abonnement Unibet Coolblue
pi_169261653
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan heb ik liever de over-the-top vriendelijkheid van de Amerikaanse ketens.
Precies, je *WEET* dat het gespeeld is omdat die harder afhankelijk zijn van fooi... maar het werkt wel.

Hier krijg je als je pech hebt een of ander sjaggerijn die je te lang laat wachten en dan achteraf nog gaat klagen dat je geen fooi geeft :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169261833
gheh, toevallig:

Klant ergert zich kapot aan ondeskundig winkelpersoneel

Consumenten ergeren zich vaak aan winkelmedewerkers. Driekwart van de klanten heeft het idee meer van sommige producten te weten dan de verkoper.

Dat blijkt uit onderzoek onder ruim 2000 Nederlanders, meldt het AD. Volgens Pieter van den Broecke, directeur van Manhattan Association, het adviesbureau dat het onderzoek uitvoerde, verwacht een klant die de moeite neemt om naar de winkel te komen, meer informatie dan zelf te vinden is op internet.

"De consument verwacht duidelijk productadvies van de winkelmedewerker: waarom een bepaald product past bij hun behoefte. Dat is informatie die ook beschikbaar is op het internet, maar klanten gaan ook nog graag naar een winkel zelf. Ze verwachten dan ook dat ze het productadvies kunnen krijgen van de winkelmedewerker. Daar wordt dikwijls in tekort geschoten", legt hij uit tegen RTL Z.

'Personeel kan zich onderscheiden van webshop'
Consumenten zoeken vaak op internet naar informatie en prijzen van producten. Maar webshops missen klantgerichte medewerkers. En juist op het personeel is door winkeliers de afgelopen jaren flink bezuinigd, zegt Jos Voss van de Rabobank tegen de krant.

Kitty Koelemeijer, Marketing & Retailing aan Nyenrode Business Universiteit, ziet dat net iets anders: onze verwachtingen veranderen ook. "We stellen ook steeds hogere eisen. Het personeel moet van alles iets weten, terwijl klanten alleen maar over dat ene specifieke ding iets hebben opgezocht." Daardoor lijkt het dus alsof winkelbedienden misschien dom zijn, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

'Spontane verkoper die een klik weet te maken'
En dat zorgt voor een uitdaging in winkels, zegt Koelemeijer. In haar column schreef ze twee weken geleden over een ontmoeting die ze had met een aantal ceo's van grote retailorganisaties over het thema dat hen de komende jaren bezig zal houden. Hoog op de lijst staan medewerkers met passie voor het werk en hart voor de klant.

Vroeger kregen winkelmedewerkers vooral twee vragen: waar een product staat en of deze nog op voorraad is, vertelt ze. "Door de concurrentie met online winkels, moet je waarde toevoegen aan je producten. Sommige winkelketens zien hun personeel juist vooral als een kostenpost, vanwege die oude rol. Maar tegenwoordig krijgen mensen hele andere vragen." Wie antwoord kan geven op hele speficieke vragen, kan zich daardoor onderscheiden.

Uit een eerder onderzoek van ABN Amro blijkt dat de noodzaak voor deskundige hulp het grootst is bij woonwinkels, elektronica en bouwmarkten. Vooral daar verwachten klanten deskundigheid van het personeel. Dat is ook logisch, zegt Koelemeijer. "In dat soort winkels zoek je ook echt advies. En daar zetten veel bedrijven nu ook op in."

-----------------
Leuk die opmerking over woonwinkels, electronica en bouwmarkten.
Zeker in die laatste 2 branches zijn eerst de kleine ondernemers kapotgeconcurreerd omdat diezelfde consument voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten en nu gaan ze klagen dat de winkels niet de kennis hebben :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 3 maart 2017 @ 12:47:24 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169262005
Deskundig advies, maar wel gratis. o|O
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:09:35 #79
250952 SoldMayor
Dreamchaser
pi_169262325
BCC gaat het ook niet lang volhouden als ik dat zo lees.
pi_169262424
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:09 schreef SoldMayor het volgende:
BCC gaat het ook niet lang volhouden als ik dat zo lees.
Kan er weinig over zeggen, laatst nog geweest toevallig om wat op te halen. En de winkel hier in Den Bosch gaat verhuizen naar een, meen ik, groter pand op een betere locatie.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169262445
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:09 schreef SoldMayor het volgende:
BCC gaat het ook niet lang volhouden als ik dat zo lees.
De afgelopen 5-10 jaar hebben we allemaal geroepen dat 'de grote ketens alle kleintjes opslokken' en ik denk dat de volgende trend zal zijn dat 'de grote webshops alle grote (fysieke) ketens op gaan slokken'. Ook BCC en zelfs Media Markt zie ik het gewoon niet redden. Mensen lezen steeds meer reviews van anderen om te bepalen of een product de moeite is, gaan online op zoek naar de goedkoopste aanbieder en nemen de zogenaamde service in de winkel op de koop toe.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169262506
Coolblue gaat het distributiecentrum in Tilburg uitbreiden met 37.000 vierkante meter. Die doen duidelijk iets goed in ieder geval :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169262570
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:20 schreef Ceased2Be het volgende:
Coolblue gaat het distributiecentrum in Tilburg uitbreiden met 37.000 vierkante meter. Die doen duidelijk iets goed in ieder geval :)
Bol.com, Coolblue, Wehkamp, Amazon, Marktplaats en een enkele Chinese gigant voor al je prullaria. Wat heb je nu eigenlijk nog meer nodig voor 80-90% van je aankopen?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:36:06 #84
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_169262807
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Absoluut een van de redenen waarom Nederlandse winkels het zo zwaar hebben: te jong, onprofessioneel en ongeïnteresseerd personeel zorgt er ook voor dat klanten winkels gaan mijden.
Als dat zelfde jonge ongeïnteresseerde personeel opeens geforceerd 'hallo' gaat zeggen, wordt het er echt niet beter op. Integendeel.
pi_169262833
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:36 schreef Zelva het volgende:

[..]

Als dat zelfde jonge ongeïnteresseerde personeel opeens geforceerd 'hallo' gaat zeggen, wordt het er echt niet beter op. Integendeel.
Met training en juiste coaching is er zeker wel een bepaalde spontaniteit in te rammen. Maar goed dat is een heel andere discussie, want dat zie ik echt als een generatieprobleem (en toekomstig failliet van onze samenleving).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 3 maart 2017 @ 13:38:12 #86
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169262840
Tegenwoordig krijg je zo vaak de tip om maar "op internet" te kijken als je iets wil weten, nou dan kopen we het daar ook meteen maar zeker. Ik ga naar een winkel omdat ik NU iets wil en het NU wil weten.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:40:09 #87
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169262874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:38 schreef djkoelkast het volgende:
Tegenwoordig krijg je zo vaak de tip om maar "op internet" te kijken als je iets wil weten, nou dan kopen we het daar ook meteen maar zeker. Ik ga naar een winkel omdat ik NU iets wil en het NU wil weten.
Maar je wil er niks extra's voor betalen..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:42:34 #88
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169262915
Ik vraag me nog steeds af hoe hudson bay het wilt redden in NL.

Zie ze net als Marc & Spencer weer vertrekken. En dan heb je echt een probleem voor de panden.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169262959
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:38 schreef djkoelkast het volgende:
Tegenwoordig krijg je zo vaak de tip om maar "op internet" te kijken als je iets wil weten, nou dan kopen we het daar ook meteen maar zeker. Ik ga naar een winkel omdat ik NU iets wil en het NU wil weten.
Vooral die 'NU iets moeten hebben' is nog wel eens problematisch, als winkel kun je niet alles op voorraad hebben en als je het tegenwoordig moet bestellen duurt het als winkel langer om het binnen te krijgen dan als de klant het zelf doet en ben je in 9 van de 10 gevallen de klant dus al kwijt.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator vrijdag 3 maart 2017 @ 13:53:26 #90
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169263077
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:40 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar je wil er niks extra's voor betalen..
Wie zegt dat? Anders ga ik helemaal niet naar een winkel, als het supergoedkoop moet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:45 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vooral die 'NU iets moeten hebben' is nog wel eens problematisch, als winkel kun je niet alles op voorraad hebben en als je het tegenwoordig moet bestellen duurt het als winkel langer om het binnen te krijgen dan als de klant het zelf doet en ben je in 9 van de 10 gevallen de klant dus al kwijt.
Ik ben eens 4 dierenwinkels afgeweest voor iets voor de hond, hadden ze geen van allen, kortste levertijd: 1 week. Ja, dan bestel ik natuurlijk online, dan heb ik het morgen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  vrijdag 3 maart 2017 @ 13:55:39 #91
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169263107
als ik vragen heb over een product dan zoek ik wel online, winkelpersoneel neem ik nooit serieus meer.
pi_169263115
De keren dat je iets DIRECT (binnen een paar uur) nodig hebt zijn denk ik te verwaarlozen toch? Dat vind ik meer een ding voor boodschappen of levensmiddelen. Alle andere zaken heb je online binnen 2-7 werkdagen wel binnen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169263713
Gister bij de Blokker voor een gewone simpele plastic citruspers, dus geen elektrische. Hadden ze niet, was uit het assortiment gehaald. Werd ik doorverwezen naar de :') Wibra :') misschien dat die hem zouden hebben.
Als de Blokker je al doorverwijst naar de Wibra voor simpel keukenspul, doek dan gewoon die toko op :{
A mind with a heart of it's own
pi_169263822
Tja, ze verliezen al genoeg aan Action. Dus dáár zullen ze je niet snel naartoe verwijzen. :')
  vrijdag 3 maart 2017 @ 14:53:08 #95
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_169264073
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:15 schreef female81 het volgende:
Tja, ik ben nou net een van die mensen die totaal geen behoefte heeft aan aandacht van het personeel. Laat me m'n gang maar gaan. Wil ik iets weten, dan vraag ik het wel.
Dus als je een winkel in gaat wil je dat de winkelier z'n mond houdt?
Dat is zo'n beetje regel nummer 1 voor retailend nederland hoor, dat je je klanten begroet. :)

Ik heb zelf een winkel en begroet álle klanten bij binnenkomst, en daarna bemoei ik me pas als ze overduidelijk hulp willen of daar zelf om vragen.
Ik groet ook bij vertrek. Ik zou het echt schofterig vinden om dat niet te doen.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  vrijdag 3 maart 2017 @ 15:17:57 #96
47102 Elvi
miemkwien
pi_169264495
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 14:53 schreef jajablahblah het volgende:

[..]

Dus als je een winkel in gaat wil je dat de winkelier z'n mond houdt?
Dat is zo'n beetje regel nummer 1 voor retailend nederland hoor, dat je je klanten begroet. :)

Ik heb zelf een winkel en begroet álle klanten bij binnenkomst, en daarna bemoei ik me pas als ze overduidelijk hulp willen of daar zelf om vragen.
Ik groet ook bij vertrek. Ik zou het echt schofterig vinden om dat niet te doen.
Sommige mensen zijn bang dat ze al moeten betalen als je hallo zegt :') goed fatsoen heeft niet iedereen. Ik vind het fijn om begroet te worden, dat je je welkom voelt in de winkel. Dat het bij de Primark niet kan, ok dat snap ik. Maar dan nog begroet ik zelf de caissières wel :P
pi_169264714
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:42 schreef Zelfscanner het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe hudson bay het wilt redden in NL.

Zie ze net als Marc & Spencer weer vertrekken. En dan heb je echt een probleem voor de panden.
Ik vind het echt jammer dat M&S weer weg is. In Utrecht hadden we een klein foodfiliaal waar ik regelmatig dingetjes ging halen.

Het HB pand in Utrecht gaat gedeeld worden met Primark, maar naast die winkels weet ik echt niet wat er nog meer zou kunnen komen. Decathlon wellicht maar die zitten al relatief dichtbij in Amsterdam Zuidoost.

C&A sluit haar grote filiaal in de binnenstad van Utrecht (blijft wel in Hoog Catharijne) en ook de Planeet (middelgroot winkelcentrum waar veel meer ruimte gaat komen) moet nog huurders hebben. Apple Store kan in het C&A pand maar verder zou ik niet echt iets kunnen bedenken nu M&S weg is.

Komt nog eens bij dat het nieuwe HC veel meer winkelruimte gaat krijgen. Ben benieuwd.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nielsch op 03-03-2017 15:40:04 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:05:48 #98
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169265346
Personeel van Ikea houden gewoon hun mond en spreken je ook niet aan. Je moet zelf initiatief tonen als je iets wilt vragen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 3 maart 2017 @ 16:15:28 #99
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169265560
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 16:05 schreef KingRadler het volgende:
Personeel van Ikea houden gewoon hun mond en spreken je ook niet aan. Je moet zelf initiatief tonen als je iets wilt vragen.
dat is dan ook een zelfservice winkel
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 3 maart 2017 @ 16:20:15 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169265658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 12:34 schreef Ceased2Be het volgende:
gheh, toevallig:

Klant ergert zich kapot aan ondeskundig winkelpersoneel

Consumenten ergeren zich vaak aan winkelmedewerkers. Driekwart van de klanten heeft het idee meer van sommige producten te weten dan de verkoper.


-----------------
Leuk die opmerking over woonwinkels, electronica en bouwmarkten.
Zeker in die laatste 2 branches zijn eerst de kleine ondernemers kapotgeconcurreerd omdat diezelfde consument voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten en nu gaan ze klagen dat de winkels niet de kennis hebben :')
Als het niet op het schap staat hebben we het niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')