abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169347998
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Internet niet alleen, veranderde consumentenwens en overaanbod van bepaalde zaken (i.e. 6 schoenenzaken met dezelfde inventaris op 200m winkelstraat).
Het is makkelijk om internet overal de schuld van de te geven, maar zo zwart/wit is het niet :)
Ja. Dat ook. Steeds hetzelfde. En men gaat steeds failliet ook. Ik geef internet niet overal de schuld van. Ik merk wel ( ik hou ook niet van winkelen) dat ik sneller online bestel. Blokker als vb. Ik weet niet wat ik daar zoek. Ik was er pas. Het voelt gewoon niet goed en ik raak niet in een koop bui. Men begrijpt het niet. Maar ook als vb de albert cuyp. Waarom zou je daar nog heen gaan met hun eenzijdig aanbod? Op dat gebied zie je gelukkig dat men meer naar de plaatselijke winkelier gaat.
pi_169348014
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:51 schreef female81 het volgende:

[..]

Als je kaasschaaf versleten is of zo. En de Action/So Low/etc. is niet dichtbij genoeg (zijn ook weer ov- of benzine-kosten).

Daar ga je geen verzendkosten voor betalen.

Maar van dit soort dingen kan Blokker niet leven.
Dat idd. Ik was er pas voor zoiets. Maar dan loop je er verder rond van "wat doe ik hier?" Bijna zielig voor de mensen die er werken. Dat gevoel. En men had die vervangende lamp niet eens.
pi_169348098
In z'n algemeenheid mis ik trouwens veel leuks ten opzichte van tien jaar geleden. Lekker tussen tweedehands boeken snuffelen? Afgezien van twee plaatsen is er geen Slegte meer, en maar weinig anderen bieden die optie. Cd's bekijken? Aanbod is sterk verschraald, en de grootste ketens zijn weg. Door een warenhuis heen schuifelen? In veel plaatsen zit er geen meer, en van Topshelf moet je houden. Al met al ben ik tegenwoordig wat sneller klaar.

Ik merk dat ik nu meer naar de grootste plaatsen toe trek, waar nog relatief veel zit. Ook Den Bosch, best dichtbij voor mezelf, bezoek ik nu minder (ten gunste van Eindhoven, maar helaas is er ook daar geen Slegte-achtige sinds Van Piere alleen nog maar nieuw spul verkoopt).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2017 11:03:05 ]
pi_169348124
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 10:51 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Internet niet alleen, veranderde consumentenwens en overaanbod van bepaalde zaken (i.e. 6 schoenenzaken met dezelfde inventaris op 200m winkelstraat).
Het is makkelijk om internet overal de schuld van de te geven, maar zo zwart/wit is het niet :)
Zeker niet, winkels die zich onderscheiden door wat ze verkopen en vooral ook HOE ze dat verkopen (met kennis, enthousiasme en de manier van presenteren) hebben zeker kans van slagen. De eenheidsworst, de gebrekkige kennis, parkeerkosten en een onvolledig assortiment maakt ook de fysieke winkel kapot.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169348161
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:02 schreef female81 het volgende:
In z'n algemeenheid mis ik trouwens veel leuks ten opzichte van tien jaar geleden. Lekker tussen tweedehands boeken snuffelen? Afgezien van twee plaatsen is er geen Slegte meer, en maar weinig anderen bieden die optie. Cd's bekijken? Aanbod is sterk verschraald, en de grootste ketens zijn weg. Door een warenhuis heen schuifelen? In veel plaatsen zit er geen meer, en van Topshelf moet je houden. Al met al ben ik tegenwoordig wat sneller klaar.

Ik merk dat ik nu meer naar de grootste plaatsen toe trek, waar nog relatief veel zit. Ook Den Bosch, best dichtbij voor mezelf, bezoek ik nu minder (ten gunste van Eindhoven, maar helaas is er ook daar geen Slegte-achtige).
Ja. Boeken.Tweedehands winkels op dat gebied. Het bestaat nauwelijks nog. Erg jammer. Muziek......wat is makkelijker dan het horen (online) en dan bestellen? Was jij zo verknocht een winkel op dat gebied? Misschien viniel vroeger. Ik merk wel dat ik meer trek naar de lokale mensen nu. Dus kaas bij de kaasboer met kaas uit de omgeving.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:09:37 #157
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_169348224
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Boeken.Tweedehands winkels op dat gebied. Het bestaat nauwelijks nog. Erg jammer. Muziek......wat is makkelijker dan het horen (online) en dan bestellen? Was jij zo verknocht een winkel op dat gebied? Misschien viniel vroeger. Ik merk wel dat ik meer trek naar de lokale mensen nu. Dus kaas bij de kaasboer met kaas uit de omgeving.
Vinyl is bij uitstek geschikt om doorheen te snuffelen en juist die zaken zie je terugkomen. Zitten 3 zaken die LP's verkopen hier in het centrum van Den Bosch. Terwijl alle cd-zaken failliet zijn.
Alle 3 zaken met mensen die passie hebben voor het vak en je leuk spul aan kunnen raden op basis van eerdere aankopen... daar zit duidelijk een meerwaarde :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169348261
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:05 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ja. Boeken.Tweedehands winkels op dat gebied. Het bestaat nauwelijks nog. Erg jammer. Muziek......wat is makkelijker dan het horen (online) en dan bestellen? Was jij zo verknocht een winkel op dat gebied? Misschien viniel vroeger. Ik merk wel dat ik meer trek naar de lokale mensen nu. Dus kaas bij de kaasboer met kaas uit de omgeving.
House Of Sounds in Den Bosch was iig erg speciaal. Vaag en een rotzooitje, en die eigenaar moest ook maar je type zijn, maar een bezoekje voegde wel iets extra's toe aan een middagje winkelen. Het was tenminste geen eenheidsworst. Volgens mij heb je er in Leiden nog steeds zoëen, iig een jaar geleden nog. The heart's a lonely hunter.

Vinylzaken... goed dat ze er zijn/terug komen, maar ik heb helemaal geen ruimte om die grote platen te bewaren. Dan zal ik eerst de loterij moeten winnen, zodat ik een woning met enorm veel loze ruimte kan kopen, die ik vol kan stouwen met lp's. :')
pi_169348263
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:09 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vinyl is bij uitstek geschikt om doorheen te snuffelen en juist die zaken zie je terugkomen. Zitten 3 zaken die LP's verkopen hier in het centrum van Den Bosch. Terwijl alle cd-zaken failliet zijn.
Alle 3 zaken met mensen die passie hebben voor het vak en je leuk spul aan kunnen raden op basis van eerdere aankopen... daar zit duidelijk een meerwaarde :)
Daar zie en begrijp ik het verschil ook. Dat is een niche markt. Net als boeken. Het is ook leuk om mensen tegen te komen die zo denken en bewust daarvoor kiezen. Maar het wordt steeds minder. Ik ging als kind al met zakgeld naar de tweedehands boekenwinkel. Die winkels bestaan niet echt meer. Dat stoffige met een rare man die met je mee dacht over wat je leuk zou vinden.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:14:00 #160
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_169348285
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:12 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar zie en begrijp ik het verschil ook. Dat is een niche markt. Net als boeken. Het is ook leuk om mensen tegen te komen die zo denken en bewust daarvoor kiezen. Maar het wordt steeds minder. Ik ging als kind al met zakgeld naar de tweedehands boekenwinkel. Die winkels bestaan niet echt meer. Dat stoffige met een rare man die met je mee dacht over wat je leuk zou vinden.
Heb het idee dat het weer meer wordt eigenlijk, al gaat het langzaam.
Waar ketens verdwijnen zie ik meer en meer kleine zelfstandigen weer een sprong wagen met van die niche-winkeltjes.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169348296
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:12 schreef female81 het volgende:

[..]

House Of Sounds in Den Bosch was iig erg speciaal. Vaag en een rotzooitje, en die eigenaar moest ook maar je type zijn, maar een bezoekje voegde wel iets extra's toe aan een middagje winkelen. Het was tenminste geen eenheidsworst. Volgens mij heb je er in Leiden nog steeds zoëen, iig een jaar geleden nog. The heart's a lonely hunter.

Vinylzaken... goed dat ze er zijn/terug komen, maar ik heb helemaal geen ruimte om die grote platen te bewaren. Dan zal ik eerst de loterij moeten winnen, zodat ik een woning met enorm veel loze ruimte kan kopen, die ik vol kan stouwen met lp's. :')
Dat. Dat moet ook. Geen structuur en leiding. Je bent een muziek vrouw duidelijk. Ik heb het met boeken. Ook eerst de loterij winnen en dan een bibliotheek. Mijn ouders hadden dat. Het voegt zoveel toe aan plezier en uiteindelijk hoeft het niet veel te kosten. Behalve ruimte dan.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:18:55 #162
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_169348361
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:12 schreef female81 het volgende:

[..]

House Of Sounds in Den Bosch was iig erg speciaal. Vaag en een rotzooitje, en die eigenaar moest ook maar je type zijn, maar een bezoekje voegde wel iets extra's toe aan een middagje winkelen. Het was tenminste geen eenheidsworst. Volgens mij heb je er in Leiden nog steeds zoëen, iig een jaar geleden nog. The heart's a lonely hunter.
House of Sounds veel geweest, volgens mij is die niet failliet gegaan maar op last van de rechtbank gesloten. Hij had nogal schimmige constructies om aan z'n inventaris te komen :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:14 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat. Dat moet ook. Geen structuur en leiding. Je bent een muziek vrouw duidelijk. Ik heb het met boeken. Ook eerst de loterij winnen en dan een bibliotheek. Mijn ouders hadden dat. Het voegt zoveel toe aan plezier en uiteindelijk hoeft het niet veel te kosten. Behalve ruimte dan.
Ik ben beide (muziekman dan) 500+ cd's, 400+ LP's en honderden boeken.
Alhoewel die laatste meer en meer weggaan muv de speciale exemplaren, ben daar voor 3/4 overgestapt op ebooks en bestel het meeste in het buitenland omdat ik geen Nederlandse boeken lees.
Al jaren niet meer in een boekhandel geweest om daar te snuffelen.Vind ze al snel te duur en het aanbod tegenvallen in mijn genres.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169348389
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

House of Sounds veel geweest, volgens mij is die niet failliet gegaan maar op last van de rechtbank gesloten. Hij had nogal schimmige constructies om aan z'n inventaris te komen :D
Geen idee hoe hij er anno nu aan komt, maar hij brengt nog steeds spullen aan de man op de maandelijkse Snuffelmarkt in Den Bosch.

Afgelopen zondag was 'ie er nog.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2017 11:21:20 ]
pi_169348413
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:18 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

House of Sounds veel geweest, volgens mij is die niet failliet gegaan maar op last van de rechtbank gesloten. Hij had nogal schimmige constructies om aan z'n inventaris te komen :D

[..]

Ik ben beide (muziekman dan) 500+ cd's, 400+ LP's en honderden boeken.
Alhoewel die laatste meer en meer weggaan muv de speciale exemplaren, ben daar voor 3/4 overgestapt op ebooks en bestel het meeste in het buitenland omdat ik geen Nederlandse boeken lees.
Al jaren niet meer in een boekhandel geweest om daar te snuffelen.Vind ze al snel te duur en het aanbod tegenvallen in mijn genres.
E-books. Ik heb het gewoon niet. Het gevoel. Ouderwets? Ik heb zo'n reader. Het voelt gewoon niet goed. Neefjes en nichtjes die lezen hebben het er ook niet op.

Nieuwe boeken zijn enorm duur. Waanders is heel fraai. Maar nieuw......heeft de charme ook niet. Ik kom uit de Pijp Amsterdam. In mijn jeugd had je daar gewoon een hele rare zaak met stof.....en daarnaast boeken. Dat vindt je niet meer. Wat jij ook duidelijk aangeeft.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 11:27:10 #165
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_169348464
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:21 schreef female81 het volgende:

[..]

Geen idee hoe hij er anno nu aan komt, maar hij brengt nog steeds spullen aan de man op de maandelijkse Snuffelmarkt in Den Bosch.

Afgelopen zondag was 'ie er nog.
Dat ding in de brabanthallen? :D
Ga ik weer eens hoi zeggen, geen idee dat ie daar stond. Toch ruim 15 jaar klant geweest daar.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169351300
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 11:12 schreef female81 het volgende:
House Of Sounds in Den Bosch was iig erg speciaal. Vaag en een rotzooitje, en die eigenaar moest ook maar je type zijn, maar een bezoekje voegde wel iets extra's toe aan een middagje winkelen. Het was tenminste geen eenheidsworst.
Ha, daar heb ik ooit nog een topic over geopend: MUZ / CD-winkel recensie: The House of Sounds, Den Bosch

Ging er regelmatig heen toen ik nog studeerde, inmiddels al jaren en jaren niet meer. Vaak keek je in de bakken en dan had-ie eigenlijk niks leuks. Vervolgens vroeg je 'm of ie nog iets leuks had van die of die artiest en kwamen er vanonder de toonbank allerlei bootlegs tevoorschijn. :D
  dinsdag 7 maart 2017 @ 15:59:47 #167
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_169353185
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 14:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Ha, daar heb ik ooit nog een topic over geopend: MUZ / CD-winkel recensie: The House of Sounds, Den Bosch

Ging er regelmatig heen toen ik nog studeerde, inmiddels al jaren en jaren niet meer. Vaak keek je in de bakken en dan had-ie eigenlijk niks leuks. Vervolgens vroeg je 'm of ie nog iets leuks had van die of die artiest en kwamen er vanonder de toonbank allerlei bootlegs tevoorschijn. :D
Dat of het was 'nee, die heb ik net verkocht' als je wat specifieks zocht wat hij niet had liggen :')

Mooie vent was dat.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 7 maart 2017 @ 19:27:51 #168
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169356971
Vogele is overgenomen :')
Dus zaken als V&D, Electronica of wat dan ook kan allemaal niet, maar de meest slechte, lelijke, oude meuk en vooral dure winkel neemt iemand over. :|W
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169358232
Blijkbaar wordt dat wat ze een 'multibrand store' noemen. En dan wel met merken voor die specifieke doelgroep.
pi_169358916
Dagje shoppen met nog veel kleine winkeltjes => ga eens naar Deventer
pi_169360849
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:40 schreef myShizzle het volgende:
Dagje shoppen met nog veel kleine winkeltjes => ga eens naar Deventer
Reclame maken mag niet. Deventer is naast leuk ook wat crimineel.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 21:41:42 #172
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_169360961
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 21:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Reclame maken mag niet. Deventer is naast leuk ook wat crimineel.
En koopavond kennen ze niet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169371279
Iedere stad heeft z'n dingetjes. Zag alleen wat mensen posten dat ze kleine winkeltjes missen; kom naar Deventer daar heb je er zat. In een hele leuke ambiance overigens. En uiteraard gewoon koopavonden (donderdag stad, vrijdag wijken, supermarkt tot 23u) dus ik weet niet wat ceased2be bedoeld in deze.
pi_169372627
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 13:51 schreef myShizzle het volgende:
Iedere stad heeft z'n dingetjes. Zag alleen wat mensen posten dat ze kleine winkeltjes missen; kom naar Deventer daar heb je er zat. In een hele leuke ambiance overigens. En uiteraard gewoon koopavonden (donderdag stad, vrijdag wijken, supermarkt tot 23u) dus ik weet niet wat ceased2be bedoeld in deze.
Ik bedoel dat de laatste keer dat ik in Deventer was (maar da's alweer 5 jaar geleden) alles sloot om 18:00 en we nog hebben moeten zoeken naar een restaurantje wat open was in het centrum.

En dit soort berichten dus: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=195983

Geen idee hoe het nu is, maar toen was het een behoorlijke deceptie.
(maar wel leuke winkeltjes idd)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 8 maart 2017 @ 16:39:47 #175
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169374290
Wij hebben straks 2 Intertoys in de stad ze liggen niet eens zover van elkaar af.
Begrijp Blokker Holding ook niet sluit gewoon een zaak.
pi_169374878
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 16:39 schreef KingRadler het volgende:
Wij hebben straks 2 Intertoys in de stad ze liggen niet eens zover van elkaar af.
Begrijp Blokker Holding ook niet sluit gewoon een zaak.
Dat zullen ze op termijn ook wel doen maar soms is het niet zo simpel om dat 1-2-3 te doen, zo kunnen beide huurcontracten nog 4/5 jaar lopen en is het te duur om dicht te gaan, misschien is men oo de achtergrond wel bezig om er een te sluiten. Wat ook kan is dat er een zaak van een franchise nemer bij is, en die gaat niet weg natuurlijk
pi_169406365
Het gaat niet best met die Neckermann denk ik :{ die in mijn dorp is vorig jaar van een kijkshop verbouwd en gaat nu volgens mij al weg. Maar goed, die hele straat staat al leeg.
Tap tap tap
pi_169406602
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 08:39 schreef CherryLips het volgende:
Het gaat niet best met die Neckermann denk ik :{ die in mijn dorp is vorig jaar van een kijkshop verbouwd en gaat nu volgens mij al weg. Maar goed, die hele straat staat al leeg.
Valt me nog mee dat er nog steeds zo veel reisbureaus bestaan eigenlijk. Ook daar geldt: matige service en ze doen vrijwel exact hetzelfde als wat je thuis zelf uit kunt pluizen (op je gemak).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:40:53 #179
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169407090
Forse verbouwing winkels C&A

quote:
Kledingketen C&A begint na de zomer met de verbouwing van vijf winkelfilialen in Nederland. Binnen vier jaar moet 80 procent van alle 131 C&A-winkels zijn omgebouwd. De verbouwing is onderdeel van een nieuw winkelconcept.

,,De winkels worden donkerder, spannender", zegt directeur Marc Estourgie van C&A Nederland in een interview met deze site. ,,Het product komt in de spotlights. In de Duitse en Belgische winkels die al zijn omgebouwd, blijven klanten 25 procent langer binnen. Dat resulteert in substantieel meer omzet."
bron: http://www.ad.nl/nieuws/forse-verbouwing-winkels-cena~a57280f2/
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:42:58 #180
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169407125
quote:
In mijn herinnering ruikt het altijd zo typisch C&A in die winkels, geen aangename lucht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 09:46:23 #181
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169407184
quote:
0s.gif Op woensdag 8 maart 2017 15:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de laatste keer dat ik in Deventer was (maar da's alweer 5 jaar geleden) alles sloot om 18:00 en we nog hebben moeten zoeken naar een restaurantje wat open was in het centrum.

En dit soort berichten dus: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=195983

Geen idee hoe het nu is, maar toen was het een behoorlijke deceptie.
(maar wel leuke winkeltjes idd)
Ik heb nooit begrepen waarom winkels nog steeds open zijn als het gros van de mensen aan het werk is. Zou binnensteden goed doen als ze ook op zondag de hele dag open waren. Ga dan lekker op maandag dicht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169407200
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:06 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Valt me nog mee dat er nog steeds zo veel reisbureaus bestaan eigenlijk. Ook daar geldt: matige service en ze doen vrijwel exact hetzelfde als wat je thuis zelf uit kunt pluizen (op je gemak).
Nee, niet het reisbureau, die omgebouwde Kijkshops. Dus gewoon zooi.
Tap tap tap
pi_169407210
quote:
Ik hoop het maar, want in Duitsland slaag ik er eigenlijk altijd wel en in NL zelden.
Tap tap tap
pi_169407484
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, niet het reisbureau, die omgebouwde Kijkshops. Dus gewoon zooi.
Ah oke, zooi inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 10 maart 2017 @ 10:08:00 #185
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_169407526
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In mijn herinnering ruikt het altijd zo typisch C&A in die winkels, geen aangename lucht.
Dat ja, en in elke C&A rook het altijd precies hetzelfde :D
Don't let my username fool you...
pi_169412268
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 08:39 schreef CherryLips het volgende:
Het gaat niet best met die Neckermann denk ik :{ die in mijn dorp is vorig jaar van een kijkshop verbouwd en gaat nu volgens mij al weg. Maar goed, die hele straat staat al leeg.
Ik keek pas even op die site. Men heeft een wat vreemd aanbod ook. Je vraagt je ook af hoe men het heeft kunnen redden tegen bijv. een wehkamp.
pi_169412276
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In mijn herinnering ruikt het altijd zo typisch C&A in die winkels, geen aangename lucht.
Naar goedkope kleding idd.
  † In Memoriam † zaterdag 11 maart 2017 @ 06:41:38 #188
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_169427100
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 14:28 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Naar goedkope kleding idd.
Kinderzweethandjeslucht? :?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:36:10 #189
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169490917

quote:
What a stunning new start this week, incredible! A big thank you to all the fans for all orders and wonderful comments! There is a lot of work to be done to replenish stock and to expand our collection. We expect we can expand the collection in the shop rather soon. Due to a technical failure we just had to adjust our methods of payment to only money transfer and PayPal. We hope we will be able to offer all the options soon. We will keep you informed!
Vorige week is Cora Kemperman weer opnieuw begonnen met een webshop en een team bestaande uit oud Mac&Maggie mensen en ondersteuning van Cora Kemperman zelf.
Meeste stylen zijn inmiddels al uitverkocht in de meeste maten. http://www.corakemperman.shop/

Fans op de Facebook zijn niet te houden https://www.facebook.com/CoraKemperman/




Denk dat dit wel een succesvolle doorstart kan zijn. De vorige keer zijn ze failliet gegaan door bezuinigingen waardoor de kwaliteit en constructie achteruit ging en het waren niet meer de designs van Cora Kemperman. Als ze het goed aanpakken en de stijl goed blijven volhouden maken ze veel mensen blij. Is bijna ongelofelijk hoeveel vrouwen alleen maar Cora Kemperman in hun kast hebben hangen.
吴 曼 迪
pi_169491135
quote:
17s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:36 schreef megamandy het volgende:
Is bijna ongelofelijk hoeveel vrouwen alleen maar Cora Kemperman in hun kast hebben hangen.
Na de foto's goed bekeken te hebben kan ik dat geen aanbeveling vinden. :) Ik vind het eerlijk gezegd tuttigheid in het kwadraat. Ze heeft zo te zien haar "inspiratie" opgedaan in Russische contreien in de jaren 60.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:46:42 #191
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169491285
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 19:42 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Na de foto's goed bekeken te hebben kan ik dat geen aanbeveling vinden. :) Ik vind het eerlijk gezegd tuttigheid in het kwadraat.
Ooh ik zou Cora Kemperman juist niet tuttig noemen. Nu misschien door deze styling maar in mijn hoofd is het voor vrouwen die juist veel lagen dragen, graag tot op de grond. Zwart/rood/polkadot. Veel gedrapeerd/rimpelingen/rushes.

Meer zoals dit (uit 2008):
吴 曼 迪
pi_169491354
Heeft ze nou regenlaarzen aan? :) Nee, ik sla over.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  maandag 13 maart 2017 @ 19:51:06 #193
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169491448
Uit de NRC van toen ze failliet gingen:

quote:
Je kunt haar zo uittekenen, de Cora Kemperman-vrouw. Ze is gekleed in laagjes, zoals een wijde rok, misschien wel twee, over een legging of een wikkelvestje over een jurk, allemaal in typerende Cora Kemperman-kleuren als rood, turquoise en olijfgroen. Ze is niet heel jong, en vaak een tikje alternatief.

Een vrouw die wars is van snelle modetrends en in de opvallende mode van Cora Kemperman haar eigen smaak, stijl en persoonlijkheid weerspiegeld ziet. De eerste tien jaar dat de keten bestond zag je haar vaak met het lilagrijze rugzakje waarin de kleren toen werden meegegeven, en die werden gedragen met een trots alsof het een dure designertassen waren.

.....

De trouw van de klanten – van wie de grootste groep tussen de 40 en 60 jaar oud was – had ook een keerzijde. De Cora Kemperman-vrouw werd een archetype, het soort vrouw van middelbare leeftijd op wie veel andere vrouwen vooral niet wilden lijken, want gekleed in „vormeloze lappen” (columnist Elma Drayer in 2014 in dagblad Trouw) dan wel „paarse kaftans” (Volkskrant-columnist Sylvia Witteman, 2010). Het was iets dat Kemperman in hoge mate ergerde. „Ik wil niet dat het woord gewaden valt in dit interview”, zei ze in 2012 in de Volkskrant. „En ook niet het woord excentriek.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oek-2649532-a1507896
吴 曼 迪
pi_169491489
quote:
1s.gif Op zondag 5 maart 2017 11:45 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als de huurprijs maar laag genoeg is, moet zoiets rendabel te maken zijn, zou je zeggen..
Dat verhuurders nog steeds de hoofdprijs vragen is dat sowieso niet een belangrijk deel van het probleem?
pi_169509652
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen waarom winkels nog steeds open zijn als het gros van de mensen aan het werk is. Zou binnensteden goed doen als ze ook op zondag de hele dag open waren. Ga dan lekker op maandag dicht.
Inderdaad ouderwets. Dit is met het idee dat de huisvrouwen overdag boodschappen doen en de man overdag dan werkt.

Nu hebben streng islamitische/christelijke gezinnen wel zo'n traditionele rolverdeling. Maar dat is vooral in de grote steden van belang. In kleine steden kunnen die paar streng gereformeerde of salafistische gezinnen niet het verschil voor de winkelier betekenen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator dinsdag 14 maart 2017 @ 16:18:15 #196
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169509951
Blokker hier in het dorp gaat weg binnenkort, die is ook nooit naar de nieuwe formule omgebouwd.
Er zit hier niet echt iets vergelijkbaars, Hema misschien. Blokker zit aan het oude centrum, daar is alleen nog een elektronicawinkeltje (loopt ook niet meer), fietsenwinkel, bakker, snoepwinkel en bloemist. Ohja en sinds kort een tandarts.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 14 maart 2017 @ 17:43:21 #197
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169511469
Bij ons is de Blokker deze week klaar met ombouw. Benieuwd of het iets is.
  † In Memoriam † dinsdag 14 maart 2017 @ 18:18:34 #198
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_169511980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:43 schreef KingRadler het volgende:
Bij ons is de Blokker deze week klaar met ombouw. Benieuwd of het iets is.
Het is allemaal wel een stuk frisser, maar het assortiment is ook een stuk kleiner en dat is het dan ook wel. Verder weinig echt vernieuwend.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 15 maart 2017 @ 08:29:12 #199
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_169528558
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 16:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

Inderdaad ouderwets. Dit is met het idee dat de huisvrouwen overdag boodschappen doen en de man overdag dan werkt.
Nou ja, je wil,ook als winkelier een dag vrij. Dat is voor mij toch de zondag.
Niet speciaal omdat ik die zondag belangrijk vind, maar omdat de mensen in mijn dorp niet gewend zijn aan een lokale koopzondag.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  woensdag 15 maart 2017 @ 09:14:14 #200
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169529096
van mij mag het elke dag koopavond zijn, winkels tot 21:00 open.
en als winkelier gewoon de winkel pas openen om 12:00 in plaats van 9 uur.
Maandag mogen ze van mij ook dicht zijn in plaats van de zondag.
  woensdag 15 maart 2017 @ 09:39:27 #201
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_169529607
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:14 schreef KingRadler het volgende:
van mij mag het elke dag koopavond zijn, winkels tot 21:00 open.
en als winkelier gewoon de winkel pas openen om 12:00 in plaats van 9 uur.
Maandag mogen ze van mij ook dicht zijn in plaats van de zondag.
Dat ligt volledig aan je klanten lijkt me. Ik heb vooral jonge moeders en grootouders als klant. Die hebben overdag als de kinderen op school zijn tijd.
Ik heb trouwens op zondag en maandag dicht. Maar ik heb een winkel in een plaats waar dat al heel vernieuwend is en de meesten nog op dinsdagmiddag dicht hebben.

Als ik een veel grotere zaak had met een lading personeel zou ik misschien wel elke dag open gaan. Maar voor kleinere winkels is dat gewoon niet te doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door jajablahblah op 15-03-2017 12:06:27 ]
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_169529772
quote:
0s.gif Op woensdag 15 maart 2017 09:14 schreef KingRadler het volgende:
van mij mag het elke dag koopavond zijn, winkels tot 21:00 open.
en als winkelier gewoon de winkel pas openen om 12:00 in plaats van 9 uur.
Maandag mogen ze van mij ook dicht zijn in plaats van de zondag.
Sympathiek voor de mensen die geen personeel hebben ^O^
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169569611
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kmart als onderdeel van Macy heeft erg veel problemen, hun winkelconcept is achterhaald.
Maar niet alleen die Walmart heeft een prijsoorlog in gang gezet tegen de Aldi (aldi sued) (die groeit met 17% per jaar in de VS, hebben 1700 winkels, en er komen er tot eind 2018 nog 300 bij).
Dit jaar komt de Lidl ook naar de VS, een jaar eerder dan de planning.
Veel amerikanen zijn er achter gekomen dat de Aldi 30-40 procent goedkoper is dan Walmart en prima spullen heeft nog afgezien van de trader joe keten die ook van Aldi (aldi nord) is met bijna 500 winkels.
Veel m ij ook op toen ik afgelopen weken in Florida was. De vrienden waar ik verbleef waren echt lyrisch over Aldi en Trader Joes's.
Betere kwaliteit dan Walmart en minder raar volk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169569765
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kmart als onderdeel van Macy heeft erg veel problemen, hun winkelconcept is achterhaald.
Maar niet alleen die Walmart heeft een prijsoorlog in gang gezet tegen de Aldi (aldi sued) (die groeit met 17% per jaar in de VS, hebben 1700 winkels, en er komen er tot eind 2018 nog 300 bij).
Dit jaar komt de Lidl ook naar de VS, een jaar eerder dan de planning.
Veel amerikanen zijn er achter gekomen dat de Aldi 30-40 procent goedkoper is dan Walmart en prima spullen heeft nog afgezien van de trader joe keten die ook van Aldi (aldi nord) is met bijna 500 winkels.
Veel m ij ook op toen ik afgelopen weken in Florida was. De vrienden waar ik verbleef waren echt lyrisch over Aldi en Trader Joes's.
Betere kwaliteit dan Walmart en minder raar volk.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 13:53 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Anders ga ik helemaal niet naar een winkel, als het supergoedkoop moet.

[..]

Ik ben eens 4 dierenwinkels afgeweest voor iets voor de hond, hadden ze geen van allen, kortste levertijd: 1 week. Ja, dan bestel ik natuurlijk online, dan heb ik het morgen.
Klinkt bekend, ik had een bruine riem nodig. Niet aan te komen, heb wel 8 winkels gehad voordat ik het opgaf.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169570132
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen waarom winkels nog steeds open zijn als het gros van de mensen aan het werk is. Zou binnensteden goed doen als ze ook op zondag de hele dag open waren. Ga dan lekker op maandag dicht.
Ik heb nooit begrepen waarom winkels überhaupt open zijn van 9 tot 1800. Ben dan open van 12:00 tot 2100. Dat lijkt mij veel zinniger.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169573091
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen waarom winkels überhaupt open zijn van 9 tot 1800. Ben dan open van 12:00 tot 2100. Dat lijkt mij veel zinniger.
Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_169573177
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!
Tap tap tap
  Moderator donderdag 16 maart 2017 @ 18:37:57 #208
446930 crew  ESF1Gamer
pi_169573596
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Of op zijn minst tot 18:30. Als ik nu nog iets uit een winkel moet hebben, is dat met een normale kantoorbaan telkens erg vervelend haast en vliegwerk. Even iets afmaken en dan op je redelijke gemak naar de winkel is simpelweg niet mogelijk als je om je vanaf 17:45 al de winkel uitgejaagd wordt.
De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  † In Memoriam † donderdag 16 maart 2017 @ 19:37:45 #209
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_169574762
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:

[..]

De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
Blokker haalde ook nooit 6 uur. Daar staan ze meestal heel omslachtig te stofzuigen om half 6.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_169577835
Hier ergens in de buurt sloot Marskramer standaard om 17.00 uur.

Wat raar dat die winkel het niet heeft gered. :')
pi_169578231
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:37 schreef F1gamer het volgende:

[..]

De Boekenvoordeel heeft er handje van om half 6 dicht te gaan
daar heb ik nog een blauwe maandag gewerkt (of zaterdag in mijn geval). Toen moest ik idd om half vijf beginnen met stofzuigen (bij een sluitingstijd om vijf uur).
Tap tap tap
  vrijdag 17 maart 2017 @ 15:35:47 #212
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_169592770
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 21:21 schreef female81 het volgende:
Hier ergens in de buurt sloot Marskramer standaard om 17.00 uur.

Wat raar dat die winkel het niet heeft gered. :')
Dat is echt zó afhankelijk van wanneer jouw klanten komen en waar je winkel zit. Daar kun je echt niet zo wat over zeggen.
Klanten willen het liefst dat álles áltijd open is en dat ze álles metéén voor de allerlaagste prijs kunnen kopen en in huis hebben.
Dat lijkt me onmogelijk.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_169593594
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.

Maar ja doe mij maar webshops....
pi_169594009
quote:
0s.gif Op donderdag 16 maart 2017 18:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Laatst moest m'n zus na haar werk nog naar een bepaalde winkel, ik heb haar opgehaald op haar werk en ben doorgereden, auto neergegooid, zij naar die winkel, vijf minuten voor sluitingstijd: winkel dicht. Hoi, webshop!
Dit hè.. of dat ze je echt de winkel uit staan te gluren :') echt geen medelijden dat dit soort winkel failliet gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:25:48 #215
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169595862
ben naar nieuwe Blokker geweest het is net een show room. Daar kom ik dus niet meer.
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:35:17 #216
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169596054
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.

Maar ja doe mij maar webshops....
Klopt, je krijgt meestal alleen betaald van opening tot sluit. Maar je moet inderdaad wel eerder aanwezig zijn om de kassa te tellen in de ochtend terwijl de deuren dicht zijn en in de avond als je bent gesloten. Heb in vier verschillende winkels gewerkt, een schoenenketen, twee maal in een kleine boetiek in het midden segment en hoog segment en bij de Bijenkorf. Die laatste was de enige winkel waar je betaald kreeg om eerder op je werk te komen om het geld te tellen + een extra pauze (en sowieso de helft van je royale pauze werd doorbetaald).

Stofzuigen deed ik trouwens altijd in de ochtend als er nog bijna geen klanten zijn.
吴 曼 迪
  vrijdag 17 maart 2017 @ 18:55:01 #217
47102 Elvi
miemkwien
pi_169596453
Ja sowieso n kwartier voor opening aanwezig en na sluiting... Tsja als de kassa niet klopt of je hebt een asociale klant dan ben je er nog wel even. Sommige klanten zijn met geen mogelijkheid de deur uit te krijgen :')
Ik vind het mooi, ik heb vaak van 9 tot 9 moeten werken en dan komt er om 20.59 nog een klant "oh op mijn horloge heb ik nog 5 minuten om te snuffelen!". Heb de deur gewoon dicht gedaan, op mijn horloge was het tijd.
  † In Memoriam † vrijdag 17 maart 2017 @ 22:12:14 #218
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_169600439
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_169600653
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
Misschien groeien ze te hard.
pi_169601384
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.
Tap tap tap
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:45:49 #221
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169602170
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 18:55 schreef Elvi het volgende:
Ja sowieso n kwartier voor opening aanwezig en na sluiting... Tsja als de kassa niet klopt of je hebt een asociale klant dan ben je er nog wel even. Sommige klanten zijn met geen mogelijkheid de deur uit te krijgen :')
Ik vind het mooi, ik heb vaak van 9 tot 9 moeten werken en dan komt er om 20.59 nog een klant "oh op mijn horloge heb ik nog 5 minuten om te snuffelen!". Heb de deur gewoon dicht gedaan, op mijn horloge was het tijd.
Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint :') Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.
吴 曼 迪
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:47:39 #222
47102 Elvi
miemkwien
pi_169602212
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:45 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ik liet de klant altijd wel binnen maar de deur ging wel op slot en deed de muziek uit en dat soort dingen als hint :') Maar vaak genoeg verkoop je nog iets en je merkt vanzelf wel of het klanten zijn die iets kopen ja of nee.
Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar :P Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te maken :P
  vrijdag 17 maart 2017 @ 23:48:23 #223
47102 Elvi
miemkwien
pi_169602235
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb juist het idee dat het hele gratis bezorgen minder vaak voorkomt.
Wel bij buitenlandse webshops. Daar koop ik vaak zonder verzendkosten. Ik vind het zo suf dat we dat hier dan wel moeten betalen :')
pi_169603663
Niet over Nederlandse winkels, maar in het kader van het topic vond ik het wel interessant: https://www.youtube.com/p(...)9vNgmnCx7dwchPJGJ3IQ

Dead Mall Series.
quote:
Informative tours of some of the most depressed shopping malls in the mid-atlantic region and beyond.
Allemaal lege of vervallen winkelcentra.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 18 maart 2017 @ 11:52:12 #225
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169605872
quote:
99s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 22:12 schreef Cynix ® het volgende:
Ligt het nou aan mij of presteren webshops steeds slechter? :?
Fouten in het voorraadsysteem, geen of een trage terugkoppeling als iets toch ineens niet leverbaar blijkt, lange levertijden (een paar weken lijkt de laatste tijd best vaak voor te komen voor 'gewone' spulletjes als een horloge, een boek of een stoel).

Het lijkt wel of het allemaal wat te hard of te gemakkelijk is gegaan voor Bol.com, Wehkamp.nl, Otto.nl en andere soortgelijke bedrijven.

Hier liggen wellicht kansen voor de fysieke winkel. :Y
het is wel een dingetje want ik kreeg er laatst een uitgebreide enquete over
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zaterdag 18 maart 2017 @ 13:32:23 #226
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169607053
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Redactie Frontpage zaterdag 18 maart 2017 @ 14:57:35 #227
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169608283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:32 schreef djkoelkast het volgende:
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
Klopt, de commissie via Bol.com is enorm. Maar ja, die lui slokken wel de hele markt op
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 19 maart 2017 @ 18:00:09 #228
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169632823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 02:45 schreef Isabeau het volgende:
Niet over Nederlandse winkels, maar in het kader van het topic vond ik het wel interessant: https://www.youtube.com/p(...)9vNgmnCx7dwchPJGJ3IQ

Dead Mall Series.

[..]


Allemaal lege of vervallen winkelcentra.
;( depressief
pi_169633081
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:00 schreef KingRadler het volgende:

;( depressief
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken :@ Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 maart 2017 @ 19:50:04 #230
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169635270
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken :@ Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen :')

Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.

Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
吴 曼 迪
pi_169635358
Tja, fysieke winkels vragen er vaak ook zelf om. Steeds als ik echt iets nodig heb en ik ga er op uit (wat vanwege drukte niet heel vaak voor komt), dan heb ik uren winkels afgereden en kan niet vinden wat ik zoek. Dan kom ik thuis, inloggen en hup in tien minuten klaar, volgende dag bezorgd.

En dat kan van alles zijn, varierend van schoenen tot paardendekens tot toners tot plafondventilatoren.
  maandag 20 maart 2017 @ 03:44:26 #232
174940 W00fer
Maar echt
pi_169644049
En dan moet je nagaan dat ketens zoals New York Pizza die enorm hard zeggen te groeien in nog meer steden willen gaan zitten. Dus nog minder variatie en nog meer in elke stad / dorp hetzelfde.
Action overigens ook.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 07:52:29 #233
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169644450
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
pi_169644528
quote:
17s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:

En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen :')

Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.

Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169644813
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:52 schreef KingRadler het volgende:
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
Hetzelfde zie ik hier in ons winkelcentrum. De food court breidt steeds verder uit. De oudere generatie geeft hier sneller 10 euro uit aan een portie gebakken vis met saus dan aan een kledingstuk. Vaste groepen bekenden die elkaar dagelijks treffen in de HEMA coffeeshop. De doelgroep tieners is hier ondervertegenwoordigd. Die verkiezen de grote stad met de Primark, Mango etc.
pi_169644872
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169644890
quote:
'Gras is groen'
dag
pi_169645267
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
Ja, iedereen die iets van malls weet, weet dat je minimaal twee anchor stores moet hebben, zodat je die kunt situeren aan de uiteinden van het pand. Daarmee creëer je de loop door het gebouw.

Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:17:57 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169645445
De foodcourts zoals je die in Amerikaanse malls hebt mis ik hier wel, geen keuze hoeven maken waar je met z'n allen wat gaat eten, maar de een Chinees, de ander Italiaans en de volgende een hamburger en toch met z'n allen aan tafel kunnen zitten vind ik geweldig.
In Amersfoort hebben ze dat idee even geprobeerd in de koopgoot, maar daar mis ik dan wel weer wat van de meest logische uitwerking, drinken weer op een centrale plek moeten halen en geen mogelijkheid voor het gebruik van een tegoedkaart bijvoorbeeld, zoals we in Amersfoort op de Proef wel gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169645492
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef k_man het volgende:


Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
Wat zou er bij de ontwerpers van dat Wijnegem-doolhof (dat ene winkelcentrum vlakbij Antwerpen) door het hoofd hebben gespookt?

Als ik daar loop duizelt het me bijna. Na enkele stappen heb ik amper een idee meer of ik nou aan de noord-, zuid-, oost- of west-kant van het winkelcentrum ben, en waar de uitgang ook alweer zat. :')
pi_169646018
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar :P Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te maken :P
Dit herken ik. Ik werkte in mijn studententijd een poosje bij de Free Record Shop. Vaak genoeg klanten gehad die dan om 20:58 binnen komen met de smoes: "ik weet precies wat ik moet hebben!" en dan gewoon wat staan rond te kijken en vervolgens om 21:07 na diverse malen de hint "we gaan sluiten" komen aanzetten met een CD plus de vraag: "zou ik deze even mogen luisteren?"

Hahaha, nee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169646059
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 03:44 schreef W00fer het volgende:
En dan moet je nagaan dat ketens zoals New York Pizza die enorm hard zeggen te groeien in nog meer steden willen gaan zitten. Dus nog minder variatie en nog meer in elke stad / dorp hetzelfde.
Action overigens ook.
In Utrecht krijgen we nu het Amerikaanse Five Guys. Die schijnen goede shakes te hebben.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169647929
Een deel van de winkels van de failliete keten Phone House wordt overgenomen door franchisenemers.
Van de 64 eigen winkels van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf zijn er inmiddels zestien verkocht, maken de curatoren maandag bekend. Deze zestien winkels gaan als zelfstandige franchisevestigingen verder.

Dit betekent dat nu in totaal 86 vestigingen zelfstandig verder gaan. Deze winkels zijn in handen van 22 franchisenemers. Het overgrote deel was al een franchisevestiging.

De curatoren denken deze week ook met "andere geïnteresseerden" afspraken te kunnen maken over de overname van meer vestigingen.


http://www.nu.nl/economie(...)ten-phone-house.html
pi_169649255
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken :@ Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
Geweldige filmpjes inderdaad en ook heel triest. Vooral die muziek dan overal steeds, om het gezellige gevoel nog een beetje vast te houden.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:26:33 #245
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169649296
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:27 schreef myShizzle het volgende:
Een deel van de winkels van de failliete keten Phone House wordt overgenomen door franchisenemers.
Van de 64 eigen winkels van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf zijn er inmiddels zestien verkocht, maken de curatoren maandag bekend. Deze zestien winkels gaan als zelfstandige franchisevestigingen verder.

Dit betekent dat nu in totaal 86 vestigingen zelfstandig verder gaan. Deze winkels zijn in handen van 22 franchisenemers. Het overgrote deel was al een franchisevestiging.

De curatoren denken deze week ook met "andere geïnteresseerden" afspraken te kunnen maken over de overname van meer vestigingen.

http://www.nu.nl/economie(...)ten-phone-house.html
Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :') :

quote:
Het bedrijf heeft naar eigen zeggen last van directe concurrentie van telecomoperators, lagere vergoedingen van telecomoperators en teruglopende verkopen. Ook zou de Wet op het financieel toezicht de mogelijkheden om 'gratis' telefoons bij abonnementen aan te bieden "ernstig beperken".
pi_169650206
quote:
99s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :') :

[..]

Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.

Denk dat er binnen nu en een jaar nog wel meer van die Phoneshops gaan sneuvelen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169650816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.

Maar ja doe mij maar webshops....
Jep, heb jaren in een bouwmarkt gewerkt waar dat zo was/is.
Als personeel was het dus zaak om de winkel zo vroeg mogelijk ontoegankelijk te krijgen en mensen weg te jagen.

Heel erg contraproductief werkt dat maar ja penny wise en pound foolish.

Het is trouwens ook niet dat je zo goed betaald krijgt dat die overuren in je salaris zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169650891
quote:
17s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:

[..]

En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen :')

Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.

Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Weetje wat het aparte is, in de VS draaien ze het langzaamaan weer om.
Daar beginnen de malls steeds meer op de Europese open lucht winkelsteden te lijken.
Zeker de wat beter uitgevoerde (zoals bv een disney springs).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169651037
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.

Denk dat er binnen nu en een jaar nog wel meer van die Phoneshops gaan sneuvelen.
Dat moest haast wel, de service en communicatie van providers zelf is echt veel beter geworden de laatste jaren dus een tussenpersoon in de vorm van een winkel is overbodig (aan het worden). En ook daar weer - net als in de reisbranche - dezelfde miepen die exact dezelfde site laden en je abonnementje voor je samenstellen. Tenenkrommend :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 20 maart 2017 @ 17:33:46 #250
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169656548
vanaf 1 mei krijg je een BKR registratie als je een duur mobiel abbo afsluit.
zo kan het ook gebeuren dat je abbo niet mee krijgt dat je teveel leningen hebt.

Phonehouse winkels gaan dit ook merken.
  maandag 20 maart 2017 @ 18:37:57 #251
174940 W00fer
Maar echt
pi_169658141
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?

Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.

Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.

Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.

[ Bericht 13% gewijzigd door W00fer op 20-03-2017 18:47:17 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 20:31:50 #252
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169662089
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?

Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.

Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.

Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.
quote:
De Nederlandse vestigingen van Hudson's Bay krijgen alle klassieke productgroepen die je in een warenhuis mag verwachten: kleding, schoenen, cosmetica, accessoires en woonartikelen. Maar de presentatie wordt verre van traditioneel. 'We gaan vol voor de beleving', zegt directeur marketing en inkoop Jacco van der Steen.

...

'We geven heel veel aandacht aan de inrichting van de winkel, met een diversiteit aan meubilair en overal zitjes. Daarnaast komt er veel ruimte voor moderne technieken. Denk aan een app en tablets om producten mee te bestellen die niet in de winkel liggen.'

...

Kunt u een voorbeeld geven?

'Je kunt denken aan de Olympische Spelen of een WK Voetbal. Bijvoorbeeld aan Bavaria-jurkjes die ineens in het nieuws waren. Dan willen wij er niet een paar in een rek hangen, maar twintig meter van die jurkjes kunnen neerzetten. We willen veel impact hebben.'

....

Winkels die merkproducten verkopen, hebben relatief veel last van concurrentie op internet. Hoe voorkom je dat mensen wel kijken, maar niet bij jullie kopen? Gaat Hudson's Bay op prijs concurreren?
'Nee, we hebben een 'full price-strategie'. We willen ons onderscheiden met goede service en personeel. Daarom zoeken we ook medewerkers die echt fan zijn van een bepaalde afdeling of productgroep. Daarmee kunnen we ons onderscheiden. En dan hopen we dat klanten ons op die manier hun aankopen gunnen.'
Hoe gaan jullie Hudson's Bay positioneren?
'We zien een enorm gat in de markt, na het wegvallen van V&D en het sluiten van een aantal filialen van Bijenkorf. Wij zien kansen in het premium segment. We gaan ons hoger positioneren dan V&D.'
https://fd.nl/ondernemen/(...)r-klassiek-warenhuis
Dat over het Bavaria jurkje gaat over inspelen op de actualiteit, niet echt een aantrekkelijk voorbeeld wat ze noemen als je het mij vraagt :@.
Ze praten over Tommy Hilfiger en Diesel maar die merken krijg je tegenwoordig overal wel en inderdaad ook bij de Bijenkorf.

Maar die laatste is flink aan het inzetten op high-end merken die tot nu toe in Nederland meestal alleen in boetieks te verkrijgen waren. In Amsterdam hebben ze best een mooi aanbod, maar ik vraag mij af of het ook wel echt verkoopt, tijdens de laatste sale hingen de duurste merken alsnog in de winkel met volle rekken. De schoenenafdeling was helemaal een ramp.
Volgens mij hebben ze dit tot nu toe alleen in Amsterdam en Rotterdam doorgevoerd en denk ook niet dat in andere steden de behoefte is aan dit soort kleding.

[edit] en nu lees in in een ander artikel op het FD dat dus inderdaad al inkopers en managers De Bijenkorf aan het verlaten zijn voor Hudson's Bay. https://fd.nl/ondernemen/(...)er-naar-hudson-s-bay Zeer interessant artikel, gaat ook erover waarom Haussmann het bijvoorbeeld al niet eens gered heeft tot de opening.

En retourpinnen is inderdaad super fijn _O_ Ben het in Nederland nog niet tegengekomen maar toen ik in Stockholm was heb ik er wel gebruik van kunnen maken toen ik met de creditcard van mijn baas iets terug moest ruilen voor een goedkopere versie.

[ Bericht 13% gewijzigd door megamandy op 20-03-2017 20:41:21 ]
吴 曼 迪
pi_169665626
Retourpinnen heb ik al bij de Zara gedaan :Y
dag
  Redactie Frontpage maandag 20 maart 2017 @ 22:07:12 #254
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169665724
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_169665779
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
o orakel, wat moeten we doen?
dag
  Redactie Frontpage maandag 20 maart 2017 @ 22:11:57 #256
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169665842
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:09 schreef Peter het volgende:

[..]

o orakel, wat moeten we doen?
Aluhoedje opzetten en rustig in de hoek zitten afwachten
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  maandag 20 maart 2017 @ 22:44:52 #257
174940 W00fer
Maar echt
pi_169666871
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Bron?

quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:31 schreef megamandy het volgende:

[..]

Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.
Dat klopt niet. Zijn wel degelijk hoger gepositioneerde merken die ook bij Hudson komen te liggen nu Hausmann van de baan is.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 22:50:46 #258
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169667042
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:44 schreef W00fer het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Dat klopt niet. Zijn wel degelijk hoger gepositioneerde merken die ook bij Hudson komen te liggen nu Hausmann van de baan is.
Weet jij welke dan? Ik heb dus werkelijk geen idee, kwam alleen die namen ooit eens tegen.

Haussmann wilde toen high-end merken zoals Balenciaga krijgen maar daar is Selfridges/De Bijenkorf toen ook snel achterna gegaan. De verkopers in de showroom vroegen toen aan mijn ex-baas hoe het eigenlijk zat met Haussmann omdat het ook een nieuwe naam was, meeste merken durfde het niet aan. Dit probleem heeft Hudson's Bay gelukkig niet.
吴 曼 迪
  maandag 20 maart 2017 @ 23:22:53 #259
174940 W00fer
Maar echt
pi_169668323
quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:50 schreef megamandy het volgende:

[..]

Weet jij welke dan? Ik heb dus werkelijk geen idee, kwam alleen die namen ooit eens tegen.

Haussmann wilde toen high-end merken zoals Balenciaga krijgen maar daar is Selfridges/De Bijenkorf toen ook snel achterna gegaan. De verkopers in de showroom vroegen toen aan mijn ex-baas hoe het eigenlijk zat met Haussmann omdat het ook een nieuwe naam was, meeste merken durfde het niet aan. Dit probleem heeft Hudson's Bay gelukkig niet.
Ik heb wat vage geruchten gehoord maar niks concreets. We moeten niet vergeten dat Hudson helemaal nog geen naam heeft hè. Niemand kent die lui. V&D kende iedereen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 23:48:43 #260
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169669048
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 23:22 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik heb wat vage geruchten gehoord maar niks concreets. We moeten niet vergeten dat Hudson helemaal nog geen naam heeft hè. Niemand kent die lui. V&D kende iedereen.
Hudson's Bay kennen ze niet vanuit Nederland misschien maar ze zijn in veel landen al aanwezig wat wel helpt.

De Bijenkorf wilde bijvoorbeeld al jaren lang merken van LVMH hebben en dat lukte hen nooit, ook al waren ze het meest luxe warenhuis in Nederland. Toen ze werden gekocht door Selfridges kwam ales in een stroomversnelling.

Maar ik ben benieuwd, Hudson's Bay probeert zich in ieder geval heel hip neer te zetten en met een start-up mentaliteit. Tegenovergestelde van het stoffige V&D.
吴 曼 迪
  dinsdag 21 maart 2017 @ 08:38:39 #261
40566 Ericr
Livewrong
pi_169671027
Full price rice policy, dan heeft Hudson Bay de Nederlandse markt niet heel goed onderzocht. Dat lukt misschien nog in het topsegment waar beleving ook een rol speelt maar verder is de Nederlandse klant toch vooral gericht op korting. Midden segment heeft natuurlijk niet voor niks een grote kaalslag gehad.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:47:30 #262
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169674725
waar ik al bang voor was Hudson's Bay zal weer meer kijken worden dan kopen.
V&D had dat probleem toch ook.
  † In Memoriam † dinsdag 21 maart 2017 @ 14:14:06 #263
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_169676193
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:47 schreef KingRadler het volgende:
waar ik al bang voor was Hudson's Bay zal weer meer kijken worden dan kopen.
V&D had dat probleem toch ook.
Nou, bij V&D kwam de laatste jaren zelfs bijna niemand meer kijken.
Verder eens dat Hudson's het zwaar gaat krijgen als de nieuwigheid er af is.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Frontpage dinsdag 21 maart 2017 @ 15:33:55 #264
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169677522
En wéééér een winkelketen failliet: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)gt-faillissement-aan
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 21 maart 2017 @ 15:37:14 #265
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169677609
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:33 schreef Djeez het volgende:
En wéééér een winkelketen failliet: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)gt-faillissement-aan
Zengs zal 't wel overnemen :+. Maar eerst ff failliet gaan om van de schulden af te komen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:30:14 #266
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169679483
er verdwijnen overal Blokkers in Nederland.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:07:52 #267
174940 W00fer
Maar echt
pi_169689788
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 08:38 schreef Ericr het volgende:
Full price rice policy, dan heeft Hudson Bay de Nederlandse markt niet heel goed onderzocht. Dat lukt misschien nog in het topsegment waar beleving ook een rol speelt maar verder is de Nederlandse klant toch vooral gericht op korting. Midden segment heeft natuurlijk niet voor niks een grote kaalslag gehad.
Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_169690300
Wat mij verbaast is dat de winkels van Christine le Duc nog steeds bestaan. In Amersfoort zit die winkel aan een straat waar ik geregeld doorheen rij en iedere keer verwacht ik min of meer dat die winkel nu toch wel verdwenen zal zijn. Immers, als er nou één branche is waarvan je verwacht dat mensen liever online shoppen...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2017 23:21:21 ]
  † In Memoriam † woensdag 22 maart 2017 @ 06:31:14 #269
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_169692740
quote:
Eigenaar Berend Ziengs is de kleinzoon van Berend Ziengs, die in Assen begon met de Ziengs-schoenenwinkels. Hij zegt bij RTV Noord dat de zaak ten onder is gegaan door een te snelle groei. "We zijn snel naar vier, en op het hoogtepunt vijf winkels, uitgebreid en we hadden te veel voorraad. We zijn vervolgens niet snel genoeg geslonken."
Te snel gegroeid en daarna niet snel genoeg geslonken. Tsja, zo lust ik er nog wel een. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_169692845
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:30 schreef KingRadler het volgende:
er verdwijnen overal Blokkers in Nederland.
Ja, in Harlingen, terwijl in het kleinere Franeker de Bolkkerwinkel wordt omgebouwd.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:05:49 #271
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169693075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:07 schreef W00fer het volgende:

[..]

Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?
Bijenkorf houdt zich heel erg goed staande. Omzet van de dwaze dagen was ongeveer 100 miljoen, maar dat weten ze nu op andere manieren te compenseren. O.a. andere acties gedurende het jaar met relatief minder korting.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:06:50 #272
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169693079
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:20 schreef k_man het volgende:
Wat mij verbaast is dat de winkels van Christine le Duc nog steeds bestaan. In Amersfoort zit die winkel aan een straat waar ik geregeld doorheen rij en iedere keer verwacht ik min of meer dat die winkel nu toch wel verdwenen zal zijn. Immers, als er nou één branche is waarvan je verwacht dat mensen liever online shoppen...
Ze hebben begin 2016 al de helft van de winkels gesloten. Benieuwd of ze helemaal uit het straatbeeld verdwijnen. Denk dat er altijd nog wel een groep echt in een winkel wil shoppen. Ook voor dit soort artikelen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:27:40 #273
40566 Ericr
Livewrong
pi_169693194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:07 schreef W00fer het volgende:

[..]

Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?
De Bijenkorf zit niet in het midden segment. Ze willen juist die kortingzieke Nederlander zoveel mogelijk buiten de deur houden door zich meer te richten op exclusiviteit.

Topsegment heeft kapitaalkrachtige klanten die niet zo hard geraakt worden in slechtere economische tijden. Luxe blijft wel verkopen en deels ook aan minder kapitaalkrachtige klanten omdat er de schijn aan hangt van beleving.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:45:52 #274
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_169693353
quote:
99s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Bijenkorf houdt zich heel erg goed staande. Omzet van de dwaze dagen was ongeveer 100 miljoen, maar dat weten ze nu op andere manieren te compenseren. O.a. andere acties gedurende het jaar met relatief minder korting.
Je dacht toch niet dat de Bijenkort verlies maakt tijdens die Dwaze Dagen? Nee, ze maken in verhouding minder winst op de artikelen, maar nog zeker wel winst.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:49:04 #275
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169693379
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:45 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Je dacht toch niet dat de Bijenkort verlies maakt tijdens die Dwaze Dagen? Nee, ze maken in verhouding minder winst op de artikelen, maar nog zeker wel winst.
Ja, maar door nu op andere manieren acties te doen weten ze de winstmarge te verhogen. Geen idee of ze de 100 miljoen omzet volledig hebben weten te compenseren, maar de absolute winst is gestegen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:53:43 #276
40566 Ericr
Livewrong
pi_169693435
Dwaze dagen hadden ze voor een gedeelte ook aangepaste collecties die speciaal gefabriceerd werd voor die dagen en het verkopen van stokoude collecties lukte ook prima tijdens die dagen. Maar het trok voor de Bijenkorf duidelijk niet het publiek dat ze nu nog in grote getale in de winkels willen hebben.

Overigens kun je nog steeds zo nu en dan goede koopjes scoren bij de Bijenkorf maar dan vooral online. Waarbij het dan meestal nog gaat om reguliere collecties ook die in de winkel hooguit 30-50% korting hebben maar online 70-80%. Gelet op hun omzet en winstontwikkeling werpt die strategie wel zijn vruchten af.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:57:22 #277
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169693477
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:53 schreef Ericr het volgende:
Dwaze dagen hadden ze voor een gedeelte ook aangepaste collecties die speciaal gefabriceerd werd voor die dagen en het verkopen van stokoude collecties lukte ook prima tijdens die dagen. Maar het trok voor de Bijenkorf duidelijk niet het publiek dat ze nu nog in grote getale in de winkels willen hebben.

Overigens kun je nog steeds zo nu en dan goede koopjes scoren bij de Bijenkorf maar dan vooral online. Waarbij het dan meestal nog gaat om reguliere collecties ook die in de winkel hooguit 30-50% korting hebben maar online 70-80%. Gelet op hun omzet en winstontwikkeling werpt die strategie wel zijn vruchten af.
Idd. Overigens rekken ze de afprijzingen voor mijn gevoel langer waardoor ze relatief meer marge zullen maken. Werkt dus prima :).
pi_169714741
Laten we wel wezen je moet als winkel ooit wel van je oude meuk af. Overstock. Hoe doen ze dat nu dan als er geen DDD meer is? Minder inkopen? Online slijten tegen dikke korting?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_169714829
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?

Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.

Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.

Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
Haha

De verkoper is niet meer de alwetende in pacht.

Met reviews, technische besprekingen op technische sites of YouTube en vrij downloadbare handleidingen is er veel informatie om te kijken hoe iets werkt.

Veel sites of YouTube filmpjes laten perfect de verschillen zien met de concurrentie.

Ik heb dan echt niet zo'n 22, jarige snotneus meer nodig hoor. Die mij iets beters maar ook duurders wil aansmeren.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169715061
quote:
13s.gif Op donderdag 23 maart 2017 02:04 schreef Godshand het volgende:

[..]

Haha

De verkoper is niet meer de alwetende in pacht.

Met reviews, technische besprekingen op technische sites of YouTube en vrij downloadbare handleidingen is er veel informatie om te kijken hoe iets werkt.

Veel sites of YouTube filmpjes laten perfect de verschillen zien met de concurrentie.

Ik heb dan echt niet zo'n 22, jarige snotneus meer nodig hoor. Die mij iets beters maar ook duurders wil aansmeren.
Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet dan :W

Overigens hebben goede verkopers meer informatie dan alleen Youtubefilmpjes die door dezelfde onwetenden in elkaar gezet zijn, bijvoorbeeld vanuit de fabrikanten. Vakkennis en zijn ze er niet hoofdzakelijk om de klanten iets op de mauw te spelden. Dat jij dat denkt dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Dat jouw ervaring ergens bij 5 winkels zo is wil niet zeggen dat het bij alle winkels zo is. Ik hoop dat je er behagen in schept om zoveel mogelijk gelijk te krijgen.

Sowieso is het héél verkeerd om jezelf boven iemand te scharen. Als anderen namelijk bij jou op de werkvloer kom kunnen zij ook met een half uurtje wel minimaal je op 1 fout betrappen...
Is het doel nou om een dienst of product af te nemen of elkaar te laten struikelen?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_169716802
Hoe vaak kom jij precies in heerlen?
  donderdag 23 maart 2017 @ 09:29:44 #282
40566 Ericr
Livewrong
pi_169716842
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 01:47 schreef W00fer het volgende:
Laten we wel wezen je moet als winkel ooit wel van je oude meuk af. Overstock. Hoe doen ze dat nu dan als er geen DDD meer is? Minder inkopen? Online slijten tegen dikke korting?
Er is nog wel uitverkoop in de winkel en online. DDD was deels voor dumpen oude meuk, grootste gedeelte was al jarenlang speciaal voor DDD gefabriceerde collecties.

In de begintijd van DDD was dat wel anders, eigenlijk altijd gangbare collecties en in bijna iedere winkel surprise acties voor artikelen die een uur lang voor de helft van de helft weg gingen. In die tijd (begin jaren 90. eind jaren 80) was 75% korting voor luxe artikelen echt ongekend.
pi_169716970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 03:13 schreef W00fer het volgende:

[..]

Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet dan :W

Overigens hebben goede verkopers meer informatie dan alleen Youtubefilmpjes die door dezelfde onwetenden in elkaar gezet zijn, bijvoorbeeld vanuit de fabrikanten. Vakkennis en zijn ze er niet hoofdzakelijk om de klanten iets op de mauw te spelden. Dat jij dat denkt dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Dat jouw ervaring ergens bij 5 winkels zo is wil niet zeggen dat het bij alle winkels zo is. Ik hoop dat je er behagen in schept om zoveel mogelijk gelijk te krijgen.

Sowieso is het héél verkeerd om jezelf boven iemand te scharen. Als anderen namelijk bij jou op de werkvloer kom kunnen zij ook met een half uurtje wel minimaal je op 1 fout betrappen...
Is het doel nou om een dienst of product af te nemen of elkaar te laten struikelen?
Niet op GH reageren, is een trolletje.
pi_169717456
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet op GH reageren, is een trolletje.
Vind dat hij anders een aardig goed punt heeft. Zeker voor de aankopen van apparaten in de breedste zin van het woord ga ik voortaan altijd via review sites en YouTube op zoek naar wat de doorsnee consument er van vindt. Daar heb ik veel meer aan dan een verkoper in een winkel die - laten we eerlijk zijn - er toch wel degelijk staat om je dingen te verkopen. Komt nog bij dat je in de fysieke winkel nauwelijks/niet in staat bent om verschillen direct te checken en je veel eerder geneigd bent tot een impuls aankoop. Online kan ik rustig alles lezen, prijzen vergelijken en dan goed geïnformeerd mijn keuze maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 23 maart 2017 @ 19:48:45 #285
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169727963
De neckermann winkels worden inmiddels ook geveild
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  donderdag 23 maart 2017 @ 19:52:46 #286
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169728059
Blokker Holding heeft Maxi Toys ook al in de etalage gezet.
pi_169728169
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet op GH reageren, is een trolletje.
Ik ben geen trol

quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 03:13 schreef W00fer het volgende:

[..]

Wat kom je dan überhaupt op de winkelvloer doen als je toch niets wilt kopen? Alleen maar om de verkopers te zieken? Succes op internet dan :W

Overigens hebben goede verkopers meer informatie dan alleen Youtubefilmpjes die door dezelfde onwetenden in elkaar gezet zijn, bijvoorbeeld vanuit de fabrikanten. Vakkennis en zijn ze er niet hoofdzakelijk om de klanten iets op de mauw te spelden. Dat jij dat denkt dat is wat anders dan dat het daadwerkelijk zo is. Dat jouw ervaring ergens bij 5 winkels zo is wil niet zeggen dat het bij alle winkels zo is. Ik hoop dat je er behagen in schept om zoveel mogelijk gelijk te krijgen.

Sowieso is het héél verkeerd om jezelf boven iemand te scharen. Als anderen namelijk bij jou op de werkvloer kom kunnen zij ook met een half uurtje wel minimaal je op 1 fout betrappen...
Is het doel nou om een dienst of product af te nemen of elkaar te laten struikelen?
Voor mij hebben winkels alleen nut vanwege:
- je kan een product in het echt zien, en bij goede winkels ook in je handen houden. Zo dacht ik dat de Sony Xperia Z Compact wel een redelijk formaat had. Maar in het echt viel het toch tegen.
-je kan een product meteen mee nemen en dan ben je zelf verantwoordelijk in welke staat je het thuis krijgt.

Verkopers zijn voor mij alleen nodig om te weten of een product nog op voorraad is op dat moment.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 11:23:39 #288
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169741975
dit gaan we vaker zien

pi_169742416
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:23 schreef KingRadler het volgende:
dit gaan we vaker zien

[ afbeelding ]
Nee, want ik kom nooit bij de blokker :P

De blokker is al jaren links en rechts ingehaald door de Action en Bol, die stuiptrekkingen van het afgelopen jaar heeft ze, blijkbaar, niets geholpen.
Ze hebben het er toch echt zelf naar gemaakt met hun tig verschillende merken en bijbehorende warenhuizen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 24 maart 2017 @ 16:06:16 #290
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169746562
er zijn ook wel plaatsen waar absurd veel blokkers zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169746697
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:06 schreef rubbereend het volgende:
er zijn ook wel plaatsen waar absurd veel blokkers zijn
5 hier in Den Bosch alleen al :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  vrijdag 24 maart 2017 @ 16:26:15 #292
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169746928
ik heb ontdekt dat op de site van Blokker nog niet alle winkels zijn weggehaald die gesloten zijn ;(
pi_169747713
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:26 schreef KingRadler het volgende:
ik heb ontdekt dat op de site van Blokker nog niet alle winkels zijn weggehaald die gesloten zijn ;(
Tja. En mijn blokker is volgens dezelfde website op zondag gesloten (maar in werkelijkheid open). Niet gek dat je dan klanten mis loopt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 24 maart 2017 @ 22:18:32 #294
174940 W00fer
Maar echt
pi_169756062
Ik blijf erbij dat Action geen vervanger is van de Blokker wegens het ontbreken van A merken en ten tweede wie gaat er nou een vergiet of een pollepel op Bol.com kopen? Alleen de verzendkosten zijn al meer dan het ding zelf.
Friettent dikke Willie, met Willie
  zaterdag 25 maart 2017 @ 10:41:38 #295
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169762744
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:23 schreef KingRadler het volgende:
dit gaan we vaker zien

[ afbeelding ]
Welke locatie is dit in Amsterdam?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169762970
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:18 schreef W00fer het volgende:
Ik blijf erbij dat Action geen vervanger is van de Blokker wegens het ontbreken van A merken en ten tweede wie gaat er nou een vergiet of een pollepel op Bol.com kopen? Alleen de verzendkosten zijn al meer dan het ding zelf.
Die dingen haal je dan ook gewoon bij de Appie.
En als ik duurder spul wil hebben ga ik wel naar een speciaalzaak/internet.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:07:14 #297
16715 Mylene
*schatje*
pi_169768954
quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:31 schreef megamandy het volgende:

[..]

En retourpinnen is inderdaad super fijn _O_ Ben het in Nederland nog niet tegengekomen maar toen ik in Stockholm was heb ik er wel gebruik van kunnen maken toen ik met de creditcard van mijn baas iets terug moest ruilen voor een goedkopere versie.
Retourpinnen bestaat al een tijdje in Nederland. Ik kwam het voor het eerste tegen bij de IKEA, en later ook bij de Action. Dan wordt het gewoon weer bijgeschreven op je bankrekening, mits gepind natuurlijk.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:15:07 #298
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169769118
ik had een mail gestuurd naar Blokker omdat er Blokker winkels dicht waren maar niet op hun site stonden.
de reactie was verbazingwekkend:

======================
Klantenservice Blokker <info@blokker.nl>

Beste heer *****,

Bedankt voor uw feedback. We zijn altijd druk bezig om onze website aan te passen aan de huidige veranderingen en proberen om u hierin te voorzien van de juiste informatie.

Wanneer u merkt dat een gemelde openingstijd niet klopt of een filiaal vermeld is wat reeds gesloten is, zou u dit dan aan ons willen laten weten? Dan zorgen wij dat het zo snel mogelijk aangepast wordt.
======================
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:25:35 #299
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169769337
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 10:41 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Welke locatie is dit in Amsterdam?
http://www.bannecentrum.com/
  zondag 26 maart 2017 @ 11:48:07 #300
174940 W00fer
Maar echt
pi_169787383
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:15 schreef KingRadler het volgende:
ik had een mail gestuurd naar Blokker omdat er Blokker winkels dicht waren maar niet op hun site stonden.
de reactie was verbazingwekkend:

======================
Klantenservice Blokker <info@blokker.nl>

Beste heer *****,

Bedankt voor uw feedback. We zijn altijd druk bezig om onze website aan te passen aan de huidige veranderingen en proberen om u hierin te voorzien van de juiste informatie.

Wanneer u merkt dat een gemelde openingstijd niet klopt of een filiaal vermeld is wat reeds gesloten is, zou u dit dan aan ons willen laten weten? Dan zorgen wij dat het zo snel mogelijk aangepast wordt.
======================
Je zou toch denken dat dit hun core business is om hun website in de gaten te houden en filiaallijsten e.d.

Is hetzelfde met de NS. Staat ook nog allerlei oude info op die site :')
Fatsoenlijke NIEUWSTE plattegrond van Utrecht CS bijvoorbeeld. Winkels die al maanden open zijn staan nog als "in verbouwing" erop. Voor een bedrijf met zoveel medewerkers gewoon onbegrijpelijk.

Kom dat vaak tegen dat bedrijven oude Pdf's nog erop laten staan of oude niet meer up-to-date (en soms ook verwarrende) info gewoon laten staan. Vaak is het smoesje "ja maar een apart bedrijf onderhoudt onze site" ja dus?
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_169789811
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:48 schreef W00fer het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat dit hun core business is om hun website in de gaten te houden en filiaallijsten e.d.
Het boeit ze niet meer, want binnenkort moeten ze toch de hele site op zwart zetten. Waarom nu nog tijd investeren in het bijhouden welke winkels sluiten, blijf je bezig :p.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')