abonnement Unibet Coolblue
pi_169073939

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2017 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169073997
@LT: hier zou ik wel iets van zeggen inderdaad. Het klopt gewoon totaal niet.

@DeLuna: leuk! Wat voor soort route heb je bedacht?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 18:37:53 #3
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169074081
Ik las overigens in de Runners World een wedstrijdschema voor de marathon.

quote:
KM 1: 60 seconden langzamer dan het geplande wedstrijdtempo
KM 2-3: 30 seconden langzamer dan het geplande wedstrijdtempo
KM 4-5: 15 seconden langzamer dan het geplande wedstrijdtempo
KM 6-9: Wen aan het geplande wedstrijdtempo
KM 10-20: Probeer gaande weg het tempo iets op te voeren
KM 21-33: 5-10 seconden sneller dan het geplande wedstrijdtempo
KM 34-39: Probeer het geplande wedstrijdtempo vast te houden
KM 40-finish: Haal alles uit de kast met een daverende eindsprint!
Zou dit echt werken om het vol te kunnen houden? Of zou je in 21-33 eigenlijk te hard gaan?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 18:39:42 #4
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169074115
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:33 schreef Murmeli het volgende:
@LT: hier zou ik wel iets van zeggen inderdaad. Het klopt gewoon totaal niet.

@DeLuna: leuk! Wat voor soort route heb je bedacht?

Ik heb twee van mijn favoriete routes aan elkaar geplakt. *O* Zo ben ik eigenlijk nooit echt ver van huis en is mijn vriend redelijk snel bij me mocht het misgaan.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169074305
quote:
2s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik las overigens in de Runners World een wedstrijdschema voor de marathon.

[..]

Zou dit echt werken om het vol te kunnen houden? Of zou je in 21-33 eigenlijk te hard gaan?
Ik weet niet welke, maar er is een natuurkundige wet die zegt dat versnellen en vertragen over gemiddeld dezelfde afstand en snelheid altijd meer energie kost dan zo vlak mogelijk lopen. Zolang je dus geen tactische marathon loopt waarbij je voor de winst moet sprinten zou ik daar dus maar voor gaan 😉 met de kanttekening dat je nooit precies weet wat je kan en te hard starten je veel meer tijd kost dan het oplevert, dus dan liever een negatieve split dan een positieve. Volgens mij bedoelen ze dat bij RW ook maar gaan ze er vanuit dat niemand dat helemaal tot de finish volhoudt of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169074338
Ik kreeg van Paul Zwama juist het advies: houd je in tot 35-37km, dan pas gaan versnellen. Halverwege is verleidelijk maar er kan nog veel gebeuren dan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 19:04:37 #7
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169074571
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik weet niet welke, maar er is een natuurkundige wet die zegt dat versnellen en vertragen over gemiddeld dezelfde afstand en snelheid altijd meer energie kost dan zo vlak mogelijk lopen. Zolang je dus geen tactische marathon loopt waarbij je voor de winst moet sprinten zou ik daar dus maar voor gaan 😉 met de kanttekening dat je nooit precies weet wat je kan en te hard starten je veel meer tijd kost dan het oplevert, dus dan liever een negatieve split dan een positieve. Volgens mij bedoelen ze dat bij RW ook maar gaan ze er vanuit dat niemand dat helemaal tot de finish volhoudt of zo.
Ja, ik dacht ook al zoiets, alleen met zwemmen werkt het bij mij echt anders. Ik kan daar beter te hard weggaan dan te traag, omdat ik anders nooit meer in het tempo kom. Alleen zijn de afstanden/tijd weer niet vergelijkbaar.

Mijn grootste nachtmerrie is dat ik te hard van start ga en dat ik bij 32km moet uitstappen ofzo. :X
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169074799
quote:
9s.gif Op woensdag 22 februari 2017 19:04 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja, ik dacht ook al zoiets, alleen met zwemmen werkt het bij mij echt anders. Ik kan daar beter te hard weggaan dan te traag, omdat ik anders nooit meer in het tempo kom. Alleen zijn de afstanden/tijd weer niet vergelijkbaar.

Mijn grootste nachtmerrie is dat ik te hard van start ga en dat ik bij 32km moet uitstappen ofzo. :X
Ja dat met zwemmen is dan weer omdat je naast aeroob en anaeroob nog een derde energiesysteem hebt, ATP/creatinephosphaat, maar dat potje spreekt je lichaam alleen aan als je op sprint intensiteit gaat. Maar aan die 20 seconden heb je op een marathon niet zoveel 😉
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169074949
De eerste keer gaat het mij vooral om het uitlopen, een echte race strategie is dan nog niet echt aan de orde.

Wel lastig om van te voren je wedstrijdtempo in te schatten. Ik wil wel sneller dan duurloop tempo, maar wat reëel is om 42km vol te houden weet ik nog niet.
pi_169075022
En ik weet ook nog niet of ik het fijn vind om bij een pace groepje aan te sluiten. Iemand ervaring mee bij een marathon?
pi_169076008
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 19:21 schreef steffelonio het volgende:
En ik weet ook nog niet of ik het fijn vind om bij een pace groepje aan te sluiten. Iemand ervaring mee bij een marathon?
Niet doen, tenzij je ook graag in de spits rijdt of reist.
Altijd druk achter die "renners met ballon" bij een marathon met een beetje een groter deelnemers veld.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169076801
Bij de HM in Amsterdam achter een pacer aanlopen is mij erg slecht bevallen. Naast dat hij veel te hard van start ging en onregelmatig liep, was ik veel te druk met proberen bij het groepje te blijven waardoor ik me nog meer ging ergeren aan iedereen die in de weg liep.

Om al dat marathongeweld hier te compenseren loop ik zondag een 5km. Ik ben érg benieuwd.
  woensdag 22 februari 2017 @ 20:48:34 #13
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169077476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 20:25 schreef hatsaflats het volgende:

Om al dat marathongeweld hier te compenseren loop ik zondag een 5km. Ik ben érg benieuwd.
Dat lees ik graag. Nog een plan/doel qua tijd?
pi_169077726
Mooi, dat is duidelijk, gewoon mijn eigen gang gaan en niet in de spits gaan rijden.

En hats: leuk die 5km. Volgens mij ben je ook goed in vorm op het moment. Ben benieuwd!

En ik heb mijn loopje van vandaag geskipt. Ik ben moe en het is nu donker en nat buiten: laat maar. Luisteren naar je lichaam heet dat geloof ik.
pi_169077893
Ik hoop m'n PR van 22:28 te verbreken. M'n vorm is denk ik in theorie wel goed genoeg, maar aan de andere kant heb ik in 2014 voor het laatst een 5km gelopen.
  Forum Admin woensdag 22 februari 2017 @ 21:14:32 #16
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169078252
Dat leek meer op zwemmen vanavond. Beslagen bril, diepe plassen, vriendelijke buschauffeur die ook een plas pakte. Toch 10km gepakt voor het eerst in tijden weer.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  woensdag 22 februari 2017 @ 21:44:38 #17
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169079163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:03 schreef hatsaflats het volgende:
Ik hoop m'n PR van 22:28 te verbreken. M'n vorm is denk ik in theorie wel goed genoeg, maar aan de andere kant heb ik in 2014 voor het laatst een 5km gelopen.
Leuk doel, ben benieuwd!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169080652
Ik heb alleen achter pacers gelopen omdat ik er niet langs kon. :')

Laat thuis, natte training, intervalletjes. Verzuring, kramp en daarna niet meer warm kunnen worden.
Maar ik ben wel gegaan.

DeLuna, dit weekend gewoon weer opbouwen met de duurlopen. Je hebt nog 6 weken, komt goed.
pi_169080838
Ik had ook een late natte training, liep wel makkelijk op redelijk tempo, maar ik voel serieus een blaasontsteking aankomen. Het is al jaren geleden dat ik dat voor het laatst had maar als dat doorzet weet ik niet of ik echt op trainingsweekend kan :s Dan moet je ook aan de antibiotica en zo..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 23:16:49 #20
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169081259
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had ook een late natte training, liep wel makkelijk op redelijk tempo, maar ik voel serieus een blaasontsteking aankomen. Het is al jaren geleden dat ik dat voor het laatst had maar als dat doorzet weet ik niet of ik echt op trainingsweekend kan :s Dan moet je ook aan de antibiotica en zo..
Goed drinken en leegplassen dus...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport woensdag 22 februari 2017 @ 23:17:33 #21
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169081279
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:46 schreef wyccie het volgende:
Ik heb alleen achter pacers gelopen omdat ik er niet langs kon. :')

Laat thuis, natte training, intervalletjes. Verzuring, kramp en daarna niet meer warm kunnen worden.
Maar ik ben wel gegaan.

DeLuna, dit weekend gewoon weer opbouwen met de duurlopen. Je hebt nog 6 weken, komt goed.
Thanks

Een voordeel aan dit alles is, is dat er nog heel veel rek zit in de tijd die ik ga lopen :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 22 februari 2017 @ 23:26:42 #22
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169081541
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:03 schreef hatsaflats het volgende:
Ik hoop m'n PR van 22:28 te verbreken. M'n vorm is denk ik in theorie wel goed genoeg, maar aan de andere kant heb ik in 2014 voor het laatst een 5km gelopen.
Dus gewoon vertrekken op 4:20/km en zo lang mogelijk volhouden :P

Is het een vlak parcours?
pi_169081789
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had ook een late natte training, liep wel makkelijk op redelijk tempo, maar ik voel serieus een blaasontsteking aankomen. Het is al jaren geleden dat ik dat voor het laatst had maar als dat doorzet weet ik niet of ik echt op trainingsweekend kan :s Dan moet je ook aan de antibiotica en zo..
Je zou met je huisarts kunnen overleggen; er is ook een antibioticum die je maar 1 keer hoeft in te nemen.
Maar misschien valt het inderdaad ook goed weg te drinken.
Je hebt ook een drukke tijd achter de rug gehad. En zo'n trainingsweekend vergt ook best veel energie. Beter nu rustig doen dan de rest van je voorbereiding op je tenen moeten lopen en je Boston-marathon verknallen.
pi_169082098
Parlauf snelheidstraining ging lekker O+ wat is weer regelmatig rennen toch heerlijk O+

8xrondje (300m-ish) met gemiddeld iets van 4.40min/km. Niet ontevreden.
Ja doei.
pi_169083809
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 23:26 schreef Vork het volgende:

[..]

Dus gewoon vertrekken op 4:20/km en zo lang mogelijk volhouden :P

Is het een vlak parcours?
Ja, zoiets, moet nog even kijken hoe het loopt ( ;) ).

Parcours is vlak, maar wel onbeschut en een paar honderd meter onverhard.
  donderdag 23 februari 2017 @ 07:48:08 #26
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169084020
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 05:47 schreef hatsaflats het volgende:

Ja, zoiets, moet nog even kijken hoe het loopt ( ;) ).

Parcours is vlak, maar wel onbeschut en een paar honderd meter onverhard.
Dan is het maar goed dat 't niet vandaag is ;)
  donderdag 23 februari 2017 @ 08:01:47 #27
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169084097
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:14 schreef Pharkus het volgende:
Dat leek meer op zwemmen vanavond. Beslagen bril, diepe plassen, vriendelijke buschauffeur die ook een plas pakte. Toch 10km gepakt voor het eerst in tijden weer.
Herkenbaar, ik voelde me gisteren ook weer een echte hardloper:
In de koude stromende regen een tempo training met wind tegen afwerken. Met de mentale struggles om uberhaupt naar buiten te gaan als je het zo ziet regenen. Maar met dat fantastische gevoel van een heerlijke warme douche achteraf O+

Voor mij dit weekend een 10 km wedstrijd tussen de Tilburgse carnavalsvierders :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_169084184
Ik ben gisteren gewoon niet geweest.
Ik speelde de troefkaart "rustig aan doen in de dagen voor een marathon" :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 08:52:01 #29
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169084623
Ik moet straks wel, volgensmij het enige droge moment van de dag. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169085324
Ik voel me al wel weer een stuk beter dan afgelopen dagen, veel (cranberrysap) drinken en veel slaap heeft erger voorkomen denk ik. Dus ik ga vanavond gewoon de storm trotseren op de baan, gelukkig staan er 200jes op het programma, hoef ik nooit te lang tegen de wind in te lopen :P Alhoewel het misschien beter is om de gemiste baantraining van dinsdag te doen, met 2500-2000-1500-1000-500m intervallen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169085417
Blij dat rendag gisteren was. Debiele storm die d'r aan komt....
Ja doei.
  donderdag 23 februari 2017 @ 10:03:15 #32
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169085483
Ik zou ook wel graag door de storm willen rennen, alleen werkt m'n voet even niet mee. Ik voel me net een mooiweerloper nu :P
pi_169085818
Ik ben ook gister al geweest. Omdat ik vanavond niet kan. NIet vanwege kutweer. Want kutweer is loopweer.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169085973
Als de takken je om de oren vliegen vind ik rennen in de storm niet echt fijn ;)

Oh en onze trainert is gemeen. In het schema stond dat we komende zondag 15 km lopen, moeten we ineens 20. Gáát m'n luie week :P
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169086325
Er zijn dus sites die cheaters op halve en hele marathons proberen te ontmaskeren. Heel grappig.

http://www.marathoninvestigation.com/
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169086401
Die Boston projected vs finish time chart is wel interessant.
Ja doei.
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 10:59:45 #37
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169086414
Nou ik heb net wel in de horrorstorm des doods een interval gedaan. Dat gevoel als je dan klaar bent _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

Kreeg op 12km wel kramp in mijn linkerkuit, maar als dat alles is :') waarschijnlijk te weinig gedronken.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169086455
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:58 schreef motorbloempje het volgende:
Die Boston projected vs finish time chart is wel interessant.
Ik snap niet hoe er überhaupt zoveel mensen rond het 4.30u punt kunnen zitten, als je je moet kwalificeren met een veel snellere tijd..

Oh wacht dat zegt hij ook, iedereen boven nr. 15000 is zonder kwalificatietijd binnengekomen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169086526
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik snap niet hoe er überhaupt zoveel mensen rond het 4.30u punt kunnen zitten, als je je moet kwalificeren met een veel snellere tijd..

Oh wacht dat zegt hij ook, iedereen boven nr. 15000 is zonder kwalificatietijd binnengekomen.
Ik wilde net zeggen, er zijn ook non-kwalificatieplekken! :)
Ik vind 't wel mooi wat 'ie doet. Sowieso, echt, wat bezielt mensen dit soort dingen te doen -O- nou ja, 'fame' en 'aandacht' enzo, en een soort van vals idee dat 'ze er recht op hebben' die marathon te lopen, ofzo. Maar serieus...
Ja doei.
pi_169086579
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:05 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen, er zijn ook non-kwalificatieplekken! :)
Ik vind 't wel mooi wat 'ie doet. Sowieso, echt, wat bezielt mensen dit soort dingen te doen -O- nou ja, 'fame' en 'aandacht' enzo, en een soort van vals idee dat 'ze er recht op hebben' die marathon te lopen, ofzo. Maar serieus...
Ik las toevallig een hoofdstukje in mijn boek "When to rob a bank" (verzamelde columns van Steven Dubner en Steven Lewitt, van Freakonomics) over waarom mensen valsspelen, en een hypothese is dat we juist het valsspelen ook wel een mooi aspect aan de sport vinden of zo. Er heeft ook ooit een topsporter gezegd 'if you're not cheating, you're not trying'. Echt afsnijden vind ik ook absurd maar ik denk wel dat zodra je ergens een harde grens op legt, het in de natuur van veel mensen ligt om op wat voor manier dan ook die grens te gaan bereiken. Dat zoveel mensen in de VS kwalificeren met een downhill marathon vind ik ook al dubieus.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169086618
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik las toevallig een hoofdstukje in mijn boek "When to rob a bank" (verzamelde columns van Steven Dubner en Steven Lewitt, van Freakonomics) over waarom mensen valsspelen, en een hypothese is dat we juist het valsspelen ook wel een mooi aspect aan de sport vinden of zo. Er heeft ook ooit een topsporter gezegd 'if you're not cheating, you're not trying'. Echt afsnijden vind ik ook absurd maar ik denk wel dat zodra je ergens een harde grens op legt, het in de natuur van veel mensen ligt om op wat voor manier dan ook die grens te gaan bereiken. Dat zoveel mensen in de VS kwalificeren met een downhill marathon vind ik ook al dubieus.
Daarom zeg ik ook altijd dat mjin Sub-2 HM een beetje valsspelen is 8-)
Ja doei.
pi_169086676
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook altijd dat mjin Sub-2 HM een beetje valsspelen is 8-)
Want dat was ook downhill?

Ach ja uiteindelijk worden records ook niet met wind tegen gelopen, alles moet meezitten qua parcours en omstandigheden. Het is natuurlijk wel goed dat we daar enige regels op hebben gelegd, zoals de max. afstand tussen start en finishplaats, maar het blijft alsnog lastig vergelijkbaar.
Dat ze die regel loslaten bij project 1:59 is dus op zich ook wel logisch maar je weet niet echt wat het waard is tegenover de 2.02.57 in Berlijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169086715
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Want dat was ook downhill?

Ach ja uiteindelijk worden records ook niet met wind tegen gelopen, alles moet meezitten qua parcours en omstandigheden. Het is natuurlijk wel goed dat we daar enige regels op hebben gelegd, zoals de max. afstand tussen start en finishplaats, maar het blijft alsnog lastig vergelijkbaar.
Dat ze die regel loslaten bij project 1:59 is dus op zich ook wel logisch maar je weet niet echt wat het waard is tegenover de 2.02.57 in Berlijn.
Yup. Ben er ondanks alles erg blij mee en trots op, en omdat alles goed ging op de dag denk ik dat het ook op vlak wel gelukt was (misschien wel een minuutje langer ofzo), maar als het ergens een qualifyer voor zou zijn, ik weet 't niet... :X

Tevens: http://www.marathoninvestigation.com/2017/01/WhyIcheated.html
Ja doei.
pi_169086760


_O-
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169086814
Ik denk trouwens wel dat het in de VS veel meer voorkomt, daar is een BQ lopen toch meer een ding. Hier willen de meeste mensen volgens mij gewoon een mooie marathon lopen en blijkt dan achteraf dat ze ook met die tijd naar Boston kunnen.

Het schijnt in Rotterdam wel redelijk makkelijk afsnijden te zijn en ook wel af en toe te gebeuren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 11:21:30 #46
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169086838
Mijn ""autisme"" kan het echt niet aan om af te snijden :') Ik zou dat echt never nooit niet kunnen _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169086862
Tja en niet gelogd is niet gelopen he ;) Dus hoe kom je dan aan een mooie Strava Log? Het lijkt me ook ontzettend zuur om dan de laatste 10 of weet ik veel hoeveel km te lopen met het gevoel dat je afgesneden hebt..

Ik kan me wel voorstellen dat iemand anders je startnr laten dragen wel wat vaker gebeurt.. dat is ook zo lastig te controleren (al doet die gast van de website dat dus wel bij extreme gevallen, met foto's).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169086878
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:21 schreef DeLuna het volgende:
Mijn ""autisme"" kan het echt niet aan om af te snijden :') Ik zou dat echt never nooit niet kunnen _O-
Mijn fatsoen ook niet.
Ja doei.
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:26:45 #49
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169086933
Sowieso, als je zo snel kan lopen 10k onder de 45min en dan nog eens 11k.. waarom in hemelsnaam afsnijden?
pi_169086955
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:26 schreef xzaz het volgende:
Sowieso, als je zo snel kan lopen 10k onder de 45min en dan nog eens 11k.. waarom in hemelsnaam afsnijden?
Over wie heb je het nu?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:29:18 #51
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169086986
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Over wie heb je het nu?
Jane Seo
pi_169087049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:29 schreef xzaz het volgende:

[..]

Jane Seo
Hmm ja social media pressure of zo? Staat natuurlijk wel erg stoer als je aan al je volgers kunt vertellen dat je 2e bent geworden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169087061
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm ja social media pressure of zo? Staat natuurlijk wel erg stoer als je aan al je volgers kunt vertellen dat je 2e bent geworden.
Dat andere mens, die Linda, was ook wel sneu dat ze negatief commentaar kreeg op langzame(re) tijden. Echt. Wtf. :')
Ja doei.
pi_169087111
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat andere mens, die Linda, was ook wel sneu dat ze negatief commentaar kreeg op langzame(re) tijden. Echt. Wtf. :')
Ja het zal toch altijd een soort onzekerheid zijn wat dit soort gedrag veroorzaakt denk ik, als er geen andere prikkels zijn (zoals grote geldbeloningen bij topsporters).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169087131
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Tja en niet gelogd is niet gelopen he ;) Dus hoe kom je dan aan een mooie Strava Log? Het lijkt me ook ontzettend zuur om dan de laatste 10 of weet ik veel hoeveel km te lopen met het gevoel dat je afgesneden hebt..

Ik kan me wel voorstellen dat iemand anders je startnr laten dragen wel wat vaker gebeurt.. dat is ook zo lastig te controleren (al doet die gast van de website dat dus wel bij extreme gevallen, met foto's).
Dat is niet zo moeilijk, er zijn sites waar je je logjes makkelijk kunt manipuleren.
En anders zelf een gpx log maken (bijvoorbeeld met afstandmeten) en begin en eindtijd erin klussen, maar ik vermoed dat je dan een verschrikkelijk vlak schema hebt gelopen :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:39:56 #56
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169087192
Dat mensen cheaten enzo, daar kan ik soms nog wel wat van begrijpen. Maar bij zoiets als een hardloopwedstrijd zou het niet eens in me opkomen. Je traint toch voor een tempo/raceverloop? Met een stuk afsnijden 'klopt' je race dan gewoon niet meer. Onmogelijk om daar voldoening uit te halen, denk ik.

Dat iemand daar zijn tijd in stopt om het uit te zoeken vind ik ook weer dubieus :D
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:42:07 #57
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169087247
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:39 schreef Quoi het volgende:
Dat iemand daar zijn tijd in stopt om het uit te zoeken vind ik ook weer dubieus :D
Stukje big data analyse; je kan met alle tussentijden data natuurlijk gelijk zien wie er uit springt. Als iemand opeens een 2:30/km loopt valt dat wel op als zijn of haar normale tijden altijd rond de 5:00m/km lopen.

Wat je zegt, je hele race klopt gewoon niet meer.
pi_169087258
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:33 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat andere mens, die Linda, was ook wel sneu dat ze negatief commentaar kreeg op langzame(re) tijden. Echt. Wtf. :')
Dat is wel triest, maar om dan maar de timing-chip van je bib te trekken vind ik ook wat ver gaan.
Op die site wordt al gezegd: Ze wordt nu nooit als Boston Finisher erkend, terwijl ze die wel gelopen heeft. Zonde.
Je hoeft je gelopen wedstrijden niet op social media te posten natuurlijk.
Blijft natuurlijk wel je race en tijd opzoekbaar, maar mensen die jouw race en bijbehorende tijd gaan opzoeken en daar dan commentaar op gaan leveren zijn wel het toppunt van sneu
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169087259
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:39 schreef Quoi het volgende:
Dat mensen cheaten enzo, daar kan ik soms nog wel wat van begrijpen. Maar bij zoiets als een hardloopwedstrijd zou het niet eens in me opkomen. Je traint toch voor een tempo/raceverloop? Met een stuk afsnijden 'klopt' je race dan gewoon niet meer. Onmogelijk om daar voldoening uit te halen, denk ik.

Dat iemand daar zijn tijd in stopt om het uit te zoeken vind ik ook weer dubieus :D
Nouja voor de Boston Marathon is het wel goed dat iemand daar naar kijkt, daarom leveren ze die data ook aan hem, anders kunnen straks mensen die wel eerlijk de tijd gelopen hebben niet meer meedoen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169087282
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:42 schreef Guard het volgende:
Dat is wel triest, maar om dan maar de timing-chip van je bib te trekken vind ik ook wat ver gaan.
Oh, ja, nee, maar ik snap ook mensen niet die anderen af gaan kraken om hardlooptijden.
Ja doei.
pi_169087390
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:43 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Oh, ja, nee, maar ik snap ook mensen niet die anderen af gaan kraken om hardlooptijden.
Dat zijn duidelijk geen echte lopers.
Al kom je echt als aller-aller-allerlaatste binnen terwijl ze de finishboog al aan het afbreken zijn dan verdient dat (minstens) net zoveel respect als de winnaar van die race en ben je nog altijd sneller dan die gasten die de race niet hebben gelopen en vanaf de bank lekker je tijd gaan bashen op social media.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169087409
Zeker waar, al is de grens tussen een marathon lopen en een marathon wandelen in de VS soms wel erg klein. Ik vind het best gek dat de weg moet vrijgehouden worden, bij sommige races, tot de laatste in 9.5 uur binnen is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:49:30 #63
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169087417
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:48 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat zijn duidelijk geen echte lopers.
Al kom je echt als aller-aller-allerlaatste binnen terwijl ze de finishboog al aan het afbreken zijn dan verdient dat (minstens) net zoveel respect als de winnaar van die race en ben je nog altijd sneller dan die gasten die de race niet hebben gelopen en vanaf de bank lekker je tijd gaan bashen op social media.
Inderdaad, als je 100+ kilo weegt en je loopt de 5km in welke tijd dan ook _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Zeker waar, al is de grens tussen een marathon lopen en een marathon wandelen in de VS soms wel erg klein. Ik vind het best gek dat de weg moet vrijgehouden worden, bij sommige races, tot de laatste in 9.5 uur binnen is.
Voor een Marathon moet je ook gewoon trainen; iedereen die vraagt gelijk aan mij als het over hardlopen gaat 'loop je de marathon ook?' alsof er niks tussen de 100m van Bolt en de Marathon zit.
pi_169087568
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Zeker waar, al is de grens tussen een marathon lopen en een marathon wandelen in de VS soms wel erg klein. Ik vind het best gek dat de weg moet vrijgehouden worden, bij sommige races, tot de laatste in 9.5 uur binnen is.
Oh, ik vind ook wel dat organisatoren gewoon keiharde grenzen mogen trekken. Niet alleen voor het afsluiten van wegen, maar ook voor vrijwilligers die in weer en wind mogen blijven staan. Er zijn races die uitlopen toestaan zonder support en dergelijken, maar dat vind ik nog steeds heel krom.
Ja doei.
pi_169087588
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:49 schreef La_Tramposa het volgende:
Zeker waar, al is de grens tussen een marathon lopen en een marathon wandelen in de VS soms wel erg klein. Ik vind het best gek dat de weg moet vrijgehouden worden, bij sommige races, tot de laatste in 9.5 uur binnen is.
ja dat is wel een groot verschil tussen de VS en Europa (misschien ook wel elders op de wereld, maar daar heb ik (nog :P )geen wedstrijd gelopen).
Daar is naar de lokale Walmart wandelen al een topprestatie en 26,2 miles te voet afleggen is dan ook zowat super-human.

Daarom is een tijdslimiet voor het evenement zelf (dus geen kwalificatietijd) i.m.o. wel goed. Je mag door, maar het parcours is niet meer verkeersvrij.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169087620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:49 schreef xzaz het volgende:

[..]

Inderdaad, als je 100+ kilo weegt en je loopt de 5km in welke tijd dan ook _O_

[..]

Voor een Marathon moet je ook gewoon trainen; iedereen die vraagt gelijk aan mij als het over hardlopen gaat 'loop je de marathon ook?' alsof er niks tussen de 100m van Bolt en de Marathon zit.
Dat, en zelfs met lang en hard trainen is het niet voor iedereen wenselijk of haalbaar. Ik vind het lastig om een harde grens te noemen, maar ik denk dat als je door overgewicht of slechte conditie of wat dan ook bijvoorbeeld 45 minuten over een 5km doet, het niet slim is om een marathon te gaan lopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:59:42 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169087707
Ik vind dat iedereen zich vooral lekker om zichzelf druk moet maken in plaats van over anderen. Dat geldt zowel voor de heksenjacht op eventuele cheaters als voor mensen die vinden dat andere mensen iets wel of niet zouden moeten doen
F means you're fucked
pi_169087718
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:48 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat zijn duidelijk geen echte lopers.
Al kom je echt als aller-aller-allerlaatste binnen terwijl ze de finishboog al aan het afbreken zijn dan verdient dat (minstens) net zoveel respect als de winnaar van die race en ben je nog altijd sneller dan die gasten die de race niet hebben gelopen en vanaf de bank lekker je tijd gaan bashen op social media.
Ben ik het niet mee eens. Ik heb echt meer respect voor de winnaar van een marathon dan voor die gasten die eigenlijk niet eens hadden moeten inschrijven voor de NYC Marathon, maar dat wel deden en er dan 8 uur over doen.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:59 schreef YUR het volgende:
Ik vind dat iedereen zich vooral lekker om zichzelf druk moet maken in plaats van over anderen. Dat geldt zowel voor de heksenjacht op eventuele cheaters als voor mensen die vinden dat andere mensen iets wel of niet zouden moeten doen
En dat moeten ze vooral doen, maar vraag mij niet daar respect voor te hebben.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 23 februari 2017 @ 12:00:38 #69
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169087730
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:59 schreef YUR het volgende:
Ik vind dat iedereen zich vooral lekker om zichzelf druk moet maken in plaats van over anderen. Dat geldt zowel voor de heksenjacht op eventuele cheaters als voor mensen die vinden dat andere mensen iets wel of niet zouden moeten doen
Als we zo redeneren was Armstrong nog steeds eigenaar van 7 tours.
pi_169087860
Bij onze club is heel veel peer pressure onder de nieuwe lopers. Niet gezond. Ik zie het altijd met lede ogen aan. Er is ook een club binnen de club ontstaan de afgelopen anderhalf jaar nadat de 'walk to run' groep een soort van kliekje is geworden, die nu ook allemaal ineens een marathon doen, nog geen anderhalf jaar nadat ze begonnen zijn met rennen. En het wordt allemaal maar aangemoedigd en gesteund. De mensen die de walk to run organiseren, ondanks dat ze voor veel nieuwe leden gezorgd hebben, zijn intens slechte voorbeelden: altijd maar doorlopen met blessures, inclusief marathons in 5.5 uur met pijnlijke armen, benen, ruggen en eigenlijk alles wat maar pijn kan doen bij/door hardlopen.

Gisteren waren ze ook alweer aan het rennen terwijl ze een tijdje geleden nog gepost had dat ze van de dokter niet mocht hardlopen, en dus op zoek was naar een andere dokter die zou zeggen dat het wel mocht. Serieus, als je alleen wilt horen dat het wel mag, ga dan gewoon niet naar de dokter en loop gewoon stuk. -O- en geef dat voorbeeld niet aan nieuwe hardlopers, die allemaal stuk voor stuk regelmatig uitvallen met blessures door op zondag een race te lopen, en op maandag weer gepressured worden om naar de club te komen.

