Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.quote:Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?
Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.
Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.
Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
https://fd.nl/ondernemen/(...)r-klassiek-warenhuisquote:De Nederlandse vestigingen van Hudson's Bay krijgen alle klassieke productgroepen die je in een warenhuis mag verwachten: kleding, schoenen, cosmetica, accessoires en woonartikelen. Maar de presentatie wordt verre van traditioneel. 'We gaan vol voor de beleving', zegt directeur marketing en inkoop Jacco van der Steen.
...
'We geven heel veel aandacht aan de inrichting van de winkel, met een diversiteit aan meubilair en overal zitjes. Daarnaast komt er veel ruimte voor moderne technieken. Denk aan een app en tablets om producten mee te bestellen die niet in de winkel liggen.'
...
Kunt u een voorbeeld geven?
'Je kunt denken aan de Olympische Spelen of een WK Voetbal. Bijvoorbeeld aan Bavaria-jurkjes die ineens in het nieuws waren. Dan willen wij er niet een paar in een rek hangen, maar twintig meter van die jurkjes kunnen neerzetten. We willen veel impact hebben.'
....
Winkels die merkproducten verkopen, hebben relatief veel last van concurrentie op internet. Hoe voorkom je dat mensen wel kijken, maar niet bij jullie kopen? Gaat Hudson's Bay op prijs concurreren?
'Nee, we hebben een 'full price-strategie'. We willen ons onderscheiden met goede service en personeel. Daarom zoeken we ook medewerkers die echt fan zijn van een bepaalde afdeling of productgroep. Daarmee kunnen we ons onderscheiden. En dan hopen we dat klanten ons op die manier hun aankopen gunnen.'
Hoe gaan jullie Hudson's Bay positioneren?
'We zien een enorm gat in de markt, na het wegvallen van V&D en het sluiten van een aantal filialen van Bijenkorf. Wij zien kansen in het premium segment. We gaan ons hoger positioneren dan V&D.'
o orakel, wat moeten we doen?quote:Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Aluhoedje opzetten en rustig in de hoek zitten afwachtenquote:
Bron?quote:Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Dat klopt niet. Zijn wel degelijk hoger gepositioneerde merken die ook bij Hudson komen te liggen nu Hausmann van de baan is.quote:Op maandag 20 maart 2017 20:31 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.
Weet jij welke dan? Ik heb dus werkelijk geen idee, kwam alleen die namen ooit eens tegen.quote:Op maandag 20 maart 2017 22:44 schreef W00fer het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Dat klopt niet. Zijn wel degelijk hoger gepositioneerde merken die ook bij Hudson komen te liggen nu Hausmann van de baan is.
Ik heb wat vage geruchten gehoord maar niks concreets. We moeten niet vergeten dat Hudson helemaal nog geen naam heeft hè. Niemand kent die lui. V&D kende iedereen.quote:Op maandag 20 maart 2017 22:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
Weet jij welke dan? Ik heb dus werkelijk geen idee, kwam alleen die namen ooit eens tegen.
Haussmann wilde toen high-end merken zoals Balenciaga krijgen maar daar is Selfridges/De Bijenkorf toen ook snel achterna gegaan. De verkopers in de showroom vroegen toen aan mijn ex-baas hoe het eigenlijk zat met Haussmann omdat het ook een nieuwe naam was, meeste merken durfde het niet aan. Dit probleem heeft Hudson's Bay gelukkig niet.
Hudson's Bay kennen ze niet vanuit Nederland misschien maar ze zijn in veel landen al aanwezig wat wel helpt.quote:Op maandag 20 maart 2017 23:22 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik heb wat vage geruchten gehoord maar niks concreets. We moeten niet vergeten dat Hudson helemaal nog geen naam heeft hè. Niemand kent die lui. V&D kende iedereen.
Nou, bij V&D kwam de laatste jaren zelfs bijna niemand meer kijken.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:47 schreef KingRadler het volgende:
waar ik al bang voor was Hudson's Bay zal weer meer kijken worden dan kopen.
V&D had dat probleem toch ook.
Zengs zal 't wel overnemen . Maar eerst ff failliet gaan om van de schulden af te komen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 15:33 schreef Djeez het volgende:
En wéééér een winkelketen failliet: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)gt-faillissement-aan
Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 08:38 schreef Ericr het volgende:
Full price rice policy, dan heeft Hudson Bay de Nederlandse markt niet heel goed onderzocht. Dat lukt misschien nog in het topsegment waar beleving ook een rol speelt maar verder is de Nederlandse klant toch vooral gericht op korting. Midden segment heeft natuurlijk niet voor niks een grote kaalslag gehad.
Te snel gegroeid en daarna niet snel genoeg geslonken. Tsja, zo lust ik er nog wel een.quote:Eigenaar Berend Ziengs is de kleinzoon van Berend Ziengs, die in Assen begon met de Ziengs-schoenenwinkels. Hij zegt bij RTV Noord dat de zaak ten onder is gegaan door een te snelle groei. "We zijn snel naar vier, en op het hoogtepunt vijf winkels, uitgebreid en we hadden te veel voorraad. We zijn vervolgens niet snel genoeg geslonken."
Ja, in Harlingen, terwijl in het kleinere Franeker de Bolkkerwinkel wordt omgebouwd.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 17:30 schreef KingRadler het volgende:
er verdwijnen overal Blokkers in Nederland.
Bijenkorf houdt zich heel erg goed staande. Omzet van de dwaze dagen was ongeveer 100 miljoen, maar dat weten ze nu op andere manieren te compenseren. O.a. andere acties gedurende het jaar met relatief minder korting.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?
Ze hebben begin 2016 al de helft van de winkels gesloten. Benieuwd of ze helemaal uit het straatbeeld verdwijnen. Denk dat er altijd nog wel een groep echt in een winkel wil shoppen. Ook voor dit soort artikelen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:20 schreef k_man het volgende:
Wat mij verbaast is dat de winkels van Christine le Duc nog steeds bestaan. In Amersfoort zit die winkel aan een straat waar ik geregeld doorheen rij en iedere keer verwacht ik min of meer dat die winkel nu toch wel verdwenen zal zijn. Immers, als er nou één branche is waarvan je verwacht dat mensen liever online shoppen...
De Bijenkorf zit niet in het midden segment. Ze willen juist die kortingzieke Nederlander zoveel mogelijk buiten de deur houden door zich meer te richten op exclusiviteit.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?
Je dacht toch niet dat de Bijenkort verlies maakt tijdens die Dwaze Dagen? Nee, ze maken in verhouding minder winst op de artikelen, maar nog zeker wel winst.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bijenkorf houdt zich heel erg goed staande. Omzet van de dwaze dagen was ongeveer 100 miljoen, maar dat weten ze nu op andere manieren te compenseren. O.a. andere acties gedurende het jaar met relatief minder korting.
Ja, maar door nu op andere manieren acties te doen weten ze de winstmarge te verhogen. Geen idee of ze de 100 miljoen omzet volledig hebben weten te compenseren, maar de absolute winst is gestegen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:45 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat de Bijenkort verlies maakt tijdens die Dwaze Dagen? Nee, ze maken in verhouding minder winst op de artikelen, maar nog zeker wel winst.
Idd. Overigens rekken ze de afprijzingen voor mijn gevoel langer waardoor ze relatief meer marge zullen maken. Werkt dus prima .quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:53 schreef Ericr het volgende:
Dwaze dagen hadden ze voor een gedeelte ook aangepaste collecties die speciaal gefabriceerd werd voor die dagen en het verkopen van stokoude collecties lukte ook prima tijdens die dagen. Maar het trok voor de Bijenkorf duidelijk niet het publiek dat ze nu nog in grote getale in de winkels willen hebben.
Overigens kun je nog steeds zo nu en dan goede koopjes scoren bij de Bijenkorf maar dan vooral online. Waarbij het dan meestal nog gaat om reguliere collecties ook die in de winkel hooguit 30-50% korting hebben maar online 70-80%. Gelet op hun omzet en winstontwikkeling werpt die strategie wel zijn vruchten af.
Hahaquote:Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?
Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.
Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.
Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet danquote:Op donderdag 23 maart 2017 02:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Haha
De verkoper is niet meer de alwetende in pacht.
Met reviews, technische besprekingen op technische sites of YouTube en vrij downloadbare handleidingen is er veel informatie om te kijken hoe iets werkt.
Veel sites of YouTube filmpjes laten perfect de verschillen zien met de concurrentie.
Ik heb dan echt niet zo'n 22, jarige snotneus meer nodig hoor. Die mij iets beters maar ook duurders wil aansmeren.
Er is nog wel uitverkoop in de winkel en online. DDD was deels voor dumpen oude meuk, grootste gedeelte was al jarenlang speciaal voor DDD gefabriceerde collecties.quote:Op donderdag 23 maart 2017 01:47 schreef W00fer het volgende:
Laten we wel wezen je moet als winkel ooit wel van je oude meuk af. Overstock. Hoe doen ze dat nu dan als er geen DDD meer is? Minder inkopen? Online slijten tegen dikke korting?
Niet op GH reageren, is een trolletje.quote:Op donderdag 23 maart 2017 03:13 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet dan
Overigens hebben goede verkopers meer informatie dan alleen Youtubefilmpjes die door dezelfde onwetenden in elkaar gezet zijn, bijvoorbeeld vanuit de fabrikanten. Vakkennis en zijn ze er niet hoofdzakelijk om de klanten iets op de mauw te spelden. Dat jij dat denkt dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Dat jouw ervaring ergens bij 5 winkels zo is wil niet zeggen dat het bij alle winkels zo is. Ik hoop dat je er behagen in schept om zoveel mogelijk gelijk te krijgen.
Sowieso is het héél verkeerd om jezelf boven iemand te scharen. Als anderen namelijk bij jou op de werkvloer kom kunnen zij ook met een half uurtje wel minimaal je op 1 fout betrappen...
Is het doel nou om een dienst of product af te nemen of elkaar te laten struikelen?
Vind dat hij anders een aardig goed punt heeft. Zeker voor de aankopen van apparaten in de breedste zin van het woord ga ik voortaan altijd via review sites en YouTube op zoek naar wat de doorsnee consument er van vindt. Daar heb ik veel meer aan dan een verkoper in een winkel die - laten we eerlijk zijn - er toch wel degelijk staat om je dingen te verkopen. Komt nog bij dat je in de fysieke winkel nauwelijks/niet in staat bent om verschillen direct te checken en je veel eerder geneigd bent tot een impuls aankoop. Online kan ik rustig alles lezen, prijzen vergelijken en dan goed geïnformeerd mijn keuze maken.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet op GH reageren, is een trolletje.
Ik ben geen trolquote:Op donderdag 23 maart 2017 09:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet op GH reageren, is een trolletje.
Voor mij hebben winkels alleen nut vanwege:quote:Op donderdag 23 maart 2017 03:13 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet dan
Overigens hebben goede verkopers meer informatie dan alleen Youtubefilmpjes die door dezelfde onwetenden in elkaar gezet zijn, bijvoorbeeld vanuit de fabrikanten. Vakkennis en zijn ze er niet hoofdzakelijk om de klanten iets op de mauw te spelden. Dat jij dat denkt dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Dat jouw ervaring ergens bij 5 winkels zo is wil niet zeggen dat het bij alle winkels zo is. Ik hoop dat je er behagen in schept om zoveel mogelijk gelijk te krijgen.
Sowieso is het héél verkeerd om jezelf boven iemand te scharen. Als anderen namelijk bij jou op de werkvloer kom kunnen zij ook met een half uurtje wel minimaal je op 1 fout betrappen...
Is het doel nou om een dienst of product af te nemen of elkaar te laten struikelen?
Nee, want ik kom nooit bij de blokkerquote:
5 hier in Den Bosch alleen alquote:Op vrijdag 24 maart 2017 16:06 schreef rubbereend het volgende:
er zijn ook wel plaatsen waar absurd veel blokkers zijn
Tja. En mijn blokker is volgens dezelfde website op zondag gesloten (maar in werkelijkheid open). Niet gek dat je dan klanten mis loopt.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 16:26 schreef KingRadler het volgende:
ik heb ontdekt dat op de site van Blokker nog niet alle winkels zijn weggehaald die gesloten zijn
Welke locatie is dit in Amsterdam?quote:
Die dingen haal je dan ook gewoon bij de Appie.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 22:18 schreef W00fer het volgende:
Ik blijf erbij dat Action geen vervanger is van de Blokker wegens het ontbreken van A merken en ten tweede wie gaat er nou een vergiet of een pollepel op Bol.com kopen? Alleen de verzendkosten zijn al meer dan het ding zelf.
Retourpinnen bestaat al een tijdje in Nederland. Ik kwam het voor het eerste tegen bij de IKEA, en later ook bij de Action. Dan wordt het gewoon weer bijgeschreven op je bankrekening, mits gepind natuurlijk.quote:Op maandag 20 maart 2017 20:31 schreef megamandy het volgende:
[..]
En retourpinnen is inderdaad super fijn Ben het in Nederland nog niet tegengekomen maar toen ik in Stockholm was heb ik er wel gebruik van kunnen maken toen ik met de creditcard van mijn baas iets terug moest ruilen voor een goedkopere versie.
http://www.bannecentrum.com/quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:41 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Welke locatie is dit in Amsterdam?
Je zou toch denken dat dit hun core business is om hun website in de gaten te houden en filiaallijsten e.d.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 17:15 schreef KingRadler het volgende:
ik had een mail gestuurd naar Blokker omdat er Blokker winkels dicht waren maar niet op hun site stonden.
de reactie was verbazingwekkend:
======================
Klantenservice Blokker <info@blokker.nl>
Beste heer *****,
Bedankt voor uw feedback. We zijn altijd druk bezig om onze website aan te passen aan de huidige veranderingen en proberen om u hierin te voorzien van de juiste informatie.
Wanneer u merkt dat een gemelde openingstijd niet klopt of een filiaal vermeld is wat reeds gesloten is, zou u dit dan aan ons willen laten weten? Dan zorgen wij dat het zo snel mogelijk aangepast wordt.
======================
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |