abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169607053
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 18 maart 2017 @ 14:57:35 #227
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_169608283
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 13:32 schreef djkoelkast het volgende:
Bol levert steeds minder zelf, gaat via externe verkopers (veelal kleinere webshops). De commissie van bol is trouwens echt achterlijk hoog, daardoor gaan die kleine webshops orders opsparen en dan pas verzenden vermoed ik, anders is het het niet waard (zij bestellen weer bij andere leveranciers en per 1 iets bestellen is te duur en voorraad hebben ze niet).
Klopt, de commissie via Bol.com is enorm. Maar ja, die lui slokken wel de hele markt op
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tekstschrijver nodig?
  zondag 19 maart 2017 @ 18:00:09 #228
429573 KingRadler
Nature Made Me a Freak
pi_169632823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 maart 2017 02:45 schreef Isabeau het volgende:
Niet over Nederlandse winkels, maar in het kader van het topic vond ik het wel interessant: https://www.youtube.com/p(...)9vNgmnCx7dwchPJGJ3IQ

Dead Mall Series.

[..]

Allemaal lege of vervallen winkelcentra.
;( depressief
pi_169633081
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:00 schreef KingRadler het volgende:

;( depressief
Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken :@ Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 19 maart 2017 @ 19:50:04 #230
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_169635270
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb er op mijn werk al heel veel zitten kijken :@ Ik vind het bijzonder. Vooral als hij het beeld combineert met hoe het was. Allemaal vergane glorie. In één hele (enorme!) mall zaten bijv nog 2 winkels. En dan lopen er 3 mensen rond en is het akelig schoon en zijn alle planten en palmbomen goed onderhouden. Heel onwezenlijk.
En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen :')

Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.

Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
吴 曼 迪
pi_169635358
Tja, fysieke winkels vragen er vaak ook zelf om. Steeds als ik echt iets nodig heb en ik ga er op uit (wat vanwege drukte niet heel vaak voor komt), dan heb ik uren winkels afgereden en kan niet vinden wat ik zoek. Dan kom ik thuis, inloggen en hup in tien minuten klaar, volgende dag bezorgd.

En dat kan van alles zijn, varierend van schoenen tot paardendekens tot toners tot plafondventilatoren.
  maandag 20 maart 2017 @ 03:44:26 #232
174940 W00fer
Chauffeur
pi_169644049
En dan moet je nagaan dat ketens zoals New York Pizza die enorm hard zeggen te groeien in nog meer steden willen gaan zitten. Dus nog minder variatie en nog meer in elke stad / dorp hetzelfde.
Action overigens ook.
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 maart 2017 @ 07:52:29 #233
429573 KingRadler
Nature Made Me a Freak
pi_169644450
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
pi_169644528
quote:
17s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:

En dan willen ze dit ook weer in Nederland leven inblazen met Mall of the Netherlands wat ze "uniek" noemen :')

Ben in Stockholm in Mall of Scandinavia geweest en het gebouw is prachtig maar alle winkels zijn 13 in het dozijn. Gewoon precies dezelfde winkels als in het centrum en daarvoor moet je dan met de trein naar een buitenwijk. De enige reden dat ik erheen was gegaan is omdat in de mall ook de enige bioscoop in Stockholm zat die een IMAX scherm had. Op dit moment zeggen ze dat er winkels komen die nog niet in Nederland te vinden zijn maar er staan nog nergens namen dus ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat komen.

Horeca was goed maar in de stad zelf heb je ook genoeg eetplekken als je gaat winkelen dus ook niet onderscheidend genoeg.
Wel slim, overal in de hallen had je genoeg zitplekken inclusief stopcontact waar je kunt wachten op iemand anders die in een winkel is.
Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169644813
quote:
1s.gif Op maandag 20 maart 2017 07:52 schreef KingRadler het volgende:
bij ons zijn er nu meer eetgelegenheden dan winkels. Die hapjes/koffie zaken draaien wel goed.
Hetzelfde zie ik hier in ons winkelcentrum. De food court breidt steeds verder uit. De oudere generatie geeft hier sneller 10 euro uit aan een portie gebakken vis met saus dan aan een kledingstuk. Vaste groepen bekenden die elkaar dagelijks treffen in de HEMA coffeeshop. De doelgroep tieners is hier ondervertegenwoordigd. Die verkiezen de grote stad met de Primark, Mango etc.
pi_169644872
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169644890
quote:
'Gras is groen'
PM
Ik heb quote-alerts uitstaan.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:08:37 #238
6280 k_man
pedante eikel
pi_169645267
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 08:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Grappig dat je de bioscoop noemt, want bij veel van die malls in de VS ging het dus mis nadat bijv de bioscoop vertrok. Of een 'anchor store' verdween (een winkel waar mensen speciaal voor komen, zou hier V&D kunnen zijn) en dan was er geen houden meer aan, dan komen mensen niet meer en is zo'n mall ten dode opgeschreven.
Ja, iedereen die iets van malls weet, weet dat je minimaal twee anchor stores moet hebben, zodat je die kunt situeren aan de uiteinden van het pand. Daarmee creëer je de loop door het gebouw.

Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
I got the style but not the grace - I got the clothes but not the face
foto's
  maandag 20 maart 2017 @ 09:17:57 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_169645445
De foodcourts zoals je die in Amerikaanse malls hebt mis ik hier wel, geen keuze hoeven maken waar je met z'n allen wat gaat eten, maar de een Chinees, de ander Italiaans en de volgende een hamburger en toch met z'n allen aan tafel kunnen zitten vind ik geweldig.
In Amersfoort hebben ze dat idee even geprobeerd in de koopgoot, maar daar mis ik dan wel weer wat van de meest logische uitwerking, drinken weer op een centrale plek moeten halen en geen mogelijkheid voor het gebruik van een tegoedkaart bijvoorbeeld, zoals we in Amersfoort op de Proef wel gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_169645492
quote:
7s.gif Op maandag 20 maart 2017 09:08 schreef k_man het volgende:

Ontwerpen van malls (en individuele winkels) is een halve wetenschap op zich. Zo kun je bijv ook beter gebogen winkelpassages hebben dan rechte. Bij een gebogen passage kun je niet het geheel overzien. Dat maakt nieuwsgierig naar wat er nog meer is en creëert dus ook weer de loop.
Wat zou er bij de ontwerpers van dat Wijnegem-doolhof (dat ene winkelcentrum vlakbij Antwerpen) door het hoofd hebben gespookt?

Als ik daar loop duizelt het me bijna. Na enkele stappen heb ik amper een idee meer of ik nou aan de noord-, zuid-, oost- of west-kant van het winkelcentrum ben, en waar de uitgang ook alweer zat. :')
  maandag 20 maart 2017 @ 09:51:48 #241
78680 Nielsch
Al 41 jaar op FOK!
pi_169646018
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 23:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

Als iemand binnen komt van "oh shit ik heb dit NU nodig" en ze zijn doelgericht dan vind ik het geen probleem. Maar ik werkte bij een sieradenwinkel en dan maak je nooit n noodgeval mee zeg maar :P Dan is het echt snuffelen om de tijd vol te maken :P
Dit herken ik. Ik werkte in mijn studententijd een poosje bij de Free Record Shop. Vaak genoeg klanten gehad die dan om 20:58 binnen komen met de smoes: "ik weet precies wat ik moet hebben!" en dan gewoon wat staan rond te kijken en vervolgens om 21:07 na diverse malen de hint "we gaan sluiten" komen aanzetten met een CD plus de vraag: "zou ik deze even mogen luisteren?"

Hahaha, nee.
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
  maandag 20 maart 2017 @ 09:53:31 #242
78680 Nielsch
Al 41 jaar op FOK!
pi_169646059
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 03:44 schreef W00fer het volgende:
En dan moet je nagaan dat ketens zoals New York Pizza die enorm hard zeggen te groeien in nog meer steden willen gaan zitten. Dus nog minder variatie en nog meer in elke stad / dorp hetzelfde.
Action overigens ook.
In Utrecht krijgen we nu het Amerikaanse Five Guys. Die schijnen goede shakes te hebben.
Op zaterdag 8 oktober 2016 23:29 schreef Braindead2000 het volgende: Als je een vrouw vooraf gaat vragen of je haar bij haar kutje mag grijpen dan ben je wel een enorme sukkel.
pi_169647929
Een deel van de winkels van de failliete keten Phone House wordt overgenomen door franchisenemers.
Van de 64 eigen winkels van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf zijn er inmiddels zestien verkocht, maken de curatoren maandag bekend. Deze zestien winkels gaan als zelfstandige franchisevestigingen verder.

Dit betekent dat nu in totaal 86 vestigingen zelfstandig verder gaan. Deze winkels zijn in handen van 22 franchisenemers. Het overgrote deel was al een franchisevestiging.

De curatoren denken deze week ook met "andere geïnteresseerden" afspraken te kunnen maken over de overname van meer vestigingen.

http://www.nu.nl/economie(...)ten-phone-house.html
pi_169649255
quote:
0s.gif Op zondag 19 maart 2017 18:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geweldige filmpjes inderdaad en ook heel triest. Vooral die muziek dan overal steeds, om het gezellige gevoel nog een beetje vast te houden.
  maandag 20 maart 2017 @ 12:26:33 #245
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_169649296
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 11:27 schreef myShizzle het volgende:
Een deel van de winkels van de failliete keten Phone House wordt overgenomen door franchisenemers.
Van de 64 eigen winkels van het vorige maand failliet verklaarde bedrijf zijn er inmiddels zestien verkocht, maken de curatoren maandag bekend. Deze zestien winkels gaan als zelfstandige franchisevestigingen verder.

Dit betekent dat nu in totaal 86 vestigingen zelfstandig verder gaan. Deze winkels zijn in handen van 22 franchisenemers. Het overgrote deel was al een franchisevestiging.

De curatoren denken deze week ook met "andere geïnteresseerden" afspraken te kunnen maken over de overname van meer vestigingen.

http://www.nu.nl/economie(...)ten-phone-house.html
Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :') :

quote:
Het bedrijf heeft naar eigen zeggen last van directe concurrentie van telecomoperators, lagere vergoedingen van telecomoperators en teruglopende verkopen. Ook zou de Wet op het financieel toezicht de mogelijkheden om 'gratis' telefoons bij abonnementen aan te bieden "ernstig beperken".
pi_169650206
quote:
99s.gif Op maandag 20 maart 2017 12:26 schreef Roel_Jewel het volgende:

Apart dat die er dan wel weer brood in zien... Is dit ineens allemaal opgelost? :') :

[..]

Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.

Denk dat er binnen nu en een jaar nog wel meer van die Phoneshops gaan sneuvelen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_169650816
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 16:17 schreef Stansfield het volgende:
Volgens mij krijgt het winkelpersoneel ook alleen maar betaalt tot sluitingstijd. De kasopmaak enz moet daarna nog gebeuren. Dus ik snap dan ook wel weer dat stofzuigen enz tegen het einde van de dag gedaan wordt.
Zou een stuk beter zijn om gewoon een kwartiertje extra te betalen dan heb je dat allemaal niet.

Maar ja doe mij maar webshops....
Jep, heb jaren in een bouwmarkt gewerkt waar dat zo was/is.
Als personeel was het dus zaak om de winkel zo vroeg mogelijk ontoegankelijk te krijgen en mensen weg te jagen.

Heel erg contraproductief werkt dat maar ja penny wise en pound foolish.

Het is trouwens ook niet dat je zo goed betaald krijgt dat die overuren in je salaris zitten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169650891
quote:
17s.gif Op zondag 19 maart 2017 19:50 schreef megamandy het volgende:

[..]

Weetje wat het aparte is, in de VS draaien ze het langzaamaan weer om.
Daar beginnen de malls steeds meer op de Europese open lucht winkelsteden te lijken.
Zeker de wat beter uitgevoerde (zoals bv een disney springs).
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_169651037
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:08 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik snap er ook geen reet van, ik werk (zijdelings) veel met die branche en het enige wat goed loopt zijn de abonnementjes.Toestellen worden minder en minder muv de nieuwe flagship toestellen van Samsung en Apple.

Denk dat er binnen nu en een jaar nog wel meer van die Phoneshops gaan sneuvelen.
Dat moest haast wel, de service en communicatie van providers zelf is echt veel beter geworden de laatste jaren dus een tussenpersoon in de vorm van een winkel is overbodig (aan het worden). En ook daar weer - net als in de reisbranche - dezelfde miepen die exact dezelfde site laden en je abonnementje voor je samenstellen. Tenenkrommend :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 20 maart 2017 @ 17:33:46 #250
429573 KingRadler
Nature Made Me a Freak
pi_169656548
vanaf 1 mei krijg je een BKR registratie als je een duur mobiel abbo afsluit.
zo kan het ook gebeuren dat je abbo niet mee krijgt dat je teveel leningen hebt.

Phonehouse winkels gaan dit ook merken.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')