Ik vraag me af of ze dat hard kunnen maken in de rechtbank.quote:Op donderdag 23 februari 2017 22:56 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ja, maar als het een e-ticket is sluit ik niet uit dat NS er anders over denkt. Bij hen ben je immers een zwartrijder tot je het tegendeel hebt bewezen.
Dat kind 'hat es nicht gewusst'quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:04 schreef MCH het volgende:
[..]
Gaat om een groepsticket maar ik laat een kind van 15 ermee reizen dus die moet er geen gezeik mee krijgen.
Omdat gewijzigde plannen en die 7 euro tickets moet je dagen vooraf regelen via Facebook.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:09 schreef James1988 het volgende:
Waarom dan niet een ticket vanaf Zwolle?
Het kaartje was net zo duur geweest als je vanaf Zwolle was gereisd denk ik. NS mist geen inkomsten en kan niet aantonen dat er zwart is gereden tot Zwollequote:Op donderdag 23 februari 2017 23:10 schreef MCH het volgende:
[..]
Omdat gewijzigde plannen en die 7 euro tickets moet je dagen vooraf regelen via Facebook.
Je moet kunnen aantonen dat je in Zwolle bent ingestapt en niet in Groningenquote:Op donderdag 23 februari 2017 22:55 schreef MCH het volgende:
Ik heb een vraag. Iemand heeft een kaartje Groningen _ Rotterdam, alleen geldig vanaf 9 uur. Mag je dan om 09.20 al instappen in Zwolle omdat je daar je reis wil aanvangen?
Dus een incheck in Zwolle is genoeg?quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Je moet kunnen aantonen dat je in Zwolle bent ingestapt en niet in Groningen
Met een groepsretour kun je toch niet inchecken?quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Dus een incheck in Zwolle is genoeg?
Ik meen me toch te herinneren dat de woordvoerder van NS enige tijd geleden expliciet in de media verkondigde dat groepsretours via Facebook NIET illegaal zijn (een 180graden draai ten opzicht van eerder NS-beleid toen men nog probeerde dergelijke initiatieven te dwarsbomen).quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:18 schreef MTL het volgende:
Ah, gaan we nu ook al helpen bij illegale vervoersbewijzen op fok?
(en ja, het regelen van een groepsretour via Facebook valt daaronder)
Familiegroep, nu is het niet illegaal meer droefdruifquote:Op donderdag 23 februari 2017 23:18 schreef MTL het volgende:
Ah, gaan we nu ook al helpen bij illegale vervoersbewijzen op fok?
(en ja, het regelen van een groepsretour via Facebook valt daaronder)
Jawel, gewoon je qr code gebruikenquote:Op donderdag 23 februari 2017 23:19 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Met een groepsretour kun je toch niet inchecken?
Je weet niet hoe het via FB is geregeld, kan best een besloten vriendengroep zijn hè.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:18 schreef MTL het volgende:
Ah, gaan we nu ook al helpen bij illegale vervoersbewijzen op fok?
(en ja, het regelen van een groepsretour via Facebook valt daaronder)
Je checkt niet in met een groepsretour, dat is een beetje het probleem. Slechts een poortjesopener volgens mij omdat je aan de voorkant al een ticket hebt gekocht. Kan je die 15 jarige niet in Zwolle direct naar de HC laten lopen en het verhaal laten vertellen? Puppy ogen erbij en klaar ben je.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Dus een incheck in Zwolle is genoeg?
Er zijn nu mensen die honderden euro's per dag verdienen door een euro toeslag te vragen en alle groepen te regelen omdat iedereen te lui is om een groep te managen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:20 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik meen me toch te herinneren dat de woordvoerder van NS enige tijd geleden expliciet in de media verkondigde dat groepsretours via Facebook NIET illegaal zijn (een 180graden draai ten opzicht van eerder NS-beleid toen men nog probeerde dergelijke initiatieven te dwarsbomen).
