ze sluiten gewoon langzaam de onrendabele zooi, er zullen best nog winkels goed draaien en laat ze de logistiek maar eens op orde krijgen, daar valt veel geld te verdienenquote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:18 schreef Peter het volgende:
Blokker heeft een familie met diepe zakken achter zich staan.. maar hoelang die zin hebben om er geld in te pompen is wel de vraag.
Bij die in het centrum van Aken heb ik juist weer een positief beeld. Zowel toen 'ie nog op de oude plek zat (vlakbij Mediamarkt) als op de nog wat meer centrale plek in dat overdekte winkelcentrum.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:30 schreef DavidTwente het volgende:
Was vanmiddag in Osnabrück (Duitsland) bij de Xenos (ja, daar zitten ze ook). Daar waren veel (half-)lege schappen. Viel mij echt op. Vlakbij zitten Butler's, Depot, (Flying) Tiger en Nanunana. Allemaal hebbedingetjeswinkels, dus de concurrentie is stevig. In Nederland loopt het volgens mij ook niet zo best, maar in Duitsland is het dus volgens mij echt een drama.
Maar wanneer was je dan voor het laatst op die nieuwe 'centrale plek'? (ken Aken niet overigens)quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:32 schreef female81 het volgende:
[..]
Bij die in het centrum van Aken heb ik juist weer een positief beeld. Zowel toen 'ie nog op de oude plek zat (vlakbij Mediamarkt) als op de nog wat meer centrale plek in dat overdekte winkelcentrum.
In beide gevallen was 'ie iig goed gevuld.
Afgelopen najaar.quote:Op woensdag 22 februari 2017 14:52 schreef DavidTwente het volgende:
[..]
Maar wanneer was je dan voor het laatst op die nieuwe 'centrale plek'? (ken Aken niet overigens)
Coach heet tegenwoordig the athlete's foot. En daar zit net als bij de footlocker wel een grote partij in de VS achter. Wat niet wegneemt dat ze een verlieslijdende winkel gewoon sluiten.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Vraag me wel af hoe het gaat met schoenenketens als bijvoorbeeld Foot Locker of Coach? Dat soort fysieke winkels krijgen toch ook steeds minder bestaansrecht door webshops? Het aanbod is er vaak ook onvolledig, wat mij persoonlijk steeds meer richting online duwt.
Sorry heten ze athlete's foot!? zwemmerseczeem?!quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:25 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Coach heet tegenwoordig the athlete's foot. En daar zit net als bij de footlocker wel een grote partij in de VS achter. Wat niet wegneemt dat ze een verlieslijdende winkel gewoon sluiten.
Ja, daar verbaas ik me ook nog elke keer overquote:Op woensdag 22 februari 2017 16:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Sorry heten ze athlete's foot!? zwemmerseczeem?!
De naam is al van een tijdje terug lees ik.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Sorry heten ze athlete's foot!? zwemmerseczeem?!
Zo moeten Duitser vreselijk lachen om het Nederlandse merk Tripper Jeans (Gonorroe Jeans voor hun)quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Sorry heten ze athlete's foot!? zwemmerseczeem?!
Ja mooi hequote:Op woensdag 22 februari 2017 16:27 schreef Elvi het volgende:
[..]
Sorry heten ze athlete's foot!? zwemmerseczeem?!
Wat is dat ook al weer? Een soort Big Bazar? Of daar nog onder, voor zover dat al kan?quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:40 schreef KingRadler het volgende:
Prijsmeppers duiken nu ook overal op in het land.
Sissy Boy is een merk waar mijn Britse collega's weer van opkeken.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo moeten Duitser vreselijk lachen om het Nederlandse merk Tripper Jeans (Gonorroe Jeans voor hun)
Kruidvat/trekpleister outlet.quote:Op woensdag 22 februari 2017 19:28 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wat is dat ook al weer? Een soort Big Bazar? Of daar nog onder, voor zover dat al kan?
Smurfin-lipgloss, Chup-a-Chup nagellak, vreselijk ernstig korting op kerstspullen und so weiterquote:Op donderdag 23 februari 2017 00:56 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Kruidvat/trekpleister outlet.
Leuk winkeltje. (Voor mij dan) korting op korting op korting.
https://www.emmen.nu/nieu(...)april-weer-leeg.htmlquote:De laatste huurder van het voormalige V&D-pand in het centrum van Emmen, kledingzaak Paris2Day, vertrekt ook eind maart uit het gebouw. Pandeigenaar Slagersbedrijf Pensioenfonds moet vanaf de 31e weer op zoek naar een nieuwe huurder.
Daarmee komt na 8 maanden een einde aan het avontuur van ondernemers Pieter Dijkstra en Jacco Lassche. Dijkstra zegt dat de opzegbrief maandag de deur is uitgegaan. 'Het was een mooi avontuur', aldus de Emmer ondernemer. 'Maar nu geven wij het stokje door aan iemand anders.' Het winkelpand zal op de 25e voor het laatst open zijn. De resterende dagen worden gebruikt om het gebouw op te ruimen en schoon te maken. Het oude V&D pand zal vervolgens weer leeg komen te staan.
Het voormalige warenhuis opende eind juni vorig jaar de deuren als Vlinderstad Shopping Center. De ongeveer 6000 vierkante meter aan winkeloppervlak werd omgetoverd in een megastore met damesmode, schoenen, tassen, sieraden, bedden, meubelen en horeca. Dijkstra en Lassche betrokken zelf de begane grond met een XL-versie van Paris2Day, een damesmodewinkel met meerdere vestigingen in Noord-Nederland.
Een voor een
De winkelmeters in de kelder en de bovenverdieping werden gevuld met beddenzaak Bosma Bedden, restaurant La Plage en woonwinkel Wonen Van Nu. De kelder werd gevuld met een outlet winkel. In de afgelopen gaven al deze winkels er een voor een de brui aan. Bosma Bedden gaf afgelopen donderdag te kennen er mee op te houden, omdat Dijkstra hun de huur had opgezegd. Enkel een koffiecorner en de kledingzaak resteerden.
Maar Paris2Day heeft nu ook besloten om de stekker er uit te trekken. 'Qua kosten rijst het de pan uit', aldus Dijkstra. 'Paris2Day draaide overigens prima. Maar alleen kunnen wij de lasten niet dragen.' Volgens hem was het lastig om nieuwe partijen te vinden voor de opengevallen plekken. 'Er zijn gesprekken gevoerd, maar die hebben uiteindelijk tot niets concreets geleid.' Een extra nadeel zijn volgens Dijkstra de hoge energielasten van het ongeveer 45 jaar oude pand. De kosten liepen maandelijks wel eens op tot 10 of 12 duizend euro. Dat hakt er in.'
Meppel blijft open
Dijkstra en Lassche hebben vorig jaar ook de leegstaande V&D in Meppel nieuw leven ingeblazen met hetzelfde concept. Samen met modezaak OK vullen zij momenteel de ruimte. Dijkstra geeft te kennen dat deze vestiging gewoon open blijft. De Meppeler V&D heeft geen kelderverdieping, maar verder grofweg dezelfde winkelvloeroppervlakte en inrichting als Emmen. 'Toch is dit filiaal vanwege de inrichting makkelijker te vullen.' Er lopen gesprekken met geïnteresseerde partijen om nog enkele leeggevallen gaatjes te vullen volgens de Emmenaar. Want ook in Meppel is Bosma Bedden vertrokken.
Lang stilstaan bij het einde van de Vlinderstad Shopping Center doet Dijkstra in ieder geval niet. 'Er is altijd sprake geweest van een tijdelijke invulling. Vroeger of later waren wij hier dus sowieso vertrokken.' De Paris2Day winkel aan het Kerkpad blijft wel gewoon open.
Ja, die winkel was echt gigantisch, vroeger zat er beneden zelfs een supermarktje.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:42 schreef rubbereend het volgende:
Hudson's Bay tekent huurcontract voor oud-V&D-pand Utrecht
Primark en Hudson Bay in de V&D in Utrecht, kan je nagaan hoe groot die winkel was
Hier (Den Haag) een Hudson Bay,Stradivarius en in de kelder een Decathlon. Dan te bedenken dat de V&D bij sluiting nog maar circa 40% van het pand besloeg dat in de jaren 70 in gebruik was. Wat resteert is nog steeds 25000m² maar ooit was dat echt een gigantisch winkeloppervlak. Zat zelfs jarenlang een grote lift in het middenstuk waarmee je met de auto naar het parkeerdak kon.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:42 schreef rubbereend het volgende:
Hudson's Bay tekent huurcontract voor oud-V&D-pand Utrecht
Primark en Hudson Bay in de V&D in Utrecht, kan je nagaan hoe groot die winkel was
Dat er ooit een V&D in een klein provinciestadje als Meppel is neergezet, blijft me verbazenquote:Op maandag 27 februari 2017 15:28 schreef Amarantha het volgende:
Hier in Emmen komt het oude V&D pand weer leeg te staan.
[..]
https://www.emmen.nu/nieu(...)april-weer-leeg.html
En Hoogeveen!quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:33 schreef Djeez het volgende:
Dat er ooit een V&D in een klein provinciestadje als Meppel is neergezet, blijft me verbazen
Ik kan je verklappen dat de begaande grond laplace café volledig intact is gebleven inclusief de spullen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar mooi dat ze de boel weer verhuurd hebben, met een beetje mazzel kan La Place ook weer een plekje krijgen.
Loopt daar niet sinds een paar weken de tijdelijk verlegde passage door HC dwars doorheen?quote:Op donderdag 2 maart 2017 01:03 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ik kan je verklappen dat de begaande grond laplace café volledig intact is gebleven inclusief de spullen.
Geen idee? Volgens mij gaat die er dwars langs van de hoofdingang naar de zij ingang. Zo heb ik de (ver) bouw tekening gezien. Het was in iedergeval de reden waarom alles van laplace nog aan de geval hangt.quote:Op donderdag 2 maart 2017 06:02 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Loopt daar niet sinds een paar weken de tijdelijk verlegde passage door HC dwars doorheen?
Het was dan ook de grootste van het land met 5 verdiepingen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:42 schreef rubbereend het volgende:
Hudson's Bay tekent huurcontract voor oud-V&D-pand Utrecht
Primark en Hudson Bay in de V&D in Utrecht, kan je nagaan hoe groot die winkel was
Nee, dat was niet de V&D, maar de Vendex. Was wel van Vroom en Dreesmann, maar geen volwaardige V&D of zoquote:Op woensdag 1 maart 2017 22:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En Hoogeveen!
(de FB groep Oud Hoogeveen had een zeer oude advertentie van de V&D waar verkoopsters werden gevraagd voor de vestiging in Hoogeveen)
Klopt. Ik kom er officieel ook vandaan. Zaterdag nog geweest, en amper leegstand. Terwijl in Assen 25% leegstaatquote:Op woensdag 1 maart 2017 23:01 schreef rubbereend het volgende:
Hoogeveen heeft een opmerkelijk leuk centrum moet ik zeggen
Volgens mij ligt Hoogeveen mooi centraal, en ver genoeg van Emmen, Assen en Meppel. En Hoogeveen is qua plaats veel groter dan Coevorden, Beilen en Ommen. Dus trekt Hoogeveen ook de potentiële klanten uit die plaatsen, die een keer wat meer willen shoppen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 23:01 schreef rubbereend het volgende:
Hoogeveen heeft een opmerkelijk leuk centrum moet ik zeggen
doorstart is meestal een garantie voor een nieuw bankroet op de korte termijnquote:Op donderdag 2 maart 2017 08:46 schreef Blue_note het volgende:
De bedrijf die in je OP failliet zijn gegaan zijn niet allemaal verdwenen toch? Er zijn er ook met een doorstart o.i.d.
uitzondering -> regelquote:Op donderdag 2 maart 2017 11:18 schreef djkoelkast het volgende:
Halfords draait nog steeds goed, is toen overgenomen door een aantal franchisers.
Ik kom zelf uit meppel en vond het hier best passen, de V&D werd best redelijk bezocht. Het was ook niet echt een gigantisch pandquote:Op woensdag 1 maart 2017 22:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat er ooit een V&D in een klein provinciestadje als Meppel is neergezet, blijft me verbazen
In Oss (ook maar een provinciestadje) leefde de rest van het winkelcentrum volgens mij deels van de aanwezigheid van de V&D.quote:Op woensdag 1 maart 2017 22:33 schreef Djeez het volgende:
[..]
Dat er ooit een V&D in een klein provinciestadje als Meppel is neergezet, blijft me verbazen
En in Den Bosch zag je dat de cirkel van V&D, C&A en Bijenkorf op de markt genoeg mensen trok. Daar profiteerde alle horeca (en de rest) ook van mee.quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:16 schreef female81 het volgende:
[..]
In Oss (ook maar een provinciestadje) leefde de rest van het winkelcentrum volgens mij deels van de aanwezigheid van de V&D.
Buiten dat. Ging mij er om dat niet al die merken/namen uit het winkelbeeld zijn momenteelquote:Op donderdag 2 maart 2017 11:07 schreef rubbereend het volgende:
[..]
doorstart is meestal een garantie voor een nieuw bankroet op de korte termijn
tot voor kort zeker. 10-15 jaar geleden was de V&D echt wel de plek voor je kleding, (school)spullen en multimedia entertainment. Ik ging ook altijd graag naar het Prijzencircus van de V&D, want dan kon je echt goedkoop DVD's en TV series inslaan. Maar in de afgelopen 10-15 jaar is er ook nooit iets drastisch veranderd aan de look van die winkel; hetzelfde gore tapijt en dezelfde onsamenhangende indeling. Daardoor is de V&D echt kapot gegaan.quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:16 schreef female81 het volgende:
[..]
In Oss (ook maar een provinciestadje) leefde de rest van het winkelcentrum volgens mij deels van de aanwezigheid van de V&D.
Staan in de top 5 van de Quote500.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:32 schreef YazooW het volgende:
C&A schrapt banen in België en Duitsland
VILVOORDE - C&A zet het mes in zijn hoofdkantoren in België en Duitsland. De ingreep is volgens de internationale kledingketen nodig om zijn concurrentiepositie te versterken.
Bij de reorganisatie worden 70 banen geschrapt op het Belgische hoofdkantoor in Vilvoorde en 160 op het Europese hoofdkantoor in Düsseldorf. De ondernemingsraden zijn daar woensdag over ingelicht.
C&A heeft meer dan 1500 filialen in Europa, waarvan 132 in Nederland. Op het kantoor in Vilvoorde werken 570 mensen en in Düsseldorf 1400.
Het concern liet in november weten een miljard euro te investeren. Daarmee moeten de winkels en het aanbod worden gemoderniseerd.
http://www.telegraaf.nl/d(...)schrapt_banen__.html
Nooit geweten dat C&A zo groot is.
Ik mis de V&D wel voor een fatsoenlijke schoolcampus. Bij de rest van de winkels (Bijenkorf / Bruna / Hema) is het allemaal veel minder. Of je moet schoolspullen van de Action willenquote:Op donderdag 2 maart 2017 12:17 schreef rubbereend het volgende:
In de goede tijden draaide V&D prima in povinciesteden, net zoals zoveel winkelformules.
waarom is dit niet goed bij de Hema? Toen V&D uitviel heeft hema zelfs merk-agenda's in z'n assortiment gegooid om de klanten over te nemen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 18:12 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik mis de V&D wel voor een fatsoenlijke schoolcampus. Bij de rest van de winkels (Bijenkorf / Bruna / Hema) is het allemaal veel minder. Of je moet schoolspullen van de Action willen
Fatsoenlijke potloden, pennen en allerlei schrijfgerei het is bijna nergens meer te vinden.
Probleem is dat je het niet vaak moet vervangen. Maar als je het dan nodig hebt...
Ik bedoel wie gaat er nou een aantal schriften, vulpen en nog wat spul op internet bestellen
Dan zit je aan 15 euro en komen er nog allerlei verzendkosten bovenop.
Met agenda's alleen kom je er niet. Ik heb het over de complete stationary collectie. Dus hoge kwaliteits ordners, schriften, notitieblokken en niet HEMA eigen huismerkquote:Op donderdag 2 maart 2017 19:35 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
waarom is dit niet goed bij de Hema? Toen V&D uitviel heeft hema zelfs merk-agenda's in z'n assortiment gegooid om de klanten over te nemen.
Je hebt het specifiek over die in Oss?quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
tot voor kort zeker. 10-15 jaar geleden was de V&D echt wel de plek voor je kleding, (school)spullen en multimedia entertainment. Ik ging ook altijd graag naar het Prijzencircus van de V&D, want dan kon je echt goedkoop DVD's en TV series inslaan. Maar in de afgelopen 10-15 jaar is er ook nooit iets drastisch veranderd aan de look van die winkel; hetzelfde gore tapijt en dezelfde onsamenhangende indeling. Daardoor is de V&D echt kapot gegaan.
Ben er toevallig laatst geweest voor pennen (ja ik ben die sukkel die ze koopt ) maar wat een kille winkel is dat zegquote:Op donderdag 2 maart 2017 19:35 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
waarom is dit niet goed bij de Hema? Toen V&D uitviel heeft hema zelfs merk-agenda's in z'n assortiment gegooid om de klanten over te nemen.
Het was nog vroeg jaquote:
Zijn straks ook ten dode opgeschrevenquote:
Die hebben juist de toekomst. Steeds meer boekhandels buiten de grote steden veranderen inquote:Op vrijdag 3 maart 2017 07:56 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Zijn straks ook ten dode opgeschreven
Hudson's Bay denkt van wel. Die gaan het groots weer proberen in Nederland.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 07:55 schreef jajablahblah het volgende:
Algmeen hoor
Heel veel spullen van warenhuizen vind je natuurlijk bij de speciaalzaken. Waar er nog genoeg van zijn gelukkig. Het gemak van een warenhuis zit 'm in dat alles onder één dak zit. Blijkbaar is daar niet echt animo meer voor.
Ja, kom uit Oss En inderdaad.. het leek op een museum zowat inclusief de werknemersquote:Op vrijdag 3 maart 2017 05:43 schreef female81 het volgende:
[..]
Je hebt het specifiek over die in Oss?
Dat filiaal was net een jaren 90-retail-museum (net als de Udense Blokker btw, die nog identiek is aan toen ik er in 1990 voor het eerst binnen kwam - maar dan afgesleten).
En toch mis ik hem tijdens de weinige keren dat ik door dat centrum heen wandel. De enorme stoffigheid ten spijt. Wat bij de Udense Blokker vast ook zo zal zijn als de keten het loodje zou leggen.
Je merkt wel dat het wat toevoegde.
Dat was er wel, ze hadden circa 25 winstgevende winkels. Meestal de grotere filialen. Daar zal La Place ook een rol in hebben gespeeld maar V&D was een totaalconcept. Ook al moet de invloed van La Place ook niet overschat worden, totale jaarlijkse winst tussen de 1 en 4 miljoen was voor V&D ook maar een druppel op de gloeiende plaat.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 07:55 schreef jajablahblah het volgende:
Algmeen hoor
Heel veel spullen van warenhuizen vind je natuurlijk bij de speciaalzaken. Waar er nog genoeg van zijn gelukkig. Het gemak van een warenhuis zit 'm in dat alles onder één dak zit. Blijkbaar is daar niet echt animo meer voor.
Ik mis het wel en ben in Duitsland altijd wel even zoet bij hun warenhuis in Klevequote:Op vrijdag 3 maart 2017 07:55 schreef jajablahblah het volgende:
Algmeen hoor
Heel veel spullen van warenhuizen vind je natuurlijk bij de speciaalzaken. Waar er nog genoeg van zijn gelukkig. Het gemak van een warenhuis zit 'm in dat alles onder één dak zit. Blijkbaar is daar niet echt animo meer voor.
Dat zal dan wel, maar eigenlijk heeft niemand behoefte aan zulke dure collegeblokken. Anders was het er wel geweest. Wat jij zoekt kan je prima bij de kantoorhandel kopen. Of op bol.com, samen met de bosatlas.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 03:56 schreef W00fer het volgende:
[..]
Met agenda's alleen kom je er niet. Ik heb het over de complete stationary collectie. Dus hoge kwaliteits ordners, schriften, notitieblokken en niet HEMA eigen huismerk
V&D had Leitz ordners, gewoon echt merkartikelen. Schooltassen van Eastpak, Kipling de hele rimram. HEMA heeft een fractie daarvan. V&D had Legamaster, de professionele lijn van whiteboard supplies, Waterman. en nog veel meer. Allemaal weg. de Bijenkorf heeft Moleskine notitieblokken maar dat is erg overpriced.
Alles draait alleen maar om prijs. Als je een kwaliteitsartikel wilt ben je gedoemd om op internet te kopen. Laatst bij de Bijenkorf in Utrecht geweest, ze hebben daar een hoekje met spulletjes wat erg lijkt op Expo spul. Fatsoenlijke Bosatlas of een woordenboek, je laaide het bij V&D in 1 zwik in je mandje en klaar. En nee, Google maps heeft die kaarten niet.
En het ergste is nog, omdat de ketendrang alleen maar sterker wordt zit in elke gemeente straks hetzelfde. Allemaal eenheidsworst. Handig toch, zal een retailer zeggen. Ja maar je hebt dus overal net niet wat je wilt hebben.
De enige winkel waar ik nog echt met plezier verwonderd wordt is de Bijenkorf. De rest heeft niks meer waarvan ik zeg "wauw dit kende ik nog niet" wat mooi gepresenteerd. Vergeet niet dat winkel aankleding wetenschappelijk bewezen is voor een aankoopimpuls, evenals goede service en een verkoper die getraind is.
Een van de grootste panden in Eindhoven zit nu een Voordeelshop. De So-Low heten ze
Op de Markt ook nog een uitgang. Een A-locatie dus. Ik zet er geen voet binnen als het niet hoeft.
Wie weet is dat wel superleukquote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hudson's Bay denkt van wel. Die gaan het groots weer proberen in Nederland.
En bij de Blokkers die al wel opgefrist zijn, vertoont het assortiment weer teveel gaten (wat bij die oldschool bruine-tapijt-winkels toch wat uitgebreider is).quote:Op vrijdag 3 maart 2017 08:40 schreef Jor_Dii het volgende:
De Udense Blokker met dat lelijke bruine tapijt binnen bestaat nu ook nog in Oss.. best een fijne winkel maar godver doe iets aan de inrichting zeg!
Het lijkt zo simpel hè jij komt overigens uit Uden? Hoe gaat het daar met het centrum? (kom er misschien 2 keer per jaar).quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:55 schreef female81 het volgende:
[..]
En bij de Blokkers die al wel opgefrist zijn, vertoont het assortiment weer teveel gaten (wat bij die oldschool bruine-tapijt-winkels toch wat uitgebreider is).
Ze snappen het daar niet helemaal. Fris de winkels op, én vul ze gewoon goed.
Kmart als onderdeel van Macy heeft erg veel problemen, hun winkelconcept is achterhaald.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:18 schreef myShizzle het volgende:
Kom deze net tegen op Reddit; een kerel die 'dying Kmarts' live verslaat
Grappig om te zien.
Z'n gangetje. Er zijn wel berichten waarin over leegstand geklaagd wordt, maar het is er nog steeds veel plezieriger winkelen dan in Oss of Veghel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 10:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het lijkt zo simpel hè jij komt overigens uit Uden? Hoe gaat het daar met het centrum? (kom er misschien 2 keer per jaar).
Oh ik kan dat wel waarderen. Beetje extra klantvriendelijkheid en aandacht. Dat is juist wat ik mis bij de winkels.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:11 schreef female81 het volgende:
Ik las nog een bericht over Hudson's Bay --> http://www.nu.nl/economie(...)anadese-winkels.html
Blijkbaar ga je als klant bij binnenkomst en vertrek aangesproken worden.
Een van de pluspunten van V&D was wat mij betreft dat je er nagenoeg onzichtbaar doorheen kon lopen lummelen, de beveiligingscamera's daargelaten.
Ik ook wel, bij de Emte 3.0 die we hier hebben wordt je ook vriendelijk begroet door al het personeel wat je tegenkomt. Qua vriendelijkheid in de winkels kunnen de meeste Nederlanders nog een hoop leren van het buitenland.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:12 schreef Elvi het volgende:
[..]
Oh ik kan dat wel waarderen. Beetje extra klantvriendelijkheid en aandacht. Dat is juist wat ik mis bij de winkels.
Absoluut een van de redenen waarom Nederlandse winkels het zo zwaar hebben: te jong, onprofessioneel en ongeïnteresseerd personeel zorgt er ook voor dat klanten winkels gaan mijden. Als ik zie hoe ze je benaderen (of juist negeren) bij een Emté of Hema hier in het centrum, dan begrijp ik echt goed dat mensen het niet meer leuk vinden om de deur uit te gaan.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:14 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ik ook wel, bij de Emte 3.0 die we hier hebben wordt je ook vriendelijk begroet door al het personeel wat je tegenkomt. Qua vriendelijkheid in de winkels kunnen de meeste Nederlanders nog een hoop leren van het buitenland.
Zie mijn ondertitelquote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:15 schreef female81 het volgende:
Tja, ik ben nou net een van die mensen die totaal geen behoefte heeft aan aandacht van het personeel. Laat me m'n gang maar gaan. Wil ik iets weten, dan vraag ik het wel.
Daarom kom ik ook maar zelden bij die joekel-van-een-winkel hier ergens in de buurt die misschien wel de beste kledingzaak van Nederland schijnt te zijn, Van Tilburg genaamd.
Dan ben je daar inderdaad aan het verkeerde adres. Ik vind het zelf ook nooit zo prettig dat er direct iemand bij je staat als je daar een stap binnenzet. Aan de andere kant is het wel een zaak die fameus is om zijn ultra nette service.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:15 schreef female81 het volgende:
Tja, ik ben nou net een van die mensen die totaal geen behoefte heeft aan aandacht van het personeel. Laat me m'n gang maar gaan. Wil ik iets weten, dan vraag ik het wel.
Daarom kom ik ook maar zelden bij die joekel-van-een-winkel hier ergens in de buurt die misschien wel de beste kledingzaak van Nederland schijnt te zijn, Van Tilburg genaamd.
Precies, je *WEET* dat het gespeeld is omdat die harder afhankelijk zijn van fooi... maar het werkt wel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dan heb ik liever de over-the-top vriendelijkheid van de Amerikaanse ketens.
Kan er weinig over zeggen, laatst nog geweest toevallig om wat op te halen. En de winkel hier in Den Bosch gaat verhuizen naar een, meen ik, groter pand op een betere locatie.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:09 schreef SoldMayor het volgende:
BCC gaat het ook niet lang volhouden als ik dat zo lees.
De afgelopen 5-10 jaar hebben we allemaal geroepen dat 'de grote ketens alle kleintjes opslokken' en ik denk dat de volgende trend zal zijn dat 'de grote webshops alle grote (fysieke) ketens op gaan slokken'. Ook BCC en zelfs Media Markt zie ik het gewoon niet redden. Mensen lezen steeds meer reviews van anderen om te bepalen of een product de moeite is, gaan online op zoek naar de goedkoopste aanbieder en nemen de zogenaamde service in de winkel op de koop toe.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:09 schreef SoldMayor het volgende:
BCC gaat het ook niet lang volhouden als ik dat zo lees.
Bol.com, Coolblue, Wehkamp, Amazon, Marktplaats en een enkele Chinese gigant voor al je prullaria. Wat heb je nu eigenlijk nog meer nodig voor 80-90% van je aankopen?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:20 schreef Ceased2Be het volgende:
Coolblue gaat het distributiecentrum in Tilburg uitbreiden met 37.000 vierkante meter. Die doen duidelijk iets goed in ieder geval
Als dat zelfde jonge ongeïnteresseerde personeel opeens geforceerd 'hallo' gaat zeggen, wordt het er echt niet beter op. Integendeel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Absoluut een van de redenen waarom Nederlandse winkels het zo zwaar hebben: te jong, onprofessioneel en ongeïnteresseerd personeel zorgt er ook voor dat klanten winkels gaan mijden.
Met training en juiste coaching is er zeker wel een bepaalde spontaniteit in te rammen. Maar goed dat is een heel andere discussie, want dat zie ik echt als een generatieprobleem (en toekomstig failliet van onze samenleving).quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:36 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als dat zelfde jonge ongeïnteresseerde personeel opeens geforceerd 'hallo' gaat zeggen, wordt het er echt niet beter op. Integendeel.
Maar je wil er niks extra's voor betalen..quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:38 schreef djkoelkast het volgende:
Tegenwoordig krijg je zo vaak de tip om maar "op internet" te kijken als je iets wil weten, nou dan kopen we het daar ook meteen maar zeker. Ik ga naar een winkel omdat ik NU iets wil en het NU wil weten.
Vooral die 'NU iets moeten hebben' is nog wel eens problematisch, als winkel kun je niet alles op voorraad hebben en als je het tegenwoordig moet bestellen duurt het als winkel langer om het binnen te krijgen dan als de klant het zelf doet en ben je in 9 van de 10 gevallen de klant dus al kwijt.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:38 schreef djkoelkast het volgende:
Tegenwoordig krijg je zo vaak de tip om maar "op internet" te kijken als je iets wil weten, nou dan kopen we het daar ook meteen maar zeker. Ik ga naar een winkel omdat ik NU iets wil en het NU wil weten.
Wie zegt dat? Anders ga ik helemaal niet naar een winkel, als het supergoedkoop moet.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar je wil er niks extra's voor betalen..
Ik ben eens 4 dierenwinkels afgeweest voor iets voor de hond, hadden ze geen van allen, kortste levertijd: 1 week. Ja, dan bestel ik natuurlijk online, dan heb ik het morgen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:45 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Vooral die 'NU iets moeten hebben' is nog wel eens problematisch, als winkel kun je niet alles op voorraad hebben en als je het tegenwoordig moet bestellen duurt het als winkel langer om het binnen te krijgen dan als de klant het zelf doet en ben je in 9 van de 10 gevallen de klant dus al kwijt.
Dus als je een winkel in gaat wil je dat de winkelier z'n mond houdt?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:15 schreef female81 het volgende:
Tja, ik ben nou net een van die mensen die totaal geen behoefte heeft aan aandacht van het personeel. Laat me m'n gang maar gaan. Wil ik iets weten, dan vraag ik het wel.
Sommige mensen zijn bang dat ze al moeten betalen als je hallo zegt goed fatsoen heeft niet iedereen. Ik vind het fijn om begroet te worden, dat je je welkom voelt in de winkel. Dat het bij de Primark niet kan, ok dat snap ik. Maar dan nog begroet ik zelf de caissières welquote:Op vrijdag 3 maart 2017 14:53 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Dus als je een winkel in gaat wil je dat de winkelier z'n mond houdt?
Dat is zo'n beetje regel nummer 1 voor retailend nederland hoor, dat je je klanten begroet.
Ik heb zelf een winkel en begroet álle klanten bij binnenkomst, en daarna bemoei ik me pas als ze overduidelijk hulp willen of daar zelf om vragen.
Ik groet ook bij vertrek. Ik zou het echt schofterig vinden om dat niet te doen.
Ik vind het echt jammer dat M&S weer weg is. In Utrecht hadden we een klein foodfiliaal waar ik regelmatig dingetjes ging halen.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:42 schreef Zelfscanner het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe hudson bay het wilt redden in NL.
Zie ze net als Marc & Spencer weer vertrekken. En dan heb je echt een probleem voor de panden.
dat is dan ook een zelfservice winkelquote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:05 schreef KingRadler het volgende:
Personeel van Ikea houden gewoon hun mond en spreken je ook niet aan. Je moet zelf initiatief tonen als je iets wilt vragen.
Als het niet op het schap staat hebben we het niet.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:34 schreef Ceased2Be het volgende:
gheh, toevallig:
Klant ergert zich kapot aan ondeskundig winkelpersoneel
Consumenten ergeren zich vaak aan winkelmedewerkers. Driekwart van de klanten heeft het idee meer van sommige producten te weten dan de verkoper.
-----------------
Leuk die opmerking over woonwinkels, electronica en bouwmarkten.
Zeker in die laatste 2 branches zijn eerst de kleine ondernemers kapotgeconcurreerd omdat diezelfde consument voor een dubbeltje op de eerste rang wilde zitten en nu gaan ze klagen dat de winkels niet de kennis hebben
quote:Het lijkt erop dat de onlineaankopen niet per se ten koste gaan van wat mensen uitgeven in fysieke winkels. De omzet daar daalde nauwelijks (-1 procent).
Ik niet. Dat heb ik al opgegeven. Ik zoek thuis wel uit wat ik wil hebben en haal het dan. Eigenlijk hoeft niemand uit zichzelf iets tegen me te zeggen. Alhoewel, een keer groeten mag op zich wel.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:
Absoluut een van de redenen waarom Nederlandse winkels het zo zwaar hebben: te jong, onprofessioneel en ongeïnteresseerd personeel zorgt er ook voor dat klanten winkels gaan mijden. Als ik zie hoe ze je benaderen (of juist negeren) bij een Emté of Hema hier in het centrum, dan begrijp ik echt goed dat mensen het niet meer leuk vinden om de deur uit te gaan.
Dan heb ik liever de over-the-top vriendelijkheid van de Amerikaanse ketens.
In welke winkels geven we fooien, C2B?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 12:22 schreef Ceased2Be het volgende:
Hier krijg je als je pech hebt een of ander sjaggerijn die je te lang laat wachten en dan achteraf nog gaat klagen dat je geen fooi geeft
Hallo, dit is het vrije Westen, geen sjacherkolchoz in Gdansk. Ik wil eigenlijk alles DIRECT hebben! Op een auto wil ik eventueel een weekje wachten, de rest graag realtime! Nou ja, uiterlijk binnen 24 uur. Niet dat dat nu overal lukt, maar daar gaan we wel naartoe. En dat zal tijd worden!quote:Op vrijdag 3 maart 2017 13:56 schreef Jor_Dii het volgende:
De keren dat je iets DIRECT (binnen een paar uur) nodig hebt zijn denk ik te verwaarlozen toch? Dat vind ik meer een ding voor boodschappen of levensmiddelen. Alle andere zaken heb je online binnen 2-7 werkdagen wel binnen.
Geen enkele dus :pquote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:37 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
In welke winkels geven we fooien, C2B?
Mja, de economie draait aan, men heeft meer te besteden en doet dat niet in de winkels. Dat is zorgwekkend.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Consumenten kochten voor 20 miljard online
Opmerkelijke laatste zin:
[..]
Er is geen kantoorboekhandel meer, dat is nou juist de crux. Van Piere wat toch ook het e.e.a. had heeft zijn assortiment ook uitgedund. De behoefte is er niet meer omdat iedereen gek gemaakt is met goedkope prullaria. In kleding zie je hetzelfde. Zara gaat al over om tig collecties per jaar in de zaak te hangen. Alsof een bepaalde blouse niet meer voldoet na 3 maandjes?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 09:08 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Dat zal dan wel, maar eigenlijk heeft niemand behoefte aan zulke dure collegeblokken. Anders was het er wel geweest. Wat jij zoekt kan je prima bij de kantoorhandel kopen. Of op bol.com, samen met de bosatlas.
Van Beek is er toch nog wel?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Er is geen kantoorboekhandel meer, dat is nou juist de crux. Van Piere wat toch ook het e.e.a. had heeft zijn assortiment ook uitgedund. De behoefte is er niet meer omdat iedereen gek gemaakt is met goedkope prullaria. In kleding zie je hetzelfde. Zara gaat al over om tig collecties per jaar in de zaak te hangen. Alsof een bepaalde blouse niet meer voldoet na 3 maandjes?
Probleem is (ik heb jaren in de retail/detailhandel gewerkt) is dat heel veel van die bedrijven stagaires aannemen van het MBO etc. Ook recent Dixons en Mycom deden dit (tegen de wil van het personeel). Dit deden ze gewoon vanwege het financiële plaatje. Marges zijn ontzettend laag, kosten hoog en tja dan moet je iets. Stagaires kregen 0 vergoeding, maar wel 38 uur aanwezig zijn. Tja wat verwacht je?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:27 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Ik niet. Dat heb ik al opgegeven. Ik zoek thuis wel uit wat ik wil hebben en haal het dan. Eigenlijk hoeft niemand uit zichzelf iets tegen me te zeggen. Alhoewel, een keer groeten mag op zich wel.
Maar áls ik dan hulp nodig heb vraag ik er wel om, maar dan moeten ze er wél zijn. En dan komt het probleem: niemand heeft nog ergens verstand van. Of ze kijken ter plekke op de doos, wat ik natuurlijk zelf ook al gedaan had, of ze scharrelen wat op hun eigen website en denken dat iets te weten, wat vaak nog niet eens klopt.
Dus nee, die begroeting is OK, maar investeer vooral ik deskundigheid. Productkennis, klantvriendelijkheid en eventueel méédenken!
En dan lopen Nederlanders nog zwaar achter bij het Europees gemiddelde, de UK, Duitsland, Frankrijk en Zwedenquote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Consumenten kochten voor 20 miljard online
Opmerkelijke laatste zin:
[..]
Ja dat wel, maar vziw hebben die meer art spul dan kantoorartikelen.quote:
Bruna? Blz? ReadShop?quote:Op vrijdag 3 maart 2017 21:43 schreef W00fer het volgende:
[..]
Er is geen kantoorboekhandel meer, dat is nou juist de crux.
allemaal weg uit Maastricht...quote:
Read Shop zit er toch nog? Twee keer zelfs volgens mij.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]
allemaal weg uit Maastricht...
Ik zou echt geen kantoorboekhandel meer weten hier.
op het station is het Ako tegenwoordig, zag ik. Maar dat zijn geen kantoorboekhandels, dat zijn veredelde tijdschriften/tabakswinkels.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:48 schreef LurkJeRot het volgende:
[..]
Read Shop zit er toch nog? Twee keer zelfs volgens mij.
En Bruna op het station.en in de Heeg. En de Primera.
Die hebben toch niet de kwaliteit joh. Readshop heeft rokersartikelen en kansspelkaarten...quote:
Het is maar net wat je gewend bent. Als je altijd in H&M spul rondloopt en je koopt eens echt wat fatsoenlijks dan denk je pas, wow ik wist niet dat het zoveel beter kon. Zelfde met schrijfspul. De Makro heeft ook het e.e.a. helaas heb ik geen pasje. Kijk eens naar de pennen van Stabilo of Staedtler, stiften van Edding. Is al tientallen jaren top en niet eens zo heel duur. Dus waarom zou je naar een huismerk grijpen?quote:Op zaterdag 4 maart 2017 13:35 schreef megamandy het volgende:
Snap ook niet wat er fout zou zijn aan de kantoorspullen van de hema. Gebruik altijd hun notitieblokken en fineliners. Blijft ook altijd goed tijdens vervoeren.
Kwestie van je processen goed op orde hebben en een goede pakket dienst. Mijn man zijn webshop leverde vorig jaar 90% next day delivery in heel Duitsland. Moet in NL een makkie zijn beter te scoren.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 17:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hallo, dit is het vrije Westen, geen sjacherkolchoz in Gdansk. Ik wil eigenlijk alles DIRECT hebben! Op een auto wil ik eventueel een weekje wachten, de rest graag realtime! Nou ja, uiterlijk binnen 24 uur. Niet dat dat nu overal lukt, maar daar gaan we wel naartoe. En dat zal tijd worden!
Zal wel met de kosten te maken hebben, dat kelderfilliaal zit samen met Big Bazaar in 1 pand. Xenos en Intertoys onder de nieuwe passage zitten ook samen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:02 schreef Ericr het volgende:
Blokker gooit hier in Den Haag 1 van hun filialen in het centrum dicht. Er is nog een filiaal op circa 300-400m afstand. Het filiaal in de Spuistraat zat er al vanaf begin jaren 80, misschien zelfs wat eerder. Eigenlijk een vaste waarde in die straat maar het doek gaat nu toch vallen.
Weet niet of het kelderfiliaal op het Spui nou de beste vervanging daarvoor. Zie daar doordeweeks bijna nooit iemand.
Hier in de buurt zijn afgelopen weken 3 blokkers gesloten (regio Schiphol). In het lokale winkelcentrumpje zijn sinds januari nu 6 zaken verdwenen (blokker, bloemist, afhaalchinees, tapaswinkel, Coop en Zeeman). En dan zitten er nog een paar zaken waar zelden iemand komt (reisbureau, taartenzaak en één van de kappers), verwacht dat die ook geen stand houden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:02 schreef Ericr het volgende:
Blokker gooit hier in Den Haag 1 van hun filialen in het centrum dicht. Er is nog een filiaal op circa 300-400m afstand. Het filiaal in de Spuistraat zat er al vanaf begin jaren 80, misschien zelfs wat eerder. Eigenlijk een vaste waarde in die straat maar het doek gaat nu toch vallen.
Weet niet of het kelderfiliaal op het Spui nou de beste vervanging daarvoor. Zie daar doordeweeks bijna nooit iemand.
Klopt volgens mij niks van. Dacht dat Assen de meeste leegstand kende en landelijk als voorbeeld gold hoe het níet moetquote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:36 schreef Peter het volgende:
New Babylon in Den Haag is ook al een fiasco, 7 vertrekkende zaken binnen 2 maanden (lees hier en hier). Winkelcentrum Leyweg doet het ook al dramatisch.
In Rijswijk gaat het ook slechter met o.a. in de Boogaard.
Daarentegen staat in Den haag centrum maar weinig leeg aan winkelpanden..
Recentelijk niet in Hoogeveen geweest? Hadden dan geen V&D maar echt zoveel lege panden.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:47 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klopt volgens mij niks van. Dacht dat Assen de meeste leegstand kende en landelijk als voorbeeld gold hoe het níet moet
Toevallig vorige week zaterdag geweest, voor het eerst in drie jaar . Klopt, mijn hometown heeft ook veel leegstand. Maar het is daar totaal niet storend. Van Echtenstraat was wel leeg zag ik, maar de Hoofdstraat nog vrij goed gevuld. En was leegstond, is gesloopt (Pet). En hoorde van mijn collega die ook werkt in een Hoogeveense winkel dat alle winkels in de Tamboerpassage over de rest van Hoogeveen worden verspreid.Tamboerpassage krijgt namelijk een volledige woonbestemmingquote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:07 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Recentelijk niet in Hoogeveen geweest? Hadden dan geen V&D maar echt zoveel lege panden.
Dat is best slim eigenlijk, de winkels wat meer centreren.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:21 schreef Djeez het volgende:
Toevallig vorige week zaterdag geweest, voor het eerst in drie jaar . Klopt, mijn hometown heeft ook veel leegstand. Maar het is daar totaal niet storend. Van Echtenstraat was wel leeg zag ik, maar de Hoofdstraat nog vrij goed gevuld. En was leegstond, is gesloopt (Pet). En hoorde van mijn collega die ook werkt in een Hoogeveense winkel dat alle winkels in de Tamboerpassage over de rest van Hoogeveen worden verspreid.Tamboerpassage krijgt namelijk een volledige woonbestemming
Zo dom zijn wij Drenten dus nog nietquote:Op zaterdag 4 maart 2017 20:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is best slim eigenlijk, de winkels wat meer centreren.
Alleen van der Veen heeft jaren geleden al begrepen dat een warenhuis niet meer werkte en wat ze wel met hun pand konden doen.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:47 schreef Djeez het volgende:
[..]
Klopt volgens mij niks van. Dacht dat Assen de meeste leegstand kende en landelijk als voorbeeld gold hoe het níet moet
Die winkels in de Galerij zouden allemaal moeten verdwijnen. Het zijn enkel telefoonhoesjes en foute fashion winkeltjes die daar zitten.quote:Op zondag 5 maart 2017 05:46 schreef female81 het volgende:
Zouden ze in Oss ook mogen doen, De Galerij dicht gooien en dat kleine beetje wat daar nog weet te overleven elders plaatsen. Je kunt al via de evenwijdig gelegen Schakel (die het veel beter doet) van de ene naar de andere kant van het centrum.
Als de huurprijs maar laag genoeg is, moet zoiets rendabel te maken zijn, zou je zeggen..quote:Op zondag 5 maart 2017 11:40 schreef KingRadler het volgende:
ik ben toch sceptisch over Hudson Bay of het een succes gaat worden.
De vraag is of mensen ook gaan kopen en niet alleen kijken.
V&D had genoeg winstgevende locaties, daar valt voor een andere keten dus wel wat te halen.quote:Op zondag 5 maart 2017 11:40 schreef KingRadler het volgende:
ik ben toch sceptisch over Hudson Bay of het een succes gaat worden.
De vraag is of mensen ook gaan kopen en niet alleen kijken.
quote:Op zaterdag 4 maart 2017 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwestie van je processen goed op orde hebben en een goede pakket dienst. Mijn man zijn webshop leverde vorig jaar 90% next day delivery in heel Duitsland. Moet in NL een makkie zijn beter te scoren.
quote:Otto.nl
Bureaustoel in bruin of zwart
Bestelnummer: 34338391
bruin
Aantal: 1 stuks
leverbaar ± 1 week
Een bureaustoel en een notebooksteun. Ik vraag geen kernfusiereactor of huiskamerdeeltjesversneller.quote:Bol.com
Newstar NSMONITOR10 Transparant notebooksteun & -standaard
Bezorgmoment: Binnen 7 tot 8 dagen; uiterlijk donderdag 9 maart
Ditquote:Op zondag 5 maart 2017 18:14 schreef Elvi het volgende:
Bol.com liegt sowieso over de levertijden. Volgende dag my ass
Probleem is ook al die 3e partijen die via bol leveren, spullen vanuit het warenhuis van bol zelf zijn altijd precies op tijd aangekomen. Alles wat via een 3e partij geleverd werd was altijd te laat. Maar ja, gaat wel ten koste van de Bol naam.quote:Op zondag 5 maart 2017 18:14 schreef Elvi het volgende:
Bol.com liegt sowieso over de levertijden. Volgende dag my ass
Ik ben die Topshelf in Nijmegen wel eens binnen gelopen maar dat ziet er echt niet uit.. het aanbod is te karig of de winkel is te groot, maar het lijkt gewoon alsof je daar in een balzaal loopt. Het presenteert zich een beetje als een Bijenkorf maar zonder daadwerkelijk te prikkelen tot kopen.quote:Op maandag 6 maart 2017 15:34 schreef Nia het volgende:
Zondagmiddag rond 2 uur door de Tophelf in Groningen gelopen. Ook nu waren er maar weinig bezoekers. Dan was de V&D toch best wel een florerend warenhuis met twee goed lopende La Place restaurants. Is het bij de Topshelf vestigingen in Arnhem en Nijmegen ook zo akelig stil?
Ik heb t juist bij de producten van bol zelf. De derde partijen heb ik allang opgegevenquote:Op maandag 6 maart 2017 15:34 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Probleem is ook al die 3e partijen die via bol leveren, spullen vanuit het warenhuis van bol zelf zijn altijd precies op tijd aangekomen. Alles wat via een 3e partij geleverd werd was altijd te laat. Maar ja, gaat wel ten koste van de Bol naam.
Nog nooit last van gehad, was er altijd de volgende dag tenzij anders aangegeven.quote:Op zondag 5 maart 2017 18:14 schreef Elvi het volgende:
Bol.com liegt sowieso over de levertijden. Volgende dag my ass
De grootste killer is gewoon internet. Blokker? Wat is de reden daar nog heen te gaan? Het is nu vernieuwd. Het blijft oubollig.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 22:17 schreef MCH het volgende:
Welke winkelketens zijn al failliet gegaan of staan op het punt van omvallen?
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Een selectie van de meest opvallende winkelketens die de afgelopen jaren kopje onder gingen:
2017
• The PhoneHouse - Telecom
• Euroland - Discount
• Charles Vögele - Kleding
2016
• Dirkzwager (Mitra) - Drank
• MS Mode - Kleding
• BartSmit - Overgegaan naar Intertoys
• McGregor Fashion Group (incl. Gaastra/Adam) - Kleding
• Scheer & Foppen - Elektronica
• Cora Kemperman - Kleding
• HoutBrox - Kleding
• Dixons - Elektronica
• Perry Sport - Sportartikelen
• Aktiesport - Sportartikelen
• Esprit - Kleding
• La Ligna - Kleding
• Paradigit - Computerspeciaalzaak
• Foto Klein - Speciaalzaak foto-, video- en geluidsapparatuur
2015
• V&D - Warenhuisketen
• Macintosh - Schoenen
• DA Retailgroep - Drogisterij
• BAS Group - Telecom
• Telstar Holding - Sportwinkel
• Ardenberg BV - Schoenen
• Geddes & Gillmore - Kleding
• Miss Etam - Kleding
• Schoenenreus - Schoenen
• House of Shoes - Schoenen
• Thom Broekman - Kleding
• Taft - Schoenen
2014
• Mexx - Kleding
• Halfords - Auto- en fietsonderdelen
• Free Record Shop - Entertainment
• Polare - Boeken
• Siebel - Juweliersketen
2013
• Henk ten Hoor - Kleding
• Oad - Reizen
• De Harense Smid - Elektronica
• iCentre - Apple-producten
• Block - Elektronica
• E-plaza - Computerspellen
2012
• Piet Kerkhof - Kleding
• Sabon - Cosmetica
• Expo - Wenskaarten en cadeaus
Internet niet alleen, veranderde consumentenwens en overaanbod van bepaalde zaken (i.e. 6 schoenenzaken met dezelfde inventaris op 200m winkelstraat).quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De grootste killer is gewoon internet. Blokker? Wat is de reden daar nog heen te gaan? Het is nu vernieuwd. Het blijft oubollig.
Als je kaasschaaf versleten is of zo. En de Action/So Low/etc. is niet dichtbij genoeg (zijn ook weer ov- of benzine-kosten).quote:Op dinsdag 7 maart 2017 10:49 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De grootste killer is gewoon internet. Blokker? Wat is de reden daar nog heen te gaan? Het is nu vernieuwd. Het blijft oubollig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |