abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 februari 2017 @ 14:44:28 #276
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169154049
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:13 schreef b2py het volgende:
https://twitter.com/addezwart/status/835796801764605953

Ze hebben een nieuwe VIRM al met graffiti te pakken gehad
Afschieten dit tuig.
En Haarlem beter beveiligen, wat dat is er amper daar.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  maandag 27 februari 2017 @ 09:53:15 #277
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_169172954
Qua vroegboeken: Brussel-Praag is goedkoper dan Brussel-Frankfurt. Brussel-Praag is ¤21 op een paar ritten. Brussel-Frankfurt ¤29. Eerstgenoemde moet je wel via de Eshop van de Tsjechische spoorwegen boeken, en dan heb je dezefde trein tussen Brussel en Frankfurt.

Net als een enkeltje Berlijn-Budapest goedkoper is als je het in Hongarije koopt ipv Duitsland oid.

[ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 27-02-2017 10:04:38 ]
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 februari 2017 @ 11:08:01 #278
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169174050
Gefeliciteerd met je verjaardag Duvel *O* :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 27 februari 2017 @ 11:21:42 #279
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169174246
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 14:44 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Afschieten dit tuig.
En Haarlem beter beveiligen, wat dat is er amper daar.
Die stond er zaterdagmiddag al zo bij.
pi_169174445
Tip: Als je via Cheb selecteert zijn er voor 21 euro enkeltjes Brussel - Praag en v.v. te krijgen via de Tsjechische spoorwegen, ook als je kort dag nog wil reizen. :)
pi_169174454
O ik zie net dat Greavy mij voor was :')
pi_169174487
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 09:53 schreef greavy het volgende:
Qua vroegboeken: Brussel-Praag is goedkoper dan Brussel-Frankfurt. Brussel-Praag is ¤21 op een paar ritten. Brussel-Frankfurt ¤29. Eerstgenoemde moet je wel via de Eshop van de Tsjechische spoorwegen boeken, en dan heb je dezefde trein tussen Brussel en Frankfurt.

Net als een enkeltje Berlijn-Budapest goedkoper is als je het in Hongarije koopt ipv Duitsland oid.
SEAT 61 volger :P

Ik heb er zelf maar ff een tripje Tsjechië tegenaan gegooid. Zaterdagochtend vanaf Eindhoven voor 15 euro vliegen naar Brno, doortuffen naar Praag voor een avondje bier en zondagochtend vroeg terug. Ik ga wel uitstappen in Aken of Luik want via Brussel terug naar NL duurt mij te lang.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2017 11:39:49 ]
pi_169174504
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 12:45 schreef greavy het volgende:
Oh, en ik heb ook antwoord via iemand die planning doet bij NS over de kwestie overstappen in Roosendaal:
De trein vanuit Roosendaal naar Zwolle mag misschien 1, 2 minuten wachten. Meer niet. Dit is op initiatief van de HC. Vanuit de Bijsturing of Treindienstleider zal dit niet snel geadviseerd worden vanwege conflicten met andere treinen.
Nog later vertrekken, betekent dat de IC uit Zwolle náár Roosendaal ook vertraging krijgt omdat die voor een rood sein loopt bij Roosendaal: Deze moet namelijk 6 minuten na vertrek van de IC richting Zwolle arriveren. De treinen komen elkaar net buiten Roosendaal al tegen.
Om die reden heeft deze Intercity ook een langere stop in Breda gekregen in beide richtingen. Eerder uit Breda richting Roosendaal betekent ook voor een rood sein komen bij Roosendaal. Eerder uit Breda richting Tilburg kan ook niet, omdat dit conflicteert met andere treinen.
Conclusie: het is een kutdienstregeling ^O^ .
pi_169174808
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 09:53 schreef greavy het volgende:
Qua vroegboeken: Brussel-Praag is goedkoper dan Brussel-Frankfurt. Brussel-Praag is ¤21 op een paar ritten. Brussel-Frankfurt ¤29. Eerstgenoemde moet je wel via de Eshop van de Tsjechische spoorwegen boeken, en dan heb je dezefde trein tussen Brussel en Frankfurt.

Net als een enkeltje Berlijn-Budapest goedkoper is als je het in Hongarije koopt ipv Duitsland oid.
Rij je dan zelfde traject of?
pi_169174834
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Rij je dan zelfde traject of?
:Y Over Nurnberg en Frankfurt
  maandag 27 februari 2017 @ 12:05:09 #286
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169174907
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:37 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Conclusie: het is een kutdienstregeling ^O^ .
Of er zijn te weinig perrons in Roosendaal.
  maandag 27 februari 2017 @ 12:15:06 #287
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169175066
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Die stond er zaterdagmiddag al zo bij.
Maar vrijdag nog niet :P
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169175110
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Of er zijn te weinig perrons in Roosendaal.
Of er is een stuk enkelspoor wat dubbelspoor hoort te zijn.
Bier.
  maandag 27 februari 2017 @ 12:22:12 #289
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169175191
Toevallig vanaf het inrijdsein tot langs het perron. Do the math.
  maandag 27 februari 2017 @ 12:23:42 #290
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169175225
Wat eventueel ook zou kunnen: Sneller rijden op Breda-Roosendaal v.v. en dan keren op het oude postspoor (49).
pi_169175285
En dan ook de reizigers daar laten in- en uitstappen?
  maandag 27 februari 2017 @ 12:27:15 #292
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169175297
Nee, dat kan dan gewoon op het perron. Alleen krijg je dan op het station meer ruimte.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 februari 2017 @ 12:31:11 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169175374
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat eventueel ook zou kunnen: Sneller rijden op Breda-Roosendaal v.v. en dan keren op het oude postspoor (49).
Volgens sporenplan is dat spoor niet rechtstreeks vanaf het station bereikbaar.

Sowieso is het station er niet echt op ingericht om treinen ten zuiden van het station te laten keren. Een wissel om in noordelijke richting van spoor 85 op spoor 84 te komen zou iig wel handig zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 februari 2017 @ 12:39:53 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169175483
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat eventueel ook zou kunnen: Sneller rijden op Breda-Roosendaal v.v. en dan keren op het oude postspoor (49).
Je kunt ook de sprinter uit Dordrecht buiten het station laten keren. Die kan in de 16 minuten keertijd die die trein heeft omgehaald worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169175522
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Of er zijn te weinig perrons in Roosendaal.
Vorige jaren werkte het prima met precies dezelfde hoeveelheid treinen. Ook nu is er met de huidige perroncapaciteit een makkelijke oplossing: Gooi de Sprinter naar Dordrecht op spoor 1b en gebruik zowel 3a als 3b om de IC naar Zwolle op te vangen. Dat zou je dan zelfs nog kunnen afstemmen op het aankomstperron van de IC van/naar Vlissingen, in plaats van die kansloze schuine perronoversteek die er nu is.
  maandag 27 februari 2017 @ 12:42:25 #296
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169175526
Naar aanleiding van het nieuws van NS over de extra treinen van afgelopen weekend en een discussie op Somda of nu echt al dat matereel gebruikt gaat worden heb ik het volgende op Somda getypt. Wellicht hier ook interessant voor een verdere discussie.
quote:
Op zich is de discussie of al dat materieel echt nodig zal zijn ook niet heel interessant.. De tijd zal het leren. Maar iedere vorm van extra materieel zal ingezet moeten worden en dat is nu juist een grote uitdaging want het spoor is de afgelopen jaren steeds voller geworden en je kunt aan de dienstregeling van een aantal treinseries zien dat ze van knelpunt naar knelpunt rijden. Om de capaciteit uit te kunnen breiden moet dat anders.

De grote uitdaging zit eigenlijk niet eens op de PHS-corridors en OV-SAAL, daar zijn al plannen voor, maar veel meer op de drukke trajecten daaromheen. Denk aan Apeldoorn/Zwolle-Utrecht, de Oude lijn en Utrecht-Gouda-Den Haag/Rotterdam. Op deze trajecten rijden veel treinen al op het maximum van de capaciteit die soms door de lengte van 340 meter wordt bepaald en soms door de spooropstelling in Amsterdam, Utrecht of Deventer. Het laat zich raden dat daar óf meer treinen moeten gaan rijden of dat de laatste treinen verlengd zouden moeten worden. Op de meeste trajecten gaat dat wel goed maar een aantal stations zoals Leiden, Utrecht Centraal, Apeldoorn/Deventer en de drie stations in Den Haag leidt dat tot serieuze problemen.

In dat kader is het verhaal van van Boxtel niet zo gek: Hoe groot de groei daadwerkelijk wordt, 10 % of 30 %, we lopen tegen grenzen aan. Welk moment is beter om dat aan te geven dan tijdens de verkiezingen zodat de partijen daar beloften aan kunnen koppelen die ze meenemen aan de onderhandelingstafel?

Of de oude treinen bij de komst van de nieuwe nou wel of niet aan de kant gaan is qua nieuwswaarde niet zo interessant. Daarnaast valt dat op dit moment ook erg lastig te voorspellen. Wel is het goed om vanuit NS het verhaal "Wij doen alles, nu zijn jullie aan de beurt" nu te vertellen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 februari 2017 @ 12:49:58 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169175671
Goed punt wordt daar gemaakt. De grenzen op een aantal trajecten zijn wel bereikt.

Voorbeeldje is Leiden - Utrecht Centraal. Eigenlijk zou je daar in de spitsuren het beste kunnen gaan rijden met 10 tot 12 bakken enkeldeks als vier treinen per uur niet lukt, maar de bottleneck hiervoor is de perronlengte op de diverse stations met Leiden als grootste uitdaging en hoe lang is het keerspoor in Utrecht eigenlijk?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169175735
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat soort dingen gebeuren helaas veel en veel te vaak ...
En dat heeft een simpele reden: HC's zijn niet bevoegd een aansluiting over te nemen tenzij de treindienstleider daar opdracht voor geeft. Staat zo in het handboek HC.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 februari 2017 @ 12:59:37 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169175821
En goed punt Klaasje, dat je op Somda in een volgende post duidelijk maakt: de capaciteit van de stations is niet altijd toereikend voor de hoeveelheid treinen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 27 februari 2017 @ 13:03:32 #300
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169175905
Dat was naar aanleiding van een discussie met veel te veel details. Die gaan we hier hopelijk niet krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')