abonnement Unibet Coolblue
pi_169067660
quote:
Steeds minder jongeren tussen de 15 en 25 jaar zijn godsdienstig. In 2010 zei 49 procent van hen dat ze bij een bepaalde godsdienst of levensbeschouwing hoorden, in 2015 was dat 41 procent, meldt het CBS. De daling is het sterkst bij jongeren tussen de 18 en 25 jaar.

Van de religieuze stromingen is het christendom het populairst: 28 procent van de jongeren rekent zich tot deze geloofsovertuiging. 8 procent is moslim.

Van de gelovige jongeren bezoeken protestanten relatief het vaakst een religieuze bijeenkomst. 56 procent van de protestantse jongeren gaat regelmatig naar de kerk. Van de islamitische jongeren bezoekt 36 procent geregeld een moskee.

Katholieke jongeren hebben het minst met religieuze bijeenkomsten: 6 procent van hen bezoekt de kerk minstens een keer per maand.
http://nos.nl/artikel/215(...)oven-in-een-god.html

Ik geloof niet, heb wel op christelijke basisschool gezeten en vind het opzich wel interessant, beetje Bijbel lezen enzo. Hoe zit 't bij jullie?
(she/her)
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:42:55 #2
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_169067744
Anti geloof, trieste bedoelingen allemaal. Sowieso wat er allemaal geloofd word :')

2017.. _O_ niets te bewijzen en alleen maar geweld door die troep :')
't gaat
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:43:06 #3
420575 VAS
En daar is alles mee gezegd
pi_169067746
:r :r :r
't gaat
  woensdag 22 februari 2017 @ 13:43:29 #4
206164 Gibson88
Beste debater aldus tong80
pi_169067752
Ik geloof er geen moer van :D
Aan het typen...
pi_169067782
Geloven je ouders in god?
pi_169067784
Bijna de helft van de jongeren geloofd in god? Ja hoor :')
pi_169067820
Helemaal mooi.

Helaas blijven er toch nog hersenloze bestaan.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_169067966
God is de verzameling van alle mensen. Dat is wat ik geloof.
Een deel van God is slecht, een deel is goed. De mens, onsterfelijk zelf, maakt deel uit van een onsterfelijk geheel. Wat wij hier meemaken is een deel van onze ontwikkeling,van Gods ontwikkeling. Iedere godsdienst is een vormgeving van dit idee, behalve de Islam,die is satanisch (dat meen ik serieus. Wat de Islam in de praktijk laat zien, daar lusten de honden geen brood van)
Dat is wat ik denk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_169080047
De TT is logisch te verklaren: de mensen worden steeds slimmer en ontwikkelder. Dan kom je er vanzelf achter dat zoiets als een god niet bestaat.
pi_169080187
quote:
7s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:46 schreef spierbal het volgende:
Helemaal mooi.

Helaas blijven er toch nog hersenloze bestaan.
:') Het zo beschrijven getuigt natuurlijk van veel meer intelligentie..

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:17 schreef DoubleDip het volgende:
De TT is logisch te verklaren: de mensen worden steeds slimmer en ontwikkelder. Dan kom je er vanzelf achter dat zoiets als een god voor zover niet lijkt te bestaan.
fyp
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  woensdag 22 februari 2017 @ 22:25:23 #11
243112 Roland_Deschain
The last surviving gunslinger
pi_169080239
In een god geloven. Dan ben je wel een beetje simpel in je hoofd. :')
"Childe Roland to the Dark Tower Came"
"The world moved on"
pi_169080467
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:23 schreef poker4lifee het volgende:

[..]

:') Het zo beschrijven getuigt natuurlijk van veel meer intelligentie..

[..]

fyp
kijk mij een Quasimodo slim doen met een raadselachtige zin.

Boeit mij dat nou. Gelovige mensen lopen paar eeuwen achter in hun gedachtegoed en leven naar een boek/"god" is nou niet iets om trots op te zijn en is een teken van zwakte en onzekerheid.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_169094925
Want een oerknal is zo logisch *O*
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_169095091
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:07 schreef ebtravel het volgende:
Want een oerknal is zo logisch *O*
Een dikke vent in een pjama die de aarde heeft gemaakt is soms wel logisch? :')

En waarom komen geloven alleen in apart gebied voor? Als god bestaat zou alle godsdiensten wel gelijk zijn toch?
pi_169095642
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:14 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Een dikke vent in een pjama die de aarde heeft gemaakt is soms wel logisch? :')

En waarom komen geloven alleen in apart gebied voor? Als god bestaat zou alle godsdiensten wel gelijk zijn toch?
Ik geloof ook niet in een God of een andere entiteit, maar deze vragen zijn natuurlijk op geen enkele manier gereedschap om een goede discussie er over te voeren, plus, je lijkt op deze manier zo slecht geïnformeerd :P
-nee-
pi_169099464
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 17:37 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet in een God of een andere entiteit, maar deze vragen zijn natuurlijk op geen enkele manier gereedschap om een goede discussie er over te voeren, plus, je lijkt op deze manier zo slecht geïnformeerd :P
Dit zijn juist belangrijke vragen. Waarom bestond het christendom alleen Europa en het midden Oosten? De Azteken hebben er nog nooit iets van gehoord voordat de Spanjaarden kwamen.

Een oerknal is veel aannemelijker dan een god.
  PR en moderator vrijdag 24 februari 2017 @ 00:30:50 #17
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169108687
Goed nieuws ^O^
Kan niet wachten tot 2050 ofzo, wanneer de 'geboren na 2000' generatie de meeste stokjes van de oudere generatie heeft overgenomen. Sowieso dat 'niet-gelovig' dan (wereldwijd?) de norm is, zin in _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 24 februari 2017 @ 00:39:10 #18
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169108788
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:17 schreef DoubleDip het volgende:
De TT is logisch te verklaren: de mensen worden steeds slimmer en ontwikkelder. Dan kom je er vanzelf achter dat zoiets als een god niet bestaat.
Dit ja, steeds meer kritisch denken. Las laatst ook ergens iets; doordat internet vrijwel overal openlijk toegankelijk is en steeds meer gebruikt wordt, wordt de huidige opgroeiende generatie van jongs af aan al doodgegooid met een overload aan informatie, en leert deze dus van jongs af aan al filteren van irrelevante/nutteloze/valse informatie. Die 'bullshit-filter' is bij de huidige generatie en de komende generaties sowieso al veel eerder en beter ontwikkeld.
Frappant ook dat de daling het sterkst is onder 18-25 jarigen. Echt de leeftijd waarin je onder de vleugels van je ouders wegstapt, op eigen benen in de wereld leert staan, en echt voor jezelf en kritisch leert denken.
Ik vind 't een prima ontwikkeling ^O^ Sanity ftw!

Wat mij betreft gaat het er niet eens over 'of een god bestaat of niet' (het universum kun je in bepaalde opzichten ook als god zien, en ook vanuit de wetenschap is het puur logisch dat er meer in het universum is dan wij als mens kunnen waarnemen, dat er oneindig veel verschillende universa zijn, en mogelijk ook meerdere (of zelfs oneindig veel) dimensies). Het 'er is meer'-stukje kun je alsnog op talloze manieren invullen. Maar er moet imo wel een basis van 'common sense' zijn weetje.
Het gaat mij er vooral om dat die onzinnige kutboekjes eens wat minder serieus genomen worden _O- Zoiets als 'georganiseerde religie' kan wat mij betreft volledig de deur uit. Die zijn enkel relevant om te bestuderen als onderdeel van de menselijke geschiedenis (op zowel cultureel/sociaal/maatschappelijk als psychologisch vlak).
De meningen zullen sowieso blijven verschillen over 'de invulling van het ongewisse', maar da's alleen maar mooi omdat dat ervoor zorgt dat mensen geïnteresseerd zijn in 'datgeen wat wij niet weten' en daardoor meer willen leren op wetenschappelijk gebied. Maar zolang men aan dat 'ongewisse' dan maar geen onlogische verklaringen probeert op te hangen. Dat gebeurt nu met geloof/religie wel. Opbokke daarmee imo :D Maar ik denk dat dat van generatie op generatie wel steeds meer zal verwateren en over (een paar) honderd jaar in ieder geval in zijn huidige vorm vrijwel helemaal verdwenen zal zijn.

[ Bericht 17% gewijzigd door Moira op 24-02-2017 01:44:13 ]
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_169110325
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 00:30 schreef Moira. het volgende:
Goed nieuws ^O^
Kan niet wachten tot 2050 ofzo, wanneer de 'geboren na 2000' generatie de meeste stokjes van de oudere generatie heeft overgenomen. Sowieso dat 'niet-gelovig' dan (wereldwijd?) de norm is, zin in _O_

Hoe denk jij dat mensen 50, of 100 jaar geleden dachten? Dat boekje, levenswijze, geloof of whatsoever houdt het al langer vol dan menig mens dacht.
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_169110401
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 00:39 schreef Moira. het volgende:

[..]

Dit ja, steeds meer kritisch denken. Las laatst ook ergens iets; doordat internet vrijwel overal openlijk toegankelijk is en steeds meer gebruikt wordt, wordt de huidige opgroeiende generatie van jongs af aan al doodgegooid met een overload aan informatie, en leert deze dus van jongs af aan al filteren van irrelevante/nutteloze/valse informatie. Die 'bullshit-filter' is bij de huidige generatie en de komende generaties sowieso al veel eerder en beter ontwikkeld.
Frappant ook dat de daling het sterkst is onder 18-25 jarigen. Echt de leeftijd waarin je onder de vleugels van je ouders wegstapt, op eigen benen in de wereld leert staan, en echt voor jezelf en kritisch leert denken.
Ik vind 't een prima ontwikkeling ^O^ Sanity ftw!

Wat mij betreft gaat het er niet eens over 'of een god bestaat of niet' (het universum kun je in bepaalde opzichten ook als god zien, en ook vanuit de wetenschap is het puur logisch dat er meer in het universum is dan wij als mens kunnen waarnemen, dat er oneindig veel verschillende universa zijn, en mogelijk ook meerdere (of zelfs oneindig veel) dimensies). Het 'er is meer'-stukje kun je alsnog op talloze manieren invullen. Maar er moet imo wel een basis van 'common sense' zijn weetje.
Het gaat mij er vooral om dat die onzinnige kutboekjes eens wat minder serieus genomen worden _O- Zoiets als 'georganiseerde religie' kan wat mij betreft volledig de deur uit. Die zijn enkel relevant om te bestuderen als onderdeel van de menselijke geschiedenis (op zowel cultureel/sociaal/maatschappelijk als psychologisch vlak).
De meningen zullen sowieso blijven verschillen over 'de invulling van het ongewisse', maar da's alleen maar mooi omdat dat ervoor zorgt dat mensen geïnteresseerd zijn in 'datgeen wat wij niet weten' en daardoor meer willen leren op wetenschappelijk gebied. Maar zolang men aan dat 'ongewisse' dan maar geen onlogische verklaringen probeert op te hangen. Dat gebeurt nu met geloof/religie wel. Opbokke daarmee imo :D Maar ik denk dat dat van generatie op generatie wel steeds meer zal verwateren en over (een paar) honderd jaar in ieder geval in zijn huidige vorm vrijwel helemaal verdwenen zal zijn.
Ik vind het toch altijd wel intrigerend dat mensen zeggen niets met het geloof te hebben, atheïstisch zijn(?) en hopen dat er een tijd aan breekt dat het geloof weg is. Ik wil hier niet als een of andere zwaargelovige overkomen, integendeel. Ik vloek en tier en doe alles wat God verboden heeft, de hele dag door. Alleen vind ik het wel altijd jammer dat er zo'n stempel wordt gezet alsof gelovigen idioten zijn. In mijn ogen ben je dan net zo min. Daarnaast, 2000 v. Chr. begon het, dus die huidige vorm zal in een paar honderd jaar niet verdwenen zijn. Maar ik geloof ook er nog zo lang leven zal zijn.

Al met al; als gelovigen zich niet opdringen bij niet-gelovigen (jehova's, deur aan deur, etc.) en niet gelovigen het geloof niet alleen maar afzeiken zou het allemaal een stuk gezelliger worden :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_169112520
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:58 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Dit zijn juist belangrijke vragen. Waarom bestond het christendom alleen Europa en het midden Oosten? De Azteken hebben er nog nooit iets van gehoord voordat de Spanjaarden kwamen.

Een oerknal is veel aannemelijker dan een god.
Het christendom is een aftakking van een oerreligie die ieder mens gekend heeft. Daar hoef je niet veel boeken over te lezen om te weten. De inhoud van de discussie als het gaat om harde feiten is ook vrij simpel ja, het is aannemelijker dat er geen god is dan wel. Het zijn alleen andere vragen die gesteld moeten worden om een gelovige aan zijn denkbeelden te doen twijfelen.
-nee-
  PR en moderator vrijdag 24 februari 2017 @ 13:41:49 #22
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_169115403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 08:54 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Hoe denk jij dat mensen 50, of 100 jaar geleden dachten? Dat boekje, levenswijze, geloof of whatsoever houdt het al langer vol dan menig mens dacht.
50 á 100 jaar geleden dachten ze iig al heel anders dan nu. Geloof wordt telkens anders geinterpreteerd. Ik zeg ook niet dat het helemaal verdwijnt, maar het gaat in ieder geval de norm zijn om géén religie aan te hangen. Persoonlijke spiritualiteit vind ik anders dan georganiseerde religie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:04 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Ik vind het toch altijd wel intrigerend dat mensen zeggen niets met het geloof te hebben, atheïstisch zijn(?) en hopen dat er een tijd aan breekt dat het geloof weg is. Ik wil hier niet als een of andere zwaargelovige overkomen, integendeel. Ik vloek en tier en doe alles wat God verboden heeft, de hele dag door. Alleen vind ik het wel altijd jammer dat er zo'n stempel wordt gezet alsof gelovigen idioten zijn. In mijn ogen ben je dan net zo min. Daarnaast, 2000 v. Chr. begon het, dus die huidige vorm zal in een paar honderd jaar niet verdwenen zijn. Maar ik geloof ook er nog zo lang leven zal zijn.

Al met al; als gelovigen zich niet opdringen bij niet-gelovigen (jehova's, deur aan deur, etc.) en niet gelovigen het geloof niet alleen maar afzeiken zou het allemaal een stuk gezelliger worden :)
Nah ik bedoel in zijn huidige vorm he, de vorm verandert sowieso met de tijd mee. Steeds meer gelovigen nemen de bijbel niet letterlijk, maar zien het als een verzameling verhalen van mensen die eeuwen geleden hetzelfde geloof aanhingen en trekken daar lering uit. De interpretatie wordt steeds losser. Er zijn steeds meer religieuzen die hun geloof naast de wetenschap weten te zetten, dus geloven in evolutie en wetenschappelijke bevindingen, maar hun god zien als antwoord op 'het ongewisse'. Dat vind ik helemaal prima, dat zal je idd toch wel houden. Maar het verschil met 100 jaar geleden en met fundamentalisten nu is dat die bijbelverhalen letterlijk geloven en dat als excuus gebruiken om bijvoorbeeld homo's niet van gelijke rechten te voorzien, of ongelovigen/andersgelovigen als 'ketters' te zien bij wijze van spreke. Dat mag imo onderdeel van de geschiedenis worden, liever gewoon de mensen die naast hun geloof ook logisch kunnen nadenken en 'common sense' er niet mee in de weg zitten.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 15:01:44 #23
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_169117207
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 09:04 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Ik vind het toch altijd wel intrigerend dat mensen zeggen niets met het geloof te hebben, atheïstisch zijn(?) en hopen dat er een tijd aan breekt dat het geloof weg is. Ik wil hier niet als een of andere zwaargelovige overkomen, integendeel. Ik vloek en tier en doe alles wat God verboden heeft, de hele dag door. Alleen vind ik het wel altijd jammer dat er zo'n stempel wordt gezet alsof gelovigen idioten zijn. In mijn ogen ben je dan net zo min. Daarnaast, 2000 v. Chr. begon het, dus die huidige vorm zal in een paar honderd jaar niet verdwenen zijn. Maar ik geloof ook er nog zo lang leven zal zijn.

Al met al; als gelovigen zich niet opdringen bij niet-gelovigen (jehova's, deur aan deur, etc.) en niet gelovigen het geloof niet alleen maar afzeiken zou het allemaal een stuk gezelliger worden :)
De ontwikkeling gaat wel steeds sneller. Dit zou dus kunnen betekenen dat deze veranderingen er alsnog binnen honderd jaar al wel zijn. Vergelijkbaar met de telefoon, niemand vond dat 50 jaar geleden nodig en tegenwoordig is vrijwel iedereen afhankelijk.
Zelf ben ik niet zo van die geloven, vind t niet zo realistisch klinken ofzo. Men mag van mij echter wel erin geloven als zij willen, zolang ze mij hier niet in mee gaan proberen te trekken.
pi_169119314
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 13:41 schreef Moira. het volgende:

[..]

50 á 100 jaar geleden dachten ze iig al heel anders dan nu. Geloof wordt telkens anders geinterpreteerd. Ik zeg ook niet dat het helemaal verdwijnt, maar het gaat in ieder geval de norm zijn om géén religie aan te hangen. Persoonlijke spiritualiteit vind ik anders dan georganiseerde religie.

[..]

Nah ik bedoel in zijn huidige vorm he, de vorm verandert sowieso met de tijd mee. Steeds meer gelovigen nemen de bijbel niet letterlijk, maar zien het als een verzameling verhalen van mensen die eeuwen geleden hetzelfde geloof aanhingen en trekken daar lering uit. De interpretatie wordt steeds losser. Er zijn steeds meer religieuzen die hun geloof naast de wetenschap weten te zetten, dus geloven in evolutie en wetenschappelijke bevindingen, maar hun god zien als antwoord op 'het ongewisse'. Dat vind ik helemaal prima, dat zal je idd toch wel houden. Maar het verschil met 100 jaar geleden en met fundamentalisten nu is dat die bijbelverhalen letterlijk geloven en dat als excuus gebruiken om bijvoorbeeld homo's niet van gelijke rechten te voorzien, of ongelovigen/andersgelovigen als 'ketters' te zien bij wijze van spreke. Dat mag imo onderdeel van de geschiedenis worden, liever gewoon de mensen die naast hun geloof ook logisch kunnen nadenken en 'common sense' er niet mee in de weg zitten.
Hier kan ik mij ook zeker wel in vinden. Het ging mij om het feit dat veel hier (natuurlijk ook niet het forum ervoor) een stempel als imbeciel plakten op de gelovigen zoals ik hiervoor zei, dat gaat imo te ver. Ik vind het dus ook vreselijk interessant waarom mensen niet geloven met goede redenen, want er zijn genoeg dingen die mijn inziens idd niet kloppen. Ik reageer namelijk nooit op forums, en heb hier ooit voor een reis die ik ga maken een acc. gemaakt. Echter merk ik wel als ik nu iets lees wat mij prikkelt dat ik toch even er iets van moet/mag zeggen.

In dit geval was dat iemand die zei: Een man in een pyama. Als je dan toch een discussie wil (beetje intellectueel, sowieso niet met mij (ik ben een redelijke idioot)) begin dan met het beetje respect naar evt. wel gelovigen. Ik heb het gewoon vanuit ouderlijk huis mee gekregen, mijn eigen keuze gemaakt, en het enige waar ik mij dus niet in kan vinden is een oerknal, waardoor geloof toch blijft (zonder onderbouwing). Gelovig, maar absoluut geen goede christen, integendeel. :)
It's nice to be important, but it's more important to be nice
pi_169153258
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 00:30 schreef Moira. het volgende:
Goed nieuws ^O^
Kan niet wachten tot 2050 ofzo, wanneer de 'geboren na 2000' generatie de meeste stokjes van de oudere generatie heeft overgenomen. Sowieso dat 'niet-gelovig' dan (wereldwijd?) de norm is, zin in _O_

Hier misschien wel. Helaas zijn er op de wereld nog teveel achterlijke landen waar men in de Middeleeuwen leeft. Dat kan nog wel een paar honderd jaar duren voordat die zover zijn, als het al zover komt.
  zondag 26 februari 2017 @ 16:27:23 #26
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_169156787
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:54 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hier misschien wel. Helaas zijn er op de wereld nog teveel achterlijke landen waar men in de Middeleeuwen leeft. Dat kan nog wel een paar honderd jaar duren voordat die zover zijn, als het al zover komt.
Houdt je in deze berekening rekening met het feit dat de Westerse Wereld steeds meer om de derde wereld landen geeft? En dat de Westerse invloeden steeds heftiger worden daar?
  zondag 26 februari 2017 @ 16:36:53 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169157133
Hoeveel jongeren uit een islamitische achtergrond geloven er niet aan god?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169157205
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel jongeren uit een islamitische achtergrond geloven er niet aan god?
Doe er een onderzoek naar zou ik zeggen.
  zondag 26 februari 2017 @ 16:40:26 #29
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_169157238
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:39 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Doe er een onderzoek naar zou ik zeggen.
Wordt een lastige, de ouders zullen van de kids verwachten dat ze eerlijk invullen maar tegelijkertijd ook invullen dat ze wel in god (of zelfde figuur met andere naam) geloven. Geen enkel onderzoek zal hier eerlijke resultaten over geven, helaas.
pi_169157303
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:40 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Wordt een lastige, de ouders zullen van de kids verwachten dat ze eerlijk invullen maar tegelijkertijd ook invullen dat ze wel in god (of zelfde figuur met andere naam) geloven. Geen enkel onderzoek zal hier eerlijke resultaten over geven, helaas.
Geldt voor elk geloof. Ik geloof wel dat er een betrouwbaar onderzoek naar gedaan kan worden. Anoniem. Maar goed, moet het wel een zodanig onderzoek zijn dat het ook nog te generaliseren is.

Ook bij moslims heb je afvalligen.
pi_169157405
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 13:42 schreef VAS het volgende:
Anti geloof, trieste bedoelingen allemaal. Sowieso wat er allemaal geloofd word :')

2017.. _O_ niets te bewijzen en alleen maar geweld door die troep :')
Er is altijd geweld, geloof kan hoogstens een reden zijn het geweld te versnellen. Zodra religie wegvalt komen andere zaken die zal zorgen voor geweld.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 22:17 schreef DoubleDip het volgende:
De TT is logisch te verklaren: de mensen worden steeds slimmer en ontwikkelder. Dan kom je er vanzelf achter dat zoiets als een god niet bestaat.
Er zijn zat wetenschappers die in een God geloven en zat laaggeletterden die dat niet doen. Ik heb helaas geen bronnen, maar het is op zich vreemd om religie te koppelen aan intelligentie.
pi_169157450
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:27 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Houdt je in deze berekening rekening met het feit dat de Westerse Wereld steeds meer om de derde wereld landen geeft? En dat de Westerse invloeden steeds heftiger worden daar?
Ik hou rekening met het feit dat ondanks Westerse invloeden bepaalde landen er nog steeds Middeleeuwse praktijken op na houden.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:47 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Er is altijd geweld, geloof kan hoogstens een reden zijn het geweld te versnellen. Zodra religie wegvalt komen andere zaken die zal zorgen voor geweld.

[..]

Er zijn zat wetenschappers die in een God geloven en zat laaggeletterden die dat niet doen. Ik heb helaas geen bronnen, maar het is op zich vreemd om religie te koppelen aan intelligentie.
Dat is niet vreemd. Zie het feit dat naarmate landen ontwikkelder zijn er steeds minder gelovigen zijn.
pi_169157475
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:49 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik hou rekening met het feit dat ondanks Westerse invloeden bepaalde landen er nog steeds Middeleeuwse praktijken op na houden.

[..]

Dat is niet vreemd. Zie het feit dat naarmate landen ontwikkelder zijn er steeds minder gelovigen zijn.
Ontwikkelder? Wat is ontwikkelder volgens jou.
  zondag 26 februari 2017 @ 16:51:26 #34
430653 Shittieboy
Allround mafketel
pi_169157508
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:49 schreef DoubleDip het volgende:

Dat is niet vreemd. Zie het feit dat naarmate landen ontwikkelder zijn er steeds minder gelovigen zijn.
Waar zou jij Spanje op dit moment zetten? Er van uitgaand dat zo'n 75%+ al zichzelf als gelovig beschouwd.
pi_169157535
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ontwikkelder? Wat is ontwikkelder volgens jou.
Eerstewereldlanden zoals Nederland versus derdewereldlanden zoals Afrikaanse landen waar het merendeel van de bevolking gelooft.
pi_169157543
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:51 schreef Shittieboy het volgende:

[..]

Waar zou jij Spanje op dit moment zetten? Er van uitgaand dat zo'n 75%+ al zichzelf als gelovig beschouwd.
Ik beschouw dat niet als een eerstewereldland.
pi_169157570
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Eerstewereldlanden zoals Nederland versus derdewereldlanden zoals Afrikaanse landen waar het merendeel van de bevolking gelooft.
Wederom, welke kenmerken maken een land "ontwikkelder" dan andere landen?
pi_169157579
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:52 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik beschouw dat niet als een eerstewereldland.
Als wat beschouw jij Spanje dan wel?
pi_169157632
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wederom, welke kenmerken maken een land "ontwikkelder" dan andere landen?
Je weet toch wel het verschil tussen een eerstewereldland en een derdewereldland mag ik hopen? Van die dingen als welvaart. infrastructuur, voorzieningen, nouja, eigenlijk te gek dat ik dat nog moet opnoemen.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:54 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Als wat beschouw jij Spanje dan wel?
Tweedewereldland. Net tussen de meest ontwikkelde landen en de straatarme landen in.
pi_169157725
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:56 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je weet toch wel het verschil tussen een eerstewereldland en een derdewereldland mag ik hopen? Van die dingen als welvaart. infrastructuur, voorzieningen, nouja, eigenlijk te gek dat ik dat nog moet opnoemen.

[..]

Tweedewereldland. Net tussen de meest ontwikkelde landen en de straatarme landen in.
Ik ken het begrip, ik wil voorkomen dat wij langs elkaar heen communiceren.

Vind jij de VS een eerstewereld land?
pi_169157816
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ken het begrip, ik wil voorkomen dat wij langs elkaar heen communiceren.

Vind jij de VS een eerstewereld land?
Officieel wel, maar in termen van religie geloof ik nog wel eens dat ze ergens in 1900 zijn blijven hangen.
pi_169157867
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:04 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Officieel wel, maar in termen van religie geloof ik nog wel eens dat ze ergens in 1900 zijn blijven hangen.
En wat doet dat met de stelling: ontwikkelde landen geloven minder?
pi_169158342
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:07 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

En wat doet dat met de stelling: ontwikkelde landen geloven minder?
Amerika is daarop een uitzondering, maar als je kijkt naar het Midden-Oosten, Afrika en midden-Azië bijvoorbeeld is het nog behoorlijk achtergesteld en wonen daar juist relatief veel gelovigen.
pi_169158398
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Amerika is daarop een uitzondering, maar als je kijkt naar het Midden-Oosten, Afrika en midden-Azië bijvoorbeeld is het nog behoorlijk achtergesteld en wonen daar juist relatief veel gelovigen.
Ah ja, een uitzondering. Als jij intelligentie koppelt aan religie kun je niet spreken over een uitzondering bij zoveel mensen.
pi_169158412
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 17:28 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ah ja, een uitzondering. Als jij intelligentie koppelt aan religie kun je niet spreken over een uitzondering bij zoveel mensen.
Aan de andere kant is Amerika wel het land van alles of niks en is daar ook een hoop armoede. Plus net iets te veel mensen met achterlijke denkbeelden.
  maandag 27 februari 2017 @ 18:20:16 #46
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169181928
God bestaat ook niet.
pi_169182346
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 16:43 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ook bij moslims heb je afvalligen.
Het woord afvalligen alleen al....zo triest.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')