Dat is geen incheck. Ik betwijfel of die geregistreerd wordt en zo ja of de conducteur die gegevens kan raadplegen.quote:
quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:21 schreef MTL het volgende:
Je overtreed punten 2 en 5 van de voorwaarden. Ik kan het niet leuker maken.
quote:Toch zeggen de Nederlandse Spoorwegen dat ze blij zijn met de groeiende populariteit van de groepskaartjes op Facebook. "Dat is prima, want de reizigers vullen met elkaar mooi de daluren", zegt woordvoerder Eric Trinthamer. "Daarnaast blijft het kopen van tickets via een Facebookgroep voor veel mensen een hele stap. Je moet de persoon naar wie je het geld overmaakt wel vertrouwen."
Ja hij durft dat wel te vragen, komt vast goed.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Je checkt niet in met een groepsretour, dat is een beetje het probleem. Slechts een poortjesopener volgens mij omdat je aan de voorkant al een ticket hebt gekocht. Kan je die 15 jarige niet in Zwolle direct naar de HC laten lopen en het verhaal laten vertellen? Puppy ogen erbij en klaar ben je.
En wat denk je dat leidend is? De voorwaarden waarmee je akkoord gaat of een praatje van een woordvoerder een tijd geleden?quote:
Waarom zo zuur joh? Dagelijks reizen er 1000-en mensen mee, anders was NS er allang mee gekapt. Die zijn ook niet blind voor zulke FB-groepen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:25 schreef MTL het volgende:
[..]
En wat denk je dat leidend is? De voorwaarden waarmee je akkoord gaat of een praatje van een woordvoerder een tijd geleden?
Ik denk dat als jij met dat praatje van de beroepsleugenaar van de NS naar een consumentenorganisatie stapt, je boete vervolgens direct wordt ingetrokken uit angst voor imagoschade.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:25 schreef MTL het volgende:
[..]
En wat denk je dat leidend is? De voorwaarden waarmee je akkoord gaat of een praatje van een woordvoerder een tijd geleden?
Die voorwaarden worden echter niet overtreden als de reis is georganiseerd conform de voorwaarden. Ofwel, een groep vrienden spreekt via Facebook af om een dagje Rotterdam te gaan doen... dat is gewoon conform de voorwaarden.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:21 schreef MTL het volgende:
Je overtreed punten 2 en 5 van de voorwaarden. Ik kan het niet leuker maken.
Edit: en qr code is enkel voor het openen van de poortjes, je checkt er niet mee in.
Ze hebben eerst geprobeerd dergelijke groepen te stoppen (vooral met juridische dreigementen), dat werkte blijkbaar niet, dus toen zijn ze ze gaan gedogen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:28 schreef MCH het volgende:
[..]
Waarom zo zuur joh? Dagelijks reizen er 1000-en mensen mee, anders was NS er allang mee gekapt. Die zijn ook niet blind voor zulke FB-groepen.
Nouja, die slimme jongen die de boel wilde faciliteren met z'n geknutselde website is wel snel teruggefloten en sinds 1 januari zijn de regels wel strenger geworden (bij aanschaf moet de koper gelijk alle gegevens invullen waar dit eerst niet hoefde).quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:28 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ze hebben eerst geprobeerd dergelijke groepen, dat werkte blijkbaar niet, dus toen zijn ze ze gaan gedogen.
Wel typerend dat dat soort aanpassingen wel snel worden gerealiseerd en de beloofde aanpassing waarbij maandabonnementhouders niet elke maand opnieuw al hun persoonsgegevens hoeven in te voeren waar NS al lang en breed over beschikt nu al jarenlang vooruit wordt geschoven.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Nouja, die slimme jongen die de boel wilde faciliteren met z'n geknutselde website is wel snel teruggefloten en sinds 1 januari zijn de regels wel strenger geworden (bij aanschaf moet de koper gelijk alle gegevens invullen waar dit eerst niet hoefde).
Klopt helemaal, maar dat is hier niet het geval.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die voorwaarden worden echter niet overtreden als de reis is georganiseerd conform de voorwaarden. Ofwel, een groep vrienden spreekt via Facebook af om een dagje Rotterdam te gaan doen... dat is gewoon conform de voorwaarden.
