abonnement Unibet Coolblue
pi_169079141
Fietsie, wat ziet je taart er mierzoet uit zeg! Zo te zien heb je een echt meisje-meisje?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:53 schreef minilot het volgende:

[..]

Nou ben ik toch wel razend benieuwd wat je vroeg dat zo'n reactie veroorzaakte! :D
Ik stelde vrij veel 'en hoelang duurde dat precies' 'en hoe ging dat concreet?' 'hoe lang is dat geleden?.. ja maar, hoe lang precies?'
Cliënt vond het lastig om concrete antwoorden te geven en raakte toen behoorlijk geïrriteerd. Voelde zich ook niet zo serieus genomen want hij begreep niet waar de vragen voor nodig waren. Dus toen heb ik het hele idee om feitelijke informatie te verkrijgen maar los gelaten :+. Maar aan het eind van het gesprek vond hij me toch wel tof, geloof ik. *;

En.. over mijn challenge:

- Hoe vindt je het om geen alcohol te drinken?
- Ervaar je ook craving?
- Merk je dat je meer van andere middelen gebruikt, of op een andere manier met bepaalde middelen omgaat omdat je geen alcohol drinkt? (andere verslavende middelen, maar ook bijv. jezelf beloont met eten oid?)
- Merk je lichamelijke verschillen?

Wat merk je precies? :+ :')
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 22 februari 2017 @ 21:49:32 #152
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_169079274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:43 schreef Lot_1 het volgende:
Fietsie, wat ziet je taart er mierzoet uit zeg! Zo te zien heb je een echt meisje-meisje?

[..]
Jup. Hardcore roze fan.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_169079291
Waarom wil je in zo'n gesprek zo precies weten hoe lang het duurde, wanneer het was etc? Wat is je doelgroep?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_169079297
:D Lot

Rijsttafelmensen, hebben jullie toevallig lege eierdoosjes? Ik heb ze nodig om mijn pootaardappels te laten spruiten. Ik had een paar doosjes bewaard maar ze zijn nat geworden.
Spoilers!
pi_169079320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
:D Lot

Rijsttafelmensen, hebben jullie toevallig lege eierdoosjes? Ik heb ze nodig om mijn pootaardappels te laten spruiten. Ik had een paar doosjes bewaard maar ze zijn nat geworden.
Ik kijk even of ik nog ergens wat heb liggen.
We have far more in common than that which devides us..
pi_169079350
Ik wilde er helemaal over nadenken, maar ik ben helemaal geen rijsttafelmens.

Hoe gaat dat, aardappels in eierdozen?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 22 februari 2017 @ 21:53:12 #157
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_169079352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
:D Lot

Rijsttafelmensen, hebben jullie toevallig lege eierdoosjes? Ik heb ze nodig om mijn pootaardappels te laten spruiten. Ik had een paar doosjes bewaard maar ze zijn nat geworden.
Kan ook gewoon in een laagje droog wit zand he?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 22 februari 2017 @ 21:53:24 #158
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_169079358
Ik vind het een mooie, te zoete en met geen slagroom gebak Fietsie.. waar je het geduld voor hebt?

Jullie reageren zoveel op elkaar in korte tijd.. En op het werk sowieso geen tijd heb om uberhaupt andere dingen te doen...
Ik ga in "bijleesmodus""@
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_169079383
Eierdozen worden gemaakt van aardappelzetmeel.. Geen idee of dat nog van invloed is op de groei dan..
pi_169079423
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:50 schreef Vanyel het volgende:
Waarom wil je in zo'n gesprek zo precies weten hoe lang het duurde, wanneer het was etc? Wat is je doelgroep?
Verslavingszorg, uitgebreider intakegesprek. De meeste cliënten zijn in eerste instantie vrij vaag over hun gebruik. Moeten soms er ook even toe aangezet worden om goed na te denken over hoeveel ze nu drinken/gebruiken. Als je dit niet weet als hulpverlener, kun je geen adequate inschatting maken over de hulp die iemand nodig heeft. Als voorbeeldje: laatst zei iemand dat ze op een avond zo'n vier glazen wodka dronk. Dat bleek te gaan om limonadeglazen terwijl de hulpverlener in eerste instantie aan shotglazen dacht. Terwijl abrupt afbouwen/stoppen bij een alcoholverslaving vrij schadelijk is (lichamelijk) bij zulke grote hoeveelheden alcohol.
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 22 februari 2017 @ 21:56:41 #161
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_169079442
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik vind het een mooie, te zoete en met geen slagroom gebak Fietsie.. waar je het geduld voor hebt?
Ik denk dat het zoete wel meevalt hoor; heb in de room en de botercreme veel minder suiker gedaan dan het recept voorschreef. Die van vorig jaar, die was echt eng zoet

Zaterdag ga ik een poging doen voor meer klassiek bakwerk. Appeltaart enzo.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_169079447
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik vind het een mooie, te zoete en met geen slagroom gebak Fietsie.. waar je het geduld voor hebt?

Jullie reageren zoveel op elkaar in korte tijd.. En op het werk sowieso geen tijd heb om uberhaupt andere dingen te doen...
Ik ga in "bijleesmodus""@
Ik houd het ook amper bij vaak. Maar het is wel gezellig om mee te lezen :Y
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_169079484
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

Kan ook gewoon in een laagje droog wit zand he?
Weet ik maar het moet klein zijn, makkelijk te verplaatsen, niet al te katvriendelijk.

quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:53 schreef Vanyel het volgende:
Ik wilde er helemaal over nadenken, maar ik ben helemaal geen rijsttafelmens.

Hoe gaat dat, aardappels in eierdozen?
Je koopt pootaardappeltjes en die hebben licht en niet te veel warmte nodig om te spruiten. Het is makkelijk om ze dan in een eierdoosje te leggen maar het kan ook in een kistje ofzo. Zo lang ze maar niet tegen elkaar aankomen en voldoende licht hebben bij een graad of 10.
Spruiten betekent dat er allemaal uitlopers aan de aardappel komen. Na 2 tot 3 weken stop je ze 5 tot 10 centimeter onder de grond en dan ontstaat er uit dat ene aardappeltje zomaar minimaal een kilo. Magic :Y
Spoilers!
pi_169079533
Ik krijg zin in een moestuin met zulke verhalen, Lucky_Strike. Vindt het alleen teveel gedoe voor op het balkon.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_169079587
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:56 schreef Lot_1 het volgende:

Verslavingszorg, uitgebreider intakegesprek. De meeste cliënten zijn in eerste instantie vrij vaag over hun gebruik. Moeten soms er ook even toe aangezet worden om goed na te denken over hoeveel ze nu drinken/gebruiken. Als je dit niet weet als hulpverlener, kun je geen adequate inschatting maken over de hulp die iemand nodig heeft. Als voorbeeldje: laatst zei iemand dat ze op een avond zo'n vier glazen wodka dronk. Dat bleek te gaan om limonadeglazen terwijl de hulpverlener in eerste instantie aan shotglazen dacht. Terwijl abrupt afbouwen/stoppen bij een alcoholverslaving vrij schadelijk is (lichamelijk) bij zulke grote hoeveelheden alcohol.
Mijn schatje tipt haar aanpak, zij vraagt luchtig iets als 'en hoeveel kratjes drink je dan zo op een dag?'. Roept niet zoveel irritatie op.
Maar die aanpak moet natuurlijk wel bij je passen ;)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_169079614
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik vind het een mooie, te zoete en met geen slagroom gebak Fietsie.. waar je het geduld voor hebt?

Jullie reageren zoveel op elkaar in korte tijd.. En op het werk sowieso geen tijd heb om uberhaupt andere dingen te doen...
Ik ga in "bijleesmodus""@
Momenteel heb ik het op het werk vrij rustig dus heb ik tijd om te reageren. Stopt vanzelf weer. En gewoon meeposten op het moment dat jij tijd/zin hebt, je post te gezellig om te stoppen
We have far more in common than that which devides us..
pi_169079654
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spruiten betekent dat er allemaal uitlopers aan de aardappel komen. Na 2 tot 3 weken stop je ze 5 tot 10 centimeter onder de grond en dan ontstaat er uit dat ene aardappeltje zomaar minimaal een kilo. Magic :Y
Ja jonge, ik weet heus wel wat spruiten is jonguh!
En tnx :)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_169079698
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:59 schreef Lot_1 het volgende:
Ik krijg zin in een moestuin met zulke verhalen, Lucky_Strike. Vindt het alleen teveel gedoe voor op het balkon.
Dat kan ik me wel voorstellen. Je kunt ook altijd wat kruidenplantjes, een aardbeiplant en een tomatenplant ofzo kopen. Als je de planten koopt in plaats van zaait, scheelt dat al heel veel. En het hoeft helemaal geen enorm project te zijn natuurlijk.
Spoilers!
  woensdag 22 februari 2017 @ 22:06:06 #169
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_169079735
Ik heb wel eens gelezen dat iemand een oude autoband op een plaat hout had geschroefd,met paar gaten voor drainage. Grond erin, en daar aardappels in gepoot.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_169079756
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:03 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ja jonge, ik weet heus wel wat spruiten is jonguh!
En tnx :)
Ja, was even voor de volledigheid :P

Ik kan wel een paar aardappeltjes voor je meenemen over een paar weken? Ik heb er zat geloof ik.
Spoilers!
pi_169079779
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:06 schreef fietsie het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat iemand een oude autoband op een plaat hout had geschroefd,met paar gaten voor drainage. Grond erin, en daar aardappels in gepoot.
Dat lijkt me zo ondiep.
Spoilers!
pi_169079806
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo ondiep.
Zo'n raam plantenbak is aan boord ook gelukt hoor :P
  woensdag 22 februari 2017 @ 22:08:45 #173
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_169079820
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo ondiep.
De wortels gaan dan in de "holte" van de band rondgroeien.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 22 februari 2017 @ 22:08:53 #174
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_169079824
Vakantie geboekt! Fort Oranje. Topcamping in eigen land. O+.
pi_169079836
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:08 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Zo'n raam plantenbak is aan boord ook gelukt hoor :P
Geinig :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:08 schreef fietsie het volgende:

[..]

De wortels gaan dan in de "holte" van de band rondgroeien.
Geinig :Y
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')