abonnement Unibet Coolblue
pi_169057389
Beste,

Ben 1 jaar werkzaam geweest bij een bedrijf wat uiteindelijk weinig om zijn werknemers geeft. Zolang het bedrijf maar gerunt wordt, maakt niet uit door welke personen. Nu heb ik er een jaar gewerkt, positieve beoordelingen gehad en altijd mijn werk goed uitgevoerd.

Ze waren niet blij toen ik aangaf dat ik een andere baan gevonden had. De laatste dag ben ik ziek geworden en heb dit correct gemeld bij mijn leidinggevende. Ik was niet in staat om te werken en om bij mijn nieuwe werkgever zo'n start te maken in ziekte komt ook slecht over.

Ik heb op een juiste manier ontslag genomen (eind december) en de maand januari volledig uitgewerkt op 1 dag na. Verder heb ik een eindgesprek gehad en feedback etc gegeven. Ze gaven aan dat de eindafrekening 2 weken na vertrek plaats zou vinden. Dat zou vorige week zijn. Ik heb nog vakantiegeld en verlof openstaan. Als ik de persoon mail die over de financien gaat, word ik doorverwezen naar de directeur (die weinig geeft om mensen, al helemaal als ze weggaan)

Deze persoon heb ik ook nog een whatsapp bericht gestuurd met de vraag wat de status is en wanneer de uitbetaling plaats zal vinden. Dit bericht is gelezen maar heb hier nog geen reactie op gehad, dat wacht ik nog even af.

Mijn vraag; ik neem aan dat ik gewoon in mijn recht sta? Ik verwacht dat dit wel eens een lange sleur kan worden. Ik word een beetje van het kastje naar de muur gestuurd en heb het idee dat ze dit niet willen uitbetalen. Wanneer is het het beste om rechtsbijstand in te schakelen? Normaal krijgen we een salarisstrook, ook deze heb ik niet. De rest van mijn ex collegas wel.
pi_169057652
Wanneer men langer dan 1 maand te laat is kun je ze in gebreke stellen en boeterente gaan claimen. Zo zit het volgens mij wettelijk in elkaar..
dag
pi_169057859
Aangetekende brief sturen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_169057957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 22:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Aangetekende brief sturen.
Dit, Maw dus in gebreke stellen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_169058003
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 22:19 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Aangetekende brief sturen.
Na een 1 maand? Of nu al?
pi_169058013
Edit
pi_169058046
Google op loonvordering en volg een van de vele stappenplannen. Succes.

PS: hoe lang ben je ziek geweest?
pi_169058247
Gaat waarschijnlijk gewoon eind deze maand mee met de rest Vd salarissen.
pi_169058303
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 22:24 schreef Queller het volgende:
Google op loonvordering en volg een van de vele stappenplannen. Succes.

PS: hoe lang ben je ziek geweest?
Ga ik bekijken. 1 dag ziek.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 22:48:07 #10
465002 Petram
Hallo, ik heet Petram.
pi_169059009
Natuurlijk heb jij het recht.

Tevens moet dit naar KLB geschuift worden.
Geen auto, geen bus, maar een tram voor Petram.
pi_169059448
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 22:29 schreef Benjegekgeworden het volgende:
Ga ik bekijken. 1 dag ziek.
De eerste stappen zijn vrij simpel; heb je je RBV niet bij nodig.

Grote kans dat de eindafrekening per eind feb plaatsvindt (je moet dus ook nu nog geen brief gaan sturen). Zo niet, dan niet te lang wachten: 1 maart direct de brief op de bus!
pi_169062135
Een en ander moet binnen een maand nadat het recht op uitbetaling is ontstaan aan de werknemer worden vergoed. Jouw werkgever heeft dus tot 28 februari om alles in orde te maken. De bijbehorende loonstrook is een wettelijke verplichting dus die moet je ook ontvangen.

Als je 1 maart nog niks hebt ontvangen wordt het tijd om stappen te gaan ondernemen.
pi_169062240
Normaliter gaan ook dit soort betalingen (dus van het vakantiegeld e.d.) mee in de gewone salarisronde. Dus je moet pas gaan piepen ná de datum waarop je voorheen iedere maand je salaris kreeg...
pi_169063586
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 08:09 schreef paardendokter het volgende:
Normaliter gaan ook dit soort betalingen (dus van het vakantiegeld e.d.) mee in de gewone salarisronde. Dus je moet pas gaan piepen ná de datum waarop je voorheen iedere maand je salaris kreeg...
Duidelijk. Morgen is de normale salarisuitbetaling dus ben benieuwd. Dan wacht ik af tot 1 maart. Is het slim dan al rechtsbijstand in te schakelen of eerst een loonvordering te sturen middels een aangetekende brief?
pi_169063624
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:00 schreef Benjegekgeworden het volgende:

[..]

Duidelijk. Morgen is de normale salarisuitbetaling dus ben benieuwd. Dan wacht ik af tot 1 maart. Is het slim dan al rechtsbijstand in te schakelen of eerst een loonvordering te sturen middels een aangetekende brief?
Nee, na 1 maart gewoon je RB inschakelen. Niet zelf gaan knutselen.
pi_169080538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:03 schreef paardendokter het volgende:
Nee, na 1 maart gewoon je RB inschakelen. Niet zelf gaan knutselen.
En ik zou zeggen: gewoon netjes de loonvordering starten. Loopt dat spaak, dan je RBV inschakelen.
pi_169094671
De oud collegas hebben hun salaris ontvangen dus mijn eindafrekening is niet met de salarisronde meegegaan. Kan ik het best eerst een loonvordering uitvoeren of RB inschakelen?
  donderdag 23 februari 2017 @ 16:58:52 #18
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_169094715
Kan zijn dat het handmatig gedaan wordt. Wacht nog 1 week.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_169101389
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 16:58 schreef Andromache het volgende:
Kan zijn dat het handmatig gedaan wordt. Wacht nog 1 week.
Ga ik doen. Gekkenwerk dat ik contact op moet nemen en die persoon me vervolgens negeert. Kutvolk
  donderdag 23 februari 2017 @ 21:03:51 #20
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_169102602
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 20:38 schreef Benjegekgeworden het volgende:

[..]

Ga ik doen. Gekkenwerk dat ik contact op moet nemen en die persoon me vervolgens negeert. Kutvolk
Hij heeft wel degelijk antwoord gegeven, toch? Uit de OP:
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 22:07 schreef Benjegekgeworden het volgende:
Als ik de persoon mail die over de financien gaat, word ik doorverwezen naar de directeur (die weinig geeft om mensen, al helemaal als ze weggaan)
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_169103638
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:03 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Hij heeft wel degelijk antwoord gegeven, toch? Uit de OP:

[..]

Iemand van financien gaf aan dat ik met de directeur contact op moet nemen maar hij lijkt me te negeren.
  vrijdag 24 februari 2017 @ 07:40:40 #22
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_169109743
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 21:29 schreef Benjegekgeworden het volgende:

[..]

Iemand van financien gaf aan dat ik met de directeur contact op moet nemen maar hij lijkt me te negeren.
Aha, ja dan wordt het een kwestie van aangetekende brieven versturen. Ik zou er meteen ook rente bij rekenen. Fsck die gasten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_169174467
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 07:40 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Aha, ja dan wordt het een kwestie van aangetekende brieven versturen. Ik zou er meteen ook rente bij rekenen. Fsck die gasten.
Heb nog steeds niets ontvangen en geen enkele reactie ook. Wat kan ik nu het beste doen? RBV inschakelen of loonvordering brief morgen opsturen? En kan ik in de loonvordering ook eisen dat het bedrag binnen 7 werkdagen overgemaakt moet worden of is dat standaard 15?
  maandag 27 februari 2017 @ 13:19:16 #24
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_169176199
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 11:35 schreef Benjegekgeworden het volgende:

[..]

Heb nog steeds niets ontvangen en geen enkele reactie ook. Wat kan ik nu het beste doen? RBV inschakelen of loonvordering brief morgen opsturen? En kan ik in de loonvordering ook eisen dat het bedrag binnen 7 werkdagen overgemaakt moet worden of is dat standaard 15?
Da's mooi want dan kun je lekker wettelijke rente berekenen c_/

Ik heb hier geen ervaring mee. Als je RBV hebt met dekking voor dit soort dingen, inschakelen. Anders langs Juridisch Loket voor een advies (waarschijnlijk standaard template invullen en aangetekend versturen).
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_169190195
Heb RB ingeschakeld en formulier incl alle bewijsstukken aangeleverd. Ze gaan dan een loonvordering doen. Ben benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')