Dat weet je niet.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:33 schreef MTL het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat is hier niet het geval.
Dat is wat de mensen onthouden. Als ze het tegen willen houden, dan kunnen ze die FB groepen laten verwijderen. Of dat hele ticket schrappen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:25 schreef MTL het volgende:
[..]
En wat denk je dat leidend is? De voorwaarden waarmee je akkoord gaat of een praatje van een woordvoerder een tijd geleden?
Ik zou ook niet raar opkijken als ze er opeens mee stoppen. Elk jaar rond oktober/november krijg je in die groepen ook weer de gossip dat iemand van een conducteur gehoord heeft dat de NS er misschien mee wil ophoudenquote:Op donderdag 23 februari 2017 23:32 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Wel typerend dat dat soort aanpassingen wel snel worden gerealiseerd en de beloofde aanpassing waarbij maandabonnementhouders niet elke maand opnieuw al hun persoonsgegevens hoeven in te voeren waar NS al lang en breed over beschikt nu al jarenlang vooruit wordt geschoven.
quote:
Kom op joh. Ga nou niet schijnheilig lopen doen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:10 schreef MCH het volgende:
[..]
Omdat gewijzigde plannen en die 7 euro tickets moet je dagen vooraf regelen via Facebook.
Ik denk niet dat FB daar aan mee wil werken trouwens, groepen van private personen sluiten.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is wat de mensen onthouden. Als ze het tegen willen houden, dan kunnen ze die FB groepen laten verwijderen. Of dat hele ticket schrappen.
Ga nou eens vertellen wat je dwars zit?!quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:34 schreef MTL het volgende:
[..]
[..]
Kom op joh. Ga nou niet schijnheilig lopen doen.
Ik zou het hard toejuichen als NS eens zou stoppen met al die actiekaartjes. Ik blijf het nogal krom vinden dat ik voor 200 euro per maand dagelijks mag staan en dat NS het ondertussen nog niet druk genoeg vindt en allerlei actieproducten tegen dumpprijzen op de markt gooit. Laat ze zich nu maar eens een keer richten op de trouwe klanten, die hebben lang genoeg achteraan gestaan.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:34 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik zou ook niet raar opkijken als ze er opeens mee stoppen. Elk jaar rond oktober/november krijg je in die groepen ook weer de gossip dat iemand van een conducteur gehoord heeft dat de NS er misschien mee wil ophouden
Dat kun je toch op FB met elkaar afspreken? Misschien ga je met zijn allen het nieuwe stadion bekijkenquote:Op donderdag 23 februari 2017 23:33 schreef MTL het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar dat is hier niet het geval.
Daar staat nergens dat het niet gewoon een vriendengroepje is dat zoiets onderling regelt, maar dat een paar dagen op voorhand doet omdat er een zenuwpees is die zoiets het liefste een week van tevoren al geregeld heeft.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:34 schreef MTL het volgende:
[..]
[..]
Kom op joh. Ga nou niet schijnheilig lopen doen.
Niemand verplicht je dat abonnement te kopen. Jij mag ook elke dag een groepretour kopen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:36 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik zou het hard toejuichen als NS eens zou stoppen met al die actiekaartjes. Ik blijf het nogal krom vinden dat ik voor 200 euro per maand dagelijks mag staan en dat NS het ondertussen nog niet druk genoeg vindt en allerlei actieproducten tegen dumpprijzen op de markt gooit. Laat ze zich nu maar eens een keer richten op de trouwe klanten, die hebben lang genoeg achteraan gestaan.
Had laatst 12 bakken VIRM en dat was al een zijden draadje. Spanning zakte regelmatig onder de 1200 volt en dat was nogwel met de lijnschakelaars op 2 (voor de kenners: vanaf een bepaald aantal bakken moeten de lijnschakelaars op een andere stand worden gezet, zodat er gelijkmatiger spanning uit de bovenleiding wordt getapt).quote:Op donderdag 23 februari 2017 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De toegelaten max is 15 bakken. Dat is niet voor niets, al hebben er in het verleden wel combinaties tot 18 bakken gereden als dat per ongeluk zo uitkwam. Echt handig was dat niet, want bij 15 bakken zit ICM zo ongeveer op de max van wat er uit de bovenleiding kan worden getrokken.
