abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 februari 2017 @ 10:46:39 #51
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169086240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

Niet met je eens.. Sommige sterren zijn maar enkele lichtjaren van ons verwijderd. Ook met niet-warp voortstuwing zou je daar generatieschepen of cryogene ruimteschepen heen kunnen sturen. Het duurt dan vele jaren, maar kolonisatie zou dan stapje voor stapje binnen het eigen sterrenstelsel kunnen verlopen.
Je hebt gelijk hierin. Ik had het vooral over comfortabel tussen sterren reizen, zoals we nu tussen landen doen. Was niet helemaal duidelijk. En een geschikte planeet vinden voor kolonisatie, vervolgens koloniseren en dan weer verder gaan brengt ook enorme uitdagingen met zich mee natuurlijk.

edit: Ik ben nu Hyperion aan het lezen, waarin iedereen gewoon instant overal heen kan warpen, binnen 1 seconde. Een paar uur lopen wordt al als 'ver' gezien :P Machtig boek. Laat ook zien dat als de afstanden juist heel klein worden, je weer met dezelfde politieke shit bezig bent als dat we nu hebben op aarde.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  donderdag 23 februari 2017 @ 10:49:33 #52
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169086270
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hierin. Ik had het vooral over comfortabel tussen sterren reizen, zoals we nu tussen landen doen. Was niet helemaal duidelijk. En een geschikte planeet vinden voor kolonisatie, vervolgens koloniseren en dan weer verder gaan brengt ook enorme uitdagingen met zich mee natuurlijk.
Yup dat zeker.. maar het is niet ondenkbaar. En de mensheid heeft in theorie nog vele miljoenen jaren de tijd daarvoor (als we onszelf niet hebben uitgeroeid voor die tijd :().
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 23 februari 2017 @ 10:53:23 #53
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169086320
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup dat zeker.. maar het is niet ondenkbaar. En de mensheid heeft in theorie nog vele miljoenen jaren de tijd daarvoor (als we onszelf niet hebben uitgeroeid voor die tijd :().
Ik heb nu volgende sci-fi gelezen om te beseffen dat die vraag over onszelf uitroeien altijd zal blijven gelden. Als de mens met gemak tussen de sterren kan reizen zullen wapens en wetten zich daar net zo goed weer op aanpassen.

Ik denk dat, als we andere planeten kunnen koloniseren, je eerst een soort gouden 'eeuw' krijgt. Waarin de mens opeens toegang heeft tot oneindig veel land en grondstoffen. Maar als de mens de mens blijft zullen we in no time proberen om weer 'grenzen' te trekken en onze wil proberen op te leggen aan anderen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_169086322
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hierin. Ik had het vooral over comfortabel tussen sterren reizen, zoals we nu tussen landen doen. Was niet helemaal duidelijk. En een geschikte planeet vinden voor kolonisatie, vervolgens koloniseren en dan weer verder gaan brengt ook enorme uitdagingen met zich mee natuurlijk.

edit: Ik ben nu Hyperion aan het lezen, waarin iedereen gewoon instant overal heen kan warpen, binnen 1 seconde. Een paar uur lopen wordt al als 'ver' gezien :P Machtig boek. Laat ook zien dat als de afstanden juist heel klein worden, je weer met dezelfde politieke shit bezig bent als dat we nu hebben op aarde.
Tree ships ^O^
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_169086347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup dat zeker.. maar het is niet ondenkbaar. En de mensheid heeft in theorie nog vele miljoenen jaren de tijd daarvoor (als we onszelf niet hebben uitgeroeid voor die tijd :().
maar niet in onze tijd waarschijnlijk -O-
Uitroeien denk ik liever niet aan. Dat zou wel in onze tijd kunnen. Ook een domper.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  donderdag 23 februari 2017 @ 11:07:51 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169086570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:55 schreef Prisha het volgende:

[..]

maar niet in onze tijd waarschijnlijk -O-
Uitroeien denk ik liever niet aan. Dat zou wel in onze tijd kunnen. Ook een domper.
Uitroeien geloof ik zelf niet in. 80% van de mensheid doden, ja, dat zou helaas goed mogelijk kunnen zijn. Maar compleet uitroeien is lastig hoor :P
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 februari 2017 @ 12:37:23 #57
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169088777
Google Doodle van vandaag _O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_169088970
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:37 schreef rubbereend het volgende:
Google Doodle van vandaag _O_
ha ja ik zag het ^O^

het wordt wel een beetje gehyped maar ja..mag wel voor n keertje toch
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_169089309
Nu deze planeten zijn ontdekt, richten de radiotelescopen zich dan ook op deze zone? We kijken maar "40" jaar in het verleden, dus oppikken van signalen zou kunnen, mits intelligent en radiouitzendend leven...

Overigens: gaat radio communicatie ook met de snelheid van licht?
  donderdag 23 februari 2017 @ 13:06:51 #60
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169089411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:02 schreef langverhaal het volgende:
Nu deze planeten zijn ontdekt, richten de radiotelescopen zich dan ook op deze zone? We kijken maar "40" jaar in het verleden, dus oppikken van signalen zou kunnen, mits intelligent en radiouitzendend leven...

Overigens: gaat radio communicatie ook met de snelheid van licht?
Yup.. We proberen dat soort signalen ook te detecteren, zie bijv:
http://www.nu.nl/wetensch(...)-ruimte-ontdekt.html
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169089585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup.. We proberen dat soort signalen ook te detecteren, zie bijv:
http://www.nu.nl/wetensch(...)-ruimte-ontdekt.html
Lijkt me toch een andere orde van grootte; deze signalen kwamen 3 miljard (!) lichtjaar verweg..
We hebben het nu over "maar" 40 lichtjaar. (alsnog een pokke eind op de fiets)
  donderdag 23 februari 2017 @ 13:16:36 #62
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169089659
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:13 schreef langverhaal het volgende:

[..]

Lijkt me toch een andere orde van grootte; deze signalen kwamen 3 miljard (!) lichtjaar verweg..
We hebben het nu over "maar" 40 lichtjaar. (alsnog een pokke eind op de fiets)
Yup.. maar de signalen gaan met lichtsnelheid dus. Het nadeel is wel dat deze signalen zich als golven voortplanten, hun sterkte neemt snel af met de afstand. Je hebt dus erg sterke radiobronnen nodig om op grote afstanden hun radiosignalen te detecteren.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169089720
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup.. maar de signalen gaan met lichtsnelheid dus. Het nadeel is wel dat deze signalen zich als golven voortplanten, hun sterkte neemt snel af met de afstand. Je hebt dus erg sterke radiobronnen nodig om op grote afstanden hun radiosignalen te detecteren.
Oke, lijkt me valide. Maar dan nog zullen signalen van 40 LJ makkelijker op te pikken zijn dan die van 3 miljard LJ ver weg. Ik wens ze iig veel succes!
  vrijdag 24 februari 2017 @ 00:35:08 #64
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169108737
Om nog even een idee te krijgen van de schaal van alles:.....



Ons zonnestelsel en dat nieuw ontdekte stelsel zitten allebei in die 1e pixel. Het kost ons met de huidige techniek 700.000 jaar om die ene pixel te overbruggen.

(note: dit is niet ons melkwegstelsel, maar 1 die op de onze lijkt. Uiteraard zouden we nooit een foto kunnen maken van ons eigen melkwegstelsel)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_169111792
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2017 00:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Om nog even een idee te krijgen van de schaal van alles:.....

[ afbeelding ]

Ons zonnestelsel en dat nieuw ontdekte stelsel zitten allebei in die 1e pixel. Het kost ons met de huidige techniek 700.000 jaar om die ene pixel te overbruggen.

(note: dit is niet ons melkwegstelsel, maar 1 die op de onze lijkt. Uiteraard zouden we nooit een foto kunnen maken van ons eigen melkwegstelsel)
^O^
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  maandag 6 maart 2017 @ 12:21:10 #66
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169327429
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:44 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Nee, de subsidie aanvraag moet binnenkort weer goedgekeurd worden. Ik hoop dat Trump deze onzin stopt, de NASA is obsoleet geworden.
Tja, dat krijg je als Congress alles wil van NASA maar ondertussen het budget inkrimpt.
NASA is zich op enorm veel dingen aan het focussen, inplaats van op 1 doel tijdens de jaren 50's en 60's.

Constellation Program, wat was bedoeld om mensen verder in de ruimte te brengen, cancellen heeft natuurlijk ook niet geholpen.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  maandag 6 maart 2017 @ 12:23:08 #67
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169327462
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 23:43 schreef Perrin het volgende:
Erg om de hoek ook, 39 lichtjaar.. Daar zouden probes heen kunnen in de toekomst.
Alpha Centauri is veeel dichterbij, 4,6 lichtjaar. Dat is een betere optie.
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
  maandag 6 maart 2017 @ 12:27:25 #68
445108 t4600c
Preserving the Past for.......
pi_169327544
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 13:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Yup.. maar de signalen gaan met lichtsnelheid dus. Het nadeel is wel dat deze signalen zich als golven voortplanten, hun sterkte neemt snel af met de afstand. Je hebt dus erg sterke radiobronnen nodig om op grote afstanden hun radiosignalen te detecteren.
Misschien signaal versterkers tussen zetten? werkt met WiFi ook (:
Watch me at: YouTube
Experience the past: Flickr
Support me on Patreon
pi_169409004
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 12:23 schreef t4600c het volgende:

[..]

Alpha Centauri is veeel dichterbij, 4,6 lichtjaar. Dat is een betere optie.
4,32 lichtjaar.
  vrijdag 10 maart 2017 @ 18:49:51 #70
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_169417039
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2017 10:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Je hebt gelijk hierin. Ik had het vooral over comfortabel tussen sterren reizen, zoals we nu tussen landen doen. Was niet helemaal duidelijk. En een geschikte planeet vinden voor kolonisatie, vervolgens koloniseren en dan weer verder gaan brengt ook enorme uitdagingen met zich mee natuurlijk.

edit: Ik ben nu Hyperion aan het lezen, waarin iedereen gewoon instant overal heen kan warpen, binnen 1 seconde. Een paar uur lopen wordt al als 'ver' gezien :P Machtig boek. Laat ook zien dat als de afstanden juist heel klein worden, je weer met dezelfde politieke shit bezig bent als dat we nu hebben op aarde.
The Hyperion Cantos zijn werkelijk fantastische boeken. Die lees ik eens in de zoveel tijd en er lijkt iedere keer wat nieuws in te staan.

Verder raad ik de users de film Passengers aan. Great stuff.
Op het scherp van de snede.
pi_169417077
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:49 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Verder raad ik de users de film Passengers aan. Great stuff.
Welke versie :?
  vrijdag 10 maart 2017 @ 18:52:51 #72
452300 DuizendGezichten
Komedie? Tragedie?
pi_169417100
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:51 schreef Juup© het volgende:

[..]

Welke versie :?
Die van 2016.
Op het scherp van de snede.
pi_169417106
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:52 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

Die van 2016.
Dank u ^O^
pi_169417708
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:49 schreef DuizendGezichten het volgende:

[..]

The Hyperion Cantos zijn werkelijk fantastische boeken. Die lees ik eens in de zoveel tijd en er lijkt iedere keer wat nieuws in te staan.

Verder raad ik de users de film Passengers aan. Great stuff.
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 maart 2017 18:51 schreef Juup© het volgende:

[..]

Welke versie :?
Die heb ik tijdje geleden hier op Fok gereviewed :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 23:59 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Passengers (2016)

[ afbeelding ]

Verenigde Staten
Sciencefiction / Avontuur
116 minuten

geregisseerd door Morten Tyldum
met Jennifer Lawrence, Chris Pratt en Michael Sheen

Op een routinereis door de ruimte naar een verre kolonie worden twee passagiers door een storing 90 jaar te vroeg ontwaakt uit hun hyperslaap. Jim en Aurora zullen de rest van hun leven op het luxe ruimteschip moeten verblijven en al snel beginnen ze voor elkaar te vallen. De intense aantrekkingskracht tussen beiden valt niet te ontkennen, totdat ze erachter komen dat het ruimteschip in groot gevaar is. Met 5000 slapende bemanningsleden op het spel kunnen alleen Jim en Aurora een ramp voorkomen.

Goede film. Als je van astronomie en ruimtevaart houdt heeft t net allemaal wat extra. Een goed verhaal, best goed uitgewerkt, het ziet er allemaal goed uit, net zoals Jennifer Lawrence ;) hier en daar een paar visuele spectaculaire scčnes...
Interessante futuristische technologie. De film bevat ook een interessant en moeilijk filosofisch/ethisch dilemma.... Er had wel wat meer 'actie' in mogen zitten... Laatste half uur was bovengemiddeld en een mooi einde..


IMDB 7.1/10
Ik 7/10
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_169477313
12-03-2017

NASA deelt eerste beeld Trappist 1: enkele pixels


© vmma.

VIDEO Ruimtevaartorganisatie NASA heeft de eerste echte beelden van Trappist 1, de nieuw ontdekte ster waarrond zeven aardachtige planeten cirkelen.

Tot nu toe waren er enkel artistieke impressies van de nieuwe ster gemaakt, maar dit zijn de eerste wetenschappelijke beelden op basis van observaties. Je ziet hoogstens enkele pixels, het stelsel ligt namelijk veertig lichtjaren van de aarde verwijderd.

NASA hoopt de komende maanden betere beelden te hebben van de ster

klik hier voor video

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  maandag 13 maart 2017 @ 18:03:54 #76
442280 Prisha
Moonshine!
pi_169487341
quote:
0s.gif Op maandag 13 maart 2017 08:21 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
12-03-2017

NASA deelt eerste beeld Trappist 1: enkele pixels

[ afbeelding ]
© vmma.

VIDEO Ruimtevaartorganisatie NASA heeft de eerste echte beelden van Trappist 1, de nieuw ontdekte ster waarrond zeven aardachtige planeten cirkelen.

Tot nu toe waren er enkel artistieke impressies van de nieuwe ster gemaakt, maar dit zijn de eerste wetenschappelijke beelden op basis van observaties. Je ziet hoogstens enkele pixels, het stelsel ligt namelijk veertig lichtjaren van de aarde verwijderd.

NASA hoopt de komende maanden betere beelden te hebben van de ster

klik hier voor video

(HLN)
:D _O-
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_169488129
:)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')