Nee dat begrijp, daarom heb ik dat ook niet gedaan. En door die email had ik zo iets van dat klopt niet.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Sowieso nooit een blanco formulier tekenen.
Niets raars aan om zelf je leaseauto te verzekeren.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Bij een leasewagen draai je toch soberso nooit zelf voor de schade op?
Dit is feitelijk genoeg. Mocht er ooit een aanrijding geweest zijn, waarbij je radiator is gedeukt, dan is dat een aardige klapper geweest. Die schade zou bij je verzekering bekend moeten zijn.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:53 schreef Phone8 het volgende:
Na een inspectie van binnen en buiten en het inleveren van de sleutels heb ik een inname formulier getekend met daarop aangegeven de schades, voor zover die er waren. Dit formulier heb ik ondertekend.
Dat lijkt mij inderdaad de beste manier. De schades op het inname formulier waren er slechts 2, waarvan ze hebben gezegd dit valt onder normale gebruikers schade.quote:Op maandag 20 februari 2017 18:04 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Dit is feitelijk genoeg. Mocht er ooit een aanrijding geweest zijn, waarbij je radiator is gedeukt, dan is dat een aardige klapper geweest. Die schade zou bij je verzekering bekend moeten zijn.
Kansloos verhaal voor hen, lijkt mij. Niets tekenen en nergens mee akkoord gaan. Ook niets over de telefoon afspreken oid, uitsluitend schriftelijk. Mochten ze je lastig blijven vallen, de zaak aan de rechtsbijstand geven.
Hoe verklaren ze dan dat er aan de buitenkant geen schade is?quote:Op maandag 20 februari 2017 17:53 schreef Phone8 het volgende:
Dit komt volgens hun zeggen dat er een auto tegen aan is gereden oid.
Klopt, die heb ik.quote:Op maandag 20 februari 2017 18:11 schreef De_Hertog het volgende:
Zoals Hottentot al vroeg: heb je zelf een kopie van dat inname-formulier?
Nee, rekening gaat of naar je verzekering of naar de wagenparkbeheerder. Is trouwens een erg lucratief handeltje voor de leasemaatschappijen. Elke schade wordt apart gefactureerd met eigen risico. Wanneer je het zelf zou laten herstellen ben je slechts een fractie kwijt van deze kosten.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Bij een leasewagen draai je toch soberso nooit zelf voor de schade op?
Private lease werkt even iets anders.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Bij een leasewagen draai je toch soberso nooit zelf voor de schade op?
Goedzo, dan is er niets aan de hand. Zij hebben de kans gehad evt schade op te nemen. Dat zij dat niet doen onder de motorkap is hun probleem, niet het jouwe.quote:
De auto is door mij zelf verzekerd, all risk.quote:Op maandag 20 februari 2017 19:27 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Goedzo, dan is er niets aan de hand. Zij hebben de kans gehad evt schade op te nemen. Dat zij dat niet doen onder de motorkap is hun probleem, niet het jouwe.
Btw, wat voor verzekering hadden zij in gedachte die dit gaat vergoeden? Ervanuit gaande dat de leasemaatschappij deze auto had verzekerd, is er geen verzekering die dit gaat dekken.
Waarop jij vroeg of ze vaker 2e hands beschadigde rotzooi in pas ingenomen auto's plaatsen om klanten op te lichten?quote:Op maandag 20 februari 2017 20:04 schreef Phone8 het volgende:
Volgens de man van desbetreffend bedrijf was het ook niet correct van mij om het aan te kaarten dat ik het inname formulier getekend heb met de bekende schade.
Meneer draait de boel om. Controle ligt bij hun.quote:Op maandag 20 februari 2017 20:04 schreef Phone8 het volgende:
[..]
De auto is door mij zelf verzekerd, all risk.
Kijk als het mijn schuld was geweest geen probleem. Dan had ik al voor die tijd netjes laten oplossen.
Maar nu proberen ze het alsnog via mij te laten doen.
