Ja. Dat ook. Steeds hetzelfde. En men gaat steeds failliet ook. Ik geef internet niet overal de schuld van. Ik merk wel ( ik hou ook niet van winkelen) dat ik sneller online bestel. Blokker als vb. Ik weet niet wat ik daar zoek. Ik was er pas. Het voelt gewoon niet goed en ik raak niet in een koop bui. Men begrijpt het niet. Maar ook als vb de albert cuyp. Waarom zou je daar nog heen gaan met hun eenzijdig aanbod? Op dat gebied zie je gelukkig dat men meer naar de plaatselijke winkelier gaat.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Internet niet alleen, veranderde consumentenwens en overaanbod van bepaalde zaken (i.e. 6 schoenenzaken met dezelfde inventaris op 200m winkelstraat).
Het is makkelijk om internet overal de schuld van de te geven, maar zo zwart/wit is het niet
Dat idd. Ik was er pas voor zoiets. Maar dan loop je er verder rond van "wat doe ik hier?" Bijna zielig voor de mensen die er werken. Dat gevoel. En men had die vervangende lamp niet eens.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:51 schreef female81 het volgende:
[..]
Als je kaasschaaf versleten is of zo. En de Action/So Low/etc. is niet dichtbij genoeg (zijn ook weer ov- of benzine-kosten).
Daar ga je geen verzendkosten voor betalen.
Maar van dit soort dingen kan Blokker niet leven.
Zeker niet, winkels die zich onderscheiden door wat ze verkopen en vooral ook HOE ze dat verkopen (met kennis, enthousiasme en de manier van presenteren) hebben zeker kans van slagen. De eenheidsworst, de gebrekkige kennis, parkeerkosten en een onvolledig assortiment maakt ook de fysieke winkel kapot.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:51 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Internet niet alleen, veranderde consumentenwens en overaanbod van bepaalde zaken (i.e. 6 schoenenzaken met dezelfde inventaris op 200m winkelstraat).
Het is makkelijk om internet overal de schuld van de te geven, maar zo zwart/wit is het niet
Ja. Boeken.Tweedehands winkels op dat gebied. Het bestaat nauwelijks nog. Erg jammer. Muziek......wat is makkelijker dan het horen (online) en dan bestellen? Was jij zo verknocht een winkel op dat gebied? Misschien viniel vroeger. Ik merk wel dat ik meer trek naar de lokale mensen nu. Dus kaas bij de kaasboer met kaas uit de omgeving.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:02 schreef female81 het volgende:
In z'n algemeenheid mis ik trouwens veel leuks ten opzichte van tien jaar geleden. Lekker tussen tweedehands boeken snuffelen? Afgezien van twee plaatsen is er geen Slegte meer, en maar weinig anderen bieden die optie. Cd's bekijken? Aanbod is sterk verschraald, en de grootste ketens zijn weg. Door een warenhuis heen schuifelen? In veel plaatsen zit er geen meer, en van Topshelf moet je houden. Al met al ben ik tegenwoordig wat sneller klaar.
Ik merk dat ik nu meer naar de grootste plaatsen toe trek, waar nog relatief veel zit. Ook Den Bosch, best dichtbij voor mezelf, bezoek ik nu minder (ten gunste van Eindhoven, maar helaas is er ook daar geen Slegte-achtige).
Vinyl is bij uitstek geschikt om doorheen te snuffelen en juist die zaken zie je terugkomen. Zitten 3 zaken die LP's verkopen hier in het centrum van Den Bosch. Terwijl alle cd-zaken failliet zijn.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Boeken.Tweedehands winkels op dat gebied. Het bestaat nauwelijks nog. Erg jammer. Muziek......wat is makkelijker dan het horen (online) en dan bestellen? Was jij zo verknocht een winkel op dat gebied? Misschien viniel vroeger. Ik merk wel dat ik meer trek naar de lokale mensen nu. Dus kaas bij de kaasboer met kaas uit de omgeving.
House Of Sounds in Den Bosch was iig erg speciaal. Vaag en een rotzooitje, en die eigenaar moest ook maar je type zijn, maar een bezoekje voegde wel iets extra's toe aan een middagje winkelen. Het was tenminste geen eenheidsworst. Volgens mij heb je er in Leiden nog steeds zoëen, iig een jaar geleden nog. The heart's a lonely hunter.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:05 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ja. Boeken.Tweedehands winkels op dat gebied. Het bestaat nauwelijks nog. Erg jammer. Muziek......wat is makkelijker dan het horen (online) en dan bestellen? Was jij zo verknocht een winkel op dat gebied? Misschien viniel vroeger. Ik merk wel dat ik meer trek naar de lokale mensen nu. Dus kaas bij de kaasboer met kaas uit de omgeving.
Daar zie en begrijp ik het verschil ook. Dat is een niche markt. Net als boeken. Het is ook leuk om mensen tegen te komen die zo denken en bewust daarvoor kiezen. Maar het wordt steeds minder. Ik ging als kind al met zakgeld naar de tweedehands boekenwinkel. Die winkels bestaan niet echt meer. Dat stoffige met een rare man die met je mee dacht over wat je leuk zou vinden.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vinyl is bij uitstek geschikt om doorheen te snuffelen en juist die zaken zie je terugkomen. Zitten 3 zaken die LP's verkopen hier in het centrum van Den Bosch. Terwijl alle cd-zaken failliet zijn.
Alle 3 zaken met mensen die passie hebben voor het vak en je leuk spul aan kunnen raden op basis van eerdere aankopen... daar zit duidelijk een meerwaarde
Heb het idee dat het weer meer wordt eigenlijk, al gaat het langzaam.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:12 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Daar zie en begrijp ik het verschil ook. Dat is een niche markt. Net als boeken. Het is ook leuk om mensen tegen te komen die zo denken en bewust daarvoor kiezen. Maar het wordt steeds minder. Ik ging als kind al met zakgeld naar de tweedehands boekenwinkel. Die winkels bestaan niet echt meer. Dat stoffige met een rare man die met je mee dacht over wat je leuk zou vinden.
Dat. Dat moet ook. Geen structuur en leiding. Je bent een muziek vrouw duidelijk. Ik heb het met boeken. Ook eerst de loterij winnen en dan een bibliotheek. Mijn ouders hadden dat. Het voegt zoveel toe aan plezier en uiteindelijk hoeft het niet veel te kosten. Behalve ruimte dan.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:12 schreef female81 het volgende:
[..]
House Of Sounds in Den Bosch was iig erg speciaal. Vaag en een rotzooitje, en die eigenaar moest ook maar je type zijn, maar een bezoekje voegde wel iets extra's toe aan een middagje winkelen. Het was tenminste geen eenheidsworst. Volgens mij heb je er in Leiden nog steeds zoëen, iig een jaar geleden nog. The heart's a lonely hunter.
Vinylzaken... goed dat ze er zijn/terug komen, maar ik heb helemaal geen ruimte om die grote platen te bewaren. Dan zal ik eerst de loterij moeten winnen, zodat ik een woning met enorm veel loze ruimte kan kopen, die ik vol kan stouwen met lp's.
House of Sounds veel geweest, volgens mij is die niet failliet gegaan maar op last van de rechtbank gesloten. Hij had nogal schimmige constructies om aan z'n inventaris te komenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:12 schreef female81 het volgende:
[..]
House Of Sounds in Den Bosch was iig erg speciaal. Vaag en een rotzooitje, en die eigenaar moest ook maar je type zijn, maar een bezoekje voegde wel iets extra's toe aan een middagje winkelen. Het was tenminste geen eenheidsworst. Volgens mij heb je er in Leiden nog steeds zoëen, iig een jaar geleden nog. The heart's a lonely hunter.
Ik ben beide (muziekman dan) 500+ cd's, 400+ LP's en honderden boeken.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:14 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat. Dat moet ook. Geen structuur en leiding. Je bent een muziek vrouw duidelijk. Ik heb het met boeken. Ook eerst de loterij winnen en dan een bibliotheek. Mijn ouders hadden dat. Het voegt zoveel toe aan plezier en uiteindelijk hoeft het niet veel te kosten. Behalve ruimte dan.
Geen idee hoe hij er anno nu aan komt, maar hij brengt nog steeds spullen aan de man op de maandelijkse Snuffelmarkt in Den Bosch.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
House of Sounds veel geweest, volgens mij is die niet failliet gegaan maar op last van de rechtbank gesloten. Hij had nogal schimmige constructies om aan z'n inventaris te komen
E-books. Ik heb het gewoon niet. Het gevoel. Ouderwets? Ik heb zo'n reader. Het voelt gewoon niet goed. Neefjes en nichtjes die lezen hebben het er ook niet op.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:18 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
House of Sounds veel geweest, volgens mij is die niet failliet gegaan maar op last van de rechtbank gesloten. Hij had nogal schimmige constructies om aan z'n inventaris te komen
[..]
Ik ben beide (muziekman dan) 500+ cd's, 400+ LP's en honderden boeken.
Alhoewel die laatste meer en meer weggaan muv de speciale exemplaren, ben daar voor 3/4 overgestapt op ebooks en bestel het meeste in het buitenland omdat ik geen Nederlandse boeken lees.
Al jaren niet meer in een boekhandel geweest om daar te snuffelen.Vind ze al snel te duur en het aanbod tegenvallen in mijn genres.
Dat ding in de brabanthallen?quote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:21 schreef female81 het volgende:
[..]
Geen idee hoe hij er anno nu aan komt, maar hij brengt nog steeds spullen aan de man op de maandelijkse Snuffelmarkt in Den Bosch.
Afgelopen zondag was 'ie er nog.
Ha, daar heb ik ooit nog een topic over geopend: MUZ / CD-winkel recensie: The House of Sounds, Den Boschquote:Op dinsdag 7 maart 2017 11:12 schreef female81 het volgende:
House Of Sounds in Den Bosch was iig erg speciaal. Vaag en een rotzooitje, en die eigenaar moest ook maar je type zijn, maar een bezoekje voegde wel iets extra's toe aan een middagje winkelen. Het was tenminste geen eenheidsworst.
Dat of het was 'nee, die heb ik net verkocht' als je wat specifieks zocht wat hij niet had liggenquote:Op dinsdag 7 maart 2017 14:22 schreef k_man het volgende:
[..]
Ha, daar heb ik ooit nog een topic over geopend: MUZ / CD-winkel recensie: The House of Sounds, Den Bosch
Ging er regelmatig heen toen ik nog studeerde, inmiddels al jaren en jaren niet meer. Vaak keek je in de bakken en dan had-ie eigenlijk niks leuks. Vervolgens vroeg je 'm of ie nog iets leuks had van die of die artiest en kwamen er vanonder de toonbank allerlei bootlegs tevoorschijn.
Reclame maken mag niet. Deventer is naast leuk ook wat crimineel.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 20:40 schreef myShizzle het volgende:
Dagje shoppen met nog veel kleine winkeltjes => ga eens naar Deventer
En koopavond kennen ze niet.quote:Op dinsdag 7 maart 2017 21:36 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Reclame maken mag niet. Deventer is naast leuk ook wat crimineel.
Ik bedoel dat de laatste keer dat ik in Deventer was (maar da's alweer 5 jaar geleden) alles sloot om 18:00 en we nog hebben moeten zoeken naar een restaurantje wat open was in het centrum.quote:Op woensdag 8 maart 2017 13:51 schreef myShizzle het volgende:
Iedere stad heeft z'n dingetjes. Zag alleen wat mensen posten dat ze kleine winkeltjes missen; kom naar Deventer daar heb je er zat. In een hele leuke ambiance overigens. En uiteraard gewoon koopavonden (donderdag stad, vrijdag wijken, supermarkt tot 23u) dus ik weet niet wat ceased2be bedoeld in deze.
Dat zullen ze op termijn ook wel doen maar soms is het niet zo simpel om dat 1-2-3 te doen, zo kunnen beide huurcontracten nog 4/5 jaar lopen en is het te duur om dicht te gaan, misschien is men oo de achtergrond wel bezig om er een te sluiten. Wat ook kan is dat er een zaak van een franchise nemer bij is, en die gaat niet weg natuurlijkquote:Op woensdag 8 maart 2017 16:39 schreef KingRadler het volgende:
Wij hebben straks 2 Intertoys in de stad ze liggen niet eens zover van elkaar af.
Begrijp Blokker Holding ook niet sluit gewoon een zaak.
Valt me nog mee dat er nog steeds zo veel reisbureaus bestaan eigenlijk. Ook daar geldt: matige service en ze doen vrijwel exact hetzelfde als wat je thuis zelf uit kunt pluizen (op je gemak).quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:39 schreef CherryLips het volgende:
Het gaat niet best met die Neckermann denk ik die in mijn dorp is vorig jaar van een kijkshop verbouwd en gaat nu volgens mij al weg. Maar goed, die hele straat staat al leeg.
bron: http://www.ad.nl/nieuws/forse-verbouwing-winkels-cena~a57280f2/quote:Kledingketen C&A begint na de zomer met de verbouwing van vijf winkelfilialen in Nederland. Binnen vier jaar moet 80 procent van alle 131 C&A-winkels zijn omgebouwd. De verbouwing is onderdeel van een nieuw winkelconcept.
,,De winkels worden donkerder, spannender", zegt directeur Marc Estourgie van C&A Nederland in een interview met deze site. ,,Het product komt in de spotlights. In de Duitse en Belgische winkels die al zijn omgebouwd, blijven klanten 25 procent langer binnen. Dat resulteert in substantieel meer omzet."
In mijn herinnering ruikt het altijd zo typisch C&A in die winkels, geen aangename lucht.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:40 schreef KingRadler het volgende:
Forse verbouwing winkels C&A
[..]
bron: http://www.ad.nl/nieuws/forse-verbouwing-winkels-cena~a57280f2/
Ik heb nooit begrepen waarom winkels nog steeds open zijn als het gros van de mensen aan het werk is. Zou binnensteden goed doen als ze ook op zondag de hele dag open waren. Ga dan lekker op maandag dicht.quote:Op woensdag 8 maart 2017 15:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik bedoel dat de laatste keer dat ik in Deventer was (maar da's alweer 5 jaar geleden) alles sloot om 18:00 en we nog hebben moeten zoeken naar een restaurantje wat open was in het centrum.
En dit soort berichten dus: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=195983
Geen idee hoe het nu is, maar toen was het een behoorlijke deceptie.
(maar wel leuke winkeltjes idd)
Nee, niet het reisbureau, die omgebouwde Kijkshops. Dus gewoon zooi.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Valt me nog mee dat er nog steeds zo veel reisbureaus bestaan eigenlijk. Ook daar geldt: matige service en ze doen vrijwel exact hetzelfde als wat je thuis zelf uit kunt pluizen (op je gemak).
Ik hoop het maar, want in Duitsland slaag ik er eigenlijk altijd wel en in NL zelden.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:40 schreef KingRadler het volgende:
Forse verbouwing winkels C&A
[..]
bron: http://www.ad.nl/nieuws/forse-verbouwing-winkels-cena~a57280f2/
Ah oke, zooi inderdaad.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, niet het reisbureau, die omgebouwde Kijkshops. Dus gewoon zooi.
Dat ja, en in elke C&A rook het altijd precies hetzelfdequote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In mijn herinnering ruikt het altijd zo typisch C&A in die winkels, geen aangename lucht.
Ik keek pas even op die site. Men heeft een wat vreemd aanbod ook. Je vraagt je ook af hoe men het heeft kunnen redden tegen bijv. een wehkamp.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 08:39 schreef CherryLips het volgende:
Het gaat niet best met die Neckermann denk ik die in mijn dorp is vorig jaar van een kijkshop verbouwd en gaat nu volgens mij al weg. Maar goed, die hele straat staat al leeg.
Naar goedkope kleding idd.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In mijn herinnering ruikt het altijd zo typisch C&A in die winkels, geen aangename lucht.
Kinderzweethandjeslucht?quote:
Vorige week is Cora Kemperman weer opnieuw begonnen met een webshop en een team bestaande uit oud Mac&Maggie mensen en ondersteuning van Cora Kemperman zelf.quote:What a stunning new start this week, incredible! A big thank you to all the fans for all orders and wonderful comments! There is a lot of work to be done to replenish stock and to expand our collection. We expect we can expand the collection in the shop rather soon. Due to a technical failure we just had to adjust our methods of payment to only money transfer and PayPal. We hope we will be able to offer all the options soon. We will keep you informed!
Na de foto's goed bekeken te hebben kan ik dat geen aanbeveling vinden. Ik vind het eerlijk gezegd tuttigheid in het kwadraat. Ze heeft zo te zien haar "inspiratie" opgedaan in Russische contreien in de jaren 60.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:36 schreef megamandy het volgende:
Is bijna ongelofelijk hoeveel vrouwen alleen maar Cora Kemperman in hun kast hebben hangen.
Ooh ik zou Cora Kemperman juist niet tuttig noemen. Nu misschien door deze styling maar in mijn hoofd is het voor vrouwen die juist veel lagen dragen, graag tot op de grond. Zwart/rood/polkadot. Veel gedrapeerd/rimpelingen/rushes.quote:Op maandag 13 maart 2017 19:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Na de foto's goed bekeken te hebben kan ik dat geen aanbeveling vinden. Ik vind het eerlijk gezegd tuttigheid in het kwadraat.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oek-2649532-a1507896quote:Je kunt haar zo uittekenen, de Cora Kemperman-vrouw. Ze is gekleed in laagjes, zoals een wijde rok, misschien wel twee, over een legging of een wikkelvestje over een jurk, allemaal in typerende Cora Kemperman-kleuren als rood, turquoise en olijfgroen. Ze is niet heel jong, en vaak een tikje alternatief.
Een vrouw die wars is van snelle modetrends en in de opvallende mode van Cora Kemperman haar eigen smaak, stijl en persoonlijkheid weerspiegeld ziet. De eerste tien jaar dat de keten bestond zag je haar vaak met het lilagrijze rugzakje waarin de kleren toen werden meegegeven, en die werden gedragen met een trots alsof het een dure designertassen waren.
.....
De trouw van de klanten – van wie de grootste groep tussen de 40 en 60 jaar oud was – had ook een keerzijde. De Cora Kemperman-vrouw werd een archetype, het soort vrouw van middelbare leeftijd op wie veel andere vrouwen vooral niet wilden lijken, want gekleed in „vormeloze lappen” (columnist Elma Drayer in 2014 in dagblad Trouw) dan wel „paarse kaftans” (Volkskrant-columnist Sylvia Witteman, 2010). Het was iets dat Kemperman in hoge mate ergerde. „Ik wil niet dat het woord gewaden valt in dit interview”, zei ze in 2012 in de Volkskrant. „En ook niet het woord excentriek.”
Dat verhuurders nog steeds de hoofdprijs vragen is dat sowieso niet een belangrijk deel van het probleem?quote:Op zondag 5 maart 2017 11:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als de huurprijs maar laag genoeg is, moet zoiets rendabel te maken zijn, zou je zeggen..
Inderdaad ouderwets. Dit is met het idee dat de huisvrouwen overdag boodschappen doen en de man overdag dan werkt.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom winkels nog steeds open zijn als het gros van de mensen aan het werk is. Zou binnensteden goed doen als ze ook op zondag de hele dag open waren. Ga dan lekker op maandag dicht.
Het is allemaal wel een stuk frisser, maar het assortiment is ook een stuk kleiner en dat is het dan ook wel. Verder weinig echt vernieuwend.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 17:43 schreef KingRadler het volgende:
Bij ons is de Blokker deze week klaar met ombouw. Benieuwd of het iets is.
Nou ja, je wil,ook als winkelier een dag vrij. Dat is voor mij toch de zondag.quote:Op dinsdag 14 maart 2017 16:02 schreef Godshand het volgende:
[..]
Inderdaad ouderwets. Dit is met het idee dat de huisvrouwen overdag boodschappen doen en de man overdag dan werkt.
Dat ligt volledig aan je klanten lijkt me. Ik heb vooral jonge moeders en grootouders als klant. Die hebben overdag als de kinderen op school zijn tijd.quote:Op woensdag 15 maart 2017 09:14 schreef KingRadler het volgende:
van mij mag het elke dag koopavond zijn, winkels tot 21:00 open.
en als winkelier gewoon de winkel pas openen om 12:00 in plaats van 9 uur.
Maandag mogen ze van mij ook dicht zijn in plaats van de zondag.
Sympathiek voor de mensen die geen personeel hebbenquote:Op woensdag 15 maart 2017 09:14 schreef KingRadler het volgende:
van mij mag het elke dag koopavond zijn, winkels tot 21:00 open.
en als winkelier gewoon de winkel pas openen om 12:00 in plaats van 9 uur.
Maandag mogen ze van mij ook dicht zijn in plaats van de zondag.
Veel m ij ook op toen ik afgelopen weken in Florida was. De vrienden waar ik verbleef waren echt lyrisch over Aldi en Trader Joes's.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kmart als onderdeel van Macy heeft erg veel problemen, hun winkelconcept is achterhaald.
Maar niet alleen die Walmart heeft een prijsoorlog in gang gezet tegen de Aldi (aldi sued) (die groeit met 17% per jaar in de VS, hebben 1700 winkels, en er komen er tot eind 2018 nog 300 bij).
Dit jaar komt de Lidl ook naar de VS, een jaar eerder dan de planning.
Veel amerikanen zijn er achter gekomen dat de Aldi 30-40 procent goedkoper is dan Walmart en prima spullen heeft nog afgezien van de trader joe keten die ook van Aldi (aldi nord) is met bijna 500 winkels.
Veel m ij ook op toen ik afgelopen weken in Florida was. De vrienden waar ik verbleef waren echt lyrisch over Aldi en Trader Joes's.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kmart als onderdeel van Macy heeft erg veel problemen, hun winkelconcept is achterhaald.
Maar niet alleen die Walmart heeft een prijsoorlog in gang gezet tegen de Aldi (aldi sued) (die groeit met 17% per jaar in de VS, hebben 1700 winkels, en er komen er tot eind 2018 nog 300 bij).
Dit jaar komt de Lidl ook naar de VS, een jaar eerder dan de planning.
Veel amerikanen zijn er achter gekomen dat de Aldi 30-40 procent goedkoper is dan Walmart en prima spullen heeft nog afgezien van de trader joe keten die ook van Aldi (aldi nord) is met bijna 500 winkels.
Klinkt bekend, ik had een bruine riem nodig. Niet aan te komen, heb wel 8 winkels gehad voordat ik het opgaf.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:53 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Anders ga ik helemaal niet naar een winkel, als het supergoedkoop moet.
[..]
Ik ben eens 4 dierenwinkels afgeweest voor iets voor de hond, hadden ze geen van allen, kortste levertijd: 1 week. Ja, dan bestel ik natuurlijk online, dan heb ik het morgen.
Ik heb nooit begrepen waarom winkels überhaupt open zijn van 9 tot 1800. Ben dan open van 12:00 tot 2100. Dat lijkt mij veel zinniger.quote:Op vrijdag 10 maart 2017 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom winkels nog steeds open zijn als het gros van de mensen aan het werk is. Zou binnensteden goed doen als ze ook op zondag de hele dag open waren. Ga dan lekker op maandag dicht.
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.quote:Op donderdag 16 maart 2017 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb nooit begrepen waarom winkels überhaupt open zijn van 9 tot 1800. Ben dan open van 12:00 tot 2100. Dat lijkt mij veel zinniger.
Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:10 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaanquote:Op donderdag 16 maart 2017 18:10 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
Blokker haalde ook nooit 6 uur. Daar staan ze meestal heel omslachtig te stofzuigen om half 6.quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
daar heb ik nog een blauwe maandag gewerkt (of zaterdag in mijn geval). Toen moest ik idd om half vijf beginnen met stofzuigen (bij een sluitingstijd om vijf uur).quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:
[..]
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
Dat is echt zó afhankelijk van wanneer jouw klanten komen en waar je winkel zit. Daar kun je echt niet zo wat over zeggen.quote:Op donderdag 16 maart 2017 21:21 schreef female81 het volgende:
Hier ergens in de buurt sloot Marskramer standaard om 17.00 uur.
Wat raar dat die winkel het niet heeft gered.
Dit hè.. of dat ze je echt de winkel uit staan te gluren echt geen medelijden dat dit soort winkel failliet gaan.quote:Op donderdag 16 maart 2017 18:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!
Klopt, je krijgt meestal alleen betaald van opening tot sluit. Maar je moet inderdaad wel eerder aanwezig zijn om de kassa te tellen in de ochtend terwijl de deuren dicht zijn en in de avond als je bent gesloten. Heb in vier verschillende winkels gewerkt, een schoenenketen, twee maal in een kleine boetiek in het midden segment en hoog segment en bij de Bijenkorf. Die laatste was de enige winkel waar je betaald kreeg om eerder op je werk te komen om het geld te tellen + een extra pauze (en sowieso de helft van je royale pauze werd doorbetaald).quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.
Maar ja doe mij maar webshops....
Misschien groeien ze te hard.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 18:55 schreef Elvi het volgende:
Ja sowieso n kwartier voor opening aanwezig en na sluiting... Tsja als de kassa niet klopt of je hebt een asociale klant dan ben je er nog wel even. Sommige klanten zijn met geen mogelijkheid de deur uit te krijgen
Ik vind het mooi, ik heb vaak van 9 tot 9 moeten werken en dan komt er om 20.59 nog een klant "oh op mijn horloge heb ik nog 5 minuten om te snuffelen!". Heb de deur gewoon dicht gedaan, op mijn horloge was het tijd.
Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te makenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:45 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.
Wel bij buitenlandse webshops. Daar koop ik vaak zonder verzendkosten. Ik vind het zo suf dat we dat hier dan wel moeten betalenquote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:08 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.
Allemaal lege of vervallen winkelcentra.quote:Informative tours of some of the most depressed shopping malls in the mid-atlantic region and beyond.
het is wel een dingetje want ik kreeg er laatst een uitgebreide enquete overquote:Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).
Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.
Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel.
Klopt, de commissie via Bol.com is enorm. Maar ja, die lui slokken wel de hele markt opquote:Op zaterdag 18 maart 2017 13:32 schreef djkoelkast het volgende:
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
depressiefquote:Op zaterdag 18 maart 2017 02:45 schreef Isabeau het volgende:
Niet over Nederlandse winkels, maar in het kader van het topic vond ik het wel interessant: https://www.youtube.com/p(...)9vNgmnCx7dwchPJGJ3IQ
Dead Mall Series.
[..]
Allemaal lege of vervallen winkelcentra.
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.quote:
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemenquote:Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.quote:Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen
Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.
Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Hetzelfde zie ik hier in ons winkelcentrum. De food court breidt steeds verder uit. De oudere generatie geeft hier sneller 10 euro uit aan een portie gebakken vis met saus dan aan een kledingstuk. Vaste groepen bekenden die elkaar dagelijks treffen in de HEMA coffeeshop. De doelgroep tieners is hier ondervertegenwoordigd. Die verkiezen de grote stad met de Primark, Mango etc.quote:Op maandag 20 maart 2017 07:52 schreef KingRadler het volgende:
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
Ja, iedereen die iets van malls weet, weet dat je minimaal twee anchor stores moet hebben, zodat je die kunt situeren aan de uiteinden van het pand. Daarmee creëer je de loop door het gebouw.quote:Op maandag 20 maart 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
Wat zou er bij de ontwerpers van dat Wijnegem-doolhof (dat ene winkelcentrum vlakbij Antwerpen) door het hoofd hebben gespookt?quote:Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef k_man het volgende:
Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
Dit herken ik. Ik werkte in mijn studententijd een poosje bij de Free Record Shop. Vaak genoeg klanten gehad die dan om 20:58 binnen komen met de smoes: "ik weet precies wat ik moet hebben!" en dan gewoon wat staan rond te kijken en vervolgens om 21:07 na diverse malen de hint "we gaan sluiten" komen aanzetten met een CD plus de vraag: "zou ik deze even mogen luisteren?"quote:Op vrijdag 17 maart 2017 23:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te maken
In Utrecht krijgen we nu het Amerikaanse Five Guys. Die schijnen goede shakes te hebben.quote:Op maandag 20 maart 2017 03:44 schreef W00fer het volgende:
En dan moet je nagaan dat ketens zoals New York Pizza die enorm hard zeggen te groeien in nog meer steden willen gaan zitten. Dus nog minder variatie en nog meer in elke stad / dorp hetzelfde.
Action overigens ook.
Geweldige filmpjes inderdaad en ook heel triest. Vooral die muziek dan overal steeds, om het gezellige gevoel nog een beetje vast te houden.quote:Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :quote:Op maandag 20 maart 2017 11:27 schreef myShizzle het volgende:
Een deel van de winkels van de failliete keten Phone House wordt overgenomen door franchisenemers.
Van de 64 eigen winkels van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf zijn er inmiddels zestien verkocht, maken de curatoren maandag bekend. Deze zestien winkels gaan als zelfstandige franchisevestigingen verder.
Dit betekent dat nu in totaal 86 vestigingen zelfstandig verder gaan. Deze winkels zijn in handen van 22 franchisenemers. Het overgrote deel was al een franchisevestiging.
De curatoren denken deze week ook met "andere geïnteresseerden" afspraken te kunnen maken over de overname van meer vestigingen.
http://www.nu.nl/economie(...)ten-phone-house.html
quote:Het bedrijf heeft naar eigen zeggen last van directe concurrentie van telecomoperators, lagere vergoedingen van telecomoperators en teruglopende verkopen. Ook zou de Wet op het financieel toezicht de mogelijkheden om 'gratis' telefoons bij abonnementen aan te bieden "ernstig beperken".
Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.quote:Op maandag 20 maart 2017 12:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :
[..]
Jep, heb jaren in een bouwmarkt gewerkt waar dat zo was/is.quote:Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.
Maar ja doe mij maar webshops....
Weetje wat het aparte is, in de VS draaien ze het langzaamaan weer om.quote:Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen
Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.
Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Dat moest haast wel, de service en communicatie van providers zelf is echt veel beter geworden de laatste jaren dus een tussenpersoon in de vorm van een winkel is overbodig (aan het worden). En ook daar weer - net als in de reisbranche - dezelfde miepen die exact dezelfde site laden en je abonnementje voor je samenstellen. Tenenkrommendquote:Op maandag 20 maart 2017 13:08 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.
Denk dat er binnen nu en een jaar nog wel meer van die Phoneshops gaan sneuvelen.
Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.quote:Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?
Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.
Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.
Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
https://fd.nl/ondernemen/(...)r-klassiek-warenhuisquote:De Nederlandse vestigingen van Hudson's Bay krijgen alle klassieke productgroepen die je in een warenhuis mag verwachten: kleding, schoenen, cosmetica, accessoires en woonartikelen. Maar de presentatie wordt verre van traditioneel. 'We gaan vol voor de beleving', zegt directeur marketing en inkoop Jacco van der Steen.
...
'We geven heel veel aandacht aan de inrichting van de winkel, met een diversiteit aan meubilair en overal zitjes. Daarnaast komt er veel ruimte voor moderne technieken. Denk aan een app en tablets om producten mee te bestellen die niet in de winkel liggen.'
...
Kunt u een voorbeeld geven?
'Je kunt denken aan de Olympische Spelen of een WK Voetbal. Bijvoorbeeld aan Bavaria-jurkjes die ineens in het nieuws waren. Dan willen wij er niet een paar in een rek hangen, maar twintig meter van die jurkjes kunnen neerzetten. We willen veel impact hebben.'
....
Winkels die merkproducten verkopen, hebben relatief veel last van concurrentie op internet. Hoe voorkom je dat mensen wel kijken, maar niet bij jullie kopen? Gaat Hudson's Bay op prijs concurreren?
'Nee, we hebben een 'full price-strategie'. We willen ons onderscheiden met goede service en personeel. Daarom zoeken we ook medewerkers die echt fan zijn van een bepaalde afdeling of productgroep. Daarmee kunnen we ons onderscheiden. En dan hopen we dat klanten ons op die manier hun aankopen gunnen.'
Hoe gaan jullie Hudson's Bay positioneren?
'We zien een enorm gat in de markt, na het wegvallen van V&D en het sluiten van een aantal filialen van Bijenkorf. Wij zien kansen in het premium segment. We gaan ons hoger positioneren dan V&D.'
o orakel, wat moeten we doen?quote:Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Aluhoedje opzetten en rustig in de hoek zitten afwachtenquote:
Bron?quote:Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Dat klopt niet. Zijn wel degelijk hoger gepositioneerde merken die ook bij Hudson komen te liggen nu Hausmann van de baan is.quote:Op maandag 20 maart 2017 20:31 schreef megamandy het volgende:
[..]
Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.
Weet jij welke dan? Ik heb dus werkelijk geen idee, kwam alleen die namen ooit eens tegen.quote:Op maandag 20 maart 2017 22:44 schreef W00fer het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Dat klopt niet. Zijn wel degelijk hoger gepositioneerde merken die ook bij Hudson komen te liggen nu Hausmann van de baan is.
Ik heb wat vage geruchten gehoord maar niks concreets. We moeten niet vergeten dat Hudson helemaal nog geen naam heeft hè. Niemand kent die lui. V&D kende iedereen.quote:Op maandag 20 maart 2017 22:50 schreef megamandy het volgende:
[..]
Weet jij welke dan? Ik heb dus werkelijk geen idee, kwam alleen die namen ooit eens tegen.
Haussmann wilde toen high-end merken zoals Balenciaga krijgen maar daar is Selfridges/De Bijenkorf toen ook snel achterna gegaan. De verkopers in de showroom vroegen toen aan mijn ex-baas hoe het eigenlijk zat met Haussmann omdat het ook een nieuwe naam was, meeste merken durfde het niet aan. Dit probleem heeft Hudson's Bay gelukkig niet.
Hudson's Bay kennen ze niet vanuit Nederland misschien maar ze zijn in veel landen al aanwezig wat wel helpt.quote:Op maandag 20 maart 2017 23:22 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik heb wat vage geruchten gehoord maar niks concreets. We moeten niet vergeten dat Hudson helemaal nog geen naam heeft hè. Niemand kent die lui. V&D kende iedereen.
Nou, bij V&D kwam de laatste jaren zelfs bijna niemand meer kijken.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 12:47 schreef KingRadler het volgende:
waar ik al bang voor was Hudson's Bay zal weer meer kijken worden dan kopen.
V&D had dat probleem toch ook.
Zengs zal 't wel overnemen . Maar eerst ff failliet gaan om van de schulden af te komen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 15:33 schreef Djeez het volgende:
En wéééér een winkelketen failliet: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)gt-faillissement-aan
Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?quote:Op dinsdag 21 maart 2017 08:38 schreef Ericr het volgende:
Full price rice policy, dan heeft Hudson Bay de Nederlandse markt niet heel goed onderzocht. Dat lukt misschien nog in het topsegment waar beleving ook een rol speelt maar verder is de Nederlandse klant toch vooral gericht op korting. Midden segment heeft natuurlijk niet voor niks een grote kaalslag gehad.
Te snel gegroeid en daarna niet snel genoeg geslonken. Tsja, zo lust ik er nog wel een.quote:Eigenaar Berend Ziengs is de kleinzoon van Berend Ziengs, die in Assen begon met de Ziengs-schoenenwinkels. Hij zegt bij RTV Noord dat de zaak ten onder is gegaan door een te snelle groei. "We zijn snel naar vier, en op het hoogtepunt vijf winkels, uitgebreid en we hadden te veel voorraad. We zijn vervolgens niet snel genoeg geslonken."
Ja, in Harlingen, terwijl in het kleinere Franeker de Bolkkerwinkel wordt omgebouwd.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 17:30 schreef KingRadler het volgende:
er verdwijnen overal Blokkers in Nederland.
Bijenkorf houdt zich heel erg goed staande. Omzet van de dwaze dagen was ongeveer 100 miljoen, maar dat weten ze nu op andere manieren te compenseren. O.a. andere acties gedurende het jaar met relatief minder korting.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?
Ze hebben begin 2016 al de helft van de winkels gesloten. Benieuwd of ze helemaal uit het straatbeeld verdwijnen. Denk dat er altijd nog wel een groep echt in een winkel wil shoppen. Ook voor dit soort artikelen.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:20 schreef k_man het volgende:
Wat mij verbaast is dat de winkels van Christine le Duc nog steeds bestaan. In Amersfoort zit die winkel aan een straat waar ik geregeld doorheen rij en iedere keer verwacht ik min of meer dat die winkel nu toch wel verdwenen zal zijn. Immers, als er nou één branche is waarvan je verwacht dat mensen liever online shoppen...
De Bijenkorf zit niet in het midden segment. Ze willen juist die kortingzieke Nederlander zoveel mogelijk buiten de deur houden door zich meer te richten op exclusiviteit.quote:Op dinsdag 21 maart 2017 23:07 schreef W00fer het volgende:
[..]
Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?
Je dacht toch niet dat de Bijenkort verlies maakt tijdens die Dwaze Dagen? Nee, ze maken in verhouding minder winst op de artikelen, maar nog zeker wel winst.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Bijenkorf houdt zich heel erg goed staande. Omzet van de dwaze dagen was ongeveer 100 miljoen, maar dat weten ze nu op andere manieren te compenseren. O.a. andere acties gedurende het jaar met relatief minder korting.
Ja, maar door nu op andere manieren acties te doen weten ze de winstmarge te verhogen. Geen idee of ze de 100 miljoen omzet volledig hebben weten te compenseren, maar de absolute winst is gestegen.quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:45 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
Je dacht toch niet dat de Bijenkort verlies maakt tijdens die Dwaze Dagen? Nee, ze maken in verhouding minder winst op de artikelen, maar nog zeker wel winst.
Idd. Overigens rekken ze de afprijzingen voor mijn gevoel langer waardoor ze relatief meer marge zullen maken. Werkt dus prima .quote:Op woensdag 22 maart 2017 08:53 schreef Ericr het volgende:
Dwaze dagen hadden ze voor een gedeelte ook aangepaste collecties die speciaal gefabriceerd werd voor die dagen en het verkopen van stokoude collecties lukte ook prima tijdens die dagen. Maar het trok voor de Bijenkorf duidelijk niet het publiek dat ze nu nog in grote getale in de winkels willen hebben.
Overigens kun je nog steeds zo nu en dan goede koopjes scoren bij de Bijenkorf maar dan vooral online. Waarbij het dan meestal nog gaat om reguliere collecties ook die in de winkel hooguit 30-50% korting hebben maar online 70-80%. Gelet op hun omzet en winstontwikkeling werpt die strategie wel zijn vruchten af.
Hahaquote:Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?
Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.
Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.
Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet danquote:Op donderdag 23 maart 2017 02:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Haha
De verkoper is niet meer de alwetende in pacht.
Met reviews, technische besprekingen op technische sites of YouTube en vrij downloadbare handleidingen is er veel informatie om te kijken hoe iets werkt.
Veel sites of YouTube filmpjes laten perfect de verschillen zien met de concurrentie.
Ik heb dan echt niet zo'n 22, jarige snotneus meer nodig hoor. Die mij iets beters maar ook duurders wil aansmeren.
Er is nog wel uitverkoop in de winkel en online. DDD was deels voor dumpen oude meuk, grootste gedeelte was al jarenlang speciaal voor DDD gefabriceerde collecties.quote:Op donderdag 23 maart 2017 01:47 schreef W00fer het volgende:
Laten we wel wezen je moet als winkel ooit wel van je oude meuk af. Overstock. Hoe doen ze dat nu dan als er geen DDD meer is? Minder inkopen? Online slijten tegen dikke korting?
Niet op GH reageren, is een trolletje.quote:Op donderdag 23 maart 2017 03:13 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet dan
Overigens hebben goede verkopers meer informatie dan alleen Youtubefilmpjes die door dezelfde onwetenden in elkaar gezet zijn, bijvoorbeeld vanuit de fabrikanten. Vakkennis en zijn ze er niet hoofdzakelijk om de klanten iets op de mauw te spelden. Dat jij dat denkt dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Dat jouw ervaring ergens bij 5 winkels zo is wil niet zeggen dat het bij alle winkels zo is. Ik hoop dat je er behagen in schept om zoveel mogelijk gelijk te krijgen.
Sowieso is het héél verkeerd om jezelf boven iemand te scharen. Als anderen namelijk bij jou op de werkvloer kom kunnen zij ook met een half uurtje wel minimaal je op 1 fout betrappen...
Is het doel nou om een dienst of product af te nemen of elkaar te laten struikelen?
Vind dat hij anders een aardig goed punt heeft. Zeker voor de aankopen van apparaten in de breedste zin van het woord ga ik voortaan altijd via review sites en YouTube op zoek naar wat de doorsnee consument er van vindt. Daar heb ik veel meer aan dan een verkoper in een winkel die - laten we eerlijk zijn - er toch wel degelijk staat om je dingen te verkopen. Komt nog bij dat je in de fysieke winkel nauwelijks/niet in staat bent om verschillen direct te checken en je veel eerder geneigd bent tot een impuls aankoop. Online kan ik rustig alles lezen, prijzen vergelijken en dan goed geïnformeerd mijn keuze maken.quote:Op donderdag 23 maart 2017 09:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet op GH reageren, is een trolletje.
Ik ben geen trolquote:Op donderdag 23 maart 2017 09:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet op GH reageren, is een trolletje.
Voor mij hebben winkels alleen nut vanwege:quote:Op donderdag 23 maart 2017 03:13 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet dan
Overigens hebben goede verkopers meer informatie dan alleen Youtubefilmpjes die door dezelfde onwetenden in elkaar gezet zijn, bijvoorbeeld vanuit de fabrikanten. Vakkennis en zijn ze er niet hoofdzakelijk om de klanten iets op de mauw te spelden. Dat jij dat denkt dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Dat jouw ervaring ergens bij 5 winkels zo is wil niet zeggen dat het bij alle winkels zo is. Ik hoop dat je er behagen in schept om zoveel mogelijk gelijk te krijgen.
Sowieso is het héél verkeerd om jezelf boven iemand te scharen. Als anderen namelijk bij jou op de werkvloer kom kunnen zij ook met een half uurtje wel minimaal je op 1 fout betrappen...
Is het doel nou om een dienst of product af te nemen of elkaar te laten struikelen?
Nee, want ik kom nooit bij de blokkerquote:
5 hier in Den Bosch alleen alquote:Op vrijdag 24 maart 2017 16:06 schreef rubbereend het volgende:
er zijn ook wel plaatsen waar absurd veel blokkers zijn
Tja. En mijn blokker is volgens dezelfde website op zondag gesloten (maar in werkelijkheid open). Niet gek dat je dan klanten mis loopt.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 16:26 schreef KingRadler het volgende:
ik heb ontdekt dat op de site van Blokker nog niet alle winkels zijn weggehaald die gesloten zijn
Welke locatie is dit in Amsterdam?quote:
Die dingen haal je dan ook gewoon bij de Appie.quote:Op vrijdag 24 maart 2017 22:18 schreef W00fer het volgende:
Ik blijf erbij dat Action geen vervanger is van de Blokker wegens het ontbreken van A merken en ten tweede wie gaat er nou een vergiet of een pollepel op Bol.com kopen? Alleen de verzendkosten zijn al meer dan het ding zelf.
Retourpinnen bestaat al een tijdje in Nederland. Ik kwam het voor het eerste tegen bij de IKEA, en later ook bij de Action. Dan wordt het gewoon weer bijgeschreven op je bankrekening, mits gepind natuurlijk.quote:Op maandag 20 maart 2017 20:31 schreef megamandy het volgende:
[..]
En retourpinnen is inderdaad super fijn Ben het in Nederland nog niet tegengekomen maar toen ik in Stockholm was heb ik er wel gebruik van kunnen maken toen ik met de creditcard van mijn baas iets terug moest ruilen voor een goedkopere versie.
http://www.bannecentrum.com/quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:41 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Welke locatie is dit in Amsterdam?
Je zou toch denken dat dit hun core business is om hun website in de gaten te houden en filiaallijsten e.d.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 17:15 schreef KingRadler het volgende:
ik had een mail gestuurd naar Blokker omdat er Blokker winkels dicht waren maar niet op hun site stonden.
de reactie was verbazingwekkend:
======================
Klantenservice Blokker <info@blokker.nl>
Beste heer *****,
Bedankt voor uw feedback. We zijn altijd druk bezig om onze website aan te passen aan de huidige veranderingen en proberen om u hierin te voorzien van de juiste informatie.
Wanneer u merkt dat een gemelde openingstijd niet klopt of een filiaal vermeld is wat reeds gesloten is, zou u dit dan aan ons willen laten weten? Dan zorgen wij dat het zo snel mogelijk aangepast wordt.
======================
Het boeit ze niet meer, want binnenkort moeten ze toch de hele site op zwart zetten. Waarom nu nog tijd investeren in het bijhouden welke winkels sluiten, blijf je bezig :p.quote:Op zondag 26 maart 2017 11:48 schreef W00fer het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat dit hun core business is om hun website in de gaten te houden en filiaallijsten e.d.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |