abonnement Unibet Coolblue
pi_169064775
HELP! :o :+

Ik wil heel graag eens naar China, vooral het midden en zuiden lijkt me echt waanzinnig mooi (onbekender dan bv Thailand of de Halong Bay van Vietnam, maar volgens mij wel net zo mooi).

Denk dan aan de streek rondom Yangshuo, Guilin, Longsheng. c_/

MAAR....ik krijg al stress als ik de visumprodecure doorneem. Echt serieus.

Voor Thailand en Indonesie kun je met je paspoort gewoon daarheen, krijg je een visum voor 30 dagen en that's it. Cuba viel - achteraf gezien - ook wel mee om het visum te regelen (alles via internet)

Maar voor China dan:

paspoort opsturen (?!) (kopie opsturen mag niet) in aangetekende envelop inclusief voldoende postzegels (voor de retourenvelope) plus retourenvelope met voldoende ruimte voor pas plus visum... 8)7

Ik krijg al stress als ik dat lees!

Is dat gebruikelijk om paspoort met de post op te sturen, al is het aangetekend? Het blijkt vaker te moeten/gebeuren, maar de kans dat er iets mis kan gaan?
Je moet je toch ook altijd kunnen identificeren, is rijbewijs dan al voldoende?
Hoe lang ben je je paspoort dan kwijt???

Je kunt wellicht ook langs gaan bij de ambassade, maar hoe werkt dat dan: vantevoren afspraak maken voor de visumaanvraag en daarna nieuwe afspraak om dat ding op te halen, of krijg je het visum meteen mee?

Ik heb genoeg vragen nu:

Werkt dat met andere landen ook zo of niet?
Is het opsturen per post veilig genoeg en hebben jullie hier ervaring mee?
Is langsgaan bij de ambassade in DH handiger en hebben jullie daar dan ervaring mee?

Ik lees het graag! Ik wil graag naar China maar wel zonder al te veel voorstress zeg maar (al viel visum voor Cuba en injecties voor Indonesie achteraf ook wel mee maar dit is nog wat lastiger denk ik).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_169064864
Weet jouw bron niet maar je paspoort opsturen is niet de bedoeling lijkt mij. Ging dat niet via de ambassade in den haag?
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_169064923
Opsturen van je paspoort? Wat denk je zelf?
pi_169064949
Oh en bel de ambassade gewoon. Die hebben de meest recente info.
pi_169065038
Opsturen van je paspoort naar de Chinese ambassade is meer een service zodat je niet helemaal naar Den Haag hoeft te komen bij de ambassade als je bijv in Groningen of Limburg woont ofzo om enkel een formulier te halen met een stempel. Visum krijgen is verder gewoon simpel te verkrijgen dus als je je paspoort niet wil sturen kan je ook gewoon langsgaan en daarna naar buiten lopen met een visum
pi_169065523
Visa voor china gaan niet via de ambassade. Loopt allemaal via het Visa Centre. (in Den Haag, naar station HS). Bij de ambassade trappen ze je rustig weer weg :P

Uitleg staat ook op die site. Makkelijkste (als je 2 ritjes naar Den Haag niet erg vind). Is zorgen dat je er een minuutje of 5 voor opening staat in de ochtend. Dan is het lekker rustig en sta je na 15 minuten weer buiten. Een week later kan je dan je paspoort weer ophalen (aparte balie, dus kan elk moment van de dag).

En uiteraard vooraf zorgen dat je al het papierwerk al hebt gedaan en meegenomen, met alle verplichte dingen erbij zoals reisschema, pasfoto, etc. Gewoon deze stap-voor-stap-doornemen en alles komt goed.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2017 11:57:56 ]
pi_169066010
Gewoon naar Hong Kong vliegen, 40 dollar en je paspoort afgeven aan een loketje in de chungkingmansion en de volgende dag heb jij je visum zonder gedoe, daarna China betreden.
pi_169066022
En Yangshuo en Guilin zijn allang verpest door toeristen.
pi_169066510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:23 schreef MCH het volgende:
En Yangshuo en Guilin zijn allang verpest door toeristen.
Dat zat er wel in.

Toch vond ik Cuba en Thailand ook de moeite waard en dat zijn ook echte toeristenhotspots geworden.

Bedankt alvast iedereen voor alle info!
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_169066646
Ik heb zelfs in een McDonalds gezeten in Yangshuo :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')