abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169035008
De Amerikaanse president Trump heeft luitenant-generaal Herbert Raymond ('H.R.') McMaster naar voren geschoven als zijn nieuwe nationale veiligheidsadviseur. McMaster moet de opvolger worden van de vorige week opgestapte Michael Flynn. Hij diende onder meer in de Eerste Golfoorlog en in Irak en Afghanistan, en hij schreef een kritisch boek over het optreden van de Amerikanen in Vietnam.

Michael Flynn vertrok omdat hij in opspraak was geraakt nadat hij mogelijk de wet had overtreden, door al voor zijn aantreden met de Russische ambassadeur te spreken over de eventuele opheffing van sancties tegen Rusland.

"Een man met ontzettend veel talent en ervaring", zei Trump over McMaster, die hij vandaag ontving in zijn buitenverblijf Mar-a-Lago in Florida.

Niet eerste keus

McMaster begon zijn militaire carrière in 1984 en had ook een rol in de War on Terror die president Bush begon na de aanslagen in 2001. Later werd hij hoogleraar militaire geschiedenis aan de militaire academie Westpoint. In 2003 kreeg hij een beurs voor historisch onderzoek aan de prestigieuze Stanford universiteit.

De luitenant-generaal was niet Trumps eerste keus om Flynn op te volgen. Eerder vroeg hij oud-militair Robert Harward, maar die bedankte voor de eer, omdat hij zich zorgen zou maken over de onrust rond het Witte Huis sinds het aantreden van Trump.

Keith Kellogg, die na het opstappen van Flynn was benoemd tot waarnemend nationaal veiligheidsadviseur wordt opnieuw stafchef voor de Nationale Veiligheidsraad. De vroegere VN-ambassadeur John Bolton krijgt ook een rol in de regering van Trump, maar het is nog niet bekend welke.

http://nos.nl/artikel/215(...)-opvolger-flynn.html

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2017 22:22:32 ]
  maandag 20 februari 2017 @ 22:37:38 #2
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_169035420
Helaas moest de man wel accepteren omdat hij gewoon in dienst zit
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_169037764
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 22:22 schreef vigen98 het volgende:
De vroegere VN-ambassadeur John Bolton krijgt ook een rol in de regering van Trump, maar het is nog niet bekend welke.
Familie van Ramsay?
pi_169038062
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 00:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Familie van Ramsay?
Kan niet. De gehele huis Bolton is dood in Game of Thrones
pi_169038328
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kan niet. De gehele huis Bolton is dood in Game of Thrones
De Amerikaanse tak van de familie is tijdig vertrokken en onderzoekt nu pizzagate.
pi_169038674
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 01:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kan niet. De gehele huis Bolton is dood in Game of Thrones
het kind dat Sansa draagt is een Bolton? O-)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  dinsdag 21 februari 2017 @ 08:01:08 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169038704
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 22:37 schreef MMaRsu het volgende:
Helaas moest de man wel accepteren omdat hij gewoon in dienst zit
Zijn CV is niet slecht moet ik zeggen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169038795
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:01 schreef Megumi het volgende:

[..]

Zijn CV is niet slecht moet ik zeggen.
Het is frappant hoe veel zwaargewichten Trump heeft weten te strikken. De enige duidelijke zwakke schakel is ... Trump zelf.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 21 februari 2017 @ 08:18:45 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169038807
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het is frappant hoe veel zwaargewichten Trump heeft weten te strikken. De enige duidelijke zwakke schakel is ... Trump zelf.
Maar dat is wel vaker zo en niet uniek wat alleen Trump aangaat. Luistert hij naar deze mensen? Hoe veel invloed hebben ze op hem en hij op hen ik weet het niet. Zijn het ja knikkers of dienen ze hem ook van repliek? Wellicht weet de FSB dat? :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169038902
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:16 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het is frappant hoe veel zwaargewichten Trump heeft weten te strikken. De enige duidelijke zwakke schakel is ... Trump zelf.
Valt ook wel mee hoor, als je figuren als Pruitt, Carson en DeVos aanstelt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 08:38:35 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169038940
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Valt ook wel mee hoor, als je figuren als Pruitt, Carson en DeVos aanstelt.
Het probleem maar dat staat los van Trump denk ik is dat de bestuurders van veel belangrijke advies en controle organen direct door de president zelf benoemd worden in de VS. En tegen je baas ingaan kan wel lastig zijn want die kan je ook ontslaan tenslotte.

Plus dat de senaat door een gebrek aan samenwerking tussen democraten en republikeinen als controle orgaan ook aan invloed verloren heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169038946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:18 schreef Megumi het volgende:

[..]

Maar dat is wel vaker zo en niet uniek wat alleen Trump aangaat. Luistert hij naar deze mensen? Hoe veel invloed hebben ze op hem en hij op hen ik weet het niet. Zijn het ja knikkers of dienen ze hem ook van repliek? Wellicht weet de FSB dat? :P
Je ziet dat zo'n Mattis of dat Pence soms hun eigen weg gaan, en iets anders zeggen dan wat Trump zegt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169038955
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Valt ook wel mee hoor, als je figuren als Pruitt, Carson en DeVos aanstelt.
Carson lijkt me idd. ook geen hoogvlieger. Pruitt kan ik niet over oordelen. DeVos is afgebrand door de media, maar in conservatieve kringen doet ze het prima.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 21 februari 2017 @ 08:40:30 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169038957
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je ziet dat zo'n Mattis of dat Pence soms hun eigen weg gaan, en iets anders zeggen dan wat Trump zegt.
Klopt. Maar de strekking is wel dat Trump uiteindelijk het laatste woord heeft.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169038965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:40 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Maar de strekking is wel dat Trump uiteindelijk het laatste woord heeft.
Het is de president, dus dat klopt, maar iemand als Mattis of Tillerson laat zich echt niet piepelen door de eerste de beste oranje schreeuwlelijk hoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 21 februari 2017 @ 08:43:53 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169038991
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is de president, dus dat klopt, maar iemand als Mattis of Tillerson laat zich echt niet piepelen door de eerste de beste oranje schreeuwlelijk hoor.
Weet je niet? De gesprekken tussen deze mensen zijn niet openbaar tenslotte.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169041441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 08:40 schreef Lyrebird het volgende:
Carson lijkt me idd. ook geen hoogvlieger. Pruitt kan ik niet over oordelen. DeVos is afgebrand door de media, maar in conservatieve kringen doet ze het prima.
Carson is geen idioot natuurlijk, anders wordt je geen neurochirurg.
Als minister op een department zitten waar je geen kennis van hebt is weer een ander verhaal natuurlijk ;) (al is dat in Nederland blijkbaar ook nooit een vereiste _O- )
pi_169043356
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 07:54 schreef tombolafan het volgende:

[..]

het kind dat Sansa draagt is een Bolton? O-)
Mijn God wat was ik nerveus om er achter te komen of Sansa zwanger is of niet _O- Maar volgens mij is ze helemaal niet zwanger. Wat Ramsay bedoelde was meer dat omdat hij haar verkracht heeft er altijd een deel van hem bij haar blijft :{
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')