te verhelpen of dient het putje uitgehakt te worden en er een nieuwe moet komen?

Alvast bedankt!

Foto:
https://myalbum.com/album/3g2XAIbKGh4U

[ Bericht 5% gewijzigd door Billymcdonny op 22-02-2017 19:59:22 ]
pi_169076059


[ Bericht 100% gewijzigd door Billymcdonny op 22-02-2017 19:54:12 ]
  woensdag 22 februari 2017 @ 19:55:10 #3
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_169076090
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 19:52 schreef Billymcdonny het volgende:
Hallo allen,

Al enige tijd heb ik thuis last van een rioollucht die uit het doucheputje komt. Het doucheputje is beschadigd op meerdere plekken waardoor er geen water in blijft staan. Nou las ik dat er dus een open verbinding is met het riool waardoor de stank de badkamer inkomt.

De verhuurder van het appartement blijft volhouden dat het niet aan het putje licht maar aan de slechte riolering van het appartementencomplex. Met andere woorden kan hij daar niks aan doen

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Klopt het dat het aan het aan doucheputje zelf ligt? Is zoiets nog eenvoudig te verhelpen of dient het putje uitgehakt te worden en er een nieuwe moet komen?

Alvast bedankt!

[ afbeelding ]
als er geen water instaat dan heb je een open verbinding en krijg je die stank. We kunnen hier natuurlijk niet oordelen wat kapot is zonder foto
Where's my fear???
  Moderator woensdag 22 februari 2017 @ 19:56:55 #4
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_169076126
Ik heb een nutteloos putje in de douche. Ik gooi er regelmatig ff een glas water in. Geur is dan zo weg.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_169076128
Laten repareren!
With a Song in my heart and a smile on my face...
pi_169076135
Foto staat hier:
https://myalbum.com/album/3g2XAIbKGh4U

Dit is duidelijk een hardstikke kapot putje en moet gewoon vervangen worden.
Heeft niks met de overige riolering te maken. En trouwens, daar kan ie ook best wat aan doen, maar dat is gewoon een ingrijpende verbouwing...
pi_169076155
Inderdaad. Bedankt Nixxor. Ik zag dat er iets niet helemaal goed ging met het invoegen van de foto.
  woensdag 22 februari 2017 @ 19:58:59 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169076172
Er ontbreekt een onderdeel op je foto.
pi_169076238
Er ligt normaal nog een metalen plaatje op. Voor de foto eraf gehaald :p
pi_169076361
tot die tijd kun je er gewoon een balletje opleggen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169076390
Dank voor jullie reacties. Een balletje erop leggen heeft denk ik ook niet veel zin gezien het putje stuk is en er aan meerdere kanten alsnog lucht bij kan komen.
  woensdag 22 februari 2017 @ 20:15:57 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169076548
Blijft er ook geen klein laagje water in staan? Er wil ook weleens zo'n omgekeerde dop over de afvoerpijp liggen als stankslot.

pi_169080059
Is een dergelijk putje niet makkelijk te vervangen? Anders zou ik voor die paar euro niet moeilijk doen en lekker zelf een andere erin hangen.

Of dichtkitten die hap :)
pi_169080660
Die put moet uitgehakt worden en vervangen, zal de verhuurder wel te gierig voor zijn..
dag
pi_169083873
Wtf is er met dat putje gebeurd.

Die is niet meer te redden.

Ja beun met kit weer een waterkering en je bent er ook maar goed.

Stank komt uit je riool en niet eromheen. Het midden afdekken haalt dus de stank weg.

Overigens is het putje zo lek als een mandje dus lekkage eronder staat voor de deur alsook loskomen van tegels en ellende.
Laat die handjes wapperen!
pi_169084697
Ja, ik schrok er ook van toen ik voor het eerst het doucheputje wilde schoonmaken. Geen idee wat de vorige huurders er mee hebben gedaan... In ieder geval bedankt voor jullie tips. Ik ga er weer mee naar de verhuurder!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')