Afschieten dit tuig.quote:Op zondag 26 februari 2017 13:13 schreef b2py het volgende:
https://twitter.com/addezwart/status/835796801764605953
Ze hebben een nieuwe VIRM al met graffiti te pakken gehad
Die stond er zaterdagmiddag al zo bij.quote:Op zondag 26 februari 2017 14:44 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Afschieten dit tuig.
En Haarlem beter beveiligen, wat dat is er amper daar.
SEAT 61 volgerquote:Op maandag 27 februari 2017 09:53 schreef greavy het volgende:
Qua vroegboeken: Brussel-Praag is goedkoper dan Brussel-Frankfurt. Brussel-Praag is ¤21 op een paar ritten. Brussel-Frankfurt ¤29. Eerstgenoemde moet je wel via de Eshop van de Tsjechische spoorwegen boeken, en dan heb je dezefde trein tussen Brussel en Frankfurt.
Net als een enkeltje Berlijn-Budapest goedkoper is als je het in Hongarije koopt ipv Duitsland oid.
Conclusie: het is een kutdienstregeling .quote:Op zondag 26 februari 2017 12:45 schreef greavy het volgende:
Oh, en ik heb ook antwoord via iemand die planning doet bij NS over de kwestie overstappen in Roosendaal:
De trein vanuit Roosendaal naar Zwolle mag misschien 1, 2 minuten wachten. Meer niet. Dit is op initiatief van de HC. Vanuit de Bijsturing of Treindienstleider zal dit niet snel geadviseerd worden vanwege conflicten met andere treinen.
Nog later vertrekken, betekent dat de IC uit Zwolle náár Roosendaal ook vertraging krijgt omdat die voor een rood sein loopt bij Roosendaal: Deze moet namelijk 6 minuten na vertrek van de IC richting Zwolle arriveren. De treinen komen elkaar net buiten Roosendaal al tegen.
Om die reden heeft deze Intercity ook een langere stop in Breda gekregen in beide richtingen. Eerder uit Breda richting Roosendaal betekent ook voor een rood sein komen bij Roosendaal. Eerder uit Breda richting Tilburg kan ook niet, omdat dit conflicteert met andere treinen.
Rij je dan zelfde traject of?quote:Op maandag 27 februari 2017 09:53 schreef greavy het volgende:
Qua vroegboeken: Brussel-Praag is goedkoper dan Brussel-Frankfurt. Brussel-Praag is ¤21 op een paar ritten. Brussel-Frankfurt ¤29. Eerstgenoemde moet je wel via de Eshop van de Tsjechische spoorwegen boeken, en dan heb je dezefde trein tussen Brussel en Frankfurt.
Net als een enkeltje Berlijn-Budapest goedkoper is als je het in Hongarije koopt ipv Duitsland oid.
Of er zijn te weinig perrons in Roosendaal.quote:Op maandag 27 februari 2017 11:37 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Conclusie: het is een kutdienstregeling .
Maar vrijdag nog nietquote:Op maandag 27 februari 2017 11:21 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die stond er zaterdagmiddag al zo bij.
Of er is een stuk enkelspoor wat dubbelspoor hoort te zijn.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Of er zijn te weinig perrons in Roosendaal.
Volgens sporenplan is dat spoor niet rechtstreeks vanaf het station bereikbaar.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat eventueel ook zou kunnen: Sneller rijden op Breda-Roosendaal v.v. en dan keren op het oude postspoor (49).
Je kunt ook de sprinter uit Dordrecht buiten het station laten keren. Die kan in de 16 minuten keertijd die die trein heeft omgehaald worden.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Wat eventueel ook zou kunnen: Sneller rijden op Breda-Roosendaal v.v. en dan keren op het oude postspoor (49).
Vorige jaren werkte het prima met precies dezelfde hoeveelheid treinen. Ook nu is er met de huidige perroncapaciteit een makkelijke oplossing: Gooi de Sprinter naar Dordrecht op spoor 1b en gebruik zowel 3a als 3b om de IC naar Zwolle op te vangen. Dat zou je dan zelfs nog kunnen afstemmen op het aankomstperron van de IC van/naar Vlissingen, in plaats van die kansloze schuine perronoversteek die er nu is.quote:Op maandag 27 februari 2017 12:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Of er zijn te weinig perrons in Roosendaal.
quote:Op zich is de discussie of al dat materieel echt nodig zal zijn ook niet heel interessant.. De tijd zal het leren. Maar iedere vorm van extra materieel zal ingezet moeten worden en dat is nu juist een grote uitdaging want het spoor is de afgelopen jaren steeds voller geworden en je kunt aan de dienstregeling van een aantal treinseries zien dat ze van knelpunt naar knelpunt rijden. Om de capaciteit uit te kunnen breiden moet dat anders.
De grote uitdaging zit eigenlijk niet eens op de PHS-corridors en OV-SAAL, daar zijn al plannen voor, maar veel meer op de drukke trajecten daaromheen. Denk aan Apeldoorn/Zwolle-Utrecht, de Oude lijn en Utrecht-Gouda-Den Haag/Rotterdam. Op deze trajecten rijden veel treinen al op het maximum van de capaciteit die soms door de lengte van 340 meter wordt bepaald en soms door de spooropstelling in Amsterdam, Utrecht of Deventer. Het laat zich raden dat daar óf meer treinen moeten gaan rijden of dat de laatste treinen verlengd zouden moeten worden. Op de meeste trajecten gaat dat wel goed maar een aantal stations zoals Leiden, Utrecht Centraal, Apeldoorn/Deventer en de drie stations in Den Haag leidt dat tot serieuze problemen.
In dat kader is het verhaal van van Boxtel niet zo gek: Hoe groot de groei daadwerkelijk wordt, 10 % of 30 %, we lopen tegen grenzen aan. Welk moment is beter om dat aan te geven dan tijdens de verkiezingen zodat de partijen daar beloften aan kunnen koppelen die ze meenemen aan de onderhandelingstafel?
Of de oude treinen bij de komst van de nieuwe nou wel of niet aan de kant gaan is qua nieuwswaarde niet zo interessant. Daarnaast valt dat op dit moment ook erg lastig te voorspellen. Wel is het goed om vanuit NS het verhaal "Wij doen alles, nu zijn jullie aan de beurt" nu te vertellen.
En dat heeft een simpele reden: HC's zijn niet bevoegd een aansluiting over te nemen tenzij de treindienstleider daar opdracht voor geeft. Staat zo in het handboek HC.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 18:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat soort dingen gebeuren helaas veel en veel te vaak ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |