quote:Het lijkt erop dat de onlineaankopen niet per se ten koste gaan van wat mensen uitgeven in fysieke winkels. De omzet daar daalde nauwelijks (-1 procent).
Ik niet. Dat heb ik al opgegeven. Ik zoek thuis wel uit wat ik wil hebben en haal het dan. Eigenlijk hoeft niemand uit zichzelf iets tegen me te zeggen. Alhoewel, een keer groeten mag op zich wel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Absoluut een van de redenen waarom Nederlandse winkels het zo zwaar hebben: te jong, onprofessioneel en ongeďnteresseerd personeel zorgt er ook voor dat klanten winkels gaan mijden. Als ik zie hoe ze je benaderen (of juist negeren) bij een Emté of Hema hier in het centrum, dan begrijp ik echt goed dat mensen het niet meer leuk vinden om de deur uit te gaan.
Dan heb ik liever de over-the-top vriendelijkheid van de Amerikaanse ketens.
In welke winkels geven we fooien, C2B?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:22 schreef Ceased2Be het volgende:
Hier krijg je als je pech hebt een of ander sjaggerijn die je te lang laat wachten en dan achteraf nog gaat klagen dat je geen fooi geeft
Hallo, dit is het vrije Westen, geen sjacherkolchoz in Gdansk. Ik wil eigenlijk alles DIRECT hebben! Op een auto wil ik eventueel een weekje wachten, de rest graag realtime! Nou ja, uiterlijk binnen 24 uur. Niet dat dat nu overal lukt, maar daar gaan we wel naartoe. En dat zal tijd worden!quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
De keren dat je iets DIRECT (binnen een paar uur) nodig hebt zijn denk ik te verwaarlozen toch? Dat vind ik meer een ding voor boodschappen of levensmiddelen. Alle andere zaken heb je online binnen 2-7 werkdagen wel binnen.
Geen enkele dus :pquote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
In welke winkels geven we fooien, C2B?
Mja, de economie draait aan, men heeft meer te besteden en doet dat niet in de winkels. Dat is zorgwekkend.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Consumenten kochten voor 20 miljard online
Opmerkelijke laatste zin:
[..]
Er is geen kantoorboekhandel meer, dat is nou juist de crux. Van Piere wat toch ook het e.e.a. had heeft zijn assortiment ook uitgedund. De behoefte is er niet meer omdat iedereen gek gemaakt is met goedkope prullaria. In kleding zie je hetzelfde. Zara gaat al over om tig collecties per jaar in de zaak te hangen. Alsof een bepaalde blouse niet meer voldoet na 3 maandjes?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:08 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Dat zal dan wel, maar eigenlijk heeft niemand behoefte aan zulke dure collegeblokken. Anders was het er wel geweest. Wat jij zoekt kan je prima bij de kantoorhandel kopen. Of op bol.com, samen met de bosatlas.
Van Beek is er toch nog wel?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Er is geen kantoorboekhandel meer, dat is nou juist de crux. Van Piere wat toch ook het e.e.a. had heeft zijn assortiment ook uitgedund. De behoefte is er niet meer omdat iedereen gek gemaakt is met goedkope prullaria. In kleding zie je hetzelfde. Zara gaat al over om tig collecties per jaar in de zaak te hangen. Alsof een bepaalde blouse niet meer voldoet na 3 maandjes?
Probleem is (ik heb jaren in de retail/detailhandel gewerkt) is dat heel veel van die bedrijven stagaires aannemen van het MBO etc. Ook recent Dixons en Mycom deden dit (tegen de wil van het personeel). Dit deden ze gewoon vanwege het financiële plaatje. Marges zijn ontzettend laag, kosten hoog en tja dan moet je iets. Stagaires kregen 0 vergoeding, maar wel 38 uur aanwezig zijn. Tja wat verwacht je?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik niet. Dat heb ik al opgegeven. Ik zoek thuis wel uit wat ik wil hebben en haal het dan. Eigenlijk hoeft niemand uit zichzelf iets tegen me te zeggen. Alhoewel, een keer groeten mag op zich wel.
Maar áls ik dan hulp nodig heb vraag ik er wel om, maar dan moeten ze er wél zijn. En dan komt het probleem: niemand heeft nog ergens verstand van. Of ze kijken ter plekke op de doos, wat ik natuurlijk zelf ook al gedaan had, of ze scharrelen wat op hun eigen website en denken dat iets te weten, wat vaak nog niet eens klopt.
Dus nee, die begroeting is OK, maar investeer vooral ik deskundigheid. Productkennis, klantvriendelijkheid en eventueel méédenken!
En dan lopen Nederlanders nog zwaar achter bij het Europees gemiddelde, de UK, Duitsland, Frankrijk en Zwedenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Consumenten kochten voor 20 miljard online
Opmerkelijke laatste zin:
[..]
Ja dat wel, maar vziw hebben die meer art spul dan kantoorartikelen.quote:
Bruna? Blz? ReadShop?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Er is geen kantoorboekhandel meer, dat is nou juist de crux.
allemaal weg uit Maastricht...quote:
Read Shop zit er toch nog? Twee keer zelfs volgens mij.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
allemaal weg uit Maastricht...
Ik zou echt geen kantoorboekhandel meer weten hier.
op het station is het Ako tegenwoordig, zag ik. Maar dat zijn geen kantoorboekhandels, dat zijn veredelde tijdschriften/tabakswinkels.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:48 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Read Shop zit er toch nog? Twee keer zelfs volgens mij.
En Bruna op het station.en in de Heeg. En de Primera.
Die hebben toch niet de kwaliteit joh. Readshop heeft rokersartikelen en kansspelkaarten...quote:
Het is maar net wat je gewend bent. Als je altijd in H&M spul rondloopt en je koopt eens echt wat fatsoenlijks dan denk je pas, wow ik wist niet dat het zoveel beter kon. Zelfde met schrijfspul. De Makro heeft ook het e.e.a. helaas heb ik geen pasje. Kijk eens naar de pennen van Stabilo of Staedtler, stiften van Edding. Is al tientallen jaren top en niet eens zo heel duur. Dus waarom zou je naar een huismerk grijpen?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:35 schreef megamandy het volgende:
Snap ook niet wat er fout zou zijn aan de kantoorspullen van de hema. Gebruik altijd hun notitieblokken en fineliners. Blijft ook altijd goed tijdens vervoeren.
Kwestie van je processen goed op orde hebben en een goede pakket dienst. Mijn man zijn webshop leverde vorig jaar 90% next day delivery in heel Duitsland. Moet in NL een makkie zijn beter te scoren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hallo, dit is het vrije Westen, geen sjacherkolchoz in Gdansk. Ik wil eigenlijk alles DIRECT hebben! Op een auto wil ik eventueel een weekje wachten, de rest graag realtime! Nou ja, uiterlijk binnen 24 uur. Niet dat dat nu overal lukt, maar daar gaan we wel naartoe. En dat zal tijd worden!
Zal wel met de kosten te maken hebben, dat kelderfilliaal zit samen met Big Bazaar in 1 pand. Xenos en Intertoys onder de nieuwe passage zitten ook samen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:02 schreef Ericr het volgende:
Blokker gooit hier in Den Haag 1 van hun filialen in het centrum dicht. Er is nog een filiaal op circa 300-400m afstand. Het filiaal in de Spuistraat zat er al vanaf begin jaren 80, misschien zelfs wat eerder. Eigenlijk een vaste waarde in die straat maar het doek gaat nu toch vallen.
Weet niet of het kelderfiliaal op het Spui nou de beste vervanging daarvoor. Zie daar doordeweeks bijna nooit iemand.
Hier in de buurt zijn afgelopen weken 3 blokkers gesloten (regio Schiphol). In het lokale winkelcentrumpje zijn sinds januari nu 6 zaken verdwenen (blokker, bloemist, afhaalchinees, tapaswinkel, Coop en Zeeman). En dan zitten er nog een paar zaken waar zelden iemand komt (reisbureau, taartenzaak en één van de kappers), verwacht dat die ook geen stand houden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:02 schreef Ericr het volgende:
Blokker gooit hier in Den Haag 1 van hun filialen in het centrum dicht. Er is nog een filiaal op circa 300-400m afstand. Het filiaal in de Spuistraat zat er al vanaf begin jaren 80, misschien zelfs wat eerder. Eigenlijk een vaste waarde in die straat maar het doek gaat nu toch vallen.
Weet niet of het kelderfiliaal op het Spui nou de beste vervanging daarvoor. Zie daar doordeweeks bijna nooit iemand.
Klopt volgens mij niks van. Dacht dat Assen de meeste leegstand kende en landelijk als voorbeeld gold hoe het níet moetquote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:36 schreef Peter het volgende:
New Babylon in Den Haag is ook al een fiasco, 7 vertrekkende zaken binnen 2 maanden (lees hier en hier). Winkelcentrum Leyweg doet het ook al dramatisch.
In Rijswijk gaat het ook slechter met o.a. in de Boogaard.
Daarentegen staat in Den haag centrum maar weinig leeg aan winkelpanden..
Recentelijk niet in Hoogeveen geweest? Hadden dan geen V&D maar echt zoveel lege panden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:47 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klopt volgens mij niks van. Dacht dat Assen de meeste leegstand kende en landelijk als voorbeeld gold hoe het níet moet
Toevallig vorige week zaterdag geweest, voor het eerst in drie jaar . Klopt, mijn hometown heeft ook veel leegstand. Maar het is daar totaal niet storend. Van Echtenstraat was wel leeg zag ik, maar de Hoofdstraat nog vrij goed gevuld. En was leegstond, is gesloopt (Pet). En hoorde van mijn collega die ook werkt in een Hoogeveense winkel dat alle winkels in de Tamboerpassage over de rest van Hoogeveen worden verspreid.Tamboerpassage krijgt namelijk een volledige woonbestemmingquote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Recentelijk niet in Hoogeveen geweest? Hadden dan geen V&D maar echt zoveel lege panden.
Dat is best slim eigenlijk, de winkels wat meer centreren.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:21 schreef Djeez het volgende:
Toevallig vorige week zaterdag geweest, voor het eerst in drie jaar . Klopt, mijn hometown heeft ook veel leegstand. Maar het is daar totaal niet storend. Van Echtenstraat was wel leeg zag ik, maar de Hoofdstraat nog vrij goed gevuld. En was leegstond, is gesloopt (Pet). En hoorde van mijn collega die ook werkt in een Hoogeveense winkel dat alle winkels in de Tamboerpassage over de rest van Hoogeveen worden verspreid.Tamboerpassage krijgt namelijk een volledige woonbestemming
Zo dom zijn wij Drenten dus nog nietquote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is best slim eigenlijk, de winkels wat meer centreren.
Alleen van der Veen heeft jaren geleden al begrepen dat een warenhuis niet meer werkte en wat ze wel met hun pand konden doen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:47 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klopt volgens mij niks van. Dacht dat Assen de meeste leegstand kende en landelijk als voorbeeld gold hoe het níet moet
Die winkels in de Galerij zouden allemaal moeten verdwijnen. Het zijn enkel telefoonhoesjes en foute fashion winkeltjes die daar zitten.quote:Op zondag 5 maart 2017 05:46 schreef female81 het volgende:
Zouden ze in Oss ook mogen doen, De Galerij dicht gooien en dat kleine beetje wat daar nog weet te overleven elders plaatsen. Je kunt al via de evenwijdig gelegen Schakel (die het veel beter doet) van de ene naar de andere kant van het centrum.
Als de huurprijs maar laag genoeg is, moet zoiets rendabel te maken zijn, zou je zeggen..quote:Op zondag 5 maart 2017 11:40 schreef KingRadler het volgende:
ik ben toch sceptisch over Hudson Bay of het een succes gaat worden.
De vraag is of mensen ook gaan kopen en niet alleen kijken.
V&D had genoeg winstgevende locaties, daar valt voor een andere keten dus wel wat te halen.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:40 schreef KingRadler het volgende:
ik ben toch sceptisch over Hudson Bay of het een succes gaat worden.
De vraag is of mensen ook gaan kopen en niet alleen kijken.
quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwestie van je processen goed op orde hebben en een goede pakket dienst. Mijn man zijn webshop leverde vorig jaar 90% next day delivery in heel Duitsland. Moet in NL een makkie zijn beter te scoren.
quote:Otto.nl
Bureaustoel in bruin of zwart
Bestelnummer: 34338391
bruin
Aantal: 1 stuks
leverbaar ± 1 week
Een bureaustoel en een notebooksteun. Ik vraag geen kernfusiereactor of huiskamerdeeltjesversneller.quote:Bol.com
Newstar NSMONITOR10 Transparant notebooksteun & -standaard
Bezorgmoment: Binnen 7 tot 8 dagen; uiterlijk donderdag 9 maart
Ditquote:Op zondag 5 maart 2017 18:14 schreef Elvi het volgende:
Bol.com liegt sowieso over de levertijden. Volgende dag my ass
Probleem is ook al die 3e partijen die via bol leveren, spullen vanuit het warenhuis van bol zelf zijn altijd precies op tijd aangekomen. Alles wat via een 3e partij geleverd werd was altijd te laat. Maar ja, gaat wel ten koste van de Bol naam.quote:Op zondag 5 maart 2017 18:14 schreef Elvi het volgende:
Bol.com liegt sowieso over de levertijden. Volgende dag my ass
Ik ben die Topshelf in Nijmegen wel eens binnen gelopen maar dat ziet er echt niet uit.. het aanbod is te karig of de winkel is te groot, maar het lijkt gewoon alsof je daar in een balzaal loopt. Het presenteert zich een beetje als een Bijenkorf maar zonder daadwerkelijk te prikkelen tot kopen.quote:Op maandag 6 maart 2017 15:34 schreef Nia het volgende:
Zondagmiddag rond 2 uur door de Tophelf in Groningen gelopen. Ook nu waren er maar weinig bezoekers. Dan was de V&D toch best wel een florerend warenhuis met twee goed lopende La Place restaurants. Is het bij de Topshelf vestigingen in Arnhem en Nijmegen ook zo akelig stil?
Ik heb t juist bij de producten van bol zelf. De derde partijen heb ik allang opgegevenquote:Op maandag 6 maart 2017 15:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Probleem is ook al die 3e partijen die via bol leveren, spullen vanuit het warenhuis van bol zelf zijn altijd precies op tijd aangekomen. Alles wat via een 3e partij geleverd werd was altijd te laat. Maar ja, gaat wel ten koste van de Bol naam.
Nog nooit last van gehad, was er altijd de volgende dag tenzij anders aangegeven.quote:Op zondag 5 maart 2017 18:14 schreef Elvi het volgende:
Bol.com liegt sowieso over de levertijden. Volgende dag my ass
De grootste killer is gewoon internet. Blokker? Wat is de reden daar nog heen te gaan? Het is nu vernieuwd. Het blijft oubollig.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:17 schreef MCH het volgende:
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:
2017
• The PhoneHouse - Telecom
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding
2016
• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
• Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur
2015
• V&D - Warenhuisketen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen
2014
• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
2013
• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen
2012
• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus
Internet niet alleen, veranderde consumentenwens en overaanbod van bepaalde zaken (i.e. 6 schoenenzaken met dezelfde inventaris op 200m winkelstraat).quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De grootste killer is gewoon internet. Blokker? Wat is de reden daar nog heen te gaan? Het is nu vernieuwd. Het blijft oubollig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |