abonnement Unibet Coolblue
pi_169070853

ik vind het geloofwaardig, wat vinden jullie ervan ?

Rome zat in verval ze probeerden een tacktiek "divide and conquer" uit.
verdeel en heers. om hun vijanden bezig te laten zijn, elkaar afslachten etc..

[ Bericht 3% gewijzigd door Mytho op 22-02-2017 16:13:54 ]
pi_169070869
Ik vind dat dit in bnw hoort. :)
pi_169070949
Op het eerste oog lijkt me dit onzin.
pi_169070990
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:04 schreef AnanYaw het volgende:
Ik vind dat dit in bnw hoort. :)
omdat je het niet gelooft of omdat je info heb om het te weerleggen
:?
pi_169071057
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:10 schreef Mytho het volgende:

[..]

omdat je het niet gelooft of omdat je info heb om het te weerleggen
:?
Het feit dat het niet 100% is bewezen laat zien dat het in bnw hoort.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169071069
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:13 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Het feit dat het niet 100% is bewezen laat zien dat het in bnw hoort.
welk religie is dan 100% bewezen.
pi_169071094
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:14 schreef Mytho het volgende:

[..]

welk religie is dan 100% bewezen.
Boedisme.
  woensdag 22 februari 2017 @ 16:47:44 #8
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169071720
Zal wel een goede verklaring zijn waarom er in de Koran van die zogenaamde 'taalwonderen' en zo zitten: gecreëerd door een elite wellicht met een aantal knappe koppen die erop zijn gezet.

Van God komt het iig zeker niet. God roept niet op tot geweld, oorlog en zal de mensen niet verdelen zoals de Koran dat doet. Dus er MOET ergens een andere verklaring voor zijn. Gecreëerd door een elite is dan een behoorlijke optie. Het officiële verhaal van een analfabeet die het allemaal doorkreeg lijkt me iig niet erg plausibel.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169071897
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:07 schreef Vladimpala het volgende:
Op het eerste oog lijkt me dit onzin.
dat was ook mijn mening toen ik de video toevallig tegen kwam.

en wat is je mening na het zien van de video.
:?
pi_169072007
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:56 schreef Mytho het volgende:

[..]

dat was ook mijn mening toen ik de video toevallig tegen kwam.

en wat is je mening na het zien van de video.
:?
Onzin
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:05:18 #11
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169072085
Filmpje bekeken. Ik kan jullie vertellen dat dit waar is. Want dat voel ik.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169072129
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:15 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Boedisme.
Ja. En scientology. En de kerstman.

Voor de rest: BNW-onzin. Jammer dat die afvoer zo lekt.
pi_169072262
Daar is de filmpjes spammer weer. Youtube blijkt wederom gevaarlijk te zijn voor mensen die er niet mee om kunnen gaan.
Conscience do cost.
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:13:58 #14
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169072293
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:12 schreef ems. het volgende:
Daar is de filmpjes spammer weer. Youtube blijkt wederom gevaarlijk te zijn voor mensen die er niet mee om kunnen gaan.
Nou ik heb nu het 2e filmpje bekeken, en nu weet ik zeker dat het waar is.

Ga morgen ook keihard tegen m'n moslimcollega's op m'n werk in hun oor schreeuwen dat hun religie een creatie is het Vaticaan.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169072327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:13 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Nou ik heb nu het 2e filmpje bekeken, en nu weet ik zeker dat het waar is.

Ga morgen ook keihard tegen m'n moslimcollega's op m'n werk in hun oor schreeuwen dat hun religie een creatie is het Vaticaan.
Vergeet ze niet nadrukkelijk 'sheeple' te noemen en te zeggen dat ze wakker moeten worden. Dan begrijpen ze de ernst van de situatie en zijn ze eerder geneigd naar je te luisteren omdat ze begrijpen dat je het beste met ze voor hebt!
Conscience do cost.
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:17:29 #16
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169072388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:15 schreef ems. het volgende:

[..]

Vergeet ze niet nadrukkelijk 'sheeple' te noemen en te zeggen dat ze wakker moeten worden. Dan begrijpen ze de ernst van de situatie en zijn ze eerder geneigd naar je te luisteren omdat ze begrijpen dat je het beste met ze voor hebt!
Zal morgen eens een boekie opentrekken op m'n werk. Heb er nu al zin in. Zit er zelfs aan te denken er een boze presentatie over te geven in de pauze met een megafoon.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:22:09 #17
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_169072510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:14 schreef Mytho het volgende:

[..]

welk religie is dan 100% bewezen.
Alle religies zijn 100% bewezen hoor. Of beweer jij nu dat een religie niet bestaat? :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_169072667
Beetje bullshit-verhaal.
Zo kun je wel van alles een complot maken. Mijn buurman heeft de auto gewassen, zodat het spiegelt, zodat hij kan zien wat ik doe.

Tjonge jonge, complotten, ik heb er niks mee, net zoals die hele Apollo-serie hier verder op. dan denk ik, jongens, donder toch op, ga wat nuttigs doen. Wapperende vlaggen. mijn onderbroek wappert ook als ik een scheet laat. sorry hoor.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:41:52 #19
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169072947
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:29 schreef Sigaartje het volgende:
Beetje bullshit-verhaal.
Zo kun je wel van alles een complot maken. Mijn buurman heeft de auto gewassen, zodat het spiegelt, zodat hij kan zien wat ik doe.

Tjonge jonge, complotten, ik heb er niks mee, net zoals die hele Apollo-serie hier verder op. dan denk ik, jongens, donder toch op, ga wat nuttigs doen. Wapperende vlaggen. mijn onderbroek wappert ook als ik een scheet laat. sorry hoor.
Ja, maar jij bent altijd wel erg simpel en boerenverstanderig hoor. Daar valt ook wat voor te zeggen.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  woensdag 22 februari 2017 @ 17:49:10 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169073130
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:15 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Boedisme.
Oh jij laat je lekker vanalles aanpraten zo te zien.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_169073218
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:41 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ja, maar jij bent altijd wel erg simpel en boerenverstanderig hoor. Daar valt ook wat voor te zeggen.
Dat zal best wel en dat mag je denken.
Maar Islam door Rome bedacht en dat de landing op de maan is gespeeld?
Kom op zeg,
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169077830
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:53 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Dat zal best wel en dat mag je denken.
Maar Islam door Rome bedacht en dat de landing op de maan is gespeeld?
Kom op zeg,
kom op zeg
omdat er onware conspiracies bestaan, zijn alle anderen ook vals.
die zijn verzonnen om de ware conspiracies belachelijk te maken zoals spagetti monster godsdienst verzonnen om godsdienst belachelijk te maken.
pi_169078293
misschien staat de waarheid in de archiven van vaticaan, een satanitische sekte dat werd verzonnen om de ware christenen tegen te houden.







[ Bericht 20% gewijzigd door Mytho op 22-02-2017 21:38:46 ]
pi_169078334
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 17:29 schreef Sigaartje het volgende:
Beetje bullshit-verhaal.
Zo kun je wel van alles een complot maken. Mijn buurman heeft de auto gewassen, zodat het spiegelt, zodat hij kan zien wat ik doe.

Tjonge jonge, complotten, ik heb er niks mee, net zoals die hele Apollo-serie hier verder op. dan denk ik, jongens, donder toch op, ga wat nuttigs doen. Wapperende vlaggen. mijn onderbroek wappert ook als ik een scheet laat. sorry hoor.
Sommige mensen hebben niks te doen. TS is zo een gevalletje. Of gewoon gek.
pi_169078801
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:47 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zal wel een goede verklaring zijn waarom er in de Koran van die zogenaamde 'taalwonderen' en zo zitten: gecreëerd door een elite wellicht met een aantal knappe koppen die erop zijn gezet.

Van God komt het iig zeker niet. God roept niet op tot geweld, oorlog en zal de mensen niet verdelen zoals de Koran dat doet. Dus er MOET ergens een andere verklaring voor zijn. Gecreëerd door een elite is dan een behoorlijke optie. Het officiële verhaal van een analfabeet die het allemaal doorkreeg lijkt me iig niet erg plausibel.
Waar staat in de koran dan dat er opgeroepen wordt tot geweld?
pi_169078876


[ Bericht 100% gewijzigd door Mytho op 23-02-2017 14:35:57 ]
pi_169079038
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:32 schreef Mytho het volgende:

[..]

Don't bother to warn the disbelievers. Allah has blinded them. Theirs will be an awful doom. 2:6

Allah has sickened their hearts. A painful doom is theirs because they lie. 2:10

A fire has been prepared for the disbelievers, whose fuel is men and stones. 2:24

Disbelievers will be burned with fire. 2:39, 90

"Whosoever hath done evil and his sin surroundeth him; such are rightful owners of the Fire." 2:81

If you believe in only part of the Scripture, you will suffer in this life and go to hell in the next. 2:85

Jews are the greediest of all humankind. They'd like to live 1000 years. But they are going to hell. 2:96

For disbelievers is a painful doom. 2:104

For unbelievers: ignominy in this world, an awful doom in the next. 2:114

"And thou wilt not be asked about the owners of hell-fire." (They are the non-muslims.) 2:119

Allah will leave the disbelievers alone for a while, but then he will compel them to the doom of Fire. 2:126

The doom of the disbelievers will not be lightened. 2:162

Allah is severe punishment! 2:165-6

They will not emerge from the Fire. 2:167

Those who hide the Scripture will have their bellies eaten with fire. Theirs will be a painful doom. 2:174

How constant are they in their strife to reach the Fire! 2:175

"Fight in the way of Allah." 2:190, 2:244

Believers must retaliate. Those who transgress will have a painful doom. 2:178

Kill disbelievers wherever you find them. If they attack you, then kill them. Such is the reward of disbelievers. (But if they desist in their unbelief, then don't kill them.) 2:191-2

"Guard us from the doom of Fire." 2:201

Those who fail in their duty to Allah are proud and sinful. They will all go to hell. 2:206

War is ordained by Allah, and all Muslims must be willing to fight, whether they like it or not. 2:216

Those who die in their disbelief will burn forever in the Fire. 2:217

Those who marry unbelievers will burn in the Fire. 2:221

Disbelievers worship false gods. The will burn forever in the Fire. 2:257

"Those who swallow usury ... are rightful owners of the Fire." 2:275

Those who disbelieve the revelations of Allah, theirs will be a heavy doom. 3:4

Those who disbelieve will be fuel for the Fire. 3:10

Those who disbelieve shall be overcome and gathered unto Hell. 3:12

"Guard us from the punishment of Fire." 3:16

Non-muslims will be punished by Allah for their nonbelief. 3:19

Those who disbelieve, promise them a painful doom. 3:21

"They [Christians and Jews] say: The Fire will not touch us save for a certain number of days. That which they used to invent hath deceived them regarding their religion." (The Fire will burn them forever.) 3:24

Theirs will be a painful doom. 3:77

All non-Muslims will be rejected by Allah after they die. 3:85

Disbelievers will be cursed by Allah, angels, and men. They will have a painful doom. 3:87-88

Disbelievers will have a painful doom. And they will have no helpers. 3:91

"Ye were upon the brink of an abyss of fire, and He did save you from it." 3:103

Disbelievers will have their faces blackened on the last day. They will face an awful doom. 3:105-6

Those who disbelieve will be burnt in the Fire. 3:116

The Fire is prepared for disbelievers. 3:131

We shall cast terror into the hearts of those who disbelieve. Their habitation is the Fire 3:151

"Is one who followeth the pleasure of Allah as one who hath earned condemnation from Allah, whose habitation is the Fire?"
Unbelievers will burn forever in the Fire. 3:162

Theirs will be an awful doom. 3:176

Disbelievers do not harm Allah, but will have a painful doom. 3:177

Disbelievers will have a shameful doom. 3:178

Whoso is removed from the Fire and is made to enter paradise, he indeed is triumphant." (The rest will burn forever in the Fire.) 3:185

Those who brag about doing good will go to hell. 3:188

"Preserve us from the doom of Fire." 3:191

"Our Lord! Whom Thou causest to enter the Fire: him indeed Thou hast confounded. For evil-doers there will be no helpers." 3:192

Disbelievers will go to Hell. 3:196

Don't steal from orphans (or Allah will burn you forever in hell). 4:10

Those who disobey Allah and his messenger will be burnt with fire and suffer a painful doom. 4:14

For the disbelievers and those who make a last-minute conversion, Allah has prepared a painful doom. 4:18

"We shall cast him into Fire, and that is ever easy for Allah." 4:30

For disbelievers, We prepare a shameful doom. 4:37

"Sanction is given unto those who fight because they have been wronged."
Quoted by Osama bin Laden in his 'letter to America' as a justification for the 11 September 2001 attacks. 4:39

Hell is sufficient for their burning. 4:55

Unbelievers will be tormented forever with fire. When their skin is burned off, a fresh skin will be provided. 4:56

Allah will bestow a vast reward on those who fight in religious wars. 4:74

Believers fight for Allah; disbelievers fight for the devil. So fight the minions of the devil. 4:76

Have no unbelieving friends. Kill the unbelievers wherever you find them. 4:89

If the unbelievers do not offer you peace, kill them wherever you find them. Against such you are given clear warrant. 4:91

Believers who kill believers will face the awful doom of hell. 4:93

"Their habitation will be hell, an evil journey's end." 4:97

Those who oppose the messenger and become unbelievers will go to hell. 4:115

Allah will lead them astray and they will go to hell. 4:119-121

Those who believe, then disbelieve, then believe and disbelieve again will never be forgiven by Allah. 4:137

For the hypocrites there will be a painful doom. 4:138

Allah will gather hypocrites and disbelievers into hell. 4:140

The hypocrites will be in the lowest part of hell and no one will help them there. 4:145

You must believe everything Allah and his messengers tell you. Those who don't are disbelievers and will face a painful doom. 4:150-151

For the wrongdoing Jews, Allah has prepared a painful doom. 4:160-1

God will guide disbelievers down a road that leads to everlasting hell. 4:168-169

If you don't do good works, Allah will punish you with a painful doom. 4:173

Those who deny Islam will be losers in the Hereafter. 5:5

Disbelievers are the rightful owners of Hell. 5:10

"The owners of the fire. That is the reward of evil-doers." 5:29

Those who make war with Allah and his messenger will be killed or crucified, or have their hands and feet on alternate sides cut off, or will be expelled out of the land. That is how they will be treated in this world, and in the next they will have an awful doom. 5:33

Disbelievers will have a painful doom. 5:36

Disbelievers will want to come out of the Fire, but will not. Their will be a lasting doom. 5:37

Cut off the hands of thieves. It is an exemplary punishment from Allah. 5:38

Allah makes some people sin. He will not cleanse their hearts. They will have ignominy in this world, and in the Hereafter an awful doom. 5:41

Life for life, eye for eye, nose for nose, ear for ear, and tooth for tooth. Non-muslims are wrong doers. 5:45

Christians will be burned in the Fire. 5:72

Christians are wrong about the Trinity. For that they will have a painful doom. 5:73

Muslims that make friends with disbelievers will face a doom prepared for them by Allah. 5:80

Disbelievers will be owners of hell-fire. 5:86

Allah will test believers to see if they are afraid. Those who fail a second test will suffer a a painful doom. 5:94

Those who deny the truth of Islam will be punished by Allah. 6:5

"See the nature of the consequence for the rejecters!" 6:11

Many generations have been destroyed by Allah. 6:6

Disbelievers will say when they see the Fire that they would have believed if they had known the truth. But they are all liars. 6:27-28

Allah will torment those how deny his revelations. 6:49

Those who disbelieve will be forced to drink boiling water, and will face a painful doom. 6:70

When nonbelievers die, the angels will deliver to them doom and degradation. 6:93

Allah allows some to disbelieve in the afterlife, and to take pleasure in their disbelief, so that he can torment them forever after they die. 6:113

Allah chooses to lead some astray, and he lays ignominy on those who disbelieve. 6:125

Allah will send everyone the Fire, except those he chooses to deliver. 6:128

Let the idolaters kill their children. It is Allah's will. 6:137

The worst thing anyone can do is deny the revelations of Allah. Those who do so will be awared an evil doom. 6:157

How many a township have We destroyed! As a raid by night, or while they slept at noon, Our terror came unto them. 7:4-5

Allah banishes Iblis and promises to fill hell with those who are mislead by him. 7:18

Disbelievers are the rightful owners of the Fire. 7:36

Entire nations have entered the Fire. Some get a double torment. 7:38

"Taste the doom for what ye used to earn." 7:39

Disbelievers will be excluded from heaven. Theirs will be a bed of hell. 7:40-41

Those in the fire will be taunted by those in the Garden. "So how's it going down there? Are you enjoying the warmth of the Fire?" 7:44

Those in the Garden will plead with Allah not to be cast into the Fire. 7:47

Those in the Fire will cry out to those in heaven, saying: "Pour water on us." But Allah has forbidden that to disbelievers. 7:50

Allah drowned everyone on earth (except Noah and his family) because they disbelieved. 7:64

Those who believe incorrectly will face the terror and wrath of Allah. 7:71

"We cut the root of those who denied Our revelations and were not believers." 7:72

Allah killed the disbelievers with an earthquake. 7:78

Allah killed everyone in Sodom and Gomorrah except Lot and his daughters.
7:83-84

"So the earthquake seized them."
Allah killed the disbelievers with an earthquake. 7:90-91

"How can I sorrow for a people that rejected (truth)?"
Shu'eyb tells the Allah's victims that they deserved to die for rejecting Islam. 7:93

"Then We seized them unawares, when they perceived not."
Unbelievers are never safe from Allah's wrath. 7:95-99

"We straitened Pharaoh's folk with famine."
Allah sent a famine on all of the Egyptians to punish Pharaoh. 7:130

"So We sent against them the flood and the locusts and the vermin and the frogs and the blood - a succession of clear signs." 7:133

"We drowned them in the sea: because they denied Our revelations." 7:136

Those who worship the calf will suffer terror and humiliation from Allah. 7:152

"But those of them who ... changed the word ... We sent down upon them wrath from heaven." 7:162

"Why preach ye to a folk whom Allah is about to destroy or punish with an awful doom?" 7:164

"When they forgot that whereof they had been reminded, We ... visited [them] with dreadful punishment." 7:165

Allah will punish the disbelieving Jews until the Day of Resurrection. 7:167

Allah has already sent many people and jinn to hell. They were worse than cows: they couldn't see or hear and were neglectful. 7:179
"Cut the root of the disbelievers."
Destroy the unbelievers. 8:7

Allah will throw fear into the hearts of the disbelievers, and smite their necks and fingers. 8:12

Disbelievers will be tormented in the Fire. 8:14

When you fight with disbelievers, do not retreat. Those who do will go to hell. 8:15-16

Those that the Muslims killed were not really killed by them. It was Allah who did the killing. 8:17

"Rain down stones on us or bring on us some painful doom!" 8:32

Taste of the doom because ye disbelieve. 8:35

Those who disbelieve will be gathered into hell. 8:36

"The wicked will He place piece upon piece, and heap them all together, and consign them unto hell." 8:37

The angels smite the face and backs of disbelievers, saying: "Taste the punishment of burning!" 8:50

The worst beasts in Allah's sight are the disbelievers. 8:55

Don't let the disbelievers think they can escape. They are your enemy and the enemy of Allah. 8:59-60

Had it not been for an ordinance of Allah which had gone before, an awful doom had come upon you." 8:68

Give tidings (O Muhammad) of a painful doom to those who disbelieve. 9:3

Slay the idolaters wherever you find them. 9:5

Don't let idolaters tend the sanctuaries. Their works are in vain and they will be burned in the Fire. 9:17

Give tidings (O Muhammad) of a painful doom to the rich and greedy Christian monks and Jewish rabbis. 9:34

Those who are tormented in the Fire will have their foreheads and backs branded. 9:35

If you refuse to fight, Allah will afflict you with a painful doom. 9:39

Disbelievers go to hell. 9:49

"Allah will afflict you with a doom from Him or at our hands." 9:52

Those who vex the Prophet, for them there is a painful doom. 9:60

Those who oppose Allah and His messenger will burn in the fire of hell. 9:63

Allah promises hypocrites and disbelievers the fire of hell. Allah curses them. They will have a lasting torment. 9:68

Fight the disbelievers and hypocrites. Be harsh with them. They are all going to hell anyway. 9:73

Allah will afflict disbelievers with a painful doom in this world and the Hereafter. 9:74

"Theirs will be a painful doom." 9:79

Those who refuse to give their wealth and lives to Allah will face the fire of hell. 9:81-83

For disbelievers there will be a painful doom. 9:90

Non-muslim who pretend to believe (so they won't be killed by Muslims) are unclean and will go to hell. 9:95

The unbelieving Arabs will be punished by Allah with an evil fortune. 9:97-98

"We shall chastise them twice; then they will be relegated to a painful doom." 9:101

Those that ignore Allah will be thown into the fire of hell. 9:109

Believers must fight for Allah. They must kill and be killed , and are bound to do so by the Torah, Gospel, and Quran. But Allah will reward them for it. 9:111

Don't pray for idolaters (not even for your family) after it is clear they are people of hell-fire. 9:113

Fight disbelievers who are near you, and let them see the harshness in you. 9:123

Disbelievers will have a boiling drink and a painful doom. 10:4

Those who neglect Allah's revelations will make their home in the Fire. 10:7-8

Allah has destroyed entire generations. 10:13

"Such are rightful owners of the Fire." 10:27

On the last day Allah will kill all the disbelievers (and then he will torture them forever in hell). 10:45

"His doom cometh unto you as a raid by night." 10:50

The damned will feel remorse for what they have done, but it will not save them from the doom that Allah has prepared. 10:54

Those who disbelieved will face a dreadful doom. 10:70

Allah drowned those who disbelieved his revelations. 10:73

Moses asked Allah to harden the hearts of the Egyptians so that they would not believe until they saw the painful doom. 10:88

If you deny the revelations of Allah, you will be among the losers and will "see the painful doom." 10:95-97

"The doom cannot be averted from them, and that which they derided will surround them." 11:8

Allah sent a lasting doom on those who mocked Noah. 11:39

Allah will send a painful doom on several nations. 11:48

"Lo! there cometh unto them a doom which cannot be repelled." 11:76

Allah killed everyone in Sodom and Gomorrah by dropping burning stones on them. 11:82-83

Lo! Is fear for you the doom of a besetting Day." 11:84

"Ye will soon know on whom there cometh a doom that will abase him." 11:93

"He ... will lead them to the Fire for watering-place." 11:98

"The doom of the Hereafter" 11:103

Those in the Fire will suffer as long as the heavens and earth endure. 11:106-7

"Incline not toward those who do wrong lest the Fire touch you." 11:113

Allah will fill hell with humans and jinn. 11:119

"What shall be his reward, who wisheth evil to thy folk, save prison or a painful doom?" 12:25

Disbelievers are the rightful owners of the Fire 13:5

Those who do not answer Allah's call will go to hell. 13:18

Disbelievers will be tormented in this life, and suffer even more pain in the Hereafter. 13:33-34

The reward for disbelievers is the Fire. 13:35

"When Allah doometh there is none that can postpone His doom." 13:41

Woe unto the disbelievers. Theirs will be an awful doom. 14:2

Those who are in hell will be forced to drink festering water which they can hardly swallow. They will want to die, but they will not be able to. Theirs is a harsh doom. 14:16-17

There is no escape from Allah's doom. 14:21

"Lo! for wrong-doers is a painful doom." 14:22

Allah leads wrong-doers astray and then sends them to hell. 14:27-29

"They set up rivals to Allah that they may mislead (men) from His way. Say: Enjoy life (while ye may) for lo! your journey's end will be the Fire." 14:30

"Warn mankind of a day when the doom will come upon them." 14:44

Those in hell will be chained together. Their clothing will be made of pitch and fire will cover their faces. 14:49-50

Iblis will lead humans astray. Only perfect Muslims will be safe from him. The rest will go to hell. 15:39-43

Allah's doom is a dolorous doom. 15:50

Allah made a roof fall in to kill unbelievers. "And the doom came on them whence they knew not." 16:26

Disbelievers are evil and will dwell in hell forever. 16:27-29

Allah "will cause the earth to swallow" those who plan ill-deeds. the doom will come on them when they least expect it. 16:45

Theirs will be the Fire, and they will be abandoned." 16:62

"Theirs will be a painful doom." 16:63

"The Hour of Doom is but a twinkling of the eye." 16:77

"When those who did wrong behold the doom, it will not be made light for them." 16:85

Allah will add doom to doom for those who disbelieve. 16:88

Those who oppose Islam will face an awful doom. 16:94

Disbelievers will have a painful doom. 16:104

Those who loose their faith in Islam will face an awful doom. Allah's wrath is upon them. 16:106

Those who invent lies against Allah will have a painful doom. 16:116-7

Allah made hell to be a dungeon for disbelievers. 17:8

Allah has prepared a painful doom for those who disbelieve in the Hereafter. 17:10

Allah destroyed entire towns. 17:16

How many generations Allah has destroyed since Noah! 17:17

Allah intends to burn people in hell. 17:18

"Set not up with Allah any other god, lest thou be cast into hell." 17:39

"Lo! the doom of thy Lord is to be shunned." 17:57

Allah will destroy every town before the Day of Resurrection. 17:58

Whoever follows Iblis will be cast into hell. 17:63

Allah will send disbelievers astray. Then he'll burn them in hell, increasing the flames from time to time. 17:97-98

Allah has prepared a Fire for the disbelievers. When they want a shower, Allah will give them a shower of molten lead to burn their faces. 18:29

Christians will cry out to Allah's "partners", but they won't hear them; Allah will send them to their doom. 18:52

Those who are condemned to the Fire know they will have no way to escape. 18:53

Nothing prevents non-muslims from believing in Islam. So it's their own fault when they are sent to their doom. 18:55

There is an appointed time in which the doomed will find no escape. 18:58

Allah has destroyed many towns. 18:59

On a certain day, Allah will present hell, in plain view, to the disbelievers. 18:100

Allah will welcome the disbelievers into hell. 18:102

The good works of disbelievers are all in vain. They will go to hell anyway. 18:104-105

Hell is the reward for disbelievers because they made a jest of Allah's revelations and messengers. 18:106

"Woe unto the disbelievers from the meeting of an awful Day."
Jesus was not the Son of God. Those who say he was (Christians) are going to hell. 19:35-37

Allah will pluck out from every sect those who should burn in hell. 19:69-70

"How many a generation have We destroyed before them?"
Allah brags about destroying entire generations. 19:74

Allah will prolong the lives of non-believers so they can see their punishment, either in this world or in the Hour of doom. 19:75

Allah will record what disbelievers say and then prolong their torment. 19:77-79

Allah has sent the devils on the disbelievers to confuse them. 19:83

Allah will "drive the guilty unto hell, a weary herd." 19:86

Allah has destroyed many generations. 19:98

Allah destroyed entire towns, yet the people still disbelieved. 20:6

The people cried out for mercy, but Allah killed them anyway. 20:15

Lo! it hath been revealed unto us that the doom will be for him who denieth and turneth away." 20:48

"There [in hell] he will neither die nor live." 20:74

Those who do not believe Allah's revelations will face doom in the Hereafter. 20:127

Allah has destroyed many generations. 20:128

Allah destroyed entire towns, yet the people still disbelieved. 21:6

"And one of them who should say: Lo! I am a god beside Him, that one We should repay with hell." 21:29

Disbelievers will not be able to put out the fire on their faces and backs. They will be stupefied and no one will help them. 21:39-40

"Fear the Lord ... and dread the Hour of doom." 21:49

Every person alive at the time of the flood was evil. So Allah drowned them all. 21:77

The disbelievers will stare in terror at what Allah has in store for them. 21:97-99

When the doom of Allah comes, pregnant women will suffer miscarriages, and men will act like they are drunk. 22:1-2

The devil will guide some to the punishment of the Flame. 22:3-4

Those who turn from the way of Allah will face ignominy in this world and burning in the next. 22:9

Whoever thinks that Allah will not give Muhammad victory should go hang himself. 22:15

"There are many unto whom the doom is justly due. Allah doeth what he will." 22:18

Disbelievers will wear garments of fire, boiling fluid will be poured on their heads, their bellies and skin will be melted, they will be tormented with iron hooks, and when they try to escape they will be driven back with the taunt: Taste the doom of burning. 22:19-22

Allah will provide the disbelievers with a painful doom. 22:25

How many towns Allah has destroyed! 22:45

"They will bid thee hasten on the Doom." 22:47

Those who disregard Allah's revelations are the owners of the Fire. 22:51

"Those who disbelieve will not cease to be in doubt thereof until the Hour come upon them unawares, or there come unto them the doom of a disastrous day." 22:55

Those who disbelieve Allah's revelations will have a shameful doom. 22:57

Those who disbelieve Allah's revelations will burn in the Fire. 22:72

Allah told Noah not to bother pleading for the people he was about to drown. 23:27

Those who don't believe in the Hereafter will receive extreme punishment from Allah. 23:74-77

"Those whose scales are light are those who lose their souls, in hell abiding." 23:103

When fire burns their faces, they will be glum. 23:104

Scourge adulterers and adulteresses with 100 stripes. Do not show them any pity. Have a party of believers watch the punishment. 24:2

Those who spread slander will face an awful doom. 24:11

Those who murmur will face an awful doom. 24:14

Those who traduce virtuous, believing women ... cursed are they in the world and the Hereafter. Theirs will be an awful doom." 24:23

Disbelievers will never escape the Fire that will be their home. 24:57

Those who deny the coming of the Hour will be chained together and burned with fire. They will pray for their own destruction. 25:11-13

Allah will force the evil-doers to taste great torment. 25:19

It will be a hard day for disbelievers and wrong-doers. They will gnaw on their hands and wish they had chosen Islam. 25:26-27

"Those who will be gathered on their faces unto hell" 25:34

Those who deny Muhammad's revelations will be destroyed. 25:36

Allah drowned everyone in the flood of Noah, and has prepared a painful doom for evil-doers. 25:37

"They [the non-muslims] will know, when they behold the doom, who is more astray as to the road." 25:42

"The doom of hell; lo! the doom thereof is anguish." 25:65

Those who cry out to another god with Allah will be tormented doubly in hell. 25:68-69

"Hell will appear plainly to the erring." 26:91

Allah killed those that ignored Hud's warnings. 26:124-139

Allah destroyed the people in Lot's town with a dreadful rain. 26:172-3

Many will not believe until they see the painful doom. 26:201

Those who believe in another god are doomed. 26:213

Allah leads those who do not believe in the Hereafter astray by making things work out OK in this life, so that he can torment them forever in the next. They will get the worst punishment and will be the greatest losers. 27:4-5

"Allah destroyed them and their people, every one." 27:51

Allah sent a dreadful rain on "those who stayed behind." 27:58

Whoever does something wrong will be thrown into the Fire. 27:90

"We made them (evil-doers) patterns that invite unto the Fire, and on the Day of Resurrection they will not be helped." 28:40-42

Allah has completely destroyed many communities. 28:58

Allah will taunt Christians on the day of their doom, saying: Where are My partners whom ye imagined? 28:62-64

Allah caused the earth to swallow Korah. 28:79-81

Those who disbelieve in the revelations of Allah have no hope of mercy. For such there is a painful doom. 29:23

"Ye have chosen only idols instead of Allah ... on the Day of Resurrection ye will deny each other and curse each other, and your abode will be the Fire, and ye will have no helpers." 29:25

"Bring Allah's doom upon us." 29:29

The doom of hell will come upon disbelievers suddenly, when they least expect it. 29:53-55

The worst thing you can do is tell a lie about Allah. Hell is the home of disbelievers. 29:68

Allah seals the heart of disbelievers. (And then he burns them in the Fire.) 30:59

Those who mislead others from Allah's way and mock Islam will have a painful doom. 31:6-7

Allah will give disbelievers a little comfort for a little while, and then he'll torment them forever with a heavy doom. 31:23-24

Allah will fill hell with the jinn and mankind together. 32:13

Allah: Taste the doom of immortality because of what ye used to do. 32:14

Those who used to deny the Fire will be tormented in it forever. 32:20

The worst thing you can do is to deny the revelations of Allah. 32:22

He hath prepared a painful doom for the unfaithful." 33:8

Allah cast panic into the hearts of the disbelievers. He killed some, and enslaved others. 33:25-26

Those who oppose Islam will be slain with a fierce slaughter. 33:60-61

Allah has cursed the disbelievers, and has prepared for them a flaming fire, wherein they will abide forever. 33:64-65

The disbelievers will be burned in the Fire with a double torment. 33:66-68

Those who challenge the revelations of Muhammad will have a painful doom. 34:5

Those who disbelieve in the Hereafter will be tormented. 34:8

But some of the jinn Allah burned with flaming Fire. 34:12

"They are filled with remorse when they behold the doom; and We place carcans on the necks of those who disbelieved." 34:33

Those who strive against Allah's revelations will be brought to the doom. 34:38

Those who worshipped the jinn will taste the doom of the Fire. 34:41

Those who ignore Allah's messenger (Muhammed) will face a terrific doom. 34:46

Those who are cast into hell be terrified when they see that they have no escape. Then they will believe. But it will be too late. 34:51-52

The devil is real. He and his followers will burn forever in the Fire. 35:6

Those who disbelieve will have an awful doom. 35:7

"Those who plot iniquities ... will have an awful doom." 35:10

Disbelievers will burn forever in the fire of hell. Allah will keep them alive so that he can torture them forever. When they repent and ask for mercy, he will ignore them. 35:36-7

Allah has blinded the disbelievers so that they cannot see the truth. So it don't bother warning them. They will go to hell anyway. 36:8-10

Allah has destroyed many entire generations. 36:31

If Allah feels like it, he will drown everyone. 36:43

Allah will burn the disbelievers in hell. 36:63-4

Those who "did wrong" will go to hell, and their wives will go to hell with them (no matter how they behaved). 37:22-23

Those who refuse to believe in Muhammad's revelations will face a painful doom. 37:31-38

"Then looketh he and seeth him in the depth of hell." 37:55

If you're not favored by Allah, you're doomed. 37:57

Those in hell must eat from a tree with the heads of devils, and then drink boiling water. After that they return to hell. 37:62-68

Allah drowned everyone except Noah and his family in the flood. 37:82

Allah tells Abraham in a dream to sacrifice his son. (But is the son Ishmael or Isaac?) 37:102

Only the "single-minded slaves of Allah" will be saved from the doom. 37:127-8

Allah killed everyone in Sodom except for Lot and his family. 37:136

No one is against Allah, except those who burn in hell. 37:162-3

Just wait a while and watch. The unbelievers will soon be destroyed in the doom. 37:176-9

Allah has destroyed many generations. 38:3

Those who doubt will soon taste Allah's doom. 38:8

Those who deny the messengers deserve doom. 38:14

Those who wander from the way of Allah will have an awful doom. 38:26

Those who disbelieve will burn in the Fire. 38:27

David slashed their legs and necks (with Allah's approval). 38:33

The transgressors will roast in the Fire and be forced to drink boiling liquids followed by ice cold drinks. 38:55-9

"Whoever did prepare this for us, oh, give him double portion of the Fire!" 38:61

Iblis asks Allah to let him hang around and mislead humans. Allah allows him to do so, and Iblis leads all humans to hell except for the single-minded slaves. Allah agrees, and plans to fill hell with Iblis and his followers. 38:79-85

Tell the disbelievers to enjoy themselves now, because later they will be owners of the Fire. 39:8

Those who disobey Allah should fear his doom. 39:13

The losers will be those who lose themselves and their families on the Day of Resurrection. They will be surrounded by fire. 39:15-16

No one will be able to help those that Allah torments in the Fire. 39:19

"Wrong-doers" will be taunted while suffering in an "awful doom." 39:24

The doom will come upon those who deny what Allah has revealed. 39:25

Allah will make non-believers "taste humiliation in the life of the world" and " the doom of the Hereafter" which will be even worse. 39:26

The worst thing you can do is tell a lie against Allah. The home of disbelievers is hell. 39:32

"On whom there falleth everlasting doom." 39:40

"They ... will seek to ransom themselves ... from the awful doom." 39:47

Surrender to Allah before he sends the doom upon you suddenly. 39:54-55

Disbelievers had their chance to believe. They will all suffer in an endless doom. 39:56-59

Those who lie about Allah will be sent to hell and will have their faces blackened. 39:60

Those who disbelieve will be driven into hell. 39:71-72

Allah sent an awful punishment at the time of Noah. 40:5

Those who disbelieve are the owners of the Fire. 40:6

When the doom comes, the hearts of the doomed will choke in their throats, and no one will help them. 40:18

Those who ignore Allah's "clear proofs" will be seized and punished severely. 40:22

Disbelievers will burn forever in the Fire. 41:41-42

The prodigals will be owners of the Fire. 40:43

"A dreadful doom encompassed Pharaoh's folk." 40:45

The doomed will be exposed to the Fire morning and evening. 40:46

While burning in the Fire, they argue about who is to blame. 40:47

Those in hell will beg to be relieved from the Fire's torment for just a day. But the prayer of a disbeliever is in vain. 40:49-50

Those who bicker about Allah's revelations are filled with pride. 40:56

Those who scorn Allah will go to hell. 40:60

Those who deny the revelations of Allah are perverted. 40:63

Those who deny the Scripture and Allah's messengers will be dragged through boiling water and thrust into the Fire. 40:70-72

Allah will taunt the Christians in hell, saying: Where are all my parnters that you used to believe in? 40:73

Thus does Allah send astray the disbelievers (in his guidance). 40:74

Those who scorn will go to hell. 40:76

When they see Allah's doom they will believe in Allah. But their faith will not save them. The disbelievers will be ruined. 40:84-85

Allah will make life miserable for those who deny his revelations and then he will torment them forever in the Hereafter. And they will not be helped. 41:15-16

"The doom of humiliation overtook them because of what they used to earn." 41:17

The enemies of Allah will be gathered into the Fire where their skin, ears, and eyes will testify against them. 41:19-20

Non-muslims will be tormented forever in the Fire. Allah will not have any mercy on them. 41:24

Allah will make those who disbelieve taste an awful doom. Their immortal home will be the Fire, since they denied Allah's revelations. 41:27-28

"Lo! those who distort Our revelations are not hid from Us. Is he who is hurled into the Fire better?" 41:40

Those who disbelieve will taste hard punishment. 41:50

While some lounge in the Garden, others will roast in the Flame. 42:7

Those who argue about Allah will have his wrath upon them. Theirs will be an awful doom. 42:16

For wrong-doers there is a painful doom. 42:21

"And as for disbelievers, theirs will be an awful doom." 42:26

Allah sometimes kills people for misbehaving. 42:34

"For such there is a painful doom." 42:42

Allah sends some people astray and then punishes them for it by burning them in the Fire. 42:44-46

"And thou wilt see them exposed to (the Fire), made humble by disgrace." 42:45

Those who turn people away from Islam will "be sharers in the doom." 43:37-39

When the Egyptians angered Allah, he drowned them all. 43:55

Those who argue and do wrong will have a painful doom that will come upon them suddenly. 43:65-66

The guilty are tormented forever in hell. Allah will not relax their punishment. 43:74-75

"But they will come to know."
Allah will torment disbelievers forever in hell. 43:88-89

Those in torment will claim to believe and ask Allah for relief. But he will refuse since they will return to their disbelief. 44:11-16

Those in hell must eat from a tree like molten brass that burns their bellies. Then boiling water will be poured on their heads. 44:43-48

"He hath saved them [Muslims] from the doom of hell."
(Everyone else is going to hell.) 44:56

Those who hear and reject Allah's revelations are sinful liars. Give them tidings of a painful doom. 45:7-8

Those who joke about Allah's revelations will go to hell. Theirs will be a shameful doom. 45:9-10

Those who disbelieve in Allah's revelations will have an awful doom of wrath. 45:11

"Your habitation is the Fire, and there is none to help you." 45:34

Disbelievers will be rewarded with the ignominious doom of the Fire. 46:20

Serve only Allah or face the doom of a tremendous day. 46:21

The guilty will face a wind with a painful torment. 46:25

Allah has destroyed entire towns. 46:27

If you believe Muhammed, Allah will forgive some of your sins and protect you from the painful doom (that he plans to torture everyone else with). 46:31

Allah will taunt the disbelievers that he torments in the fire, saying: "Taste the doom for that ye disbelieved." 46:34

Smite the necks of the disbelievers whenever you fight against them. Those who die fighting for Allah will be rewarded. 47:4

Allah will damn the disbelievers and make all their actions fruitless. 47:8-9

Disbelievers may eat and be happy now, but the Fire will be their final home. 47:12

Those in the Garden will drink delicious wine, while those in the Fire will drink boiling water that will tear apart their intestines. 47:15

Allah curses people by making them deaf and blind. 47:23

Angels will gather them together and smite their faces and backs. 47:27

Those who think an evil thought concerning Allah will be cursed and sent to hell by him. 48:6

Allah has prepared a flame for the disbelievers. 48:13

If you refuse to fight for Allah, he will punish you with a painful doom. 48:16

"Whoso turneth back, him will He punish with a painful doom." 48:17

But if you're willing to fight for Allah, he will provide you with lots of booty. 48:19-20

Allah punished those who disbelieved with a painful punishment. 48:25

Those with Muhammad are ruthless toward disbelievers and merciful toward themselves. 48:29

Allah will hurl those who believe in another god into a dreadful doom. 50:26

"We say unto hell: Art thou filled? and it saith: Can there be more to come?"
Allah talks to hell about it's occupancy level. 50:30

Allah has destroyed many entire generations. 50:36

Accursed are the conjecturers who ask: When is the Day of Judgment? It is the day they will be tormented by the Fire. 51:10-14

"We left behind therein a portent for those who fear a painful doom." 51:37

Lo! the doom of thy Lord will surely come to pass." 52:7

Those who deny the existence of hell will be thrust into its Fire. 52:11-16

"Their Lord hath warded off from them the torment of hell-fire."
(Everyone else is going to hell -- and the believers are all okay with that.) 52:18

"Allah hath been gracious unto us and hath preserved us from the torment of the breath of Fire." 52:27

Allah sent a storm of stones on Lot's folk, killing all but Lot's family. 54:34

The suffering in hell will be more wretched and bitter than anything experienced on earth. 54:46-48

Allah destroyed many people, but does anyone remember anymore? 54:51

"There will be sent, against you both, heat of fire and flash of brass, and ye will not escape." 55:35

The guilty deny hell. But after they die they go circling between it and fierce, boiling water. 55:43-44

But those on his left hand will face scorching wind, scalding water, and black smoke. 56:42-43

Those who deny Allah and the Hereafter will eat from the Zaqqum tree and drink boiling water. 56:51-54

Allah will welcome the rejecters and erring with boiling water and a roasting in the hell fire. 56:92-94

Those who disbelieve or doubt the revelations of Allah will be face the doom. 57:13-14

The home of disbelievers is the Fire, a hapless journey's end. 57:15

Those who disbelieve and deny Allah's revelations are the owners of the fire. 57:19

For disbelievers is a painful doom. 58:4

For disbelievers is a shameful doom. 58:5

Those who disobey Muhammed will go to hell. 58:8

Don't make friends with Allah's enemies. For those who do so, Allah has prepared a dreadful doom. 58:14-15

Those who turn others away from the way of Allah will have a shameful doom. They are rightful owners of the Fire. 58:16-17

Allah cast fear into the hearts of the disbelieving People of the Scripture. Their home in the Hereafter will be the Fire. 59:2-3

The disbelievers fear the believers more than Allah. 59:13

The devil and disbelievers will be in the Fire. 59:16-17

Allah loves those who fight for him. 61:4

"O ye who believe! Shall I show you a commerce that will save you from a painful doom?" 61:10

Those who disbelieve will have a painful doom. 64:5

Those who disbelieve are the owners of the Fire. 64:10

The fuel of the Fire is men and stones. 66:6

Be stern with disbelievers. They are going to Hell anyway. 66:9

Allah has prepared for the devils a doom of flame. 67:5

Disbelievers will go to hell where they will hear its roaring and boiling. 67:6-7

Who will protect the disbelievers from a painful doom? (Nobody) 67:28

Those who consider the Quran to be "mere fables" will be branded on the nose.68:15-16

Those who do not believe in Allah will be chained up and cast into hell-fire where they will eat filth. 69:30-35

"Lo! it is the fire of hell Eager to roast." 70:15

Doom is about to fall on all disbelievers. Only worshippers (Muslims) and those who preserve their chastity (except with their wives and slave girls) will be spared from "the fires of hell" that are "eagar to roast." 70:1-30

"Lo! the doom of their Lord is that before which none can feel secure" (except for maybe those who are fearful of it). 70:27-28

Disbelievers will enter hell with frantic with fear, knowing they will be tortured forever by Allah. 70:36, 44

Allah sent Noah to warn people about the painful doom he was planning to send. (It didn't work out well; Allah sent it anyway.) 71:1

Those that Allah drowned in Noah's flood were then tortured forever in the Fire. 71:25

Noah asked Allah to drown all the disbelievers. 71:26

The fires of hell will be fueled with the bodies of idolators and unbelievers. They will experience an ever-greater torment. 72:15-17

Those who disobey Allah and his messenger will dwell forever in the fire of hell. 72:23

The fires of hell will be fueled with the bodies of idolators and unbelievers. They will experience an ever-greater torment. 72:15-17

Those who disobey Allah and his messenger will dwell forever in the fire of hell. 72:23

Allah will take care of the deniers. He will tie them up, burn them in a raging fire, and feed them food that chokes them. 73:11-13

The last day will be a day of anguish for disbelievers. 74:9-10

Those who are stubborn to Allah's revelations will face a fearful doom. 74:16-17

The fire of hell shrivels humans and spares nothing. 74:27-29

Allah has appointed angels to tend the Fire and has prepared stumbling blocks for those who disbelieve. He sends some people (whoever he wants) astray. 74:31

Those who pay attention to this life and ignore the Hereafter will suffer forever in hell. 75:20-29

The doom is coming soon. 75:35

Allah has prepared chains, manacles, and a raging fire for the disbelievers. 76:4

Allah has prepared a painful doom for evil-doers. 76:31

Allah destroyed "the former folk." 77:16

Woe unto the repudiators on that day! 77:19, 77:24, 77:28, 77:34, 77:40, 77:45, 77:49

Depart unto that doom which ye used to deny." 77:29

Those who deny the revelations given to Muhammed will burn forever in hell. 78:21-30

"Lo! We warn you of a doom at hand, a day whereon a man will look on that which his own hands have sent before, and the disbeliever will cry: 'Would that I were dust!'" 78:40

Those who rebel by choosing this life over the next will go to hell. 79:37-39

The wicked will burn in hell forever. 82:14-16

Those who reject Allah's revelations will burn in hell. 83:10-17

The disbelievers used to laugh at the believers. But the final laugh will be on them. 83:29-36

Some folks will be thrown into a scorching fire. 84:11-12

Disbelievers will be given a painful doom. 84:22-24

"(Self-)destroyed were the owners of the ditch Of the fuel-fed fire." 85:4-5

Those who persecute Muslims, without repenting, will burn in hell. 85:10

Those who are flung into the great Fire will neither live nor die. 87:12-13

On that day many will be sad and weary. Scorched by the fire, drinking boiling water, with only bitter thorn-fruit to eat. 88:2-7

Allah will punish disbelievers with the direst punishment. 88:23-24

Allah poured the disaster of His punishment upon those who rebelled against him. 89:11-13

Those who disbelieve Allah's revelations will have the Fire placed over them like an awning. 90:19-20

"Allah doomed them for their sin" and burned their houses. 91:14

Those who deny Allah's revelations must endure the flaming fire. 92:14-16

Allah will grab those who deny His guidance by the forelock and call the guards of hell. 96:13-18

Those who disbelieve will abide in the fire of hell. They are the worst of created beings. 98:6

What is the Calamity? It is a day when dead people's bodies will be scattered like moths, consumed in a raging fire. 101:1-11

Allah will show humans hellfire and then he will ask them about pleasure. 102:5-7

Some rich folks will be flung into the Consuming One, the fire of Allah. 104:4-6

Abu Lahab will die and be plunged in flaming Fire. His wife will have on her neck a halter of palm fiber. 111:1-5
Ja, maar waar wordt opgeroepen tot het overgaan tot geweld?
pi_169079074
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:38 schreef k3vil het volgende:

[..]

Ja, maar waar wordt opgeroepen tot het overgaan tot geweld?
Quran 2:191- 'And kill them wherever you find them
http://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/violence.aspx
pi_169079104
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:40 schreef Mytho het volgende:

[..]

Quran 2:191- 'And kill them wherever you find them
http://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/violence.aspx
En wie is 'them'?
pi_169079198
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:42 schreef k3vil het volgende:

[..]

En wie is 'them'?
ongelovigen, joden, christenen. lees zelf ik ga je de koran , bijbel etc niet uitleggen in een paar zinnen.

http://koran.nl/soera-2-a(...)r0?catid=0&trackid=0
pi_169079242
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:45 schreef Mytho het volgende:

[..]

ongelovigen, joden, christenen. lees zelf ik ga je de koran , bijbel etc niet uitleggen in een paar zinnen.

http://koran.nl/soera-2-a(...)r0?catid=0&trackid=0
Dat is helemaal niet zo. Maar ik snap wel waarom mensen dat denken, het is nu eenmaal hun referentiekader.
  woensdag 22 februari 2017 @ 21:50:04 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169079284
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:42 schreef k3vil het volgende:

[..]

En wie is 'them'?
Lees ff zelf die soera na ja.
pi_169079310
Rome had geen invloed in de contreien waar de profeet van de moslims zich ophield (medina/mekka)
Ik ben er zelf erg van overtuigd dat de profeet van de Joden uit die omgeving de torah leerde en dit hem tot profeet maakte (je wordt niet uit het niets profeet, ik geloof wel dat je aanleg kunt hebben)
pi_169079354
Ten tijde van het ontstaan van de islam stelde de bisschop van Rome niet bijster veel voor. Zeker in die contreien was hij op spiritueel vlak allerminst almachtig, laat staan op wereldlijk vlak.

Myth busted.
pi_169079444
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Lees ff zelf die soera na ja.
إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا سَوَاءٌ عَلَيْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ6
Zij die ongelovig zijn, voor hen maakt het niet uit of je hen waarschuwt of niet; zij geloven niet.

"ongelovig" is een toestand van een persoon, niet van een volk of mensen van een andere religie. Abraham was ook gelovig, en die was ook niet moslim (als religie, wel was hij "moslim"=volledig)
  woensdag 22 februari 2017 @ 22:07:05 #36
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169079766
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:51 schreef k3vil het volgende:
Ik ben er zelf erg van overtuigd dat de profeet van de Joden uit die omgeving de torah leerde en dit hem tot profeet maakte
Volgens de verhalen trok Mohammed naar Jeruzalem om zich bij de Joden aan te sluiten maar ze wilden niets van zijn geraaskal weten, sindsdien is het oorlog tegen de Joden.
Daarnaast lijkt het er sterk op dat de Koran is samengesteld uit diverse spirituele boeken die in de Levant beschikbaar waren ten tijde van Mohammed, en zeer waarschijnlijk waren die boeken voor hem en anderen in Jeruzalem beschikbaar.
Dus wat je zegt wordt door wetenschappers wel onderbouwd.
pi_169080046
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:07 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Volgens de verhalen trok Mohammed naar Jeruzalem om zich bij de Joden aan te sluiten maar ze wilden niets van zijn geraaskal weten, sindsdien is het oorlog tegen de Joden.
Daarnaast lijkt het er sterk op dat de Koran is samengesteld uit diverse spirituele boeken die in de Levant beschikbaar waren ten tijde van Mohammed, en zeer waarschijnlijk waren die boeken voor hem en anderen in Jeruzalem beschikbaar.
Dus wat je zegt wordt door wetenschappers wel onderbouwd.
Dat zou best eens kunnen.

Het is niet geheel ongebruikelijk dat er teksten zijn uit verschillende regio's die eenzelfde verhaal bevatten maar (deels) afwijken van elkaar. Kijk maar naar het verhaal van Noach uit de Torah, en het verhaal Nuh(noach) uit de Koran. Zo zijn er meer verhalen over de vloed.

Ik vind dit niet zo vreemd omdat de teksten geen geschiedkundige beschrijvingen zijn en derhalve ook niet zo precies zijn. Teksten beschrijven geestelijke toestanden van de mens, en die kunnen meerdere aspecten bevatten. Elke tekst kan een deel meer benadrukken of in vergelijking met andere teksten delen weglaten.

Een ander voorbeeld van een geestelijke toestand die hetzelfde is maar op twee manieren wordt beschreven: Moslim betekend "volledig", Jood betekend "Eén" (hij die één is). Zowel "volledig" als "één" zijn aspecten van dezelfde toestand. Dus iemand is moslim (volledig) en jood (één) tegelijk.

Nog leuker. Iemand die volledig en één is, die is ook in de toestand van vrijheid (Moksha)
  donderdag 23 februari 2017 @ 07:50:30 #38
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169084041
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:30 schreef k3vil het volgende:

[..]

Waar staat in de koran dan dat er opgeroepen wordt tot geweld?
In de talloze oorlogspassages. Daarnaast doet hij de niet-tot-de-islam-behorenden ook erg veel cultureel en psychisch geweld aan.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 23 februari 2017 @ 08:13:57 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169084226
Rome? Als in het Romeinse rijk? Het is ze niet gelukt het intolerante christendom uit te roeien? En de islam is pas ontstaan na de ondergang van het Romeinse rijk? Ik zie het verband niet TS. Met de islam. En als het toen niet gelukt is waarom nu wel? En niet alle islamieten zijn intolerant.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 23 februari 2017 @ 08:17:58 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169084267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 07:50 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

In de talloze oorlogspassages. Daarnaast doet hij de niet-tot-de-islam-behorenden ook erg veel cultureel en psychisch geweld aan.
Voor dat soort tijden vrij normaal lees de bijbel ook maar eens op vrij veel gebieden net zo als de Koran. Moslims erkennen dat trouwens we zijn allemaal volgelingen van een (achterlijk) boek. De Bijbel, Thora, Koran.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 23-02-2017 08:23:04 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 23 februari 2017 @ 08:43:36 #41
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169084516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Voor dat soort tijden vrij normaal lees de bijbel ook maar eens op vrij veel gebieden net zo als de Koran. Moslims erkennen dat trouwens we zijn allemaal volgelingen van een (achterlijk) boek. De Bijbel, Thora, Koran.
Die boeken onderwijzen niet hoe je een oorlog moet voeren en beschrijven niet stap voor stap wat je dient te doen in zo'n oorlog volgens mij. De Koran wel. Dat zegt heel duidelijk tegen z'n volgelingen: luister, dit - oorlog voeren - hoort er dus ook gewoon bij. Verover wat hier buiten is (de Islamitische gemeenschap). Islam of Mohammed moet je meer zien als een soort Alexander de Grote. Een veroveraar, een soldatenreligie... Jodendom, Christendom zijn in de kern wel degelijk vreedzaam, ook al staan er afschuwelijke passages in. En als je dat niet wil aannemen zie dan iig in dat die storm van gewelddadigheid in die culturen al vele honderden jaren voorbij zijn, en de Islam geen spat veranderd is, en nog altijd springlevend, zo niet aan een dikke opmars bezig, zich naderend Master of the Globe wanend.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  donderdag 23 februari 2017 @ 08:46:23 #42
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169084554
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:43 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Die boeken onderwijzen niet hoe je een oorlog moet voeren en beschrijven niet stap voor stap wat je dient te doen in zo'n oorlog volgens mij. De Koran wel. Dat zegt heel duidelijk tegen z'n volgelingen: luister, dit - oorlog voeren - hoort er dus ook bij. Verover wat hier buiten is (de Islamitische gemeenschap). Islam of Mohammed moet je meer zien als een soort Alexander de Grote. Een veroveraar, een soldatenreligie... Jodendom, Christendom zijn in de kern wel degelijk vreedzaam, ook al staan er afschuwelijke passages in. En als je dat niet wil aannemen zie dan iig in dat die storm van gewelddadigheid in die culturen of vele honderden jaren voorbij zijn.
Hehe :P de Pausen van niet zo lang geleden hadden een eigen leger en macht. Dus de Bijbel geeft daar blijkbaar ook wat ruimte voor. En voor nog steeds wat zaken waar je twijfels over kunt hebben. En wat moord en doodslag aangaat en misbruik loopt de islam denk ik cijfermatig nog steeds achter? Met het verbieden van condoom gebruik veroorzaakt de Paus nog steeds meer doden dan terrorisme met HIV in gedachte.

En Iskander was een stuk toleranter dan een Paus en dergelijke. Binnen veel culturen van die tijd een gerespecteerd krijger en staatsman. In een tijd dat er nog geen christendom en islam bestond. Een man die voor en met zijn krijgers strijd in plaats van de recente machthebbers van nu. En religie fanaten. Die achter een bureau (in een bunker) zitten op ruime afstand van een slachtveld. Vanwaar zij niet gehinderd miljoenen nodeloos de dood in sturen. Met WO1 en 2 in gedachte.

[ Bericht 3% gewijzigd door Megumi op 23-02-2017 09:24:47 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169087799
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:53 schreef Sloggi het volgende:
Ten tijde van het ontstaan van de islam stelde de bisschop van Rome niet bijster veel voor. Zeker in die contreien was hij op spiritueel vlak allerminst almachtig, laat staan op wereldlijk vlak.

Myth busted.
en als die bisschop/vatican ook een create was van Rome :?

'Vatis' = 'profetic' or 'diviner' 'Can' = 'serpent/snake
gebouwd op berg waar ze pagan slangen vereerden.

Revelation 12:9 “the dragon, that old serpent, called the Devil, and Satan, which deceiveth the whole world…”

http://livingnow.com.au/sacred-site-mons-vaticanus-giant-serpent/







[ Bericht 9% gewijzigd door Mytho op 23-02-2017 12:11:07 ]
  donderdag 23 februari 2017 @ 12:11:14 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169088030
Nee.
  donderdag 23 februari 2017 @ 12:13:19 #45
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169088095
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:53 schreef Sloggi het volgende:
Ten tijde van het ontstaan van de islam stelde de bisschop van Rome niet bijster veel voor. Zeker in die contreien was hij op spiritueel vlak allerminst almachtig, laat staan op wereldlijk vlak.

Myth busted.
Onzin. Op dat moment was de Bisschop van Rome al één van de belangrijkste figuren in het christendom. Hij was nog niet dé baas in de kerk, maar alleen omdat de Byzantijnse keizer de patriarch van Constantinopel vooruit bleef schuiven als tegenhanger.
  donderdag 23 februari 2017 @ 12:19:39 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169088281
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:03 schreef Mytho het volgende:

[..]

en als die bisschop/vatican ook een create was van Rome :?

'Vatis' = 'profetic' or 'diviner' 'Can' = 'serpent/snake
gebouwd op berg waar ze pagan slangen vereerden.

Dat slaat nergens op.
De woorden 'vatis' en 'can' bestaan niet in het Latijn. Het woord vates is inderdaad een waarzegger. Maar de naam Vaticanus komt waarschijnlijk van het Etruskische woord voor tuin, niet van het Latijnse woord voor 'voorspeller'.
pi_169088662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op.
De woorden 'vatis' en 'can' bestaan niet in het Latijn. Het woord vates is inderdaad een waarzegger. Maar de naam Vaticanus komt waarschijnlijk van het Etruskische woord voor tuin, niet van het Latijnse woord voor 'voorspeller'.
waar zei ik dat het latijns was?
wat betekend "can" dan?

geschiedenis van mount vatican:

Pre 600 BC – Cemetery for wealthy Romans (waarom werden de elite daar begraven?)
204 BC – Site of Temple of Cybele

Cybele has two different faces: a gentle, civilised, human side, and a serpent aspect representing her darker and more destructive nature (similar to the light and dark sides of Venus). Her name is related to the Latin word ‘sibilare’ meaning ‘to hiss’. Serpent energy refers to the sacred life force and those invisible electromagnetic or telluric currents that criss-cross the earth and upon which all important sacred sites of antiquity were built. The serpent also symbolises the continuous cycle of birth, death and rebirth. So, from the earliest times, the Mons Vaticanus had all the elements of a sacred site – its name means ‘oracle’ or ‘prophecy’; it is a mountain close to water and its deity was the serpent or Great Mother who carries the secret of life, death and rebirth.

http://livingnow.com.au/sacred-site-mons-vaticanus-giant-serpent/

Cybele had a son Attis, born on 25th December who preceded Jesus as a crucified hero-god. Cybele’s annual festival celebrated the death and resurrection of Attis.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mytho op 23-02-2017 12:39:03 ]
pi_169089317
Schopje BNW.
  donderdag 23 februari 2017 @ 13:08:15 #49
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169089448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:32 schreef Mytho het volgende:

[..]

waar zei ik dat het latijns was?
Welke taal is het dan?
quote:
wat betekend "can" dan?
Niets.
quote:
geschiedenis van mount vatican:

Pre 600 BC – Cemetery for wealthy Romans (waarom werden de elite daar begraven?)
Ik kan nergens bewijs vinden dat de Mons Vaticanus of de Campus Vaticanus voor 600 v.C. gebruikt werd als begraafplaats voor rijke mensen. In het Keizerrijk werd het gebruikt als begraafplaats voor arme mensen omdat het een lege plek net buiten de stad was.
quote:
204 BC – Site of Temple of Cybele

Cybele has two different faces: a gentle, civilised, human side, and a serpent aspect representing her darker and more destructive nature (similar to the light and dark sides of Venus). Her name is related to the Latin word ‘sibilare’ meaning ‘to hiss’. Serpent energy refers to the sacred life force and those invisible electromagnetic or telluric currents that criss-cross the earth and upon which all important sacred sites of antiquity were built. The serpent also symbolises the continuous cycle of birth, death and rebirth. So, from the earliest times, the Mons Vaticanus had all the elements of a sacred site – its name means ‘oracle’ or ‘prophecy’; it is a mountain close to water and its deity was the serpent or Great Mother who carries the secret of life, death and rebirth.

http://livingnow.com.au/sacred-site-mons-vaticanus-giant-serpent/
Er was een belangrijkere tempel voor Cybele, op een van de zeven heuvels van Rome. Haar naam komt niet van het Latijnse sibilare, maar van het Griekse Κυβελη, Kubele, wat oorspronkelijk uit het Frygisch komt. Ik ken geen enkele traditie waarin Cybele de slang als attribuut heeft.
quote:
Cybele had a son Attis, born on 25th December who preceded Jesus as a crucified hero-god. Cybele’s annual festival celebrated the death and resurrection of Attis.
Attis is nooit gekruisigd en het Romeinse feest van Cybele werd nooit op 25 gevierd. De Megalesia vonden plaats in april.
pi_169090291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:08 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Welke taal is het dan?

[..]

Niets.

[..]

Ik kan nergens bewijs vinden dat de Mons Vaticanus of de Campus Vaticanus voor 600 v.C. gebruikt werd als begraafplaats voor rijke mensen. In het Keizerrijk werd het gebruikt als begraafplaats voor arme mensen omdat het een lege plek net buiten de stad was.

[..]

Er was een belangrijkere tempel voor Cybele, op een van de zeven heuvels van Rome. Haar naam komt niet van het Latijnse sibilare, maar van het Griekse Κυβελη, Kubele, wat oorspronkelijk uit het Frygisch komt. Ik ken geen enkele traditie waarin Cybele de slang als attribuut heeft.

[..]

Attis is nooit gekruisigd en het Romeinse feest van Cybele werd nooit op 25 gevierd. De Megalesia vonden plaats in april.
het is maar wat je geloofd.
ik kan niet bewijzen dat het zo is, jij ook niet.

zoek maar eens op "Magna Mater" Cybele en godin ISIS. isis snake
https://nl.wikipedia.org/wiki/Isis_(godin)
http://www.goddess.org/vortices/notes/cybele.html


http://gnosticwarrior.com/the-parisii-of-isis.html



[ Bericht 1% gewijzigd door Mytho op 23-02-2017 13:49:13 ]
pi_169092319
Vanwaar die fascinatie voor slangen?
Conscience do cost.
pi_169092964
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Onzin. Op dat moment was de Bisschop van Rome al één van de belangrijkste figuren in het christendom. Hij was nog niet dé baas in de kerk, maar alleen omdat de Byzantijnse keizer de patriarch van Constantinopel vooruit bleef schuiven als tegenhanger.
Dat zeg ik.
  donderdag 23 februari 2017 @ 15:58:10 #53
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169093505
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 08:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Hehe :P de Pausen van niet zo lang geleden hadden een eigen leger en macht. Dus de Bijbel geeft daar blijkbaar ook wat ruimte voor. En voor nog steeds wat zaken waar je twijfels over kunt hebben. En wat moord en doodslag aangaat en misbruik loopt de islam denk ik cijfermatig nog steeds achter? Met het verbieden van condoom gebruik veroorzaakt de Paus nog steeds meer doden dan terrorisme met HIV in gedachte. gedachte.
Het gaat er wat mij betreft niet om wie gewelddadiger is, en of de Kerk een schoon verleden heeft wat dat betreft. Het gaat er voor mij om dat de Islam een gevaar is voor ons. Jep, puur eigenbelang dus. Wedstrijdje wie is het moreel meest hoogstaand met geweldloosheid maakt me niet uit. Sterker nog: hopelijk wordt de Kerk ooit nog weer eens gewelddadig als het nodig is. Maar goed, dat hoef je denk ik helaas niet te verwachten. Maar liever dát dan die schone lei. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat puur om het gevaar dat wij lopen met een religie als de Islam.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169094681
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:53 schreef Sloggi het volgende:
Myth busted.
Mytho busted.
pi_169094776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:58 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Het gaat er wat mij betreft niet om wie gewelddadiger is, en of de Kerk een schoon verleden heeft wat dat betreft. Het gaat er voor mij om dat de Islam een gevaar is voor ons. Jep, puur eigenbelang dus. Wedstrijdje wie is het moreel meest hoogstaand met geweldloosheid maakt me niet uit. Sterker nog: hopelijk wordt de Kerk ooit nog weer eens gewelddadig als het nodig is. Maar goed, dat hoef je denk ik helaas niet te verwachten. Maar liever dát dan die schone lei. Daar gaat het namelijk niet om. Het gaat puur om het gevaar dat wij lopen met een religie als de Islam.
De Islam is geen gevaar, voor niemand niet, evenmin het christendom, jodendom of welk andere godsdienst dan ook. De gemiddelde moslims is niet (on)gevaarlijker dan jij.
pi_169094788
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Islam is geen gevaar, voor niemand niet, evenmin het christendom, jodendom of welk andere godsdienst dan ook. De gemiddelde moslims is niet (on)gevaarlijker dan jij.
Oke, bedankt voor jouw mening.
pi_169094806
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Oke...
Ja je weet wel, een schilmesje is ook geen gevaar tot iemand het verkeerd gebruikt.
pi_169094842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:02 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja je weet wel, een schilmesje is ook geen gevaar tot iemand het verkeerd gebruikt.
De islam is gecreeerd om te onderwerpen niet om aardappels te schillen.
pi_169094868
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:03 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

De Islam is gecreeerd om te onderwerpen niet om aardappels te schillen.
Alle systemen zijn gecreëerd om te onderwerpen. De Islam is geen systeem op zichzelf, iets concreets zoals IS daarentegen wel.
pi_169094917
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Alle systemen zijn gecreëerd om te onderwerpen. De Islam is geen systeem op zichzelf, iets concreets zoals IS daarentegen wel.
Het heeft een visie, voorschriften, geboden en verboden. Dat is behoorlijk concreet. Dat er ook andere 'systemen' zijn doet niks af aan het feit dat islam gecreeerd is om te onderwerpen. Two wrongs dont make a right.
pi_169094972
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het heeft een visie, voorschriften, geboden en verboden. Dat is behoorlijk concreet. Dat er ook andere 'systemen' doet niks af aan het feit dat islam gecreeerd is om te onderwerpen. Two wrongs dont make a right.
Alles heeft een visie, voorschriften geboden en verboden, ehm, nee, dat is dus niet concreet. De Islam van Saoedi is niet hetzelfde als van Iran, de Islam van Turkije is niet hetzelfde als dat van Indonesië. Het is de moslims bijna 1500 jaar niet eens gelukt om een eentonige beleving van de Islam te hebben, dat jij op FOK! het concreet neemt doet daar in de werkelijkheid echt niets aan af. Nogmaals alle systemen zijn gecreëerd om te onderwerpen. Ook het systeem waarin jij leeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 17:11:34 ]
pi_169095017
En dus is daarom de islam niet ongewenst?
pi_169095059
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:11 schreef WodanIsGroot het volgende:
En dus is daarom is de islam niet ongewenst?
Om te beginnen zal het je niet eens lukken om 'de' Islam te definieren, voor ieder standpunt dat je aanhaalt als 'concreet' voorschrift zal er altijd wel een stroming of meerdere zijn die er anders naar kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 17:13:58 ]
pi_169095129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Om te beginnen zal het je niet eens lukken om 'de' Islam te definieren, voor ieder standpunt dat je aanhaalt als concreet voorschrift zal er altijd wel een stroming of meerdere zijn die er anders naar kijken.
Het lukt mij heel aardig: alles gebasseerd op de koran is islam.

De islam staat voor onderwerping, wij hebben hier al ons eigen systeem wat wij preferen boven een welk dan ook op islam gebasseerd systeem, toch...?
pi_169095250
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:15 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het lukt mij heel aardig: alles gebasseerd op de koran is islam.

De islam staat voor onderwerping, wij hebben hier al ons eigen systeem wat wij preferen boven een welk dan ook op islam gebasseerd systeem, toch...?
Gefeliciteerd, je hebt een van de meest abstracte definities van de Islam ooit gegeven. Over welke Koran heb je het, de Mekkaanse of Madinah verzen die elkaar tegenspreken, de abrogaties erbij, met of zonder exegese, aangevuld met de Soennah of zonder? Gezien je beperkte definitie van de Islam zal het voor jou vast wel een concrete definitie zijn, maar nogmaals, welke inhoudelijke standpunt je ook inneemt, er zullen altijd miljoenen moslims zijn die het niet met je eens zullen zijn.

Jouw begrip van de Islam is onderwerping, laten we dat voorop stellen en nee hoor, ik heb liever Soefisme dan tig % van de Westerse systemen.
pi_169095419
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gefeliciteerd, je hebt een van de meest abstracte definities van de Islam ooit gegeven. Over welke Koran heb je het, de Mekkaanse of Madinah verzen die elkaar tegenspreken, de abrogaties erbij, met of zonder exegese, aangevuld met de Soennah of zonder? Gezien je beperkte definitie van de Islam zal het voor jou vast wel een concrete definitie zijn, maar nogmaals, welke inhoudelijke standpunt je ook inneemt, er zullen altijd miljoenen moslims zijn die het niet met je eens zullen zijn.
Ik ben een uit de klei getrokken Fries in Nederland, het zou niet nodig moeten zijn dat ik enige kennis van de islam heb. Ik heb kennis van mijn eigen cultuur en waarden en ach ook systeem. Daaruit weet ik wat daar niet bij strookt. Zoals islam en ook bijvoorbeeld scienetology, ik hoef het niet in diepte te kennen om het te kunnen herkennen en de uitingen te vergelijken met mijn eigen cultuur.

Ik ken de geschiedenis en uitingen niet de fabels.

quote:
Jouw begrip van de Islam is onderwerping, laten we dat voorop stellen en nee hoor, ik heb liever Soefisme dan tig % van de Westerse systemen.
De betekenis van islam is onderwerping aan de koran.

En dankjewel voor de aap uit de mouw nu je duidelijk hebt gemaakt dat jij een islam stroming verkiest boven het Nederlandse systeem.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:27:52 #67
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169095448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De Islam is geen gevaar, voor niemand niet, evenmin het christendom, jodendom of welk andere godsdienst dan ook. De gemiddelde moslims is niet (on)gevaarlijker dan jij.
Ik heb m'n kijk op deze zaak al bepaald. Sta niet meer zo open voor dit soort stuff.
Liever zie ik dat mensen wakker worden.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169095517
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:26 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik ben een uit de klei getrokken Fries in Nederland, het zou niet nodig moeten zijn dat ik enige kennis van de islam heb. Ik heb kennis van mijn eigen cultuur en waarden en ach ook systeem. Daaruit weet ik wat daar niet bij strookt. Zoals islam en ook bijvoorbeeld scienetology, ik hoef het in diepte te kennen om het te kunnen herkennen en de uitingen te vergelijken met mijn eigen cultuur. Ik ken de geschiedenis niet de fabels.

Kort samengevat, ik weet er weinig over, maar ik heb er toch een mening over? Prima, je goed recht, zolang je maar weet dat iedereen er een mening over heeft en jouw mening en definitie niet meer waard is, zeker niet als je zelf aangeeft er weinig over te weten.

quote:
De betekenis van islam is onderwerping aan de koran.
Nee hoor, zelfs daar is men niet over uit, volgens de een is het aanbevelen van vrede, volgens de ander is het overgave aan God. Groepen christenen en joden worden in de Koran ook moslim (slm= stam van Islam) genoemd, maar zij hebben zich niet onderworpen aan de Koran. Daar gaat je definitie.

quote:
En dank jewel voor de aap uit de mouw nu je duidelijk hebt gemaakt dat jij een islam stroming verkiest boven het Nederlandse systeem.
Ik zou zeggen doe mee, wordt de wereld een beter plek van. 9094950954 liever Soefisme dan een 'Nederlands' systeem waarbij er bombardementen in Afghanistan en Irak vallen.

Verder heb ik sterk mijn twijfels of je de geschiedenis daadwerkelijk kent, je had eens moeten weten hoe sterk en gezond de Nederlandse-Islamitische bondgenootschappen ooit waren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 17:36:42 ]
pi_169095522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:27 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ik heb m'n kijk op deze zaak al bepaald. Sta niet meer zo open voor dit soort stuff.
Liever zie ik dat mensen wakker worden.
Oftewel, oogkleppen op en dus beperkt.
pi_169095547
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:27 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ik heb m'n kijk op deze zaak al bepaald. Sta niet meer zo open voor dit soort stuff.
Liever zie ik dat mensen wakker worden.
Wie zegt dat jij niet diegene bent die aan het slapen is en nog moet ontwaken dan? De groepen die van mening zijn dat anderen wakker moeten worden, daar begint het fundamentalisme meestal he.
pi_169095695
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kort samengevat, ik weet er weinig over, maar ik heb er toch een mening over? Prima, je goed recht, zolang je maar weet dat iedereen er een mening over heeft en jouw mening en definitie niet meer waard is, zeker niet als je zelf aangeeft er weinig over te weten.
Ik hoef de fabels niet te kennen, ik ken de uitingen en geschiedenis en dat is genoeg om een oordeel te maken. De inhoud is niks meer waard dan de sprookjes van Christiaan Anderson
quote:
Ik zou zeggen doe mee, wordt de wereld een beter plek van. 9094950954 liever Soefisme dan een 'Nederlands' systeem waarbij er bombardementen in Afghanistan en Irak vallen.
Ik zou zeggen verhuis naar een plek waar jij dat kan belijden in plaats van onze samenleving daar naar toe te willen veranderen.
pi_169095816
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik hoef de fabels niet te kennen, ik ken de uitingen en geschiedenis en dat is genoeg om een oordeel te maken. De inhoud is niks meer waard dan de sprookjes van Christiaan Anderson

quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:31 schreef Triggershot het volgende:
Verder heb ik sterk mijn twijfels of je de geschiedenis daadwerkelijk kent, je had eens moeten weten hoe sterk en gezond de Nederlandse-Islamitische bondgenootschappen ooit waren.
Er is weinig fabelachtigs aan hoe de moslims en de Islamitische wereld de geschiedenis heeft vormgegeven, je zou eens moeten weten zelfs hoeveel woorden jij in je dagelijkse leven gebruikt waarvan de oorsprong Arabisch is, maar dat terzijde. Je valt in herhaling en lijkt op de een of andere wijze trots uit je onwetendheid te halen. Nofi.

quote:
Ik zou zeggen verhuis naar een plek waar jij dat kan belijden in plaats van onze samenleving daar naar toe te willen veranderen.
Het is niet meer jouw samenleving dan de mijne, waarom sluit jij jezelf niet thuis op als je er niet mee om kunt gaan? Feit is dat de samenleving veranderd en het eigendom is van niemand om het 'onze' te noemen. Het Nederlandse systeem biedt mij de vrijheid om mij met mijn identiteit te uiten en bij te dragen binnen de normen van de wet, zelfs dingen te veranderen, als jij daar niet mee kunt omgaan moet je misschien zelf verhuizen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 17:45:39 ]
pi_169095920
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Verder heb ik sterk mijn twijfels of je de geschiedenis daadwerkelijk kent, je had eens moeten weten hoe sterk en gezond de Nederlandse-Islamitische bondgenootschappen ooit waren.
Jaja liever Turks dan Paaps maar weet je... nog liever Nederlands. En goede betrekkingen is niks mis mee, islam mag best bestaan maar niet in Nederland waar er geen ruimte voor is.
pi_169095965
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:47 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Jaja liever Turks dan Paaps maar weet je... nog liever Nederlands. En goede betrekkingen is niks mis mee, islam mag best bestaan maar niet in Nederland waar het niet past.
Ik ben dan ook liever Nederlands dan Turks, een Nederlandse moslim welteverstaan. In Nederland past de Islam prima, grondwettelijk gegarandeerd zelfs, dat is Nederland. Probeer jij stiekem niet de samenleving te veranderen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 17:49:28 ]
pi_169096088
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:43 schreef Triggershot het volgende:
Het is niet meer jouw samenleving dan de mijne, waarom sluit jij jezelf niet thuis op als je er niet mee om kunt gaan? Feit is dat de samenleving veranderd en het eigendom is van niemand om het 'onze' te noemen.
Onze samenleving is van ons, wie is ons? Niet hun. Een verandering in onze samenleving moet dan ook uit ons voortkomen niet hun. Wanneer jij onze samenleving verandert door hun hier niet te weigeren verander jij ook mijn samenleving. Dat is een geforceerde verandering geen natuurlijke.

Daarom heb ik liever dat jij weggaat wanneer je liever hun hebt dan ons.

Over en uit, we komen toch niet op één lijn.
  donderdag 23 februari 2017 @ 17:54:52 #76
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169096121
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik ben dan ook liever Nederlands dan Turks, een Nederlandse moslim welteverstaan. In Nederland past de Islam prima, grondwettelijk gegarandeerd zelfs, dat is Nederland. Probeer jij stiekem niet de samenleving te veranderen?
Als kleine beweging: ja. Als groeiende beweging tot weten wij veel waar het eindigt: NEE!
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169096175
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:53 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Onze samenleving is van ons, wie is ons? Niet hun. Een verandering in onze samenleving moet dan ook uit ons voortkomen niet hun. Wanneer jij onze samenleving verandert door hun hier niet te weigeren verander jij ook mijn samenleving. Dat is een geforceerde verandering geen natuurlijke.

Daarom heb ik liever dat jij weggaat wanneer je liever hun hebt dan ons.

Over en uit, we komen toch niet op één lijn.
Wie moet ik hier weigeren, de groeiende populatie Nederlandse moslims die hier geboren en getogen zijn, wat te doen met de van oorsprong christelijke Piet en Roos die zich hebben bekeerd tot de Islam, ook maar weigeren en voor hen beslissen dat ze hun nieuw gevonden identiteit niet mogen uiten? Mijn hele pleidooi is juist dat je dingen niet moet forceren, voor de Islamitische Piet niet, voor de christelijke Roos niet, evenmin voor de voor mij onbekende WodanIsGroot.

Als jij daar niet mee kunt leven, het staat je vrij om te vertrekken.
pi_169096202
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:54 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Als kleine beweging: ja. Als groeiende beweging tot weten wij veel waar het eindigt: NEE!
Dan moet je toch echt je beklag doen bij Linda, Roos en Jessica, Roos is weliswaar dood, maar het zijn toch echt zij die genoegen nemen met 1 of 2 kinderen. Fuck it, laten we een speciale one-child-policy op de moslims uitroepen. Volgende keer wanneer jouw opvattingen ons niet aanstaat, ben jij aan de beurt. Goed plan.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 17:59:06 ]
pi_169096411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]
Mijn hele pleidooi is juist dat je dingen niet moet forceren, voor de Islamitische Piet niet, voor de christelijke Roos niet, evenmin voor de voor mij onbekende WodanIsGroot.
Er is een verandering door migiratie gaande. Een verandering die jij verkiest boven de Nederlandse normen en waarden. Het is dan ook logisch dat jij dit toejuicht en niet in de weg gaat staan.

Voor iemand die de Nederlandse normen waarden verkiest is het logisch om deze te verdedigen wanneer deze veranderen door invloeden van buiten de saemenleving.

Want het is gedaande en komende migratie wat de islam doet groeien niet enkele bekeerling.

Nou weer iemand ontopic svp :p
pi_169096561
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:06 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Er is een verandering door migiratie gaande. Een verandering die jij verkiest boven de Nederlandse normen en waarden. Het is dan ook logisch dat jij dit toejuicht en niet in de weg gaat staan.

Voor iemand die de Nederlandse normen waarden verkiest is het logisch om deze te verdedigen wanneer deze veranderen door invloeden van buiten de saemenleving.

Want het is gedaande en komende migratie wat de islam doet groeien niet enkele bekeerling.

Nou weer iemand ontopic svp :p
Maar je weet dan ook niets over mij, ik heb liever dat het geld aan Oma Greetje wordt besteed dan aan een economische vluchteling hier, heb ik liever de opvang bij eigen volk daar, dus ga niet voor je beurt dingen voor mij invullen. Der zijn best omstandigheden waarbij vluchten naar NL te rechtvaardigen valt en NL moet haar internationale plichten daarin ook voldoen als het echt niet anders kan, ook ik wil niet dat mijn belastinggeld gaat naar een economische vluchteling die op mijn centen zit te teren en mij vervolgens maar gaat vertellen hoe het allemaal in Nederland er aan toe moet gaan, dat laat onverlet dat een Nederlandse moslimburger net zo veel te zeggen heeft over de samenleving als de niet-moslim burger voor zover we de samenleving in zulke groepen zouden willen verdelen.

Verder OT is idd prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 18:15:28 ]
pi_169096766
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Maar je weet dan ook niets over mij,
Ik weet dat jij moslim bent en een moslim stroming verkiest boven de Nederlandse maatschappij.

quote:
dat laat onverlet dat een Nederlandse moslimburger net zo veel te zeggen heeft over de samenleving als de niet-moslim burger voor zover we de samenleving in zulke groepen zouden willen verdelen.
Het aantal moslim burgers groeit door factoren buiten onze samenleving. Dat er moslim burgers in Nederland zijn is een niet natuurlijk proces geweest. En het bots met onze normen en waarden (dat het niet lekker loopt lijkt me onbetwistbaar).

Dat moslims burgers groeiend zijn is in jouw voordeel en mijn nadeel. En omdat het een invloed van buiten af is zal ik, en velen met mij, nooit moslims medezegenschap over onze maatschappij gunnen.

Dat je het even weet :p

OT. Waarom heeft Rome dit dan alleen in Mekka gedaan?
  donderdag 23 februari 2017 @ 18:22:59 #82
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169096842
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan moet je toch echt je beklag doen bij Linda, Roos en Jessica, Roos is weliswaar dood, maar het zijn toch echt zij die genoegen nemen met 1 of 2 kinderen. Fuck it, laten we een speciale one-child-policy op de moslims uitroepen. Volgende keer wanneer jouw opvattingen ons niet aanstaat, ben jij aan de beurt. Goed plan.
Het wordt zelfs nog erger met steeds meer mensen die ervan overtuigd raken dat je kinderen in deze nare tijd het niet aan moet doen geboren te worden. Dankzij de verharding van Nederland en de angst voor de toekomst. Gelieerd aan de Islamitische invloed.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169096939
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:20 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik weet dat jij moslim bent en een moslim stroming verkiest boven de Nederlandse maatschappij.
Blijkbaar ken je mij niet, maar lukt begrijpend lezen je ook niet helemaal, lees de desbetreffende reactie nog een x, desnoods plaats je ze samen en vergelijk je het met wat jij over mij zegt.

quote:
Het aantal moslim burgers groeit door factoren buiten onze samenleving. Dat er moslim burgers in Nederland zijn is een niet natuurlijk proces geweest. En het bots met onze normen en waarden (dat het niet lekker loopt lijkt me onbetwistbaar).
Als botsende normen en waarden onwenselijk zouden zijn geweest dan had je nooit de verlichting, secularisatie en zelfs ontzuiling gehad. Zolang er groepen moslims zijn die homo's geen kwaad doen en vrouwen niet slaan, heb ik hen nog altijd liever dan de blanke autochtonen die wel homo's fysiek aanvallen en gaan vandaliseren, denken in kaders van moslims vs niet-moslims is te simpel voor woorden.

quote:
Dat moslims burgers groeiend zijn is in jouw voordeel en mijn nadeel. En omdat het een invloed van buiten af is zal ik, en velen met mij, nooit moslims medezegenschap over onze maatschappij gunnen.
Ja toch, want met iedere Mohammed en Fatima erbij stijgt mijn salaris en krijg ik meer bonuspunten. Lang leve de moslimvruchtbaarheid, jouw paranoïde wij vs zij denken is de kanker (pardon me for my expression ) die de samenleving aan het kapotmaken is.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 18:32:20 ]
pi_169097040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:22 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Het wordt zelfs nog erger met steeds meer mensen die ervan overtuigd raken dat je kinderen in deze nare tijd het niet aan moet doen geboren te worden. Dankzij de verharding van Nederland en de angst voor de toekomst. Gelieerd aan de Islamitische invloed.
Welke Islamitische invloeden spelen er bij de economische crisis, werkeloosheid, vergrijzing en toenemende criminaliteit dan? Zo ongeveer de grootste uitdagingen en bron van problemen in het land, waar Hassan en Hans beiden last van hebben? Criminaliteit = Marokkanen = Islam gaat niet op, Antillianen zijn er hoger in vertegenwoordigd, bij lange na geen moslim. De blanke op geld beluste bankier die miljarden fraudeert en duizenden dakloos en werkloos achterlaat brengt het land veel meer schade toe dan tig allochtone groepen bij elkaar, maar goed laat dat, laten we ons bezighouden met de moskee om de hoek en halalvlees, fuck islam toch.
pi_169097158
Jij stelt je steeds lekker schijnheilig neutraal op omdat de veranderingen jouw gewenste kant op gaan.

Normen waarden zijn het waard om te verkiezen en te verdedigen, wij hebben hier een samenlevingsverbond gesloten op de verlichting en de republiek. Beiden zijn door botsende normen en waarden tot staand gekomen omdat de burgers die verkozen.

De burger heeft echter nooit gekozen om de maatschappij meer islamitisch te maken, daarom is deze verandering ongewenst en stel ik mij niet neutraal op.
pi_169097394
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:36 schreef WodanIsGroot het volgende:
Jij stelt je steeds lekker schijnheilig neutraal op omdat de veranderingen jouw gewenste kant op gaan.
Nee hoor, ik heb te vrezen van de extremistische idiote jihadist en de extremistische idiote tokkie die mij beiden als doelwit hebben, jij hebt misschien nog je uiterlijk mee en hebt maar van een kant te vrezen, van horen zeggen schijnt een moslim niet onkwetsbaar te zijn voor aanvallen vanuit radicaal-Islamitisch hoek, mocht je info hebben waardoor het wel zo is, hoor ik het graag, zou een goudmijntje waard moeten zijn.

quote:
Normen waarden zijn het waard om te verkiezen en te verdedigen, wij hebben hier een samenlevingsverbond gesloten op de verlichting en de republiek. Beiden zijn door botsende normen en waarden tot staand gekomen omdat de burgers die verkozen.

De burger heeft echter nooit gekozen om de maatschappij meer islamitisch te maken, daarom is deze verandering ongewenst en stel ik mij niet neutraal op.
Die zogenaamde samenlevingsverbond is niet meer met jou of minder met mij gesloten, besef je dat nu onderhand dat alle alternatieve opvattingen van jou over mijn persoon uitsluitend je eigen paranoia zijn? Zo niet, kunnen we natuurlijk ook even jou in het beklaagdenbankje plaatsen en jou verwijten van er je voordeel bij te hebben dat je de huidige grondwet te niet wilt doen door onderscheid in religie te maken en daarmee de huidige Nederlandse samenleving van binnenuit kapot te maken, kijken hoe graag jij in zo een hoekje wordt gezet.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 18:54:00 ]
pi_169097691
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]

De zogenaamde samenlevingsverbond is niet meer met jou of minder met mij gesloten,
Ik ben in dit verbond groot gebracht en mijn scholing, normen en waarden zijn hier op afgestemt. Wanneer de fundamenten van dit verbond ooit veranderd zullen zijn dan geldt voor mij part het verbond niet meer en wil ik geen verplichtingen naar de maatschappij vervullen.

Ik heb dit verbond geaccepteerd en wens er daarom geen verandering. Dit is het beste.

quote:
besef je dat nu onderhand dat alle alternatieve opvattingen van jou over mijn persoon uitsluitend je eigen paranoia zijn?
Jij zegt zelf dat je een islam stroming verkiest boven het Nederlandse systeem dan horen daar ook consequenties bij.


quote:
Zo niet, kunnen we natuurlijk ook even jou in het beklaagdenbankje plaatsen en jou verwijten van er je voordeel bij te hebben dat je de huidige grondwet te niet wilt doen door onderscheid in religie te maken en daarmee zelf Nederlandse systeem en vrijheden teniet doet.
Ah dat is een misverstand dan want de islam is geen religie maar een politiek systeem met conflicten met de Nederlandse vrijheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 23-02-2017 19:05:53 ]
pi_169097915
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:59 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik ben in dit verbond groot gebracht en mijn scholing, normen en waarden zijn hier op afgestemt. Wanneer de fundamenten van dit verbond ooit veranderd zullen zijn dan geldt voor mij part het verbond niet meer en wil ik geen verplichtingen naar de maatschappij vervullen.

Ik heb dit verbond geaccepteerd en wens er daarom geen verandering. Dit is het beste.

En toch lukt het je niet om foutloos Nederlandse zinnen te typen, zo ongeveer de problemen waar ook veel allochtonen mee kampen die in Nederland zijn opgegroeid en geschoold. Misschien verschil je er toch niet heel veel mee op bepaalde aspecten. De Nederlandse normen en waarden bestaan niet, de christelijke normen en waarden variëren nogal met seculiere normen en waarden, de socialistische ook met de kapitalistische, allemaal een voor een zijn ze verankerd in de Nederlandse samenleving en maatschappij en worden door andere Nederlanders weer met verzet tegengewerkt, een homogene Nederlandse waarden en normen is een utopie, heeft nooit bestaan, zal het hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen. De jouwe zijn niet de mijne, de mijne zijn niet die van Hendrik en die van Hendrik zijn niet die van Mariska.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:59 schreef WodanIsGroot het volgende:
Jij zegt zelf dat je een islam stroming verkiest dan horen daar ook consequenties bij.
Wat voor consequenties, en wat voor consequenties gaan we toepassen bij jouw voorkeuren? Even voor argument sake door er in mee te gaan ondanks dat je al op je foute conclusies bent gewezen.
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 18:59 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ah dat is een misverstand dan want de islam is geen religie maar een politiek systeem.
Blijkbaar ben je niet helemaal thuis in de stof inderdaad, Islamisme is een politiek systeem. Islam niet. Of ken je het verschil tussen beiden niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2017 19:07:41 ]
pi_169098258
We vinden planeten due bewoonbaar lijken op 40 lichtjaar. Maar nog steeds geloven mensen een boek van 800 jaar oud... Straks komen die fucking annunaki terug, waar deze hele shit op gebaseerd is.. En dan kunnen we zien of alles klopte...

Het heelal blijkt straks te wemelen van het leven....
Whatever...
pi_169098285
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En toch lukt het je niet om foutloos Nederlandse zinnen te typen, zo ongeveer de problemen waar ook veel allochtonen mee kampen die in Nederland zijn opgegroeid en geschoold.
Is dat nou nodig, is het nou ook nodig dat ik flauw dat verdedig, zit op telefoon en heb mijn pubertijd en latere scholing in Duitsland gehad/doorgebracht. Mijn eerste taal is Fries, mijn scholing Duits en toch hindert dat mij helemaal niet, dus waarom Achmed er wel door gehindert wordt ontgaat mij.

quote:
De Nederlandse normen en waarden bestaan niet, de christelijke normen en waarden variëren nogal met seculiere normen en waarden, de socialistische ook met de kapitalistische, allemaal een voor een zijn ze verankerd in de Nederlandse samenleving en maatschappij en worden door andere Nederlanders weer met verzet tegengewerkt, een homogene Nederlandse waarden en normen is een utopie, heeft nooit bestaan, zal het hoogstwaarschijnlijk ook nooit doen. De jouwe zijn niet de mijne, de mijne zijn niet die van Hendrik en die van Hendrik zijn niet die van Mariska.
De Nederlandse normen en waarden bestaan wel want het zijn niet de Duitse, of Franse, het is gene wat ons verbind en onderscheid van de rest.

quote:
Wat voor consequenties, en wat voor consequenties gaan we toepassen bij jouw voorkeuren? Even voor argument sake door er in mee te gaan ondanks dat je al op je foute conclusies bent gewezen.
Dat je een islam stroming boven zoveel procent van de westerse systemen verkiest, wanneer ik alleen ons/Nederland noemde laat mij de conclusie maken dat jij het boven het Nederlandse systeem verkiest maar dit niet met zoveel woorden wil opschrijven.

Oh en de consequentie is dat ik jou zie als iemand die tegen de Nederlandse vrijheden is door een systeem te verkiezen wat zich in uitingen en geschiedenis niet overeenkomt met de rechten van mens zoals die in 1795 zijn opgesteld.

"De mensen worden vrij en met gelijke rechten geboren en blijven dit. Maatschappelijke verschillen kunnen slechts op het algemeen welzijn gebaseerd worden."

De islam maakt een onderscheid tussen gelovigen en niet gelovigen en dit heeft in de geschiedenis te vaak nadelig voor de niet gelovigen uit gepakt.

"De oorsprong van iedere soevereiniteit ligt wezenlijk bij het volk. Geen instantie, geen individu kan gezag uitoefenen dat daar niet uitdrukkelijk uit voortkomt."

De islam heeft een gezaggevende god wat dus niet overeenkomt met onze fundamenten.


"De vrijheid bestaat daaruit, alles te kunnen doen wat een ander niet schaadt. Zo heeft de uitoefening van de natuurlijke rechten van ieder mens alleen deze grenzen die aan de andere leden van de maatschappij het genot verzekeren van dezelfde rechten. Deze grenzen kunnen alleen bij wet vastgelegd worden."

De moslims overschreiden de vrijheden door de vrijheden van anderen te willen veranderen.

quote:
Blijkbaar ben je niet helemaal thuis in de stof inderdaad, Islamisme is een politiek systeem. Islam niet. Of ken je het verschil tussen beiden niet?
potato, potàto

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 23-02-2017 19:52:36 ]
pi_169098975
Oke.
  donderdag 23 februari 2017 @ 20:49:05 #92
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169101873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:38 schreef Mytho het volgende:

[..]

het is maar wat je geloofd.
ik kan niet bewijzen dat het zo is, jij ook niet.

zoek maar eens op "Magna Mater" Cybele en godin ISIS. isis snake
https://nl.wikipedia.org/wiki/Isis_(godin)
http://www.goddess.org/vortices/notes/cybele.html


http://gnosticwarrior.com/the-parisii-of-isis.html

[ afbeelding ]
Ik kan het wel bewijzen. Ook al heeft feitelijk bewijs 0,0 waarde in BNW....

Overigens zijn Cybele en Isis heel andere goden. Cybele is een Frygische godin, Isis is een Egyptische. Magna mater betekent gewoon 'grote moeder' en wordt gebruikt voor vrijwel alle moedergodinnen.
pi_169108821
quote:
5s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:03 schreef Mytho het volgende:

ik vind het geloofwaardig, wat vinden jullie ervan ?

Rome zat in verval ze probeerden een tacktiek "divide and conquer" uit.
verdeel en heers. om hun vijanden bezig te laten zijn, elkaar afslachten etc..
Dat is geen "divide and conquer", eerder "self-destruct". Als je in verval zit dan zou het niet getuigen van tactiek als je een religie creëert die haaks staat op je eigen leer, denk aan de drie-eenheid, zoonschap van Jezus, kruisiging, erfzonde, heiligen verering, etc. Een religie waaraan je ook nog eens grote gebieden verliest.

Al in het begin van het filmpje:



Mekka in Egypte?
pi_169113709
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:47 schreef Villas__Rubin het volgende:
Zal wel een goede verklaring zijn waarom er in de Koran van die zogenaamde 'taalwonderen' en zo zitten: gecreëerd door een elite wellicht met een aantal knappe koppen die erop zijn gezet.

Van God komt het iig zeker niet. God roept niet op tot geweld, oorlog en zal de mensen niet verdelen zoals de Koran dat doet. Dus er MOET ergens een andere verklaring voor zijn. Gecreëerd door een elite is dan een behoorlijke optie. Het officiële verhaal van een analfabeet die het allemaal doorkreeg lijkt me iig niet erg plausibel.
Hoe weet je dat?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:41:43 #95
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169113974
Mytho :')

Mytho als TS :') :')
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:42:54 #96
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169113989
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
God roept niet op tot geweld?

Waren de kruistochten niet geweldadig dan?
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169114105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik kan het wel bewijzen. Ook al heeft feitelijk bewijs 0,0 waarde in BNW....

Overigens zijn Cybele en Isis heel andere goden. Cybele is een Frygische godin, Isis is een Egyptische. Magna mater betekent gewoon 'grote moeder' en wordt gebruikt voor vrijwel alle moedergodinnen.
het is maar wat je het noemt, waarom staat er een egyptische obelisk in het center van vatican plein? niks te maken met egypte?

lees de hyrogliefen maar van Papyrus of Ani 1000 jaar voor christus

- Horus was born of the virgin Isis on December 25th in a cave/manger.
- Horus' birth was announced by a star in the East and attended by three wise men.
- Horus was called "KRST," or "Anointed One.
- He was crucified, buried in a tomb and resurrected.
- He had twelve disciples and performed miracles such as feeding bread to the multitude and walking on water.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 12:55:55 #98
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_169114201
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:49 schreef Mytho het volgende:

[..]

het is maar wat je het noemt, waarom staat er een egyptische obelisk in het center van vatican plein? niks te maken met egypte?

lees de hyrogliefen maar van Papyrus of Ani 1000 jaar voor christus

- Horus was born of the virgin Isis on December 25th in a cave/manger.
- Horus' birth was announced by a star in the East and attended by three wise men.
- Horus was called "KRST," or "Anointed One.
- He was crucified, buried in a tomb and resurrected.
- He had twelve disciples and performed miracles such as feeding bread to the multitude and walking on water.
Die obelisk staat er al sinds de Romeinse tijd.

De rest is onzin. Dat staat helemaal niet in die papyrus.
pi_169114294
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die obelisk staat er al sinds de Romeinse tijd.

De rest is onzin. Dat staat helemaal niet in die papyrus.
sinds romeinse tijd, waarom is het zo belangrijk dat het een centrale plaats mag hebben.
kunnen ze geen grote beeld van jesus daar neerzetten ofzo.

http://www.sacred-texts.com/egy/ebod/

http://www.truthbeknown.com/horus.html
http://freethoughtnation.com/isis-is-a-virgin-mother/

[ Bericht 8% gewijzigd door Mytho op 26-02-2017 04:05:02 ]
pi_169115050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:59 schreef Mytho het volgende:

[..]

sinds romeinse tijd, waarom is het zo belangrijk dat het een centrale plaats mag hebben.
kunnen ze geen grote beeld van jesus daar neerzetten ofzo.

http://www.sacred-texts.com/egy/ebod/
Om te laten zien dat Egypte bij het Romeinse rijk hoorde. De hele stad staat vol met monumenten meegenomen uit de veroverde gebieden. Het is machtsvertoon geen aanbidding.
pi_169116340
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:26 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Om te laten zien dat Egypte bij het Romeinse rijk hoorde. De hele stad staat vol met monumenten meegenomen uit de veroverde gebieden. Het is machtsvertoon geen aanbidding.
de obelisk staat er nog steeds in het vaticaan, waar is het romeinse rijk?
waarom staat een replica van obelisk in washington? ook verovering uit romeinserijk :? of verwijzing naar vaticaan.
pi_169116766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:25 schreef Mytho het volgende:

[..]

waarom staat een replica van obelisk in washington?
Waarom niet?
Conscience do cost.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:30:16 #103
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169119046
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Omdat dergelijke onzinnigheid absoluut menselijke, relatieve onzin is, en niets met met het absolute (goddelijke) te maken kan hebben.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
  vrijdag 24 februari 2017 @ 16:33:05 #104
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_169119105
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 12:42 schreef t4600c het volgende:

[..]

God roept niet op tot geweld?

Waren de kruistochten niet geweldadig dan?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_169125053
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 14:25 schreef Mytho het volgende:

[..]

de obelisk staat er nog steeds in het vaticaan, waar is het romeinse rijk?
waarom staat een replica van obelisk in washington? ook verovering uit romeinserijk :? of verwijzing naar vaticaan.
Washington is naar voorbeeld van Rome gebouwt. SPQR was het voorbeeld voor de founding fathers en hebben daarom ook de architectuur over genomen (net zoals alle westerse landen)

Hier een paar van de vele gebouwen in Washington (en rest van de wereld) die gemodeleerd zijn op Rome:




pi_169125106
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:25 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Washington is naar voorbeeld van Rome gebouwt. SPQR was het voorbeeld voor de founding fathers en daarom hebben de architectuur over genomen (net zoals alle westerse landen)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
yep
ik heb onlangs de moeite genomen om deze video te kijken

pi_169125260
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:27 schreef Mytho het volgende:

[..]

yep
ik heb onlangs de moeite genomen om deze video te kijken

Aha

Ik heb onlangs de moeite gedaan om dit te kijken
pi_169126080
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 21:32 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Aha

Ik heb onlangs de moeite gedaan om dit te kijken
net bekeken, leuk om te weten maar valt wel mee, hij zegt hoe de city gods veranderden in sterren/hemelse goden.

voor de griekse tijd geloofde men ook in sterre goden, zoals de egyptenaren, soemeriens,babyloniers, Mesopotaniers etc.

kijk de videos over de anunnaki die zijn interessant

[ Bericht 2% gewijzigd door Mytho op 24-02-2017 22:15:41 ]
pi_169126331
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 22:08 schreef Mytho het volgende:

[..]

net bekeken, leuk om te weten maar valt wel mee, hij zegt hoe de city gods veranderden in sterren/hemelse goden.

voor de griekse tijd geloofde men ook in sterre goden, zoals de egyptenaren, soemeriens,babyloniers, Mesopotaniers etc.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf het filmpje niet heb gezien, had maar wat randoms gegoogled omdat ik jou reactie ook zo random vond.

Maar wow!

Ik ken de Grieken wel en je snapt het niet, maar je laat mooi zien waarom we 2500 jaar later nog steeds goden hebben.

De Grieken maakten van de Persische goden, sterren, objecten! Daardoor waren ze instaat om het helaal te begrijpen, te snappen wat sterren zijn, wat planeten zijn, de logica te zien. Waardoor ze bijvoorbeeld op sterren konden gaan navigeren. Vooruitgang door geen bovennatuurlijkheid te willen zien.

Maar ja sommigen mensen willen maar blijven geloven in iets in plaats na te moeten denken om te kunnen begrijpen.
pi_169126539
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 22:20 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf het filmpje niet heb gezien, had maar wat randoms gegoogled omdat ik jou reactie ook zo random vond.

Maar wow!

Ik ken de Grieken wel en je snapt het niet, maar je laat mooi zien waarom we 2500 jaar later nog steeds goden hebben.

De Grieken maakten van de Persische goden, sterren, objecten! Daardoor waren ze instaat om het helaal te begrijpen, te snappen wat sterren zijn, wat planeten zijn, de logica te zien. Waardoor ze bijvoorbeeld op sterren konden gaan navigeren. Vooruitgang door geen bovennatuurlijkheid te willen zien.

Maar ja sommigen mensen willen maar blijven geloven in iets in plaats na te moeten denken om te kunnen begrijpen.
ja een bevestiging van plato,
ik geloofde al dat godsdiensten waren verzonnen om de massa in toom te houden,.
dat jesus heeft bestaan kan mogelijk zijn. er zijn tegenwoordig ook mensen die bovennatuurlijke krachten hebben.
zoals deze mannen
  vrijdag 24 februari 2017 @ 22:38:42 #112
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169126719
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 22:29 schreef Mytho het volgende:

[..]

ja een bevestiging van plato,
ik geloofde al dat godsdiensten waren verzonnen om de massa in toom te houden,.
dat jesus heeft bestaan kan mogelijk zijn. er zijn tegenwoordig ook mensen die bovennatuurlijke krachten hebben.
zoals deze mannen
Is het wel bovennatuurlijk? Schijnbaar kan ons lichaam meer aan dan we zelf vaak denken namelijk. Dus is het meer een natuurlijke mogelijkheid in sommige gevallen.

En in andere gevallen helaas trucage ;(
pi_169127280
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 22:29 schreef Mytho het volgende:

[..]

ja een bevestiging van plato,
ik geloofde al dat godsdiensten waren verzonnen om de massa in toom te houden,.
dat jesus heeft bestaan kan mogelijk zijn. er zijn tegenwoordig ook mensen die bovennatuurlijke krachten hebben.
Zoals ik zei laat jij zien waarom we nu nog steeds goden hebben.

Een treurige zaak wat hopelijk ooit met kennis verholpen kan worden. En als het aan mij zou liggen zou het verholpen moeten worden. Verplichte scholingskampen waar je rede leert... maar goed voor je dat ik niet in politiek zit :p

Verdiep je toch in wijze mensen die je voor gegaan zijn. Alles wat iemand kan denken is al eens door iemand gedacht, en de wijzen door de geschiedenis heen hebben zoveel uitgewerkte gedachtes voor ons achtergelaten dat het zonde is om dat te laten liggen.

Er is geen bovennatuurlijkheid alleen zaken die jij nog niet snapt. Niemand wordt dan ook wijs geboren...

[ Bericht 8% gewijzigd door WodanIsGroot op 24-02-2017 23:16:14 ]
  vrijdag 24 februari 2017 @ 23:36:05 #114
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_169127823
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Zoals ik zei laat jij zien waarom we nu nog steeds goden hebben.

Een treurige zaak wat hopelijk ooit met kennis verholpen kan worden. En als het aan mij zou liggen zou het verholpen moeten worden. Verplichte scholingskampen waar je rede leert... maar goed voor je dat ik niet in politiek zit :p

Verdiep je toch in wijze mensen die je voor gegaan zijn. Alles wat iemand kan denken is al eens door iemand gedacht, en de wijzen door de geschiedenis heen hebben zoveel uitgewerkte gedachtes voor ons achtergelaten dat het zonde is om dat te laten liggen.

Er is geen bovennatuurlijkheid alleen zaken die jij nog niet snapt. Niemand wordt dan ook wijs geboren...
Wel ironisch voor iemand die de naam Wodan is Groot heeft.
pi_169128201
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Zoals ik zei laat jij zien waarom we nu nog steeds goden hebben.

Een treurige zaak wat hopelijk ooit met kennis verholpen kan worden. En als het aan mij zou liggen zou het verholpen moeten worden. Verplichte scholingskampen waar je rede leert... maar goed voor je dat ik niet in politiek zit :p

Verdiep je toch in wijze mensen die je voor gegaan zijn. Alles wat iemand kan denken is al eens door iemand gedacht, en de wijzen door de geschiedenis heen hebben zoveel uitgewerkte gedachtes voor ons achtergelaten dat het zonde is om dat te laten liggen.

Er is geen bovennatuurlijkheid alleen zaken die jij nog niet snapt. Niemand wordt dan ook wijs geboren...
of bovennatuurlijk is dat aliens erachter zitten. en dat we in een soort big brother spel zitten.
zoals mensen het leuk vinden om naar de dierentuin te gaan en dieren te bekijken. misschien vinden aliens het ook leuk om naar mensen te kijken.

http://www.independent.co(...)ostrom-a7287471.html
8-)



[ Bericht 6% gewijzigd door Mytho op 25-02-2017 13:28:12 ]
pi_169128451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:53 schreef Mytho het volgende:

[..]

of bovennatuurlijk is dat aliens erachter zitten. en dat we in een soort big brother spel zitten.
zoals mensen het leuk vinden om naar de dierentuin te gaan en dieren te bekijken. misschien vinden aliens het ook leuk om naar mensen te kijken.
Ja wie weet... Maar hoe dan? Hoe is het woord waar alles pas mee begint.

quote:
12s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:36 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Wel ironisch voor iemand die de naam Wodan is Groot heeft.
:P Das ook een knipoog naar die allah die groot zou moeten zijn
pi_169200788
Ik lees al een tijdje het grote boek van SPQR, maar ben dit nog niet tegengekomen. Ik houd jullie op de hoogte als dit ter sprake komt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2017 16:17:31 ]
pi_169202504
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:17 schreef Doublepain het volgende:
Ik lees al een tijdje het grote boek van SPQR, maar ben dit nog niet tegengekomen. Ik houd jullie op de hoogte als dit ter sprake komt.
Ik betwijfel dat, SPQR is al door Ceasar en Augustus de nek omgedraaid rond -100

De Paus lijkt mij meer een voortzetting van de keizers. Die speelden ook al 1 dag voor de aards vertegenwoordiging van Jupiter, terwijl een slaaf de hele tijd in het oor fluisterde "vergeet niet dat u slechts menselijk bent"

Of heb ik nou het einde van het boek verklapt?:p

[ Bericht 9% gewijzigd door WodanIsGroot op 28-02-2017 17:45:59 ]
pi_169203440
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 16:17 schreef Doublepain het volgende:
Ik lees al een tijdje het grote boek van SPQR, maar ben dit nog niet tegengekomen. Ik houd jullie op de hoogte als dit ter sprake komt.
Wat is dat voor boek DP?
pi_169206744
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 17:40 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ik betwijfel dat, SPQR is al door Ceasar en Augustus de nek omgedraaid rond -100

De Paus lijkt mij meer een voortzetting van de keizers. Die speelden ook al 1 dag voor de aards vertegenwoordiging van Jupiter, terwijl een slaaf de hele tijd in het oor fluisterde "vergeet niet dat u slechts menselijk bent"

Of heb ik nou het einde van het boek verklapt?:p
Het einde werd al verklapt in de inleiding van het boek :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 18:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is dat voor boek DP?
Het doorloopt de gehele geschiedenis van het Romeinse rijk, van een klein dorpje tot wereldmacht tot de val van Rome
pi_169206810
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:55 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Het einde werd al verklapt in de inleiding van het boek :{

[..]

Het doorloopt de gehele geschiedenis van het Romeinse rijk, van een klein dorpje tot wereldmacht tot de val van Rome
Oh, interessant. Hoe ver ben je inmiddels al? Bij Nero?
pi_169206897
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 20:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, interessant. Hoe ver ben je inmiddels al? Bij Nero?
Heb hem al een jaar, was toen best ver maar toen een lange tijd niet gelezen. Maar sinds vorige week weer opnieuw begonnen, dus Romulus nog, ook niet een onbelangrijk figuur.
pi_169207080
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:01 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Heb hem al een jaar, was toen best ver maar toen een lange tijd niet gelezen. Maar sinds vorige week weer opnieuw begonnen, dus Romulus nog, ook niet een onbelangrijk figuur.
Remus en Romulus toch? De tweelingzonen van Mars en eh..kan er even niet opkomen.
pi_169207265
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Remus en Romulus toch? De tweelingzonen van Mars en eh..kan er even niet opkomen.
Rhea
pi_169207485
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:13 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Rhea
Ja! Die had ook nog een andere naam.
pi_169208347
Ik hoop dat keizer Caligula niet als een gek wordt neergezet in je boek, dat gebeurt nog wel eens :p

Maar je paard als hoofd van de senaat benoemen is gewoon de ultieme diss naar de senaat :D

En een beeld van jezelf in de Joodse tempel willen plaatsen is ook een behoolijke diss :p

En en en, Caligula is een zeer fasinerende keizer. Was Scipio africanus niet zijn grootvader van moeders kant?

Hij groeide ook op in legerkampen, Caligula betekent ook 'kleine laarzen' een bijnaam die hij als kleine jongen kreeg van de soldaten... Geen verwende keizer dus. Later was zn moeder verbannen, zijn broer in de gevangenis uitgehongerd en hij in de orgie villa van Tiburius belandt.


Zijn leven is een game of thrones seizoen


[ Bericht 5% gewijzigd door WodanIsGroot op 28-02-2017 22:02:22 ]
  dinsdag 28 februari 2017 @ 23:18:08 #129
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_169210851
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 23:53 schreef Mytho het volgende:

[..]

of bovennatuurlijk is dat aliens erachter zitten. en dat we in een soort big brother spel zitten.
zoals mensen het leuk vinden om naar de dierentuin te gaan en dieren te bekijken. misschien vinden aliens het ook leuk om naar mensen te kijken.
In dat geval kunnen we ervan uitgaan dat er geen aliens meer zijn. Als ze zich de eerste jaren niet doodverveeld hebben, hebben ze zich inmiddels doodgelachen.

Hoe zit dat met dat filmpje van Petra was Mekka? Korte samenvatting?
Overeenkomst is dat beide steden een maangod kenden.
pi_169212024
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja! Die had ook nog een andere naam.
Puntje van mijn Tong, maar kom er niet op ;{
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:47 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik hoop dat keizer Caligula niet als een gek wordt neergezet in je boek, dat gebeurt nog wel eens :p

Maar je paard als hoofd van de senaat benoemen is gewoon de ultieme diss naar de senaat :D

En een beeld van jezelf in de Joodse tempel willen plaatsen is ook een behoolijke diss :p

En en en, Caligula is een zeer fasinerende keizer. Was Scipio africanus niet zijn grootvader van moeders kant?

Hij groeide ook op in legerkampen, Caligula betekent ook 'kleine laarzen' een bijnaam die hij als kleine jongen kreeg van de soldaten... Geen verwende keizer dus. Later was zn moeder verbannen, zijn broer in de gevangenis uitgehongerd en hij in de orgie villa van Tiburius belandt.

Zijn leven is een game of thrones seizoen
Als het op waarheid geschreven is zal het erin moeten zitten..

Tevens Scipio _O_
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 15:57:00 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_169221162
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:56 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Puntje van mijn Tong, maar kom er niet op ;{

[..]

Als het op waarheid geschreven is zal het erin moeten zitten..

Tevens Scipio _O_
Rhea Silvia (ook Ilia genoemd)
pi_169222031
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 23:56 schreef Doublepain het volgende:
Als het op waarheid geschreven is zal het erin moeten zitten..

Tevens Scipio _O_
Scipio's ;)
pi_169223173
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 16:34 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Scipio's ;)
[ afbeelding ]
Die ene die Hannibal versloeg _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 15:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Rhea Silvia (ook Ilia genoemd)
Oh ja :)
pi_169223453
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 17:38 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Die ene die Hannibal versloeg _O_
Ja dat was Scipio Africanus, zijn vader was ook gedood 'door' Hannibal.

Die hele Pünische oorlogen zijn ook boeiend. Dat was het moment dat Rome groot werd, toen pakten ze de middellandse zee van de Carthagen en andere Venitieanen af. En die Hannibal... eerst een kwart van alle legioenen verslaan en vervolgens tien jaar wat rond plunderen in Italie, dus zonder succes, om dan bij Manza? verslagen te worden en gratie te krijgen van Rome. Daarna verraden door zijn eigen senaat, die de Romeinen het gerucht vertelden dat Hannibal weer een leger wou, moeten vluchten naar een andere koningrijk, daar een nutteloze admiraal geweest. Weer moeten vluchten voor de Romeinen om uit eindelijk aan de zwarte Zee zelfmoord te plegen... Wel een reis, van Tunesie naar Spanje, Frankrijk, Italie, Tunesie, Egypte, Libanon, Turkije, maar toch nooit een oorlog gewonnen. En elk grondgebied waar hij heeft gelopen zien worden ingenomen door Rome. Hij heeft in zijn leven Rome de wereld zien veroveren, eigenlijk heb ik wat meelij met Hannibal :p

[ Bericht 3% gewijzigd door WodanIsGroot op 01-03-2017 17:59:02 ]
pi_169226878
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 17:53 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ja dat was Scipio Africanus, zijn vader was ook gedood 'door' Hannibal.

Die hele Pünische oorlogen zijn ook boeiend. Dat was het moment dat Rome groot werd, toen pakten ze de middellandse zee van de Carthagen en andere Venitieanen af. En die Hannibal... eerst een kwart van alle legioenen verslaan en vervolgens tien jaar wat rond plunderen in Italie, dus zonder succes, om dan bij Manza? verslagen te worden en gratie te krijgen van Rome. Daarna verraden door zijn eigen senaat, die de Romeinen het gerucht vertelden dat Hannibal weer een leger wou, moeten vluchten naar een andere koningrijk, daar een nutteloze admiraal geweest. Weer moeten vluchten voor de Romeinen om uit eindelijk aan de zwarte Zee zelfmoord te plegen... Wel een reis, van Tunesie naar Spanje, Frankrijk, Italie, Tunesie, Egypte, Libanon, Turkije, maar toch nooit een oorlog gewonnen. En elk grondgebied waar hij heeft gelopen zien worden ingenomen door Rome. Hij heeft in zijn leven Rome de wereld zien veroveren, eigenlijk heb ik wat meelij met Hannibal :p
Hannibal was een meester tacticus, hij had toen ook moeten doordrukken naar Rome, deed dat niet en de Romeinen konden zich weer hergroeperen. vind die verhalen ook mooi over zijn tocht, even een vlot bouwen voor je olifanten en dat zo'n beest dan in paniek raakt en verdrinkt, zit je dan op de nek van zo'n beest.. Overigens las ik laatst dat Rome nooit hun aartsrivalen compleet had moeten uitroeien(waaronder Carthago), weet alleen niet meer waarom.
pi_169227601
quote:
14s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:44 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Hannibal was een meester tacticus, hij had toen ook moeten doordrukken naar Rome, deed dat niet en de Romeinen konden zich weer hergroeperen. vind die verhalen ook mooi over zijn tocht, even een vlot bouwen voor je olifanten en dat zo'n beest dan in paniek raakt en verdrinkt, zit je dan op de nek van zo'n beest.. Overigens las ik laatst dat Rome nooit hun aartsrivalen compleet had moeten uitroeien(waaronder Carthago), weet alleen niet meer waarom.
Dat vond o.a. Cato, die tegen een totaal vernietiging pleite. Hij vond dat Rome dankzij de strubbeling met Carthago groot was geworden en vond dat Rome Carthago nodig had om niet te vervallen in decandence. Het Romeinse thema :p: broederstrijd. De Romeinen zagen dit ook in hun eigen burgeroorlogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door WodanIsGroot op 01-03-2017 21:07:54 ]
pi_169228502
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 16:15 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Boedisme.
Boeddhisme is geen religie.
pi_169339592
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:02 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Dat vond o.a. Cato, die tegen een totaal vernietiging pleite. Hij vond dat Rome dankzij de strubbeling met Carthago groot was geworden en vond dat Rome Carthago nodig had om niet te vervallen in decandence. Het Romeinse thema :p: broederstrijd. De Romeinen zagen dit ook in hun eigen burgeroorlogen.
Wel jammer dat het rijk ten onder is gegaan..

Constantinopel ;(
pi_169341432
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 21:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Wel jammer dat het rijk ten onder is gegaan..

Constantinopel ;(
In 1453 pas :o
pi_169342081
quote:
1s.gif Op maandag 6 maart 2017 22:32 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

In 1453 pas :o
Toen was er ook niet veel meer over he :P
pi_169365642
Leuk dat dit allemaal in BNW staat maar het verdient beter.

Het valt mij altijd bijzonder tegen dat men niet kritisch naar Constantinopel durft te kijken als een mogelijke bakermat van de Islam en het godsdienstige verhaal over de geboorte in de Arabische wereld prefereert.

Niemand die de oud-Christelijke cherubic hymns beluisterd en de note maakt dat het wel erg dicht tegen het oproep tot gebed aanligt die de Islam kent.

Niemand die stilstaat bij de felle discussies rondom wie de ware Christelijke God was en of Jezus slechts een profeet was of de zoon van God. Dit speelde in het oude Constantinopel en deze ontwrichting heeft uiteindelijk de Islam gecreeerd waarin God (de Vader) centraal kwam en Jezus een rol als belangrijkste profeet kreeg. En dit zette de Christelijke wereld op zn kop. De herovering van Constantinopel is dus uiteindelijk de verdreven groep ex-christenen geweest die weer terug wilden. En de huidige Turken hebben naar alle waarschijnlijkheid bijna allemaal bloedverwantschap met de volkeren die er vroeger woonden. Want dat er grote groepen vanuit noordoost Rusland naar Turkije trokken schijnt ook overtrokken bullshit te zijn.

Niemand die de misvertalingen van het Aramees naar het Arabisch wil zien en inziet dat het oude testament van God de schepper (Allah in t Arabisch) letterlijk in de koran had kunnen staan ware het niet dat de misvertaling (anders geplaatste stippen) er hier en daar een andere draai aan gegeven heeft. Waardoor Maria een rivier tussen de benen kreeg en een handjevol witte druiven een handjevol maagden werd.

Niemand die het blijkbaar opvallend vindt dat nagenoeg alle klassieke moskeeën in de regio en in de wereld op het kerkmodel van de Hagia Sofia steunen.

Samengevat
Nee. Rome heeft de islam niet bewust gecreeerd. De publieke discussie rond de rol van God en Jezus was genoeg om de bom te doen barsten zoals protestantisme zich ooit van het katholicisme afkeerde en er veel meer vertakkingen zijn geweest waarin wrijving de boosdoener was en er niet een selectief clubje met de scepter zwaaide. Ook dit was iets dat in het publieke domein ontstond.

Maar Constantinopel maakt in historische context veel meer 'sense' als bakermat en er liggen nog tig taboes in Istanbul te wachten, maar er zullen vooral nu maar weinigen zijn die op deze schattenjacht willen gaan en deze taboes durven te kraken en de werkelijke geschiedenis durven uit te rollen. Een onstaansgeschiedenis die veel meer sagen en legendes wortel in de realiteit van de geschiedenis laat schieten en vele malen interessanter zal zijn voor de verbintenis tussen mensen dan de tunnelvisie die we nu hebben.

Constaninopel werd als het nieuwe Rome gezien en in de Islamitische cultuur zijn er hier en daar ook gewoon verwijzingen naar Rome te vinden. De Sufi-mysticus Rumi is er één van, en in de Turkse stad Konya had je het Sultanate of Rum . Beide droegen ze de naam Rome.

En Rome had over de regio vermoedelijk veel langer de grip en controle dan men nu aanneemnt.

http://www.dailymail.co.u(...)k-spread-empire.html

Maar de rol van enig bestuur is dus nihiel geweest en heeft de vertakking nooit kunnen voorkomen. Een vertakking die uiteindelijk het eigen oosterse rijk opblies doordat de bek de staart begon aan te vallen. Constantinopel werd veroverd door de afgesplitsten en daarmee verdween de laatste stronghold van de Christelijke Romeinen, maar eigenlijk ook weer niet. Constantinopel werd ingekort. Istinople was een kortere versie, iets wat uiteindelijk Istanbul werd zoals s'Gravenhage tegenwoordig Den Haag heet. En veel Turken korten het nu al af tot Stambul. Ondanks alle transformaties is de identiteit gewoon nog aanwezig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 08-03-2017 05:44:02 ]
  woensdag 8 maart 2017 @ 09:19:26 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169366692
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 februari 2017 21:47 schreef WodanIsGroot het volgende:
Ik hoop dat keizer Caligula niet als een gek wordt neergezet in je boek, dat gebeurt nog wel eens :p

Maar je paard als hoofd van de senaat benoemen is gewoon de ultieme diss naar de senaat :D

En een beeld van jezelf in de Joodse tempel willen plaatsen is ook een behoolijke diss :p

En en en, Caligula is een zeer fasinerende keizer. Was Scipio africanus niet zijn grootvader van moeders kant?

Hij groeide ook op in legerkampen, Caligula betekent ook 'kleine laarzen' een bijnaam die hij als kleine jongen kreeg van de soldaten... Geen verwende keizer dus. Later was zn moeder verbannen, zijn broer in de gevangenis uitgehongerd en hij in de orgie villa van Tiburius belandt.

Zijn leven is een game of thrones seizoen
hij liet een heel leger de zee aanvallen..
:+

even wat weirde feitjes
http://historical-hatred.(...)-things-caligula-did
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_169366898
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:19 schreef theguyver het volgende:

[..]

hij liet een heel leger de zee aanvallen..
:+

even wat weirde feitjes
http://historical-hatred.(...)-things-caligula-did
Het was de Caligula humor :p hij liet ze niet de zee aanvallen maar hij liet ze schelpen verzamelen om deze in de zee te kieperen, dit nadat de legioenen weigerden om de overtocht per boot te maken naar England.

Het was zijn humor, als ze niet willen varen dan zorgen ze maar dat ze kunnen lopen.

Net zoals de nobelman die tijdens een ziektebed van Caligula zei "ik geef mijn leven als de keizer maar beter wordt".. tsja ook een populaire uitspraak tegenwoordig maar Caligula hield niet zo van grootspraak en nadat hij weer beter was heeft hij de nobelman in de Tiber gegooid :p

Mijn humor wel lol
pi_169367011
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 04:44 schreef Beathoven het volgende:
...
Maar Constantinopel was pas in 1453 veroverd. Is de islam daarna dan veranderd?
  woensdag 8 maart 2017 @ 10:00:17 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169367199
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 09:39 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Het was de Caligula humor :p hij liet ze niet de zee aanvallen maar hij liet ze schelpen verzamelen om deze in de zee te kieperen, dit nadat de legioenen weigerden om de overtocht per boot te maken naar England.

Het was zijn humor, als ze niet willen varen dan zorgen ze maar dat ze kunnen lopen.

Net zoals de nobelman die tijdens een ziektebed van Caligula zei "ik geef mijn leven als de keizer maar beter wordt".. tsja ook een populaire uitspraak tegenwoordig maar Caligula hield niet zo van grootspraak en nadat hij weer beter was heeft hij de nobelman in de Tiber gegooid :p

Mijn humor wel lol
Heb je de lijst even doorgelezen?
Je kan best makkelijk zeggen dat het een briljante manier van machtsvertoon is maar ik vind het eerder .
Het werk van een gestoorde dictator.

Bedoel, Rome was behoorlijk pervers maar zelfs dit ging behoorlijk te ver.
Incest, martelen, je zelf als god verklaren, het publiek zelf voor de leeuwen gooien bij gebrek aan criminelen, je paard benoemen tot senator..

Nja best gebruikelijke dingen toch?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_169367339
Hij was na de tijd geen populaire keizer en dus is hij wat gekleurd opgeschreven. De lijst die jij linkte 'klopt' niet, incest met zijn drie zussen op jonge leeftijd? Zijn zussen waren verbannen naar een eiland en hij zelf was gevangen op Capri.

Je paard als hoofd van de senaat benoemen is een geweldige grap :D

Na de moord op hem kwam zijn oom als tussenkeizer en hij was het tegenovergestelde. Zeer wijs en bedeest, dit terwijl hij genoeg redenen tot wrok had.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Claudius_I
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna kwam Nero :o die eens in Griekenland als acteur wou optreden en iedereen verplichte om in het publiek te blijven, voor drie dagen :D

De eerste keizers zijn alle zeer fasinerend
*Ceasar
Augustus
Tiberius
Caligula
Claudius I
Nero

[ Bericht 24% gewijzigd door WodanIsGroot op 08-03-2017 10:29:44 ]
  Moderator woensdag 8 maart 2017 @ 10:25:45 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169367627
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:16 schreef Mytho het volgende:
misschien staat de waarheid in de archiven van vaticaan, een satanitische sekte dat werd verzonnen om de ware christenen tegen te houden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Vooral de van die bibliotheek blijft verbazingwekkend dat ze daar zo beschermend over zijn... Ze hebben een kopietje van elk (door hen) verboden boek. Echt die bieb is zou een schatkamer zijn voor wetenschappers... en wat doet de kerk er mee verborgen houden :N

Ze hebben nog wel meer bizarre dingen, toen ze alle piemels van romeinse beelden hebben afgehakt en vervangen voor vijgenblaadjes hebben ze de piemels netjes bewaard en gecategoriseerd.. er zouden heel wat beelden eenvoudig in oude staat hersteld kunnen worden als het vaticaan die piemels maar wilde vrijgeven...

Bizar instituut maar ook erg bijzonder omdat het al zo lang bestaat.. en waarschijnlijk als ze vrijer waren geweest met deze zaken hadden de zaken niet meer bestaan dus aan de andere kant is het ook goed dat ze het doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:02:12 #148
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169368147
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 10:08 schreef WodanIsGroot het volgende:
Hij was na de tijd geen populaire keizer en dus is hij wat gekleurd opgeschreven. De lijst die jij linkte 'klopt' niet, incest met zijn drie zussen op jonge leeftijd? Zijn zussen waren verbannen naar een eiland en hij zelf was gevangen op Capri.

Je paard als hoofd van de senaat benoemen is een geweldige grap :D

Na de moord op hem kwam zijn oom als tussenkeizer en hij was het tegenovergestelde. Zeer wijs en bedeest, dit terwijl hij genoeg redenen tot wrok had.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Claudius_I
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarna kwam Nero :o die eens in Griekenland als acteur wou optreden en iedereen verplichte om in het publiek te blijven, voor drie dagen :D

De eerste keizers zijn alle zeer fasinerend
*Ceasar
Augustus
Tiberius
Caligula
Claudius I
Nero
Nero net zo'n weirdo.
:s)

Die anderen hadden ook genoeg rare fratsen!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_169368255
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:02 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nero net zo'n weirdo.
:s)

Die anderen hadden ook genoeg rare fratsen!
Yep, Ceasar die met zijn prive leger Rome inneemt. Tiburius en zijn seks/martel villa op Capri (dat is echt het toppunt van rare fratsen).

Tiburius zijn trainingsmethodes om van Caligula een keizer te maken:
(tieten, seks en alles gewoon op youtube!:o)

Maar toch was het wel de pax Romana een periode van vrede en voorspoed voor de burgers van het rijk. De bevolking die zelf SPQR heeft ingeruild voor dictators. De teleurstelling in politiek heeft de keizers mogelijk gemaakt... Keizers met idote macht en wensen, en toch was dit de pax Romana, iets wat de senaat nooit voor elkaar heeft geboxt. Wijze lessen uit het verleden :p

[ Bericht 4% gewijzigd door WodanIsGroot op 08-03-2017 11:23:59 ]
  woensdag 8 maart 2017 @ 11:47:19 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_169368917
quote:
1s.gif Op woensdag 8 maart 2017 11:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Yep, Ceasar die met zijn prive leger Rome inneemt. Tiburius en zijn seks/martel villa op Capri (dat is echt het toppunt van rare fratsen).

Tiburius zijn trainingsmethodes om van Caligula een keizer te maken:
(tieten, seks en alles gewoon op youtube!:o)

Maar toch was het wel de pax Romana een periode van vrede en voorspoed voor de burgers van het rijk. De bevolking die zelf SPQR heeft ingeruild voor dictators. De teleurstelling in politiek heeft de keizers mogelijk gemaakt... Keizers met idote macht en wensen, en toch was dit de pax Romana, iets wat de senaat nooit voor elkaar heeft geboxt. Wijze lessen uit het verleden :p
rof staat de hele film er op.
staat nog op mij lijstje

btw hier nog een docu over calligula
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')