abonnementen ibood.com bol.com
  maandag 20 maart 2017 @ 18:37:57 #251
174940 W00fer
Chauffeur
pi_169658141
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?

Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.

Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.

Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.

[ Bericht 13% gewijzigd door W00fer op 20-03-2017 18:47:17 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 20:31:50 #252
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169662089
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 18:37 schreef W00fer het volgende:
Eigenlijk moeten we nog een keer kritisch kijken naar hoeveel en wat voor soort telecomwinkels er nodig zijn. Altijd met plezier gewerkt en dit is helaas tot een einde gekomen vanwege oprukkend internet en veranderende klantvraag. Maar ergens mogen we niet toestaan dat alles te grabbel gaat naar internet of dozenschuivers met een balie. Telecomproducten worden steeds complexer en een goede adviseur is daarin leidend. Er is een wildgroei ontstaan aan shops waarbij prijs alleen maar leidend is geweest. Als de goede zaken nu overblijven die je vakkundig kunnen adviseren, net zoals fotozaken. Als ik een spiegelreflex wil halen ga ik ook niet naar een afhaaltent maar naar iemand die er echt verstand van heeft. Van de andere kant heb ik maar 1x in de X jaar een nieuwe nodig, en zo'n cameratas gaat ook jaren en jaren mee. Daar zit hem de crux. De markt is een vervangingsmarkt geworden en horen daar wel zoveel shops bij?

Ergens zullen we dus iets moeten verzinnen dat we iets van premium shops krijgen waar klanten komen die mee willen betalen voor goede service en dan blijft een ander soort volk over dat liever voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Voor hen is er dan internet. Zodra de premiumshops mee willen doen met de prijzenoorlog gaat het fout. Dat middengebied bestaat niet meer. Ik hoop dan ook niet dat Hudson's Bay in het midden gaat zitten om de Bijenkorf kapot te concurreren met dezelfde premium producten voor net iets minder, want dan gaat het snel bergaf.

Ergens moeten shops een grens trekken anders zit de halve winkelstraat straks vol met no name shops met TL buizen aan het plafond. Wellicht allemaal verhuizen? Hergroeperen? Als je een gatenkaas als stad ziet moet je ergens weer bezemen. Anders krijg je zoiets als het centrum van Heerlen. Kijk naar een Rosada of een Bataviastad. Dat is juist goed omdat alle merken elkaar versterken en dicht op de huid zitten. In een centrum met gatenkaas gaat het steeds minder aantrekkelijk worden om er te komen.

Zaken als betalen met mobiel, retourpinnen en per minuut betalen voor parkeren hadden er 3 jaar geleden al moeten zijn. Dat soort dingen laten veel te lang op zich wachten wat de retailer niet helpt.
Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.
quote:
De Nederlandse vestigingen van Hudson's Bay krijgen alle klassieke productgroepen die je in een warenhuis mag verwachten: kleding, schoenen, cosmetica, accessoires en woonartikelen. Maar de presentatie wordt verre van traditioneel. 'We gaan vol voor de beleving', zegt directeur marketing en inkoop Jacco van der Steen.

...

'We geven heel veel aandacht aan de inrichting van de winkel, met een diversiteit aan meubilair en overal zitjes. Daarnaast komt er veel ruimte voor moderne technieken. Denk aan een app en tablets om producten mee te bestellen die niet in de winkel liggen.'

...

Kunt u een voorbeeld geven?

'Je kunt denken aan de Olympische Spelen of een WK Voetbal. Bijvoorbeeld aan Bavaria-jurkjes die ineens in het nieuws waren. Dan willen wij er niet een paar in een rek hangen, maar twintig meter van die jurkjes kunnen neerzetten. We willen veel impact hebben.'

....

Winkels die merkproducten verkopen, hebben relatief veel last van concurrentie op internet. Hoe voorkom je dat mensen wel kijken, maar niet bij jullie kopen? Gaat Hudson's Bay op prijs concurreren?
'Nee, we hebben een 'full price-strategie'. We willen ons onderscheiden met goede service en personeel. Daarom zoeken we ook medewerkers die echt fan zijn van een bepaalde afdeling of productgroep. Daarmee kunnen we ons onderscheiden. En dan hopen we dat klanten ons op die manier hun aankopen gunnen.'
Hoe gaan jullie Hudson's Bay positioneren?
'We zien een enorm gat in de markt, na het wegvallen van V&D en het sluiten van een aantal filialen van Bijenkorf. Wij zien kansen in het premium segment. We gaan ons hoger positioneren dan V&D.'
https://fd.nl/ondernemen/(...)r-klassiek-warenhuis
Dat over het Bavaria jurkje gaat over inspelen op de actualiteit, niet echt een aantrekkelijk voorbeeld wat ze noemen als je het mij vraagt :@.
Ze praten over Tommy Hilfiger en Diesel maar die merken krijg je tegenwoordig overal wel en inderdaad ook bij de Bijenkorf.

Maar die laatste is flink aan het inzetten op high-end merken die tot nu toe in Nederland meestal alleen in boetieks te verkrijgen waren. In Amsterdam hebben ze best een mooi aanbod, maar ik vraag mij af of het ook wel echt verkoopt, tijdens de laatste sale hingen de duurste merken alsnog in de winkel met volle rekken. De schoenenafdeling was helemaal een ramp.
Volgens mij hebben ze dit tot nu toe alleen in Amsterdam en Rotterdam doorgevoerd en denk ook niet dat in andere steden de behoefte is aan dit soort kleding.

[edit] en nu lees in in een ander artikel op het FD dat dus inderdaad al inkopers en managers De Bijenkorf aan het verlaten zijn voor Hudson's Bay. https://fd.nl/ondernemen/(...)er-naar-hudson-s-bay Zeer interessant artikel, gaat ook erover waarom Haussmann het bijvoorbeeld al niet eens gered heeft tot de opening.

En retourpinnen is inderdaad super fijn _O_ Ben het in Nederland nog niet tegengekomen maar toen ik in Stockholm was heb ik er wel gebruik van kunnen maken toen ik met de creditcard van mijn baas iets terug moest ruilen voor een goedkopere versie.

[ Bericht 13% gewijzigd door megamandy op 20-03-2017 20:41:21 ]
吴 曼 迪
pi_169665626
Retourpinnen heb ik al bij de Zara gedaan :Y
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 20 maart 2017 @ 22:07:12 #254
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169665724
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tekstschrijver nodig?
pi_169665779
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
o orakel, wat moeten we doen?
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 20 maart 2017 @ 22:11:57 #256
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169665842
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:09 schreef Peter het volgende:

[..]

o orakel, wat moeten we doen?
Aluhoedje opzetten en rustig in de hoek zitten afwachten
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tekstschrijver nodig?
  maandag 20 maart 2017 @ 22:44:52 #257
174940 W00fer
Chauffeur
pi_169666871
quote:
14s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:07 schreef Djeez het volgende:
Het wordt nog vele malen erger met het omvallen van de economie. Er komt nog een tweede recessie aan, en die zal vele malen heviger zijn dan de vorige
Bron?

quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2017 20:31 schreef megamandy het volgende:

[..]

Hudson's Bay wil kleding in het midden segment verkopen, naar mijn idee worden het geen speciale labels maar merken die je in het verleden bij V&D of Maison de Bonneterie kreeg maar dan met uitgebreide service van het personeel.
Dat klopt niet. Zijn wel degelijk hoger gepositioneerde merken die ook bij Hudson komen te liggen nu Hausmann van de baan is.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 22:50:46 #258
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169667042
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:44 schreef W00fer het volgende:

[..]

Bron?

[..]

Dat klopt niet. Zijn wel degelijk hoger gepositioneerde merken die ook bij Hudson komen te liggen nu Hausmann van de baan is.
Weet jij welke dan? Ik heb dus werkelijk geen idee, kwam alleen die namen ooit eens tegen.

Haussmann wilde toen high-end merken zoals Balenciaga krijgen maar daar is Selfridges/De Bijenkorf toen ook snel achterna gegaan. De verkopers in de showroom vroegen toen aan mijn ex-baas hoe het eigenlijk zat met Haussmann omdat het ook een nieuwe naam was, meeste merken durfde het niet aan. Dit probleem heeft Hudson's Bay gelukkig niet.
吴 曼 迪
  maandag 20 maart 2017 @ 23:22:53 #259
174940 W00fer
Chauffeur
pi_169668323
quote:
17s.gif Op maandag 20 maart 2017 22:50 schreef megamandy het volgende:

[..]

Weet jij welke dan? Ik heb dus werkelijk geen idee, kwam alleen die namen ooit eens tegen.

Haussmann wilde toen high-end merken zoals Balenciaga krijgen maar daar is Selfridges/De Bijenkorf toen ook snel achterna gegaan. De verkopers in de showroom vroegen toen aan mijn ex-baas hoe het eigenlijk zat met Haussmann omdat het ook een nieuwe naam was, meeste merken durfde het niet aan. Dit probleem heeft Hudson's Bay gelukkig niet.
Ik heb wat vage geruchten gehoord maar niks concreets. We moeten niet vergeten dat Hudson helemaal nog geen naam heeft hè. Niemand kent die lui. V&D kende iedereen.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 23:48:43 #260
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169669048
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 23:22 schreef W00fer het volgende:

[..]

Ik heb wat vage geruchten gehoord maar niks concreets. We moeten niet vergeten dat Hudson helemaal nog geen naam heeft hè. Niemand kent die lui. V&D kende iedereen.
Hudson's Bay kennen ze niet vanuit Nederland misschien maar ze zijn in veel landen al aanwezig wat wel helpt.

De Bijenkorf wilde bijvoorbeeld al jaren lang merken van LVMH hebben en dat lukte hen nooit, ook al waren ze het meest luxe warenhuis in Nederland. Toen ze werden gekocht door Selfridges kwam ales in een stroomversnelling.

Maar ik ben benieuwd, Hudson's Bay probeert zich in ieder geval heel hip neer te zetten en met een start-up mentaliteit. Tegenovergestelde van het stoffige V&D.
吴 曼 迪
  dinsdag 21 maart 2017 @ 08:38:39 #261
40566 Ericr
Livewrong
pi_169671027
Full price rice policy, dan heeft Hudson Bay de Nederlandse markt niet heel goed onderzocht. Dat lukt misschien nog in het topsegment waar beleving ook een rol speelt maar verder is de Nederlandse klant toch vooral gericht op korting. Midden segment heeft natuurlijk niet voor niks een grote kaalslag gehad.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 12:47:30 #262
429573 KingRadler
Nature Made Me a Freak
pi_169674725
waar ik al bang voor was Hudson's Bay zal weer meer kijken worden dan kopen.
V&D had dat probleem toch ook.
  Moderator dinsdag 21 maart 2017 @ 14:14:06 #263
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_169676193
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 12:47 schreef KingRadler het volgende:
waar ik al bang voor was Hudson's Bay zal weer meer kijken worden dan kopen.
V&D had dat probleem toch ook.
Nou, bij V&D kwam de laatste jaren zelfs bijna niemand meer kijken.
Verder eens dat Hudson's het zwaar gaat krijgen als de nieuwigheid er af is.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 21 maart 2017 @ 15:33:55 #264
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169677522
En wéééér een winkelketen failliet: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)gt-faillissement-aan
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tekstschrijver nodig?
  dinsdag 21 maart 2017 @ 15:37:14 #265
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169677609
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 15:33 schreef Djeez het volgende:
En wéééér een winkelketen failliet: http://www.rtvdrenthe.nl/(...)gt-faillissement-aan
Zengs zal 't wel overnemen :+. Maar eerst ff failliet gaan om van de schulden af te komen.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 17:30:14 #266
429573 KingRadler
Nature Made Me a Freak
pi_169679483
er verdwijnen overal Blokkers in Nederland.
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:07:52 #267
174940 W00fer
Chauffeur
pi_169689788
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 08:38 schreef Ericr het volgende:
Full price rice policy, dan heeft Hudson Bay de Nederlandse markt niet heel goed onderzocht. Dat lukt misschien nog in het topsegment waar beleving ook een rol speelt maar verder is de Nederlandse klant toch vooral gericht op korting. Midden segment heeft natuurlijk niet voor niks een grote kaalslag gehad.
Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?
Friettent dikke Willie, met Willie
  dinsdag 21 maart 2017 @ 23:20:49 #268
6280 k_man
pedante eikel
pi_169690300
Wat mij verbaast is dat de winkels van Christine le Duc nog steeds bestaan. In Amersfoort zit die winkel aan een straat waar ik geregeld doorheen rij en iedere keer verwacht ik min of meer dat die winkel nu toch wel verdwenen zal zijn. Immers, als er nou één branche is waarvan je verwacht dat mensen liever online shoppen...
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
foto's
  Moderator woensdag 22 maart 2017 @ 06:31:14 #269
4036 crew  Cynix ®
The Original ®
pi_169692740
quote:
Eigenaar Berend Ziengs is de kleinzoon van Berend Ziengs, die in Assen begon met de Ziengs-schoenenwinkels. Hij zegt bij RTV Noord dat de zaak ten onder is gegaan door een te snelle groei. "We zijn snel naar vier, en op het hoogtepunt vijf winkels, uitgebreid en we hadden te veel voorraad. We zijn vervolgens niet snel genoeg geslonken."
Te snel gegroeid en daarna niet snel genoeg geslonken. Tsja, zo lust ik er nog wel een. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_169692845
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 17:30 schreef KingRadler het volgende:
er verdwijnen overal Blokkers in Nederland.
Ja, in Harlingen, terwijl in het kleinere Franeker de Bolkkerwinkel wordt omgebouwd.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:05:49 #271
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169693075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:07 schreef W00fer het volgende:

[..]

Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?
Bijenkorf houdt zich heel erg goed staande. Omzet van de dwaze dagen was ongeveer 100 miljoen, maar dat weten ze nu op andere manieren te compenseren. O.a. andere acties gedurende het jaar met relatief minder korting.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:06:50 #272
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169693079
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:20 schreef k_man het volgende:
Wat mij verbaast is dat de winkels van Christine le Duc nog steeds bestaan. In Amersfoort zit die winkel aan een straat waar ik geregeld doorheen rij en iedere keer verwacht ik min of meer dat die winkel nu toch wel verdwenen zal zijn. Immers, als er nou één branche is waarvan je verwacht dat mensen liever online shoppen...
Ze hebben begin 2016 al de helft van de winkels gesloten. Benieuwd of ze helemaal uit het straatbeeld verdwijnen. Denk dat er altijd nog wel een groep echt in een winkel wil shoppen. Ook voor dit soort artikelen.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:27:40 #273
40566 Ericr
Livewrong
pi_169693194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 23:07 schreef W00fer het volgende:

[..]

Het is gebleken dat de Bijenkorf zich redelijk goed staande lijkt te houden zonder de 3 Dwaze Dagen dus wellicht is die kortingziekte waar de zuunige Nederlander mee besmet is gelukkig aan ze voorbij gegaan?
De Bijenkorf zit niet in het midden segment. Ze willen juist die kortingzieke Nederlander zoveel mogelijk buiten de deur houden door zich meer te richten op exclusiviteit.

Topsegment heeft kapitaalkrachtige klanten die niet zo hard geraakt worden in slechtere economische tijden. Luxe blijft wel verkopen en deels ook aan minder kapitaalkrachtige klanten omdat er de schijn aan hangt van beleving.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:45:52 #274
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_169693353
quote:
99s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:05 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Bijenkorf houdt zich heel erg goed staande. Omzet van de dwaze dagen was ongeveer 100 miljoen, maar dat weten ze nu op andere manieren te compenseren. O.a. andere acties gedurende het jaar met relatief minder korting.
Je dacht toch niet dat de Bijenkort verlies maakt tijdens die Dwaze Dagen? Nee, ze maken in verhouding minder winst op de artikelen, maar nog zeker wel winst.
  woensdag 22 maart 2017 @ 08:49:04 #275
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169693379
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 08:45 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]

Je dacht toch niet dat de Bijenkort verlies maakt tijdens die Dwaze Dagen? Nee, ze maken in verhouding minder winst op de artikelen, maar nog zeker wel winst.
Ja, maar door nu op andere manieren acties te doen weten ze de winstmarge te verhogen. Geen idee of ze de 100 miljoen omzet volledig hebben weten te compenseren, maar de absolute winst is gestegen.
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')