ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Oh jee. Wat heb je gedaan? Traxx laten ontploffen?
Nah iedereen moet ff een weekje om de wegbekendheid te houden
quote:
Op woensdag 22 februari 2017 18:22 schreef James1988 het volgende: Over Traxxen gesproken, ik sta nu in Rotterdam naast de 186.020 en die staat te blazen alsof hij een Chinese muur om wil gooien.
Wat een herrie, is dat wel goed?
Gestoorde HBU, dan gaat ie maximaal koelen. Gewoon even de snelschakelaar uitgooien, twee automaten resetten en weer opbouwen
Ik verwacht morgen dat de 1100 er als eerste uitgaat, lekker rustig dagje
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Vanwege de tunnelstoring bij Delft. Die is inmiddels voorbij, dus de treinen zouden weer moeten gaan rijden.
De reisinformatie (NS app, website, API) klopt op dit moment echter niet. Alles wat door AR-NU wordt aangedreven toont statische informatie, alleen InfoPlus (schermen op de stations, ovtijden.com, ovinfo, enz.) toont de juiste info.
even een bedankje aan James1988, ik ben net terug uit dortmund treinen ging perfect
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
omdat jullie zo geilen op treinen en trammetjes hier heb je er een paar:
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Ik had ooit een keer een locomotief op de foto gezet, pas thuis kwam ik erachter dat de machinist naar me zwaaide
ideale plek om te spotten op die brug er reed zoveel langs, moest wel gevaar voor eigen leven de weg over rennen, ziet er dan zo suf uit met me camera in handen anders had ik de zon niet in me rug zitten
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Wel bijzonder. Meestal doen ze gauw het gordijntje omlaag als ze een camera zien
Deze machinist duidelijk niet:
Het is mij nog nooit overkomen dat een machinist z'n gordijntje liet zakken of sluitseinen opzette. Integendeel, met enige regelmaat werd er gezwaaid of werd er kort getyfoneerd
Het is mij nog nooit overkomen dat een machinist z'n gordijntje liet zakken of sluitseinen opzette. Integendeel, met enige regelmaat werd er gezwaaid of werd er kort getyfoneerd
Je moet ook niet je broek laten zakken als die trein komt eah
Wel bijzonder. Meestal doen ze gauw het gordijntje omlaag als ze een camera zien
Ik zwaai ook gewoon. Meeste spotters die ik zie zijn te druk bezig met kijken of hun fotootje wel gelukt is en dus zien ze het niet meer. Of ze duiken gelijk weg naar een ander perron nog voor je goed en wel langs bent gereden
Meeste spotters die ik zie zijn te druk bezig met kijken of hun fotootje wel gelukt is en dus zien ze het niet meer.
Als ik op pad ben om een trein op de foto te zetten ben ik meer bezig met m'n camera dan met kijken naar de machinist. Dat is niet omdat ik een antisociale zolderkamerautist ben (ok, wel een beetje ) maar omdat er nog best wel wat werk komt kijken bij het maken van een foto die ik niet meteen wegflikker.
Het is voortdurend kiezen tussen instellingen (sluitertijd, diafragma, ISO, enz.) en een mooie compositie. Als het lichtbewolkt is is de uitdaging nog wat groter: instellingen die goed zijn voor een shot met bewolking kunnen best wel verkeerd uitpakken wanneer de wolk wegdrijft vlak voordat de trein langskomt. Dan moet ik nog snel de instellingen omgooien.
Als ik ergens in een weiland sta (of in de buurt van de baan, maar wel buiten PVR natuurlijk) kijk ik daarnaast ook nog regelmatig om me heen om te zien of ik nog wel op een veilige plek sta.
En dan moet ik natuurlijk ook nog op het juiste moment afdrukken...
En dat is dus nog voor de eerste windvlaag. Maar het totale gebrek aan ambitie van NS is hier al vaker besproken, dus die moeite kan ik me besparen.
Nouja, we kunnen het best hebben over de hartstochtelijke pogingen om van alles en nog wat te snijden natuurlijk. Niet eens uit cynisme, maar gewoon uit realisme. JEEJ het gaat waaien morgen NS schrapt vast de helft van de treinen omdat ANDERS een paar treinen misschien wel niet meer zouden kunnen rijden
Proberen? Nee proberen is voor homo's FALEN is de norm
Zo, laatste treintje van deze nacht voorgebracht. Nu vakantie vieren
Oh, en hier zijn de treinen vrijwel allemaal (voor zover ik heb gezien) verlengd met capaciteitsknallers als 8 bakken SGM ipv de geplande 3 of 10 bakken VIRM ipv 4. Ondanks de uitdunning dus hopelijk toch nog een beetje normale drukte.
Nou hier kwam vanuit den helder een tjokvolle mager vierbaks virm aan, en in alkmaar moest iedereen eruit, allemaal overstappen in de al driekwart gevulde enkeldeks icm :'-)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op donderdag 23 februari 2017 07:50 schreef Ener-G het volgende: Nou hier kwam vanuit den helder een tjokvolle mager vierbaks virm aan, en in alkmaar moest iedereen eruit, allemaal overstappen in de al driekwart gevulde enkeldeks icm :'-)
En werd je bij het overstappen bijna van het perron geblazen door de horrorstorm des doods waardoor je wel meteen alle begrip kreeg voor het krachtig ingrijpen door NS?
De reizigers van en naar Hoek van Holland worden er alleen maar beter van want de sprinter naar Maassluis West gaat door naar Hoek van Holland haven dus 4x per uur voor die mensen ipv 2 vandaag
En werd je bij het overstappen bijna van het perron geblazen door de horrorstorm des doods waardoor je wel meteen alle begrip kreeg voor het krachtig ingrijpen door NS?
Nope.. eerder door de 300 man die tegelijkertijd de trap op wilde (want de trein die verder naar Amsterdam ging stond natuurlijk op een compleet ander spoor)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Het is opvallend rustig in de trein tussen Utrecht en Amsterdam, waar gewoon nog een kwartierdienst rijdt. Veel mensen afgeschrikt door de horrorverhalen van NS?
Op donderdag 23 februari 2017 09:03 schreef ReisT het volgende: Het is opvallend rustig in de trein tussen Utrecht en Amsterdam, waar gewoon nog een kwartierdienst rijdt. Veel mensen afgeschrikt door de horrorverhalen van NS?
Die kwartierdienst wordt na de ochtendspits toch teruggebracht tot een halfuurdienst? De meeste mensen moeten ook nog terug... Bovendien schept het schrappen van de helft van de treinen nog voor het eerste zuchtje wind weinig hoop voor wat er gaat gebeuren als het in de loop van de dag daadwerkelijk gaat waaien.
Op donderdag 23 februari 2017 07:50 schreef Ener-G het volgende: Nou hier kwam vanuit den helder een tjokvolle mager vierbaks virm aan, en in alkmaar moest iedereen eruit, allemaal overstappen in de al driekwart gevulde enkeldeks icm :'-)
Slecht getroffen, vrijwel alles tussen Alkmaar en Nijmegen rijdt met VIRM-12 uitgezonderd die ene met ICM
Rotterdam - Breda HSL 12.00 uur - 19.00 uur laatste update: donderdag 23 februari 2017, 10.02 uur
Vanwege de weersomstandigheden rijden er vanmiddag tot tenminste 19.00 uur vanavond geen Intercity's en Intercity Direct tussen Rotterdam en Breda op het HSL-traject.
Je verwacht het niet
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Als ze maar wat treinen tussen Rotterdam en Breda over het normale spoor inleggen, anders moet de reiziger het doen met een paar schamele sprintertjes en het traject is net te druk om het daar mee te redden.
Breda-Rotterdam C. laatste update: donderdag 23 februari 2017, 10.50 uur
Tussen Breda en Rotterdam C. rijden geen treinen door een defecte trein. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen. Reizigers tussen Rotterdam C. en Breda reizen via Dordrecht.
quote:
Den Haag C.-Rotterdam C. laatste update: donderdag 23 februari 2017, 10.53 uur
Tussen Den Haag C. en Rotterdam C. rijden minder Intercity's door een defecte trein. Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min. De verstoring is naar verwachting rond 12:00 uur verholpen.
Op zaterdag 4 februari 2017 18:38 schreef Zug-Chef het volgende: Vandaag mocht de nieuwste aanwinst van Raillogix/Captrain voor het eerst écht buitenspelen:
[ link | afbeelding ]Sinds de start van Connexxion op de Valleilijn tussen Amersfoort en Ede-Wageningen eind 2006 werd de dienstregeling uitgebreid tot een kwartierdienst. De bediening van Barneveld met graantreinen vindt daarom sindsdien 's nachts plaats. Ook de aan- en afvoer van de treinen in Amersfoort is niet vaak bij daglicht waarneembaar.
Op de inmiddels bewolkte zaterdagmiddag van zaterdag 4 februari 2017 mocht de onlangs "nieuw" op de baan verschenen Raillogix/Captrain 1618 (mét rood rooster, in tegenstelling tot soortgenoot 1619) met 29 lege VTG graanwagens uit Amersfoort vertrekken naar Bad Bentheim. De foto toont de passage in de ingraving bij Assel tussen Stroe en Apeldoorn. De lok zou na afleveren van de trein in het Nederlands/Duitse grensstation los terug keren naar Nederland.
Breda-Rotterdam C. last updated: Thursday, February 23, 2017 11:49 AM
Tussen Breda en Rotterdam C. rijden geen treinen door weersomstandigheden. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 - 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen. Reizigers tussen Rotterdam C. en Breda reizen via Dordrecht.
Dat wordt dus een dienst van 8 uur alleen maar zitten en niks doen !
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
De rest kan instorten, 1100 valt onder Intercity Direct dus ik mag niet ingezet worden op NSR materieel
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Huh, die 1100 is toch helemaal geen Intercity Direct? En dan nog, Intercity Direct valt toch onder NSR tegenwoordig?
1100 is een locomotiefserie die niet meer in actieve dienst wordt ingezet. Soms verwijst het naar de reeks 11.8 van de NMBS, die voor de oude Beneluxtrein tussen Brussel en Amsterdam werd ingezet. Een leuk feitje aan deze 11.8 is dat er geen omschakelmechanisme aanwezig was voor 3KV of 1,5KV zoals je dat bij andere multicourante locomotieven hebt.
Huh, die 1100 is toch helemaal geen Intercity Direct? En dan nog, Intercity Direct valt toch onder NSR tegenwoordig?
Omdat het over de HSL rijdt valt het onder Intercity Direct volgens mij. De logica ontgaat me ook compleet
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
omdat personeel een aparte opleiding moet genieten voordat ze er dienst op mogen doen. Die treinen zitten ook in dedicated diensten
Heb je dienst op icd of de 1100 serie heb je dus geen reguliere ic's of spr in je dienst zitten en andersom (passagieren uitgezonderd)
Ja oké maar of het dan logisch is om een man of 20 aan personeel maar te laten neuspeuteren op standplaats terwijl ze prima in staat zijn om andere treinen te rijden is een ander verhaal.
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Ja oké maar of het dan logisch is om een man of 20 aan personeel maar te laten neuspeuteren op standplaats terwijl ze prima in staat zijn om andere treinen te rijden is een ander verhaal.
daar is personeel zat voor hoor? Of denk je dat de helft van hè toerismebelasting vandaag thuisblijft? De verblijven zitten vol
Als of de halve HSL buiten dienst nog niet genoeg was, gooien ze vanmiddag de andere helft ook maar dicht...
quote:
Storing
Amsterdam-Rotterdam HSL na 15:00 uur geen IC Direct.
laatste update: donderdag 23 februari 2017, 13.21 uur
Door weersomstandigheden rijden er vanmiddag vanaf 15:00 uur geen Intercity Direct treinen. Dit duurt tenminste tot 23.30 uur. U kunt gebruik maken van de overige treinen. Plan uw reis in de reisplanner.
Huh, die 1100 is toch helemaal geen Intercity Direct? En dan nog, Intercity Direct valt toch onder NSR tegenwoordig?
Ach, dat zou het alweer een tijdje moeten doen. Maar het NSR VMS voorziet niet in het rijden op de HSL, dus rijden we vrolijk verder met een bevoegdheidsbewijs en handboeken van NS International op zak
Gewoon een farce dat ze zeggen dat ze niet voor een deel de dienstregeling kunnen vervangen. Personeel is er, treinen zijn er. Het kan wel, ze willen het niet. Zwak gewoon.
Thalys gespot op de oude lijn tussen de Moerdijkbrug en Dordrecht. En 10 bakken VIRM. Die zullen wel uit Roosendaal zijn gekomen want vanuit Breda rijdt nog steeds haast niets .
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op donderdag 23 februari 2017 16:35 schreef JDude het volgende: Thalys gespot op de oude lijn tussen de Moerdijkbrug en Dordrecht. En 10 bakken VIRM. Die zullen wel uit Roosendaal zijn gekomen want vanuit Breda rijdt nog steeds haast niets .
NS
Ik moest om 12:00 al de intercity van Rotterdam naar Dordrecht (IC naar Brussel) nemen om daarna de sprinter naar Tilburg te kunnen nemen. Vind het allemaal vrij kansloos geregeld. Waarom niet de intercity gewoon via Dordrecht laten rijden...
Op donderdag 23 februari 2017 16:35 schreef JDude het volgende: Thalys gespot op de oude lijn tussen de Moerdijkbrug en Dordrecht. En 10 bakken VIRM. Die zullen wel uit Roosendaal zijn gekomen want vanuit Breda rijdt nog steeds haast niets .
Jep, die zitten in de 2200. De 2400 en 1100 van/naar Breda rijden allebei niet.
Ik heb tussen Utrecht en Amersfoort ooit nog eens in ICM 3+3+3+3+3 gezeten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Probeer dan je gereserveerde stoel maar eens te vinden.
Of de bar.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Toen was alles beter. Tot hoeveel stellen kan icm maximaal rijden?
De toegelaten max is 15 bakken. Dat is niet voor niets, al hebben er in het verleden wel combinaties tot 18 bakken gereden als dat per ongeluk zo uitkwam. Echt handig was dat niet, want bij 15 bakken zit ICM zo ongeveer op de max van wat er uit de bovenleiding kan worden getrokken.
Ik heb een vraag. Iemand heeft een kaartje Groningen _ Rotterdam, alleen geldig vanaf 9 uur. Mag je dan om 09.20 al instappen in Zwolle omdat je daar je reis wil aanvangen?
Op donderdag 23 februari 2017 22:55 schreef MCH het volgende: Ik heb een vraag. Iemand heeft een kaartje Groningen _ Rotterdam, alleen geldig vanaf 9 uur. Mag je dan om 09.20 al instappen in Zwolle omdat je daar je reis wil aanvangen?
Ik zou zeggen ja, maar als het een e-ticket is sluit ik niet uit dat NS er anders over denkt. Bij hen ben je immers een zwartrijder tot je het tegendeel hebt bewezen.