Volgens de man van desbetreffend bedrijf was het ook niet correct van mij om het aan te kaarten dat ik het inname formulier getekend heb met de bekende schade.
Ik snap jou reactie niet echt. Met andere woorden: wat wil je eigenlijk zeggen?quote:Op maandag 20 februari 2017 20:21 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarop jij vroeg of ze vaker 2e hands beschadigde rotzooi in pas ingenomen auto's plaatsen om klanten op te lichten?
Als zij zo dom lullen dat zij het niet netjes vinden dat jij aangeeft dat jij een papier van hen hebt dat de auto in goede staat was bij inname, dan zie ik niet in waarom je nog vriendelijk naar hen toe zou blijven. Dan zou ik er ook wat plezier van willen hebben.quote:Op maandag 20 februari 2017 21:30 schreef Phone8 het volgende:
[..]
Ik snap jou reactie niet echt. Met andere woorden: wat wil je eigenlijk zeggen?
En dit pik je?quote:Op maandag 20 februari 2017 19:51 schreef Zelus het volgende:
Jaren gelden een leasebak gehad voor een project, leasebak na project keurig ingeleverd, samen met de man rond de auto gelopen en alles was volgens hem prima. Ik hoefde niks te onderteken volgens hem, was een collega die ik vaak sprak en ook zag. Hij is de wagenpark beheerder.
2 maanden later een brief van een deurwaarder, eur 400 kosten wegens lakschade aan mijn ingeleverde auto. Telefoontje naar het bedrijf waar ik toen voor het project bij werkte, en men had heel wat te zeiken: auto was niet gewassen, auto was niet schoongemaakt van binnen, grote deuken in de bumper voor en achter, paar diepe krassen in de lak.
ik was stom verbaasd en zei ook dat de wagenparkbeheerder de auto prima vond en wij samen geen krassen, deuken en een vieze auto gezien hadden. Men vroeg om bewijs en zei tevens dat die wagenparkbeheerder dit ontkende gezegd te hebben...
Heb mijn verlies maar genomen, wat een enge mensen heb je op deze aardkloot.
Moraal van dit (topickaap)verhaal: altijd eisen dat je een ondertekend afleverbewijs hebt met daarin de geconstateerde gebreken.
Sterkte.
O zo, ja dat snap ik eigenlijk zelf ook niet. Ik ben van mening dat het inname formulier leidend is, en dat ze buiten dat om geen enkele manier van aansprakelijkheid bij mij neer kunnen leggen. Dan hadden ze hem toen maar beter moeten controleren. En dat hebben ze niet gedaan. En daarom komen ze nu telkens verhaal halen en willen ze dat ik de schade ga vergoeden.quote:Op maandag 20 februari 2017 21:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als zij zo dom lullen dat zij het niet netjes vinden dat jij aangeeft dat jij een papier van hen hebt dat de auto in goede staat was bij inname, dan zie ik niet in waarom je nog vriendelijk naar hen toe zou blijven. Dan zou ik er ook wat plezier van willen hebben.
Uiteindelijk wel, had geen bewijs dat ik de auto schadevrij had ingeleverd.quote:
2 jaar geleden was het nog dat als je je auto bij een dealer achterlaat wordt de auto pas gekeurd bij het alphabet kantoor. Als je de auto inleverde bij een schadehersteller, was dat de stand van zaken.quote:Op maandag 20 februari 2017 22:15 schreef pwmh82 het volgende:
Kijk eens bij de leasemij op de site. Bij Alphabet, geen kleine speler, staat er bijvoorbeeld dit:
"Met dit formulier heeft
u een geldig document dat de definitieve
staat van uw auto weergeeft."
Mbt het innameformulier overigens.
Nee, dat kan niet. Schade aan motorrijtuigen die je "onder je" hebt of had is uitgesloten op de AVP-verzekering (die een paar tientjes per jaar kost...)quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:24 schreef mrPanerai het volgende:
Kan je trouwens de schadeclaim bij het inleveren van je schadewagen inleveren bij je Persoonlijke Aansprakelijkheidsverzekering? Het is schade aan derden
Punt.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:53 schreef Phone8 het volgende:
Na een inspectie van binnen en buiten en het inleveren van de sleutels heb ik een inname formulier getekend met daarop aangegeven de schades, voor zover die er waren. Dit formulier heb ik ondertekend.
Te laat. Jammer voor ze. Iemand heeft de controle niet goed gedaan (maar zonder schade aan de buitenkant is de te laat geclaimde schade wel wat vreemd).quote:Nu komen ze een paar uur later...
Het is mij ook vreemd. Maar goed; niet op in gaan blijkt dus. Dan ga ik er van de week nog maar een mailtje naar toe sturen dat het is afgewikkeld na inleveren van de auto en inname formulier.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:42 schreef baskick het volgende:
Geen persoonlijke ervaring, maar lijkt me simpel.
[..]
Punt.
[..]
Te laat. Jammer voor ze. Iemand heeft de controle niet goed gedaan (maar zonder schade aan de buitenkant is de te laat geclaimde schade wel wat vreemd).
Ik lees verderop dat TS hem zelf verzekerd heeft, maar bij veel bedrijven is het gewoon de werkgever die dit doet.quote:Op maandag 20 februari 2017 17:58 schreef Hyaenidae het volgende:
Bij een leasewagen draai je toch soberso nooit zelf voor de schade op?
na 2 maanden.......quote:Op maandag 20 februari 2017 23:51 schreef MCH het volgende:
[..]
Valt weinig te pikken als je geen innameformulier hebt.
neequote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:24 schreef mrPanerai het volgende:
Kan je trouwens de schadeclaim bij het inleveren van je schadewagen inleveren bij je Persoonlijke Aansprakelijkheidsverzekering? Het is schade aan derden
Zou ik ook niet eens doen. Dan hou je zelf de discussie aan de gang. Je hebt toch al contact met ze gehad over de schade?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:13 schreef Phone8 het volgende:
[..]
Het is mij ook vreemd. Maar goed; niet op in gaan blijkt dus. Dan ga ik er van de week nog maar een mailtje naar toe sturen dat het is afgewikkeld na inleveren van de auto en inname formulier.
Dat is misschien nog wel het slimste inderdaad.quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:33 schreef goed_volk het volgende:
[..]
Zou ik ook niet eens doen. Dan hou je zelf de discussie aan de gang. Je hebt toch al contact met ze gehad over de schade?
Dit. Moeten ze maar beter opletten. Misschien is die. Monteur wel ergens tegenaan gereden.quote:Op maandag 20 februari 2017 18:00 schreef hottentot het volgende:
Hadden ze de eerste keer maar beter moeten kijken. Hun probleem.
(Je hebt toch wel zelf een kopie van het innameformulier hoop ik.)
Het is een klein deukje in de radiator. Aldus de garage. Ik heb er verder niks meer van vernomen.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 15:50 schreef Palomar het volgende:
Ik maak in zulk soort gevallen altijd een aantal foto's op de plek waar ik de auto achterlaat, zodat je nog iets van bewijs hebt. Van de radiator/motorruimte echter niet
Vind het verhaal van die verbogen radiator wel vreemd. Als er geen schade is aan de buitenkant dan kan het toch net zo goed zijn dat het in de garage bij werkzaamheden is gebeurd? Of vanaf de fabriek al aanwezig? Of zit het aan de onderkant, bijv. door over een laag paaltje te rijden oid?
dát zou ik dan weer zeker NIET doen.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 12:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
Misschien handig om alvast preventief je verzekering in te lichten hierover, mocht er een claim naar ze gestuurd worden, dat deze dan niet klopt.
Ze gewoon de vinkentering laten krijgen.quote:
Je zal wel moeten, als je geen formulier indertekend heb je geen bewijs. Dan is het dus woord tegen woord. Daar ga je nooit uitkomen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |