abonnement Unibet Coolblue
pi_169064385
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:15 schreef Majinuuber het volgende:

[..]

Het enige waar ik eigenlijk bang voor ben is dat mijn werkzaamheden een routine wordt dus bijvoorbeeld dat er weinig afwisseling is.
Ik geef opleidingen en trainingen, elke dag andere groep, elke dag andere mensen, maar in principe doe ik elke dag hetzelfde. En ik denk dat dat voor 99% van de banen zo is.
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:03:02 #27
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169064504
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:51 schreef corehype het volgende:

[..]

Ik heb 1 belangrijk ding geleerd in het laatste jaar van mijn studie Elektrotechniek en dat is dat ik niet meer geloof in sprookjes van ' tekort aan technici' en ' keiveel verdienen in de techniek'
Het is simpel. Ga techniek studeren als daar je interesse ligt. Eenmaal aan het werk trek je werk naar je toe en groei je door. Het salaris is geheel afhankelijk van de sector, waar je werkt, je prestatie en aan de functie.

Bij een ing bureau in Nederland moet je niet denken aan gigantische salarissen. En een zeer groot deel van technische werknemers met een hbo werken bij een ing bureau. Zeker in de sector civiel, werktuigbouw en electro techniek.

Die hele ict sector daar kan ik niets over zeggen. Die sector is mij onbekend. Maar TS had het over civiele techniek.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 22 februari 2017 @ 11:20:02 #28
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169064817
Als je nu niet eens denkt aan het salaris is er dus zeker toekomstperspectief. Ik ken in iedergeval niet een wtber en electro techneut sterkstroom op hbo niveau die zonder werk zit. Civiel is wat moeilijker maar ook daar zijn de kansen groot.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169064938
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:15 schreef Majinuuber het volgende:

[..]

Het enige waar ik eigenlijk bang voor ben is dat mijn werkzaamheden een routine wordt dus bijvoorbeeld dat er weinig afwisseling is.
Deze zin loopt ook niet echt lekker, zeker niet in het bedrijfsleven.
  Moderator woensdag 22 februari 2017 @ 11:44:26 #30
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_169074931
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:03 schreef Cherna het volgende:
Het salaris is geheel afhankelijk van de sector, waar je werkt, je prestatie en aan de functie.
Zoals met alle beroepen...

Het salaris is prima als ingenieur als je goed bent, zoals met alle beroepen. Goede ingenieurs zijn schaars, zoals met alle goede mensen.
Ingenieurs halen prima de 7k tot 8k zonder leidinggevende functie als ze senior zijn bij de juiste bedrijven.
Mensen die lopen te klagen over het salaris zijn gewoon niet goed in hun functie, want anders zou het salaris wel goed zijn, of ze hebben irreeele verwachtingen. Dan kan je beter ander werk doen, waarin je wel goed bent zodat je het passende salaris daarbij kan krijgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_169075044
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:57 schreef Majinuuber het volgende:

[..]

Dat ik salaris belangrijk vind betekent niet gelijk dat ik geen baat heb bij een technische studie..
Dat snapt iedereen wel en deze passen ook prima samen, tenzij je irreele verwachtingen hebt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_169078715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 19:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zoals met alle beroepen...

Het salaris is prima als ingenieur als je goed bent, zoals met alle beroepen. Goede ingenieurs zijn schaars, zoals met alle goede mensen.
Ingenieurs halen prima de 7k tot 8k zonder leidinggevende functie als ze senior zijn bij de juiste bedrijven.
Mensen die lopen te klagen over het salaris zijn gewoon niet goed in hun functie, want anders zou het salaris wel goed zijn, of ze hebben irreeele verwachtingen. Dan kan je beter ander werk doen, waarin je wel goed bent zodat je het passende salaris daarbij kan krijgen.
7 tot 8k per maand?? yeah right. Dream on.
  woensdag 22 februari 2017 @ 21:53:44 #34
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169079363
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:27 schreef Dr88 het volgende:

[..]

7 tot 8k per maand?? yeah right. Dream on.
Alles is mogelijk. Als je het zo bekijkt zijn er vast ook mensen met een lbo met dat salaris. Bekijk je het gemiddelde heb je als senior designer(lead of hoofd constructeur ook wel genoemd)zo tussen de 53 en 62K. bruto per jaar. Dat is niet slecht. Als project engineer kom je nagenoeg op hetzelfde uit. Ligt er ook aan hoe je je verkoopt.
Je zult als hbo er dan niet slecht zijn om tot die functie door te groeien. Je groeit niet zomaar door tot die functie. Let wel, we praten over Nederland.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169079512
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 19:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zoals met alle beroepen...

Het salaris is prima als verzorgende als je goed bent, zoals met alle beroepen. Goede verzorgende zijn schaars, zoals met alle goede mensen.
Verzorgenden halen prima de 7k tot 8k zonder leidinggevende functie als ze senior zijn bij de juiste bedrijven.
Mensen die lopen te klagen over het salaris zijn gewoon niet goed in hun functie, want anders zou het salaris wel goed zijn, of ze hebben irreeele verwachtingen. Dan kan je beter ander werk doen, waarin je wel goed bent zodat je het passende salaris daarbij kan krijgen.
Ik heb je post aangepast want salaris is helemaal niet afhankelijk van de vraag hetzij je capaciteiten.
pi_169086886
Er zit veel verschil in zowel mechatronica. werktuigbouwkunde en civiele techniek.

civiele techniek wordt minder goed betaald, werktuigbouwkunde het beste.

Ik heb zelf WTB gestudeerd (HB0) en mijn startsalaris was hoger dan van mijn vrienden (hbo rechten, economie, bedrijfskunde)

nu na 5 jaar werkervaring verdien ik nog steeds bruto paar honderd meer dan mijn vrienden, al liggen de salarissen wel bij elkaar in de buurt.

techniek verdiend dus wel goed!
pi_169099339
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 21:27 schreef Dr88 het volgende:

[..]

7 tot 8k per maand?? yeah right. Dream on.
makkelijk bij de juiste bedrijven :Y
meerdere senior engineers hebben dit bij ons. Bij een ander bedrijven waren er ook van dit soort salarissen voor senior engineers.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 11:23 schreef poedelschaap2 het volgende:
techniek verdiend dus wel goed!
Zeker, bij de juiste bedrijven wel.

Ik heb het dan niet over engineers die processen berekeningen of pid tekenen, maar over engineers die als enige kennisdragend zijn in een bedrijf van cruciale informatie en die zelfstandig nieuwe proceslijnen kunnen opstellen, opzetten, uitewrken en realiseren. Tevens engineers complexe vraagstukken van klanten kunnen oplossen die nog niet eerder zijn opgelost en uitgevoerd. In het algemeen zijn die 55+ van leeftijd.

[ Bericht 15% gewijzigd door sjorsie1982 op 23-02-2017 20:13:22 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:15:11 #38
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_169122201
Toekomstperspectief? je kan nog altijd werken als tekenaar, werkvoorbereider en/of uitvoerder. :7
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  vrijdag 24 februari 2017 @ 19:50:47 #39
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_169122874
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 19:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

makkelijk bij de juiste bedrijven :Y
meerdere senior engineers hebben dit bij ons. Bij een ander bedrijven waren er ook van dit soort salarissen voor senior engineers.

[..]

Zeker, bij de juiste bedrijven wel.

Ik heb het dan niet over engineers die processen berekeningen of pid tekenen, maar over engineers die als enige kennisdragend zijn in een bedrijf van cruciale informatie en die zelfstandig nieuwe proceslijnen kunnen opstellen, opzetten, uitewrken en realiseren. Tevens engineers complexe vraagstukken van klanten kunnen oplossen die nog niet eerder zijn opgelost en uitgevoerd. In het algemeen zijn die 55+ van leeftijd.
40+ als je ook goede commerciële vaardigheden hebt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_169123058
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:50 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

40+ als je ook goede commerciële vaardigheden hebt.
Die ben ik nog niet tegengekomen, maar zullen er vast en zeker zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 20:01:24 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_169123106
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 19:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die ben ik nog niet tegengekomen, maar zullen er vast en zeker zijn.
Ik heb toevallig recentelijk een dergelijk voorstel gehad. Veertig plus en nog vrouw ook.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 23:48:33 #42
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_169128091
Ach als ik 40 ben, is er een overschot aan ingenieurs (uit Syrië). Ik word dan toch eruit geflikkerd.
Nu alleen nog druk maken of er over 10 jaar überhaupt nog nieuwe projecten komen.
Overheid wil nu meer richten op levensduurverlengend onderhoud zoals Maastunnel en Velsertunnel. Dus niet vervangen maar zo onderhouden dat ie nog even mee kan. Onderhoud is het saaiste onderdeel. :(
Je krijg nog eerder een stijve als je bezig was met je inschrijfstaat voor je bedrijf,

[ Bericht 70% gewijzigd door PandaDrop op 24-02-2017 23:54:11 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 26 juli 2017 @ 09:36:38 #43
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172683761
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:49 schreef Majinuuber het volgende:
Ik zat na te denken om me voor de opleiding HBO-civiele techniek in te schrijven.
Maar op fok lees ik veel berichten dat je beter geen technische studie kunt kiezen.
Ik vroeg mij af of de toekomstperspectief van een ingenieur de komende 5-7 jaar beter wordt ( in gedachte de salarissen en arbeidsvoorwaarden wat ik toch wel belangrijk vind)

En als ik het goed begrijp, kun je als technischi wel goed verdienen als naar het management doorstroomt.
Kan iemand mij hierover meer vertellen of zijn ingenieurs in Nederland echt ondergewaardeerd?


En ik vroeg mij af of de vraag naar civiele ingenieurs echt zo groot is als beweerd wordt op het internet/
open dagen.

P.s. Ik ben van plan om na de hbo nog een master programma aan de wo te volgen.
Je zegt het zelf.
en nee er is geen tekort aan civiel ingenieurs zoals er wordt beweerd.
Wel een tekort aan slaven die voor een dubbeltje willen werken.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_172684009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 09:55 schreef HPLC het volgende:

[..]

Ik zou rechten inderdaad gaan studeren. Past veel beter bij je
Hij vindt salaris belangrijk, dan is rechten gaan studeren een grote gok.
  woensdag 26 juli 2017 @ 13:19:58 #45
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_172688090
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 20:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik heb toevallig recentelijk een dergelijk voorstel gehad. Veertig plus en nog vrouw ook.
Is accountmanager in de techniek dan ook technisch werk?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:18:10 #46
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_172689014
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 13:19 schreef corehype het volgende:

[..]

Is accountmanager in de techniek dan ook technisch werk?
Hangt van de invulling van je rol af. Vaak wel. Met alleen commercieel gevoel ben je er niet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 26 juli 2017 @ 14:26:36 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_172689176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:02 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De salarissen in de techniek zijn helemaal niet zo slecht. Als je goed bent en ervaring hebt kom je makkelijk boven de ¤ 6000 per maand uit. Let wel: dit zijn natuurlijk geen startsalarissen en naast goed in je vak moet je ook communicatief vaardig zijn en commercieel gevoel hebben (en gebruik maken van de spellingscontrole helpt ook mee ;) )
Makkelijk boven de 6K? En verderop nog eentje die roept 7 tot 8K?


Laten we nou niet doen alsof de gemiddelde techneut hier ooit aan gaat komen. Tuurlijk zijn er een paar die zoveel verdienen, maar dat soort salarissen worden echt niet bij de vleet uitgedeeld. Als je in de bagger gaat met een gunstige buitenlandregeling is de snelste mogelijkheid om zoveel binnen te harken. Maar ook daar groeien de geldbomen niet meer tot aan de hemel.

[ Bericht 10% gewijzigd door fathank op 26-07-2017 14:39:31 ]
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_172689407
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 14:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Makkelijk boven de 6K? En verderop nog eentje die roept 7 tot 8K?

Laten we nou niet doen alsof de gemiddelde techneut hier ooit aan gaat komen.
Precies dat. Dat soort salarissen zul je als techneut in Nederland niet snel vinden. Of je moet toevallig in een nichemarkt zitten waar je geen last hebt van aziatische concurrenten. Als "standaard" ingenieur (Elektro, Werktuigbouw, Software) die bekwaam is in wat hij doet zul je het met een maandsalaris tot 5000 moeten doen. Daarboven bestaat wel, maar dat is een stuk lastiger te vinden.
Dat hierboven met salarissen van 6k - 8k gesmeten wordt is gewoon niet reeel, dat is alleen voor een enkeling in een nichemarkt, of medewerker bij een zeer groot concern (asml, nxp, philips) maar ook bij die laatste worden ze steeds kostenbewuster. Bovendien zul je dan typisch een stuk meer verantwoordelijkheid dragen (bijvoorbeeld het doorblijven draaien van een technische installatie / fabriek).
Wil je meer salaris dan dit, en je wilt in Nederland blijven, dan raad ik je een andere studie aan. Maar ook daar zul je geluk moeten hebben. Niet indereen kan topmanager, toppoliticus, of top<whatever> worden. Daar heb je naast kunde, ook het nodige geluk, en hulp (netwerk) bij nodig.
Aangezien je waarschijnlijk tot de dood zult moeten werken, raad ik je met klem aan iets te kiezen waar je plezier in hebt. Salaris is leuk, maar als je elke dag met tegenzin naar kantoor moet, dan gaat zelfs 10k per maand jou niet gelukkig maken.
pi_172696725
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:36 schreef corehype het volgende:

[..]

Je zegt het zelf.
en nee er is geen tekort aan civiel ingenieurs zoals er wordt beweerd.
Wel een tekort aan slaven die voor een dubbeltje willen werken.
Er is een tekort aan goede mensen, en dat in elke branche omdat ze ontzettend schaars zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 27 juli 2017 @ 11:48:06 #50
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_172710027
Er is al een topic-serie waar je kwijt kan hoeveel je verdient. Maar het is al gezegd. Wat je uiteindelijk gaat verdienen hangt heel erg sterk af van jouw gedurende ALLE jaren van je studerende en werkende leven.

Je zal zien dat er 20 jaar na je afstuderen studiegenoten zijn die meer verdienen en ook die minder verdienen. Het is nooit voorspelbaar. Voor als je techniek kiest - goede techneuten met commerciele vaardigheden, die verdienen idd erg goed. Goede techneuten zonder commerciele vaardigheden verdiene meestal minder. Maar commercieel, dat kan je niet echt goed leren. dat heb in je of niet. (ben ik even blij dat ik dat heb)

Dus als je geen commerciele kant hebt, dan kan je nog steeds een leuk salaris verdienen, maar noord van 60K-70K per jaar aan het eind van je carriere wordt dan echt lastig.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')