Echt, soms -O-
Ja doei.
pi_169088287
Nouja oke iedereen mag willen en doen wat hij zelf leuk vindt maar verstandig vind ik het niet :P Ik ga ook niet skischansspringen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 12:59:17 #72
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169089245
Ik heb nu toch wel stijve kuiten, geen pijn, maar ik voel ze wel. Lijkt een knoop in de linkerkant te zitten, zo voelt dat althans. Is dit nu het moment waarbij een foamroller handig kan zijn? Zit al een tijdje naar zo'n ding te kijken maar ik had eigenlijk nooit ergens last van (buiten wat spierpijn na een LDL).
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169089555
Al anderhalve week niet kunnen hardlopen is verschrikkelijk zeg. Ik kan mij geeneens voorstellen hoe het moet zijn voor mensen met ergere blessures waardoor ze maanden eruit liggen, of zelfs nooit meer kunnen hardlopen.
Mijn knie voelt wel al stukken beter aan, misschien dat ik het van het weekend weer eens ga proberen.

Voor de Halve Marathon over anderhalve week ga ik het maar rustig aan doen (ik moet wel :')). Een tijd van 1.40:00 lijkt me meer dan genoeg.
pi_169089846
quote:
5s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:59 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb nu toch wel stijve kuiten, geen pijn, maar ik voel ze wel. Lijkt een knoop in de linkerkant te zitten, zo voelt dat althans. Is dit nu het moment waarbij een foamroller handig kan zijn? Zit al een tijdje naar zo'n ding te kijken maar ik had eigenlijk nooit ergens last van (buiten wat spierpijn na een LDL).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn foamroller een tijd intensief gebruikt heb maar nu deze marathonperiode helemaal niet meer. In principe weten je spieren ook wel hoe ze zichzelf moeten herstellen. En voor kuiten vind ik de foamroller sowieso niet zo chill, die masseer ik liever zelf met mijn handen los of met een stick.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 13:26:11 #75
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169089901
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn foamroller een tijd intensief gebruikt heb maar nu deze marathonperiode helemaal niet meer. In principe weten je spieren ook wel hoe ze zichzelf moeten herstellen. En voor kuiten vind ik de foamroller sowieso niet zo chill, die masseer ik liever zelf met mijn handen los of met een stick.
Mooi, dan laat ik die ongein achterwege :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169089939
Nouja n=1 he ;) Enige waar ik de foamroller nog wel chill voor vind is om met mijn rug overheen te rollen, daar kun je zelf natuurlijk nooit bij. Maar jij hebt een boyfriend :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport donderdag 23 februari 2017 @ 13:29:07 #77
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169089992
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:27 schreef La_Tramposa het volgende:
Nouja n=1 he ;) Enige waar ik de foamroller nog wel chill voor vind is om met mijn rug overheen te rollen, daar kun je zelf natuurlijk nooit bij. Maar jij hebt een boyfriend :P
Ja maar jouw n=1 vind ik wel een serieuze, iets met ervaring enzo. :D

Maar misschien had ik vooraf wat meer moeten drinken, dit komt eigenlijk nooit voor zo. Vocht is natuurlijk wel essentieel.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169090306
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:59 schreef YUR het volgende:
Ik vind dat iedereen zich vooral lekker om zichzelf druk moet maken in plaats van over anderen. Dat geldt zowel voor de heksenjacht op eventuele cheaters als voor mensen die vinden dat andere mensen iets wel of niet zouden moeten doen
Maar dan ben ik de enige die zich druk maakt om mij. -O-

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
Er is ook een club binnen de club ontstaan de afgelopen anderhalf jaar nadat de 'walk to run' groep een soort van kliekje is geworden
Kliekjes :r Ik hoop dat ze zichzelf kapot lopen.

Lekker zo'n rustweek met nachtdiensten :') Maar goed, het is niet zo erg. Het gestel is wat stijfjes her en der, maar tijdens het hardlopen viel het mee.
pi_169090576
http://www.runnersworld.c(...)er%E2%80%99s%20World

Ik vind dit echt een topstukje over running form en de rol van het bekken daarin, voor mij iig erg van toepassing. Mijn fysio wilde me ook meer laten oefenen met proprioceptie maar dat is wel erg lastig :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169092128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:38 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Maar dan ben ik de enige die zich druk maakt om mij. -O-
O-)
Ik bemoei me met iedereen dus ook met jou :6
En met YUR natuurlijk, gewoon omdat hij dat zo leuk vindt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169092735
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:11 schreef MiG31 het volgende:
Al anderhalve week niet kunnen hardlopen is verschrikkelijk zeg. Ik kan mij geeneens voorstellen hoe het moet zijn voor mensen met ergere blessures waardoor ze maanden eruit liggen, of zelfs nooit meer kunnen hardlopen.
Mijn knie voelt wel al stukken beter aan, misschien dat ik het van het weekend weer eens ga proberen.

Voor de Halve Marathon over anderhalve week ga ik het maar rustig aan doen (ik moet wel :')). Een tijd van 1.40:00 lijkt me meer dan genoeg.
Is die halve marathon dan zo belangrijk voor je dat je hem toch wil gaan lopen?
pi_169092892
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Is die halve marathon dan zo belangrijk voor je dat je hem toch wil gaan lopen?
Ja, thuiswedstrijd. Ik kijk er al een halfjaar naar uit.
pi_169092896
We gaan naar de musical van de marathon *O*
Een week of 3 voor de marathon zelf *O*
Heulergvetveelzinan!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169093355
Tegenwind vandaag })
pi_169096408
Nu een downhill a-naar-b marathon lopen met wind mee, voor een bq-tijd :P
pi_169103582
Echt een gemiste kans als je niet met dit weer naar buiten bent geweest :D Echt lachen! Af en toe waaide mijn linkerbeen ineens rechts naast mijn rechterbeen haha.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169104906
Hier ook blij dat ik gisteren ben geweest.
De autodeur vloog al uit mijn handen (gelukkig stond ik erg ruim geparkeerd) en ik kon in een hoek van 45 graden vooroverhellend lopen.
Maar het is wel droog. :+

Nu voel ik ook wat spierpijn in mijn bovenbenen, niet daar waar ik gister kramp kreeg. Ik vind het wel fijn om te rollen. Maar af en toe is toch ook een masseur nodig.
pi_169106527
Heerlijk inderdaad, eerst vol tegen de wind in beuken en daarna op de terugweg op mijn gemakje op topsnelheid!

Blijft wel lastig in dit weer om een beetje het tempo vlak te houden. Ongemerkt ga ik ook, of vooral, tegen de wind in steeds sneller lopen.
pi_169109667
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 22:58 schreef indepoeier het volgende:
Heerlijk inderdaad, eerst vol tegen de wind in beuken en daarna op de terugweg op mijn gemakje op topsnelheid!

Blijft wel lastig in dit weer om een beetje het tempo vlak te houden. Ongemerkt ga ik ook, of vooral, tegen de wind in steeds sneller lopen.
Ik zeg ook altijd dat mijn tempo sneller wordt door meewind dan langzamer door tegenwind.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 09:49:10 #90
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169110993
Gebruikt iemand hier de milestonepod?
pi_169114089
Wat een heerlijk weer voor een weekend buiten spelen in Brabant! Hopelijk blijft het zo en doen mijn benen even een #supersnelherstel sessie vandaag.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169114800
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169115876
quote:
Een marathon van 5km door een bubbelschuimbad in het zuiderpark? Ik ga me inschrijven :o !!
pi_169116075
Een marathon van 5km zie ik ook wel zitten!!

Net een lange duurloop gelopen (29km), maar het ging dus echt voor geen ene meter. Het is deels ook een mentaal dingetje, want ik zag er al van te voren tegen op (slecht geslapen, benen voelden niet helemaal fris). Het werd dus een loop met veel wandelingetjes tussendoor, eigenlijk geen enkel moment lekker ontspannen in mijn tempo gekomen.

Vorige week vrijwel dezelfde afstand gelopen, met dezelfde gemiddelde hartslag, alleen dan toen 25 sec per km sneller. Toen liep het ook veel lekkerder. Mijn hersteltijd nu is volgens Polar ook het dubbele van de ldl van vorige week.

Gemengde gevoelens: de afstand uiteindelijk wel afgelegd, dus dat is mooi. Maar die 42 km lijken na zo'n loop verder dan ooit.

[ Bericht 0% gewijzigd door steffelonio op 24-02-2017 15:51:44 ]
pi_169119516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:14 schreef steffelonio het volgende:
Een marathon van 5km zie ik ook wel zitten!!

Net een lange duurloop gelopen (29km), maar het ging dus echt voor geen ene meter. Het is deels ook een mentaal dingetje, want ik zag er al van te voren tegen op (slecht geslapen, benen voelden niet helemaal fris). Het werd dus een loop met veel wandelingetjes tussendoor, eigenlijk geen enkel moment lekker ontspannen in mijn tempo gekomen.

Vorige week vrijwel dezelfde afstand gelopen, met dezelfde gemiddelde hartslag, alleen dan toen 25 sec per km sneller. Toen liep het ook veel lekkerder. Mijn hersteltijd nu is volgens Polar ook het dubbele van de ldl van vorige week.

Gemengde gevoelens: de afstand uiteindelijk wel afgelegd, dus dat is mooi. Maar die 42 km lijken na zo'n loop verder dan ooit.
Welkom in marathontraining 😉 Zowel de superfijne als de superellendige duurlopen heb je nodig om er mentaal en fysiek klaar voor te zijn. Zelfs als het extreem kut gaat kun je dus nog 29km lopen, zo kan je het ook zien!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 17:15:17 #96
465532 Marie0
Altijd nieuwsgierig
pi_169120015
Doet er iemand mee aan de CPC testloop (https://runtomove.nl/hardloopwedstrijden/cpc-testloop)? Ervaringen mee? Ben benieuwd of dit een goede voorbereiding is op de CPC loop.
pi_169121062
Er ging iets niet helemaal goed met m'n rechtervoet...

Ik ben er niet bewust keihard doorheen geklapt ofzo, maar ik heb 'm wel verzwikt -O- ofzo. Niet m'n enkel direct, maar er is wat mis met m'n banden in de buurt daar. Teruggestrompeld met nog een km te gaan ofzo -O- :?
Ja doei.
pi_169121184
Oej, Moblo. Hopelijk valt het mee.
pi_169121960
Kan amper lopen, maar als ik stil zit voel ik niks. M'n enkel is het niet, maar de spieren eromheen. Ben door een soort grote grindbak gelopen, zeer ongelijk, maar dat doe ik wel vaker. Moet gewoon een keer verkeerd gestapt zijn, en daarna onbewust te gespannen met die voet, en nu is het hommeles ofzo. |:(
Ja doei.
pi_169122174
Ik ben binnenkort jarig en aangezien ik totaal geen inspiratie heb ga ik mezelf een sporthorloge cadeau doen. Alleen mijn wensen passen niet bij een horloge:

- Hartslag (zonder band)
- GPS
- Koppeling via telefoon met Strava
- Snelheid/afstand etc (maargoed daar zorgt GPS voor)
- En wat het lastig maakt: Het liefst wil ik een horloge waar je Deezer/Spotify mee kunt streamen ipv mp3's zoals bij de TomTom's....

Iemand de beste optie? Budget is niet zo belangrijk. Maar meerprijs moet we iets toevoegen.
pi_169122194
Tsja.. euh... ik denk dat je toch snel bij TomTom uitkomt met dat soort eisen...
Ja doei.
pi_169122231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:14 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja.. euh... ik denk dat je toch snel bij TomTom uitkomt met dat soort eisen...
Maar daar moet je dus fysiek via de computer muziek op zetten. Dat is zo omslachtig.

Maar als je dat niet doet heb ik dus mijn telefoon alsnog nodig om mee te nemen. Ik wil juist het liefst alleen een horloge en bluetooth oortjes.

Die armband voor de telefoon irriteert me. Voornamelijk als het warmer is.
pi_169122487
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:17 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Maar daar moet je dus fysiek via de computer muziek op zetten. Dat is zo omslachtig.

Maar als je dat niet doet heb ik dus mijn telefoon alsnog nodig om mee te nemen. Ik wil juist het liefst alleen een horloge en bluetooth oortjes.

Die armband voor de telefoon irriteert me. Voornamelijk als het warmer is.
Een heupbelt is dan waarschijnlijk het meest praktisch.
pi_169122489
Mja, dan zou je dus een horloge moeten hebben met internetverbinding (en een simkaart met abo oid?) om zonder telefoon te kunnen streamen. Ik geef het een heel erg kleine kans dat die er gaat komen.

Het is of mp3tjes op een TomTom, of een telefoon mee.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:31:45 #105
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169122495
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 17:15 schreef Marie0 het volgende:
Doet er iemand mee aan de CPC testloop (https://runtomove.nl/hardloopwedstrijden/cpc-testloop)? Ervaringen mee? Ben benieuwd of dit een goede voorbereiding is op de CPC loop.
Ehm, zo te lezen was die twee weken geleden?

Ik doe morgen mijn laatste lange duurloop van 18km in voorbereiding op de halve marathon. Op zich is een loop van 15km prima als voorbereiding, drie rondes van 7,5km is niet nodig voor een halve marathon.
pi_169122510
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:31 schreef hatsaflats het volgende:
Mja, dan zou je dus een horloge moeten hebben met internetverbinding (en een simkaart met abo oid?) om zonder telefoon te kunnen streamen. Ik geef het een heel erg kleine kans dat die er gaat komen.

Het is of mp3tjes op een TomTom, of een telefoon mee.
Dit dus.
Ja doei.
pi_169122625
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:31 schreef hatsaflats het volgende:
Mja, dan zou je dus een horloge moeten hebben met internetverbinding (en een simkaart met abo oid?) om zonder telefoon te kunnen streamen. Ik geef het een heel erg kleine kans dat die er gaat komen.

Het is of mp3tjes op een TomTom, of een telefoon mee.
Wifi is genoeg. En dan via Deezer of Spotify een aantal nummers downloaden op de horloge. Zo gaat het op de telefoon ook. De Apple watch is een optie binnenkort. Die gaat dat kunnen. Maar dat is eigenlijk weer overkill.

En het werkt voorlopig alleen met Spotify, en laat ik nu net Deezer gebruiken.

http://www.iculture.nl/nieuws/spotty-spotify-apple-watch/

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2017 19:49:54 ]
pi_169124440
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:38 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wifi is genoeg. En dan via Deezer of Spotify een aantal nummers downloaden op de horloge. Zo gaat het op de telefoon ook. De Apple watch is een optie binnenkort. Die gaat dat kunnen. Maar dat is eigenlijk weer overkill.

En het werkt voorlopig alleen met Spotify, en laat ik nu net Deezer gebruiken.

http://www.iculture.nl/nieuws/spotty-spotify-apple-watch/
Dan ben je dus niet meer aan het streamen. Maargoed, er is op dit moment voor zover ik weet geen hardloophorloge met de mogelijkheid om op welke manier dan ook een koppeling met spotify/deezer te maken, en ik verwacht niet dat er binnen een afzienbare termijn een hardloophorloge komt die dat wel kan. Als die er al komt.

Wat betreft de Apple watch: hier is een heel uitgebreide review van hoe capabel hij is als sporthorloge https://www.dcrainmaker.c(...)-edition-review.html

En als alternatief zou je idd naar een heupband kunnen kijken. Er zijn hier best veel mensen (die volgens mij ook met muziek lopen?) tevreden over de spibelt. Zelf loop ik nooit met muziek.
pi_169124546
In elke hardloopbroek zit toch een prima zakje waarin een telefoon of een mp3-spelertje kan?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169124656
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:01 schreef mosselmossel het volgende:
In elke hardloopbroek zit toch een prima zakje waarin een telefoon of een mp3-spelertje kan?
Nee hoor, mijn fijnste broeken hebben geen zakken.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169124765
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 20:56 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dan ben je dus niet meer aan het streamen. Maargoed, er is op dit moment voor zover ik weet geen hardloophorloge met de mogelijkheid om op welke manier dan ook een koppeling met spotify/deezer te maken, en ik verwacht niet dat er binnen een afzienbare termijn een hardloophorloge komt die dat wel kan. Als die er al komt.