Ik ben wel een klein beetje een zenuwpees omdat ik altijd zelf de groepen regel en je best veel mensen ziet die gescammed zijn al is iemand scammen voor 7 euro wel echt heel sad.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar staat nergens dat het niet gewoon een vriendengroepje is dat zoiets onderling regelt, maar dat een paar dagen op voorhand doet omdat er een zenuwpees is die zoiets het liefste een week van tevoren al geregeld heeft.
Ik heb zo'n vriend, die is het liefste al 3 uur voor vertrek van een vlucht naar een Europese bestemming op Rotterdam Airport. Kan best dat er ook zo iemand in dat vriendengroepje zit.
1200 Volt is laag. En dan te bedenken dat er een tijdje een VIRM-14 in de dienstregeling heeft gereden.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Had laatst 12 bakken VIRM en dat was al een zijden draadje. Spanning zakte regelmatig onder de 1200 volt en dat was nogwel met de lijnschakelaars op 2 (voor de kenners: vanaf een bepaald aantal bakken moeten de lijnschakelaars op een andere stand worden gezet, zodat er gelijkmatiger spanning uit de bovenleiding wordt getapt).
Eh, dat er misbruik wordt gemaakt van een mooie aanbieding om goedkoop met vrienden op stap te gaan?quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:35 schreef MCH het volgende:
[..]
Ga nou eens vertellen wat je dwars zit?!
Dat wist ik niet maar die informatie ga ik opslaan Thanks!quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:38 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Had laatst 12 bakken VIRM en dat was al een zijden draadje. Spanning zakte regelmatig onder de 1200 volt en dat was nogwel met de lijnschakelaars op 2 (voor de kenners: vanaf een bepaald aantal bakken moeten de lijnschakelaars op een andere stand worden gezet, zodat er gelijkmatiger spanning uit de bovenleiding wordt getapt).
Als het "misbruik" echt zo'n ontzettend probleem is (wat ik me niet kan voorstellen, elke klant is er eentje) komen ze vanzelf wel met een nieuwe oplossing. Bijvoorbeeld zoals met de Quer-Durchs-Land tickets: je kunt weliswaar met een groep reizen, maar je hebt maar één kaartje (waar een naam op ingevuld moet worden).quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:44 schreef MTL het volgende:
[..]
Eh, dat er misbruik wordt gemaakt van een mooie aanbieding om goedkoop met vrienden op stap te gaan?
Laat ik het zo zeggen: het is momenteel juist door dat misbruik een hot item en ligt momenteel onder een vergrootglas. Een van de maatregelen die de drempels tegen misbruik moesten vergroten is het al bij het bestellen moeten invoeren van de gegevens, maar dat lijkt niet het gewenste resultaat te hebben.
De kans daardoor is groot dat de groepsretour in de huidige vorm binnenkort verdwijnt als het misbruik niet afneemt.
Bij 14 bakken moet de schakelaar nog een standje verder. De treinen worden daardoor nog verder beperkt in het vermogen, waardoor de stroomafname afneemt en het result hetzelfde blijft.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
1200 Volt is laag. En dan te bedenken dat er een tijdje een VIRM-14 in de dienstregeling heeft gereden.
Niet voor commercie, nee. Wel voor uitvoerend personeel omdat die dingen als dagkaart verkocht worden in de groepen, ook aan bijvoorbeeld buitenlanders, waardoor die dus mijlenver van het traject af zitten waar ze volgens het kaartje moeten zijn.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als het "misbruik" echt zo'n ontzettend probleem is (wat ik me niet kan voorstellen, elke klant is er eentje) komen ze vanzelf wel met een nieuwe oplossing. Bijvoorbeeld zoals met de Quer-Durchs-Land tickets: je kunt weliswaar met een groep reizen, maar je hebt maar één kaartje (waar een naam op ingevuld moet worden).
Dat botst weer met die ellendige poortjes die ze op diverse stations hebben geplaatst.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als het "misbruik" echt zo'n ontzettend probleem is (wat ik me niet kan voorstellen, elke klant is er eentje) komen ze vanzelf wel met een nieuwe oplossing. Bijvoorbeeld zoals met de Quer-Durchs-Land tickets: je kunt weliswaar met een groep reizen, maar je hebt maar één kaartje (waar een naam op ingevuld moet worden).
Dat is op te lossen met een sleutelkaart / QR-code in de app waarbij nadrukkelijk staat vermeld dat het geen vervoerbewijs is, maar onderdeel van een Groepsretour. De algemene voorwaarden maken dat al mogelijk.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:52 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat botst weer met die ellendige poortjes die ze op diverse stations hebben geplaatst.
En de samenreiskorting is kapotgemaakt door de plicht om eerst een plastic vodje à ¤ 7,50 te moeten kopen. Als de reguliere producten op orde waren, waren al die actieproducten niet nodig.quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:54 schreef derLudolf het volgende:
Tjah, misschien moet de NS zich dan ook maar eens bedenken waarom veel mensen de moeite nemen om zo'n ticket te kopen?
Hint: treinreizen is te duur.
Als iemand mijlenver van het traject af gaat dan is het toch lappen of lopen?quote:Op donderdag 23 februari 2017 23:52 schreef MTL het volgende:
[..]
Niet voor commercie, nee. Wel voor uitvoerend personeel omdat die dingen als dagkaart verkocht worden in de groepen, ook aan bijvoorbeeld buitenlanders, waardoor die dus mijlenver van het traject af zitten waar ze volgens het kaartje moeten zijn.
Daarop heeft dus het uitvoerend personeel aan de bel getrokken en ook in de komende tijd zullen er weer overleggen plaatsvinden waarin de toekomst van het kaartje uitgestippeld gaat worden.
Een van de opties die besproken wordt is geloof ik dat men met z'n allen moet gaan reizen, dus een beetje zoals zo'n Quer-Durchs-Land ticket.
Die mensen mag je direct een dikke prent geven.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 00:18 schreef MTL het volgende:
Of mensen die direct "discriminatie" schreeuwen. En ook dat weet ik hoeveel keer per dag.
Dat ontwerp, de nieuwe Coradia Meridian, zat al in een vorige versie van het filmpje. Onder het kopje "Italy & Netherlands". Lijkt inderdaad het voorbeeld te zijn geweest voor die ICNG-schets.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 00:19 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft wéér een nieuwe versie van hun "Highlights 2016"-filmpje geüpload, daarin zag ik nu dit ontwerp:
[ afbeelding ]
Die lijkt toch wel heel erg op de ICNG-schets die NS vorig jaar publiceerde. Verder is het filmpje hetzelfde.
Terecht toch dat ze "discriminatie" roepen? De NS maakt immers onderscheid tussen mensen die wel het juiste kaartje hebben en mensen die niet het juiste kaartje hebbenquote:Op vrijdag 24 februari 2017 00:18 schreef MTL het volgende:
Of aan de Hollander met een grote bek: "Er is toch betaald, niet zeuren, kankerlijer". Of mensen die direct "discriminatie" schreeuwen. En ook dat weet ik hoeveel keer per dag.
En weer het toilet ...quote:Op vrijdag 24 februari 2017 14:17 schreef tripel7 het volgende:
Volgens een bevriende mch fikt er een sgm op Hollands Spoor.
quote:DEN HAAG - Bij station Hollands Spoor in Den Haag is brand ontstaan in een treinstel. Volgens de brandweer zitten er geen mensen in de trein.
Er komt rook uit het treinstel. Het is nog onduidelijk wat er precies aan de hand is.
Vorige was Zandvoort toch?quote:Op vrijdag 24 februari 2017 15:17 schreef Zelfscanner het volgende:
Ik zie alleen geen verband. De rest was rond Amsterdam. (corrigeer me als ik het fout heb) dit was Den Haag.
Dat versta ik bij rond Amsterdamquote:
Daarom dus Net zoiets als schiphol en de zaanse schans.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:37 schreef b2py het volgende:
Amsterdam Beach, voldoet toch prima aan regio Amsterdam?
Den Haag is ook de regio Amsterdam, want je bent er zoquote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:44 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Dat versta ik bij rond Amsterdam
[..]
Daarom dus Net zoiets als schiphol en de zaanse schans.
Ja, Utrecht dan ook maarquote:Op vrijdag 24 februari 2017 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Den Haag is ook de regio Amsterdam, want je bent er zo
Los van dat het allemaal gewoon rond Amsterdam is: Treinen veranderen weleens van plaats, wist je dat? Daar zijn ze voor gemaaktquote:Op vrijdag 24 februari 2017 15:17 schreef Zelfscanner het volgende:
Ik zie alleen geen verband. De rest was rond Amsterdam. (corrigeer me als ik het fout heb) dit was Den Haag.
New Amsterdam Canals.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:13 schreef dcm360 het volgende:
Ach, het ligt allemaal binnen de ring...
Gelukkig werk ik vandaag thuisquote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:48 schreef ReisT het volgende:
Tussen kwart over zes en kwart vóór zeuven rijden er geen treinen tussen Utrecht en Den Bosch wegens herstelwerkzaamheden (aldus de omroep in Amsterdam).
Wat zou dat nou kunnen zijn? Zo ernstig dat het midden in de avondspits opgelost moet worden, en toch zo futiel dat het in een half uurtje klaar is.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:48 schreef ReisT het volgende:
Tussen kwart over zes en kwart vóór zeuven rijden er geen treinen tussen Utrecht en Den Bosch wegens herstelwerkzaamheden (aldus de omroep in Amsterdam).
zand strooien in de wisselsquote:Op vrijdag 24 februari 2017 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou dat nou kunnen zijn? Zo ernstig dat het midden in de avondspits opgelost moet worden, en toch zo futiel dat het in een half uurtje klaar is.
Ik zet een pilsje op "uitgelopen werkzaamheden tot einde dienst"
Eergisteren werd er op Utrecht een "dit zal minimaal tot 23:30 duren" omgeroepen. Echt .quote:Op vrijdag 24 februari 2017 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zet een pilsje op "uitgelopen werkzaamheden tot einde dienst"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
Geen sneeuw bedoel je?quote:Op vrijdag 24 februari 2017 19:58 schreef greavy het volgende:
Kort ritje, naar Alphen. Maar in Alphen ligt geen spoor.
Ik vond dit een tijdje geleden in de thesis database van de Universiteit, interessant leesvoer:quote:Op vrijdag 24 februari 2017 18:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou dat nou kunnen zijn? Zo ernstig dat het midden in de avondspits opgelost moet worden, en toch zo futiel dat het in een half uurtje klaar is.
Ik zet een pilsje op "uitgelopen werkzaamheden tot einde dienst"
Behalve als het een ICD is.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 17:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Los van dat het allemaal gewoon rond Amsterdam is: Treinen veranderen weleens van plaats, wist je dat? Daar zijn ze voor gemaakt
Oprotten met Engels schrijven als je het niet kan, vierde zin al een spellingsfout , eindscriptie zucht.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 20:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vond dit een tijdje geleden in de thesis database van de Universiteit, interessant leesvoer:
http://essay.utwente.nl/69540/1/De%20Wit_Ma_MBS.pdf
Master is vaak Engels, dus dan moet je het je scriptie ook in de taal van de opleiding doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 22:32 schreef bork het volgende:
[..]
Oprotten met Engels schrijven als je het niet kan, vierde zin al een spellingsfout , eindscriptie zucht.
Enorme misvatting imho.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 22:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Master is vaak Engels, dus dan moet je het je scriptie ook in de taal van de opleiding doen.
