abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169116340
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:26 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Om te laten zien dat Egypte bij het Romeinse rijk hoorde. De hele stad staat vol met monumenten meegenomen uit de veroverde gebieden. Het is machtsvertoon geen aanbidding.
de obelisk staat er nog steeds in het vaticaan, waar is het romeinse rijk?
waarom staat een replica van obelisk in washington? ook verovering uit romeinserijk :? of verwijzing naar vaticaan.
pi_169116766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:25 schreef Mytho het volgende:

[..]

waarom staat een replica van obelisk in washington?
Waarom niet?
Quod licet Iovi, non licet bovi
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:30:16 #103
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169119046
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Omdat dergelijke onzinnigheid absoluut menselijke, relatieve onzin is, en niets met met het absolute (goddelijke) te maken kan hebben.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:33:05 #104
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169119105
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:42 schreef t4600c het volgende:

[..]

God roept niet op tot geweld?

Waren de kruistochten niet geweldadig dan?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169125053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:25 schreef Mytho het volgende:

[..]

de obelisk staat er nog steeds in het vaticaan, waar is het romeinse rijk?
waarom staat een replica van obelisk in washington? ook verovering uit romeinserijk :? of verwijzing naar vaticaan.
Washington is naar voorbeeld van Rome gebouwt. SPQR was het voorbeeld voor de founding fathers en hebben daarom ook de architectuur over genomen (net zoals alle westerse landen)

Hier een paar van de vele gebouwen in Washington (en rest van de wereld) die gemodeleerd zijn op Rome:
800px-SCOTUSbuilding_1st_Street_SE-300x212.jpg

1280px-6701-JeffersonMemorial-WashDC-300x161.jpg

640px-Washington_Square_by_Matthew_Bisanz.jpg
pi_169125106
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Washington is naar voorbeeld van Rome gebouwt. SPQR was het voorbeeld voor de founding fathers en daarom hebben de architectuur over genomen (net zoals alle westerse landen)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
yep
ik heb onlangs de moeite genomen om deze video te kijken

pi_169125260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:27 schreef Mytho het volgende:

[..]

yep
ik heb onlangs de moeite genomen om deze video te kijken

Aha

Ik heb onlangs de moeite gedaan om dit te kijken
pi_169126080
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:32 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Aha

Ik heb onlangs de moeite gedaan om dit te kijken
net bekeken, leuk om te weten maar valt wel mee, hij zegt hoe de city gods veranderden in sterren/hemelse goden.

voor de griekse tijd geloofde men ook in sterre goden, zoals de egyptenaren, soemeriens,babyloniers, Mesopotaniers etc.

kijk de videos over de anunnaki die zijn interessant

[ Bericht 2% gewijzigd door Mytho op 24-02-2017 22:15:41 ]
pi_169126331
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 22:08 schreef Mytho het volgende:

[..]

net bekeken, leuk om te weten maar valt wel mee, hij zegt hoe de city gods veranderden in sterren/hemelse goden.

voor de griekse tijd geloofde men ook in sterre goden, zoals de egyptenaren, soemeriens,babyloniers, Mesopotaniers etc.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf het filmpje niet heb gezien, had maar wat randoms gegoogled omdat ik jou reactie ook zo random vond.

Maar wow!

Ik ken de Grieken wel en je snapt het niet, maar je laat mooi zien waarom we 2500 jaar later nog steeds goden hebben.

De Grieken maakten van de Persische goden, sterren, objecten! Daardoor waren ze instaat om het helaal te begrijpen, te snappen wat sterren zijn, wat planeten zijn, de logica te zien. Waardoor ze bijvoorbeeld op sterren konden gaan navigeren. Vooruitgang door geen bovennatuurlijkheid te willen zien.

Maar ja sommigen mensen willen maar blijven geloven in iets in plaats na te moeten denken om te kunnen begrijpen.
pi_169126539
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 22:20 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf het filmpje niet heb gezien, had maar wat randoms gegoogled omdat ik jou reactie ook zo random vond.

Maar wow!

Ik ken de Grieken wel en je snapt het niet, maar je laat mooi zien waarom we 2500 jaar later nog steeds goden hebben.

De Grieken maakten van de Persische goden, sterren, objecten! Daardoor waren ze instaat om het helaal te begrijpen, te snappen wat sterren zijn, wat planeten zijn, de logica te zien. Waardoor ze bijvoorbeeld op sterren konden gaan navigeren. Vooruitgang door geen bovennatuurlijkheid te willen zien.

Maar ja sommigen mensen willen maar blijven geloven in iets in plaats na te moeten denken om te kunnen begrijpen.
ja een bevestiging van plato,
ik geloofde al dat godsdiensten waren verzonnen om de massa in toom te houden,.
dat jesus heeft bestaan kan mogelijk zijn. er zijn tegenwoordig ook mensen die bovennatuurlijke krachten hebben.
zoals deze mannen
pi_169126719
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 22:29 schreef Mytho het volgende:

[..]

dat jesus heeft bestaan kan mogelijk zijn. er zijn tegenwoordig ook mensen die bovennatuurlijke krachten hebben.
zoals deze mannen
Is het wel bovennatuurlijk? Schijnbaar kan ons lichaam meer aan dan we zelf vaak denken namelijk. Dus is het meer een natuurlijke mogelijkheid in sommige gevallen.

En in andere gevallen helaas trucage ;(
pi_169127280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 22:29 schreef Mytho het volgende:

[..]

Zoals ik zei laat jij zien waarom we nu nog steeds goden hebben.

Een treurige zaak wat hopelijk ooit met kennis verholpen kan worden. En als het aan mij zou liggen zou het verholpen moeten worden. Verplichte scholingskampen waar je rede leert... maar goed voor je dat ik niet in politiek zit :p

Verdiep je toch in wijze mensen die je voor gegaan zijn. Alles wat iemand kan denken is al eens door iemand gedacht, en de wijzen door de geschiedenis heen hebben zoveel uitgewerkte gedachtes voor ons achtergelaten dat het zonde is om dat te laten liggen.

Er is geen bovennatuurlijkheid alleen zaken die jij nog niet snapt. Niemand wordt dan ook wijs geboren...

[ Bericht 8% gewijzigd door WodanIsGroot op 24-02-2017 23:16:14 ]
pi_169127823
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Een treurige zaak wat hopelijk ooit met kennis verholpen kan worden. En als het aan mij zou liggen zou het verholpen moeten worden. Verplichte scholingskampen waar je rede leert... maar goed voor je dat ik niet in politiek zit :p

Verdiep je toch in wijze mensen die je voor gegaan zijn. Alles wat iemand kan denken is al eens door iemand gedacht, en de wijzen door de geschiedenis heen hebben zoveel uitgewerkte gedachtes voor ons achtergelaten dat het zonde is om dat te laten liggen.

Er is geen bovennatuurlijkheid alleen zaken die jij nog niet snapt. Niemand wordt dan ook wijs geboren...
Wel ironisch voor iemand die de naam Wodan is Groot heeft.
pi_169128201
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

of bovennatuurlijk is dat aliens erachter zitten. en dat we in een soort big brother spel zitten.
zoals mensen het leuk vinden om naar de dierentuin te gaan en dieren te bekijken. misschien vinden aliens het ook leuk om naar mensen te kijken.

http://www.independent.co(...)ostrom-a7287471.html
8-)

[ Bericht 6% gewijzigd door Mytho op 25-02-2017 13:28:12 ]
pi_169128451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:53 schreef Mytho het volgende:

[..]

of bovennatuurlijk is dat aliens erachter zitten. en dat we in een soort big brother spel zitten.
zoals mensen het leuk vinden om naar de dierentuin te gaan en dieren te bekijken. misschien vinden aliens het ook leuk om naar mensen te kijken.
Ja wie weet... Maar hoe dan? Hoe is het woord waar alles pas mee begint.

quote:
12s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:36 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wel ironisch voor iemand die de naam Wodan is Groot heeft.
:P Das ook een knipoog naar die allah die groot zou moeten zijn
pi_169200788
Ik lees al een tijdje het grote boek van SPQR, maar ben dit nog niet tegengekomen. Ik houd jullie op de hoogte als dit ter sprake komt.
[b]Op dinsdag 30 mei 2017 22:07 schreef Ajacied422 het volgende:[/b]
Als Real Madrid de finale wint, is het niet dankzij Ronaldo in deze wedstrijd. Thank me later.
[b]Ronaldo 20', 64'[/b]
#JANCEES4MOD
pi_169202504
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:17 schreef Doublepain het volgende:
Ik lees al een tijdje het grote boek van SPQR, maar ben dit nog niet tegengekomen. Ik houd jullie op de hoogte als dit ter sprake komt.
Ik betwijfel dat, SPQR is al door Ceasar en Augustus de nek omgedraaid rond -100

De Paus lijkt mij meer een voortzetting van de keizers. Die speelden ook al 1 dag voor de aards vertegenwoordiging van Jupiter, terwijl een slaaf de hele tijd in het oor fluisterde "vergeet niet dat u slechts menselijk bent"

Of heb ik nou het einde van het boek verklapt?:p

[ Bericht 9% gewijzigd door WodanIsGroot op 28-02-2017 17:45:59 ]
pi_169203440
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:17 schreef Doublepain het volgende:
Wat is dat voor boek DP?
pi_169206744
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:40 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat, SPQR is al door Ceasar en Augustus de nek omgedraaid rond -100

De Paus lijkt mij meer een voortzetting van de keizers. Die speelden ook al 1 dag voor de aards vertegenwoordiging van Jupiter, terwijl een slaaf de hele tijd in het oor fluisterde "vergeet niet dat u slechts menselijk bent"

Of heb ik nou het einde van het boek verklapt?:p
Het einde werd al verklapt in de inleiding van het boek :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is dat voor boek DP?
Het doorloopt de gehele geschiedenis van het Romeinse rijk, van een klein dorpje tot wereldmacht tot de val van Rome
Als Real Madrid de finale wint, is het niet dankzij Ronaldo in deze wedstrijd. Thank me later.
[b]Ronaldo 20', 64'[/b]
#JANCEES4MOD
pi_169206810
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:55 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Het einde werd al verklapt in de inleiding van het boek :{

[..]

Het doorloopt de gehele geschiedenis van het Romeinse rijk, van een klein dorpje tot wereldmacht tot de val van Rome
Oh, interessant. Hoe ver ben je inmiddels al? Bij Nero?
pi_169206897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, interessant. Hoe ver ben je inmiddels al? Bij Nero?
Heb hem al een jaar, was toen best ver maar toen een lange tijd niet gelezen. Maar sinds vorige week weer opnieuw begonnen, dus Romulus nog, ook niet een onbelangrijk figuur.
[b]Ronaldo 20', 64'[/b]
#JANCEES4MOD
pi_169207080
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:01 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Heb hem al een jaar, was toen best ver maar toen een lange tijd niet gelezen. Maar sinds vorige week weer opnieuw begonnen, dus Romulus nog, ook niet een onbelangrijk figuur.
Remus en Romulus toch? De tweelingzonen van Mars en eh..kan er even niet opkomen.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')