Wat betreft de Apple watch: hier is een heel uitgebreide review van hoe capabel hij is als sporthorloge https://www.dcrainmaker.c(...)-edition-review.html

En als alternatief zou je idd naar een heupband kunnen kijken. Er zijn hier best veel mensen (die volgens mij ook met muziek lopen?) tevreden over de spibelt. Zelf loop ik nooit met muziek.
Thanks. Je hebt gelijk, streamen doe je dan niet idd. Was wat onhandig omschreven in mijn post.

Hebben jullie een advies voor een horloge als ik de muziek weglaat?

Ik ben binnenkort jarig en aangezien ik totaal geen inspiratie heb ga ik mezelf een sporthorloge cadeau doen. Alleen mijn wensen passen niet bij een horloge:

- Hartslag (zonder band)
- GPS
- Koppeling (via telefoon) met Strava na afloop
- Snelheid/afstand etc

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2017 21:12:15 ]
pi_169124780
Al mijn broeken hebben zo'n zakje achterop, maar ik heb geen 1 broek waarbij m'n telefoon in dat zakje past.
pi_169124796
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:11 schreef hatsaflats het volgende:
Al mijn broeken hebben zo'n zakje achterop, maar ik heb geen 1 broek waarbij m'n telefoon in dat zakje past.
Bij mij ook niet. Net een sleutel en wat geld.
  Moderator vrijdag 24 februari 2017 @ 21:12:51 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_169124800
Ik heb 1 broek zonder zakje achterop en de andere twee met :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 februari 2017 @ 21:26:27 #115
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_169125089
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb 1 broek zonder zakje achterop en de andere twee met :)
and Guppy is guppy...die trekt dan altijd net de verkeerde broek aan
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 24 februari 2017 @ 21:26:45 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169125095
Spibelt met foon en een hardloophorloge naar keuze en klaar is Kees :Y
pi_169125129
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:26 schreef Quoi het volgende:
Spibelt met foon en een hardloophorloge naar keuze en klaar is Kees :Y
Gaat dat niet klotsen zeg maar?
  Moderator vrijdag 24 februari 2017 @ 21:30:16 #118
155227 crew  Guppy
dus
pi_169125179
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:26 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

and Guppy is guppy...die trekt dan altijd net de verkeerde broek aan
Dat gebeurt dus serieus :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 24 februari 2017 @ 21:44:07 #119
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169125530
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:28 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Gaat dat niet klotsen zeg maar?
Jij stopt ook nog ergens water in?

Als je de telefoon bedoelt: nopes. Google eens op spibelt of iets vergelijkbaars. Ik doe 'm altijd om mijn taille en dat zit muurvast.

Really. It's true.

Oja en Mo wat doe je?
pi_169125990
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:11 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Thanks. Je hebt gelijk, streamen doe je dan niet idd. Was wat onhandig omschreven in mijn post.

Hebben jullie een advies voor een horloge als ik de muziek weglaat?

Ik ben binnenkort jarig en aangezien ik totaal geen inspiratie heb ga ik mezelf een sporthorloge cadeau doen. Alleen mijn wensen passen niet bij een horloge:

- Hartslag (zonder band)
- GPS
- Koppeling (via telefoon) met Strava na afloop
- Snelheid/afstand etc
Volgens mij moet de polar M600 kunnen wat je wilt: GPS, optische hartslag, spotify offline (mss ook wel deezer offline). Is een android smartwatch.
pi_169126304
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:11 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Hebben jullie een advies voor een horloge als ik de muziek weglaat?
In dat geval zowat alle serieuze sporthorloges. Instapmodellen van TomTom en Garmin zijn dan zo'n 100 euro, gok ik, als je niet per se het nieuwste model wilt.

Mijn broeken met een ritszak achterop zijn groot genoeg voor mijn telefoon, maar ik heb ook wel een bescheiden formaat telefoon.
En er zijn toch ook heel kleine mp3-spelers met een clipje die je aan je kleding vast kunt maken?
In mijn Spibelt past veel, maar de laatste keer kreeg ik 'm niet goed vast zonder dat het omhoog schuift (ik draag 'm op de heup). Ik geloof dat ik het in mijn taille niet fijn vind en misschien past het ook niet.
pi_169126371
En damn, die spierpijn was vandaag in mijn beide bovenbenen te voelen. Niet echt pijnlijk, maar gezien wat ik heb gedaan aan training vind ik het overdreven.
Net maar weer even gerold, hopelijk kan ik dan morgen een duurloop doen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 22:54:06 #123
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_169127025
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:30 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat gebeurt dus serieus :@
I know you too well Gup!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_169130545
Ik heb mijn horloge nog niet zo lang terug na reparatie, dus hij is nu weer opnieuw bezig met mijn VO2max bepalen en wedstrijdresultaten inschatten. Over dat laatste is hij in ieder geval optimistisch:



ik vind 5km rennen eng
  zaterdag 25 februari 2017 @ 08:25:13 #125
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169130572
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 08:20 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb mijn horloge nog niet zo lang terug na reparatie, dus hij is nu weer opnieuw bezig met mijn VO2max bepalen en wedstrijdresultaten inschatten. Over dat laatste is hij in ieder geval optimistisch:

[ afbeelding ]

ik vind 5km rennen eng
Dus 4:20min/km. Zelfs je horloge is het ermee eens. :s)
pi_169130706
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 08:20 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb mijn horloge nog niet zo lang terug na reparatie, dus hij is nu weer opnieuw bezig met mijn VO2max bepalen en wedstrijdresultaten inschatten. Over dat laatste is hij in ieder geval optimistisch:

[ afbeelding ]

ik vind 5km rennen eng
Nouja voor de halve en hele wel omdat je daar niet op getraind bent, maar de 5 en 10 zitten toch niet zover van je prs af?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169130882
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 08:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja voor de halve en hele wel omdat je daar niet op getraind bent, maar de 5 en 10 zitten toch niet zover van je prs af?
De tijd op de 5 komt erg in de buurt bij wat ik morgen hoop te lopen, maar 45 op de 10 is voor mijn gevoel nog wel erg ver weg. PR uit 2014 staat op 48:02. Eerst dat maar eens verbeteren, en daarna hoop ik wel richting de 45 te kunnen.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 09:37:39 #128
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169131117
Garmin zegt dat ik 5km in 19:11 moet kunnen lopen en een marathon in iets meer dan 3 uur. Volgens mij denkt m'n horloge dat ik La Tramposa ben. :+
pi_169131173
Mijn horloge voorspelt niet, alleen maar zeggen dat ik na ieder loopje 120 uur moet herstellen :')
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169131755
Wat een poepiesjieke horloges.
Ik heb een route voor een duurloopje gekozen en het is droog. Zo maar gaan dan.

En misschien vanmiddag nieuwe schoenen. Eigenlijk zou het niet per se moeten, want ze zijn nog net geen half jaar oud, maar ik vind het wel fijn om voor een marathon op niet-versleten schoenen te lopen.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 10:42:37 #131
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169131888
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:33 schreef wyccie het volgende:
Wat een poepiesjieke horloges.
Ik heb een route voor een duurloopje gekozen en het is droog. Zo maar gaan dan.

En misschien vanmiddag nieuwe schoenen. Eigenlijk zou het niet per se moeten, want ze zijn nog net geen half jaar oud, maar ik vind het wel fijn om voor een marathon op niet-versleten schoenen te lopen.
Heb je al iets op 't oog eb zijb het dan dezelfde soort schoenen, of iets heel anders? Beetje afwisseling qua schoenen kan volgens mij ook geen kwaad.

Ik ga na m'n werk maar een poging wagen. De pijn in m'n voet lijkt weg te zijn getrokken, dus ik hoop dat ik dat tijdens en na het lopen ook nog kan zeggen.
pi_169131919
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 08:20 schreef hatsaflats het volgende:
Ik heb mijn horloge nog niet zo lang terug na reparatie, dus hij is nu weer opnieuw bezig met mijn VO2max bepalen en wedstrijdresultaten inschatten. Over dat laatste is hij in ieder geval optimistisch:

[ afbeelding ]

ik vind 5km rennen eng
Dit is supergrappig. Ik kende het scherm niet, dus ging net even op zoek naar de mijne. Moet je onze voorspellingen eens vergelijken!

Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169131944
Dat werkt op basis van je VO2Max.

Bij mij is die 45 met deze voorspellingen:



Mijn voorspellingen zijn wel iets minder snel:

5 km: 24:00
10 km: 53:00
21.1 km: 1:55:00
42.2 km: DNS
  zaterdag 25 februari 2017 @ 10:53:29 #134
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169131988
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:45 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dit is supergrappig. Ik kende het scherm niet, dus ging net even op zoek naar de mijne. Moet je onze voorspellingen eens vergelijken!

[ afbeelding ]
Whahahahahaha briljant!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 25 februari 2017 @ 10:54:16 #135
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169131995
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:49 schreef BlueT het volgende:
Dat werkt op basis van je VO2Max.

Bij mij is die 45 met deze voorspellingen:

[ afbeelding ]

Mijn voorspellingen zijn wel iets minder snel:

5 km: 24:00
10 km: 53:00
21.1 km: 1:55:00
42.2 km: DNS

Mijn garmin beweert dat mijn vo2 Max 51 is :o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169132004
Die van mij is 48. Maar ik heb me nooit verdiept in VO2Max, dus geen idee of dat goed of slecht is.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169132040
Haha, grappig!

Ik had niet het idee dat het alleen op VO2max werkt, want m'n vorige horloge gaf een hogere VO2max (50 ipv 48 nu) met langzamere tijden. Die had ook wel meer data dan deze, want dit is gebaseerd op 4 loopjes :P
  zaterdag 25 februari 2017 @ 11:04:35 #138
3878 Vork
Manisch creatief
pi_169132096
54 hier :o maar ik weet zeker dat in die berekening zeker 2 loopjes zijn meegenomen waar de hartslag niet helemaal klopt. Binnenkort zakt-ie vast wel weer een paar punten. Dat maakt dan evengoed niets uit, het telt pas als ik gewoon zelf rijden loop. :P VO2max kan ik verder niet zoveel mee.
  Redactie Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 11:36:09 #139
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169132521
Mijn Garmin kan dat allemaal niet volgensmij, ik ben niet zo hip :+
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169132552
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:42 schreef Vork het volgende:

[..]

Heb je al iets op 't oog eb zijb het dan dezelfde soort schoenen, of iets heel anders? Beetje afwisseling qua schoenen kan volgens mij ook geen kwaad.
Zelfde schoen, nieuwer model. Het is altijd maar de vraag of er niet te veel is veranderd waardoor het niet meer zo fijn past.
Ik heb standaard twee paar schoenen, en het paar voor kort werk kan nog wel langer mee. Daar heb ik ook veel minder op gelopen.
pi_169133413
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 10:54 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Mijn garmin beweert dat mijn vo2 Max 51 is :o
Ik vind dat wel vrij hoog, ik kan het me niet meer precies herinneren maar volgens mij was die van mij ook rond de 50 bij de laatste inspanningstest. Maar ja ik geloof sowieso niet echt in horloges die dat schatten op basis van je hartslag en tempo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169133444
Ik heb geen idee. :o
Ja doei.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 12:51:52 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169133572
Na 3 dagen een vervelend buikgriepje en slechts 1 training afgerond deze week, tóch gegaan en weer een (dit keer echte ;) ) pyramideloop gedaan: 6-8-10-8-6. Viel even niet mee. Volgende week de afsluiting vd cursus met een 30min testloop. Whoea.

Hats, succes met het voldoen aan de verwachtingen van je horloge. Pressure!
pi_169133729
M'n voet doet nog steeds pijn. Erg pijn. Echt, geen idee wat het nou is of waardoor het komt.
Ja doei.
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 13:06:44 #145
155227 crew  Guppy
dus
pi_169133788
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 11:38 schreef wyccie het volgende:

[..]

Zelfde schoen, nieuwer model. Het is altijd maar de vraag of er niet te veel is veranderd waardoor het niet meer zo fijn past.
Ik heb standaard twee paar schoenen, en het paar voor kort werk kan nog wel langer mee. Daar heb ik ook veel minder op gelopen.
Ik heb de Saucony Triumph ISO 2, dat is de opvolger van die van jou. Erg tevreden over ^O^ Al is de nummer 3 inmiddels ook alweer uit :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 25 februari 2017 @ 13:09:19 #146
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169133829
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 12:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind dat wel vrij hoog, ik kan het me niet meer precies herinneren maar volgens mij was die van mij ook rond de 50 bij de laatste inspanningstest. Maar ja ik geloof sowieso niet echt in horloges die dat schatten op basis van je hartslag en tempo.
Ik ook, dus ik neem het met een flinke korrel zout.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 13:12:50 #147
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169133892
Ik heb mijn maandrecord verbroken en ik moet morgen nog een LDL lopen. Deze maand komt dus uit op 165km ongeveer *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 25 februari 2017 @ 13:41:10 #148
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169134392
Whooot weer een wedstrijd gelopen, ook nu op de 10 km een PR gelopen :D /runnershigh
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  zaterdag 25 februari 2017 @ 14:03:28 #149
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169134809
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 13:41 schreef MaleDuck het volgende:
Whooot weer een wedstrijd gelopen, ook nu op de 10 km een PR gelopen :D /runnershigh
Cijfers!
pi_169134960
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 12:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind dat wel vrij hoog, ik kan het me niet meer precies herinneren maar volgens mij was die van mij ook rond de 50 bij de laatste inspanningstest. Maar ja ik geloof sowieso niet echt in horloges die dat schatten op basis van je hartslag en tempo.
Mijn horloge zegt het, dus het is waar! Kan ik me nog aanmelden voor R'dam, dan loop ik daar wel even een sub 3:30 marathon O-)

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 13:41 schreef MaleDuck het volgende:
Whooot weer een wedstrijd gelopen, ook nu op de 10 km een PR gelopen :D /runnershigh
Super! En idd: cijfers!
pi_169135591
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 13:02 schreef motorbloempje het volgende:
M'n voet doet nog steeds pijn. Erg pijn. Echt, geen idee wat het nou is of waardoor het komt.
Gangreen, je voet valt eraf. :P

Misschien spierscheurtje omdat je toch best wel een onverwachte beweging hebt gemaakt? Een botbreuk kan natuurlijk ook. Ik zou toch wel rust houden en als het niet minder wordt naar de GP gaan.
Zou wel erg zuur zijn als je weer niet kunt ophouden. :(

Ik heb zelf toch maar een kort tempoloopje gedaan ipv duurloop. Morgen komt beter uit en nu kon ik mijn bovenbeen testen. Gaat in principe goed als ik niet te veel krachtig aanspan. En conditioneel valt het me nog steeds niet tegen. Maar ik moet nu toch wel weer de afstand opbouwen.
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 15:05:48 #152
155227 crew  Guppy
dus
pi_169135962
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 13:12 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb mijn maandrecord verbroken en ik moet morgen nog een LDL lopen. Deze maand komt dus uit op 165km ongeveer *O*
En dat in februari! ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 25 februari 2017 @ 15:40:12 #153
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169136492
Netjes DeLuna!

Mijn maandtotaalrecord gaat er niet aan deze maand. Sta nu op 188 en komt nog ongeveer 30 bij.
Januari was 228. Stomme korte maand dat februari.

Maart zal denk ik nog minder zijn want taperen.

Trouwens, vraagje: zouden jullie de week voor een 35 km duurloop een halve marathon voluit lopen? mijn gevoel zegt niet doen, eigenlijk.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 16:00:18 #154
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169136775
Mijn volgende marathon gaat toch iets meer km's krijgen in de voorbereiding.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 25 februari 2017 @ 16:04:56 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169136847
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:00 schreef DeLuna het volgende:
Mijn volgende marathon gaat toch iets meer km's krijgen in de voorbereiding.
Ach, wie weet loop je hem nu juist super lekker omdat je je niet volledig hebt uitgeput.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169136897
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 15:40 schreef Murmeli het volgende:
Netjes DeLuna!

Mijn maandtotaalrecord gaat er niet aan deze maand. Sta nu op 188 en komt nog ongeveer 30 bij.
Januari was 228. Stomme korte maand dat februari.

Maart zal denk ik nog minder zijn want taperen.

Trouwens, vraagje: zouden jullie de week voor een 35 km duurloop een halve marathon voluit lopen? mijn gevoel zegt niet doen, eigenlijk.
ah jawel joh gewoon doen.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 16:09:33 #157
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169136918
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

ah jawel joh gewoon doen.
Je weet dat ik nog nooit 35 heb gelopen? Langste is nu 30 :X
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 25 februari 2017 @ 16:13:56 #158
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169136982
Die 35 is geen doel, slechts een middel
F means you're fucked
  zaterdag 25 februari 2017 @ 16:22:42 #159
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169137110
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:13 schreef YUR het volgende:
Die 35 is geen doel, slechts een middel
Klopt, maar voor het vertrouwen wil ik die wel kunnen uitlopen.
Al is het wel een terecht punt dat je aansnijdt, het hoeft niet makkelijk te gaan, die 35.

Misschien gewoon weer mijn horloge wegstoppen en stiekem een pr lopen. Beviel prima, vorig jaar ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169137230
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:09 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Je weet dat ik nog nooit 35 heb gelopen? Langste is nu 30 :X
ja dat weet ik.
  Redactie Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 16:45:31 #161
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169137403
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:04 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ach, wie weet loop je hem nu juist super lekker omdat je je niet volledig hebt uitgeput.
Sowieso heb ik geen vergelijkingsmateriaal dus ik wil dat wel eens uit gaan proberen :Y
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169138173
Ik heb het gevoel dat ik vrij weinig km's heb gemaakt in aanloop naar morgen.
Gelukkig is het morgen geen doel op zich, maar onderdeel van de voorbereiding voor de KvS en Luxemburg, die weer voorbereiding zijn voor een 50-er inde Ardennen in de zomer, wat ook weer weer voorbereiding is voor een echte ultra in 2018.

Zo blijf ik in ieder geval lekker bezig :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 17:40:16 #163
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169138231
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:45 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Sowieso heb ik geen vergelijkingsmateriaal dus ik wil dat wel eens uit gaan proberen :Y
Is ook wel leuk hoor. Kost veel tijd (tenzij je efficiënt met tijd om kan gaan, denk ik) en is een beetje vermoeiend maar het geeft ook veel voldoening.

Het zou me ondanks bovengenoemde bezwaren niet verbazen als ik na Rotterdam nog een keer wil. Tenzij de marathon zelf echt heel naar is, haha!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169138948
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Is ook wel leuk hoor. Kost veel tijd (tenzij je efficiënt met tijd om kan gaan, denk ik) en is een beetje vermoeiend maar het geeft ook veel voldoening.

Het zou me ondanks bovengenoemde bezwaren niet verbazen als ik na Rotterdam nog een keer wil. Tenzij de marathon zelf echt heel naar is, haha!
Als het slecht gaat dan wil je waarschijnlijk wel revanche nemen, kies dus maar vast een volgende uit. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 25-02-2017 20:38:30 ]
pi_169139074
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 13:41 schreef MaleDuck het volgende:
Whooot weer een wedstrijd gelopen, ook nu op de 10 km een PR gelopen :D /runnershigh
Erg sterk gelopen, gefeliciteerd! ^O^
Ik heb je PR's maar even door een calculator gehaald en het kan niet anders dan dat je bij de CPC onder de 1:25 gaat lopen.
No pressure ;)
pi_169139234
Verkleed gelopen, MD? En veel aanmoedigingen van feestgangers?

Ik heb net de nieuwste versie van de Saucony gepast. Loopt toch net wat anders. De vorige versie wordt gehaald zodat ik die kan uitproberen.
Dat is mijn frustratie: why change a winning team?
  zaterdag 25 februari 2017 @ 19:01:26 #167
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_169139672
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 16:13 schreef YUR het volgende:
Die 35 is geen doel, slechts een middel
Dit dus....5km meer of minder gaat echt niets uitmaken.
Ik heb zo vaak een goede loop gehad die veel zelfvertrouwen gaf om de dag erna een beroerde 5 of 10km te lopen....it's all about raceday
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_169139686
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 13:41 schreef MaleDuck het volgende:
Whooot weer een wedstrijd gelopen, ook nu op de 10 km een PR gelopen :D /runnershigh
Haha ik zie nu pas dat je aan de Kruikenloop hebt meegedaan, nog een gooi gedaan naar de bokaal voor de best verklede? Al weet ik al dat je die niet gewonnen hebt, die ging naar de loper in het verband met rollator zag ik op Facebook.

Verder natuurlijk een prachtige tijd, gefeliciteerd!
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169139855
MD wat is je nieuw gelopen pr? Ik heb twee keer getraind vandaag op trainingsweekend, vanochtend loslopen in het bos voelde nog best zwaar, maar vanmiddag een duurloop met 7km marathontempo ging heel erg makkelijk! Heb het wel gepresteerd om nog half te verdwalen op mijn oersimpele heen en weer route, dus iets meer kilometers dan de bedoeling. Nu eens kijken hoe ik morgen de 27km ga ervaren 😛 komt alles bij elkaar dan op 60km in drie dagen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169140551
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 17:37 schreef Guard het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik vrij weinig km's heb gemaakt in aanloop naar morgen.
Gelukkig is het morgen geen doel op zich, maar onderdeel van de voorbereiding voor de KvS en Luxemburg, die weer voorbereiding zijn voor een 50-er inde Ardennen in de zomer, wat ook weer weer voorbereiding is voor een echte ultra in 2018.

Zo blijf ik in ieder geval lekker bezig :P
Misschien wat minder km's dan je had gewild, maar volgens mij heb je wel behoorlijk wat hoogtemeters gemaakt. En daar wordt je ook stukken sneller/sterker van, dus dat zit denk ik echt wel goed.

Succes morgen! (ook al is het 'maar' een tussendoel)
pi_169140666
Hoe ziet het taperen voor de marathon er bij jullie uit?
In mijn schema blijf ik, ook in de week van de race, 5 dagen per week lopen. Alleen zakt dan de omvang van ca 75km van de weken ervoor naar ongeveer 60km in de laatste drie tot 4 weken.

Zou dat voldoende rust zijn om met frisse benen aan de start te staan?

[ Bericht 0% gewijzigd door steffelonio op 25-02-2017 20:01:12 ]
  Moderator zaterdag 25 februari 2017 @ 19:49:25 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_169140682
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:34 schreef wyccie het volgende:
Verkleed gelopen, MD? En veel aanmoedigingen van feestgangers?

Ik heb net de nieuwste versie van de Saucony gepast. Loopt toch net wat anders. De vorige versie wordt gehaald zodat ik die kan uitproberen.
Dat is mijn frustratie: why change a winning team?
Heb je de 2 of de 3 gepast? Ik ben inmiddels helemaal gewend aan de 2 :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_169141544
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:48 schreef steffelonio het volgende:
Hoe ziet het taperen voor de marathon er bij jullie uit?
In mijn schema blijf ik, ook in de week van de race, 5 dagen per week lopen. Alleen zakt dan de omvang van ca 75km van de weken ervoor naar ongeveer 60km in de laatste drie tot 4 weken.

Zou dat voldoende rust zijn om met frisse benen aan de start te staan?
Ik zou eerder terug gaan naar 40-45. Wel nog wat intensiteit pakken, gewoon je interval trainingen blijven doen, alleen de duurloopjes terug naar 7km of zo
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169141841
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:49 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Heb je de 2 of de 3 gepast? Ik ben inmiddels helemaal gewend aan de 2 :)
Dit was de 3. Ik heb de 2 in een andere maat gezien, en ik vond er nog best wat verschillen tussen zitten.
  zaterdag 25 februari 2017 @ 21:32:04 #175
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169142906
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:48 schreef steffelonio het volgende:
Hoe ziet het taperen voor de marathon er bij jullie uit?
In mijn schema blijf ik, ook in de week van de race, 5 dagen per week lopen. Alleen zakt dan de omvang van ca 75km van de weken ervoor naar ongeveer 60km in de laatste drie tot 4 weken.

Zou dat voldoende rust zijn om met frisse benen aan de start te staan?
De laatste volle week is de week van 13 maart en dan lopen we 65 km in 4 trainingen.
De week erna iets meer dan 40 km in 3 trainingen, de week daarna iets minder dan 40 in 3 trainingen.
Tot slot lopen we in de week van de marathon 15 km in 2 trainingen plus dan zondag dus 42,2 ;)

Jouw schema lijkt me wat teveel. Ik zou vooral wat korte trainingen doen met stukken op M-tempo (zit ook in mijn schema, maar doe ik zelf ook altijd al voor een loop, dat ik een aantal keer wedstrijdtempo oefen)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 25 februari 2017 @ 21:35:46 #176
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169143012
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 14:03 schreef Quoi het volgende:

[..]

Cijfers!
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:26 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Erg sterk gelopen, gefeliciteerd! ^O^
Ik heb je PR's maar even door een calculator gehaald en het kan niet anders dan dat je bij de CPC onder de 1:25 gaat lopen.
No pressure ;)
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 18:34 schreef wyccie het volgende:
Verkleed gelopen, MD? En veel aanmoedigingen van feestgangers?

Ik heb net de nieuwste versie van de Saucony gepast. Loopt toch net wat anders. De vorige versie wordt gehaald zodat ik die kan uitproberen.
Dat is mijn frustratie: why change a winning team?
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:12 schreef La_Tramposa het volgende:
MD wat is je nieuw gelopen pr? Ik heb twee keer getraind vandaag op trainingsweekend, vanochtend loslopen in het bos voelde nog best zwaar, maar vanmiddag een duurloop met 7km marathontempo ging heel erg makkelijk! Heb het wel gepresteerd om nog half te verdwalen op mijn oersimpele heen en weer route, dus iets meer kilometers dan de bedoeling. Nu eens kijken hoe ik morgen de 27km ga ervaren 😛 komt alles bij elkaar dan op 60km in drie dagen!
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:02 schreef Guard het volgende:

[..]

Haha ik zie nu pas dat je aan de Kruikenloop hebt meegedaan, nog een gooi gedaan naar de bokaal voor de best verklede? Al weet ik al dat je die niet gewonnen hebt, die ging naar de loper in het verband met rollator zag ik op Facebook.

Verder natuurlijk een prachtige tijd, gefeliciteerd!

Thanks allemaal, voor de cijfers verwijs ik naar mijn verslag in mijn blog ;)
https://allergenenhardlop(...)loop-10-km-carnaval/
of de Strava cijfers als je meer detail wil:
https://www.strava.com/activities/879020060

En ik was niet verkleed, kom van boven de rivieren dus snap carnaval niet :@
En het aanmoedigen viel best tegen, het was vooral druk in de kantine...

Bij de nabeschouwing in de kantine kreeg ik van een bijna 50 jarige medeloper te horen dat er echt nog wel 4 minuten van mijn zojuist gelopen PR af kon, als ik maar bij een loopgroep ging trainen en nog een paar jaar veel kilometers zou maken.

Iemand uit Tilburg nog interesse in een 15% korting bon van Runshop Greg van Hest?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_169143475
Thanks LT en Murmeli. Ik dacht al dat het wat weinig taperen is op deze manier.

In mijn schema (met bijbehorend boek, 286blz, linkje ) wordt wel telkens uitgelegd wat het doel van de training is, en ik heb daar wel veel vertrouwen in. Ik kijk dus wel even hoe ik me tegen die tijd voel, en als ik twijfel dan doe ik gewoon minder.
  Redactie Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 21:59:52 #178
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169143598
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 19:48 schreef steffelonio het volgende:
Hoe ziet het taperen voor de marathon er bij jullie uit?
In mijn schema blijf ik, ook in de week van de race, 5 dagen per week lopen. Alleen zakt dan de omvang van ca 75km van de weken ervoor naar ongeveer 60km in de laatste drie tot 4 weken.

Zou dat voldoende rust zijn om met frisse benen aan de start te staan?
Ik weet het nog niet, ik weet alleen dat ik donderdag, vrijdag en zaterdag voor de marathon niet meer loop. Verder vraag ik me af wat je de zondag voor de marathon doet? Geen 20km meer toch neem ik aan?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169143792
De laatste week is als volgt:

Ma: 40 min easy met 5*30sec versnellingen (90sec rust)
Di: 1 mile warmup, 2mi marathon tempo, 1mi half marathon tempo, 3mi marathon tempo, 1mi cooldown (totaal 8 miles, dus 12,8km)
Wo: 35-40 min easy met 5*30sec versnellingen (90sec rust)
Do: niks
Vrij: 30-35 min easy
Zat: "pre-race routine" = 10-15 min easy, 5*30sec versnellingen (90sec rust), 5 min cooldown
Zo: RACEDAY
pi_169143845
"After a simple workout on Tuesday, the rest of the week is in service of keeping your legs fresh and poppy."
  zaterdag 25 februari 2017 @ 22:14:37 #181
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169143959
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 21:59 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik weet het nog niet, ik weet alleen dat ik donderdag, vrijdag en zaterdag voor de marathon niet meer loop. Verder vraag ik me af wat je de zondag voor de marathon doet? Geen 20km meer toch neem ik aan?
In mijn schema staat 15-20 km. Ik opteer denk ik voor de 15 ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169143967
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 21:59 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik weet het nog niet, ik weet alleen dat ik donderdag, vrijdag en zaterdag voor de marathon niet meer loop. Verder vraag ik me af wat je de zondag voor de marathon doet? Geen 20km meer toch neem ik aan?
Waarom drie dagen niks doen? Even loslopen is vaak wel lekker toch? Bij mij zijn de laatste 2 weken nog niet ingevuld trouwens.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 22:17:34 #183
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169144027
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:15 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom drie dagen niks doen? Even loslopen is vaak wel lekker toch? Bij mij zijn de laatste 2 weken nog niet ingevuld trouwens.
Ik las her en der dat je de laatste 3 dagen rust moet houden, vandaar
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169144030
De laatste zondag voor raceday? 12 miles (19,2km): 5 miles easy, 6 miles marathon tempo, 1 mile cooldown.
pi_169144240
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:17 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik las her en der dat je de laatste 3 dagen rust moet houden, vandaar
Ik zou vooral zeggen: doe wat altijd werkt voor jou. Als je voor een halve altijd de dag van tevoren gaat loslopen kan dat voor een hele ook prima. Als jij van jezelf weet dat je het beste loopt als je de week voor de wedstrijd vooral rust houdt, doe je dat..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169144403
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou vooral zeggen: doe wat altijd werkt voor jou. Als je voor een halve altijd de dag van tevoren gaat loslopen kan dat voor een hele ook prima. Als jij van jezelf weet dat je het beste loopt als je de week voor de wedstrijd vooral rust houdt, doe je dat..
Precies! En het hangt denk ik ook van de zenuwen af. Ik denk dat het voor mij wel kalmerend werkt om een heel klein stukje te lopen de dag van tevoren.
  Redactie Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 22:39:02 #187
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169144485
Ik vraag te veel, oké
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169144814
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:39 schreef DeLuna het volgende:
Ik vraag te veel, oké
Huh?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169144871
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 21:35 schreef MaleDuck het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]


[..]

Thanks allemaal, voor de cijfers verwijs ik naar mijn verslag in mijn blog ;)
https://allergenenhardlop(...)loop-10-km-carnaval/
of de Strava cijfers als je meer detail wil:
https://www.strava.com/activities/879020060

En ik was niet verkleed, kom van boven de rivieren dus snap carnaval niet :@
En het aanmoedigen viel best tegen, het was vooral druk in de kantine...

Bij de nabeschouwing in de kantine kreeg ik van een bijna 50 jarige medeloper te horen dat er echt nog wel 4 minuten van mijn zojuist gelopen PR af kon, als ik maar bij een loopgroep ging trainen en nog een paar jaar veel kilometers zou maken.

Iemand uit Tilburg nog interesse in een 15% korting bon van Runshop Greg van Hest?
Oké nondeju dat is wel hard, ik ga je niet proberen bij te houden op de cpc 😛
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 25 februari 2017 @ 22:55:12 #190
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169144937
quote:
9s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:39 schreef DeLuna het volgende:
Ik vraag te veel, oké
Nee joh! Ik vind het wel leuk om met een aantal hier een beetje te pre-marathon hyperen O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport zaterdag 25 februari 2017 @ 23:01:22 #191
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169145101
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Nee joh! Ik vind het wel leuk om met een aantal hier een beetje te pre-marathon hyperen O+
Ik kan echt niet meer wachten en we moeten nog 42 dagen en 10 uur en 59 minuten :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169145214
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 23:01 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik kan echt niet meer wachten en we moeten nog 42 dagen en 10 uur en 59 minuten :')
Ik zou bij exact 42 dagen en 3 uur en 15 minuten even speciaal stilstaan...
pi_169145729
Nog 11,5 uur om een behoorlijke hoeveelheid Grieks te verwerken, alsmede de biertjes die erbij gedronken werden. *burp*
Morgen lekker op het gemakje door Zeeland stiefelen, heb inmiddels iedere vorm van prestatie drang kunnen laten varen. Medaille ophalen aan de finish, daar gaat het om :)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 26 februari 2017 @ 06:50:39 #194
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169148641
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 23:07 schreef BlueT het volgende:

[..]

Ik zou bij exact 42 dagen en 3 uur en 15 minuten even speciaal stilstaan...
Das ongeveer nu toch?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169148673
Nou, dat wordt dus lekker tegen de wind in beuken straks. En ze hebben het rondje precies zo neergelegd dat je bijna nergens meewind hebt :')
  zondag 26 februari 2017 @ 07:40:29 #196
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169148692
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 07:26 schreef hatsaflats het volgende:
Nou, dat wordt dus lekker tegen de wind in beuken straks. En ze hebben het rondje precies zo neergelegd dat je bijna nergens meewind hebt :')
Het buldert hier ook flink!
Succes straks Hatsie!

Guard ook succes/plezier in Zeeland
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 26 februari 2017 @ 08:22:52 #197
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169148786
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2017 22:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oké nondeju dat is wel hard, ik ga je niet proberen bij te houden op de cpc 😛
Gehehe zal je zien dat je me toch voorblijft daar :P

Voor de cijferfreaks onder ons een ander verslag van gisteren:
Om 11:11 uur gestart
Voor mijn 2e wedstrijd van 2017
Als 3e over de finish gekomen
Met startnummer 456
Afstand 10 km en eindtijd 37:48
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 08:43:37 #198
155227 crew  Guppy
dus
pi_169148855
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 08:22 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Gehehe zal je zien dat je me toch voorblijft daar :P

Voor de cijferfreaks onder ons een ander verslag van gisteren:
Om 11:11 uur gestart
Voor mijn 2e wedstrijd van 2017
Als 3e over de finish gekomen
Met startnummer 456
Afstand 10 km en eindtijd 37:48
Wat een tijd zeg!! _O_
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_169148914
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 06:50 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Das ongeveer nu toch?
Dat was dan 42 dagen en 195 m voor de start...
  zondag 26 februari 2017 @ 09:27:32 #200
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169149096
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 08:43 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een tijd zeg!! _O_
Dank je!
En volgens Riegel had ik in mijn vorm van nu 37:42 kunnen lopen als je het vergelijkt met mijn PR op de 5 km van een paar weken geleden :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  zondag 26 februari 2017 @ 09:30:36 #201
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169149123
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2017 09:27 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Dank je!
En volgens Riegel had ik in mijn vorm van nu 37:42 kunnen lopen als je het vergelijkt met mijn PR op de 5 km van een paar weken geleden :)
Dus eigenlijk heb je gewoon niet goed gepresteerd.


Wat een tijd man _O_
F means you're fucked
  Moderator zondag 26 februari 2017 @ 09:36:29 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_169149166
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2017 09:27 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Dank je!
En volgens Riegel had ik in mijn vorm van nu 37:42 kunnen lopen als je het vergelijkt met mijn PR op de 5 km van een paar weken geleden :)
Ik hoop dat je nu écht weer op de goede weg bent! Geen blessures meer nu, en dan ben ik oprecht benieuwd hoe hard jij kunt!
Doe je weer mee met de Ekiden dit jaar? :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Forum Admin zondag 26 februari 2017 @ 09:51:55 #203
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169149313
Netjes Maleduck
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_169149913
Wow, wat een tijd. Houden zo!

Ik hoop dat het vandaag droog blijft, moet nu echt een keer een goede duurloop doen.
  Redactie Sport zondag 26 februari 2017 @ 10:59:20 #205
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169150012
6 weken nog :')

Tevens, wat een tijd _O_ 37:48 _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169150025
Meh. Het zat er niet in vandaag. 23:30 :( Wel eerste.
pi_169150439
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 11:00 schreef hatsaflats het volgende:
Meh. Het zat er niet in vandaag. 23:30 :( Wel eerste.
Eerste! *G* *G* *G*
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169150442
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 11:00 schreef hatsaflats het volgende:
Meh. Het zat er niet in vandaag. 23:30 :( Wel eerste.
Nou, kom op. Dat is een hartstikke mooie tijd. Je hebt nog tijd zat om je PR te verbeteren.
Liep je fijn?
pi_169152842
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 11:35 schreef wyccie het volgende:

[..]

Nou, kom op. Dat is een hartstikke mooie tijd. Je hebt nog tijd zat om je PR te verbeteren.
Liep je fijn?
Nou, ja, ik liep in Egmond de eerste 5 in 23:50, dan vind ik dit wel erg langzaam. Ook als ik kijk naar hoe makkelijk ik in training 5km in 25 minuten ren, had ik gewoon verwacht dat de 22:27 - en liever nog 22 rond - prima te doen had moeten zijn. Maar vandaag dus niet.

Maakt ook niet uit, volgende keer beter. Wel ook een beetje jammer dat ze voor de 5km alleen voor de jeugd prijzen hadden :')
pi_169152958
Goede resultaten MD en hats!
Ja doei.
pi_169153267
Wat een toploopweekend was dit! Na twee trainingen met in totaal 24km gisteren, vandaag weer ruim 26km met veel onverhard en los zand, als ik hier niet sterk van word! Benieuwd hoe het Guard vergaan is vandaag!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169153288
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:29 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Nou, ja, ik liep in Egmond de eerste 5 in 23:50, dan vind ik dit wel erg langzaam. Ook als ik kijk naar hoe makkelijk ik in training 5km in 25 minuten ren, had ik gewoon verwacht dat de 22:27 - en liever nog 22 rond - prima te doen had moeten zijn. Maar vandaag dus niet.

Maakt ook niet uit, volgende keer beter. Wel ook een beetje jammer dat ze voor de 5km alleen voor de jeugd prijzen hadden :')
Jammer, ik snap je teleurstelling. Hopelijk kun je de volgende keer met wat meer tegenstand wel tot je gewenste resultaat komen. Misschien moet je ook gewoon weer wat meer hardheid opdoen in wedstrijden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169153538
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Jammer, ik snap je teleurstelling. Hopelijk kun je de volgende keer met wat meer tegenstand wel tot je gewenste resultaat komen. Misschien moet je ook gewoon weer wat meer hardheid opdoen in wedstrijden.
Ik kan een heel lijstje maken van dingen waarom het er vandaag gewoon niet in zat, maar daar wordt m'n tijd niet beter van ;) Ik vind het verder ook niet superdupererg, maar wel gewoon even balen. Dit soort loopjes met een heel klein deelnemersveld waar je bijna de hele tijd alleen loopt en helemaal zonder publiek zijn ook altijd gewoon wel pittig.

Hardheid is zeker iets waar ik nog wel veel te halen heb :P Ik vond het vandaag ook lastig om in te schatten hoe kapot je op welk punt kunt zijn om nog wel fatsoenlijk de wedstrijd uit te kunnen lopen.
pi_169155274
Al die lopen maakt mij toch stiekem. Een beetje zenuwachtig. Heb een maximaal rustige week gepakt. Was nu de rem er op of overwerkt /overtraind geraakt. Na een weekendje Frankrijk voel ik mij weer een stuk beter en heb ik weer zin om morgen weer te trainen :)


Wel goed bezig iedereen!
  Redactie Sport zondag 26 februari 2017 @ 16:24:47 #216
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169156691
Zoooooow. 28,5km in 3:08:52. Ik ben zo blij :D langste afstand ooit! Maar wel zware benen in de laatste 3km zeg, kan me nog niet voorstellen dat ik nog 13,6km moet lopen. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169159081
Mooie tijden MD en Hats. Snap dat je wel baalde maar je bent toch eerste geworden :) ^O^

Balen moblo van je voet. Sterkte!

DeLuna ook goed bezig zeg.
Leuk om al jullie m-voorbereidingen te volgen :)

Mijn eerste 10 km voorbereiding loopt iets minder voorspoedig dan ik hoopte. Komt door de polsoperatie en helaas weer wat toenemende knieklachten. Maar uitlopen ga ik het sws :) . Morgenavond weer lekker trainen ( als het niet te laat word met carnaval :P) donderdag ook en dan zondags in Alphen a/d rijn 5 km wedstrijdje, maar die wil ik niet voluit lopen. Krijg wel weer zin om echt meer te gaan lopen :Y
pi_169159125
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 11:00 schreef hatsaflats het volgende:
Meh. Het zat er niet in vandaag. 23:30 :( Wel eerste.
Wel eerste dus *O*
Dat je in een wedstrijd in volgens mij open veld, met windkracht 17 en met niet al te veel lopers waar je je aan op kan trekken geen PR loopt, is niet zo gek. Komt de volgende keer wel

quote:
-O-

Ik heb voorlopig mijn laatste zware week achter de rug, wat km-aantal betreft dan. Al moet ik mijn schema nog krijgen voor de weken na de CPC, maar de omvang zal iig wat minder worden. Komend weekend is de NK cross, de week daarna de CPC en de weken daarna waarschijnlijk ook nog een of twee10km wedstrijdjes. En dan is het al bijna 9 april :o

Ben nu ook wel toe aan wat minder omvang. Vandaag een pittige tempoduurloop van 30km gehad, met flink wat km's tegen de wind in beuken. En afgelopen vrijdag had ik mijn traditionele marathonvormtesttraining: 3x7km in marathontempo. Die test ging geweldig, ik haalde mijn tempo vrij makkelijk en kon het soepel doortrekken. Met de vorm zit het goed dus. Nu eens kijken wat dat voor resultaten bij de komende wedstrijden oplevert
pi_169159789
Zo, mezelf weer heerlijk naar de klote gelopen in het mulle zand van de Zeeuwse duinen.
Net geen marathon afstand, maar wel een factor 2 a 3 zwaarder dan een wegmarathon :P
Helemaal afgepeigerd aan de finish. Mooie omgeving weer, maar voorlopig weer even genoeg in het mulle zand gelopen.
Door naar maart: 2 x de Ardennen in. Een keer rondjes draaien op Spa-Francourchamps (like #33 but a lot slower :) en dan ook nog de Teamtrail, 30 km met een maatje trailen *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169160054
Well done, Guard.

Mijn 30k duurloop zit er ook op. Tussen 15 en 19k even wat zwaarder, maar het gelletje hielp al snel (ontbijt was al ruim 4 uur eerder).
Toen ook energie om een paar korte versnellinkjes te doen, omdat LT ook vaak een paar kilometer M-tempo erin gooit en ik benieuwd was hoe dat zou zijn. Nou nou nou, die paar honderd meter vond ik al zwaar. Hoe had ik dat nou 42k vol kunnen houden? Rotterdam gaat dus mooi traag.
Ik hield het wel makkelijk vol, maar na afloop weer ontzettend zere kuiten. }:|
pi_169160352


Zo is het maar net :D
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 26 februari 2017 @ 19:25:12 #222
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169160884
Gaat lekker Mr B! Kan me wel voorstellen dat je uitkijkt naar ff minder inspanning. Komt me heel bekend voor ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 26 februari 2017 @ 19:30:52 #223
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169161053
Nice guard!!! Jij gaat ook maar door he! Gaaf :)

Wyccie, balen van je kuiten. Valt daar nog wat tegen te doen voor Rotterdam, denk je?
Qua tempo's: in een duurloop vernellen is ook gewoon pittig! Zeker naar een 5.30 oid. Wij hebben 5 km op 6.10 gedaan en de overige 16 km op 6.30 en dat voelde ik al wel. Dat ik echt dacht: damn moet ik nou die marathon op 6.30 gaan lopen? Maar volgens mij lag het vooral aan de tempowisselingen dus :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 26 februari 2017 @ 19:42:11 #224
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169161331
Mijn duurloop zit er ook op 20km nog nooit zo veel gelopen. Ben echt blij en kapot *O*

Edit: sow al die tijden die hier gelopen worden in het weekend. }:|
pi_169161375
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 19:30 schreef Murmeli het volgende:
Nice guard!!! Jij gaat ook maar door he! Gaaf :)

Wyccie, balen van je kuiten. Valt daar nog wat tegen te doen voor Rotterdam, denk je?
Qua tempo's: in een duurloop vernellen is ook gewoon pittig! Zeker naar een 5.30 oid. Wij hebben 5 km op 6.10 gedaan en de overige 16 km op 6.30 en dat voelde ik al wel. Dat ik echt dacht: damn moet ik nou die marathon op 6.30 gaan lopen? Maar volgens mij lag het vooral aan de tempowisselingen dus :)
Straks ben je uitgerust, volgeladen met koolhydraten, vol met adrenaline en dan moet je je de eerste 20km inhouden om niet sneller dan 6.00 te lopen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169161431
Ik heb ook wel echt moeie benen, maar ik ben ook wel heel blij met hoe dit weekend ging. De ondergrond van vandaag maakte de duurloop ook wel een tikkie zwaarder dan normaal haha, al was het ook wel lekker de afwisseling tussen asfalt en zachte ondergrond.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169161715
Ik vind die wisselduurlopen ook altijd heel kut.
Maar jullie doen het maar mooi weer wel. Good job!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 26 februari 2017 @ 20:08:07 #228
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169161916
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 19:46 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb ook wel echt moeie benen, maar ik ben ook wel heel blij met hoe dit weekend ging. De ondergrond van vandaag maakte de duurloop ook wel een tikkie zwaarder dan normaal haha, al was het ook wel lekker de afwisseling tussen asfalt en zachte ondergrond.
Goed zo!
En wanneer ga je nu weer trainen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169161983
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 20:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Goed zo!
En wanneer ga je nu weer trainen?
Morgen ga ik maar even een hersteltraining op de spinfiets doen ipv lopend ;) Maar ik verwacht dat ik dinsdag gewoon weer prima kan lopen op de baan, dat is het fijne van in marathonvorm zijn, dat je zo snel herstelt!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169162050
MD en Hats gefeliciteerd met jullie podiumplekken!
Verder een hoop mensen hier die goed bezig zijn met hun voorbereidingen. Mijn hardlopen is momenteel even beperkt door een verhuizing en de bijbehorende activiteiten zoals schoonmaken en dozen in- en uitpakken.
pi_169162061
quote:
12s.gif Op zondag 26 februari 2017 19:04 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]

Zo is het maar net :D
Dat is weer eens wat anders dan je vinger erin te steken.
  zondag 26 februari 2017 @ 20:16:49 #232
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169162122
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 20:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Morgen ga ik maar even een hersteltraining op de spinfiets doen ipv lopend ;) Maar ik verwacht dat ik dinsdag gewoon weer prima kan lopen op de baan, dat is het fijne van in marathonvorm zijn, dat je zo snel herstelt!
Ja, das wel waar. Heel fijn.
Ik weet zelf nog niet of ik morgen ga lopen. Staat wel in het schema, maar moeoeoeoei!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169165418
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 19:30 schreef Murmeli het volgende:
Wyccie, balen van je kuiten. Valt daar nog wat tegen te doen voor Rotterdam, denk je?
Nee, ik had meer en consistenter moeten lopen, denk ik. Maar ja, toen kwam er een griepje. Nu heb ik van vorige week 16 naar nu 30 'opgebouwd'. Gelukkig had ik al wel van eerder wat meer kilometers in de benen.
Ik hoop dat ik de komende maand geen last heb na mijn duurlopen. Gelukkig is het wel altijd achteraf.

DeLuna, ga jij nou nog de Achtkastelenloop doen? Vandaag laatste dag voor-inschrijving.
  Redactie Sport zondag 26 februari 2017 @ 21:35:53 #234
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169165496
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:34 schreef wyccie het volgende:

[..]

Nee, ik had meer en consistenter moeten lopen, denk ik. Maar ja, toen kwam er een griepje. Nu heb ik van vorige week 16 naar nu 30 'opgebouwd'. Gelukkig had ik al wel van eerder wat meer kilometers in de benen.
Ik hoop dat ik de komende maand geen last heb na mijn duurlopen. Gelukkig is het wel altijd achteraf.

DeLuna, ga jij nou nog de Achtkastelenloop doen? Vandaag laatste dag voor-inschrijving.
Nee, ik vind die druk van een tijdslimiet van 3:15 toch niet fijn, dan ga ik veel te hard lopen. Ik ga zondag naar mijn schoonouders lopen, die wonen binnendoor een mooie 31km verderop :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169171738
Nou, iig ook nog een zweeffoto.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 14% gewijzigd door hatsaflats op 27-02-2017 05:40:12 ]
  maandag 27 februari 2017 @ 06:17:01 #236
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169171777
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 21:34 schreef wyccie het volgende:

[..]

Nee, ik had meer en consistenter moeten lopen, denk ik. Maar ja, toen kwam er een griepje. Nu heb ik van vorige week 16 naar nu 30 'opgebouwd'. Gelukkig had ik al wel van eerder wat meer kilometers in de benen.
Ik hoop dat ik de komende maand geen last heb na mijn duurlopen. Gelukkig is het wel altijd achteraf.

DeLuna, ga jij nou nog de Achtkastelenloop doen? Vandaag laatste dag voor-inschrijving.
Ok, dat scheelt, dat het pas achteraf komt.
Wel balen dan, zo'n griepje op t verkeerde moment :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 27 februari 2017 @ 06:17:19 #237
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169171778
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 05:34 schreef hatsaflats het volgende:
Nou, iig ook nog een zweeffoto.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169171857
Wat een fantastische tijd Maleduck! Ook weer leuk om de vorderingen in de marathonvoorbereidingen te lezen.
pi_169172034
Mooie foto, hats.
pi_169173166
Mooie afstanden dit weekend!

Ik had gister een tegenvaller tijdens mijn ldl. Ik was de deur uit gegaan met een 100% vol horloge, om de 30km te lopen die ik eigenlijk vorige week gepland had. Deze week ging het wel lekker, en ik was op weg naar een mooi trainings-PR toen de Suunto ermee ophield, wegens te weinig batterij.

Achteraf blijkt het record niet in gevaar te zijn geweest: volgens citystrides heb ik 98 straatjes compleet gemaakt (en nog 105 gedeeltelijk). Maar als ik de 30 uitgelopen had, dan was ik boven de 100 gekomen.

O, en het lopen ging fijn (maar langzaam). 28,5km op 7:00/km. Maar dus wel een nieuw horlogie nodig. Nog 5 weken tot de marathon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 februari 2017 @ 10:16:44 #241
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169173251
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:10 schreef pijll het volgende:
Mooie afstanden dit weekend!

Ik had gister een tegenvaller tijdens mijn ldl. Ik was de deur uit gegaan met een 100% vol horloge, om de 30km te lopen die ik eigenlijk vorige week gepland had. Deze week ging het wel lekker, en ik was op weg naar een mooi trainings-PR toen de Suunto ermee ophield, wegens te weinig batterij.

Achteraf blijkt het record niet in gevaar te zijn geweest: volgens citystrides heb ik 98 straatjes compleet gemaakt (en nog 105 gedeeltelijk). Maar als ik de 30 uitgelopen had, dan was ik boven de 100 gekomen.

O, en het lopen ging fijn (maar langzaam). 28,5km op 7:00/km. Maar dus wel een nieuw horlogie nodig. Nog 5 weken tot de marathon.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw, dat is nog eens een manier om veel straten af te tikken! Had je de route vooraf gemaakt of ben je op gevoel gaan lopen?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_169173256
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:10 schreef pijll het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die route, wat vet :D
pi_169173464
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:10 schreef pijll het volgende:
Maar dus wel een nieuw horlogie nodig. Nog 5 weken tot de marathon.
De horror! Balen van je horloge.

@Hats: mooie tijd, desondanks. Die 21'er komt dit jaar nog wel lijkt me.

@MD: Bizar goed.

@B: Jouw weektotalen zijn ongekend hoog. Maar goed, je zal mogelijk niet eens zoveel langer trainen in tijd dan ik, want je bent ongeveer 3x sneller.

@peesje_in_mijn_linkervoet: herstel!
pi_169173619
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:16 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Wauw, dat is nog eens een manier om veel straten af te tikken! Had je de route vooraf gemaakt of ben je op gevoel gaan lopen?
Van tevoren gemaakt op afstandmeten.nl, en dan upgeload naar mijn horloge. De Suunto Ambit heeft navigatie; daar heb ik 'm op uitgezocht.

Soms loop ik gewoon op gevoel, maar in dit geval liep ik door wijken waar ik al eens gelopen had, dus dan wil ik natuurlijk geen straten dubbel lopen :)
pi_169173886
Ik heb wel voor het eerst in jaren weer eens de "Back to the start" functie van mijn horloge gebruikt, ik had hem hard nodig ondanks dat de route heel simpel was :P richtingsgevoel 0.

En ik ga ook voor de Suunto Ambit denk ik!

En heb je nog gezwaaid naar mijn huis Pijll? Edit: oh nee ik zie dat je net het andere stuk van mijn straat hebt gepakt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 27 februari 2017 @ 11:39:45 #246
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169174545
Pijll, welk horloge ga je nu kopen? Wel bagger dat deze t al binnen 3 jaar begeeft :(

Zwabber, zit jouw pees op fok? :o


LT: briljant ja, die back to start functie *O*

Vanavond weer rennen, vet veel zin in!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169174759
Ik heb pas sinds kort de navigatiefunctie van mijn horloge ontdekt. Ik moet zeggen dat het echt goed werkt. Volg het lijntje, dat is alles. Toen ik 15 dagen geleden met d'n Murmeli de NS-wandelroute van Oss naar Ravenstein duurliep was het echt een uitkomst, want de bestickering van de route door de NS was niet heel erg duidelijk aanwezig op enkele punten.
pi_169174990
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:39 schreef Murmeli het volgende:
Pijll, welk horloge ga je nu kopen? Wel bagger dat deze t al binnen 3 jaar begeeft :(
Nog geen beslissing genomen. Ik kijk eerst nog even hoe de Suunto het doet als je 'm op een andere stand zet.
pi_169175012
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb pas sinds kort de navigatiefunctie van mijn horloge ontdekt. Ik moet zeggen dat het echt goed werkt. Volg het lijntje, dat is alles. Toen ik 15 dagen geleden met d'n Murmeli de NS-wandelroute van Oss naar Ravenstein duurliep was het echt een uitkomst, want de bestickering van de route door de NS was niet heel erg duidelijk aanwezig op enkele punten.
Ja idd, ik heb ook al veel plezier gehad van die functie. Ook vaak met Murmeli of met jou erbij, trws.
pi_169175080
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:11 schreef pijll het volgende:

[..]

Ja idd, ik heb ook al veel plezier gehad van die functie. Ook vaak met Murmeli of met jou erbij, trws.
Dat is zeker waar! Dat was wel uitermate makkelijk, als jij de weg wees. Maar als ik nu met jou zou lopen krijg ik allemaal logjes die er uitzien als schaamhaar. Al is het wel weer eens tijd voor een gezamenlijk loopje (na de marathon).
pi_169175166
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:15 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat is zeker waar! Dat was wel uitermate makkelijk, als jij de weg wees. Maar als ik nu met jou zou lopen krijg ik allemaal logjes die er uitzien als schaamhaar. Al is het wel weer eens tijd voor een gezamenlijk loopje (na de marathon).
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de omschrijving "fractalvormig", dankuwel.

Ik stem de keuze van de route af op mijn medelopers, dus dat zou wel meevallen. Binnenkort maar eens wat plannen. Dan moet je wel langzaam lopen :)
  maandag 27 februari 2017 @ 12:36:42 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169175441
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:21 schreef pijll het volgende:

[..]

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de omschrijving "fractalvormig", dankuwel.

Ik stem de keuze van de route af op mijn medelopers, dus dat zou wel meevallen. Binnenkort maar eens wat plannen. Dan moet je wel langzaam lopen :)
Het is gewoon schaamhaar, pijll.

Maar, gezellig! Ik zeg iets met duinen. Mag ook wel voor de marathon maar dan Max 15 km, in de taperweken
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169175497
Mijn huis was onderdeel van het schaamhaar van pijll :D
ziet er toch vreemder uit dan dat het in mijn hoofd klonk
  maandag 27 februari 2017 @ 12:45:54 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169175585
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:40 schreef Mr.B. het volgende:
Mijn huis was onderdeel van het schaamhaar van pijll :D
ziet er toch vreemder uit dan dat het in mijn hoofd klonk
Dan hoop ik dat ie net gedoucht had O-)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169175734
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:40 schreef Mr.B. het volgende:
Mijn huis was onderdeel van het schaamhaar van pijll :D
ziet er toch vreemder uit dan dat het in mijn hoofd klonk
Toevallig! Alhoewel, in verband met dat Citystrides-gedoe kom ik overal ooit langs.

Vorige week liep ik ook al langs LT, geloof ik.
pi_169175801
Ik heb Den Haag inmiddels voor 5% compleet, dat vind ik toch best snel gaan in een half jaar. Ik zou wel willen dat je ook per land kon aggregeren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169176012
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 12:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb Den Haag inmiddels voor 5% compleet, dat vind ik toch best snel gaan in een half jaar. Ik zou wel willen dat je ook per land kon aggregeren.
Er zijn ongeveer 200.000 straten in Nederland, dus met 1000 straten zit je rond de 0,5%.

Den Haag is echt heel groot (qua aantal straten) dus 5% is geen slechte prestatie, als je er niet speciaal mee bezig bent.
pi_169176397
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:09 schreef pijll het volgende:

[..]

Er zijn ongeveer 200.000 straten in Nederland, dus met 1000 straten zit je rond de 0,5%.

Den Haag is echt heel groot (qua aantal straten) dus 5% is geen slechte prestatie, als je er niet speciaal mee bezig bent.
Dan doe jij het toch beter met 4000 straten ;)

Die lifetime map is ook wel leuk, als ik een keer van Den Haag naar Gouda loop heb ik een mooie verbinding Den Haag-Utrecht.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169176414
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dan doe jij het toch beter met 4000 straten ;)

Die lifetime map is ook wel leuk, als ik een keer van Den Haag naar Gouda loop heb ik een mooie verbinding Den Haag-Utrecht.
Ik zat net jaloers te wezen op jouw verbinding tussen Gouda en Utrecht :)
pi_169176428
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:31 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik zat net jaloers te wezen op jouw verbinding tussen Gouda en Utrecht :)
Ik vind jouw losse rondjes ook wel mooi, zoals bij Oosterhout. Zijn allemaal wedstrijden zeker?

Dat is dan wel weer het voordeel als je niet aan in of uitlopen doet :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169176469
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind jouw losse rondjes ook wel mooi, zoals bij Oosterhout. Zijn allemaal wedstrijden zeker?

Dat is dan wel weer het voordeel als je niet aan in of uitlopen doet :P
Ik had een paar jaar geleden, midden in de voorbereiding op de marathon, een spelletjesweekend in Oosterhout. Mooie gelegenheid voor een lange duurloop in een nieuwe omgeving. Mede mogelijk gemaakt door de reeds eerder genoemde navigatiefunctie van m'n horloge.
pi_169176524
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:35 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik had een paar jaar geleden, midden in de voorbereiding op de marathon, een spelletjesweekend in Oosterhout. Mooie gelegenheid voor een lange duurloop in een nieuwe omgeving. Mede mogelijk gemaakt door de reeds eerder genoemde navigatiefunctie van m'n horloge.
Cool, als ik die kaarten zo bekijk vind ik het toch wel zonde dat ik zo vaak dezelfde route of op de atletiekbaan loop, of in nieuwe omgevingen simpele heen-en-weertjes :P Maarja anders sta ik om de haverklap stil om te kijken welke kant ik op moet. Echt knap, mijn trainer liep gisteren met mij mee en die heeft gewoon zonder echt een route uit zijn hoofd te leren, puur op richtingsgevoel een hele mooie ronde met mij gelopen van bijna 27km door het bos.
Alleen een beetje jammer dat je dan na 16km 2km lang door mul zand loopt te ploegen en achteraf op de kaart ziet dat je daar ook omheen had gekund, maar goed :P What doesn't kill you..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169180090
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169181183
Ik had een mailtje gestuurd naar de CPC organisatie met de vraag of het qua tijden wel klopt dat ik in startvak B ingedeeld ben, krijg ik terug 'De startnummers zijn al geprint dus dat had je eerder moeten aangeven, kan niet meer gewijzigd worden'. :s Wat moet ik nou weer met zo'n antwoord. En het is ook onzin, ik heb bij een grote wedstrijd ook wel eens een mail gehad van de organisatie; als je deze mail uitprint en meeneemt naar het wedstrijdsecretariaat zetten ze een A op je startnummer.

Nouja laat ook maar zo, dan maar vroeg het startvak in en hopen dat ik alsnog bij een goed groepje kan aansluiten.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169182193
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:55 schreef Guard het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P
Dan hebben ze gelijk. In ieder geval gisteren wel.

Vandaag moe, slaperig met toch wel 7 uur slaap. Misschien kort dutje voor ik naar de training ga. :@

Wat jammer, LT. -O-
pi_169182407
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had een mailtje gestuurd naar de CPC organisatie met de vraag of het qua tijden wel klopt dat ik in startvak B ingedeeld ben, krijg ik terug 'De startnummers zijn al geprint dus dat had je eerder moeten aangeven, kan niet meer gewijzigd worden'. :s Wat moet ik nou weer met zo'n antwoord. En het is ook onzin, ik heb bij een grote wedstrijd ook wel eens een mail gehad van de organisatie; als je deze mail uitprint en meeneemt naar het wedstrijdsecretariaat zetten ze een A op je startnummer.

Nouja laat ook maar zo, dan maar vroeg het startvak in en hopen dat ik alsnog bij een goed groepje kan aansluiten.
Dan geef je dat toch aan in een mail? Gewoon als vraag. Ja heb je, nee kan je krijgen. En anders gewoon wel proberen dat voorste vak in te sneaken.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169182528
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:46 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dan geef je dat toch aan in een mail? Gewoon als vraag. Ja heb je, nee kan je krijgen. En anders gewoon wel proberen dat voorste vak in te sneaken.
Nouja dit was al het antwoord op mijn tweede mailtje, waarin ik zei: als de enige reden is dat ze al geprint zijn kan ik ook naar het wedstrijdsecretariaat komen voor een krabbel? Maar ik kreeg precies hetzelfde antwoord en op mijn vraag of de indeling wel klopte qua rijden geen antwoord, dus ze hebben er gewoon geen zin in. Ik kan me herinneren dat de organisatie van de Cpc vorig jaar ook al erg halsstarrig was, laat maar dan, ik zie het wel.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator maandag 27 februari 2017 @ 19:11:49 #268
155227 crew  Guppy
dus
pi_169183008
De CPC staat niet bekend om z'n flexibelheid... Hebben al meer lopers mee te maken gehad.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_169183129
Ach vooraan in vak B staan ook geen pannenkoeken, er zullen er genoeg zijn die op een tijd van < 1:30 weggaan, gewoon (zo lang mogelijk) van profiteren
En A en B zullen wel gelijk mogen starten, dus het lijkt me niet dat er een gat is te overbruggen
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 27 februari 2017 @ 20:33:50 #270
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169185567
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:54 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb pas sinds kort de navigatiefunctie van mijn horloge ontdekt. Ik moet zeggen dat het echt goed werkt. Volg het lijntje, dat is alles. Toen ik 15 dagen geleden met d'n Murmeli de NS-wandelroute van Oss naar Ravenstein duurliep was het echt een uitkomst, want de bestickering van de route door de NS was niet heel erg duidelijk aanwezig op enkele punten.
over welk horloge hebben we het?
  maandag 27 februari 2017 @ 20:47:46 #271
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169186046
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 20:33 schreef xzaz het volgende:

[..]

over welk horloge hebben we het?
Garmin 920xt
(die heb ik ook, fijn ding wel!)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169186730
Carnaval is voor mij voorbij, ik kan er weer tegenaan!
pi_169187648
Ik heb net ook lekker getraind, ben zelfs moe... Ook nog een stukje trappentraining gehad (altijd fijn) Ik was wel de langzaamste, maar mijn trainer bleef gezellig bij mij lopen gelukkig dus liep niet alleen. O+
Pff hoop dat mijn hartslag gauw weer normaal word want we liepen zone 1, en mijn hartslag zat op zone 3 .. :@
pi_169189988
L_T, inderdaad mooi voorin je vak gaan staan en dan ben je die paar man in het startvak voor je zo voorbij.

En Citystrides blijft inderdaad een leuke hobby, maar die laatste paar straten zijn het lastigst.

Ik heb net een nieuw maandrecord gescoord! Ruim 200 km in februari. Het gaat best lekker hier met de marathontraining, week 9 van de 14 al.

Af en toe merk ik dat ik op het randje zit qua belasting (pijntjes en vermoeidheid), maar merk ook, zoals L_T ook al aangaf, dat het herstel sneller gaat. Een rustdagje doet wonderen. Nooit gedacht dat ik met zoveel gemak (en plezier) 4 keer per week zou hardlopen.

Deze week is een herstelweek, a.s. zondag maar 80 minuten lopen, dus dat wordt afkicken.

En volgende week is mijn duurloop de 25km van de Sallandtrail. Met een beetje in- en uitlopen kom ik wel aan de km's.

Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een handige belt o.i.d. voor de gelletjes tijdens de marathon. En de gelletjes zelf moet ik ook nog aanschaffen.

Als de marathon net zo leuk is als alle voorpret, dan wordt het een topdag 9 april!
pi_169190277
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 22:44 schreef indepoeier het volgende:
L_T, inderdaad mooi voorin je vak gaan staan en dan ben je die paar man in het startvak voor je zo voorbij.

En Citystrides blijft inderdaad een leuke hobby, maar die laatste paar straten zijn het lastigst.

Ik heb net een nieuw maandrecord gescoord! Ruim 200 km in februari. Het gaat best lekker hier met de marathontraining, week 9 van de 14 al.

Af en toe merk ik dat ik op het randje zit qua belasting (pijntjes en vermoeidheid), maar merk ook, zoals L_T ook al aangaf, dat het herstel sneller gaat. Een rustdagje doet wonderen. Nooit gedacht dat ik met zoveel gemak (en plezier) 4 keer per week zou hardlopen.

Deze week is een herstelweek, a.s. zondag maar 80 minuten lopen, dus dat wordt afkicken.

En volgende week is mijn duurloop de 25km van de Sallandtrail. Met een beetje in- en uitlopen kom ik wel aan de km's.

Ik ga binnenkort maar eens op zoek naar een handige belt o.i.d. voor de gelletjes tijdens de marathon. En de gelletjes zelf moet ik ook nog aanschaffen.

Als de marathon net zo leuk is als alle voorpret, dan wordt het een topdag 9 april!
Blij ei :D
Mooi dat het zo lekker gaat!!

Ik heb me vandaag ingeschreven voor de marathon van Tilburg, eind mei. Zin in, maar ook wel spannend.
pi_169190469
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 21:04 schreef MiG31 het volgende:
Carnaval is voor mij voorbij, ik kan er weer tegenaan!
En je knie??
pi_169190935
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 22:56 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Blij ei :D
Mooi dat het zo lekker gaat!!

Ik heb me vandaag ingeschreven voor de marathon van Tilburg, eind mei. Zin in, maar ook wel spannend.
Gefeliciteerd! Nu wordt het echt serieus. Maar ja, als je er toch al voor traint, kun je 'm net zo goed lopen :D
pi_169191365
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 23:21 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Nu wordt het echt serieus. Maar ja, als je er toch al voor traint, kun je 'm net zo goed lopen :D
Precies :P
pi_169191505
Ik denk ook dat jij de eerste loper ooit bent die per ongeluk aan het trainen is voor de marathon :)
pi_169191705
Ja, dacht eerst dat ik een hm schema volgde. Maar is een marathonschema met daarin een hm als tussendoor. Tja, different koek.
Maar ben wel blij mee, want een eerste marathon in je eigen stad is wel fijn. Weinig reistijd, kan parcours al beetje verkennen, weinig druk. Komt goed.
Alleen nu moet ik over 4 weken wel knallen op de hm, want ik wilde eerst een hm snel genoeg kunnen voordat ik een marathon zou lopen. En die streeftijd heb ik nog niet gehaald...
  dinsdag 28 februari 2017 @ 06:25:08 #281
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169193440
Lol @ steffelonio!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169193670
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 22:56 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Blij ei :D
Mooi dat het zo lekker gaat!!

Ik heb me vandaag ingeschreven voor de marathon van Tilburg, eind mei. Zin in, maar ook wel spannend.
^O^
Kon ook niet anders, na die parcoursverkenning laatst van je ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169193696
Even iets anders: mijn zwager gaat de recreanten Amstel Gold Race rijden, 240km. Dat is daar de langste afstand. Weet iemand met wat voor hardloop-afstand je deze 240km zou kunnen vergelijken? Hij zal waarschijnlijk zo'n 9 uur fietsen. Ik vind het echt lastig om in te schatten hoe zwaar dit is in vergelijking tot hardlopen.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:02:48 #284
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169194130
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik had een mailtje gestuurd naar de CPC organisatie met de vraag of het qua tijden wel klopt dat ik in startvak B ingedeeld ben, krijg ik terug 'De startnummers zijn al geprint dus dat had je eerder moeten aangeven, kan niet meer gewijzigd worden'. :s Wat moet ik nou weer met zo'n antwoord. En het is ook onzin, ik heb bij een grote wedstrijd ook wel eens een mail gehad van de organisatie; als je deze mail uitprint en meeneemt naar het wedstrijdsecretariaat zetten ze een A op je startnummer.

Nouja laat ook maar zo, dan maar vroeg het startvak in en hopen dat ik alsnog bij een goed groepje kan aansluiten.
Anders op de dag zelf nog langs het wedstrijdsecretariaat te gaan, eventueel loop ik wel mee en geef ik aan dat we deze wedstrijd samen willen lopen ;) Als ik al in vak A sta natuurlijk :P Startnummer is nog niet binnen hier... kreeg al wel overzicht met teamleden... dus gaat goed komen
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_169194134
Leuk steffelonio, nu echt! AL ben ik er van overtuigd dat je het zonder noemenswaardige problemen kunt.

En wielrennen en hardlopen moet je gewoon niet vergelijken.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:28:11 #286
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169194414
Trouwens, ik heb nog niets binnen van de cpc. Moet ik me zorgen maken?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Moderator dinsdag 28 februari 2017 @ 09:28:57 #287
155227 crew  Guppy
dus
pi_169194422
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:03 schreef mosselmossel het volgende:
En wielrennen en hardlopen moet je gewoon niet vergelijken.
Dat denk ik ook. Alleen de belasting is al zo anders!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_169194473
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:28 schreef Murmeli het volgende:
Trouwens, ik heb nog niets binnen van de cpc. Moet ik me zorgen maken?
Nee, startnummers worden volgende week pas verstuurd
  dinsdag 28 februari 2017 @ 09:39:59 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169194573
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 09:32 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Nee, startnummers worden volgende week pas verstuurd
Ja ik Had t al nagezocht in mijn mail :@
Tnx!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169194606
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:49 schreef steffelonio het volgende:
Even iets anders: mijn zwager gaat de recreanten Amstel Gold Race rijden, 240km. Dat is daar de langste afstand. Weet iemand met wat voor hardloop-afstand je deze 240km zou kunnen vergelijken? Hij zal waarschijnlijk zo'n 9 uur fietsen. Ik vind het echt lastig om in te schatten hoe zwaar dit is in vergelijking tot hardlopen.
Dat heb je al eens gevraagd toch? Ik denk dat het gewoon heel moeilijk te vergelijken is.
Op fietsvakantie rijd ik elke dag gemiddeld 100-120km met bepakking in rustig tempo, dan lig ik moe en voldaan in bed maar ik kan dat toch redelijk ongetraind doen en weer met prima frisse benen wakker worden omdat ik al sinds mijn 3e bijna elke dag op een fiets zit. Met lopen krijg je toch vroeg of laat wel ergens last van. Al denk ik wel dat 240km geen peuleschilletje is, maar toch, als het erom ging zou ik het wel kunnen nu. Terwijl ik er echt niet aan zou moeten denken om meerdere uren hard te lopen zonder serieuze voorbereiding.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 10:09:42 #291
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_169194959
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 07:49 schreef steffelonio het volgende:
Even iets anders: mijn zwager gaat de recreanten Amstel Gold Race rijden, 240km. Dat is daar de langste afstand. Weet iemand met wat voor hardloop-afstand je deze 240km zou kunnen vergelijken? Hij zal waarschijnlijk zo'n 9 uur fietsen. Ik vind het echt lastig om in te schatten hoe zwaar dit is in vergelijking tot hardlopen.
240km in 9 uur is dus ongeveer 26,5 km/u, dat is een pittig fietstempo.

Stel dat je een normaal looptempo stelt op 5 km/u en normaal fietstempo op 18 km/u. Dan fiets je die Amstel Gold race dus in 1,47 keer een normaal fietstempo. Als je dat dan vergelijkt met het normale looptempo zou je het mogelijk kunnen vergelijken met 9 uur lang 7,3 km/u lopen, oftewel een afstand van 65 kilometer.

Maar goed, zegt niet dat je zwager dan dus inderdaad een afstand van 65km zou kunnen lopen in negen uur. Noch dat een ultrarunner zo'n Amstel Gold Race zou kunnen uitfietsen. Hoewel dat laatste vermoedelijk makkelijker is aangezien fietsen minder van je spieren/je gestel vraagt dan hardlopen.
pi_169195303
Oeteldonk was nog uitgestorven. Slechts een enkele carnavalsvierder stond al op de bus naar het centrum te wachten. De rest lag nog op een oor. En mossel liep 11,5 kilometer op een lekker doorlooptempo door Den Bosch en haar buitengebied. Lekker gelopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169195477
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 23:02 schreef steffelonio het volgende:

[..]

En je knie??
Ik voel er niks van. Zelfs met alle kilometers die ik heb gelopen/gedanst door Maastricht en Sittard. Uiteraard ga ik het wel heel rustig beginnen. Een langzame 11km lijkt mij wel wat vandaag.
  dinsdag 28 februari 2017 @ 11:23:17 #294
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169196019
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 10:35 schreef mosselmossel het volgende:
Oeteldonk was nog uitgestorven. Slechts een enkele carnavalsvierder stond al op de bus naar het centrum te wachten. De rest lag nog op een oor. En mossel liep 11,5 kilometer op een lekker doorlooptempo door Den Bosch en haar buitengebied. Lekker gelopen.
Je moet iets met schrijven gaan doen.
pi_169196257
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:23 schreef Quoi het volgende:

[..]

Je moet iets met schrijven gaan doen.
:D ;)
pi_169197062
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 11:23 schreef Quoi het volgende:

[..]

Je moet iets met schrijven gaan doen.
Nee joh, da's saai.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport dinsdag 28 februari 2017 @ 12:57:28 #297
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169197461
Steffelonio *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169200044
https://www.marathonnatio(...)age-your-heart-rate/
Voor alle marathonners.

Ik vind het zelf niet fijn om op hartslag te lopen maar ik vind een pacing strategy zoals deze wel goed werken: https://feelrace.com/fr.pl?th=_Marco
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:17:59 #299
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169200802
Bijn Garmin HR band is wel echt helemaal naar de kloten; hij stopt er na 11km gewoon mee. Geeft waardes van 40bpm. Op internet lees ik ook alleen maar horrorverhalen van die dingen.
pi_169201012
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:17 schreef xzaz het volgende:
Bijn Garmin HR band is wel echt helemaal naar de kloten; hij stopt er na 11km gewoon mee. Geeft waardes van 40bpm. Op internet lees ik ook alleen maar horrorverhalen van die dingen.
Heb je een softstrap of een harde? Batterij al eens vervangen? Ik heb er geen problemen mee..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 28 februari 2017 @ 16:30:40 #301
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_169201127
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Heb je een softstrap of een harde? Batterij al eens vervangen? Ik heb er geen problemen mee..
Soft, batterij vervangen; geshort. Restart, factory reset. Alles geprobeerd. Soms doet tie het ook gewoon maar dan pleurt hij opeens uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')