Als je een buitenlandse PhD'er als begeleider hebt zul je wel moeten.quote:
En ik maar denken dat het aan mij lagquote:Op vrijdag 24 februari 2017 22:32 schreef bork het volgende:
[..]
Oprotten met Engels schrijven als je het niet kan, vierde zin al een spellingsfout , eindscriptie zucht.
Tenenkrommend alleen de eerste alinea al, begin ik niet eens aan, aan zoietsvat je het ff samen b2by, please?
Dit is de belangrijkste passage uit de samenvatting:quote:Op vrijdag 24 februari 2017 22:32 schreef bork het volgende:
[..]
Oprotten met Engels schrijven als je het niet kan, vierde zin al een spellingsfout , eindscriptie zucht.
Tenenkrommend alleen de eerste alinea al, begin ik niet eens aan, aan zoietsvat je het ff samen b2by, please?
Relevante variabelen voor de functiehersteltijd zijn in kaart gebracht, naast de faalvorm zijn, beweegbaarheid rondom het spoor (red.: ?), contract type, leeftijd spoor, aansprakelijkheid aannemer, tijd tot laatste bewerking stopmachine en een scherpe boog voor de TOBS. Gedurende functie herstel tijd is het mogelijk, gebaseerd op de waardes van deze variabelen en de kansdistributie, om de intervallen te bepalen die relevant zijn voor het besluitvormingsproces, 50%, 80% en 90% percentielen en het success kans van de 25-min interval.quote:Relevant variables for the FRT identified, besides the failure form, are: movability
around the path, contract type, age of the path, contractor responsible, recent passing of the
grinding train and a sharp corner directly before the TOBS. During a failure recovery it is
possible to, based on the values of these variables and the probability distribution, determine
the intervals relevant to base decision making on: the 50%, 80% and 90% percentiles and the
success probability of the 25-minute intervals (the largest gap between train traffic).
Het Engels is een drama idd, spoor vertalen als 'path'quote:Op vrijdag 24 februari 2017 22:53 schreef James1988 het volgende:
Een treindienstleider is een "movement inspector"? Ik ken ze als signallers
Vaak hoeft het helemaal niet, maar denken studenten dat het interessant is om het in het Engels te doen, wat zeker als het een Nederlands onderwerp betreft nogal potsierlijk overkomt.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 22:35 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Master is vaak Engels, dus dan moet je het je scriptie ook in de taal van de opleiding doen.
En dan schatten ze ook nog eens hun eigen kennis van de Engelse taal. Tijdens mijn afstuderen was ik aanvankelijk ook in de valkuil getrapt: internationaal bedrijf, veel studenten die in het Engel hun "thesis" schreven. Dus ik mee doen. Na twee weken realiseerde ik me al dat het voor mij helemaal geen toegevoegde waarde had om in het Engels te schrijven: de doelgroep was het Nederlandse bedrijfsleven. Daarnaast realiseerde ik me ook dat ik een echte beta-student was en taaldingen mij veel tijd kosten, laat staan als het ook nog eens een vreemde taal is. Dus ik naar mijn begeleider: "Leuk dat die anderen in het Engels schrijven, maar ik doe het Nederlands". Hij gaf me groot gelijk (en met een dikke voldoende afgestudeerd).quote:Op vrijdag 24 februari 2017 23:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vaak hoeft het helemaal niet, maar denken studenten dat het interessant is om het in het Engels te doen, wat zeker als het een Nederlands onderwerp betreft nogal potsierlijk overkomt.
Ik heb m'n laatste stage destijds bij NS gelopen. Een Engelse rapportage had echt 0,0 toegevoegd inderdaad. Behalve dan misschien dat de opleiding er goede sier mee kan maken bij het aantrekken van een blik buitenlandse studenten.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 23:01 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Vaak hoeft het helemaal niet, maar denken studenten dat het interessant is om het in het Engels te doen, wat zeker als het een Nederlands onderwerp betreft nogal potsierlijk overkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |