abonnement Unibet Coolblue
pi_169049218
In de lente doen we een tripje die kant op. Verplaatsen d.m.v. openbaar vervoer. Ik zoek tips en advies wat wel/niet te doen/zien.
Interesses; outdoor, verlaten gebouwen (urbex), uitgaan en bezienswaardigheden die een beetje buiten de gebaande paden gaan.
Alvast bedankt!
pi_169050492
Verlaten gebouwen is iets dat je in die regio absoluut niet moet doen (en dan met name Kosovo). Veel van die gebouwen zijn namelijk verlaten vanwege etnische zuivering. De zuiveraars laten dan in de regel enkele 'surprises' na voor bezoekers. (Boobytraps).
pi_169060094
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 18:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Verlaten gebouwen is iets dat je in die regio absoluut niet moet doen (en dan met name Kosovo). Veel van die gebouwen zijn namelijk verlaten vanwege etnische zuivering. De zuiveraars laten dan in de regel enkele 'surprises' na voor bezoekers. (Boobytraps).
Hopelijk heb je het nu juist niet uitdagender gemaakt voor TS.
pi_169062453
Thanks voor het advies!
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 februari 2017 @ 10:33:16 #5
414785 sirdanilot
pi_169064036
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 17:31 schreef drommezak het volgende:
In de lente doen we een tripje die kant op. Verplaatsen d.m.v. openbaar vervoer. Ik zoek tips en advies wat wel/niet te doen/zien.
Interesses; outdoor, verlaten gebouwen (urbex), uitgaan en bezienswaardigheden die een beetje buiten de gebaande paden gaan.
Alvast bedankt!
Tsja, buiten gebaande paden. Uberhaupt dat je naar dit gebied gaat is al 'buiten de gebaande paden'. Ik ben er wel geweest maar niet zo heel lang, 5 dagen.

Ohrid is een must-see uiteraard. Zwemmen in het meer, goed uitgaansleven, diverse bezienswaardigheden in de buurt. Bv. het mavrovo nationaal park.

Skopje is leuk voor misschien een weekendje of zo. Het is een bizarre stad, aan de ene kant helemaal vervallen en lelijk, en dan even verderop staan gloednieuwe kitscherige megalomane standbeelden en gebouwen in romeinse stijl. Je kunt er in het weekend wel leuk uitgaan.

De Matka vallei buiten Skopje is leuk als dagtrip en gemakkelijk te bereiken.

Nis in Servié is een OK stadje. Je unt er goedkoop heen vliegen met Wizz Air dus wellicht is het handig als begin/eindpunt.

Ik wist nog een punt in Kosovo dat mij werd aangeraden maar ik ben even de naam vergeten. Wij waren er toen niet heen gegaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169066049
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:33 schreef sirdanilot het volgende:
Ik wist nog een punt in Kosovo dat mij werd aangeraden maar ik ben even de naam vergeten. Wij waren er toen niet heen gegaan.
Goede tip :D
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 22 februari 2017 @ 17:19:53 #7
414785 sirdanilot
pi_169072454
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 12:25 schreef MCH het volgende:

[..]

Goede tip :D
Ja als ik de naam zie weet ik het wel weer maar kan er nu even niet op komen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169082141
In Kosovo is Prizren echt een aanrader! Pejë schijnt ook nog wel tof te zijn. Prishtina is een stad die je óf helemaal geweldig vind óf helemaal verschrikkelijk. :D
pi_169083905
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 10:33 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Tsja, buiten gebaande paden. Uberhaupt dat je naar dit gebied gaat is al 'buiten de gebaande paden'. Ik ben er wel geweest maar niet zo heel lang, 5 dagen.

Ohrid is een must-see uiteraard. Zwemmen in het meer, goed uitgaansleven, diverse bezienswaardigheden in de buurt. Bv. het mavrovo nationaal park.

Skopje is leuk voor misschien een weekendje of zo. Het is een bizarre stad, aan de ene kant helemaal vervallen en lelijk, en dan even verderop staan gloednieuwe kitscherige megalomane standbeelden en gebouwen in romeinse stijl. Je kunt er in het weekend wel leuk uitgaan.

De Matka vallei buiten Skopje is leuk als dagtrip en gemakkelijk te bereiken.

Nis in Servié is een OK stadje. Je unt er goedkoop heen vliegen met Wizz Air dus wellicht is het handig als begin/eindpunt.

Ik wist nog een punt in Kosovo dat mij werd aangeraden maar ik ben even de naam vergeten. Wij waren er toen niet heen gegaan.
Ik denk dat je Mitrovica bedoelt, een verdeelde stad.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mitrovic%C3%AB
pi_169088117
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 07:09 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ik denk dat je Mitrovica bedoelt, een verdeelde stad.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mitrovic%C3%AB
Is Mitrovica dus een aanrader?
Verder mensen die de trein hebben gepakt tussen Pristina en Skopje?
Wat ik erover lees is het wel een mooie route in een super oude trein!
pi_169096546
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:14 schreef drommezak het volgende:

[..]

Is Mitrovica dus een aanrader?
Verder mensen die de trein hebben gepakt tussen Pristina en Skopje?
Wat ik erover lees is het wel een mooie route in een super oude trein!
Zou ik niet direct doen als je geen ervaring hebt in crisisgebieden. Mitrovica is een van de plekken op de Balkan waar het conflict ieder moment weer kan uitbreken. En dan wil je daar niet zitten. Vooral Nederlanders zijn een risicofactor vanwege het andere soort humor en het tegenwoordig populaire ondiplomatieke gedrag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')